Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Kad reklamiras proizvod,da li je firma gde si kupio dati proizvod duzna da te obavestava o problemu proizvoda,sta ,kako i u cemo je problem.
 
zvanicno jesu, u roku od 15 dana od dana predaje proizvoda treba da imaju nacin resavanja(zamena, popravka, odbijanje...). ali u praksi cesce treba ti da njih zoves.

ako me odgovore u roku od 15 kaznjava ih trzisna inspekcija.To im ostalo u nadleznosti.
 
Radnih ili ukupno 15 dana? I kako dokazati da nisu zvali, uvek mogu da se vade na "evo pise da vam je javljeno", sto mi se i desilo par puta?
 
Radnih ili ukupno 15 dana? I kako dokazati da nisu zvali, uvek mogu da se vade na "evo pise da vam je javljeno", sto mi se i desilo par puta?

Ukupno 15 dana.Ne dokazujes ti trzisnom inspektoru da su te obavestili o tvom reklamacionom zahtevu vec oni.Ako nemaju postansku povratnicu ili tvoj potpis na zapisniku o predlogu resavanja reklamacije onda idu na sud po sluzbenoj duznosti rti.
 
Hvala. Osim ovoga sto si naveo, sta ako oni tvrde da su me zvali na mobilni a ja im odbio poziv ili nisam cuo? Da li ja imam pravo da im trazim mobilni odnosno poziv na uvidjaj, pa ako ga nemaju da im dovedem inspekciju? I koje su moje pogodnosti sto se ovoga tice? Pored zakasnele reklamacije sta ja to dobijam, posto je zakon napravljen da mene stiti?
 
Hvala. Osim ovoga sto si naveo, sta ako oni tvrde da su me zvali na mobilni a ja im odbio poziv ili nisam cuo? Da li ja imam pravo da im trazim mobilni odnosno poziv na uvidjaj, pa ako ga nemaju da im dovedem inspekciju? I koje su moje pogodnosti sto se ovoga tice? Pored zakasnele reklamacije sta ja to dobijam, posto je zakon napravljen da mene stiti?

Zato danas najcesce salju pismen odgovor na reklamacioni zahtev jer imaju povratnicu kao dokaz.Drugacije ne mogu da dokazu da su te kontaktirali.Osim ako su snimali razgovor.Sta dobijas? :) Pa zamenu,popravku ili novac ako ti prihvate reklamacioni zahtev.Nista ti inspekcija vise moze pomoci jermse ne sme mesati u igovprno odnos i razloge odbijanja ili prihvatanja reklamacije.
 
Zato danas najcesce salju pismen odgovor na reklamacioni zahtev jer imaju povratnicu kao dokaz.Drugacije ne mogu da dokazu da su te kontaktirali.Osim ako su snimali razgovor.Sta dobijas? :) Pa zamenu,popravku ili novac ako ti prihvate reklamacioni zahtev.Nista ti inspekcija vise moze pomoci jermse ne sme mesati u igovprno odnos i razloge odbijanja ili prihvatanja reklamacije.
Ispravite me ako grešim, ali u slučaju pismenog odgovora računa se kad potrošač primi pošiljku, a ne kad je prodavac pošalje, pošto neretko putovanje tog odgovora može da potraje koji dan.
 
HVALA

:D
 
nema ljutiš ali od mene je dosta u ovoj temi... Svaki spor, kod advokata...Platite savet stručnog lica i na sud ukoliko želite...JA sam toliko pisao u ovoj temi da svako ko pronađe moje postove dobiće odgovore...Čak sam i ponavljao postove jer neki ne čitaju...
 
Šta dalje, reklamirao sam gamepad Saitek p990 (otpao je d-pad) posle nepunih 3 meseca korišćenja, to je bilo 16.5. danas je 16.6. proslo je tačno mesec dana ,niti su me zvali niti obavestili o bilo čemu.U ponedeljak ću otići lično da vidim o čemu se radi , ne znam šta da očekujem jer me mogu još staviti na čekanje ili da mi daju novi ili najbolje da mi vrate pare pošto sam već uzeo novi gampad?
 
Hteo bih i javno da se zahvalim useru Braci i Asbisu na pomoci oko resavanja problema sa ranije pomenutom grafickom kartom. Od uvoznika sam dobio novu karticu, za klasu iznad stare. Uz sve to koliko sam ja razumeo, ceo propust nije bio do njih nego prodavca tj G.trona.
Nazalost nemam vise desktop gde da je bocnem...:)
 
Kod online kupovine, kakva je procedura kod reklamiranja-vraćanja proizvoda?
 
Izneo bih negativno iskustvo sa dve firme (E... i W..W..) . U pitanju su bile dve kupovine i u oba slucaja su artikli koje sam narucio poslati po visim cenama od onih koje su navedene u profakturi.
Razlike u ceni nisu velike ali to nije vazno kada se ne postuju osnovna pravila trgovanja. Kod prve reklamacije ostalo je na "resicemo" pre tri meseca.
 
Da li je neko upoznat sa načinom rešavanja garancije na Panasonic plazma televizore kupljene u Mađarskoj?

Kupio sam TV, imam Pan European garanciju, televizor mi je na popravci skoro 45 dana u BG E*ektroniku... Interesuje me, šta se dešava ako mi ga ne poprave u roku od 45 dana?
Ko je obavezan da mi vrati pare (ili da mi obezbedi novi TV) - servis, neki lokalni Panasonic zastupnik, ili firma u Mađarskoj gde je kupljen?
 
Da li je neko upoznat sa načinom rešavanja garancije na Panasonic plazma televizore kupljene u Mađarskoj?

Ko je obavezan da mi vrati pare (ili da mi obezbedi novi TV) - servis, neki lokalni Panasonic zastupnik, ili firma u Mađarskoj gde je kupljen?

Isto pitanje samo za Philips. Zanima me sta ako po dostavi ima zaglavljen/mrtav pixel, da li ja tu nesto mogu da resim kod nas ili..?
 
Nigde vise u zakonu ne postoji rok od 45 dana, sada stoji "razuman rok", s'obzirom da vec cekas koliko cekas idi kod njih, kazi im da smatras da je 45 dana vise nego dovoljno za otklanjanje kvara i na spejs satlu, a ne na televizoru, i da vidite da se dogovorite oko povrata novca ili uzimanja drugog tv-a (ako ne istog onda makar nekog slicnog uz doplatu)...
 
Nisu duzhni uopshte da vam zamene uredjaj, servis izdaje potvrdu o neispravnosti i vi tv treba da dobijete od maloprodaje gde ste kupili. Znam da LG ne mozhe da vam zameni TV u Srbiji dok sve servisiraju ali papiriloshki ne mogu reshe zamenu.
 
U Pan European garanciji stoji da je rok za popravku 45 dana.

Pa onda tebe više uopšte ne zanima zakon jer je rok za rešavanje garancije dogovoren u samoj garanciji.
Znači tebe sada zanima kakva prava imaš kad ne mogu da ga poprave, tj koje su ti sada opcije.
 
Upravo tako.. interesuje me ko će da mi isplati ili zameni televizor.
 
Ne znam dali je ovo prava tema za to al ajde da pitam.

Drugar je prosle godine u Gigatronu kupio Thrustmaster F60 Wireless dzojped. Posto je na sajtu pisalo da ima i vibraciju a stigao je bez nje sto je odmah i reklamirao i poslao ga nazad. Medjutim ispostavilo se da taj model generalno nema vibraciju i da je to greska na sajtu.
Ok rekao je nema veze i primio je dzojped nazad, medjutim dzojped su poslali BEZ FISKALNOG RACUNA iako je on uredno bio poslat njima zajedno sa ostalim papirima.
Odmah je kontaktirao Gigatron i javio mu se momak koji je rekao da fiskalni nije problem i da garancija vazi bez njega.
E sad, posle 6-7 meseci koriscenja pojavio se problem sa dzojpedom, gubi signal sa predajnikom, laguje i trokira. Probano je 4 racunara i sa vise vrsta baterija. Par minuta radi normalno i onda krece da zabada.
Zvao je malopre gigatron servis i javila mu se neka zena koja je rekla da bez fiskalnog racuna nece da prime dzojped iako su ga oni zagubili prilikom prvog slanja.

Sta mu je ciniti?
 
Šta dalje, reklamirao sam gamepad Saitek p990 (otpao je d-pad) posle nepunih 3 meseca korišćenja, to je bilo 16.5. danas je 16.6. proslo je tačno mesec dana ,niti su me zvali niti obavestili o bilo čemu.U ponedeljak ću otići lično da vidim o čemu se radi , ne znam šta da očekujem jer me mogu još staviti na čekanje ili da mi daju novi ili najbolje da mi vrate pare pošto sam već uzeo novi gampad?

update :

evo proslo i 2 meseca, u medjuvremenu sam ih zvao dva puta ,jednom pre nekih 20 dana i sad pre neki dan, oba puta su mi rekli nemaju nikakvih informacija da moraju da zovu servis i da ce me nazvati za 5 min, naravno klasicno otresanje. Ja sve puštam da vidim dokle će ici ovaj bezobrazluk. (stim što prvi puta kad sam zvao ,navodno su me pomešali sa nekim i da su me zvali ali ja se nisam javljao tj zvali su pogrešan broj telefona mada imam reklamacioni list pred sobom kao i 2 primerka koji su ostali njima gde je ostavljen pravi br. tel.)
 
Dobih odgovor od Gigatrona da posaljemo dzojped i bez fiskalnog, da ce pokusati da srede. Fino od njih ovaj put :)
 
Poslednja izmena:
Evo i ja da se upisem. :D

Narucio pre par dana Altos X4 Gamer Konfiguraciju u Emiju (samo sa 6870 i jacim napajanjem). Posto mi je nezgodno za isporuku kuci, zbog posla i tako to, zamolim ih da preuzmem kod njih u prodavnici. Isao danas da preuzmem i platio taxi 1000 dinara do kuce, sve cool. Instalirao Windows i imam sta da vidim. Ladno su mi ubacili samo jedan stick od 4gb, a u specifikaciji na sajtu i na samom garantnom listu pise 8gb. Da bih proverio da li su ubacili samo jedan stick ili je jedan neispravan, ili nije dobro legao modul (hvatam se za slamku), morao sam da otvorim kuciste, a da bih ga otvorio, morao sam da skinem malu nalepnicu na kojoj pise achtung za *****e, da se garancija ponistava ukoliko se skine nalepnica. I tu se stvarno iznerviram. Pa, mislim se, svaki put kad ocu da otvaram kuciste, moram da nosim u Kozjacku ili da saljem u Cacak Altiju?! Da li su ti ljudi u Altiju normalni, prvo sto su "zaboravili" da ubace stick a drugo sa tom glupavom nalepnicom... Mislim, Emi tu ocigledno nije nista kriv, ali stvarno... sta sad. Vucaranje kucista kroz Bus Pljus naravno ne dolazi u obzir, pa da bih reklamirao treba da platim cenu za taxi tamo-nazad skoro isto koliko bi me kostalo da odem u prvu prodavnicu i kupim 4gb, sto cu naravno i da uradim, jer kako sad dokazati da nisam jednostavno skinuo i ukrao 4gb kao najgori cigan, kad je ostecena nalepnica? I da li ZAISTA i pored racuna, oni misle da mi ne uvaze garanciju, ako nesto nedajboze se pokvari, samo zbog nalepnice?

Koje su to fore... :S:

Ja bio u fazonu, necu sam da sklapam, mrzi me...
 
Poslednja izmena:
facepalm.gif
Kud ne snimi video kako cepaš nalepnicu, otvaraš kućište i zatičeš jedan štap od 4 GB?
 
Nazad
Vrh Dno