Šta je novo?

GeForce GTX 660 Thread

Ako su ti podaci autentični onda je očigledno koliko GK104 pati zbog užeg memorijskog basa obzirom da 2*960/1536=1,25

Zavisi, ima gde je GTX 660 "vanila" ista kao GTX 660Ti (bukvalno 1-3%), to je tamo gde obe pate od memorije 192bit, ali ima i gde broj SP utice vise.
Uzmi racunicu ovako:

2x GTX660 = 2x960SP=1920 SP i 2x192bit=384bit memorija, ali i dalje 2GB
1x GTX 680= 1536 SP i 256 bita.

U prevodu razlika mora biti od 1920/1536=25% do 384/256=50%

U tom rasponu ako radi SLI, a hvala bogu radi mora GTX 660 SLi biti brza od GTX 680. Test to potvrdjuje. U sustini da ostavimo celu matematiku po strani, pa sve i da je samo 25% brza ipak je za 50eur manje bolja kupovina. Slazes se, zar ne?

Pogledaj jos jednu zanimljivost u testu http://www.guru3d.com/articles_pages/crysis_3_graphics_performance_review_benchmark,7.html

Slozices se da su GTX 670 i GTX 660Ti iste karte, samo je razlika 256 vs. 192 bit. Razlika u testu je 48 vs 45 fps, bednih 6-7%. Dakle nije memorija, bilo bi 25% da jeste. Sa druge strane GTX 660Ti vs. GTX 660 je ista memorija, ali 1344 vs 960 SP. Razlika je 45 vs 36fps, celih 25%. Ispada da Crysis 3 vise voli SP od memorije.

Ako su ti podaci autentični onda je očigledno koliko GK104 pati zbog užeg memorijskog basa obzirom da 2*960/1536=1,25
Da, GTX 660Ti ZESTOKO pati od 192 bit. GTX 660 "Vanila" je bolje "uskladjena", tj. 960SP nisu over kill za 192 bit, dok 1344 jesu kod GTX660Ti.
 
Poslednja izmena:
Analiza ti je skroz na mestu, rekao bih da si potpuno rasvetlio sa teoriske strane i objasnio ove empirijske rezultate. Matematika je esencijalna, sve ostalo je efemerno. Bravo Gorane.
 
Racunaj da je slicna razlika i u Crysisi 3, nekih 25-30%

http://www.guru3d.com/articles_pages/crysis_3_graphics_performance_review_benchmark,7.html

Crysisi dobro skalira i ocekuj da sa GTX660SLI dodjes negde na pola puta izmedju GTX 680 i GTX Titan na ovom grafiku. Crysis 3 nazalost zavisi i od procesora, ali sa 2x GTX 660 ima da klizi u 1920x1080, dok sa 1x GTX680 radi "samo" pristojno. U savkom slucaju 2x GTX660 kosta MANJE od 1x GTX680, nekih 370vs 420 EUR, a to nije mala razlika + je brze, svuda i uvek.

Proc cu dici na 4Ghz, mislim da bi trebalo da je to dosta. Pa upravo to sam i kontao. Prvo sam kontao da kupim GTX670 ali vidim da za malo vise para mogu ubaciti GTX660 SLI i dobiti u odnosu na nju preko 30%. Price o buci, toploti itd me ne zanimaju, ciljam samo na fps. A tu je 660 SLI mnogo bolje rjesenje. Plus sto igram na 1680*1050, jos bolje ce da sljaka nego na 1920x1080 :)
 
Nece tu biti buke. MSI GTX660 TF III je tiha karta.
 
samo ne znam kako si sabrao 192 i 192bita u SLI na 384 al ajde :) tom logikom si mogao sabrati i memoriju na 4GB.
 
Zato što se sadržaj memorije kopira ali karte taj sadržaj nezavisno interpretiraju i bandwith sabiraš.
 
ali je opet nepravilno reci 384 bita. najpravilnije je 2x192. 384 je marketing.
 
Ako bismo tako posmatrali stvari onda treba reći 192+192, a ne 2x192 ili 384 ali se suština ne menja. Iz matematike bi svakako dobio peticu, šta bi dobio iz likovnog ne znam, ne ocenjujem taj predmet.
 
Biti se fakticki mogu sabirati za ocenu performansi. Postoje 2 moda rada:

1. svaki frame se deli na dve polovine, gornju i donju, a posto svaka grafika renderuje svoj deo i posto drajver na osnovu rezultata duzine renderovanja predhodnog frejma balansira raspodelu posla za tekuci, moze se reci da renderovanje traje isto vreme, a u tom slucaju fakticki imas kao da je dupliran protok kroz memoriju, bas zbog raspodele duzine posla na 50/50.
2. "alternate frame rendering", jedna karta renderuje frame 1, druga 2, pa prva 3, pa druga 4, naizmenicno. Opet matematikom dolazis do podele na oko 50/50 i da efektivno kao da je udvostrucavanja memorijskog protoka.

Matematika ostaje da je to kao da je 2x192 bit=384bit. Jeste pravilnije pisati 2x 192, to stoji. Da nema ovog dupliranja jedna GTX690 bi mala problema da je 2x 1536 SP i "samo" 256 bita. Medjutim izlazi da je ipak 2x256 bit ili ako pomnozimo 512bit.
 
Stigle 2x GTX660TF III :) Samo da stignem danas da ubacim sve i instaliram par igara da provrtim.
 
Kriza 2 multi na ultra dx11 od 100 do 160fps. Krizu 3 instaliram narodnu verziju ali me izbaci prije pocetka 1-og nivoa, javi neku gresku oko usera ili tako nesto. Stavio sam lek 1.1 al opet izbaci.
 
Na pocetku igre, kad kisa pada, sve na ultra, sma 2x, ne pada ispod 40fps. Samo mi je temp prve karte 74C, druge 62C. Jel ok to? Sobna je 28C.
 
Nista me ne pitaj, toplana ko luda haahha :) Jos svi radijatori zavrnuti, propast....
Za par min igranja prva je na 75C, druga malo hladnija oko 68C.

Znaci bolesno dobro radi. Oba GPU su na +95% vecinu vremena, na pojedinim mjestima padne pa se opet digne.. Sve na def, proc na def. Sve na very high, sma mgpu 2x, 1680*1050, fps minimalni koji sam imao 40fps.

Mada ne kapiram ove opcije AA, sta da stavim tu?
 
Poslednja izmena:
Nista me ne pitaj, toplana ko luda haahha :) Jos svi radijatori zavrnuti, propast....
Za par min igranja prva je na 75C, druga malo hladnija oko 68C.

Znaci bolesno dobro radi. Oba GPU su na +95% vecinu vremena, na pojedinim mjestima padne pa se opet digne.. Sve na def, proc na def. Sve na very high, sma mgpu 2x, 1680*1050, fps minimalni koji sam imao 40fps.

Mada ne kapiram ove opcije AA, sta da stavim tu?

Stavi onaj posle FXAA sto je (SMAA), na medium recimo (2x). Takodje sada mozes poceti da dizes CPU, sa svakim MHz ces dobijati na minimalnom fps. Uz takve dve karte treba ti minimum 4,4-4,5Ghz :)

Kod mene u 1680x1050 sa 2xSMAA imam 38-39 na samom pocetku na brodu, bukvalno kad pistolj dobije, a dok ide animacija, dok mu daje postolj, tu bude 20 i nesto. Dakle prva scena, ne pomeras se, stojis samo sa pistoljem gledas u brod 38-39. U 1280x720 imam oko 60fps.

Kod tebe tako podeseno mora davati u 1680 oko 50fps. Proveri da su ti najzadnji drajveri, da je vsync off, da u profilu drajvera "poznaje" crysisi 3, da si selektovao crysisi kao 3d application/game. Javi sta si uradio.

P.S. Podrazumeva se da sve ovo radis kada ti je CPU na oko 4 GHz.
 
Poslednja izmena:
Probaj da drzis karte ispod 74C jer tad pocinju da obaraju klokove... mada to je u Crysisu tesko jer "izuva" kartice, greje ih ko lud.
 
Prva ide do 74C, druga je na 68C, ali mi je u sobi 28C. Cim ga dignem, skoci na +70C, sto kaze Rayko izuva :)
Proc mi je na 3.3, kasnije cu se malo poigrati njime, min na 4Ghz. Sve sam podesio u driverima, obe karte gotovo uvijek su na +95%.
Igra ne pada nikada ispod 40fps, prosjek negdje 55-60 (prvi nivo na otvorenom + kisa), u zatvorenom i preko 70-80 i vise. Sve u sveu prezadovoljan sam kako sljaka. Jedino su temp malo velike.
 
Poslednja izmena:
Takodje skini najnovije beta drajvere. Ne donose neki napredak u FPS, ali je ocigledno na oko glaci rad. Reciamo sa poslednjim WHQL pre ove bete cak i sa 40fps nije bilo prirodno kada radis misem u krug, kao da ima neki delay. To je ono kada pravis manje krugove oko centra ekrana da vidis da li je glatko. Kao u Counter Strike recimo. E to sada sa novom betom ide glatko kada je u zoni 40-45, jako dobro u zoni 35-40fps, a tek tamo an 30 se vidi da ipak fali malo frejmova. Novi beta drajveri= nema vise taj neprijatni "delay" i nekako je sve to dosta fluidnije iako fraps pokazuje iste vrednosti.

Prva ide do 74C, druga je na 68C, ali mi je u sobi 28C. Cim ga dignem, skoci na +70C, sto kaze Rayko izuva :)
Proc mi je na 3.3, kasnije cu se malo poigrati njime, min na 4Ghz. Sve sam podesio u driverima, obe karte gotovo uvijek su na +95%.
Igra ne pada nikada ispod 40fps, prosjek negdje 55-60 (prvi nivo na otvorenom + kisa), u zatvorenom i preko 70-80 i vise. Sve u sveu prezadovoljan sam kako sljaka. Jedino su temp malo velike.

E pa to je extra ja sam cesto u zoni 30-31-32-33-34 na teskim mestima u prvoj misji (ona mi ej do sada i najzahtevnija, posle je lakse). Reci ti meni, ako te ne mrzi, kada uzmes luk u igri, prvi put kada ti ga da i kada gledas kroz ono zelenkasto staklo, koliko fps tu imas, to je bas zahtevno mesto. Meni ta prva misija u 1920 samo tako pad na tom mestu na 25 fps,a na dosta mesta, recimo kada silazis sa prve palube odmah na startu sa pistoljem na 30-31fps.
 
Poslednja izmena od urednika:
Karte obaraju kad dodju blizu 80C, bar moja. To se bar lako prati u afterburneru.

Meni na 74 krecu da padaju klokovi sa 1254 na 1242 i tako dalje kako raste temperatura... i obavezno betu sto kaze Goran ima updejtovan sli profil za Crysis instaliraj i vozi;) Imas sada opasnu masinu :)
 
Poslednja izmena:
Meni na na 74 krecu da padaju klokovi sa 1254 na 1242 i tako dalje kako raste temperatura... i obavezno betu sto kaze Goran ima updejtovan sli profil za Crysis instaliraj i vozi;)

Kod mene je na 70 C i bilo gde do 75-76 1163, a onda padne na 1150 i to drzi i na 80C. U sustini to je svega 1% razlike i to se nikao ne vidi. Tesko se i meri. Najnovija Beta je zakon za krizu! Update 2 za igru NIKAKO jer trepere senke na travi!

Custom podesavanje venta kod mene. Svako moze prema buci da podesi kako zeli i ovo extra lepo radi, bar kod mene.
 

Prilozi

  • ventilator.png
    ventilator.png
    55.1 KB · Pregleda: 76
Poslednja izmena od urednika:
Jedan korisnik me zamolio da provrtim 3dmark11 (performance)
Proc je na 4Ghz, grafe na def

Score P11085 with NVIDIA GeForce GTX 660(2x) and Intel Core i5-2500K Processor

Graphics Score 13343 Physics Score 7512 Combined Score 7128

Temperature su isle do 64C, druga 58C. 7C hladnije nego kriza 3 :)
 
Poslednja izmena:
Jedan korisnik me zamolio da provrtim 3dmark11 (performance)
Proc je na 4Ghz, grafe na def

Score P11085 with NVIDIA GeForce GTX 660(2x) and Intel Core i5-2500K Processor

Graphics Score 13343 Physics Score 7512 Combined Score 7128

Temperature su isle do 64C, druga 58C. 7C hladnije nego kriza 3 :)

Lepo, hajde sada neki OC grafika, GPU i memorija, pa malo i CPU an 4,4Ghz, verujem da ni 15000 za GPU nije nedostizno!
 
@whiplasher Tako je... dizi taj cpu jos videces koliko ima udela u sli performansama... znam iz licnog iskustva;)
 
Ne przim se na sintetiku, tako da gpu ostaje na def, a proc na 4:)
A svaka igra radi na preko 50fps, nema potrebe da silim grafike bez potrebe.
 
Uzeh i ja još jednu Asus GTX 660 DCII kartu da poteram svoj drugi SLI sistem do sada (imao sam GTX 470 SLI pre 2-3 godine na M4N98EVO/nforce980a) i moram da napomenem da sam ponovo imao problema sa ovim fleksibilnim SLI mostićem koji dolazi uz ploču pa sam morao da iskoristim svoj rezervni-pouzdani koji sam ranije kupio preko oglasa. (i onomad sam uz ploču dobio faličan, SLI se aktivira, ali pri svakom 3D render-u zelene, šljašteće površine pulsiraju na sve strane) Imao sam i 2 Crossfire sistema do sada, ali problema sa njihovim mostićima nikada, zašto ovi nvidijini ponekad brljave ne znam, ali valja imati rezervni pri ruci.

Kako je već poznato da na ovim karticama nema overvoltovanja nego se sav oc svodi na povećanje onog TDP limita za mizernih 10% (MSI HAWK jedini može 14% - pretrgli se) i prema ovom lepo objašnjenjom turorijalu sa hard ocp-a, najbolje je samo povećati core clock pa dokle ide stabilno. Moj prvi GTX660 je sa core-om išao stabilno do +130MHz (sa 980MHz), a memorija za mizernih +100MHz. Zbog toga ovaj put nisam ni pokušavao da overklokujem memoriju nego samo core na obe karte i neki optimalan klok je +100MHz gde svi testovi koje sam probao za sada prolaze bez greške. (Unigine Heaven, Valley, 3DMark11 i Crysis WH)
http://www.hardocp.com/article/2012...directcu_ii_overclocking_review/#.UVVxQznMJaR

3DMark11 P i X, stock single, stock SLI i SLI-oc, prema sličnim FX mašinama (mada niko nema baš sa Formulom V) uklapam se u prosek.
http://www.3dmark.com/3dm11/6034277

Što se tiče tehnikalija, ova novija karta ima GPU VID nešto niži od starije, ali po serijskom broju i BIOS-u spadaju u isti seriju, temperature i klokovi tokom 3DMarka11
gpu1 70C boost 1200MHz default VID .875V (2D) 1.175V (3D)
gpu2 64C boost 1188MHz default VID .862V (2D) 1.162V (3D)
 

Prilozi

  • net_1.jpg
    net_1.jpg
    212.8 KB · Pregleda: 61
  • net_2.jpg
    net_2.jpg
    332.9 KB · Pregleda: 65
  • net_3.jpg
    net_3.jpg
    357.8 KB · Pregleda: 64
  • net_4.jpg
    net_4.jpg
    325.5 KB · Pregleda: 61
  • net_5.jpg
    net_5.jpg
    351 KB · Pregleda: 52
Poslednja izmena:
CrysisWH, 64bit,DX10,Enthusiast 1920X1200,4xAA - SLI i SLI-oc nema razlike, dal' je u pitanju CPU bottleneck ili nešto drugo - ne znam. Monitoring za GPU-a 1 & 2 ne pokazuje pad takta.
Unigine Valey 1.0 - 1920X1200, Ultra, 4XAA
Unigine Heaven 4.0 - 1920X1200, Ultra, Tess Extreme, 4XAA
 

Prilozi

  • net_7.jpg
    net_7.jpg
    80.2 KB · Pregleda: 58
  • net_8.jpg
    net_8.jpg
    80.2 KB · Pregleda: 57
  • net_9.jpg
    net_9.jpg
    505.2 KB · Pregleda: 52
  • net_10.jpg
    net_10.jpg
    532.1 KB · Pregleda: 50
  • net_11.jpg
    net_11.jpg
    548.3 KB · Pregleda: 48
Vrh Dno