Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Prvi dan tog roka je dan nakon onog kada je roba došla u tvoj posed. Primer: ako je stigla danas, sutra je prvi dan od tih 14.
 
Drugar reklamirao graficku u winwin (crkla) dobio zamenu koja je ok , ali mu dali staru garanciju . Da li to tako treba ? posto mi se cini da je u vise navrata receno da ide nova garancija ?
 
Sto je najgori problem to svi danas tako rade sa izbegavanjem izdavanja nove garancije. Vec sam pisao da od Trzisne inspekcije nema vajde jer su mi oni bukvalno preko telefona potvridli da je to tako normalno... Kada sam ispricao to ZZP-u nisu mogli da veruju...
Smejurija od zakona i drzave...
 
Evo imam i ja sad problematicnu situaciju.Naime 2011. godine kupio sam u monitoru neku panasonic plazmu koja je bila na akciji i za koju su reklamirali 5 god. garancije.Juce mi je ista ta plazma prestala da radi i ja pretrazim one silne knjige koje sam dobio u celofanu,a koji nisam ni otvarao od tada i nadjem fiskalni i racun i garanciju na 2 god.Jako dobro se secam da je bila 5 god. i to je bio jedan od jakih razloga zasto sam i kupovao tu plazmu.Zvao sam monitor i objasnio im stvar,medjutim,oni mi rekose da sam morao da se registrujem na panasonicovom sajtu da bih dobio te dodatne tri godine garancije.Posto sam bio sa suprugom kada smo kupovali TV,dobro se secam da mi to niko nije naglasio,a takodje ni u uputstvu nisam procitao takav podatak,a sad vidim da to ne pise ni na garanciji,a sa mnom se slaze i moja supruga koja,jelte, ima daleko bolje pamcenje od mene.Plazma je kupljena na akciji 10.11.2011. gde nigde nije bilo naglaseno da se treba registrovati na panasonic sajt.Na netu sam nasao podatak da je u monitoru bila akcija i od 15.11.2011. gde je lepo naglaseno sta je potrebno da se uradi da bi se dobila produzena garancija,ali kada sam je ja kupovao to nije bio slucaj.E sada mene zanima,osim sto sam ispao glup pa nisam citao sitnim slovima pisanu garanciju kada sam kupio TV,da li ovo znaci da sam ga ispusio za garanciju,posto se ja nisam registrovao na sajtu panasonica,jer mi to nije bilo predoceno ili ima nekog smisla juriti po inspekcijama i traziti pravdu ?
 
Mislim da si ispusio... kako bi tacno dokazao inspekciji da ti nije predoceno?
 
HTedoh da napisem isto ovo sto i danijel do reci...
 
Da, pa magareće uši mnogo svrbe, ništa, nosim ga sutra u bg electronic ....Hvala.
 
Pa, piši Panasonicu i objasni situaciju. Ako je uslov registracija na njihovom sajtu, onda je garanciju od 5 godina davao Panasonic, a prodavac samo prenosio. Ako ti oni sami potvrde 5 godina garancije, imaš bar neki dokaz za natezanje. Neće Panasonic da se zeza i da zbog vrednosti jednog TVa ima nezadovoljnu mušteriju.
 
Poslednja izmena:
Koji problem naći kontakt za panasonic u Srbiji.Do marta 2013. bilo je uredno predstavnistvo za našu zemlju, a posle toga ga nema,već za servis i sva druga pitanja je ovlašćen Bg elektronik.Kod njih su mi već rekli da mi ne važi garancija ako nisam registrovao TV.A neki globalni kontakt nisam našao,tj vezuje se za predstavništva u zemljama gde su prodati uređaji.Prilicno zamuljano.
 
Još jedno pitanje. Prodavac je dužan da odgovori na uloženu reklamaciju u roku od osam dana. Kod počinje taj period: u momentu prijema reklamacije telefonskim, odnosno putem maila, ili u momentu prijema reklamiranog artika, ako je npr. poslat brzom poštom? Napominjem da je prodavac taj koji je alarmirao službu brze pošte po svom izboru.
 
Zastita potrosaca kroz zakone i praksu

@meddog74
Cekaj, a do kada moras da se reg od kupovine, ne znam pitam onako, da probas da registrujes sada preko s/n broja ili su mozda ogranicili neki period do kada moras da izvrsis registraciju. Probaj nista ne kosta.
 
Poslednja izmena:
Ja sam svoj Panasonic kupio mesec dana pre akcije sa 5 godina garancije. TV sam odmah registrovao na Panasonic sajtu. Kad je pocela akcija, dobio sam mail od Panasonica u kom su me obavestili da i ja mogu da dobijem produzenu garanciju, ako im dostavim kopiju racuna. Mail sa kog su me kontaktirali je [email protected]
Probaj da ih kontaktiras pa vidi sa njima.
BTW, za produzenu garanciju sam dobio pdf dokument sa mojim detaljima i serijskim brokem TV-a.
Pozdrav
 
@meddog74
Cekaj, a do kada moras da se reg od kupovine, ne znam pitam onako, da probas da registrujes sada preko s/n broja ili su mozda ogranicili neki period do kada moras da izvrsis registraciju. Probaj nista ne kosta.
Rok je postojao,30 dana.
 
Ja sam svoj Panasonic kupio mesec dana pre akcije sa 5 godina garancije. TV sam odmah registrovao na Panasonic sajtu. Kad je pocela akcija, dobio sam mail od Panasonica u kom su me obavestili da i ja mogu da dobijem produzenu garanciju, ako im dostavim kopiju racuna. Mail sa kog su me kontaktirali je [email protected]
Probaj da ih kontaktiras pa vidi sa njima.
BTW, za produzenu garanciju sam dobio pdf dokument sa mojim detaljima i serijskim brokem TV-a.
Pozdrav
Jesi li to samostalno zaključio ili ti je neko rekao za registraciju. Meni niko nije naglasio da je to obavezno za produženje garantnog roka,osećam se kao majmun. Kupio sam i veš mašinu sa pet godina ,i pet godina je pet godina,a ne dve plus skrivene tri u pm.
 
Jesi li to samostalno zaključio ili ti je neko rekao za registraciju. Meni niko nije naglasio da je to obavezno za produženje garantnog roka,osećam se kao majmun. Kupio sam i veš mašinu sa pet godina ,i pet godina je pet godina,a ne dve plus skrivene tri u pm.
Hvala na mailu.
 
Hvala na mailu.
Nema na cemu.
Pre nego sto sam kupio TV, bilo je par tih akcija, koje su bile vremenski ogranicene, pa sam bio upoznat sa time. U momentu kad sam ga kupio, nije bilo akcije i dobio sam standardne 2 godine garancije. Par meseci nakon toga (mesec, dva nisam siguran), pocela je nova akcija produzenja garancije na 5 god. Kontaktirao sam ovdasnju Panasonic kancelariju i pitao da li i ja podlezem toj akciji, ali su me oni odbili. Posle nekog vremena dobio sam mail od kancelarije iz Budimpeste u kom su mi ponudili produzenje garancije na osnovu akcije koja je bila u toku.
Napominjem da sam odmah posle kupovine TV-a, isti registrovao na Panasonicovom sajtu (ovo je nevezano za garanciju), a madjari su me kontaktirali na osnovu te registracije - jer drugacije nisu mogli imati moju e-mail adresu. Sa nasom kancelarijom sam komunicirao telefonom.
Pozdrav
 
Probaću kod mađara,ti si se dosta informisao pre i posle kupovine, ja sam na sajtu par dana merkao tu plazmu ,gledao par testova otišao i kupio je. Najlakše od svega bi mi bilo da registrujem uređaj, a sad sam iziritiran i čitam ovo uputstvo i garanciju i nigde ne mogu da nađem gde je nešto jasno navedeno za registraciju uređaja i produženje garancije, glupost.
 
Probaću kod mađara,ti si se dosta informisao pre i posle kupovine, ja sam na sajtu par dana merkao tu plazmu ,gledao par testova otišao i kupio je. Najlakše od svega bi mi bilo da registrujem uređaj, a sad sam iziritiran i čitam ovo uputstvo i garanciju i nigde ne mogu da nađem gde je nešto jasno navedeno za registraciju uređaja i produženje garancije, glupost.
A najviše zbog garantnog roka od 5 dina.
 
Najlakše od svega bi mi bilo da registrujem uređaj, a sad sam iziritiran i čitam ovo uputstvo i garanciju i nigde ne mogu da nađem gde je nešto jasno navedeno za registraciju uređaja i produženje garancije, glupost.
Treba da razlikujes zakonsku obaveznu garanciju od dve godine i poklon garanciju proizvodjaca ako se registrujes.
Isto je davao indesit - ariston, ali sam ja recimo kupio 5 dana posle te akcije i nisam dobio dodatne 3god.
 
Moj je iz Madjarske TV, pa sam za produzenu kontaktirao nasu kancelariju, pa se to setalo i onda su mi registraciju priznali Hrvati, a potvrdu poslali iz lokalne kancelarije (koja je tada bila pred zatvaranje).

Inace, kao nauk, ako na garantnom listu ne pise '5 godina garancije' skoro uvek se moras negde registraovati i slicno.
Obratite paznju i sta je obuhvaceno tom produzenom garancijom. Jednom prilikom je pisalo da se u tom produzenom garantnom roku placa rad servisera (izlazak i ugradnja) dok je rezervni deo na teret proizvodjaca (uvoznika/prodavca, koga li...)
 
Treba da razlikujes zakonsku obaveznu garanciju od dve godine i poklon garanciju proizvodjaca ako se registrujes.
Isto je davao indesit - ariston, ali sam ja recimo kupio 5 dana posle te akcije i nisam dobio dodatne 3god.
Kapiram to, samo mora postojati i obaveza da se prilikom kupovine to i naglasi, a ovako sam ja bio usred akcije,a propustio sam garanciju.
 
Prodavac je trebao da ti naglasi prilikom prodaje ako nije, trebalo je da ti bude sumnjivo to što na garantnom listu ne piše 5 godina garancije već dve. Da si to primetio verujem da bih pitao i da bi se neko od njih setio da treba da te uputi kako se registruje za tu produženu garanciju.

Ovako nemaš ništa. Tvoja reč protiv njihove.
 
Poslednja izmena:
Moj je iz Madjarske TV, pa sam za produzenu kontaktirao nasu kancelariju, pa se to setalo i onda su mi registraciju priznali Hrvati, a potvrdu poslali iz lokalne kancelarije (koja je tada bila pred zatvaranje).

Inace, kao nauk, ako na garantnom listu ne pise '5 godina garancije' skoro uvek se moras negde registraovati i slicno.
Obratite paznju i sta je obuhvaceno tom produzenom garancijom. Jednom prilikom je pisalo da se u tom produzenom garantnom roku placa rad servisera (izlazak i ugradnja) dok je rezervni deo na teret proizvodjaca (uvoznika/prodavca, koga li...)
Skoro sam sa drugarima pričao, kad kupujem deo za kola moram da guglam satima da ne kupim bofl robu, kad kupujem pločice za stan, guglam da nađem neke koje se ne grebu lako i koje mogu da se operu,kad kupujem nameštaj guglam koji da ne kupujem jer se raspada brzo,jednostavno stalno postoji bojazan od neke prevare ,a naši prodavci gledaju samo da prodaju.
 
Prodavac je trebao da ti naglasi prilikom prodaje ako nije, trebalo je da ti bude sumnjivo to što na garantnom listu ne piše 5 godina garancije već dve. Da si to primetio verujem da bih pitao i da bi se neko od njih setio da treba da te uputi kako se registruje za tu produženu garanciju.

Ovako nemaš ništa. Tvoja reč protiv njihove.
Tako je, nego lakše mi je kad podelim muku, jasno mi je da ću plaćati popravku . Probaću da iskamčim garanciju od Panasonic a, šanse su mikro minimalne,ali bar da "umrem muški" [emoji1]
 
Skoro sam sa drugarima pričao, kad kupujem deo za kola moram da guglam satima da ne kupim bofl robu, kad kupujem pločice za stan, guglam da nađem neke koje se ne grebu lako i koje mogu da se operu,kad kupujem nameštaj guglam koji da ne kupujem jer se raspada brzo,jednostavno stalno postoji bojazan od neke prevare ,a naši prodavci gledaju samo da prodaju.

Ja resavam problem tako sto prepustam odluke ljudima koji su upuceni u materiju. Vazno je naci coveka od poverenja. To i jeste najteze, ali se probere.
Nasao majstora za kola. On mi menja delove, prodaje stari auto, kupuje novi/pregleda pre kupovine, bira gde delove kupuje, bira majstore ako on nesto ne zna/ne zeli da popravlja. Naravno, platim verovatno ja to, ali ne zalim.
Msm, tesko da bi ti ovaj savet pomogao oko TV garancije, ali da si pitao nekog poznavaoca tehnike i pasioniranog citaca reklama i kataloga - on ne bi napravio gresku ;)
 
Obrisao sam poruku, moja greška. Pitanje je bilo u kojem roku može odbiti popravku, a ja sam shvatio samo drugi deo pitanja u kojem roku može tražiti novi uređaj.
Razlika između prvih 6 meseci i ostatka do 24m je što u prvih 6 meseci možeš tražiti pare ili zamena uređaja, a kasnije ti možeš tražiti zamenu ili popravku, novac ne.
Jel zna neko kako ovo ide za automobilske gume? Treba da ih reklamiram, kupio pre godinu dana 5 istih i sve su felericne, pa mi zamena ne odgovara jer bih hteo da izbegnem isti brend, najradije bih doplatio za bolje. Samo ne znam da li kao kupac imam nekog izbora u toj prici ili ne. Reklamaciju ce morati da mi odobre, sreca u nesreci sto sam uzeo 5 komada, pa je i ta peta nekoriscena tj na rezervnom tocku sa istim problemom, inace sam siguran da bi me odbili na konto trosenja ili nepravilnog skladistenja/koriscenja. Bio sam na pregledu i prebalansirali su ih, ali su rekli da su najvrv felericne i ako je problem ostao (a jeste), da dodjem da ih reklamiram.

Ne znam da li pri reklamaciji navodim sta hocu ako se razresi u moju korist, ili na kraju tog procesa, ili uopste nemam izbor?
 
Poslednja izmena:
To ti i pričam, volim ja tehniku i gedžete i pomalo se bavim servisiranjem računara, do skoro sam iščitavao sve što mi padne pod ruku o toj materiji,mogu da dam dobre savete drugima.Jeste da se tv ne kupuje svaki dan ,ali prodavac mora da se postavi prema svakom kupcu kao da ovaj pojma nema o tome šta kupuje i da mu laički objasni i olakša kupovinu.Ali ajde i to na stranu, ali za neke dodatne uslove vezane za garantni rok koji reklamiraju, jednostavno MORA da naglasi.Moja je greška što nakon kupovine nisam iščitavao garanciju,bio sam zauzet uputstvom i setovanjem TVa.Ali nije potrebno da budem pasionirani čitač kataloga da bi kupio TV.To mora da bude jednostavno ,a ponuđena garancija ostvariva.Pravilno bi sada bilo da Monitor na sebe preuzme troškove popravke ,pošto su me, najverovatnije slučajno, obmanuli.
Isto tako ako treba da kupim akumulator za kola,ne treba mi majstor za to,ali mi zato prodavac kaže, garancija ti je 3 god ,ali imaš uslov da nakon prve godine odeš na proveru da bi ti važila i za narednu ili imaš ovaj malo skuplji i kod njega je bezuslovna garancija 3 god. I ja kupim taj skuplji.I za bojler Magnohrom 11god na kazan, ako ga servisiraš jedanput godišnje ili 10 god bezuslovne garancije na Dom prohrom bojler.I tu je razlika bila 30e,ali sam dobio informaciju bez da istražujem, to su bili retki prodavci,ali to MORA da bude tako svuda.
 
Vrh Dno