Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ja sam na starom bajku progledao kad sam stavio 1.5x 26. Bile su uzasno široke. Bajs je poleteo. Ali se ne može meriti sa drugovim drumašem, čak ni ovaj moj track šro sam uzeo nije toliko brz i lak za vožnju kao drumaš.

Koje gume ima taj drumaš, i koliko je težak?

Ja sam stavio kenda kwest 26x1.5 (slick 40-559), danas testirao do ade i nazad i ne primećujem bitnu razliku u odnosu na maxxis 26x1.9 (semi-slick 44-559 sa bočnim kramponima) koje sam imao do sada. Ili tek treba da uđem u formu pa da primetim razliku. Nisam mogao duže vreme da održavam ni 30km/h na ravnom, odnosno prosečna brzina samo ~22km/h.

Koliko vidim na ovim kwest 1.5 gumama (po prljavštini), one imaju (iako su napumpane na 4.5 bara) čak i veću površinu naleganja nego što su imale maxxis 1.9 (koje sam pumpao na 3.5 bara).

Možda sam trebao da uzmem kwest 1.25 (32-559) a možda nisam uopšte trebao da uzimam kwest :) već da tražim isti maxxis ako može igde da se nađe. Ili možda treba očistim i podmažem lanac pošto nešto škripucka svo vreme, možda ću sa podmazanim lancem dobiti neku konjsku snagu više :)
 
Poslednja izmena:
Ne znam, drugar se još nije aktivirao ove sezone, s obzirom da mu je noga u gipsu, a nisam mu zagledao u gume prošle sezone.

Sent from my LG-K430 using Tapatalk
 
Kako misliš da uporedis gume na drumasu i na MTB?

Inače fora kod tih uskih guma je i što su one manjeg obima, lakše se vrte ali treba da se vrte više.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Drumska guma je obično širine 23mm, obima oko 2150mm, vozi se na pritisku od 8-12 bara i težine je oko 200g.

MTB guma neka tanka i uska je u proseku širine oko 40mm, vozi se na pritisku do 5 bara i težine je oko 400g

Obrtna težina je veoma bitan faktor.

Oba drumska tocka su u proseku teška ispod 2kg u nekoj najjeftinijoj kategoriji dok skuplji točkovi imaju oko 1300g oba tocka.

Točkovi i pogon su zapravo i najskuplji i najbitniji deo. Oni zidaju najveći deo cene jednog bicikla.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Retko ko vozi tabulare, tj skoro niko, realnije je 6-8 bara :) tako je bar preporučeno, ja se začudio kad sam video tabelu ispred planet bajka, ja po navici preduvavam na maksimalnih 8 a težak sam samo 77 kg.
 
Ako nekoga zanima.

Dve stanice od Tošinog bunara prema blokovima, tačnije preko puta EKO pumpe [dijagonalno] otvorena je THULLE prodavnica. Pored krovnih nosača, ranaca, torbi, itd, ima i bajseva.
 
Retko ko vozi tabulare, tj skoro niko, realnije je 6-8 bara :) tako je bar preporučeno, ja se začudio kad sam video tabelu ispred planet bajka, ja po navici preduvavam na maksimalnih 8 a težak sam samo 77 kg.

Gresis, dosta njih vozi i tubulare i karbonske tockove, sve to ide sa rangom bicikla ako me razumes :)

Tubulari i lagani tockovi... treba da budes mnogo jak to samo da pratis.

Inace ja gume duvam 9-10bara, tezi sam od tebe
 
Vozim KONU MTB,disk kočnice, sajla, teška je, možda bi voleo da imam i 2 bicikl.
Na kritičnim masama sam upoznao i video da dosta njih voze drumase, (valjda su to drumaši), stari su to bicikli, ali rade.
Plaćali su ih oko 100-150e, neki i manje
Da li mislite da je ok kupiti drumas za 100-150e kao 2 bicikl i koji ?
Konu sam na buvljaku platio 130e i super mi je, ali bi voleo da probam i drugi fazon, možda mi se i to dopadne :)
Najčešće vozim od C.Krsta do Ade i nazad ili do grada sa Krsta.
 
Poslednja izmena:
Da li mislite da je ok kupiti drumas za 100-150e kao 2 bicikl i koji ?
Konu sam na buvljaku platio 130e i super mi je, ali bi voleo da probam i drugi fazon, možda mi se i to dopadne :)
Najčešće vozim od C.Krsta do Ade i nazad ili do grada sa Krsta.

Ne, nije ok nego je vrlo poželjno haha. Šta bih dao da mi je pre 10 godina bila ova pamet i da sam za tih tada 100 eura umesto capriola starog 9 meseci ("u garanciji" kako to mnogi vole da istaknu) kupio nekog dve decenije starog drumaša, bilo kakvog. Navozao sam se ja lepo i sa tučanim capriolo mtbom i tourney plastikanerima ali prvo, to je bilo lepo samo zato što nisam znao za bolje a drugo žali bože ulupanih para u taj bicikl, jer njemu šta god da staviš on ne ide pa ne ide (ne ide ni blizu kao recimo drumaš iz 80tih) a vozio sam ga samo po asfaltu.
I ako ga kupiš kao drugi bicikl, nemoj da se iznenadiš ako ti postane prvi :D
 
Ne, nije ok nego je vrlo poželjno haha. Šta bih dao da mi je pre 10 godina bila ova pamet i da sam za tih tada 100 eura umesto capriola starog 9 meseci ("u garanciji" kako to mnogi vole da istaknu) kupio nekog dve decenije starog drumaša, bilo kakvog. Navozao sam se ja lepo i sa tučanim capriolo mtbom i tourney plastikanerima ali prvo, to je bilo lepo samo zato što nisam znao za bolje a drugo žali bože ulupanih para u taj bicikl, jer njemu šta god da staviš on ne ide pa ne ide (ne ide ni blizu kao recimo drumaš iz 80tih) a vozio sam ga samo po asfaltu.
I ako ga kupiš kao drugi bicikl, nemoj da se iznenadiš ako ti postane prvi :D

:) Super i ja se toga bojim da ne postane prvi, jer mi je super sa ovom konom, spustim se niz stepenice, visoki ivičnjaci, zemljane nizbrdice ne predstavljaju problem... ali opet vrlo često mogu da prođem i bez tih agresivnijih delova vožnje, jer nisu neophodni.
Na šta da obratim pažnju kod tih drumaša starih, jel imaju neke firme koje su pravile dobre bajseve, težina, oprema, točkovi...
Kolike točkove da gledam, 28?
Visok sam 175 i 75kg
Ukoliko vidite neki drumaš, a da vm se učini da vredi, cena do 200e (još bolje ukoliko je manje), dajte link, pa da vidim :d
 
Poslednja izmena:
#162s - Šumska staza od Vrsara do Rovinjskog sela
Taman da vas naloži na šumske vožnje u ove toplije dane. Predivna staza, čisto uživanje. Visinska razlika je poprilična (početak i kraj), ali se u vožnji praktično ne oseti. Jedina mana je što praktično nijednog trenutka ne omogućava pogled na Limski kanal, ali za vožnju je čista poezija. Baš bi mi prijala ovakva neka staza blizu kuće, ali da ima 40-50 km. :) Posle ide veliki spust, pa jednako velik uspon, za one koji u tome uživaju. Naročito po uskom putu sa dosta saobraćaja, uključujući i kampere.

 
I ja sam juce "zvanicno otvorio sezonu" , mada bilo je nekoliko manjih voznji tokom zdanjih nedelja. Isao sam tradicionalno do Bojcinske sume sa sinom, onako opusteno , na corbu i pivo. Lepo vreme, nasuncao sam se za sve pare. Prava uzivancija.
 
Jel preko Savskog nasipa ideš tamo? U koju kafanu vredi tamo svratiti?
Nisam suguran da sam ikada tamo bio, išli smo do Tarzan plaže prošle godine, jel to tu negde?
 
Poslednja izmena:
Savskim Nasipom, pa desno asfaltom do Jakova (izlazis kod kasarne), pa onda Boljevac i sledeci je Progar (Bojcinska suma je tu). Ima restoran cim se udje u sumu sa leve strane sa tradicionalno dobrom klopom. Imas tablu sa mapom i kilometrazom kod rampre pre one kucice sa "cuvarem" Savskog Nasipa. Odatle ima oko 25km u jednom pravcu. Mene obicno ta tura izadje oko 80km od kuce, ako negde jos bacim oko ili se ne vracam kuci najblizim putem (najblize je oko 77-78km). Ne znam gde ti je Tarzan plaza. :)
 
Poslednja izmena:
Za Tarzan plažu sam čuo ovde negde na forumu :)
Isto neka šuma, pored Save, ima kafana sa dosta stolova i kanap vezan za drvo, koji služi kao lijana, pa tako skačeš u Savu.
Mislim da sam tada sa C.Krsta i nazad prešao oko 100km
59359032.jpg
58193828.jpg
 
Poslednja izmena:
:) Super i ja se toga bojim da ne postane prvi, jer mi je super sa ovom konom, spustim se niz stepenice, visoki ivičnjaci, zemljane nizbrdice ne predstavljaju problem... ali opet vrlo često mogu da prođem i bez tih agresivnijih delova vožnje, jer nisu neophodni.
Na šta da obratim pažnju kod tih drumaša starih, jel imaju neke firme koje su pravile dobre bajseve, težina, oprema, točkovi...
Kolike točkove da gledam, 28?
Visok sam 175 i 75kg
Ukoliko vidite neki drumaš, a da vm se učini da vredi, cena do 200e (još bolje ukoliko je manje), dajte link, pa da vidim :d
Po nekom mom iskustvu od dva bajsa uvek ces birati onaj koji se lakse vozi, a to je u tom slucaju drumas.

Znam dosta ljudi koji imaju oba bajsa i MTB uglavnom stoji, eventualno ga voze zimi da ne prljaju drumasa...ja sam moj MTB prodao jer ne volim da stoje stvari koje ne koristim.

Do 150eur mozes kupiti samo neki retro drumas, to je znaci celicni ram sa frikcionim menjacima na kosoj cevi.
Vec za 200-250 mozes da naletis na neki alu bajk sa samaraljkama i bilo bi dobro da kupis bar to, za 350 su vec sasvim pristojni, i posle toga cene idu samo na gore, jer su noviji drumasi iskljucivo karbonski.

Najvise gledas u tockove, pogon i samaraljke, i ako je to ispravno pazaris.
U sustini to su vrlo zilavi bicikli, gde ces pre naici na potrosene delove nego na nesto mehanicki osteceno.

Do tarzan plaze, se najcesce ide ovuda, nacrtao sam od grand kafe, a na 22gom kilometru je bojcinska suma.
Put nije prometan osim kroz surcin.
https://www.strava.com/routes/7769790
 
Jel velika razlika između tih retro drumaša koje vidim dosta njih vozi na kritičnoj masi, i ovih moderijih aluminijumskih, za mene amatera?
Ne prelazim neke velike kilometraže godišnje, bicikl mi je uživancija i rekreacija na amaterskom nivou.
Gledao sam na kupujem prodajem do 200e drumaše, ima tu nekih marki, za koje nikada nisam čuo...
Ukoliko primetiš neki bajs koji bi ti se dopao, daj link i napiši zbog čega misliš da vredi, HVALA! ;)
 
Pravo da kazem, ja sam retro drumasa zadnji put vozio 1989 godine, ali to tad nije bio "retro" :)

Razlika izmedju tih retro i alu je u geometriji i samaraljkama koje su jako zgodne, ja bih kao minimum gledao da ima samaraljke, i karbon vilu.
Skoro je neki na CB trazio jeftinog drumasa i iskopao sam mu kod delboya jednog scotta, (bese oko 200 cena) ali mu se prodao ispred nosa dok se on premisljao.
U svakom slucaju i za 250eur ces se dobro namuciti da nadjes nesto sto nema kinesko poreklo.

edit.
evo malo sam preturio CB i nema bukvalno ni jedan do 250
 
Poslednja izmena:
Verujem da je glupost što tripujem ali sam se bajsom spustio bez kočenja niz most "slobode" u Novom Sadu, nemam brzinomer da izmerim kojom sam brzinom išao ali mi se činilo da je bila dobra brzina. Zanima me da li je taj spust mogao da utiče na ležajeve točka, ili bilo šta što bi moglo da sjbe bajs? Nisam primetio neki problem ali definitivno ne planiram više sličnu ******štinu ...
 
Poslednja izmena:
Da je uticao na lezajeve tocka ti ne bi sad kucao na tastaturi :)
 
Hahaha kontam da je tako ali sam se živ pojeo da ne pokvarim nešto a sezona samo što nije počela...
 
Sunce mu, kao da si se spustio niz Matterhorn a ne niz obican most :d

Kako mislis da obican spust po asfaltu ''pokvari'' bilo sta na novoj bicikli? :) Tu jedino spojnice mostova sto mogu malo da ''prodrmaju' i vozaca i neke delove, posebno kada se naleti pri velikoj brzini ali nije to nista strasno.
 
Do tarzan plaze, se najcesce ide ovuda, nacrtao sam od grand kafe, a na 22gom kilometru je bojcinska suma.
Put nije prometan osim kroz surcin.
https://www.strava.com/routes/7769790

Nema te sile koja bi mene naterala da bajsem idem surčinskom ulicom. To je jedva ulica i za auto, a kamoli za bajs. Još me pri obuci za vozača automobila instruktor tu gurnuo u vatru :d

Verujem da je glupost što tripujem ali sam se bajsom spustio bez kočenja niz most "slobode" u Novom Sadu, nemam brzinomer da izmerim kojom sam brzinom išao ali mi se činilo da je bila dobra brzina. Zanima me da li je taj spust mogao da utiče na ležajeve točka, ili bilo šta što bi moglo da sjbe bajs? Nisam primetio neki problem ali definitivno ne planiram više sličnu ******štinu ...

Ja sam novi bajs razmrdao niz nizbrdicu kojom se sa "mosta na Adi" spuštaš ka Adi. Dogura se tu do nekih 50-55kmh, al' je zeznuto jer nije ravna staza nego ima blage, ali česte, neravnine što za rezultat ima drmusanje celog bajsa. Neki kažu da su tako namerno napravili, dok drugi kažu da je u pitanju kvalitet radova. Ko će ga znati.

Što se tiče guma, sa kramponkama se pošteno oznojim da održavam 25-30kmh. Sad ste me dali u razmišljanje da uzmem neke "glatkije", ali se sa druge strane pitam koliko je to pametno s obzirom na to kakvo je stanje ulica.
 
Nema te sile koja bi mene naterala da bajsem idem surčinskom ulicom. To je jedva ulica i za auto, a kamoli za bajs. Još me pri obuci za vozača automobila instruktor tu gurnuo u vatru :d

Sila ili ne, ja bas u surcinskoj zivim, i kroz nju biciklisti non stop defiluju.
Stari obrenovacki i surcinska je verovatno najpopularniji biciklisticki krug u BG (naravno posle ade)
 
Jel velika razlika između tih retro drumaša koje vidim dosta njih vozi na kritičnoj masi, i ovih moderijih aluminijumskih, za mene amatera?
Ne prelazim neke velike kilometraže godišnje, bicikl mi je uživancija i rekreacija na amaterskom nivou.
Gledao sam na kupujem prodajem do 200e drumaše, ima tu nekih marki, za koje nikada nisam čuo...
Ukoliko primetiš neki bajs koji bi ti se dopao, daj link i napiši zbog čega misliš da vredi, HVALA! ;)

Ima i novih drumasa za te pare recimo Scout Discovery. Nije neka oprema, ali ima alu ram. Mislim da je ovo najjeftiniji drumas: http://probike.rs/bicikl-bicikli/drumski/Visitor-Warp-Speed-S5-28-crveni
 
Prijateljski savet, nemoj to da kupis slucajno, a kamoli nekom da preporucujes. :)
 
Trebao sam prilikom spuštanja još kroz tunel da smanjim brzinu umesto da pustim da situacija izmakne kontroli mislim da pri toj brzini teško da ima kočenja...
 
Prijateljski savet, nemoj to da kupis slucajno, a kamoli nekom da preporucujes. :)

Sto? Ja vozim Scout Discovery vec 5 godina, a imam 100+kg. Za amatere je ok. Naravno ima boljih polovnih za 200e, al' je opet pitanje u kakvom su stanju. Opremu svakako mozes promeniti a ima lep alu ram.
 
Vrh Dno