Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Sta je bolje kupiti za rekreativnu voznju:
BICIKL POLAR AVALANCHE 27.5", cena 39.900,00 rsd

Polar Avalanche 27.5''

Specifikacija:

POLAR AVALANCHE 27.5"
Veličina rama: M / L / XL
Veličina točka / Broj brzina: 27.5"/24
Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED
Viljuška: SUNTOUR XCM-HLO 27,5", 100mm, SA ZAKLJUČAVANJEM
Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8"
Lula volana: ZOOM, ALU A-HEAD, M 80mm / L 90mm / XL 105mm
Volan: ZOOM, ALU RIZER 20/660mm BUTTED
Ručke volana: VELO, KRATON
Cev sedišta: PROMAX, ALU 31,6x350mm
Sedište: VELO VL-3257
Obruči: RODI EXCALIBUR XC2 27,5", 32H
Prednja glavčina: SHIMANO HB-RM33 DISK 32H
Zadnja glavčina: SHIMANO FH-RM33 DISK 32H
Ručice kočnica: PROMAX XL-86, ALU
Kočnice: SHIMANO BR-M375 DISK
Prednji menjač: SHIMANO FD-M313
Zadnji menjač: SHIMANO ACERA RD-M390 SGS
Ručice menjača: SHIMANO ALTUS SL-M310 3x8
Zadnji lančanik: SHIMANO CS-HG31-8 11-32
Lanac: KMC Z-72
Ležaj/osovina srednje glave: SHIMANO BB-UN26 B 113mm
Prednji lančanik: SUNTOUR XCT-T312 42x32x22 175mm
Pedale: MTB ALU
Gume: KENDA 27x2.1 30 TPI
ili:
BICIKL POLAR MIRAGE PRO 27.5", CRNO/PLAVI 2015 cena 42.900,00 rsd



POLAR MIRAGE PRO 27.5"
Veličina rama: M / L / XL
Veličina točka / Broj brzina: 27.5''/24
Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED
Viljuška: SUNTOUR XCT-HLO 27,5", 100mm, SA ZAKLJUČAVANJEM
Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8"
Lula volana: ZOOM, ALU A-HEAD, M - L 90mm / XL 100mm
Volan: ZOOM, ALU 18/620mm
Ručke volana: VELO, KRATON
Cev sedišta: PROMAX, ALU 27,2x350mm
Sedište: VELO VL-3257
Obruči: RODI AIRLINE 1 27,5" 32H
Prednja glavčina: SHIMANO HB-RM33 DISK 32H
Zadnja glavčina: SHIMANO FH-RM33 DISK 32H
Ručice kočnica: SHIMANO BL-M355 HIDRAULIČNE
Kočnice: SHIMANO BR-M355 HIDRAULIČNE
Prednji menjač: SHIMANO FD-M313
Zadnji menjač: SHIMANO ACERA RD-M390 SGS
Ručice menjača: SHIMANO ALTUS SL-M310 3x8
Zadnji lančanik: SHIMANO CS-HG31-8 11-32
Lanac: KMC Z-72
Ležaj/osovina srednje glave: THUN PATRONA
Prednji lančanik: SUNTOUR XCT-312 42x32x22 175mm
Pedale: MTB ALU
Gume: KENDA 27.5x2.10
Ili nesto trece u tom cenovnom rangu, po mogucstvu novo?
 
Ja vozim Avalanche od 2013.godine. to je zadnja verzija sa velicinom tocka 26. Nemam uopste primedbe na bajk, sve pohvale.

@bakara

Drugar je napisao iz zezanja da nosim pistolj koji nemam. Nije valjda da si se primio? :)
Da hocu fizicki da se obracunavam, pobio bih se prosle godine kada sam stao kod prodavnice :)

Послато са HUAWEI VNS-L31 уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Jel ima da se kupi neka varijanta sorca sa uloskom da bude siri malo, ne onako uz telo da ide?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Ljudi, za malo da padnem zbog jeza. Sada sam se vratio sa voznje i jez kao prase je bio na sred puta na Adi. :D
 
^

Dešava se to često, ponekad se upetljaju i u kese, pa nije na odmet stati i "osloboditi ga". :)

Samo dobro svetlo i videćeš ga na minimum 30m.
 
Ljudi, treba mi pomoć oko kupovine dresa preko aliekspresa. Koju velicinu uzeti?
Visina 186cm, težina 88kg, obim struka i grudi 100cm. Razmišljam da uzmem odavde:
http://s.aliexpress.com/6beMVjUB veličinu: xxl.
Hvala u napred.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 
Meni je sa 190cm i 100kg xxxl sa aliexpressa bila mala veličina. Kad bi bile iste mere verujem da bi ti xxxl onda odgovarao, ovako može da se desi da ti xxl bude kao meni taj xxxl. Sve u svemu nikad ne možeš da budeš načisto jer i sami napominju da dimenzije mogu da variraju i do 2,3 cm za bilo koju veličinu.
 
Ja kada sam nesto uzimao od kineza gledao sam onu razmeru "Try reference" i nisam se presao. Ispada da mu je broj 3XL po tome bas negde po sredini.
 
Moj je takođe uzet sa alija, ja sam visok 185cm a imam oko 90kg sada, onda sam imao oko 85-6.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Ja kad sam uzeo dres po preporuci Kineza za svoju visinu i težinu ispao mi je ogroman, posle sam uzeo isti dva broja manji.
 
Prvi put čujem da je neko naručio nešto iz Kine i da mu je bilo veliko. :D
 
@bakara Nisam ništa menjao u tvojim rečima. Jasno kažeš da voziš suprotno zakonu, a pozivaš se na prava "koja imaju ostali". ZOBS definiše prava svih učesnika i svako ima neka ograničenja. Automobili ne mogu žutom trakom, skuteri i početnici ne mogu na autoput, neke trake imaju minimalnu brzinu, a kamiondžije imaju možda i najveća ograničenja. Niko nema ista prava kao "ostali" i to iz bezbroj razloga. Ne kažem da je zakon odličan (mada, u odnosu na primenu je super), ali ne mislim ni da ceo sistem javnog prevoza treba da bude podređen biciklistima.

@calexx Imaš u tom istom zakonu određeno i koliko od raskrsnice vozač ne sme da pretiče ili menja traku. A svakako nije ideja da vozač ne sme da skrene ako je biciklista daleko iza. Isto kao što i biciklista mora da ima malo mozga, pa da bude svestan da neki vozač možda skreće i da obrati pažnju. Naravno, obaveza je vozača i da na vreme signalizira skretanje. Meni se dešavalo da me neko iseče (mada, obično iz suprotnog smera), s tim što u većini slučajeva nije bilo ništa tragično, najviše upravo zbog toga što obraćam pažnju. Ako stanem na smeaforu, obavezno pogledam migavac na autu pored i ako je uključen, "dogovorim" se (mahanjem rukama :)) sa vozačem da idem pravo i da me pusti. Mada, to mi se jako retko dešava, čak se i ne sećam poslednjeg puta. Mnogo mi je veći problem kada pre raskrsnice postoji odvajanje za skretanje desno, a ja hoću pravo, jer je onda umetnost bezbedno preći u levu traku. Bolje je ako traka za skretanje prethodno ne postoji, nego se u jednom trenutku ulica proširi za tu traku. Btw, prema mom iskustvu, ne postoji vozač koji poznaje signal bicikliste za "idem pravo". Kao što se čude i na signale koje daju motociklisti, pa čak misle i da je nešto uvredljivo kad im se ovi zahvaljuju.

Inače, ja vozim otprilike sredinom trake kada se sa Vidikovca spuštam u Rakovicu, jer je tu totalni Divlji Zapad sa parkiranjem tik uz kolovoz (sve gde je zabranjeno). Imam u nekom klipu baš kako izgleda kada se isparkiravaju. Ako si u onih 1 metar nećeš preživeti sigurno. S druge strane, i tada proverim kaav je saobraćaj iza mene i trudim se da ne zadržavam nikoga, a ceo taj spust je ionako prilično kratak, uz nekoliko semafora. Ako se ipak desi da je previše vozila (inače tu trake nisu baš široke) onda sačekam da prođu.

@tuča Više puta sam bio na ivici da prevaspitam neke ljude, mada ne dok vozim bajk. Trudim se da ostanem smiren, jer nervoza može samo skupo da me košta, a ukoliko pređeš na fizički obračun, pa teško povrediš ili ubiješ nekoga, tvoj život će biti uništen (plus porodica, prijatelji, itd). Iz mog iskustva, na otvorenom putu najveću opasnost predstavljaju vozači Laste. Neopevane siledžije. Zanimljivo, sa vozačima GSB-a imam čak odlično iskustvo. Toliko da je iznenađenje kad neki autobus prođe suviše blizu mene. Jedino tramvaji neće nikad da se sklone. ;)

P.S. Kad pomenuh žutu traku, baš tu se vidi da su ZOBS pisali diletanti, jer se kod žute linije ne pominju biciklisti ("isključivo za vozila javnog prevoza putnika"), a onda biciklisti moraju 1 metar od desne ivice kolovoza, što znači i žutom trakom. Mislim da se ne spominje čak ni prestrojavanje biciklista u druge trake ili za skretanje levo.
 
Ko ima slobodno 40-ak minuta, obavezno neka pogleda Tour de Pharmacy - http://www.imdb.com/title/tt5886510/

Odlična komedija sa poznatim glumcima, dok pride rekreiraju dobar deo biciklističkih običaja/stvari na komičan način.

Citat negde sa polovine filma: "Most hard-core cyclists know that cycling was invented so that man could fuck in the hills." :D
 
Poslednja izmena:
U ST ima all time best, ne mogu da nadjem to u stravi. Ima jedna deonica koju cesto vozim. To mi je interesantna opcija. Strava ima koliko sam video po segmentima.
 
I kod Strave ne govori lap time, a meni je to interesantno zbog tempa.
 
Palim obe aplikacije samo zbog toga.

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
 
@bakara Nisam ništa menjao u tvojim rečima. Jasno kažeš da voziš suprotno zakonu, a pozivaš se na prava "koja imaju ostali". ZOBS definiše prava svih učesnika i svako ima neka ograničenja. Automobili ne mogu žutom trakom, skuteri i početnici ne mogu na autoput, neke trake imaju minimalnu brzinu, a kamiondžije imaju možda i najveća ograničenja. Niko nema ista prava kao "ostali" i to iz bezbroj razloga. Ne kažem da je zakon odličan (mada, u odnosu na primenu je super), ali ne mislim ni da ceo sistem javnog prevoza treba da bude podređen biciklistima.

Pa svi krsimo zakon jer ne moze drugacije...
Verovatno ti smeta ono sto sam rekao da vozim kolovozom i kad ima staza pored i tako krsim zakon?

Recimo:
- vozim bulevarom N. Tesle na nbgd, bici staza postoji paralelno 100m dalje, da li krsim zakon?
- vozim J. Gagarina prema ploku 45, bici staza postoji sa suprotne strane ulice, da li krsim zakon? Koliko u opste treba da bude udaljena bici staza od moje rute da ne bi krsio zakon?
- da li krsim zakon ako ne guram bajs preko pesackog? da li ga ti guras?
- Kada guramo bajs da li smo tada biciklisti ili pesaci?

Zakon o bezbednosti saobracaja treba prilagoditi biciklistima, ako zelimo da popularizujemo biciklizam, a treba ako zelimo moderan grad.

I tu ne treba nista epohalno da se izmislja i gradi vec da se zna da:

- biciklista i pesak ima i treba da ima prednost, nije to nikakvo cudo
- da je normalno da biciklista na semaforu stoji ispred vozila
- shvatiti da biciklisti ne ometaju saobracaj i da mogu da obilaze sa obe strane (filtriranje) i da iz desne trake mogu da idu pravo, i da je vozac duzan da na to obrati paznju
- biciklista moze da ima prvenstvo
- biciklista moze da koristi kolovoz

Sve ovo je cudno vozacima i treba poraditi na edukaciji i signalizaciji.
najjednostavnije je prepisati taj zakon od britanaca, oni su to doveli do savrsenstva.
 
Poslednja izmena:
Ja prvi ne vozim po biciklistickim stazama jer izlazim da vozim bicikl a ne da se vozikam na sta su prilagodjene nase bici staze.
Stvar je u tome da onaj koji vozi bicikl vodi racuna i koliko toliko postuje sobracajne propise. Jedino gde vozim po bici stazi je Ada.
Staze koje su skoro ubacene (oznacene) su Bulevar Oslobodjenja i ono pred VMA, tako nesto mi odgovara, Novi Beograd mi ne odgovara.

Nema nista cudno tu, u pitanju je samo nasa kultura. Da smo u Italiji ili negde drugde bilo bi totalno drugacije.
 
Poslednja izmena:
U ST ima all time best, ne mogu da nadjem to u stravi. Ima jedna deonica koju cesto vozim. To mi je interesantna opcija. Strava ima koliko sam video po segmentima.
Ne znam sta je "all time best", verovatno najbolje vreme ali nije jasno za koji segment tj rutu?

Ako je to, strava ima u mobilnoj aplikaciji spisak svih vremena koja si do sad postigao i istaknuto najgore i najbolje vreme, zove se (logicno) your result
1.jpg

I kod Strave ne govori lap time, a meni je to interesantno zbog tempa.
Ima i Lap time, ali to je dostupno samo iz browsera.
Strava ima puno opcija pa su podeljene, neke su dostupne samo iz browsera a neke iz mobilne aplikacije.
Na primer kadenca, temperatura, lap time su dostupni samo iz browsera, dok je recimo lista ko je bio najbrzi tog dana na odredjenom segmentu vidljiva samo iz mobilne aplikacije.

Capture.JPG
 
Poslednja izmena:
Ne znam sta je "all time best", verovatno najbolje vreme ali nije jasno za koji segment tj rutu?

Ako je to, strava ima u mobilnoj aplikaciji spisak svih vremena koja si do sad postigao i istaknuto najgore i najbolje vreme, zove se (logicno) your result
Pogledajte prilog 232785

Mislim da sam nasao sta bi to moglo da bude, ali ne mogu da nadjem ovu stranicu koju si ti SS. Da treba mi all time best za odredjenu rutu, imam recimo par ruta gde cesto vozim.
 
... ali ne mogu da nadjem ovu stranicu koju si ti SS. Da treba mi all time best za odredjenu rutu.
Your result se vidi kada otvoris tvoju voznju, pa segmente (pehar), izaberes koji segment te zanima i kad se otvori ispod mape i vremena imas polje your result i analyze effort, ovo prvo prikazuje kalendar sa vremenima na tom segmentu, a ovo drugo tu aktivnost sa presekom terena i detaljnom analizom kako si vozio.

E sad, ako u segmentima nema segmenta koji tebe zanima, mozes da kreiras tvoj segment iz browsera. Mada tesko da nesto po BG nije pokriveno segmentima.

To ide ovako:

- otvoris svoju voznju sa segmentom koji te zanima
- ides na polje sa nacrtanim (alat) kljucem i iz padajuceg menija izaberes create segment
- u novom prozoru imas dva klizaca, mapu i presek terena. Klizace namesti na pocetak i kraj segmenta gde hoces da ti meri.
- nakon toga, ako na tom delu vec postoji segment izacice upozorenje Verify Similar Segments. Strava nece dozvoliti pravljenje duplikata, tako da ako tu vec nesto postoji najbolje da stikliras da ti napravi private segment koji ce se prikazivati samo tebi.

I na kraju taj privatni segment mozes pregledati iz browsera: dashboard / my segment / hidden segment

Eto, to je najkrace sto sam mogao, ima tu jos mnogo "sitnica" :)
 
Your result se vidi kada otvoris tvoju voznju, pa segmente (pehar), izaberes koji segment te zanima i kad se otvori ispod mape i vremena imas polje your result i analyze effort, ovo prvo prikazuje kalendar sa vremenima na tom segmentu, a ovo drugo tu aktivnost sa presekom terena i detaljnom analizom kako si vozio.

E sad, ako u segmentima nema segmenta koji tebe zanima, mozes da kreiras tvoj segment iz browsera. Mada tesko da nesto po BG nije pokriveno segmentima.

To ide ovako:

- otvoris svoju voznju sa segmentom koji te zanima
- ides na polje sa nacrtanim (alat) kljucem i iz padajuceg menija izaberes create segment
- u novom prozoru imas dva klizaca, mapu i presek terena. Klizace namesti na pocetak i kraj segmenta gde hoces da ti meri.
- nakon toga, ako na tom delu vec postoji segment izacice upozorenje Verify Similar Segments. Strava nece dozvoliti pravljenje duplikata, tako da ako tu vec nesto postoji najbolje da stikliras da ti napravi private segment koji ce se prikazivati samo tebi.

I na kraju taj privatni segment mozes pregledati iz browsera: dashboard / my segment / hidden segment

Eto, to je najkrace sto sam mogao, ima tu jos mnogo "sitnica" :)

Razume te, ali ne zelim najbolje vreme po segmentu ili segmentima.
Meni treba najbolje vreme za celu voznju/rutu. To je istaknuto kod ST-a odmah na pocetku i mozes vrlo lako da vidis ostale voznje na istoj ruti i uporedis parametre. Imam nekoliko ruta koje najcesce vozim pa mi zbog toga treba.
 
Meni treba najbolje vreme za celu voznju/rutu. To je istaknuto kod ST-a odmah na pocetku i mozes vrlo lako da vidis ostale voznje na istoj ruti i uporedis parametre.
Nije ST i strava isto...

Ti mozes da napravis za segment tvoju celu voznju i onda se to meri, ali...

-Ako na ST skrenes da na cesmi pored puta sipas vodu on ce da ti izmeri to kao i sve ostale voznje.
-Ako na stravi skrenes da sipas vodu na cesmi pored puta on ce da racuna da si bio off segment i nece vaziti taj rezultat.

Cak ide dotle da ako vozis drugom trakom a ne onom kojom je snimljen segment nece vaziti rezultat, naravno ako imas dovoljno precizan uredjaj koji ce zabeleziti tu razliku.
Znaci nikakvo odstupanje od segmenta nije dozvoljeno, sve je napravljeno da merenje bude sto je preciznije moguce.

Ti sad razmisli koliko je to na ST precizno i kako treba da se meri :)

edit;
evo i Ione ti isto objasnio :)
 
Poslednja izmena:
Nije isto naravno. Pokusavam da predjem na stravu ali mi ne ide. Bas mi nedostaje ta opcija na stravi. Za sada mi ST najvise odgovara.
Sto se tice stajanja, autopause treba da odradi posao, zar ne?

Hahaha, bakara, ti bas ne volis ST?
 
Nije isto naravno. Pokusavam da predjem na stravu ali mi ne ide. Bas mi nedostaje ta opcija na stravi.
Segmenti su pandan tome, samo sto su mnogo detaljnije razradjeni i precizniji.
Napravi svoj segment i kad budes imao neku istoriju sve ce ti biti jasno.
Auto pause je isto u obe aplikacije.

Hahaha, bakara, ti bas ne volis ST?
ST je bio prva aplikacija te vrste, koristio sam jos 2009 na symbianu, i oni od tada do danas bukvalno nista nisu promenili osim dizajna aplikacije, cak je nekada ta aplikacija imala vise opcija.
Nekada je to bila bolja aplikacija od strave.
I dok ovi stalno razvijaju nove opcije ovi iz ST su ubacili reklamu da kupis njihov HR strap :)

A druga stvar je sto na stravi ima vise ljudi pa uvek imas da vidis ko je sve vozio, kako je vozio, gde si ti u odnosu na druge, cak imas i flyby (samo iz browsera) gde mozes da ispratis pored koga si prosao na ruti i gde se ko kad nalazio.
Ostali to skoro nece imati :)
 
Sto se tice stajanja, autopause treba da odradi posao, zar ne?

Pa da, samo treba podesiti pre svake aktivnosti.

A druga stvar je sto na stravi ima vise ljudi pa uvek imas da vidis ko je sve vozio, kako je vozio, gde si ti u odnosu na druge, cak imas i flyby (samo iz browsera) gde mozes da ispratis pored koga si prosao na ruti i gde se ko kad nalazio.
Ostali to skoro nece imati

Ja ST koristim vec 7 godina, na 3-4 telefona i to bez profila, samo history :d iskreno me ne interesuje gde je ko vozio, kako, koliko brzo :)

Ne prelazi mi se na stravu samo zbog navike (i history) ST.
 
Vrh Dno