Šta je novo?

AMD MANTLE

I to opet ni u kom slucaju ne mozes da prevedes u 45% bolje performanse. Mislim, moze i to da znaci, ali i ne mora ;)
 
evo jedan kaveri sistem :)

http://www.youtube.com/watch?v=QOOe9PUyICk

IPC je povecanje do 20% medjutim posto su na 28nm procesu koji nije "cpu" biased (to su njihove reci) kao sto je bio 32nm sada se cpu klokuje malo slabije nego richland samim tim manji klok od 3.7ghz, tako da se tu gubi dosta poboljsanja (kao sto smo i znali unapred).
Medjutim potrosnja samog kaverija je znatno manja. Sve u svemu relativno mali skok u performansama medjutim kada se uzme mogucnosti po vatu snage onda je kao ok :)
Ne verujem da ce se nesto posebno klokovati kao richland, no videcemo... takodje samo 2133mhz podrzana memorija (wtf?).
 
Poslednja izmena:
I to opet ni u kom slucaju ne mozes da prevedes u 45% bolje performanse. Mislim, moze i to da znaci, ali i ne mora ;)

Čim su napisali "do 45%" očigledno je da su istakli u prvi plan najbolji slučaj. Klasičan marketinški trik. Međutim ako su uspeli da dobace dotle, meni to zvuči ohrabrujće za onih dvadesetak procenata, kao prosek o kome se šuška :)
 
Normalno da ce se sluziti markentiskim trikovima. Mislim da bi se moglo ocekivati i vise od 20% u prosjeku.
 
Nemojmo zaboraviti da Kaveri radi na 400mhz manjem taktu od Richlanda, sto je za ovaj tip arhitekture veoma bitno.
Siguran sam da bi clock za clock poredjenje dalo pravu sliku, ali cemo na nju morati da sacekamo dok AMD ne savlada
proizvodni proces, kako bi uspeo da nagura Kaveri na frekvencije 4.1/4.4ghz kao najjaci Richland model :)
 
Nema AMD više nikakvu proizvodnju tako da je to na drugima sad ali definitivno noviji proces i ddr4 im trebaju pa da APU dobije krila.
 
Nema AMD više nikakvu proizvodnju tako da je to na drugima sad ali definitivno noviji proces i ddr4 im trebaju pa da APU dobije krila.

Mislio sam na nalazenje resenja za probleme koji limitiraju CPU na trenutnu frekvenciju. Ipak se isti radi u proizvodnji koja vise pogoduje GPU delu ;) Svi odavno znaju da
je AMD fabless :) I kao sto je praksa pokazala, bitnije je kako kreator cipa koristi proizvodni proces i njegove limitacije :) Zato me ne bi cudilo da polovinom godine, AMD
izbaci verziju koja ce raditi na tih 200-400mhz vise ;)
 
goldi , iz tvojih usta u božje uši, al se pribojavam da ne bude ista priča kao i sa head end šoldersom , koji skida "i do 100 posto peruti" :)
 
koja je za nas poenta boljeg iskoriscena gpu-a ako se cene kartica formiraju na osnovu fps-a?
 
Pa nije do AMD-a, nego do DICE-a. Kad pokrpe sve sto imaju, stavice i Mantle.
 
Mantle je u stvari prebacivanje posla sa cpu na gpu. Ono što mantle radi sada, već je moguće kroz opengl više od godinu dana unazad.
Zanimljivo je da kombinacijom keplerovih bindless textura, buffer objects i amd ekstenzije arb_multi_draw_indirect može da se postigne 0% cpu overhead.
 
arb_multi_draw_indirect radi svoj posao dobro, ali moze da napravi i dosta problema, nije to dobro resenje. Ta komanda [napravljena od strane AMD developera] moze da se koristi samo u odredjenim situacijama, i drugi delovi sistema mogu da uticu na priority i da pauziraju processing ove komande, efektivno vracajuci overhead. OpenGL jednostavno nije od starta pravljen za tako nesto. Also, ajd da vidim nekoga ko ce naterati moderne developere da se prihvate OpenGL-a danas, cak ni dobrih profiling tool-ova za gaming nema. Cak i Valve nije naterao nikog bitnog da portuje igre na Linux, Metro Last Light je isekao pola efekata u tom procesu. Videcemo kako ce se tu situacija menjati u sledecih godinu-dve.

Mantle je odgovor na sve probleme koje DX i OpenGL imaju, potpun CPU/GPU utilization, smanjivanje driver overheada, memory managment, cilj da se iskoriste svi featuresi najnovijeg hardvera. API pravljen od samog starta da radi na najnovijem hardveru, sa totalno novim driver layerom koji u sebi nema vise nekoliko decenija gluposti [Carmack je pricao kako mu je zao sto je neke stvari radio u Doom/Quake1 engineu, i sada su ta losa resenja postala permanentni deo Nvidia/AMD drivera].

Evo sta Nixxes ima da kaze na ovu temu dok spremaju Mantle verziju Thiefa:

slide-18-638gauy2.jpg

slide-19-63849upq.jpg

slide-21-6383buuq.jpg

slide-22-638quuhx.jpg

slide-23-6387tuia.jpg

slide-24-6389kuir.jpg

slide-25-638aru10.jpg

slide-26-638clups.jpg

slide-27-638zzu7w.jpg

slide-28-638k8ux0.jpg

http://abload.de/img/slide-29-6389auiy.jpg
 
Poslednja izmena:
not AMD specific i vendor neutral to su najbitniji preduslovi :)
 
Da li zasto onda NVIDIA to ne spominje ni u naznakama?
 
Ili, recimo, ne svako svoj. Mnogo bi bolje bilo da Mantle zavlada, nego li AMD ili nVidia.
 
Nije mi bas najjasnije da li je za mantle neophodan i directx ili ne. Na steamu i svuda gde su se pojavili minimalni zahtevi za Thief pise directx obavezan, ni rec o mantl-u. Sta sada to znaci jel igra radi sa mantlom bez ili sa directx-u om?
 
Mantle rendering path se uopste ne oslanja na DX. Nisu objavljeni za sada sysreq zahtevi za Thief sa Mantleom.
 
Ne veruejm da ce ikada biti igara koje ce se razvijati samo na mantle API ... tako da cete uvek moci da ih pustite u dx ili opengl a u nekim ce postojati i mantle kao opcija. Tako da i ovo propadne nista ne gubimo.
 
Vrh Dno