Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ko bi u tom slučaju snosio poštarinu u oba pravca? Servis?
 
Ovo se sve desava zbog zakona takav kakav je.....umesto da je doticni u obavezi da posalje spornu MSI plocu direktno u ovlasceni servis jer je to jedino logicno i tada bi izbegli sve ovo lomatanje po radnjama a kao sto neko rece prebijanje po ledjima nekog nesretnika u radnji koji radi za 25k.Ovo sada kako stoji ...da se proizvod vraca tamo gde je kupljen tj. u radnju = glupost.
Ne zaradjuje radnja toliko da bi bila u obavezi da se bavi reklamacijama!!!
Ovlasceni servis je za TO PLACEN!!!
Te kao takav,treba da je u obavezi da resava sva pitanja u vezi sa reklamacijama i da izvestava prodavnicu o toku i nacinu razresenja reklamacije.Ende.
Jedino što sve kompanije nemaju ovlašćeni servis !!
 
Shta ako imam 55" tv,bacio sam kutiju i nema ovlashcjeni servis u mom gradu?
 
Shta ako imam 55" tv,bacio sam kutiju i nema ovlashcjeni servis u mom gradu?

Zapakujes kako znas i umes....ajde da se ne foliramo...ovalsceni servis popravlja ves masinu,frizider,sporet,automobil, .....
ali racunari i delovi za njih kao da su pali sa Marsa....e nisu....poshaljite lepo u ovlasceni servis i to je to....ne znam zasto bi se sada ovo razlikovalo?
 
Pa trebalo bi čuvati ambalažu bar do isteka garancije a i posle vredi više sa originalnom ambalažom i papirima.
 
Ja sam kupio od maloprodaje, ne od ovlashcjenog servisa u drugom gradu. Posaljem kurirskom i nesto se razbije ili se ne razbije a ovlashcjeni servis kaze da se razbilo?

Abacus ti mora da imash neku prodaju kompova, ti ako kupish u samoposluzi pokvarenu cokoladicu recimo jaffu, da li ces je poslati u crvenku da utvrde to i posalju ti drugu?

Kako bi me ovlashcjeni servis razduzio finansijski ?



-------------------------



Po zakonu ne mora da se cuva ambalaza. A zakon je svetinja :)
 
Poslednja izmena:
Ves masine,televizori,mikseri,racunari...sve je isto....nalepnica na ambalazi broj telefona isto i na site-u...halo,halo....odnese kurirska sluzba,donese kurirska sluzba....pa i finansijsko razduzenje....to bi bilo idealno...
Ova prica gde na necemu kako sam napisao u drugoj temi "Bench shop" - 108 jubilarni put...imate CELIH 5% marze.....jednostavno ne placa davljenje talenata kojekakvih....
 
Poslednja izmena:
A zashto bih ? Znaci crkne flesh i ja kao uvoznik placjam kurira? Da sam hteo da se cimam sa krajnjim kupcima bio bih maloprodaja :) Pa oshtecenja nestrucnim rukovanjem, pa prijem fizicki ostecenih uredjaja? Zasto bi ja to sebi radio kad lepo zakon kaze da TO TI RADIS.
 
Ovlasceni servis bi trebalo da placa kurira.....u tome je poenta....da se jednom stvari stave na svoje mesto.Tako bi trebalo i to je jedino ispravno....
Kao sto lepo i pise 5% ne pokriva bilo kakvo ozbiljno poslovanje....elem...daleko da branim EMMI ...ali vecina trci da kupi tamo....jer oni rade sa + ili - 5 posto....max....i posle Vam je djavo kriv....
 
Poslednja izmena:
Zapravo treba njima djavo da bude kriv, a ne kupcu. Ako u cenu nije uracunat i % za servis, to je njihov problem. Odnosno, bio bi njihov problem u pravnoj drzavi.
 
Ovlasceni servis bi trebalo da placa kurira.....u tome je poenta....da se jednom stvari stave na svoje mesto.Tako bi trebalo i to je jedino ispravno....
Kao sto lepo i pise 5% ne pokriva bilo kakvo ozbiljno poslovanje....elem...daleko da branim EMMI ...ali vecina trci da kupi tamo....jer oni rade sa + ili - 5 posto....max....i posle Vam je djavo kriv....

Zasto ovlasceni servis kada zakon kaze maloprodaja da je zaduzena? Zamisli cenu flash-a od 8gb da servis treba u prodajnu cenu da uraduna kurira. Ja sam od TEBE kupio ne od OVLASHCJENOG servisa. A tih 5% si se uhvatio kao pijan plota, nigde u zakonu nema da ti je marza 5% uzmi ti prijatelju 50% sto se mene tice. Ja nisam imao problema sa emmi, i ne kupujem skoro nishta u emmi sem kad jedino oni imaju za sad odma neshto shto mi hitno treba (imaju shop u NS).
 
Osim u slučaju da su radnja i Servis na istom mestu.
 
Jel se računaju subota i nedelja u onih 30 dana (8+22) koliko ima servis rok da popravi/zameni komponentu ili je to 30 radnih dana?
 
30 kalendarskih dana
 
Dragi forumasi, imam jedno pitanje, ukoliko ima ljudi dobre volje da pomognu, naime, kupio sam preko kupujem prodajem lg g flex 2 preko zene dobro poznate svima. Nov telefon mi je stigao zapakovan sve ok, elem, posle 5 dana na ekranu telefona pojavila se plava tacka velicine zrna graska. Telefon sam u dogovoru sa njom vratio postom njoj s tim da ona salje u ovlasceni servis obzirom da daje garanciju 24 meseca. E sad, telefon je bio star ukupno pet dana kada sam joj ga vratio nazad, posle 15 dana tj danas mi se javlja ona sa informacijom da je u ovlascenom servisu zamenjen ceo ekran uz njeno obrazlozenje da je kvar bio takve prirode da je mogao biti popravljen tako da nije bilo moguce telefon zameniti novim ili drugim telefonom uz doplatu kako sam ja zeleo. E sad, tel je placen 270 e i nov je kupljen sa garancijom bas iz razloga sto sam zeleo da kupim i nosim nov telefon. Kako stvari stoje zavrsio sam sa popravljenim telefonom koji je star 5 dana a placen kao nov. Kakve su moje mogucnosti tj sta predlazete da uradim? Samo da napomenem da je zena iz Subotice i da je telefon kupljen preko nje i donesen iz Madjarske, hvala unapred
 
Poslednja izmena:
Ova tema se bavi zaštitom potrošača u Srbiji. Podršku za mađarske kombinacije (koje i sam koristim često) nećeš ovde baš naći tek tako olako.

Moje mišljenje je da furaš taj telefon i uživaš. Naravno, ako radi kako treba, ako je dobro sklopljen posle reklamacije i slično. Sad ako hoćeš da mrsiš dodatno, moraćeš isto preko te žene, koja bi morala da ide u Mađarsku i da zahteva drugi telefon (ovde treba znati mađarske zakone i kakva je situacija sa reklamacijom nedelju-dve po kupovini). Da l' sad ona hoće toliko da se cima, pošto će sigurno morati da se cima, jer u startu nije odobren drugi telefon... to moraš sa njom videti.

Inače, kod nas bi bilo isto (reklamacija i servis, bez obzira što je telefon gotovo nov). Osim ako nisi kupio preko neta, pa da možeš da vratiš u prve 2 nedelje.
 
U prvih 6 meseci u srbiji mozes da odbijes popravku
 
Ko zna kako je u Madjarskoj, ja ne znam zakon. Posto si kupio sa oglasa budi srecjan da se zena javila. Mnogima za tv odose garancije u Dunav. Zena je ocito vise nego korektna, zahtevni kupci treba da kupe u Srbiji u radnji.
 
U gigatronu taj telefon kosta 70,000 dinara, to je vec pranje para, a ako mislis da sam ja konkretno zahtevan korisnik ja ti kazem da nije normalno da kupis nov telefon koji ima plavu tacku na ekranu. Ja nisam ukrao taj telefon...
 
Dragi forumasi, imam jedno pitanje, ukoliko ima ljudi dobre volje da pomognu, naime, kupio sam preko kupujem prodajem lg g flex 2 preko zene dobro poznate svima. Nov telefon mi je stigao zapakovan sve ok, elem, posle 5 dana na ekranu telefona pojavila se plava tacka velicine zrna graska. Telefon sam u dogovoru sa njom vratio postom njoj s tim da ona salje u ovlasceni servis obzirom da daje garanciju 24 meseca. E sad, telefon je bio star ukupno pet dana kada sam joj ga vratio nazad, posle 15 dana tj danas mi se javlja ona sa informacijom da je u ovlascenom servisu zamenjen ceo ekran uz njeno obrazlozenje da je kvar bio takve prirode da je mogao biti popravljen tako da nije bilo moguce telefon zameniti novim ili drugim telefonom uz doplatu kako sam ja zeleo. E sad, tel je placen 270 e i nov je kupljen sa garancijom bas iz razloga sto sam zeleo da kupim i nosim nov telefon. Kako stvari stoje zavrsio sam sa popravljenim telefonom koji je star 5 dana a placen kao nov. Kakve su moje mogucnosti tj sta predlazete da uradim? Samo da napomenem da je zena iz Subotice i da je telefon kupljen preko nje i donesen iz Madjarske, hvala unapred

Ovo je slična priča kao kao i ona neku stranu ranije.
Ova priča ne pije vodu, da si stvarno hteo telefon sa zakonski ostvarivom garancijom, kupio bi u radnji ili kod operatera za 20-30% više a ne švercovan telefon sa oglasa. Te priče ja bih hteo da se j* a da ne u* su ono, budi srećan što se sve ovako rešilo, u ostalom, pa šta ako je telefon popravljen?
 
Mentalitet u zemlji Srbiji je cudo... U pravu si, trebao sam da dam 70,000...
 
Bez ulaženje u to koji je/kakav je/čiji je mentalitet, ali šta si očekivao od ove teme, tj. kakav odgovor si očekivao?

Tema, kao što rekoh, se bavi reklamacijama i zaštitom potrošača u Srbiji. U 80% slučajeva u temi je neki problem po sredi i uvek se svodi na isto - grmi i bruji dok ne izguraš nešto.

Mađarska je totalno drugačija priča. Sutra ta žena koja ti je reklamirala telefon može da kaže da je ona odradila svoj deo i šta onda? Zato ti i rekoh, uzmi telefon i ako je sve ok, koristi ga znajući da si uštedeo popriličnu sumu novca kupujući ga van Srbije (ne davajući našim hoštaplerima ekstra profit).
 
Poslednja izmena:
Ja sam iznenadjen da mu je uopste izasla u susret.. Imam iskustva sa tim preprodavcima i nisu uopste pozitivna.

Tako da bravo za nju.
 
Ocekivao sam iskreno da se javi npr neko ko je imao takav ili slican problem i da ako hoce podeli samnom nacin na koji ga je resio, cisto sumnjam da sam jedini kome se ovo desilo, mislim da ima dosta ljudi koji kupuju na ovaj nacin ali dobro... Mozda sam ja krenuo pogresno, da li uopste npr kupis telefon u radnji, drzis ga nekoliko dana i pojavi se problem, odes u ovlasceni servis i oni te ne pitaju da li hoces da zamenis telefon vec ga rasklope, poprave i vrate ti ga?
 
Ili ti ponište garanciju uz dokaz da je telefon kvašen iako nije, al to nije za ovu temu.
Švercovan telefon kupuješ uz određene kompromise a glavni je da garanciju nema, bez obzira šta piše u oglasu, prodavac nema nikakvu zakonsku obavezu prema tebi, to je valjda jasno.
Ti si ostvario garantno pravo uz dobru volju prodavca i tražiš dlaku u jajetu, problem bez problema i time si upao u kategoriju srećnika a ne nesrećnika, to ti govorimo :)
 
U Srbiji kada kupis u radnji ,kazes kako zelish da se resi garancija prvih 6 meseci.
 
Ok, nego jos ne mogu da se pomirim sa cinjenicom da telefon star 5 dana treba da se popravlja, inace stvarno cuvam elektroniku bas sam picajzla sto se kaze i npr da mi kazu uzmi ovaj telefon, nov je ali mu je menjan ekran dodje mi da se ispovracam ali ***... Bas sam srecnik
 
Zastita potrosaca kroz zakone i praksu

U Mađarskoj je slično kao u Srbiji i oni imaju taj rok od 6 meseci, ali imaju i zakonsku odredbu (bolje definisanu od naše) da korisnik ne može zahtevati zamenu uređaja ukoliko to stvara veliki trošak po prodavca.
Zamena ekrana je besplatna za prodavca jer ima podršku proizvođača, ali zamena proizvoda je direktan trošak.
Takođe, sa tehničkog aspekta zamena ekrana nije popravka jer se ne vrši modifikacija postojećeg neispravno dela kako bi se povratila funkcionalnost. Već si dobio drugi deo.

Ovo se sve naravno odnosi na tu 'ženu' i mesto gde kupuje telefone.

Ti naravno nemaš nikakva zakonska prava.
 
Poslednja izmena:
U Mađarskoj je slično kao u Srbiji i oni imaju taj rok od 6 meseci, ali imaju i zakonsku odredbu (bolje definisanu od naše) da korisnik ne može zahtevati zamenu uređaja ukoliko to stvara veliki trošak po prodavca.
Zamena ekrana je besplatna za prodavca jer ima podršku proizvođača, ali zamena proizvoda je direktan trošak.
Takođe, sa tehničkog aspekta zamena ekrana nije popravka jer se ne vrši modifikacija postojećeg neispravno dela kako bi se povratila funkcionalnost. Već si dobio drugi deo.

.

Dakle zamena motora na kolima nije popravka nego je modifikacija postojećeg neispravnog dela ili delova automobila...pod to tumačenje može da se podvede svaka popravka evo zamenio sam šraf na tastaturi dakle nisam popravio tastaturu nego sam zamenio šraf kako bih joj povratio funkcionalnost ...svaka čast. Uzgrad popravka je jednako defektaža+zamena dela ili modifikacija neipsravnog dela kako bi postao funkcionalan+ugradnja/rad...verovatno bi najbolje bilo da jadni trgovci i proizvođači ni ne daju garanciju tako bi najviše zaradili...
 
Poslednja izmena:
Vidiš kako je lako tumačiti.
 
Vrh Dno