Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Ispricao je jednu situaciju, kontaktirali su ga da im uradi koncepte za letelice i jos ponesto, da bi u sledecih 5 sati taj posao nekoliko puta otkazivali i potvrdjivali. I onda je pomenuo da su spucali 20ak milki samo na koncept art koji su u jednom trenutku bacili u kantu i krenuli sve od nule. Projekat i dalje nema jasnu viziju niti vodjstvo.
 
Poslednja izmena:
Mašala ako posle toliko vremena nemaju jasan plan šta treba da se uradi do kraja.
 
Sta te to cudi...recimo da u njegov studio dolazi Michael Bay i ostala AAA cirkus ekipa, gde se u direktnom kontaktu razvijaju/odabiraju ideje i koncept art.
 
Nije on jedini "holivudski" dizajner (concept artist) koji je radio na Star Citizenu. Tu su još i Ryan Church, David Hobbins. Ne sporim da nešto debelo ne štima (izmenjali su nekoliko producenata do sada), samo mi je malo verovatno da dizajneri imaju takve informacije (ni manje ni više nego 20 miliona za concept art, eh, baš ga pretera).

Zajedničko tim dizajnerima prve klase koji su radili na Star Citizenu jeste ofrlje odrađen posao, verovatno seazmerno novcu koji su plaćeni da ga odrade (priča se da CIG plaća ispod proseka). Od kako su angažovali novajlije kvalitet concept arta a i konačnog rezultata u vidu ingame modela je znatno skočio. Vanguard izgleda daleko bolje nego li bilo šta iz prve ture brodova.
 
Poslednja izmena:
http://www.pcgamer.com/star-citizen-executive-producer-leaves-cloud-imperium-games/

Cloud Imperium Games has confirmed that Star Citizen executive producer Alex Mayberry left the company in June "for personal reasons." The bulk of his duties will now be assumed by Erin Roberts...

Mayberry's is the second high-profile loss that Cloud Imperium has suffered recently: Also in June, Senior Producer Travis Day left the company to take up employment at Blizzard, as did "associate concierge" Chelsea Ann Day.

Definitivno ima problema u razvoju mada u onim njihovim emisijama koje sam ranije pratio ovi likovi su mi delovali nekako mlako (doduše možda su ih jednostavno nervirale kamere).
 
Kad od roberta i zeolota sa foruma dobiju 500 zahteva za implementaciju raznih morbidnih gluposti ... pa onda kad vide kako ih programeri bledunjavo gledaju kad im prenesu radni zadatak, svako normalan bi pobegao barem ako ima obraza :)
 
Ispricao je jednu situaciju, kontaktirali su ga da im uradi koncepte za letelice i jos ponesto, da bi u sledecih 5 sati taj posao nekoliko puta otkazivali i potvrdjivali. I onda je pomenuo da su spucali 20ak milki samo na koncept art koji su u jednom trenutku bacili u kantu i krenuli sve od nule. Projekat i dalje nema jasnu viziju niti vodjstvo.

Iskreno, onaj koncept letelica koje liče na F1 bolide, sa staklenim haubama, mahagonij komandne table, saksije sa cvećem, i sl. bi i meni završio u kanti.
 
Poslednja izmena:
Ja sam krenuo da se brinem cim sam video akvarijume sa ribicama u hangaru. :)
 
moras da ih hranis?
 
moras da ih hranis?

Nema 'rane u lokalnom marketu. :(
Valjda ubace uskoro bar stapove za pecanje :D

@topic:
Lepo napisano.
Ja cu prvi traziti refund kada i ako to bude bilo moguce. Sve vise iskreno verujem da od ove igre nema nista, bar ne u sledecih 5 godina.
Podrzao sam najavljenu space avanturu, imajuci u vidu Wing Commander na steroidima, ali vec uvodjenjem FPS elementa mi je bilo jasno da oni i nemaju predstavu sta tacno hoce.

Problemi sa net kodom, budzenje engina da podrzi sve zamisljeno (samo ova stavka koliko odlaganja i problema moze da napravi), multi location developing...
Samo zamisljam kad (ako) svi moduli budu gotovi, pa kad krenu da isplivavaju musice i bube sa svih strana. Ovo ni Megalodon ne bi mogao da proguta u planiranom vremenu.
Ovde vise nije u pitanju Chrisova vizija i zelje, vec realne tehnicke mogucnosti.

Jos kada vidim one "detailed progress reports", sve mi nesto cvrkuce u sixt sense podrucjima.
 
Poslednja izmena:
Meni je FPS deo igre višak, pogotovo za prvu verziju.
Previše su razvukli priču, kao nečije sanjarenje.
Mada da imaju dobru organizaciju razvoja uspeli bi 90% da ispune ali to izgleda nije slučaj.
 
Videćemo, ali treba razumeti da razvoj igara u obimu ka kom trenutno idu i to čak i da nema bilo kakvih muljanja traje minimum 5 godina, jedini problem je što će se mnogi ohladiti od cele priče pre toga. U normalnim situacijama kada se radi jedan ovakav projekat, javnost za njega sazna tek neke tri godine po početku rada na njemu, tek tada kreću prve informacije, art, i lagano pokretanje hype mašinerije, prvi gameplay trejleri tek nekih 9-12 meseci posle tih prvih informacija, itd... Ovde je drugačije, za projekat se zna od samog starta, sve je donekle transparentno, pa deluje kao da stoji i mestu, a ne mora da znači da je tako.
 
Poslednja izmena:
Prioriteti su im totalno poremeceni, prvo su trebali raditi single player companju, zajedno sa njom da je isla i multiplayer razvoj u drugom planu, brodovi su trebali biti sto prostiji tako da su funkcionalni, bez ikakvih dodatnih modula i fantaziranja "backer-a"
Tek nakon izbacivanja single player kompanje preci na beta testiranje univerzuma, sve doadatne gluposti kao sto je FPS modul, tweakovi brodova, itd bi tek tada trebali da krenu da rade... znaci kad znaju da imaju svet koji funkcionise u beta fazi!
 
rAMA Naravno ali pogledaj start projekta i obecanja i pogledaj sada gdje se nalaze i postavlja se pitanje da li njihovim idejama (ako se uzme u obzir da su jasne) moze biti dovoljno 200mil.

Da su oni izasli sa ovom idejom i rekli da im treba preko 100mil i 5 godina, ne bi dinara zaradili. Onako, pokrenuli projekt i trazili 500k i obecavali kojekakve termine izlaska da bi 3 godine poslije 80mil ne bi bilo dovoljno ni za beta stanje igre niti se znao uopste o kakvoj se igri radi. Onaj predstavljeni FPS i sami sistem oko njega je masivan, da bi jel', sada rekli da je ugašen. Sa ovakvim glupiranjem mogu skršiti 500mil.

De se ne vrti prica u krug, Bo Chen je zaista istakao probleme ovog naslova i sve je sumirano na jednom mjestu. Ovaj projekat je scam i ako je mozda u startu imao nekog entuzijazma za razvoj, sada ga ima samo za $. Da gejmeri ne uplate na njihov racun vise ni 1$ oni nemaju sta ponuditi. Barataju sa parama kao balkanski politicari.
 
Poslednja izmena:
Nestrpljivi ste. Biće nešto od igre, nešto dobro. Imaju puno para, valjda utrošiti u razvoj i igre i kompanije.
 
rAMA Naravno ali pogledaj start projekta i obecanja i pogledaj sada gdje se nalaze i postavlja se pitanje da li njihovim idejama (ako se uzme u obzir da su jasne) moze biti dovoljno 200mil.

Da su oni izasli sa ovom idejom i rekli da im treba preko 100mil i 5 godina, ne bi dinara zaradili. Onako, pokrenuli projekt i trazili 500k i obecavali kojekakve termine izlaska da bi 3 godine poslije 80mil ne bi bilo dovoljno ni za beta stanje igre niti se znao uopste o kakvoj se igri radi. Onaj predstavljeni FPS i sami sistem oko njega je masivan, da bi jel', sada rekli da je ugašen. Sa ovakvim glupiranjem mogu skršiti 500mil.

De se ne vrti prica u krug, Bo Chen je zaista istakao probleme ovog naslova i sve je sumirano na jednom mjestu. Ovaj projekat je scam i ako je mozda u startu imao nekog entuzijazma za razvoj, sada ga ima samo za $. Da gejmeri ne uplate na njihov racun vise ni 1$ oni nemaju sta ponuditi. Barataju sa parama kao balkanski politicari.

Stvar je u tome da ovo više nije onaj projekat sa kojim su prvobitno izašli, već nešto daleko veće, samim time ni rokovi sa kojim su izašli ne mogu biti isti, ovo je projekat od 100m, ne od 500k, a tek je prošlo dve i po godine od početka realnog rada na igri i ja tek za dve i po godine i očekujem da se dobije neka "pre"launch verzija opipljivog proizvoda, to bi bio neki prirodni tog čak i da nema bilo kakvog muljanja i varanja za igru obima koju sada razvijaju.
 
Čeng je dobro primetio da se pare troše i dalje na reklamu, a ne na razvoj igre. Kupiš brod koji još nije završen i umesto da od tih para završavaju brod oni troše na koncepte novih brodova i tako unedogled.
If you were to signup and spend $400 USD today thinking that you would get to play the Genesis Starliner and that said virtual ship would be delivered to you, you would be sorely mistaken. As of today, the Genesis Starliner does not exists and neither does the game itself. It was never created nor finished and it is not available for purchase. Anyone who buys the Genesis Starliner via the Star Citizen ship sales web - page is purchasing little more than concept sales and pixel art with the promise of there eventually being a produced Genesis Starliner virtual ship. Where these practices fall into the realm of ponzi pyramid scheme is when CIG/RSI publicly stated that the funds from the sales of these concept art ships go towards enabling them to create and sell even more concept art of nonexistent or yet to exist virtual ships.
 
Poslednja izmena:
Igra je vec sada totalno funkcionalna i odlicna sto se tce optimizacije. Ali kao sto je pomenuto oni dodaju brodove i brodove umesto da unapredjuju gameplay, dodaju modove ili vise koncepta. Jedna closed beta/alpha bi pomogla. Ovako sa 20-ak coveka jedva online i tesko da se testira.
 
Kraj sledeće godine ili gotova igra ili propast cele priče.
 
Kraj sledeće godine ili gotova igra ili propast cele priče.

hmb.only_fools_and_horses_this_time_next_year.coaster.jpg
 
Čeng je dobro primetio da se pare troše i dalje na reklamu, a ne na razvoj igre. Kupiš brod koji još nije završen i umesto da od tih para završavaju brod oni troše na koncepte novih brodova i tako unedogled.

Ne troše se pare već se reinvestiraju. Njihov model finansiranja je prodaja koncepta brodova. Kada ne plaćali nove koncepte, ne bi imali šta da prodaju i stalo bi finansiranje igre. Iz njihovog ugla to je najbitnije, bila igra scam ili ne. Ako je scam, onda je očigledno zašto se tome pridaje pažnja. Ako nije scam, oni moraju imati stabilan izvor prihoda da bi mogli da se šire i naprave ono što je najavljeno. To što imaju 85 miliona ne znači ništa ukoliko žele da zaposle nove ljude, jer su oni sada firma a firma mora imati stalni prihod.

Ukoliko nije scam u pitanju (sasvim moguće da jeste), situacija je sledeća: ljudi koji su radili prethodnih 2 godine na igri nisu u stanju da naprave obećano. Zato je veliki broj njih zamenjen. Studio iz Ostina TX (prvobitni studio) je spao na pružane podrške drugim studijima, tamo se ništa više ne radi. Zašto nije zatvoren? Očigledno imaju neki sistem gde izvlače dodatne pare putem poreskih olakšica, to objašnjava zašto toliko raštrkanih studija širom sveta. Studio iz Santa Monika LA je trebao biti glavni studio, međutim to se menja, sve se seli u UK tj. Mančesterski studio gde radi tim koji je okupio Krisov brat Erin. Oni su napravili najveće pomake i rade na kampanji. Taj studio se širi.

Pošto su skontali da Cryengine kakav licencira Crytek nije u stanju da se uhvati u koštac sa igrom kakvu oni žele da naprave, oni su od bivših Crytekovaca napravili CIG DE iliti CIG Frankfurt. Taj studio se najbrže širi i na osnovu poslednjeg mesečnog izveštaja, sve velike promene se dešavaju tamo jer su tamo ljudi koji poznaju endžin. Ako oni ne naprave igru u saradnji sa UK studiom neće niko. U prevodu, za godinu dana možemo očekivati da se gro radne snage koja pravi Star Citizen preseli u Evropu a da u Americi ostane mali deo.

FPS je delo contractora tj. eksternog studija Illfonic (poznati po Nexuizu). Očigledno da CIG nije potpuno zadovoljan njihovim radom i zbog toga se FPS stalno šalje na doradu uz tehnička unapređenja koja stižu iz CIG. Trenutno rade na net kodu koji bi trebao biti osnova za net kod glavne igre i tu je najveći zastoj. Cryengine netkod ne može da podrži ono što njima treba.

tl;dr Ako igre na kraju bude, nju će završiti Erin Roberts i njegovi ljudi, baš kao što je napravio StarLancer i završio Freelancer.
 
Poslednja izmena:
Kakav stalan prihod rade na projektu, i angazuju(zaposljavaju) ljude za projekat, a ne na neodredjeno sa toplim obrokom i doprinosima.
 
Do sada se ispostavilo da je jako mali broj ljudi tu za stalno, većina su contractori čak i kada su deo studija. Neki koji su bili za stalno su zamenjeni. Retko ko je radio od 2012 pa do danas. Ono što mi daje nadu da nije scam u pitanju je to što su svi stavili Star Citizen u svoj CV, da je scam i da oni to znaju čisto sumnjam da bi to radili.
 
u *** dokle su oni dogurali :(

nisam poduze vreme pratio razvoj, prosto ne mogu da verujem da su toliko zaglavili iako mi je sumnjivo bilo poodavno (redovno sam bacao pogled na razvoj do pre godinu ili tako nesto)

ako iskljucimo zlu nameru, piramidalne seme i sve ostalo, trebao im je iskusan producent koji je zapravo ima iskustva i mozga da sve to vodi (recimo lupam brian fargo, trebalo bi neko da odradi intervju sa njim da se cuje njegova rec)

85 miliona dolara kasnije i oni nemaju NISTA! cudo mi je kako internet mediji ne bruje o tome i kako nije krenula nekakva kampanja da se ljudi osveste

najzalije mi je sto ce ovo najverovatnije zapecatiti ideju funkcionisanja kickstartera za razvoj nezavisnih igara :(

sa druge strane davati tolike pare u tolikoj meri, wow, hiljade i hiljade dolara....prosto neverovatno...
 
najzalije mi je sto ce ovo najverovatnije zapecatiti ideju funkcionisanja kickstartera za razvoj nezavisnih igara :(

To se neće dogoditi. Najbolji primer neka ti budu recimo DayZ i prevara (u suštini) sa njim kada se nakon prodaje 800k kopija sušinski stalo sa razvojem, da bi danas, godinu dana nakon toga ARK koji je u manje-više istom stilu kupilo duplo više ljudi. Dakle, ljudi žele da veruju da se iz takvih stvari može izroditi nešto dobro.

Naravno, ne kažem da će ARK poći stopama DayZ-a, ali nema garancija ni da neće...
 
Nazad
Vrh Dno