Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Evo šta može da ti se desi. Distributer sigurno ima serijski broj kada je roba prodata, prodavac nema. Ali prodavac ima uvid šta je prodao tog, 08.12. Ima uvid da nije prodao tu ploču taj dan. Prema dobavljačevoj evidenciji ona više nije sigurno u garantnom roku, tražiće dokaze, pre svega fotokopiju fiskalnog. Ako su u prodavnici nemarni, poslaće im samo sken garantnog lista i proći će ti reklamacija, ako nisu i ako dublje pretraže kada su prodali ploču, reći će ti da je prodata mesec dana ranije, a da oni nemaju prodaju na 08.12.

Ono što me fascinira jeste da te svi savetuju da svesno prevariš trgovca i dobavljača, iako si i sam svestan da nemaš više garanciju. To je licemerno i dokazuje da smo u ovoj Srbiji svi redom *****, od prodavaca to kupaca i zato ništa u ovoj zemlji ne funkcioniše niti će funkcionisati.
 
tako je, dobro si shvatio :)
Moje pitanje je sada, ja cu njima verovatno da odnesem plocu na reklamaciju jer mi ne radi jedan slot za graficku, sada koristim grafu na drugom koji je preblizu napajanja i ne bih da rizikujem nesto. Da li oni kojem slucajem mogu preko serijskog broja da provere kada je ploca kupljena i time mi ne uvaze garanciju? Naravno onda ja stupam na scenu sa ocim clanom, ali dok se to sve izdesava verovatno ce taj 8 proci i moja garancija vise nece vaziti...sta onda?!
Važno je da pokreneš postupak reklamacije pre isteka garantnog roka. U tom momentu se tok GR efektivno pauzira.

Prodavac, uvoznik, proizvodjač može da ustanovi datum prodaje kako god hoće. Potpuno nevažno. Ti imaš čvrst dokaz izdat od strane trgovca da garancija traje tri godine od datum 8.12.2012. Kao i svaka druga izjava data pre i u trenutku kupovine, obavezujuća je i ti možeš da je dokažeš. Zakonski je potpuno ispravno pozivati se na garanciju i samo je na tebi da li ćeš da podlegneš pritiscima da odustaneš. Sa moralnog aspekta - diskutabilno. Ali ova tema i državna regulativa se bave zakonskim aspektom.

Zapitaj se šta bi bilo da je datum 8.10.2012. Mogao bi da apeluješ samo na njihovu dobru volju.

Meni su jednom za RAM napisali 24 meseca, pa sam se sutradan vraćao da isprave na 60.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje, ako neko zna, kakva je situacija sa vraćanjem kupljene robe, ukoliko mi ne odgovara? Naime u merkatoru sam juce kupio WiFi ruter koji mi ne odgovara jer ne šalje signal dovoljno jako na sprat... Da li imam pravo da ga vratim, i kakva su moja prava po tom pitanju, da li neko ima ideju...
 
To je samo po njihovoj dobroj volji, meni si jedan put izašli u susret ali sam uzeo neki drugi proizvod za iste pare.
 
Probaj na aliju bez kucanja panasonic, samo kucaj model, tako sam ja nasao lampu za projektor koji se ne proizvodi vec 3 godine.
Pronašao sam na aliju, ima ih uglavnom popravljane i oko 200 $ su, tako da je to to.
 
Evo šta može da ti se desi. Distributer sigurno ima serijski broj kada je roba prodata, prodavac nema. Ali prodavac ima uvid šta je prodao tog, 08.12. Ima uvid da nije prodao tu ploču taj dan. Prema dobavljačevoj evidenciji ona više nije sigurno u garantnom roku, tražiće dokaze, pre svega fotokopiju fiskalnog. Ako su u prodavnici nemarni, poslaće im samo sken garantnog lista i proći će ti reklamacija, ako nisu i ako dublje pretraže kada su prodali ploču, reći će ti da je prodata mesec dana ranije, a da oni nemaju prodaju na 08.12.

Ono što me fascinira jeste da te svi savetuju da svesno prevariš trgovca i dobavljača, iako si i sam svestan da nemaš više garanciju. To je licemerno i dokazuje da smo u ovoj Srbiji svi redom *****, od prodavaca to kupaca i zato ništa u ovoj zemlji ne funkcioniše niti će funkcionisati.

Naravno da treba prevariti trgovca, pogotovo onog za kojeg se zna da svesno, svaki put, pokusava da prevari kupca. Svaki cas izmisljaju neka ******, te ne moze ovo, te nije ovako, te nemas pravo na garanciju, te ti sjebu proizvod kod njih u servisu pa kazu da si to ti uradio. Zamisli sta se desava ljudima koji nisu na ovom forumu, a to je preko milion. Vecina samo odustane ili poveruje u te njihove lazi i odluci da kupi novo. Tesko je njima da odobre garanciju na krs robu koju uvoze, jer im se previse toga pokvari pa ne znaju gde ce posle.
 
Ovo nije prevara.

Zakon kaže: "Država garantuje dve godine garancije od datuma kupovine. Za ostvarivanje tog prava, potreban je dokaz o kupovini. To može da bude fiskalni račun, a može da bude i bilo šta što nedvosmisleno dokazuje kupovinu. Sve što je preko prava zagarantovanih zakonom, to je dogovor trgovca i potrošača." E, pa, ovde postoji dokaz o tome da je trgovac dao garanciju u trajanju od tri godine od datuma 8.12.2012. To je SVE što je potebno. Fiskalni, zapisi u knjigama, evidencije, itd. su ne-važ-ne.

Zašto nije prevara? Zato što je garantni list popunio sam trgovac, a ne potrošač, tom prilikom je pogrešio i sad mu se vraća. Ako treba nekoga da krivi, može samo sebe.
 
Ono što me fascinira jeste da te svi savetuju da svesno prevariš trgovca i dobavljača, iako si i sam svestan da nemaš više garanciju. To je licemerno i dokazuje da smo u ovoj Srbiji svi redom *****, od prodavaca to kupaca i zato ništa u ovoj zemlji ne funkcioniše niti će funkcionisati.
Jos samo da objasnis kako je to prevara, ako na garantnom listu pise datum do kada vazi garancija? Prevara je krivicno delo. Ko je ovde popunjavao garantni list?
 
posto je uzeta u emmi-ju popunjavao ju je prodavac tj ovlasceno lice alti-ja i RazbojNick je potpuno u pravu.sve sto dvejn treba da uradi je da ponese u emmi i ako i kad krenu da vrdaju krene lepo da im iscitava sta je RazbojNick napisao.nikakva prevara nije u pitanju,sami su pogresili i kraj price.
 
A da su pogrešili na štetu kupca onda bi bili lopovi... E moji vi sa tom logikom, licemeri klasični.

Vi verovatno vratite pronađeni novčanik samo kada vas neko gleda, u suprotnom ko ga j.... što ne pazi gde drži novčanik.
 
Decko ima ozbiljnih problema sa razumevanjem. Evo da ti se nacrta, posto ocito nisi u stanju da shvatis ni na gurku. Maticnu plocu ce prodavac reklamirati kod uvoznika, a ovaj dalje kod proizvodjaca. Niko tu nece biti ostecen, jer nije ni normalno da ploca crkne mesec dana nakon isteka garancije. Ili mislis i da je to normalno? O izgubljenim novcanicima, i slicnom mesanju baba i zaba, bolje da ne pocinjemo.
 
Uvoznik ce da odbije tu plocu...samo da znate...garantni rok po serijskom je ocito istekao.
Tako da ce teret da padne na emmi, onda ce emmi da ga prebaci na radnika.

Btw ovo je pokusaj prevare - krivichno delo.
 
Decko ima ozbiljnih problema sa razumevanjem. Evo da ti se nacrta, posto ocito nisi u stanju da shvatis ni na gurku. Maticnu plocu ce prodavac reklamirati kod uvoznika, a ovaj dalje kod proizvodjaca. Niko tu nece biti ostecen, jer nije ni normalno da ploca crkne mesec dana nakon isteka garancije. Ili mislis i da je to normalno? O izgubljenim novcanicima, i slicnom mesanju baba i zaba, bolje da ne pocinjemo.
Dečko koji ima problem sa razumevanjem si ti. Kupac ploče je sam rekao da ona nije više u garanciji, al' pita za mišljenje da li je u redu da proba da ih zavrne jer je tamo neki radnik sa bednom platom i ko zna još kakvim problemim pogrešio datum. Sve moralne gromade dele savete, nadam se da neko iz Emmija čita ovo pa će po zakonu jelte pronaći "skriveno fizičko oštećenje".
 
Emmi je zapravo i poznat upravo po pronalazenju tih skrivenih ostecenja i po fizickim ostecenjima tamo gde ih nije bilo pre reklamacije. Ne pricamo ovde o Atomu, Monitoru ili nekoj trecoj od nekolicine korektnih prodavnica, vec o jednoj od ubedljivo najgorih na trzistu u pogledu reklamacija. Jos jednom da ti se nacrta: prevara je krivicno delo. Kupac nosi svoj garantni list na kome nije nista menjao.
 
za maxxxa
Ne kazem da nema smisla to sto govoris, ali nema potrebe da budes tako ostrascen. Trgovac si, sta?

Sve se na kraju svede na to da ako ces da budes potpuni puritanac, izgubices u situacijama kada je greska na tvoju stetu. Moze to da bude i npr. kada izgubis garanciju i racun, a nesto se pokvarilo. Imaju trgovci i tad serijski da provere garanciju, ali nece. Takve situacije se ovde kompenzuju, i mislim da nema mesta tom nivou moralisanja.

Ako moze da prodje to samo sa garancijom, prilicno je laka odluka u pitanju.

Nema veze ni sa zlim prodavcima, ni sa zlim benchmarkovcima, nego se ovako peglaju greske koje su nekada, ili ce u buducnosti biti na tvoju stetu.

*****, ili ne, laka racionalna odluka... mada ja i dalje mislim da ce to tesko da prodje.
 
Poslednja izmena:
Ja jesam d..adzija, ali ne bih probao da sakrijem fiskalni, već bih sve to poneo i pitao da li postoji mogućnost da se uvaži garancija. Desilo mi se da sam kupio neku Bosch peglu i ćerka je obori sa daske za peglanje i polomi se poklopac za vodu.Odnesem u servis i kažem da sam polomio i da želim da mi zamene poklopac o mom trošku, iako je još važila garancija, ali ne za fizičko oštećenje. Zovu me nakon par dana da preuzmem novu peglu, jer su mi uvažili garanciju, ja da ne verujem, Srbija je ovo, odnesoh čokoladu od sreće. Slično i sa AL zvučnicima u PC Practic-u, gurnuo sam nogom subwoofer uz zid i polomio neki konektor, odneo u servis ,rekao šta sam uradio i da platim, zamenili su mi za dž, uređaj je isto bio u garanciji, njima nisam odneo čokoladu, u Boschu bila lepa plavuša :)
 
Ovo je drugacija situacija, jer je vrlo malo verovatno da eto tek tako moze da se popravi uz malo truda servisera.

Radi kako mislis da treba, ali ovako kako mislis, ne verujem ni 1% sanse da imas da prodje. Kada to prevedes na vrednost ploce, 1% ne vredi ni to gorivo/kartu/vreme, tako da ti je verovatno najkorisnije da se ne zamlacujes sa tim. Mada ima ovde dosta stvari oko kojih je moguce da gresim u proceni, naravno.


Edit: nisam odmah video da su ti zamenili peglu, razumeo sam iz nekog razloga da subpopravili poklopac. Zanimljiva situacija. Bas neocekivano od njih.
 
Poslednja izmena:
Uvoznik ce da odbije tu plocu...samo da znate...garantni rok po serijskom je ocito istekao.
Tako da ce teret da padne na emmi, onda ce emmi da ga prebaci na radnika.

Btw ovo je pokusaj prevare - krivichno delo.

Kao se onda tretira kada ti kupiš neki proizvod koji je radnja uzela od VP i stajao je u radnji npr 10 meseci, po seriskom bi onda izašao iz garancije pre isteka garancije od npr. 3 godine?
 
Poslednja izmena:
za maxxxa
Ne kazem da nema smisla to sto govoris, ali nema potrebe da budes tako ostrascen. Trgovac si, sta?

Ne, reći ću ti u poverenju, branim ih za sendvič ;)

Da li je ovo relevantno u ovom slučaju? Da li je to nekakav način da diskredituješ sagovornika u temi? Neko želi da ostvari pravo koje mu očigledno ne pripada, dobije podršku dobrog dela ljudi koji se ovde javljaju. Tu nešto nije u redu. Ostrašćen? Ne nego me u životu jako nerviraju prevaranti, pilićari, lopine, muljatori, ne smeš u autobus da uđeš a da ne zakopčaš džepove, kradu šahtove jer ih niko nije vezao lancem.

Da banalizujemo situaciju, šta je u redu da je prilikom kupovine umesto 100 dinara dobio od prodavca 1000? Da li bi trebao da stavi u džep i da se pravi lud? Ja nisam tako vaspitan. Isto tako je i ovde pogrešio Emmijev radnik, kupac sa moralne strane treba da skrene pažnju da je načinjena greška, a ne da to koristi. Kao što se neko tamo pre vratio da mu isprave dužinu trajanja garancije, tako je i ovde trebao da skrene pažnju da je radnik pogrešio, a ne da taj njegov propust koristi da stekne korist.
 
Poslednja izmena:
Uopste nisam hteo da te diskreditujem. Ja u ovu temu nisam ni upleten, niti imam interes da te pobedim, niti sam to pokusao.

Samo mi je cudno da tako licno dozivljavas ovo. Zato sam pretpostavio da su neki tvoji interesi ugrozeni ponasanjem koje je slicno ovom o kom se raspravlja. Ne znam ja tebe, ni cime se bavis, pravo je pitanje bilo u pitanju.

Ja bih uradio kako sam rekao, i objasnio zasto. Ne bih ja to bas svrstavao u dobar/los/zao princip. Ali svako ima svoju glavu i odlucuje. I savest, ako misli da je ovo nesto od cega ce ga peci.
 
Sve što sam napisao je isključivo sa pravnog aspekta. Originalno pitanje je bilo "da li mogu nešto da izvučem" i odgovor je "da".
Pravno ispravno i moralno ispravno se ne poklapaju. Različita je stvar koju akciju će neko, kao ličnost, da izabere od one na koju ima pravo.
Nema potrebe za padanjem u vatru, dodeljivanjem epiteta i imena.
 
E pa pogrešno si pretpostavio, isto bih reagovao i da su mu kojim slučajem očigledno naneli nepravdu (kao što mu u ovom slučaju nisu). Lično sam shvatio napade nekih moralnih gromada koji dečka savetuju kako da prevari neku firmu (sakri račun, baš te briga, ponesi samo garantni list...).
 
Ovo je drugacija situacija, jer je vrlo malo verovatno da eto tek tako moze da se popravi uz malo truda servisera.

Radi kako mislis da treba, ali ovako kako mislis, ne verujem ni 1% sanse da imas da prodje. Kada to prevedes na vrednost ploce, 1% ne vredi ni to gorivo/kartu/vreme, tako da ti je verovatno najkorisnije da se ne zamlacujes sa tim. Mada ima ovde dosta stvari oko kojih je moguce da gresim u proceni, naravno.


Edit: nisam odmah video da su ti zamenili peglu, razumeo sam iz nekog razloga da subpopravili poklopac. Zanimljiva situacija. Bas neocekivano od njih.
Pegla se otvara od pozadi sve je jedan liveni plastični blok, pa je i držač poklopca u sklopu bloka,a on se odlomio
 
1. Racun nije obavezan a ni potreban za garanciju
2. Po zakonu svaka greska/sve nejasno ide u korist potrosaca
3. Vi sto branite tajkune jer ste "moralni" predjite u politiku i ostavite forume nama, sljamu koji nema pametnija posla nego da izbija dinar iz dzepa Miskovicu
 
Mi što branimo tajkune koliko se da primetiti smo ovde uglavnom od pre deceniju i kusur, tako da si voljno da sam promeniš forum, ovde se nekad diskutovalo o korisnim stvarima, a ne kako prošvercovati TV iz Mađarske i kako *****ati proizvođača za garanciju.
 
I oni su tu od devedesetih pa? Bas primer koji si dao opet stiti tajkune, zasto platiti koliko proizvodjac ceni tv/konzolu/sta god kad u tehnomaniji tv od 500 mozes da platis 850 evra?
 
Kao se onda tretira kada ti kupiš neki proizvod koji je radnja uzela od VP i stajao je u radnji npr 10 meseci, po seriskom bi onda izašao iz garancije pre isteka garancije od npr. 3 godine?

Ukucaj SN na netu pa ces dobiti odgovor. Iz tog razloga su mnogi uvoznici smanjivali garancije ili snosili svojim novcem troshak.



Da li znate da ste po zakonu ako znate za krivicno delo duzni da prijavite inace ste saucesnici :)
 
Poslednja izmena:
Mi što branimo tajkune koliko se da primetiti smo ovde uglavnom od pre deceniju i kusur, tako da si voljno da sam promeniš forum, ovde se nekad diskutovalo o korisnim stvarima, a ne kako prošvercovati TV iz Mađarske i kako *****ati proizvođača za garanciju.
Da li si se nekada zapitao zašto su televizori u Mađarskoj toliko jeftiniji? Nije valjda da kod nas dolazi A klasa a u Mađarskoj Š ? Logično je da svi žele da prođu jeftinije.
Ako nas država dere gde stigne, možemo i mi malo da uštinemo.

Što se tiče početnog problema oko nesaglasnosti datuma garancije i računa, šta da ti kažem... Sa pravne strane stvari su jasne... Sa moralne, svako prema svom nahođenju :whip:
 
Ovo se sve desava zbog zakona takav kakav je.....umesto da je doticni u obavezi da posalje spornu MSI plocu direktno u ovlasceni servis jer je to jedino logicno i tada bi izbegli sve ovo lomatanje po radnjama a kao sto neko rece prebijanje po ledjima nekog nesretnika u radnji koji radi za 25k.Ovo sada kako stoji ...da se proizvod vraca tamo gde je kupljen tj. u radnju = glupost.
Ne zaradjuje radnja toliko da bi bila u obavezi da se bavi reklamacijama!!!
Ovlasceni servis je za TO PLACEN!!!
Te kao takav,treba da je u obavezi da resava sva pitanja u vezi sa reklamacijama i da izvestava prodavnicu o toku i nacinu razresenja reklamacije.Ende.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno