Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Pogledacu. Zahvaljujem obojici. Vise me privlace lanci, nije mi toliko problem za dodatni kg ili 2 posto vozim bickl uglavnom po gradu, obicno u intervalima 30-120 minuta.
Skoro sam dobio na poklon Bailong Police XQ-8373 baterijsku lampu koja je masivni oslepljivač i odlučio sam da nju iskoristim za prednje svetlo. Problem je kako montirati ovu lampu na biciklo, konkretno volan. Evo kako sam ja rešio:
Potreban materijal:
-2 nosača bljeskalica Cateye CAT-544-0940,
-šraf koji odgovara navoju nosača, dužina 5 cm, mala glava,
-posebna matica sa produženim navojem (imadeh u kući, preostalo od nečega, ne verujem da ima u slobodnoj prodaji),
-komad čvršćeg šupljeg plastičnog tipla dovoljno velikog da prodje šraf kroz njega,
-gumena navlaka,
-leptir-matica.
1. Prvo pričvrstim jedan prsten za korman. Glava štafa ulazi u šupljinu sa donje strane prstena. Navoj prstena ide na gore.
2. Stavljam komad plastičnog šupljeg tipla i navrćem produženu maticu. Može i obična matica, ali meni se ovako uklopilo.
Tipl će da posluži i kao graničnik i kao meka zona koja će da apsorbuje napon koji će da stvore navijanja prstenova u potrebne položaje.
3. Stavljam gumenu navlaku da se baš ne vidi na šta liči taj deo.
Navlaka može da bude šta vam je zgodno, na primer, termoskupljajući bužir odgovarajućeg prečnika (bez zagrevanja, naravno).
4. Namotavam drugi prsten u kojem će da stoji lampa. Navoj prstena ide dole, dok je gornja polovina slobodna.
Tipl će 99,9% da bude pod naponom dok je prsten u odgovarajućem položaju za lampu.
5. Podizanjem polovine prstena ubacujem lampu, stavljam leptir-maticu i zavrćem je dok ne zadrži čvrsto lampu na mestu.
Da je šraf duži od 5 cm, ne bih mogao da podignem gornju polovinu prstena i stavljam-vadim lampu bez da skidam celu skalameriju sa kormana.
Jedina "mana" je što je lampa nešto više postavljena u odnosu na šipku nego što mora da bude.
Probao sam sa 4 cm šrafom, ali je on prekratak, a 4,5 ne verujem da postoji (nisu imali u radnji).
To je to. Lampa čvrsto stoji na volanu, a lako može da se skine radi punjenja. Potpuni estetski utsak kvari taj leptir na vrhu, čim nadjem bolju zamenu za zavrtanj, staviću je. Bajs je još u zimovniku, tako da će road test lampe da pričeka.
Koga interesuje, informacije o samoj lampi su u spoileru:
*Lampu gotovo nigde nisam našao pod oznakom XQ-8373, već BL-8373.*
Police BL-8373 тактичка лампица Баилонг.
Пуњење ауто-упаљачем и утичницом 220V. Батерија се пуни унутар лампе.
Користите батеријску лампу за лов, риболов, планинарење.
Има зум и фокус снопа од уског до широког спектра.
Фокусирање се врши ротационим прстеном (Фокус затамњивач зоомин).
LED диода CREE XR-E Q5 лумена.
Опсег осветљења у режиму ужег снопа 150-200 m;
Тежина: 135 g (ja sam izmerio 160 g sa baterijom);
Дужина: 15 cm;
Пречник: глава 3,5 cm, тело 2,4 cm, дугме 3 cm;
Напајање: Батерија Li-ion 18650, 4200 mAh, 3,7 V (или адаптер за три ААА батерије);
Број режима рада:
1) јако константно светло
2) бледо константно светло и
3) строб;
Материјали: тело од метала са гуменим водоотпорним заптивцима.
Паковање садржи: лампa BL-8373, литијум-јонска батерија Ии-на 18650, појас, пуњач на 220 V, аутомобилски пуњач, адаптер за 3х ААА 1,5 V baterije.
Kkao da nadjem jednu specificnu vrstu menjaca? Radi se o menjacu koji ima jedno dugme za +1 brzinu i drugo za vracanje na prvu. Znaci, nije klasican trigger. ubijam se da nadjem i pocinjem da sumnjam da tako nesto postoji, a siguran sam da sam isti koristio na iznajmljenom bajsu
Nije bitno da li tako nesto ima kod nas, kupicu ga sa ebaya u krajnjem slucaju, samo da znam kako se to zove ili da prihvatim sopstveno ludilo.
Da, samo sto ima i dodatno dugme za vracanje na prvu. Ovo sam vec video i nije ni ovo lose jer je moguce vrlo lako vratiti na 1 preko rucice, ali su malo ruznjikavi.
Staze variraju od šumskog zemljanog puta, pa do asfalta u zavisnosti od lokacije od koje krećeš i ličnih želja.
Od Kraljeva ka Goču ide asfaltirani put sve do hotela Dobre vode u dužini od nekih 30km, na 12 kilometru (ovo moram da proverim) odvaja se zemljani put koji se ukršta sa putem koji povezuje kraljevačku i banjsku stranu Goča na neka 3 km od hotela sa kraljevačke strane, podloga na ovom putu varira od zemlje pa do kamena na delovima gde su strme padine pa usled kiša voda spere svu zemlju, na ostalim stazama je podloga uglavnom zemlja. Ja prošle godine nisam stigao da prođem sve staze sto zbog nedostatka opreme što zbog slabe kondicije, međutim ove godine se to menja .
Što se tiče smeštaja, cene po hotelima u Kraljevu su oko 30e za noćenje sa doručkom, e sad ove zime je noćenje na Goču bilo 1200 din u smučarskom domu i oko 2000 u hotelu, prošle godine je hotel radio u letnjem periodu mada nisam primetio da je bilo gostiju u velikom broju i ovo bih morao da proverim pošto se situacija možda promeni ove godine.
Edit:
E da sad sam se setio da postoji i hostel i ako su informacije tačne noćenje je 800 din
Oba rama su tu negde, ovaj Mistrala je sveze farban i veci je za jedan inc, ne znam koja velicina tebi odgovara.
Pre bih isao na Lizarda, mnogo lepsi ram, bolja geometrija, vidi se da je ocuvan.
@wolf Bravo, to je ono što tražim! Sad, pošto je Srbija još jednom pokazala da nisam normalan što očekujem korisne informacije na netu (ne računam ovaj forum):
1. Da li ti znaš lokacije tih hostela? Takođe, negde pominju i smeštaj sa krevetima, dušecima i jastucima, bez posteljine i tuša, jeftino. Znaš li nešto o tome?
2. Da li imaš isplanirano kada bi biciklirao gore, koji period? Možda da se organizujemo za neku zajedničku turu. Pa ako se nađe još neko iz BG, da delimo troškove puta, super.
3. Šta znači to da nisi imao "opremu"? Valjda nije potrebno ništa osim bicikla?
4. Koliko kilometara vožnje može da se napravi po Goču? Ima li "materijala" barem za ceo dan?
1. Ovaj za koji sam naveo cenu se nalazi na 200m od autobuske stanice(doduse pesice, autom je malo dalje), po slikama deluje ok za te pare, barem meni, a par kolega je nocilo ove godine kad smo organizovali skup u okviru fakulteta i nisu se zalili, mada studentima ne treba mnogo samo krevet i to je to link. E sad ovo sto ti pominjes je verovatno smestaj u sklopu resorana kafana itd. oko ovoga nisam informisan, ali ako bude bez kise za vikend i ja budem stigao od obaveza da odvozam jednu turu mogu da svratim da ti se raspitam na par mesta posto su mi usput.
2. Sto se tice voznji ja sa drugarima do gore vozim kad god je dobro vreme i uspemo da se organizujemo, obicno do vrha vozimo vikendom kada imamo vise vremena posto je visinska razlika oko 1000m, pa ako krenemo malo ranije ujutru stignemo da se vratimo do 4 sata popodne sa odmorima na par mesta i na vrhu, i u proseku izadjemo na 75-80 km.
3. Pa u principu treba samo bicikla, mada su kramponke preporuka narocito ako planiras da se spustas malo brze
4. Sa vrha krece 6 staza koje su koliko sam ja video dobro obelezene, na sajtu turisticke organizacije postoji mapa mada se na njoj lose vide, a imao sam negde brosuru koju su uradili ljudi iz mtbc Ciker na kojoj su mnogo bolje uradjene, potrudicu se da je nadjem pa da je postavim ovde pa ti proceni koliko mozes da stignes da obidjes za jedan dan.
Goč, Goč Mada bih ja pre tražio smeštaj u banji (25-30km od KV-a) nego u Kraljevu. Mnogo je opuštenije u banji svakako. Smeštaj može da se nadje već od 800-1000 dinara. Centar banje dodje kao neki veći park. Plus su tu raznorazni izvori.
Ovako... Prvo, wolf, raspitaj se sve što možeš, ništa nije suvišno. Ja želim da pokrijem što više lepog i interesantnog. Iz BG-a mi je potrebno nešto preko 3 sata kolima, pa moram da dođem dan ranije. Dakle, prvo noćenje bi bilo u Kraljevu ili Banji, zavisi šta izaberem(o) kao tačku polaska. Ne znam kakav je put do samog Goča i početka nečeg pametnog, pa sam to mislio opet kolima, zašto gubiti vreme. Kola ostavim gde je bezbedno, neki hotel ili tako nešto. Onda vožnja 5-6-7 sati, koliko mi traju baterije za kameru. Ako smo prošli sve bitno, super. Nazad do kola i pravac kući. Ako je ostalo još lepog i zanimljivog, onda je potrebno prenoćište na samoj planini. Spavanje, tuširanje, punjenje baterija, pa sutradan dalje. Na kraju kući.
Ja svakako nisam to mislio ovih dana, nego kad otopli (na Goču, ne u Beogradu ). Drago mi je ako ti ideš češće, onda ćemo lako da se dogovorimo kad tačno (mada bih ja radije radnim danima, zbog gužve). No, do tada moram da rešim jedan veoma veliki problem - prebacivanje podataka sa memorijskih kartica. Imam eksterni disk, ali nemam notebook. To je dodatni razlog što do sada nisam išao na višednevne ture. Ne mogu baš da očekujem da neko na planini ima komp. Do otopljavanja imam više od mesec dana, pa ću valjda smisliti nešto. U svakom slučaju, definitivno želim da obiđem Goč! Još ako u povratku uklopim i Taru...
Još nešto - koliko su te staze strme? Uspon 1000 m nije nimalo naivna stvar (mada ne znam da li je ukupno 1000 m ili se penje sa npr 300 na 1000?).
Pa i da se penje sa 300 na 1000m nije ni malo naivno, nisam bio na Gocu u smislu da sam se duze zadrzavao ali sam prolazio jednom ili par puta. Najvisi vrh je valjda oko 1200m sto mu dodje kao ove valjevske planine, ima tu lepo da se penje.. npr ti kad se penjes na Avalu kreces sa oko 100m nadmorske a vrh je 511m, to je bre brdo, 12m iznad gornje granice brda Uspon od 400m i 1000m ne mogu da se porede..
Mislim da se iz banje penje sa visine oko 300m. Zaboravih da zapamtim koju je visinu prikazivao sat. Da li je KV niže, ne bih znao.
Kako ti treba 3 sata kolima? Jedino ako voziš 60-80kmh po kiši kao i ja i ideš preko KV-a i KG-a, pa na autoput. Pa ne voziš autobus da ti treba tri sata :d
U Kraljevu imam drugara pa ga mogu pitati da li možeš kod njega ostaviti kola. Za VB to nije problem.
Što se tiče puta (asfatlnog) iz banje za Goč, onaj kraći je strmiji sa dosta krivina na prvim deonicama puta ka Goču. Drugi je duži uz blaže krivine.
Videću ja sada kada odem dole za praznike da li ćemo ići gore. Ili ću iskopati neke slike od prošlog puta pa da ti okačim ovde.
Slike su predivne, mrzim te. Sreća da znam da sad tamo nije tako lepo, sunčano, suvo i toplo.
Ibarskom je potrebno 3 sata svakome ko ne pretiče u onim krivinama podno Rudnika. Vozio sam do Kraljeva i Čačka (pre 3 godine) - 3 sata ako voziš zdravo i normalno. Bar je potrošnja mala, oko 5 lit. Autoput je dodatni nepotreban trošak. A kako nisam od onih koji mogu bezbedno da sednu za volan u 5 ujutru, nego najranije oko 9, svejedno ne mogu turu da završim istog dana, pa čemu žurba. Osim toga, kad već budem u Banji, zašto da ne snimim i nju za YT, da ljudi vide?
A više volim manje strme puteve, pa smo se to dogovorili. Btw, na Avali se penješ sa ~270 na tih ~510 m. Iz Resnika, sa 100 m. Inače, peo sam se pre 2 godine sa 0 na 1400 m u 22 km i skoro umro. Ali tada sam imao daleko manje kondicije, ~22 kila više, bez previše iskustva sa brdskom vožnjom i još ostadoh bez vode. Sad je situacija bitno drugačija.
Ibarskom treba oko 3h do Uzica... Do Kraljeva svakako treba manje, cak i normalnom voznjom. Pod normalnom voznjom mislim voznju oko ogranicenja sa preticanjem slepera i slicnog sto usporava saobracaj. Mada ja stizem uglavnom brze, tako da Cane ako se nekad dogovorimo za zajednicku voznju, bolje odvojenim vozilima da idemo, bice ti lakse :d
Jel isao neko bajsom do KV? Planirao sam sad na prolece, al' posle dva gripa izgleda da cu da odlozim.
Gledao sam nesto na satelitu, ima neki put "kroz" Rudnik, selo Stragari. Kol'ko mogu da sračunaju programičići izgleda da je bolji visinski profili nego sa obe strane Rudnika, a svakako je kraće i živopisnije. Samo se plašim da nisam negde ispratio prugu/reku/ostatke rimskih zidova il' tako nešto. :d A čak i da jeste sve put, pitanje je dal' je prohodno, dal' tuda jurcaju kamioni iz obližnjih kamenoloma i sl.
Zakačio sam kml fajl, samo sklonite txt ekstenziju.
Da javim da se otvara Markoni-Capriolo servis-prodavnica na NBG u Omladinskih bridaga oko broja 44 (preko puta Centra za razvoj nauke, koji je u procesu gradnje, kod FDU). Za sada je stavljen natpis.
Kraljevo je na nadmorskoj visini od 200 m a hotel je na nekih 920 m, e sad ako se ide zemljanim pute preko Sokolje pa se spusta na hotel piramidu maksimalna visina koju je meni GPS na telefonu pokazao je bila 1100 m . Inace nasao sam brosuru i link sa opisom trase, prema njoj je uspon 760 m, mada ona izlazi direktno na hotel dobre vode putem koji je prosle godine zatvorilo kliziste i tim se smanjuje ukupan uspon za najmanje 100m.
Da javim da se otvara Markoni-Capriolo servis-prodavnica na NBG u Omladinskih bridaga oko broja 44 (preko puta Centra za razvoj nauke, koji je u procesu gradnje, kod FDU). Za sada je stavljen natpis.
Traže li radnike? I zna li neko, ako nije tajna, kolika je, neki okvirni iznos, plata? :d
@Canejr
moram da te razočaram. Sada je tamo predivno. Priroda kreće da se budi, sveži miris, Treba sačekati početak maja pa polako zapaliti dole, čisto odmora radi
Jel isao neko bajsom do KV? Planirao sam sad na prolece, al' posle dva gripa izgleda da cu da odlozim.
Gledao sam nesto na satelitu, ima neki put "kroz" Rudnik, selo Stragari. Kol'ko mogu da sračunaju programičići izgleda da je bolji visinski profili nego sa obe strane Rudnika, a svakako je kraće i živopisnije. Samo se plašim da nisam negde ispratio prugu/reku/ostatke rimskih zidova il' tako nešto. :d A čak i da jeste sve put, pitanje je dal' je prohodno, dal' tuda jurcaju kamioni iz obližnjih kamenoloma i sl.
Zakačio sam kml fajl, samo sklonite txt ekstenziju.
Iz Bgd.a po meni bi ti bilo najbolje da ides preko Avale, onda Mladenovac, pa Topola do Kragujevca i od Kragujevca imas put kroz neka sela, ima i jedan fin manastir pred ulazak u Vrnjacku Banju. Ja bih rekao pogodnija ruta za voznju bicikle, manje saobracaja a priroda je ok.
Odustao sam od potrage za savrsenim menjacima pa sam uzeo shimano deore st-m510 (3x9) ili tako nesto. sada na red dolazi ostatak delova. trebaju mi prednji i zadnji menjaci i kasete i pogon.
trebaju mi preporuke za neku srednju klasu. apsolutno pojma nemam o kompatibilnosti i kvalitetu.
@dule Vidim ja da ćemo da idemo različitim danima.
@wolf Super, samo slika staze 4 je jako mala u brošuri, ali nema veze. Malo mi je bezveze što su sve te staze nekako kratke, po 6 km. Ali vidim da ima lepih razloga da se ide na Goč. Pa ako završim u istom danu, još bolje.
@prashinar A, mene si naš'o, prepoznajem ja te slike iz 2009. Bilo bi super da je ona druga slika staze, ali deluje kao potočić po kom se ne vozi? Kako god, ove godine moram da obiđem neke terene po Srbiji.
Btw, kakav je Kosmaj? Kojim se putem ide od BG-a bajkom? Koliko je daleko/naporno do tamo i po samom Kosmaju? Koliko je vremena potrebno? Da li je dovoljno zanimljiv i izazovan ako se do njega ide kolima, pa onda bajk?