Šta je novo?

Kupujem prodajem

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Fiksna cena je neapstraktan pojam. Cena je apstraktan pojam.

Hvala, hoću, pripisaću baš tome jer si ti tako rekao :D
 
Samo po citanju zadnje 2 strane se moze ustanoviti da ne postoji prodavac koji je svima dobar, isto kao sto ne postoji ni kupac. Tako da je sve to relativno i zavisi od coveka do coveka.

Ako neko prodaje nesto i napise stanje 10/10 ili NOVO, nema potrebe pitati jel novo i smarati ga za slike, al s druge strane neko bi ga pitao. Isto tako, neki prodavac ce mu lepo poslati slike, a drugi ce ga oterati u pm jer smatra da je sve jasno i lepo napisano i nema sta da ga pita u vezi stanja proizvoda. Ovo pricam za trgovinu preko interneta. U radnji su malo drugacije stvari. Sto se mene tice, ne mora niko da mi se kezi i da dahce oko mene, cak me to i nervira, dovoljno je samo da poznaje robu i da mi pomogne ukoliko ja ne znam sta da uzmem ili me zanima nesto vise o proizvodu. Normalno, ne treba ni da se mrsti nego da ima neki normalan stav.

Kod nas po pravilu, prodavci tehnicke robe pojma nemaju o istoj, a uz to su te gledaju kao da si sa marsa pao kad ih pitas nesto o proizvodu. Ne daj boze da ih upitas nesto sto nema na onoj kratkoj specifikaciji, tu 1/20 zna da ti kaze nesto vise.
 
Ono kao čuveno, stanje odlično, mint stanje, ali ima par sitnih ogrebotina... To je to :)

Gesendet von meinem HUAWEI M2-A01L mit Tapatalk
 
Bogdane to beše bio onaj Casio Duro iz Španije?
 
Jeste, taj slučaj i skoro još jedan bio sličan slučaj. Ja oštećen nisam, jer sam kao kupac dobio svoja prava.

Gesendet von meinem HUAWEI M2-A01L mit Tapatalk
 
Ne vredi pricati kad mnogi ne prave razliku izmedju laznih osmeha i napadnosti i izlazenju u susret i ljubaznosti... Ja danas udjem u Lili da kupim neku hemiju,jedna me gleda ko da sam joj silovao i pobio celu blizu i dalju familiju a druga svakih par minuta napada "jel moze nekako da pomogne" i pored toga sto sam joj i prvi i drugi i treci put rekao "ne hvala". Mozda sam tu prvu sto ne zna ni dobar dan ni hvala ni dovidjenja da prijavim menadzeru a ovu drugu (ili obe) da oteram u 3 p.m. al nisam govedo.


Fiksna cena je apstraktan pojam i uglavnom se postuje ali ne uvek ni u prodavnicama a ne po oglasima. A opis stanja je potpuno subjektivna kategorija i ono sto je nekome "odlicno" meni moze biti "jedva prihvatljivo" ili obrnuto. A ti to sto ti posao cveta iako kupce ne hebes ni 2% i sto te niko jos nije prebio zbog nadmenosti i tako toga pripisi samo okruzenju i ludoj sreci a ne znanju i sposobnosti!
Gde god da uđem, uglavnom su svi smrknuti, pretpostavljm da minimalac kasni ili je povećan obim posla/smanjen br. radnika.

Sent from my x600
 
To je tek priča za sebe, ja oglase sa takvim klasifikacijama predmeta preskačem, još ako ima decimale...
Što se tiče onoga "mušterija je uvek upravu", ne bih se složio da da baš svakog zainteresovanog možemo da stavimo u kontekst potencijalnog kupca ili mušterije, popularno.
Kontakt porukom razumem kada su u pitanju dodatne informacije ili eventualne nejasnoće u oglasu, uvek kada prodajem nešto, na prvu poruku odgovorim, makar i glupo pitanje bilo, ako "zanteresovani" nastavlja sa glupim potpitanjima, zaključim kako je dokon i ne nastavljam dalju diskusiju, isto važ ako naglašava kako je ozbiljan kupac.
Vodim sw teorijom da će ozbiljan kupac da nazove i pita šta ga interesuje, da nikada neće naglašavati kako je i koliko ozbiljan, svakako razgovorom mogu da procenim o kome i čemu se radi, isto važi i za njega.
 
Pa pazi ovako, moja porodica zivi od trgovine vec nekih 25 godina sasvim fino, tako da sumnjam da neko moze da mi drzi lekcije o tome. Ali naravno, razumem da svako ima svoje misljenje. Samo sto misljenja casual kupca i ozbiljnog prodavca nisu ni priblizno u istoj kategoriji.

Kao musterija, ja dobro znam da nisam uvek u pravu. Mene ljubaznost prodavca bukvalno ne zanima, samo cena i cestitost istog. Prodaja je zeznut posao, unistava zivce iz prostog razloga sto su ljudi sljam (ne u proseku, nego kad ti udje 200 ljudi dnevno u radnju nemoguce je da ne bude bar desetak *****a). Iz tog razloga i nisam suvise zainteresovan za fejk osmehe i finocu. Naravno, to ne znaci da dozvoljavam neljubaznost, ali cesto ljudi svuda pa i ovde stvaraju te lazne dihotomije koje glase od prilike ovako: ako nije ljubazan prodavac, onda si neljubazan. Ako nisi beo onda si crn. Dakle, samo nek mi odgovori precizno sta ga pitam, i to je to. Ne treba mi vise nista. Ali ima neznih ljubicica koje se nadure kad im neko ne pezi, to je istina. Takvi kupci su uglavnom zene i feminizirani muskarci,ali nije pravilo. Ima i egoista koji misle da su bitni i da ces propasti ako bas oni ne kupe kod tebe.

Elem. Ne znam kako si povezao recenicu-musterija je uvek u pravu- i svoj stav da pod tim podrazumevas da uvek dobijes ispravne informacije. To blage veze s logikom nema. Kako je to moguce, da izlaganje prodavca ti tumacis kao musterija je uvek u pravu????????? Pa musterija nista nije rekao, kako moze da bude u pravu ili krivu, moze samo prodavac, jer ono sto on kaze je tacno ili ne. Tu ti je po sredi neka ozbiljna logicka falinka, ili takvim revidiranim stavom nespretno vadis kestenje iz vatre zato sto si uvideo suludost te fraze posle mog objasnjenja.

Ne znam dal sam time sto sam skontao ovde ispao mangup ili ne, dal neki random lik na netu misli da sam mangup ili ne su mi totalno nezanimljive stvari. Samo me iritira nelogicnost (eufemizam) pa sam na konto iste i odgovorio. Da, razlicita iskustva i razliciti stavovi, ali neciji su malo (eufemizam) bezvezniji u odnosu na stavove nekog drugog.

A otkud tebi da ja ne zelim da vratim ako kupim nesto neispravno? Nisam li ja napisao da su kod prodavca najbitnije stavke cena i postenje, a vi kukate o ljubaznosti kao povredjene princeze? Kao da je to najbitnije? Zar niste do sad ukapirali da su prevaranti po pravilu najljubazniji i najslatkorecniji???

Bravo, pravo u centar.
Antena, tebe covek da ne pozeli ni da vidi a kamo li da budes musterija.
I zivis u zabludi ako mislis da ce neko da ti titra jajca dok se ti izmisljas. Prodavac koji zna svoj posao i radi ga profesionalno ce ti reci ono sto te zanima i to je dovoljno. A onaj sto obigrava oko tebe sa fake osmehom u @9% slucajeva veze sa zivotom nema.
A ovo za prijavljivanje menadzeru i teranje u 3pm samo pokazuje koliko si nezadovoljan svojim zivotom i isfrustriran.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Već jedno 2 godine kupujem od jednog prodavca sa stotinama predmeta i prestao je da odgovara na PM, valjda zato što već ima 500:0 odnos ocena, ali zato i za najmanji predmet vrlo brzo zove telefonom i dogovorimo se kao ljudi. Nekoliko puta nije ni to uradio (valjda me se seća) pa samo poslao naručeno. Ljubazan i "business like". Ako imam neko pitanje odmah odgovori sa tačnim podacima, bez ikakvog hvalisanja predmeta. Jedan put mi je čak preporučio da kupim drugi sličan predmet jer je bolji deal.
Možda negde drugde to izgleda normalno ali ovde je to prilično retko. Najbolje se držati takvih prodavaca pa makar i neimali naj jeftinije stvari.
 
Ja mislim da samo kod nas ljudi zovu posao i trgovac nekog ko ne plaća porez i valja polovne telefone na nekom tamo sajtu... Cenim ja kad je neko pošten i dugo se bavi preprodajom, ali molim vas ljudi nemojte da izigravate neke biznismene molim vas. Tvoje je da odogovoriš na pitanja ili ne, s tim što ako ne odgovoriš kako se meni dopada ja tražim dalje, jer ako ti nemaš vremena za mene nemam ni ja vremena za tebe, još ja tebi dajem lovu, i to je to idemo dalje i ja i ti. Niti prodavac mora da proda svakom kupcu i to je sasvim legitimno a zante zašto? Zato što se ne bavite trgovinom i ne radite posao nego valjate neku tamo robu na nekom tamo sajtu i to je to. Otvori majstore firmu sa svim obavezama tebe kao prodavca ka meni kao kupcu pa to nazivaj poslom, ovako si preprodavac polovne robe ili u slučaju nove švercer u carinskom prekršaju koji malo zarađuje sa strane.
 
+10000000000000000
Bas tako!

Gesendet von meinem GEM-701L mit Tapatalk
 
Mene najvise iritira kad neko napise, telefon je star npr. 3 meseca a nema nikakav racun kao dokaz.
 
Već jedno 2 godine kupujem od jednog prodavca sa stotinama predmeta i prestao je da odgovara na PM, valjda zato što već ima 500:0 odnos ocena, ali zato i za najmanji predmet vrlo brzo zove telefonom i dogovorimo se kao ljudi. Nekoliko puta nije ni to uradio (valjda me se seća) pa samo poslao naručeno. Ljubazan i "business like". Ako imam neko pitanje odmah odgovori sa tačnim podacima, bez ikakvog hvalisanja predmeta. Jedan put mi je čak preporučio da kupim drugi sličan predmet jer je bolji deal.
Možda negde drugde to izgleda normalno ali ovde je to prilično retko. Najbolje se držati takvih prodavaca pa makar i neimali naj jeftinije stvari.

Bravo, slazem se u potpunosti.
A ovi sto moralisu i prozivaju bas se pitam kako kupujete telefone i ostale uredjaje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@Batak, ne znam na koga si sve mislio, ali ako si mislio i na mene, pa evo da ti odgovorim, kratko i jasno, kupujem samo nov telefon od Online radnje OTTO ovde u de, uz garanciju i ako nisam zadovoljan, imam mesec dana rok da vratim bez ikakve naknade. Ostale uređaje takodje samo novo uzimam legalno u radnji sa garancijom i sa računom, naravno . Jel to sad opet moralisanje i prozivanje?
Već sam u jednom postu napisao, razlicitia iskustva i različiti životi kod svakog.

Gesendet von meinem GEM-701L mit Tapatalk
 
Nisam mislio na tebe jer znam da ne zivis u Srbiji. :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Još bolji su oni star 6m ali korišćen samo 1mesec.. takve oglase verovatno možeš videti samo u Srbiji :)

Mislim da kolega misli o nekom dokazu da je toliko star,zato ja kada kupujem nov mob sa kp insistiram da mi prodavac napiše ili pošalje neki papir da ja kasnije imam dokaz koliko je uređaj star.

Npr puni su oglasi mob star 3m veruj mi na reč ,a uvek se ispostavi da je mob star 12m+

Sent from my Redmi Note 3
 
Pa taj papir bez pečata mogu i ja da ti napišem, ne vidim kakvu težinu to ima?
A kako da pečatira kada nema firmu nikakvu?
 
Ima pečat i potpis :) makar Vladimir ,mislim da mu je firma servis za mob telefone.
Plus imaš prepoznatljive papire od viđenijih dilera iz ns ,opet je to bolje nego da nekome verujem na reč . Danas će rođeni neko da te slaže zbog 20e kamoli Diler ili preprodavac koji živi od toga.

Sent from my Redmi Note 3
 
Poslednja izmena:
To si u pravu, ali meni i ne znači puno koliko je star mobilni već više gledam generalno u kakvom je stanju a baterije menjam sam po potrebi :)
 
Ovako vodi se polemika o kupcima i prodavcima na x strana. Ne trgujem po oglasima ali eto imam posao gde dnevno dođem u kontakt sa x ljudi svakakvih profila, trudim se da svakoga dočekam ljubazno, nasmejano sa dobar dan izvolite i hvala prijatno. Al' što ima klijenata koji su stoka pa to je za priču. Kao prvo ja kada odem negde kao kupac pitam za cenu, ako odgovara kupim, ako ne odgovara odem na drugo mesto. Suludo je komentaristati tuđe cene, poslovnu politiku i čevečati ga. Ok da diskretno pitaš može li neki popust ali sve prko toga su ******štine. Najsmešnije mi je kada dođe tamo neko i krene da mi objašnjava kalkulaciju cene, da sam ja to platio toliko i toliko da je meni dovoljno 50% od cifre za koju je on ubeđen da sam se ukalkulisao... Neretko imam takve pacijente, koje nazivam sa ortacima. Kada "ortak" uđe u radnju i predloži da podelimo moju zaradu, ja kažem da pristajem, ali pošto uloži 50k€, u posao, upiše vlasički udeo u apr-u, podelimo porez troskove poreza, troskove za plate radnika I nakon toga ću mu umanjiti maržu za 50%.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Zakon o obligacionim odnosima je čudo, usmena reč prodavca o garancji, ispravnosti je dovoljna i ne treba nikakv pisan trag, ne trebaju ni posredni svedoci, dobar advokat rešava sve.

Misleći da znam da prepoznam prevarante na kilometar, uleteo sa u priču gde sam od lika kupio mašinu i za nju izkeširao 5k€. bez ugovora ili bilo čega, samo smo na licu mesta kod prodavca poverili ispravnost, kad sam doneo mašinu kod sebe odradila je par komada i stala, tj. crkla elektronika, zovem ga on dođe da servisira odere kožu sa leđa, kao to će sada da radi, pustim desetak komada kad opet varnica i šljus elektronika... objasni mi da ne vredi da je ta mašina nesto felerična i da je najbolje da mu tu vratim i doplatim još 5k€ da mi on proda drugu sa kojom neću imati problema. Usput saznam da je prevarant i da mu je to šema da ljušti narod i da je i ta skuplja mašina "ne popravljiva". zamolim ga da vrati 70% od mog novca, a da mu ja vratim mašinu. On kategorički odbije. Pogleda par majstora i ni jedan za neke normalne pare nije mogao da garantuje da će problem iz prve biti rešen. misleći da sam dobio hrpu lima za 5k€ pošto nemam ugovor ili svedoke u nekom neobaveznom razgovoru sa prijeteljom koji je Advokat, objasni čovek da pošaljem opomenu pred tužbu i da ako ne pristane da vrati novac idemo na sud gde će mo ga dobiti. da skratim priču nakon par ročišta i nešto više od godinu dana. Drugostepena presuda u moju korist, zatim je apelacioni sud potvrdio drugostepenu presudu. Pa onda naplata preko izvršitelja, pošto je bio ubeđen da može da eskivira. I tako nakon godinu ipo dana vratih ja njemu mašinu, on meni moj novac sa svim taksama, porezima, prirezima i kamatama.
 
Poslednja izmena:
Novu ili polovnu mašinu, preskočio si najbitniji momenat.
 
Polovna, ali uz usmenu garanciju da je besprekorana i da će odraditi kompletan servis pre primopredaje. Ostaje pitanje da li za 50-100€ vredi cimanje i ulaganje od 500+ evra u Advokata, tužbu, takse, veštake (ako zatrebaju), da bi se naplatilo ti 50-100€ naravno sa svim troškovima i nekim € preko tga u vidu kamate...
 
Poslednja izmena:
Priča mi je potpuno neverovatna. Hajde okači sliku te presude, naravno zatamni "privatne" delove.
 
U životu sam možda stotinjak puta bio kupac i jedno 20 puta prodavac preko oglasa. Ljudi koji su me zvali, kupci, bili su u 99% slučajeva kulturni i vaspitani. Međutim, prodavci su, osim par slučajeva bukvalno, uvek bili takvi, da mi se momentalno otvarala lobanja i rasli očnjaci. Obično se javi bilmez koji nešto trabunja zbrzano na svom lokalnom dijalektu, na potpitanja odgovara sa da i ne, ako kažem "molim?" zbog nefamilijarnosti s njegovim svahilijem, selja ga opet zbrza ali ovaj put drskije, neke mrzi da žive, obično deluju kao da bi me preklali jer sam ih probudio u 13.15h i naravno nemaju blage veze o onome šta prodaju. Znaju da kažu "full HD" i "ma nemaš brige za garanciju".
Ima i normalnih, ali retko, retko...
 
Poslednja izmena:
Kupci ili prepodavci su obicno davezi, hoce za 20%-30% nego od realno. Stavis nesto za 150e ako vredi 180e i on te pita da li moze za 120e?

Nezahvalno je biti prodavac ovde kod nas.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno