Šta je novo?

60Hz vs 75Hz vs 120Hz

ma ima tu i 15-20 hiljada sati provedenih za monitorom. Neko rece,ako ne vidite razliku,a dobro vam je;uzivajte,pustite nas koji ¨tripujemo¨ da vidimo razliku,da i dalje tripujemo.
Ovo mogu da uporedim sa situacijom kada mi je jedan kolega pricao kako cuje sve i svasta,ja prvo mislio da tripuje,medjutim,na pregledima se pokazalo da covek ima ekstra osetljiv sluh,i da cuje zvukove koje 90% ljudi ne cuje. Onda sam ja poceo da cujem neke zvukove u glavi koji su mi govorili : kakav sam *****,a covek bre ima sluh do jaja,mora da cuje i muvu kad prdne. Koji car.....prema tome,samo zato sto vasa percepcija nije u stanju da nesto oseti,ne znaci da necija to oseca,i to multiplicirano vise i intezivnije.

Nogga please... :D

Ne kažem, zaista postoje medicinski fenomeni, ljudi u stanju da čuju infrazvuk ili da vide jupiterove mesece golim okom. Ja ti samo kažem ono što znam, ja nisam bio u stanju da vidim razliku i onaj koji je tvrdio da je vidi takođe je nije video. Možda poneko može zaista da vidi razliku, ali koliko misliš da je takvih u odnosu na one koji prosto tripuju kao onaj iz mog primera? Kažem još jednom, može se proveriti.
 
Dakle, još jednom, ozbiljno i objektivno - oko ne može da razaznaje pojedinačne slike iznad 20 - 22 FPS. Razlog zašto je u igrama poželjan što veći FPS leži u tome što frejmrejt može drastično opasti kada se na sceni pojavi veliki broj objekata ili efekata, kada FPS sa prosečnih udobnih recimo 40 FPS padne na 20 ili manje, osetite seckanje. Ako je računar dovoljno snažan da vam pruži konstantan FPS, sasvim je svejedno da li je to 30, 100, 200 ili 1000. Ovo nije teško eksperimentalno proveriti.

Vat d fak ar ju toking abaut??? :) Morbiuse ako imas problem sa vidom molim te da se ne ispaljujes ovim pisanjem. Pa i najveci laik i onaj ko ne sta gleda ce da vidi razliku izmedju 50fps i 25 fps videa i njegovu fluidnost, a o igrama da i ne govorim. I da jos jednom ponovim motion blur kod igara je najbitniji faktor zasto se u nekim igrama 40-50-60 fps-a ne razlikuje jer on "maskira" frejmove i daje im fluidnost.
 
Gizmo,to je bilo samo grubo poredjenje,vidis da neki brkaju osnove osnovnih pojmova...

Nogga: muva kad prdne...lol :D

Mister M: i blur je odlicno pokrivanje neoptimizovanosti igre :)
 
Poslednja izmena:
Vat d fak ar ju toking abaut??? :) Morbiuse ako imas problem sa vidom molim te da se ne ispaljujes ovim pisanjem. Pa i najveci laik i onaj ko ne sta gleda ce da vidi razliku izmedju 50fps i 25 fps videa i njegovu fluidnost, a o igrama da i ne govorim.

Baš me zanima u kom si ti to videu uspeo da vidiš. :D Na Blu-ray disku možda, oni imaju veći frejmrejt, jel tako? E pa razočaraću te sine, svi filmovi se i dan danas snimaju u 24 FPS (doduše Kameron je najavio da će Avatar 2 biti u 60 FPS), što se onda reskalira na frekvencu displeja ponavljanjem određenih frejmova, najčešće koristeći 3:2 pulldown. To što ljudi gledaju Blu-ray i tvrde da je super-smooth nema veze sa frejmrejtom, oni i dalje gledaju stari dobri 24 FPS video. Plaaaceeebooo, sine. :d

Jedino gde se razlika može zaista neosporno primetiti je prilikom brzog horizontalnog kretanja objekata sa većim kontrastom, to je poznato kao judder. Ali u 98% fimova nema scena gde se judder primeti, a i tu gde ima motion blur ga uglavnom maskira.

Evo ti recimo živo poređenje frejmrejta:
http://www.boallen.com/fps-compare.html
Ja nisam u stanju da primetim razliku između 30 i 60 FPS, ali kreator sajta tvrdi da jeste. Nema problema, svakom svoje. Ali ako neko i stvarno može da primeti razliku između 30 i 60 FPS na ovoj sasvim jednostavnoj sceni, nema leba da može da je primeti i da mu smeta u brzim, kompleksnim scenama filmova i igara gde mu je pažnja okrenuta na radnju. Prošlo oko sokolovo koji mi je tvrdio da vidi razliku je fejlovao žešće i tvrdim da bi verovatno svako od vas prošao isto bez razlike. A šta tek da kažem za lika koji mi ovde tvrdi da može da vidi razliku između 125 i 250 FPS? :D Njemu sigurno smeta da gleda u LCD monitor, pošto može da vidi treperenje pozadinske lampe. Dakle ljudi, ne pričajte više svašta.
 
Poslednja izmena:
Moram da se slozim u sa morbius i da dodam samo, da FPS obezbedjuje fluidnost, medjutim kad fps predje prag osvezenja monitora koji je u vecini slucajeva 60Hz-a onda dolazi do tearing, i sto veci fps to veca nepravilnost frejmova, i tu jedini spas vsync. Tako da na 75hz ne bi ste dobili nista samo jos jedan problem. A kod 120hz monitora zato sto osvezava vise slicica u sekundi delovace da slika vise secka ako fps ne bude konstantiih 100+ fps-a a to danas nije lako postici bez 4-way sli/cf is sl, ili nekom metodom pulldowna.
 
Poslednja izmena:
Baš me zanima u kom si ti to videu uspeo da vidiš. :D Na Blu-ray disku možda, oni imaju veći frejmrejt, jel tako? E pa razočaraću te sine, svi filmovi se i dan danas snimaju u 24 FPS (doduše Kameron je najavio da će Avatar 2 biti u 60 FPS), što se onda reskalira na frekvencu displeja ponavljanjem određenih frejmova, najčešće koristeći 3:2 pulldown. To što ljudi gledaju Blu-ray i tvrde da je super-smooth nema veze sa frejmrejtom, oni i dalje gledaju stari dobri 24 FPS video. Plaaaceeebooo, sine. :d

Ma sta kazes? Ja mislio bluray podrzava stotine fps-ova... a niko bluray standard nije ni spominjao. Ajde ako imas jak pc uzmi fraps i snimaj igru u 60 fps-a pa zagledaj. Ili evo ti jos bolji primer posto si dosao do motion compensationa, uzmi npr. Splash player pro i u njemu ukljuci Motion2 i uoci razliku. Jel moze tako? A inace, posto sam ja sin a James fps mladic, jes` cuo za film Brainstorm i za i legendu spec efekata Daglasa Trumbula? Showscan mozda? 70mm na 60fps jos 70-ih i 80-ih?

Evo ti recimo živo poređenje frejmrejta:
http://www.boallen.com/fps-compare.html
Ja nisam u stanju da primetim razliku između 30 i 60 FPS, ali kreator sajta tvrdi da jeste. Nema problema, svakom svoje. Ali ako neko i stvarno može da primeti razliku između 30 i 60 FPS na ovoj sasvim jednostavnoj sceni, nema leba da može da je primeti i da mu smeta u brzim, kompleksnim scenama filmova i igara gde mu je pažnja okrenuta na radnju. Prošlo oko sokolovo koji mi je tvrdio da vidi razliku je fejlovao žešće i tvrdim da bi verovatno svako od vas prošao isto bez razlike. A šta tek da kažem za lika koji mi ovde tvrdi da može da vidi razliku između 125 i 250 FPS? :D Njemu sigurno smeta da gleda u LCD monitor, pošto može da vidi treperenje pozadinske lampe. Dakle ljudi, ne pričajte više svašta.

Opet pricas gluposti. Evo bas upravo sam LA Noire patchovao i sklonio blokadu sa 30fps-a na 60 i izgleda mnogo tecnije. Same animacije lica i vozila su mnogo tecnije. Naravno to tebi covek ne moze da dokaze jer si verovatno nasao neki dokaz iz 1890 od brace Limijer da ljudsko oko ne vidi vise od 22 fps-a... Zalosno ali istinito. Da li ti razlikujes frejmove u igrama i njihovo "izbacivanje" jednog za drugim i kapiras da ono nema veze sa video materijalom? Da su animacije i mnogo sta u igrama zavisni od grupe fejmova koje izlaze i da ti frejmovi u brzim igrama kada nemaju motion blura zahtevaju dosta velik fps da ne bi imali neuskladjenost iliti lag sa prethodnim frejmom aka lag animaciju. A da li znas da i input lag uredjaja na kome se igra moze da bude zavistan od frejmrejta igre i da kursor moze da ima mnogo vecu preciznost sa velikm fps-om. PalMal morbiuse, misli o tome. :D
 
Poslednja izmena:
Moram da se slozim u sa morbius i da dodam samo, da FPS obezbedjuje fluidnost, medjutim kad fps predje prag osvezenja monitora koji je u vecini slucajeva 60Hz-a onda dolazi do tearing, i sto veci fps to veca nepravilnost frejmova, i tu jedini spas vsync. Tako da na 75hz ne bi ste dobili nista samo jos jedan problem. A kod 120hz monitora zato sto osvezava vise slicica u sekundi delovace da slika vise secka ako fps ne bude konstantiih 100+ fps-a a to danas nije lako postici bez 4-way sli/cf is sl, ili nekom metodom pulldowna.

Tearing je generalno nebitan jer ljudi ga i ne primecuju vec im je bitan sto veci fps kao sto rekoh najvise zbog fluidnosti animacija a takodje i zbog input laga misa koji je ponekad zavistan od veoma velikog fps-a. Vsync moze za igre koje nisu online kompetitivne, a svako ko igra cod npr. zna kakve probleme i input lag misha stvara vsync i zakucavanje frejmrejta. Cod engine, aka Q3 ultra nabudzeni engine je defaultno limitiran na 91fps i svako ko igra cod zna da mora da skida fps limit zbog sto bolje igre i fluidnosti. Mislim moze on da igra i sa vsyncom al tek na 120hz monitoru sa 120fps ali i tada bi imao mozda minimalni lag i los odziv misa zbog vsynca.
 
@morbius
Imam koju hiljadu sati (vise od 2000 :D ) COD2/COD4 MP, i razlika 125vs250 (pricam naravno o stabilnih 125vs250) utice bukvalno na sve vezano za igru (fluidnost, recoil, reg itd).
Ja izlazim iz dalje rasprave, a posto smatras da je 30 fps (stabilnih, jelte) dovoljno i isto kao veci framerate, ti lock-uj npr COD4 na 30 fps pa izadji na neki promod server i uzivaj :D
 
Ne, ovaj programcic je fake jer se vidi razlika. Ili smo mi slepci zato sto treba da ne vidimo razliku? Ili je 22 fps agenda ucinila svoje? :D
 
50 Hz interlaced, ista slika se crta dvaput na svakoj parnoj/neparnoj horizontalnoj liniji. Dakle 25 slika u sekundi.
Ne. Ima 50 poluslika u sekundi. Zato je i toliko zeznuto raditi deinterlace i zato se uvek izgubi na fluidnosti kada se materijal snimljen za TV prebacuje u digitalni 25 FPS progresivni oblik.
 
Ova tema je sve smešnija i smešnija. Više puta sam napomenuo da ne poredite fps video snimaka, filmove, televizore, br diskove, i ostale gluposti jer ovde to nije tema. I ne samo to. Ko koliko sati ima u kojoj igri je nebitno. Ko koga dere i sa čime je isto nebitno. Ovde očigledno preovladava e-penis i opet svako fura svoju priču. Neki eksperti su se osetili prozvanim. Njima ne odgovara da ih neko na forumu prozove da nisu gameri iako imaju 20000 sati u CS-u. I onda u svoju odbranu, da bi dokazali da su oni ipak pravi gejmeri, iznose razne "činjenice" sa kojekakvih sajtova da bi potkrepili svoju teoriju. Šta je sledeće? Neko će da me zove na Quake 3 ili COD match da bi dokazao da je on gamer?? Odrastite molim vas. Ono što sam napisao se vadi iz konteksta i opet se ide van teme.

Evo čistog primera ne znanja i lupetanja u prazno:

sto veci fps to veca nepravilnost frejmova, i tu jedini spas vsync. Tako da na 75hz ne bi ste dobili nista samo jos jedan problem.

Ako je osvežavanje 75 hz a fps od 50 do 90, bez v-sync-a će se javljati tearing. To je tačno. Ako je osvežavanje 75hz a fps 250 tearinga nema.

A ti morbiuse samo čitaj ta istraživanja i slepo veruj u sve što pročitaš. Jedna stvar je sigurna i to sam već rekao par postova iznad. Sposobnost da se uoči veći fps od manjeg i veći refresh od manjeg je jedna od mnogo stvari koja razvrstava lošije igrače od boljih. Kažem JEDNA od mnogo stvari. Ja tebi a i ostalima verujem da razliku ne primećujete. Isto tako i vi morate da verujete da razlika postoji i u prilog tome govori da ja ne mogu da igram dobro ako uslovi fps-a i refresh rate-a nisu zadovoljeni. Ti ćeš meni naći 100 linkova gde ljudi tvrde da razlike nema i da se mi tripujemo a isto tako ja mogu da ti dovedem 100 ljudi koji će ti reći da razlika postoji. Gdin_m sa kojim sam par puta igrao na netu je jedan od tih 100 ljudi. I znam da kada se bilo ko od nas dvojce pojavi na serveru da odmah kreće pljuvanje i optužbe 90% ljudi na serveru da smo cheateri. Ovo iznosim kao fact i apsolutno me ne zanima što će neko ovo ukapirati kao kurčenje.

Dakle. Veći fps i refresh = fluidnija igra sa većim odzivom. End of story.
 
alex303 je napisao(la):
Ako je osvežavanje 75 hz a fps od 50 do 90, bez v-sync-a će se javljati tearing. To je tačno. Ako je osvežavanje 75hz a fps 250 tearinga nema.
Ne tearing se pojavljuje svaki put kad je fps veci od osvezavanja, zato sto monitor uvek refresuje 60 slicica u sekundi ni manje ni vise, i mozes imati zilijon fps-a on ce samo refreshovati 60 u sekundi.

Ovo kao i u audio svetu gde audiofili uvek tvrde drugacije od tehnickih mogucnosti, prica bez kraja...
 
Tearing se pojavljuje kada fps nije jednak refresh rate-u ili umnošku refresh rate-a.
Znači neće se videti ako je framerate recimo 120, a refresh 60. Problem je u tome što igre retko imaju baš toliko stabilan framerate, pa se svaka oscilacija vidi kao tearing.
Mene to izuzetno iritira, zato uvek držim uključen vsync. Zbog toga mi je i bitno da nabavim 120Hz monitor, jer ću onda moći da imam i više od 60 fps-a u igrama.
 
Ne tearing se pojavljuje svaki put kad je fps veci od osvezavanja, zato sto monitor uvek refresuje 60 slicica u sekundi ni manje ni vise, i mozes imati zilijon fps-a on ce samo refreshovati 60 u sekundi.

Ovo kao i u audio svetu gde audiofili uvek tvrde drugacije od tehnickih mogucnosti, prica bez kraja...

To jednostavno nije tačno. Dandy ti je objasnio i zašto.
 
Dandy je napisao(la):
Znači neće se videti ako je framerate recimo 120, a refresh 60. Problem je u tome što igre retko imaju baš toliko stabilan framerate, pa se svaka oscilacija vidi kao tearing.
Mene to izuzetno iritira, zato uvek držim uključen vsync. Zbog toga mi je i bitno da nabavim 120Hz monitor, jer ću onda moći da imam i više od 60 fps-a u igrama.
Naravno da ne vidis tearing sa vsync to i jeste njegova poenta, medjutim nabavkom 120hz monitroa ne vidim kako vi ljudi mislite resiti probleme ? nego samo do maximuma povecati opterecenost svojoj grafickoj karti koja bi trebala da izvacuje 120fps-a kako bi zadovoljila potrebe monitora, ne razumem tu vasu obrnutu logiku stvarno.

@alex303, izvoli procitaj malo vise detalja vezano za celokupnu radnju http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html , ima vise strana i ceo proces opisan, ja sam pointovao direktno na vsync posto je tu ovaj deo vezan za tearing.
 
Naravno da ne vidis tearing sa vsync to i jeste njegova poenta, medjutim nabavkom 120hz monitroa ne vidim kako vi ljudi mislite resiti probleme ? nego samo do maximuma povecati opterecenost svojoj grafickoj karti koja bi trebala da izvacuje 120fps-a kako bi zadovoljila potrebe monitora, ne razumem tu vasu obrnutu logiku stvarno.

@alex303, izvoli procitaj malo vise detalja vezano za celokupnu radnju http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html , ima vise strana i ceo proces opisan, ja sam pointovao direktno na vsync posto je tu ovaj deo vezan za tearing.

Hvala, ali ne hvala. Više volim da se vodim iskustvom i praksom nego da čitam bajke i tzv istraživanja nekih tamo "experata".
 
Naravno da ne vidis tearing sa vsync to i jeste njegova poenta, medjutim nabavkom 120hz monitroa ne vidim kako vi ljudi mislite resiti probleme ? nego samo do maximuma povecati opterecenost svojoj grafickoj karti koja bi trebala da izvacuje 120fps-a kako bi zadovoljila potrebe monitora, ne razumem tu vasu obrnutu logiku stvarno.
Ja želim više od 60 fps jer vidim razliku. Meni je prelazak sa CRT-a na TFT svojevremeno bio downgrade što se toga tiče. Sve vreme čekam da ispravim to i vratim onu fluidnost koju sam imao na 100Hz CRT-u.
 
Sve sto treba je malo obratiti paznju sta gledate i vrlo lako se vidi razlika u fps. Ja nikada nisam bio gejmer i vidim razliku, dok znam gomilu ljudi koji ne primecuju cak ni treperenje 50hz TV... Inace nikada nisam mogao da sedim iole duze za 60hz monitorom, jer me bolela glava, te sam od samog starta na 100hz, prelaskom na TFT to je cist downgrade, i bez paljenja igre se primecuje, dovoljno je pomeriti prozor levo desno i vidi se sta je fluidnost..

A te price o 22+ fps veze s mozgom nemaju, mene nervira sto moram na tv da gledam 24fps jer se cesto u odredjenim brzim scenama vidi seckanje, zato mi se vise svidja americki 30fps standard. I da je ta prica da oko ne primecuje veci fps tacna, ne bi ni samsung ni lg imali one 100/120hz+ televizore koji znacajno povecavaju fluidnost slike ubacivanjem dodatnih frejmova, ili se mozda i strucnjaci te dve kompanije tripuju?
 
Opet mešate broj frejmova u sekundi sa frekvencijom osvežavanja slike.
 
Pa ako je uključen vsync, fps je jednak frekvenci osvežavanja ili manji.
 
A te price o 22+ fps veze s mozgom nemaju, mene nervira sto moram na tv da gledam 24fps jer se cesto u odredjenim brzim scenama vidi seckanje, zato mi se vise svidja americki 30fps standard. I da je ta prica da oko ne primecuje veci fps tacna, ne bi ni samsung ni lg imali one 100/120hz+ televizore koji znacajno povecavaju fluidnost slike ubacivanjem dodatnih frejmova, ili se mozda i strucnjaci te dve kompanije tripuju?

Pa ako je uključen vsync, fps je jednak frekvenci osvežavanja ili manji.

Konkretno sam mislio na ovaj post iznad tvog. KurtK malo meša FPS i Hz na monitorima.
 
Morbius, sta ti je cudno? 15 godina se bavim gamingom, cak to sto sam rekao i nije toliko puno verui mi.
 
Konkretno sam mislio na ovaj post iznad tvog. KurtK malo meša FPS i Hz na monitorima.

Ne mesam ja nista, na lcd televizorima (npr samsung) 100/120hz dodaje medjufrejmove tako da dobijes 50/60fps umesto 24 a sve to radi fluidnije slike za koju mnogi kazu da se "ne vidi".
 
Morbius, sta ti je cudno? 15 godina se bavim gamingom, cak to sto sam rekao i nije toliko puno verui mi.

Pazi nogga, ni sam ne znam koliko sam puta ovakve rasprave video kada se priča o muzičkim instrumentima, recimo večita rasprava koje drvo je najbolje za vrat gitare. Ja ti se kunem da nećeš moći da čuješ razliku u zvuku između Stradivarius violina i kvalitetnih modernih plastičnih violina, a razlika u ceni je ogromna i svi bi želili da poseduju Stradivarijusa, plastične violine nisu toliko popularne među profesionalcima. Ili recimo rasprava o češlju za usnu harmoniku, legendarni Brandon Power i nekoliko drugih vrhunskim svirača moguće iz sentimentalnih razloga tvrde da drveni češalj daje topliji zvuk od plastičnog, iako su testovi pokazali da slušaoci, pa i muzičari ne mogu da čuju razliku, ali ćeš opet naći po internetu gomilu subjektivnih tvrdnji o superiornosti zvuka drvenog češlja.

Ja sam muzikant, ti si gejmer, obojica imamo neku svoju opremu koju koristimo za to što radimo i obojica želimo da nam oprema bude što bolja. Takođe volimo i da krivimo opremu za svoje greške, kao Federer koji popreko gleda svoj reket kada izbaci lopticu u aut. Kada se raspravlja koji reket, gitara ili monitor su najbolji ima jako puno subjektivnosti, placeba i subtilnih razlika koje ljudi vide ili im se samo čini da vide. Tu je naravno i marketing proizvođača opreme, novi modeli za koje proizvođač tvrdi da su daleko bolji zbog ovoga ili onoga i zbog toga imaju višu cenu, ali koliki je realno dobitak kada dobar deo populacije uopšte ne može da primeti razliku? Pa onda tu je naravno i uticaj zajednice na formiranje mišljenja, kada drugi renomirani muzičari/gejmeri/ko-već tvrde da primećuju razliku, hoće li mali Mujo reći da nema razlike i da je car u stvari go?

Dakle, pričamo ovde o vrlo subjektivnim i vrlo suptilnim stvarima. Više ljudi je sigurno ubeđeno da vide razliku nego što ima onih koju je stvarno vide. Najzad, koliko bitna ta razlika uopšte može biti kada je većina ne vidi?
 
Ja želim više od 60 fps jer vidim razliku. Meni je prelazak sa CRT-a na TFT svojevremeno bio downgrade što se toga tiče. Sve vreme čekam da ispravim to i vratim onu fluidnost koju sam imao na 100Hz CRT-u.

Ista situacija kao kod mene. Svojevremeno sam batalio cs zbog prelaska na tft i 60hz, pre godinu i kusur dana uzeh 120hz ekran i progledah. Cak i igre zakucane na 60hz deluju fluidnije, a vec se na desktopu kretanje strelice primeti.

Zakljucak: nikad vise 60hz tft, bar sto se mene tice! Svi koji tvrde da ne vide razliku imaju inferioran vid i gotovo.
 
@morbius, dzabe druze pricas u prazno, protiv audio/video ....fila se ne moze, ja sam vec odavno batalio svaku subjektivnu raspravu, jel uvek postoji "neko" ko moze da kaze suprotno, pa cak bez trunke dokaza i da se upinje, e sa takvima nema smisla voditi bilo kakvu konverzaciju, a klasicni odgovori ja, ja, ja i samo ja, naravno za njih ne vaze metode testiranja koje su merodavne u svetu, jel te metode su suplje, kao i krivica na druge ljude cija su cula ispod granice (svi mi ostali smo coravi i gluvi). Pozdrav.
 
^

duty_calls.png
 
@morbius

Stigo smo i do muzickih intrumenata, posto o fps-u vise nema sta da se kaze, mogao si da ubacis jos i hipersonican efekat u pricu cisto da je zabiberis dokazima... jel si se bar usudio da probas ono programce na prethodnoj strani? Ono sto najveca vecina ljudi sa prosecnim vidom ce odmah da provali? Ako imas slab vid poseti oftamologa, posto je moj vid je kao i dosta ostalih ovde prosecan a ne x-menovski...

@shoni

Mislim da si se uhvatio pogresne price i tudjih pogresnih misljenja. Slazem se za fore sa audiofilima i ne probanju blind testova, ali ovde govorimo o vidu koji je znatno napredniji od sluha. Isto tako imas programce sa mogucnoscu stelovanja fps-a ne prethodnoj strani. Izvoli probaj, nemoj da si audiofil. :D
 
@Gdin_M, ja bas i tvrdim da blind test jeste jedina metoda, ali s'obzirom da sad nemam pri ruci 120Hz monitor pa ne mogu da odradim tj jos jednom da proverim, jel ima mozda vise oko pola godine od kako sam imao priliku da isprobam neki 120hz monitor, a i nisam nesto bio odusevljen, slika mu je bila dosta mutnija, i to mi je jedino ostalo u secanju, a secam se jedino da se radilo o jednom 23" Asus monitoru ali se ne secam tacne oznake.

Inace ne vidim poentu testriranja nad upconvertovanim materijalom, pa ti bar znas da svaki up-convert nema nikakvog smisla, a cinjenica da upscale DVD na 1080 recimo moze da izgleda bolje uz dodatne post process filtere, ali opet sve to izgleda dosta izopaceno u odnosu na original. Istina je da primenom motion kompezacije, stvarno slika izgleda fluidno, ali ne znam da li si primetio kako isto tako postaje dosta neprirodna, pogotovu nagli trzaji. A sa druge strane razlika izmedju 60 vs 120 fps-a vec ulazimo u ljudske nadri osecaje, isto kao sto "mnogi" cuju razliku izmedju 44khz i 96khz, o tome zapravo morbius prica ubacivanjem istrumenata u celu raspravu.
 
Vrh Dno