Šta je novo?

[MTS] Ogromni racuni - prekoracenje pretplate

WiFi On i 3G On u isto vreme - najbolji i najlaksi nacin da predjete net potrosnju, a da ne primetite (ako nemate Data Usage limit podesen u telefonu), kada WiFi nestane. (pogotovu na javnim hotspotovima)
Nije pricica, nije "evo kako moze". Ovo je konkretan primer veceg broja osoba kojima se to desilo. Kako znam? Pa pitali su isto pitanje: "ma kako sam mogao da napravim toliki promet, nisam koristio internet?!". A onda im uzmem telefon, otvorim Data Usage, i pise lepo tamo "Youtube" app potrosio preko GB i nesto i to samo jednog dana. (keva, neke komsije - ajde oni, matori ljudi. Ali i neki ljudi iz IT sveta istu glupost naprave).

Posle takvog iskustva, ja ne mogu ni biti toliko naivan da prihvatim da svi (pa cak i primetan broj) koji dodje ovde nisu krivi. Opet: NE PREBACUJEM IM! Itekako prebacujem MTS-u sto nije ranije uveo neogranicen internet! Ali necu da kukam na to - hocu da se stvar pomeri dalje, tj. na bolje i da se to resi.
Prva stvar: predlog sta da se uradi za racun. (zalba prvo, za one koji su "sigurni" da nisu to uradili, a onda molba kada se vidi da jesu)
Druga stvar: pazite na dalje.
 
Poslednja izmena:
Ovako, ko se jednom registrovao i ulogovao (možda sa popriličnom mukom), postavio noob pitanje možda i dobio poprilično "nezgodan" odgovor,

Moji odgovori na racun od 90.000:
http://forum.benchmark.rs/showthrea...je-pretplate&p=3506174&viewfull=1#post3506174

http://forum.benchmark.rs/showthrea...je-pretplate&p=3506229&viewfull=1#post3506229

To su dakle bile prve dve poruke. Da li sam ja tu odmah bio "nezgodan"?
Mislim da sam bio prilicno konstruktivan, sta vise, dao sam samo predlog sta da uradi. Nisam ni kritikovao, ni pretpostavljao sta je uradila, niti rekao "sigurno je kriva".
Sve poruke tog tipa su bile upucene direktno onima koji stalno pljuju MTS ovde, a ne novajliji.
 
Sve dok provera stanja kasni, povremeno ne radi i dok nema obaveštenja korisniku da je potrošio "besplatne" megabajte ljudi će imati ovakve i slične probleme.
Iz razloga što su u mts-u nesposobni ili ne žele da naprave sistem koji obračunava potrošnju kako treba i u realnom vremenu, oni i jesu glavni krivci za sve što se dešava korisnicima, a ne sami korisnici. Verujem da je takva provera stanja i jedan od glavnih razloga što u mts-u "velikodušno" izlaze u susret ljudima pa im naplate "samo" internet dodatak.
Najveći broj ljudi kupiće telefon, ubaciće karticu, povremeno će proveriti potrošnju i to je to... I to bi trebalo da bude dovoljno da provera stanja funkcioniše. Šta će i da li će išta da gledaju na Youtube, je samo njihova stvar.
Uvođenje neograničenog, sporog, neta će rešiti problem u smislu da ljudi ne dobijaju ovakve šok račune. Ukoliko provera stanja i dalje bude funkcionisala kao i do sada, dobar broj ljudi će nakon 10-15 dana ostajati bez brzog neta samo zato što čovek pojma nema koliko je u datom momentu potrošio. Opet će biti nezadovoljnih ljudi koji će sa punim pravom smatrati da su prevareni. Ako se desi da npr. 15. u mesecu potrošite sav brzi net, sigurno ćete do kraja meseca kupiti neki dodatak; "neograničeni" net je OK za nekoliko dana, ali za pola meseca baš i ne.
 
Onda znaci da nije odabrao dobar paket... ako za pola meseca potrosi.
 
...
Iz razloga što su u mts-u nesposobni ili ne žele da naprave sistem koji obračunava potrošnju kako treba i u realnom vremenu, ....
Ovakav sistem postoji i zove se prepaid.
Ako zelis da imas real-time informaciju o potrosnji, jedino resenje je da predjes na prepaid.

Postpaid sistem po definiciji nije real-time.

Pozdrav
 
Zaista ne znam šta je po definiciji postapaid sistem, ali u telenoru funkcioniše praktično real-time. Znači može onda i u mts-u i kod bilo kog drugog.
Apsolutno je besmisleno i neozbiljno da stanje kasni po pola dana, onda ne radi par dana, i tako u krug. Još bolji su oni koji ovo prihvataju kao normalno....
 
Poslednja izmena:
kako ja za ovih 10 i kusur godina kod telekoma nisam nikad namestio "slucajno" veliki racun. bilo je velikih racuna ali svesno.
najiskrenije treba stvarno da si ________________ (upisi po zelji) da napravis veliki racun. imas software od provajdera, imas u telefonu, a imas i alternativne za merenje potrosnje. ako jedan ne funkcionise druga dva su tu. mada verujem da nekima ne vredi ni to.
 
@diyabolic
Vidi, u pravu si, sve to postoji. Pitanje je samo ko baš želi da bira telefon na osnovu toga da li u sebi ima kontrolu potrošnje, zabrane, limite i ostalo; da instalira programe za kontrolu saobraćaja i slično. Neko će to nazvati i robovanje uređaju i biće u pravu. Može čovek da bude vrhunski hirurg, ali da ga ne zanima da instalira nekoliko programa za kontrolu potrošnje, da bira uređaj na osnovu tih kriterijuma i sl.
Ja lično čekujem da imam ažurno stanje potrošnje. Razumem da nekome to nije neophodno, da poneko čak i voli da ima instalirano 5-6 programa za kontrolu potrošnje i slično, ali isto i još bolje razumem ljude koji kad nešto plate žele da to radi onako kako bi trebalo, kada na proveri stanja piše 422MB da je to onda stvarno 422MB baš sada, a ne da je to bilo pre pola dana ili pre dva dana.
 
neces da robujes, eto ti racun od 50 000. neces aplikaciju eto ti opet racun. svaki noviji telefon ima u sebi i od provajdera i sistemski merac. ali to je sve do coveka i odgovornosti. znas koliki ti je limit da ne kazem mogucnosti i treba da pazis. telekom nema realtime ali nije da bas azuriraju stanje svaka 3 dana. kasni mozda sat vremena.
ali sta ces kad vole ljudi da gledaju smesne klipove na telefonu ne znajuci da jedan moze da svuce i 20-30 mb
 
desp - pre koju godinu sam se slozio da je glupost da nema neki vid kontrole troska kod MTS-a.
Od decembra ima - malo manje gubljenja vremena na price o tome kako je bilo lose, sada kad je pri kraju. Inace cemo da se vratimo do Cobija.
 
@diyabolic
Opet sve sto si napisao stoji. Svako ce posle racuna od ~500eur da ubaci merace i slicno, ako postoje uopste za konkretan uredjaj koji covek koristi. Svako ce onda i da procita na forumima kakvi sve problemi postoje.
Sa druge strane, na sajtu mts-a pise kako i na koji nacin se vrsi provera stanja, ali nigde ne pise da provera nije uopste azurna. Ne verujem da iko od zaposlenih to i kaze ljudima pre potpisivanja ugovora (pise ovde negde da su izjavili da na cekanje operatera se u mts prakticno ne ceka). Znaci ako pise kako se proverava stanje, Ok, provericu ga posle svakog klipa ili updejta programa da vidim kako stojim. Ljudi ovde na forumu znaju za kasnjenje i sve nedostatke i pre nego potpisu ugovor, sta sa ostalima koji i nisu toliko upuceni i jednostavno pitaju zaposlenog kod operatera?
Opet, sta ce ko gledati je njegova provatna stvar; ti znas koliko jedan klip od 60sek. moze da povuce MB, ja npr ne znam, zato proverim stanje pre i posle.

@alfa
Svakako ce biti bolje posle 01.12. ako bude kako su najavili. Hteo sam da kazem da ce bez dobre provere stanja opet biti nezadovoljnih ljudi koji ce morati da dokupe dodatak ili da ostanu duze vreme na sporom netu. Iz licnog iskustva znam da taj neograniceni net je neizdrziv posle 3-4 dana.
 
Poslednja izmena:
WTF. Kod Telenora taj "neogranicen" net su ljudi placali nekoliko puta vise; i dan danas ga placaju nekoliko puta vise. Znaci morali su od pocetka da placaju vise. To sto mogu da provere koliko su potrosili tada ne znaci nista.
Ko trosi na Youtube, potrosice sigurno bilo koji paket kod Telenora! Kod MTS-a jedino MegaNet nece, kod VIP-a mozda ne MAX pakete.
Ko trosi net za sta treba da koristi mobilni net, ne mora da brine o proveri stanja.

U svakom slucaju, ako mu je prvi mesec, NAUCICE. Ako nije - fak it, neka pita nekoga.

A ne da se pravi duduk doveka.
 
Ok, da je telenor najskuplji par desetina puta je ovde apsolvirano. To svi znamo. Ja ne vidim kakve to veze ima sa losom proverom stanja koju ima mts i sa neobavestavanjem novih korisnika o tome. Mozda, ako je nekome ta niza cena kod mts-a opravdanje za to.
Da li to znaci da bi provera stanja kod mts radila dobro da je telenor nesto jeftiniji??
Svejedno, ljudi iz mts-a mogu i trebalo bi da napomenu ljudima kada potpisuju ugovor ili barem da stave na sajtu da provera kasni u proseku "toliko vremena". Eto, da se ljudi ne bi osecali prevarenim i da ne bi morali ikoga posle da mole da dobru volju.
 
A u Telenoru ti kazu da kasni kad potpisujes ugovor?

Probas, vidis, shvatis. Ne ides kao bik na crveno.
 
U Telenoru ti je provera na postpaidu u minut tacna za internet :)
 
U Telenoru ti je provera na postpaidu u minut tacna za internet :)
Ova tvrdnja je potpuno netacna. Po arhitekturi sistema za naplatu, kasnjenje moze da bude i vise sati. To sto je u vecini slucajeva kasnjenje minimalno, je vise posledica okolnosti, nego samog sistema.

Telekom i Telenor sada imaju isti sistem za naplatu. Razlika je u tome sto Telenor taj sistem (sa povremenim update-ima) koristi od kada je poceo sa GSM mrezom - 1996. ili tako nesto. Imaju tim ljudi sa visegodisnjim (10-tak godina i vise) iskustvom sa sistemom. Telekom je u avgustu uveo novi sistem, posle fijaska sa prethodnim (koji je nabavljen po politickoj liniji). Potrebno je neko vreme da se operativne procedure doteraju da radi kako treba. Upit u stanje je sada sredjen i najveci deo vremena daje azurno stanje.

Pozdrav
 
@alfa Opet prica o telenoru... Da, tamo provera stanja funkcionise. Ne, nije u minut. Verujem kada bi u mts-u provera radila 3x losije nego kod telenora, ova tema ne bi imala vise od 3 strane i ne bi bilo ovoliko "gresaka korisnika".
 
Poslednja izmena:
Telenor ima "neogranicen internet", to je jedini razlog zasto nema ove teme za Telenor.

Naravno da treba porediti. Ako u Telenoru moze da kasni 15 minuta, to je dovoljno da spucas "svih" preostalih mizernih MB koliko imas. Kasnilo ti stanje 15 minuta ili 3 dana nece imati razlike ako gledas YT HQ preko 3G-a.

@rafiki, ono je bio sarkazam naravno ;)
 
Pa šta i ako spucaš preostale "mizerne MB" na Telenoru? Neće te sačekati hladan tuš sa prvim računom.
 
@alfa
Slazem se sa time.
Meni se jednom prilikom desilo da usred gledanja klipa na YT dobijem sms da sam potrosio brzi net. Tako nesto dosta znaci, bez obzira sto postoji "neograniceni" net, a jos vise ako ne postoji. Jeste da oni to salju kako bi mi prodali dodatak, ali svejedno takvo obavestenje je jako dobra stvar.

Kada bi u mts bilo i ovakvog obavestenja, ne bi bilo problema ili bi bilo mnogo manje.
 
Poslednja izmena:
Pa šta i ako spucaš preostale "mizerne MB" na Telenoru? Neće te sačekati hladan tuš sa prvim računom.

On se zali "unapred", za decembar+. Kao na MTS-u ces sprckati brzo te MB pa onda spor net. (koji inace kako kaze poglavicas uopste nije spor kao kod Telenora)
Medjutim, kasnilo to stanje 15 minuta ili 15 dana sa danasnjim brzinama nece praviti razliku. Ako nemas Data usage app, provera stanja kod operatera nece vredeti.

@desp, slazem se, bilo bi manje problema. Videcemo da li ce uopste biti tako neceg od decembra.
 
Poslednja izmena:
MTS u data paketima šalje 3 SMS obavestenja, kada si na 50% paketa, pa 75 i konacno kad istrošiš ceo paket i predjes na spori net i ponude dodatne MB-e.

Bilo bi cool da tako bude i u MixNet paketima od sl. meseca jer je očito samo pitanje dobre volje. :)
 
Pa onda i jeste samo do nečije dobre volje...
 
DATA paketi verovatno nisu na istom blling sistemu?
 
Vidim da se ovde igraju gluvi telefoni.. Poenta moje price je da ja ne zelim da ulazim u to dal MTS krade ili ne, jer o tome mozemo da pricamo do sutra i da nista ne proizadje iz toga.. Ono o cemu ja pricam je da MTS nece da napravi sistem za prevenciju ogromnih racuna, a ne treba biti mnogo pametan i shvatiti zasto, posto eto kako alfa kaze oni su naviknuti na neupucene koristike, pa ako su vec naviknuti na njih sto njima ne izadju u susret i naprave jedan takav sistem..
 
owim: mala ispravka - barem za mobilne net pakete, zaista stizu 3 sms poruke - kad se potrosi 50% -->80%<-- i 100% saobracaja i mislim da je to novost u mts-u od ove jeseni cini mi se - pre sam imao stari data surf paket ali to obavestavanje nije tada bilo. bravo za mts!

E sad sta nije bravo za mts: ;-)
pitanje vezano za reklamaciju: kad sam potrosio 100% saobracaja po punoj brzini ubacio sam data sim karticu u mob. i otvorio *797# meni za dopune - i tad mi je sistem, jasno greskom, ponudio internet dopunu kao da je rec o obicnoj postpaid voice kartici - dok je jedino sto je mogao da ponudi dodatak dodaj internet - koji kosta 300din a donosi 500MB ! Na kratko sam aktivirao taj fantomski dodatak (cini mi se 480din za 900MB ili tako nesto) nazvao operatera na call centar koji je skontao da je greska i stornirao.. Stize mi naravno veci racun za oktobar kao da nisam intervenisao
, *** odlazim u poslovnicu oko 10-og oktobra i pismeno ulazem reklamaciju..
Kada oni to obrade i jave odgovor na reklamaciju uopste ? Prosao je datum dospeca za oktobarski..
 
Nazad
Vrh Dno