Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@pavlony

Jankovic-comp.rs. Ljudi imaju svakakva iskustva sa njima, od pucanja skupih/jeftinih guma, do preteranog trošenja - za sada se sumnja da uvoze guma koje su stajale u inostranstvu duže vreme i tako prodaju. Nađe se neko i sa pozitivnim iskustvom. Prednost Jankovića je što imaju sve i svašta.
Preko Zolta sa cikloberze (bikeracer). Pitaš ga da l' može iz Mađarske da ti uveze par i koliko bi koštalo. Napomena: ovih dana izgleda da ima porodičnih problema, pa slabije odgovara na poruke i ostala čudesa. Ali, za razliku od Jankovića, dobijaš gume koje nisu stajale ko zna koliko.
 
Poslednja izmena:
Ljudi dajte neko upustvo za stelovanje zadnjeg menjaca, nikako da ga nastelujem, sve mi ili ne prebacuje ili prebaci naglo u tezu brzinu.
 
Poslednja izmena:
@Gedza
Pregledao sam po youtubu vise tutorila ali nisam uspeo preko njih, pa sam mislio da neko zna za neko da kazem jednostavno objasnjeno. Hvala sad cu da prostudiram ovo:)
 
dobra dobra, ***, oba foxa, prednji talas rl 100-120-140, zadnji rp 23. sve xt, nable, igle, pogon, kaseta, lanac m770. jedino su kocnice magura, al kidaju sa ovim rotorima i komplet fsa grupa...
 
Neka me neko ispravi ako gresim, ali podesavanje se svodi na 3 srafa, od cega su dva za podesavanje granica, znaci samo jedan u stvari sluzi za stelovanje prebacivanja brzina. A verovatno na vecini moze da se to podesava gore na mestu gde kabal ulazi u rucicu za odabir brzine, vozis, po malo okreces taj sraf dok ne namestis, i to je to.

E sad ako ne prebacuje kako treba onda je nesto potroseno vise nego sto treba, i za zamenu je, zubcanici ili nesto slicno, ali u to se ne razumem.
 
Poslednja izmena:
Gornji granični šraf i donji granični - jednom podesiš i ne diraš dok ne zameniš kasetu (možda i tada ne bude moralo da se dira, zavisi). BTension šraf, za udaljavanje/približavanje gornjeg pulija kaseti (što je bliži kasetnim zupčanicima = bolje menjanje brzina). Ne valja preblizu takođe jer neće da radi lepo menjač onda (tokom vožnje se javlja osećaj kao da lanac zapinje i zvaće). Burence je za fino podešavanje menjača. Da l' će neko da podešava na samom menjaču ili šifterima, zavisi kako kome odgovara ili kako koji se menjač koristi (određene serije XT-a nemaju burence na menjaču).

Ima ovo što napisah i na netu (šta ovih dana pa nema?), al' nek' ostane. :)
 
Crni Džoni, šta si doživeo, da te Internet zameni... :D
I jedino meni nisi umeo menjač da našteluješ, e kuku meni. Lanac obavezno drlja napred u kavez ako je pozadi na najmanjem zupčaniku (napred najveći, naravno). A ono jes', mogao bih i sâm da pogledam, nego me mrzi.
 
Ne znam ja, prošlo je dosta vremena, ko zna šta si ti sa njim radio do sada. :D

Al', ozbiljno, podseti me kad se budemo sreli sledeći put. To je minut posla u vr' glave, al' šta da se radi kad nekog ovde mrzi... ;)
 
Kosta za pocetak treba da nastelujes prednju kocnicu. Vidis na obrucu kako ima trag samo na donjoj polovini kocionog dela? Znaci da ti pakna naleze samo sa polovinom povrsine za kocenje. Zbog toga ti je slabije kocenje na prednjem tocku, koji je dosta vazniji pri kocenju od zadnjeg i trpi daleko vecu silu. Treba da izgleda kao kod zadnjeg, da pakn naleze celom povrsinom, ali da ne kaci gumu. Kada namestis trebace vremena da se kociona povrsina "prilagodi" i legne totalno celom povrsinom. Nemoj ih menjati dok ne probas ovo, jer je ovo siguran razlog za slabije kocenje.
Gume ti ne trebaju sire, vec mozes da ides i na 26x1.75 jer rece da vozis samo po asfaltu (bajs i nije za drugo). Gledaj one "ravnije" (gume za asfalt) bez velikih krampona, jer u tom slucaju nemaju svrhu, nego samo smetaju.
Bajs sve u svemu klasika i ako ti vrsi posao sedi i vozi, mada ovo je ona klasa "kada ti ga ukradu ne treba da se nerviras." :)

Prvo da ti se zahvalim na savetima, svaki savet mi je dobrodoüao jer baš nemam iskustva u ovome. Ranije, dok sam u Srbiji imao razne bajseve (dečije i jednu koju si mi ukrali iz podruma) nisam uopšte razmišljao ni o čemu već sam ih tri-četiri puta godišnje vozio i toliko. Nikad nisam ja bio interesent za ove stvari, ali vremena se menjaju pa sam tek u zrelim godinama (34 mi je sad) dobio interesovanje za biciklizam (za sada na amaterskom nivou skroz).

Kočnice mi je, vrlo neobično, naštelovao moj komšija ali on namerno nije išao do kraja. Tada se prednja guma dosta teško pokretala i imala je veliki otpor pri guranju bajsa, ne znam zašto i da li je to uopšte normalno. Da nisu pakne problem ili on nije nešto bio dobro podesio pa se to dešavalo ??? Baš si me zbunio sada, iskren da budem...

Što se guma tiče, ja vozim i van asvalta, možda sam malo preterao kada sam ranije rekao da je samo asvalt u pitanju. Idem relativno često po šumama i berem koprive i razne trave za jelo (sve biološki :) ) pa mi trebaju malo izdržljivije gume koje neće tako lako da puknu. E sad, pitanje : šta se konkretno dobija širom gumom, npr pominjana 26*2.10 ili još šira ? Šta bi mi ti preporučio a da je dobra guma, koja se teško buši, a da NIJE PRESPORA ? Video sam da postoje i druge dobre gume sem Schwalbe-a, npr Mišelin ili Continental ? Kakva su tvoja iskustva sa gumama, ko tu laže a ko je iskren od proizvođača ?


Takođe, unutrašnja guma mi je skroz nestabilna, moram da kupim to pod hitno jer dopumpavam čak i triput mesečno...katastrofa. Da li da idem na normalnu Schwalbe AV13 http://www.amazon.de/dp/B00A66V33G/...XGM4IV7&coliid=I11KP2MR8HND5R&tag=chrome0f-21 ili ovu AV13D Dowhill dosta bolju varijantu http://www.amazon.de/Schwalbe-Fahrr...words=fahrradschlauch+26+av13&tag=chrome0f-21 ?


Kakve su unutrašnje gume od drugih firmi, vidim da isto ima i Mišelina i Continentala ali nešto su mi čudne njihove karakteristike, meni treba najbolji kvalitet unutrašnje gume jer hoću da mi drži vazduh duže vremena i da bude dosta jaka. Pa se time rukovodi kad mi preporučuješ, molim te.


Eto, zasad toliko. Izvinjavam se svima, znam da sam laik i da možda nekome sam smešan koliko ne znam, ali čovek se nije naučen rodio. :) Nadam se da ne zamerate.
 
I jedino meni nisi umeo menjač da našteluješ, e kuku meni. Lanac obavezno drlja napred u kavez ako je pozadi na najmanjem zupčaniku (napred najveći, naravno). A ono jes', mogao bih i sâm da pogledam, nego me mrzi.

Sta vam je sa tim prednjim menjacem, jel ima nekom da ne zakacinje lanac po njemu? :d


@kosta druze, ne zameram ti ni trunke, ali nemoj ni ti meni, svaka cast onom ko ima volju da procita tvoj post, nemoj pogresno da me razumes, ali kada vidim toliki post o gumi, bajsu, kocnicama, sedistu... stvarno nemam volje da procitam.
Izvini ali nista licno, mozda te nateram da malo drugacije prilazis materiji. :D
 
Poslednja izmena:
...ali kada vidim toliki post o gumi, bajsu, kocnicama, sedistu... stvarno nemam volje da procitam...

+1

Btw neko je skoro spominjao one fensi wellgo pedale pa me zanima kako su mu se pokazale? Narucio bih sa aliexpressa jer ovo sto prodaju na cb i kp kod nas je to isto.. :/
 
Možda misliš na moje pedale.
Što se mene tiče, odlične su. Trpe baš veliki pritisak, dosta su jake.

ybe2ageg.jpg
 
E to :)
Ti si kupio sa oglasa sa cb jel da? Koliko sam video tamo se krecu oko 35e a na aliju su oko 30$, nije mala razlika. Sve u svemu, znaci vrede, to mi je bilo bitno...
 
Sve te Wellgo preko 20e su dobra kupovina. Znam par likova sa preko 20.000km u pedalama i još traju bez problema.
 
I ove sto su mi na bajsu su wellgo i ne fali im nista sem sto se gaze samo sa jedne strane pa to smara.
wellgo-lu939-pedal-19351.jpg

A i nisu tako fensi :D
 
I ove sto su mi na bajsu su wellgo i ne fali im nista sem sto se gaze samo sa jedne strane pa to smara.
wellgo-lu939-pedal-19351.jpg

A i nisu tako fensi :D
I meni su takve, jesu izdrzljive, jel kod njih jedna strana namenjena za one kaiseve ili kako se vec zove.
Mislio sam na ovo
6y5y6yhu.jpg

Jel koristio neko?
 
Poslednja izmena:
Prvo da ti se zahvalim na savetima, svaki savet mi je dobrodoüao jer baš nemam iskustva u ovome. Ranije, dok sam u Srbiji imao razne bajseve (dečije i jednu koju si mi ukrali iz podruma) nisam uopšte razmišljao ni o čemu već sam ih tri-četiri puta godišnje vozio i toliko. Nikad nisam ja bio interesent za ove stvari, ali vremena se menjaju pa sam tek u zrelim godinama (34 mi je sad) dobio interesovanje za biciklizam (za sada na amaterskom nivou skroz).

Kočnice mi je, vrlo neobično, naštelovao moj komšija ali on namerno nije išao do kraja. Tada se prednja guma dosta teško pokretala i imala je veliki otpor pri guranju bajsa, ne znam zašto i da li je to uopšte normalno. Da nisu pakne problem ili on nije nešto bio dobro podesio pa se to dešavalo ??? Baš si me zbunio sada, iskren da budem...

Što se guma tiče, ja vozim i van asvalta, možda sam malo preterao kada sam ranije rekao da je samo asvalt u pitanju. Idem relativno često po šumama i berem koprive i razne trave za jelo (sve biološki :) ) pa mi trebaju malo izdržljivije gume koje neće tako lako da puknu. E sad, pitanje : šta se konkretno dobija širom gumom, npr pominjana 26*2.10 ili još šira ? Šta bi mi ti preporučio a da je dobra guma, koja se teško buši, a da NIJE PRESPORA ? Video sam da postoje i druge dobre gume sem Schwalbe-a, npr Mišelin ili Continental ? Kakva su tvoja iskustva sa gumama, ko tu laže a ko je iskren od proizvođača ?


Takođe, unutrašnja guma mi je skroz nestabilna, moram da kupim to pod hitno jer dopumpavam čak i triput mesečno...katastrofa. Da li da idem na normalnu Schwalbe AV13 http://www.amazon.de/dp/B00A66V33G/...XGM4IV7&coliid=I11KP2MR8HND5R&tag=chrome0f-21 ili ovu AV13D Dowhill dosta bolju varijantu http://www.amazon.de/Schwalbe-Fahrr...words=fahrradschlauch+26+av13&tag=chrome0f-21 ?


Kakve su unutrašnje gume od drugih firmi, vidim da isto ima i Mišelina i Continentala ali nešto su mi čudne njihove karakteristike, meni treba najbolji kvalitet unutrašnje gume jer hoću da mi drži vazduh duže vremena i da bude dosta jaka. Pa se time rukovodi kad mi preporučuješ, molim te.


Eto, zasad toliko. Izvinjavam se svima, znam da sam laik i da možda nekome sam smešan koliko ne znam, ali čovek se nije naučen rodio. :) Nadam se da ne zamerate.

Najbolje da nadjes nekoga tamo ko se razume u materiju, jer sa ovim objasnjenjem tvoj komsija mi bas ne uliva poverenje. Definitivno moras namestiti prednju kocnicu, jer ovo nije dobro.
Sto se tice guma u tom slucaju idi na 26x1.9-2.1 sa kramponima. Da li je Conti, michelin ili Schwalbe nije neka razlika, sve su to dobri proizvodjaci. Vidi koje mozes povoljno nabaviti . Unutrasnje su manje vise sve slicne i ne bacaj pare na neke skupe (procitaj prosli post o kupovini guma).
 
E to :)
Ti si kupio sa oglasa sa cb jel da? Koliko sam video tamo se krecu oko 35e a na aliju su oko 30$, nije mala razlika. Sve u svemu, znaci vrede, to mi je bilo bitno...

Da, na CB sam ih kupio, 30e sam ig platio jer sam platio unapred i cekao oko 20tak dana da stignu.
Tada se jos nisam bakcao oko narucivanje iz Kine, pa je tako ispalo.
Pedale su stvarno kvalitetne, za sada nikakav problem sa njima, a presao oko 1100km, patika nije skliznula ni jednom sa njih.


Te tvoje su takodje odlicne, ima ih ortak i fino se okrecu i kvalitetne su.
Da, mana im je to sto nisu ista gazista.

Evo danasnje ture. :)

http://www.sports-tracker.com/#/workout/mirza82/3465ervanv938pt8
 
Veceras imao vise srece nego pameti. Zapela mi nogavica od farmerki u zupcanik. Sreca pa sam isao polako i uzbrdo :D
 
Meni su sve trenerice na desnoj nogavici pocepane od velike sajbne.
Ima da se kupe one trake za nogavice, ja sam napravio sam posle par cepanja. :D
 
Ima li neko ovde da moze da mi objasni sta je bonifikacija u biciklizmu? Moze I na pp
 
Bonifikacija je minus vreme u trci i važi za prvih X takmičara, koristi se kod etapnih trka i samo na ravničarskim ciljevima na brdskim ciljevima nema bonifikacije.
Na primer: 1.mesto -10sec, 2.mesto -5sec, itd.
Ako nema razmaka većeg od jedne sekunde između takmičara svi koji su u takvoj grupi dobijaju vreme pobednika ali samo prvih X dobija bonifikaciju.
 
Koliko samo kosa moze da pravi problem prilikom voznje. Nekad pocne mozak da mi se pregreva, jer kosa zadrzava temperaturu. Ne znam za vas, ali onaj ko ide malo dalje od kuce, pa jos planira negde da prenoci, kosa itekako moze praviti problem, jer se jako brzo umasti prilikom voznje. Dok sam bio potpuno celav, stavim kacigu i odvozam neku solidnu kilometrazu, a kad je skinem ostanu linije od kacige. :D
 
(...) na brdskim ciljevima nema bonifikacije.

Bonifikacija zavisi od organizatora. Za svaku etapu može da se razlikuje, a nešto mi u sećanju da ih češće ima upravo na brdskim etapama. Inače, Giro 2012. nije imao uopšte bonifikaciju, pa je prošle godine imao velikodušne, a ove godine su prepolovljene. S druge strane, na ovogodišnjem Turu nema uopšte bonifikacija (bar je tako bilo predviđeno, nisam obratio pažnju). A pored vremenske bonifikacije, prolazni ciljevi i finiš etape donose i određeni broj poena, za plasman.. po poenima. :) Takođe, tu su i novčane nagrade, a na ovogodišnjem Turu mislim da su 22,500 evra za pobednika etape. Te nagrade se standardno dele ravnopravno na sve vozače tima.
 
Nema sigurno bonifikacije na brdskim ciljevima baš zato što su brdski.
 
Nazad
Vrh Dno