Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

hm, liči na poniku na steroidima.
Šta će ti takav bajs?
 
@nightmare Reklo bi se da je original oprema (nemoj da ti Demios vidi sivu viljušku na belom ramu :D) i da je odličan - http://www.leelau.net/2008/altitudereview/ (lepo su primetili da savijeni ram može da zapne za neku prepreku). Ako ti takav bajk odgovara, meni deluje odlično.

@prashinar Ja sam baš za to da se biciklističke manifestacije organizuju po centru grada, a ne ova fora "bež'mo da se vozači ne naljute". Ali ne bez jasnog i efikasnog zatvaranja ulica unapred i najave preko medija. Poželjno je i izbegavanje uskih uličica, naglih skretanja i ulica sa lošim asfaltom, rupama, kolotrazima, itd. A predvodnici moraju da imaju u vidu prosečnu lošu kondiciju učesnika, pa ako se ide na uzbrdicu, da uspore, tako da grupa ostane kompaktna. Čak bih postavio i znakove da se podeli kolona - desno idu oni bez kondicije koji guraju bicikle, a levo oni koji imaju kondicije i voze. Sporijim tempom se obezbedi da i oni bez kondicije lako ostanu u grupi. Itd, nije baš da imam vremena da se bavim osmišljavanjem biciklijada. :(
 
@ironmanbg hocu neki malo bolji bajs necu da se patim vise :D
@canejr i meni se cini da je ok.ovo za ram sam znao vec naso sam ovaj link isti.videcu ako ne ispadne nesto povoljnije najverovatnije cu uzeti ovaj ako se u medjuvremenu ne proda
 
Kod nas bi ukrali sa sve banderom :d
 
Vec vidim aplikaciju za android, ili neki remote kineski , koji uspesno spusta sve te bicikle na zemlju.
Za sada najbolja zastita mi se cini da ne ostavljam nige bajs sam i to je to.
 
@razbojnik - "Šta kad se isprazni baterija na vrhu?"

skoknes po merdevine, na brzinu zamenis baterije, lagano ga spustis, i to je, to, prosto :d
 
Poslednja izmena:
Hajde da se i ja malo uključim u raspravu, ali nešto drugo ću komentarisati, doduše 1000 puta prožvakano, ali sada ću ja iznijeti svoje mišljenje.

Kao prvo živim u Banjaluci i svaki dan idem kroz centar i gradska naselja i to često u vrijeme kada je saobraćaj poprilično gust. Prva stvar, ženema jednostavno treba zabraniti bilo kakvo učešće u saobraćaju ili jednostavno povisiti kriterijume (ne samo ženema, već svima, ali na njih se najviše odnosi) i to enormno više nego što su sada. Većina učesnika u saobraćaju, a ovo se popriličnim dijelom odnosi na ljepši pol, nema osnovno saobraćajno obrazovanje. Svaki dan se susrećem sa budalama, kvazi vozačima, koji kao prvo ne znaju pravo prvensta prolaza. Kada prolazim biciklom, ispred mene se uključuju iz sporednih ulica kao da me nema, još mi i sviraju kada prođem ispred njih (iako ja idem glavnom, a oni se uključuju iz neke sporedne). Stalno sam na granici od toga da ostanem invalid, sreća pa vozim sa svim otvorenim čulima, i poprilično sporo. Druga stvar, za bicikliste je rezervisan dio uz put skroz do trotoara, a taj dio puta je pun prašine, pijeska, kamenčića pa i stakla, em što je mogućnost da ću izbušiti gumu, em što ako malo brže idem i nasadim se na kočnicu, nema teorije da se zaustavim, kližem se kao na ledu, pijesak je kao što svi znamo katastrofa za zaustavljanje, trenja jednostavno kao da nema. Kao treće ovi prigradski putevi koji nemaju trotoare su katastrofa, em što su pored puta rupe ( i po njemu) od pijeska, em što vozači misle da ako nema trotoara ili biciklističke, da ja moram voziti pored puta po rupetinama jer je put uzak da se dva auta lagano mimoiđu, pa im zato smeta još jedan učesnik u saobraćaju u ovom slučaju ja (kao biciklist), često se dešava da mi lik otvori prozor i promrlja tipa: "Alo momak, gdje si ti vidio da se tuda (misleći na put) vozi bicikl? ", uglavnom ga samo pogledam i nastavim po svome (ignorisanje majka), da ne bi možda vozio po rupama (ako ti se sviđaju rupe, vozi ti auto, pa vidi kako je). I još četvrta stvar, pored vozača jedan veliki problem mi prave i da kažem "retardirani" biciklisti, primjera ispred mene ide biciklist koji ide mnogo sporije od mene, i ja ga naravno prođem, a taj gospodin to naravno shvati kao da ja želim da se trkam, pa me onda pretiče, pa onda opet uspori pa ga opet moram prolaziti i tako, iako čovjek ne može skontati da imam neki svoj tempo i da me boli uvo koliko brzo će on voziti.

Ne znam kakvo je stanje u Srbiji, ali ovde u BL su sve balvan do balvana, od onih za volanom nebitno bicikla ili automobila, te do pješaka koji izlijeću pred bicikliste kao Indijanci, samo gledam kad ću nekog udariti jer iskaču pred mene i na mjestima gdje nema pješačkih prelaza. Uglavnom džaba nama i biciklističke staze i trotoari i bolji putevi, jer sve će se to jednom promijeniti, a ovaj seljački sirovi mentalitet će uvijek ostati isti. A mi što pokušavamo da radimo sve po propisima, šta da radimo? Da čekamo, čekamo, čekamo da se nešto promijeni.. Biće dobro ako to moji praunuci dočekaju.
 
Konacno imaju krsten sajt, onaj je bio uzas :d
Jeste bio užas i jeste bolje, ali nedovoljno. Statički meniji (užas), server im je očajno spor, gomila artikala i dalje nema slike, ni upotrebljiv opis, neki ni cenu.
Btw, kad već pominjem menije, jako lepo izgledaju i odlične su boje, prosto da čovek ne poveruje da su sami dizajnirali. Pre bi se reklo da su iskopirali, ali prosto ne znam od koga (http://www.bike24.com/).
 
@mrtavker, ista stvar i ovde. Pošto idem svaki dan na posao bajsem i mene redovno iseku iz sporednih uličica i ulica. Najbolja je fora što znaju da izadju i do polovine trake kojom se krećem. Srećom, ovde [NBG] ima dosta biciklističkih staza i širokih trotoara pa je lakše pobeći sa ulice. Par puta sam se i kačio sa budalama koje su me isekle.

@Canejr, biciklijada treba da služi da se malo provoza do nekih mesta van grada. Za to o čemu ti pričaš treba da služe akcije za skretanje pažnje, po meni.
 
Jeste bio užas i jeste bolje, ali nedovoljno. Statički meniji (užas), server im je očajno spor, gomila artikala i dalje nema slike, ni upotrebljiv opis, neki ni cenu.
Btw, kad već pominjem menije, jako lepo izgledaju i odlične su boje, prosto da čovek ne poveruje da su sami dizajnirali. Pre bi se reklo da su iskopirali, ali prosto ne znam od koga (http://www.bike24.com/).

Kada sam jedared odavno pomenuo da im je sajt uzasan (posebno back ''opcija'' :d) napisao si nesto kao u fazonu ''sta fali, sta se bunis, nas sajt, ne mozes da ocekujes da bude kao neki (Scott npr)'' :d

Sajt im je ok, jeste da fali nekih cena i podataka ali ce verovatno srediti vremenom. Inace ja sam danas namerno cesljao opremu i citao cene, opise.. prilicno je dobro odradjeno.
 
@hsv Bili su dinamički meniji... :D Ali, sad naleteh na stavku u meniju "ASESORIJE za gume"!? Dakle.. ŠTAAAA?! ASESORIJE?! Majko mila, jadan Vuk, šta mu rade. Kad se meni stomak okreće, kako li je njemu.
@prashinar Biciklijada služi pre svega za skretanje pažnje, da se pokaže koliko nas ima i da nas je sve više. Nešto slično su rekli i pre starta. :) Nije to da bi se društvo malo provozalo. :)

Btw, valja li išta onaj Zefal set za krpljenje guma u PB, od 220 din? Ako se uopšte nateram da uđem u njihovu radnju sa "asesorijama"...
 
@hsv Bili su dinamički meniji... :D Ali, sad naleteh na stavku u meniju "ASESORIJE za gume"!? Dakle.. ŠTAAAA?! ASESORIJE?! Majko mila, jadan Vuk, šta mu rade. Kad se meni stomak okreće, kako li je njemu.
@prashinar Biciklijada služi pre svega za skretanje pažnje, da se pokaže koliko nas ima i da nas je sve više. Nešto slično su rekli i pre starta. :) Nije to da bi se društvo malo provozalo. :)

Btw, valja li išta onaj Zefal set za krpljenje guma u PB, od 220 din? Ako se uopšte nateram da uđem u njihovu radnju sa "asesorijama"...
Neka blokiraju ibarsku onda, da se provozamo do Kosmaja :p

A što se tiče Vuka... Ovde je odavno postalo poznato da je važnije znati engleski...
 
Asesorije, kakvi carevi :d Nisam to video.
 
A meni stari sajt Planet Bike-a baš prirastao za srce. Jer je bio jednostavan bez šminke, a potpuno se bazirao na AJAX-u, i zato je bukvalno leteo. Imao je nekih nedostataka (adresa u address baru ostaje konstantno ista, nemogućnost linkovanja, back dugme ne radi), ali to je moglo da se reši, postoje poznate metode. Sad kad vidim ovaj novi urađen u klasičnoj tehnologiji (težište na serveru), nekako mi se čini kao da su se dizajneri prodali i izneverili svoje ideale. :( Novi sajt je manje pregledan i sporiji.
 
Kako da procenim koja treba da bude duzina lanca?
E, da, i kako bese proveravam da li je odradio lanac svoje?
 
Nije me bilo ovde jedno 2 nedelje, pa cu sad da se osvrnem i na neke starije teme :)

@johnyB
Rastojanje izmedju 12 linkova treba da bude 30.5cm kod novog lanca. Za zamenu je onaj koji ima tu vrednost 30.7-30.8. Ne treba ici preko 30.8 da se ne osteti kaseta/pogon zbog istegnutog lanca. Za duzinu izguglaj, ni meni nije totalno jasno pa uvek guglam :d

@cane
Au, sad tek procitah puni izvestaj sa tihe voznje. Pa ovo je uzas. Sta onaj Jablan tupi na cikloberzi stvarno ne znam, kad procitam ovo, ja da sam organizator skupa tacno bih batalio svaku vrstu organizacije u buducnosti. Ovo sto bahati rece za taksistu i "aktivistkinju" mi se posebno zgadilo. Jednom sam bio na KM i verovatno necu nikad vise, sve dok je organizuju isti ljudi. Eto, u NS moze sasvim normalno da funkcionise i sa policijskom pratnjom.

Sto se biciklijade tice, uglavnom se slazem sa svime. Svejedno, nije totalno losa voznja. Rece mi Dzoni da si bio negde u masi ali na kraju se nisam nasao sa vama na Adi jer sam pravio drustvo drugarici koja me je i pozvala na Biciklijadu (koja mi je uzela i majicu, koja uopste nije losa). Upoznacemo se nekom drugom prilikom (voznjom), zasad upoznah stolexa.

@mrtavker
Eh, nije ni ovde mnogo bolje. Iako je procenat ljudi koji te ignorise i ne vidi na svu srecu manji od onih koji te vide i propustaju.
Evo i par situacija iz saobracaja, da ne mracim - idu u spoiler ko hoce da cita.
Pre neki dan me lik sa GSPom bukvalno izgurao sa puta u neke rupcage pored istog. Posle ga sustignem na stanici i lepo pitam jel zuri negde, sto me izgurao sa puta.. On kao "sta, treba da vozim 2km iza tebe". Mislim se, ne, bolje da me zgazis nego da sacekas da se sklonim. A sklonio bih se jer je bila takva situacija, kolona iz suprotnog smera a nema mesta da me obidje sem da mu se sklonim ili kako je on pokusao, svirnuo i posle 1sec me izgurao sa puta. Posle rasprave sam ipak ja imao zadnju i nije imao argument na kraju, ali uglavnom nemaju nikakvu toleranciju. Eto jutros, pogledao iza sebe, dao signal rukom da idem levo (tako ide glavni put, a sporedni se odvaja pravo). Tatin sin u BMW 5, treste narodnjaci, prolazi nonsalantno pored mene pravo iako sam krenuo da skrecem, bole njega patka da me ceka. To sto sam prosao na 10cm mu verovatno nije bilo bitno, a da sam zakacio auto osecam da bi odma stao da mi j... sve po spisku sto sam mu ogrebao kola.
Neobrazovanje po mom misljenju. Kada tebi neko od malih nogu ne stavlja u glavu te neke osnovne stvari sto se kulture i ponasanja u saobracaju tice, nije ni cudo sto je stanje takvo kakvo je.

@razojnick
Ne vidim potrebu da se gume menjaju na svake 2 godine ako nisu ispucale. Ja svoje imam evo vec 3 godine i ne menjaju karakteristike ni malo, doduse presao sam samo 6000 za to vreme.
 
Poslednja izmena:
Parenzana 4/4 - Grožnjan
Grožnjan je malo mestašce na vr' brda koje je trebalo da bude prosto završetak Parenzane, mesto sa kog se spuštam nazad na ulicu i vraćam u Vižinadu. Dakle, za razliku od Motovuna, koji je bio baš planiran kao posebno mesto za obilazak, o Grožnjanu nisam znao baš ništa i nije bilo planirano nikakvo posebno zadržavanje. Međutim, za razliku od Motovuna koji me malo i razočarao (mada su me prijatelji upozoravali da nije ništa posebno :)), Grožnjan me potpuno oduševio. Kao da je izašao iz Gospodara prstenova. Predivne kamene kuće, popločane uličice i prolazi, mali trgovi, terase... Pritom je skoro sve u tip-top stanju, renovirano i održavano, često sa novom drvenarijom. A tu je i spektakularan pogled na dolinu, ka Vižinadi i Motovunu. Uz mogućnost izajmljivanja (skupog) smeštaja, brojne okolne vinograde (sa putokazima) i biciklističkim pravcima, ceo kraj sigurno zaslužuje podrobniju posetu.

Naravno, pretpostavljam da će vas najviše da zanima završni spust iz Grožnjana. Bilo mi je čudno što Garmin uporno izbegava tu ulicu, jer je normalno ucrtana na mapi, ali sam 100 metara dalje shvatio o čemu se radi - put je bio u izgradnji! :D U tom trenutku mi je ta činjenica zadala puno muka, jer sam već bio na biciklu oko 6 sati, uz dosta offroad uspona. Međutim, to je bilo jedinstveno iskustvo, jer je pitanje da li će takva vožnja više ikad biti moguća. :) Uživajte. Nadam se u celom filmu.

 
@dule Dobro nam došao. :) Ne znam šta da ti kažem za Jablana, čovek ima problem. Najgore je što će nekoga njegov problem da košta života. Jedino da idem na svaku vožnju i molim ljude da odustanu.

A mene je u Rakovici jedan lik skoro zgazio, baš u sličnoj situaciji - glavni put skreće, sporedni ide pravo. Ja počinjem da skrećem, on me skoro udari i još viče da ja nisam normalan. Zaustih da kažem nešto, a onda se setih svog prvog postulata - ne možeš idi*tu objasniti da je idi*t, inače ne bi ni bio idi*t. Jednostavno, država policijom uči svakoga da može da radi šta god hoće ako je u kolima. Posle par godina, ljudi postaju agresivni prema svima koji pokušaju da im objasne da to nije normalno.
 
Super mi ide sa ovim biciklom, bas sam zadovoljan :d
Kondicije nigde, a ja se ipak vozikam i to opusteno.
Naravno nema tu nekih uzbrdica, i sve polako, ali za mene ihahaj ,)
Kupih danas zvonce u planet bike, 500 kinti, cateye , http://planetbike.rs/pbshop/Bicikli...bice/ZVONCE-CAT-EYE-PB-1000-AL-2-silver/5155/
Od svih upala koje sam ocekivao, nijedna nije dosla, osim upale palca :)
Valjda sam se oslonjao vise na palceve, vozio nekoliko sati, nisam ni primetio da mi nesto smeta, dok nisam kupio sladoled na stapic i pokusao da ga uzmem :d
Nemogu upaljajac da kresnem :d
Moram da se posvetim uskoro alatu, i da promenim barem jednom gumu, i vidim kako to ide, da ne ostanem negde na 25km,u nedodjiji bez prevoznog sredstva :D
 
Moram da se posvetim uskoro alatu, i da promenim barem jednom gumu, i vidim kako to ide, da ne ostanem negde na 25km,u nedodjiji bez prevoznog sredstva :D

Kad se nađeš u nedođiji, veruj mi da ćeš znati kako da je promeniš. ;) Ma ima i strani jezik da progovoriš. :D
Ako imaš alat za skidanje guma, vrlo je jednostavno. Samo, kad ih montiraš, unutrašnju obavezno malo napumpaš pre stavljanja spoljašnje, da drži oblik i poziciju. Onda dok pumpaš dalje, još 2-3 puta pauziraš, pa malo izudaraš i izgnječiš gumu, da budeš siguran da je lepo legla unutra i da neće negde da se priklješti. I to je to. Bušnu gumu sačuvaš za krpljenje i razne druge korisne primene (pričvršćivanje stvari ili zaustavljanje krvarenja :D). Usput, kad već skidaš gumu, proveriš da li imaš bilo kakav materijal između unutrašnje gume i obruča, da štiti gumu od žica. Ako nemaš, obmotaš jedno 2 kruga izolir trakom (lepljiva strana ka obruču, ne gumi :)).

Btw, meni je mnogo veći košmar skidanje točkova, jer se nekako nikad ne vrate nazad tačno kako su bili. :D
 
Vrh Dno