Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

A da napomenem jer je proslo skoro 10 meseci kad je tv kupljen pa je negde na predhodnim stranama foruma, jos tada su mi poslali model koji je bio izlozen negde u radnji, sav prasnjav i sa otiscima na sebi. To sam isti dan reklamirao, a u sluzbi za reklamacije su me ubedjivali kako je to normalna pojava da se prodaju izlozeni modeli jedino je greska trgovca sto ga nije lepo obrisao. Ja ga gledam, smejem se i ne verujem sta covek prica. Sve u svemu tada sam istog momenta trazio pare nazad ili drugi tv iz magacina koji niko jos nije ni otvorio, tada sam dobio nov tv ali sa dodatnim problemima, tako da sam im ja od starta test primerak za njihove zamke. Ili jednostavno nemam srece sa kupovinom televizora.

Iskreno do sada nikad nisam imao problem da ostvarim bilo koju garanciju kad je trebalo i nikad ni jedan problem tako da nisam ni bio spreman na te njihove fore. Kao sto rekoh sada im nece proci, samo da sacekam odgovor koji ce glasiti "Vas zahtev za zamenu je odbijen, tv je poslat na softversko podesavanje" :D
 
Poslednja izmena:
Kupio monitor u firmi na g. Vratio posle nedelju dana jer mi ne odgovara model i popunili smo u radnji papir za raskid ugovora onaj od 14 dana, decko proverio kutiju i sve ostalo, rekao da je u redu i da ce mi biti uplacen iznos na racun vrlo brzo.
Proslo je 15 dana a nema nikakve uplate. Kad sam ih pozvao kazu kao hoce to do banke dok one obrade to... Je l imao neko slicna iskustva i da l da pretim i cime da pretim :)) ?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Do banke moze da bude da ti ne legnu pare u roku od 1h nego 3h... Lazu te.

Sent from my HTC_M10h using Tapatalk
 
@bokins83: Zakonski rok za uplatu (vraćanje) iznosa je 30 dana.

Po pitanju broja opravki:

ZZP je napisao(la):
...
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.
...
Ovde san namerno citirao i deo o "famoznih" 6 meseci, da bi se, po ko zna koji put, videlo da se stav o broju opravki odnosi na celokupno trajanje garantnog roka.

Ako nisi, vrati TV, uzmi plaćeni iznos nazad i kupi drugi.
 
Eto, svasta covek nauci samo se treba malo raspitati. Hvala puno na informacijama, predao sam danas tv na reklamaciju pa cu sacekati odgovor. Ali kao sto rekoh taj televizor nece kod mene nazad u stan :D
 
Ovo je mail koji sam danas poslao Tehnomaniji, sve ćete iz njega shvatiti.

Nepoštovani prevaranti,

ovim putem vas obaveštavam da ste me zauvek izgubili kao kupca i da podnosim prijavu protiv vas kod tržišne inspekcije zbog pokušaja prevare i lažnog oglašavanja.
U akciji masakar cena koja traje od 4.10-5.10 stavili ste da je telefon SAMSUNG mobilni telefon J530 DS CRNA pre akcije koštao 41 789,00 dinara što je LAŽ i PREVARA, koštao je 37 990,00.
Za telefon SAMSUNG mobilni telefon J730 BLACK ste stavili da je pre akcije koštao 49 489,00 što ja također LAŽ i PREVARA, koštao je 44 990,00
Zaista jadno, bedno i primitivno varanje kupaca od nekoga ko se hvali da je najveći i najbolji prodavac tehničke robe u Srbiji.

Sa potpunim nepoštovanjem i prezirom,

vaš nikad više kupac
 
Oni to rade redovno.
Primer: Cena jednog uređaja je npr 20.000, dan-dva pred akciju stiže promena cene na 22.000, a onda gromoglasna, zadivljujuća, blešteća akcija na 19.999din...isl
Naređenja o promenama cena stižu iz centrale, radnici u prodavnicama psuju i menjaju 48989731 cena (svaki drugi dan), a sve je to smislio verovatno neki blistavi um iz marketinškog sektora, (ili čak neke pozicije iznad...).
Da li je u skladu sa zakonom ili ne, nisam kompetentan za diskusiju. Opisano su proverene situacije iz prve ruke.
 
Poslednja izmena:
Nije u skladu sa zakonom, samo niko se ne bavi prijavljivanjem pa im prolazi (ne samo njima, vec mnogima).
 
Ako je sve sprovedeno kroz knjige onda je po zakonu, njihovo je pravo da podižu ili spuštaju cenu kako I kad hoće ali mora postojati dokumentacija za sve to.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Glupost uočena u C&A:

ćerkina drugarica kupi greškom neku sitnicu, za 800 din.
Vrati se na kasu posle 3 minuta, kad, ne žele da joj vrate novac nazad već daju onu poklon karticu sa tim iznosom.

Srećom po nju ja sam kupovao nešto pa sam uzeo tu karticu, njoj dao 800 din i dete ode sa svojim novcem a ja sam odmah potrošio sve sa te kartice.
Jel smeju oni to da rade?
 
^Smeju. Zakonski nisu u obavezi da izadju u susret za raskid ugovora (kako se "stručno" zove situacija), ako je kupoprodaja obavljena u zvaničnim prostorijama prodavca (ne na daljinu) i nije u pitanju reklamacija (a i tada imaju bar 8 dana da "odreaguju"). Jedini izuzetak od toga jeste kada u toku kupovine postoji prodavčeva objava, usmena ili pisana, da nudi takvu mogućnost. Tada jesu zakonski obavezni da poštuju tu izjavu.
 
Poslednja izmena:
Ako je sve sprovedeno kroz knjige onda je po zakonu, njihovo je pravo da podižu ili spuštaju cenu kako I kad hoće ali mora postojati dokumentacija za sve to.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Jeste, ali ovde je u pitanju obmana potencijalnog kupca.
Dakle, prodaješ nešto za 37.000,00, onda kroz knjige fiktivno povećaš cenu na 40.000,00, pa neposredno iza toga sniziš na 36.999,00.
I na sva zvona, gomoglasno, reklamiraš kao sniženje.
Tehnički možda i jeste, suštinski je prevara.
 
Slažem se da je to obmana, a da li i kako to zakon vidi, ne znam. Ali verujem da je u očima inspekcije (finansijska, tržišna..), to sve u redu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ako je odradjena nivelacija, (a siguran sam da jeste jer je to par klikova misem) to je sve po zakonu ma sta ko mislio o tome, a kupci treba da znaju koliko kosta stvar koju kupuju.

U prodavnicama ne moraju da vam vrate novac, tj to je obicno dobra volja prodavca da izadje kupcima (uglavnom hoce da vrate) u susret i obicno je u vecim prodavnicama na kasama istaknuta politika vracanja ukoliko roba nema gresku.
 
Kolega sa posla narucio online, frizider u Tehnomaniji pre jedno 3 nedelje ako se ne varam. Frizider je bio na akciji, 10% popusta, kostao je nesto preko 90000din.

Covek je normalno, ubacio u cart, popunio sve, kliknuo i porucio. Pritom je koristio karticu iz Svajcarske, gde mu je skinuto dodatnih 1,5%(nisam siguran da li je to skinula banka ili tehnomanija, nebitno je).

Uglavnom, zovu ga sutradan da mu kazu da taj frizider nemaju na stanju!? Kako mogu da mu skinu pare sa kartice ako robe nema i ne mogu da je isporuce? Odmah ih je pozvao da ih pita da li su normalni, kako mogu da skinu pare ako nemaju proizvod? Kaze devojka, verovatno je neko pogresio, nije dobro pogledao i samo je odobrio transakciju, zamisli?

Pisao im je mail posle toga da mu nadju resenje, da mu ponude neki drugi frizider ili da mu vrate pare, nisu mu odgovorili jedno 2 nedelje. U medjuvremenu je pisao drustvu za zastitu potrosaca i zamisli molim te, kako im je pisao, posle jedno 12 dana, tako su mu sutradan odgovorili(nisam pitao sta su mu rekli), a pre toga su 2 nedelje kulirali. Nakon toga ih je zvao i rekao im: "Postoje dve mogucnosti. Prva je da imate toliko mnogo zalbi zbog vaseg loseg poslovanja i ne stizete da odgovorite ni posle 2 nedelje jer nemate kad, a druga je da vas jednostavno boli ***** za kupce", na sta je ovaj sa kim je razgovarao poceo da se smeje. Licno mislim da je ovo drugo.

Da li je ovo krivicno delo, skidanje novca sa racuna iako tog proizvoda nema na stanju i nisu u mogucnosti da ga isporuce? Ako jeste, ima li kakve vajde od tuzbe, moze li da dobije nesto preko toga sto su mu skinuli + onih 1,5%?
 
Poslednja izmena:
Kakvo crno krivicno delo, stvarno se ide u krajnosti u krajnost.
 
Pazi, ovo sa skidanjem para sa kartice se dešava i napolju, mislim, u fino uređenim državama sa top tržištem, ali se sve rešava jednostavnim refundovanjem.
Meni se desilo par puta da kupim nešto, a prodavac me kontaktira i izvini se što nema tog artikla na stanju, ponudi drugi ili da vrati novac. Nikada nisam imao problema, sve se završi uredno za par minuta - transakcija ide preko PayPal-a, refund se vidi odmah, ali iz nekog razloga pare na računu vidim tek posle 10+ dana (i sad imam jedan refund koji čekam već nedelju dana da se pare pojave na računu).

Problem je u tome što kod nas ne postoji uređeno tržište, a prodavci su većinom priučeni pilićari koji se prema kupcu odnose sa priličnom dozom bahatosti.

Pare moraju da mu vrate, čak ne mora ni da pristane da mu isporuče drugi proizvod. Jedino je pitanje kad će da mu ih vrate.
1,5% je skinula banka kao osiguranje od kursnih pomeranja, to će da mu se vrati kad se transakcija okonča.

Da ih tuži može, ali mislim da nema vajde pošto ovo nije krivično delo.
 
Poslednja izmena:
Sta ako se ne odgovori na reklamaciju u onom roku od 8 dana. I da li se nedelja racuna? Danas je osmi dan od kako sam dao tv, nisu oni zvali ali ja sam njih. Kazu da je tv poslat u servis na pregled ali jos nemaju nikakvu informaciju.
 
8 dana imaju da ti odgovore šta će da bude sa TV-om, a ne da ti reše reklamaciju.
Ako ti nisu rekli da će da ti uvaže ili ne reklamaciju, onda su prekršili zakon.
 
Poslednja izmena:
Znam da je 8 dana rok za odgovor na moj zahtev o reklamaciji. A kao sto napisah nisu me obavestili ni porukom ni pozivom vec ja zvao njih i rekli da cekaju informaciju iz servisa.
 
Sutra ih nazoves i kazes im da su prekrsili zakon republike Srbije i da ces obavestiti trzisnu inspekciju, za 5 minuta ce ti javiti sta je sa TV-om, naravno obavestis inspekciju i ove za zastitu potrosaca.
Jednom ce se dovesti u red.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Sličan slučaj sam i ja imao sa WinWin-ovim servisom, ploča poslata u servis iz prodavnice, stajala 8 dana a da je niko ni pogledao nije. Uveravali me iz servisa da imaju mesec dana da odgovore. Ja pošaljem mail WinWin-u, citiram zakom i za manje od dva sata mi jave da me čeka nova ploča u prodavnici i izvinjenje. Ništa dok šef ne "zagrmi" !
 
Screenshot_2017-10-05-10-30-08-169_com.android.mms.png

Upravo stigla poruka...

Sta sad? Prvo udruzenje za zastitu potrosaca, njih ili inspekciju?
 
Ja bih prvo otisao tamo i pretio inspekcijom, pozvao se na clanove zakone i pricao iskljucivo sa sefom. Posle kad ti rese problem, svejedno im nakacis inspekciju jer zasluzuju.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Zvao sluzbu za reklamacije, pozvao se na zakon i ljubazna gospodja ili gospodjica kaze da to sto sam dobio u poruci nije konacan status vec cekaju izvestaj iz servisa pa ce me nazvati...

Usput je razgovor snimljen.
 
Poslednja izmena:
I dalje treba da im nakacis inspekciju. 8 dana nije predlozeni rok nego obavezni.

Sent from my MI MAX using Tapatalk
 
Zvao sluzbu za reklamacije, pozvao se na zakon i ljubazna gospodja ili gospodjica kaze da to sto sam dobio u poruci nije konacan status vec cekaju izvestaj iz servisa pa ce me nazvati...

Usput je razgovor snimljen.
Jel prošlo više od 8 dana od tvoje predaje uređaja do ove njihove poruke?
Ako jeste odmah traži novi uređaj i zovi inspekciju (jer su muljatori).

Ako nije prošlo, nadam se da si ih obavestio da snimaš razgovor u suprotnom on nije validan i za to ćeš ti krivično odgovarati (naravno, ako nekome kažeš da si snimao).
Ako si ih obavestio, oni poslali ovu poruku da nije hardver već softver, a na telefonu ti rekli da nije urađena dijagnostika, onda je ovo obmana i opet zoveš inspekciju.
 
Moja greska je to sto je danas 8 dan a ne juce. Ni sam ne znam kako mi je to promaklo ali eto desilo se, tako da su sa te strane ispostovali i javili u tom roku od 8 dana i jos jednom se izvinjavam.

Nisam ih obavestio o snimanju razgovora, nisam imao nameru da to negde koristim vec da tacno znam sta su mi tacno rekli da bih preneo ovde ili nekom drugom jer sam u guzvi oko posla pa ne mogu vise da pohvatam ko je sta i gde rekao.

"To je prva poruka koju ste dobili, jeste nakon prvog pregleda u nasem reklamacionom centru. Svakako je uredjaj poslat u ovlasceni servis, to je (naziv servisa) za vas uredjaj. Cim budemo dobili izvestaj od njih, nismo jos uvek dobili ali cim dobijemo mi cemo da vas pozovemo da vas obavestimo. Znaci ova poruka nije krajnje resenje reklamacije vec cekamo zvanican izvestaj ovlascenog servisa. Ocekujte nas poziv, jer je trenutno dijagnostika u toku cim dobijemo njihov izvestaj mi cemo da vas pozovemo da vas obavestimo sta su oni utvrdili."

Onda ja objasnjavam da se uredjaj vec tri puta kvari i da sam kontaktirao udruzenje za zastitu potrosaca i neke moje kolege koje su upuceno o mojim zakonskim pravima. I da imam pravo na zamenu uredjaja. Onda se malo zbunila i nastavila

"Aha, svakako ce oni videti ako se utvrdi da je bilo nekih kvarova i ranije, svakako ce ovaj od strane ovlascenog servisa biti doneta takva odluka. E sad moramo sacekati da vidimo njihov zvanican izvestaj"

Onda ih ja ponovo pitam kada ce me nazvati i da li se zna kada ce taj izvestaj biti gotov

"Ocekujte nas poziv kada dobijemo njihov izvestaj, nadamo se uskoro posto je aparat vec nekoliko dana kod njih trebalo bi da uskoro bude zavrsena dijagnostika pa cemo cim dobijemo izvestaj da vas informisemo"

Sad sam jos jednom pozvao i ponovo se raspitivao. Kazu da je to genericka poruka koja se salje na osnovu pregleda u reklamacionom centru a uredjaj je u servisu i ceka se dijagnostika. Tako da ta poruka nije krajnje resenje reklamacije.

Udruzenje za zastitu potrosaca kaze da su ispostovali proceduru i zakon da obrazloze zahtev za reklamaciju u okviru 8 dana, to sto cekaju izvestaj iz servisa znaci da su zatrazili jos malo vremena jer se ceka sta ce servis utvrditi. Na moje pitanje o trecem kvaru za deset meseci i da li ima neke veze to da li je kvar softverski ili hardverski kazu da apsolutno nema razlike i da se uredjaj mora zameniti.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno