Šta je novo?

The Elder Scrolls V - Skyrim

Meni je mnogo gotivan DB quest iz obliviona bio onaj kad odes na "zurku" u onaj mansion i skidas jednog po jednog krisom :)
 
Ta zurka je bila vrh. Pogotovo taj trip da ih ubijas a da stalno sumnjaju na druge. I onaj kad treba da ubijes onog kapetana u penziji. Pa onaj kad treba da ubijes onog zatvorenika u
zatvoru. Svi zadaci su im bili vrh. Inace mi je stealth bio najbolja stvar u oblivionu. Zato su mi najbolje pali kvestovi za thieves guild i dark brotherhood.
 
Nisam jos odigrao nijednu gildu u skyrimu ali verujem da nisu nista manje zanimljivije nego u prethodniku :)
 
... magijski gild je dosta zanimljiv, cak se neki kvestovi dobijaju zavisno od skila igraca(conjuration npr.) i resavanjem tih kvestova magovima se otvaraju neke nove mogucnosti koje se ovde nisu spominjale, a necu ni ja da spojlujem... samo toliko...:p
 
Pa da, ali grind ubija draž igranja. I nema razlike nikakve da li grindaš ili kucaš u konzoli! Grindanje je samo gubljenje vremena (mislim da smitting i enchanting). Radiš neku repetativnu radnju kako bi dobio neke poene tamo (koji ti opet trebaju za nešto drugo je li...). Onda je bolje da ne gubiš vreme, već o'ma da ukucaš u konzoli šta ti treba i gotovo.

Kada sam uhvatio sebe da grindam, shvatio sam da nema više svrhe da igram. Barem ne za sada. Igra je super zarazna, ali pati od nekih dečjih bolesti koje su mogli da isprave još od obliviona.

Ne znam da li je neko od vas igrao famozni "OOO" (Oscuro's Oblivion Overhaul)? Čovek je napravio totalno drugu igru. Na primer usporio je brzinu dobijanja skillova 4 puta! Ogromna razlika u igranju, ja sam se bio oduševio! Ono je bilo fantastično.
 
Pa to je bila samo jedna od promena.

Ono što me je zaista oduševilo u Skyrimu je promena mehanike kako radi korišćenje luka (i strela). Tamo si mogao da ubiješ apsolutno sve samo trčeći u nazad i puneći strelama. Ovde neće da mogne :) . I tamo je zaista archery skill bio prejak. To + sneak ubija sve iz 2 pogotka. A sve i da ne ubiješ protivnika odmah, ubićeš ga trčanjem u nazad i pucanjem. Eventualno malo strafe, ako je i on sam shooter ili caster.
 
Znaci 4 puta vise grinda :d

Postoji način da se grind učini potpuno besmislenim ali je njima u BethSoft-u lakše da prekopiraju igru od pre deset godina uz sitnije izmene nego da prave novi kostur igre.

Na primer, umesto što su izbacili ath i acro i ubili custom pravljenje magija zarad boljeg balansa trebali su da redizajniraju sistem napredovanja tako da za svaki novi značajan pomak u atributu/skilu moraš da odradiš napredniji potez radnju. Recimo da bi budženje lika ličilo na napretak u nekoj od borilačkih veština.

Ali to kako sam ja zamislio ne postoji ni u jednoj igri do sada izdatoj tako da nije ni čudo što im nije palo na pamet.

Takođe ne bi bilo loše kada bi izbacili obaveštenja i statistike izražene putem brojeva jer to ubija imerziju, pogotovo kada je u pitanju igra i serijal koji dizajnu RPGa prilazi na realističan, drugačiji način. Ali verujem da bi u tom slučaju, kada bi feedback dobijao na prirodan način bez gomile obaveštenja veliki broj igrača i kritičara to uzelo za ozbiljnu manu i rekli kako je bezpotrebno zakomplikovano itd.

Na primer, magovi su igrama uvek OP jer se dizajnu maga prilazi na isti način kao i borcu samo što mag ima ranged magije koje višetruko više štete nanose nego hladno oružje. Kada bi mag bio primoran da ima pratnju do određenog momenta kada nauči jake magije i kada bi imao pored očiglednih prednosti i velike nedostatke onda ne bi bio OP. Problem je što uvek dizajniraju igru tako da igraš teži maksimizaciji karakteristika. Kada bi ideja bila održavanje balansa (na primer u slučaju talentovanog maga koji može da baca fireball do sutra ali time rizikuje život jer tako isisava životnu energiju i zagreva organizam) uz napredovanje koje je posledica vežbe i meditacije.

Meni taj nedostatak imerzije najviše smeta ali me ne sprečava da igram. Ali bi svakako trebali da se potrude da jednom naprave malo više realističan Elder Scrolls u kome važe fizičke zakonitosti i u kome mogu da spalim svaku drvenu blokadu, da zapalim šumu, da ugasim baklju ledenom magijom, da u mećavi ne mogu da bacam fireball punom snagom itd itd.

Takođe Skyrim previše nalikuje Daggerfall-u jer je čitava igra jedan veliki dungeon crawler dok površina uglavnom služi za šetkanje i razgledanje što nije bio slučaj u Oblivionu a pogotovo ne u Morrowindu.
 
Poslednja izmena:
...mogli su kao u arcanumu , kada se potrosi cela mana padne se u nesvest:D...

Jako tesko je napraviti ovakav sistem napredovanja, a da je bez rupa. Ovde je po meni mnogo bolje nego u oblivionu, jer se neki skilovi ne mogu nagrindati osim u borbi. Smiting i enchanting su mac sa dve ostrice i mogu dosta da zeznu, jer se okolina lvl-uje sa igracem i umesto da si lvl 20 sa razvijenom borilackom granom, ispadnes lvl 20 sa razvijenim smitingom... po meni to usporava i otezava igru.
 
Pa da, ali sa visokim smiting i enchanting atributima možeš da napraviš bolesno dobru opremu koja će da nadomesti nedostatak u borbi.

Ovde na temi se javio čovek koji ima 93 bonus fire dmg na bow-u. A to je bonus šteta, preko osnovne štete koju sam luk pravi... UŽAS! Ja sa lukom pravim oko 30 osnovnog + 10 magičnog dmg-a, i više mi je nego dovoljno da ubijem zmaja bez da se pomučim uopšte na primer.
 
Meni je to kako vi kazete "grindovanje" laganje samog sebe...citujes al citujes samog sebe...na takve stvari se loze samo napaljeni nerdovi koji u igri gledaju "kako im strava stoji dragon armor vaaaaaauuuu" kako mocno izgleda itd itd, al kapiram da su to i mladji igraci pa ih donekle i razumem.
 
Pa da, ali sa visokim smiting i enchanting atributima možeš da napraviš bolesno dobru opremu koja će da nadomesti nedostatak u borbi.

Ovde na temi se javio čovek koji ima 93 bonus fire dmg na bow-u. A to je bonus šteta, preko osnovne štete koju sam luk pravi... UŽAS! Ja sa lukom pravim oko 30 osnovnog + 10 magičnog dmg-a, i više mi je nego dovoljno da ubijem zmaja bez da se pomučim uopšte na primer.

Ako mislis na mene pomesao si - 93 je pravio ebony luk a bonus 37 fire dmg

A kako? Tako sto imam gomily petty soul gemova koje trosim na enchant nakita, oruzja i ostalih sitnica koje nadjem za prodaju, bolje nego da prodam odvojeno...pa se popije i potion i eto dmg
 
Poslednja izmena:
Pa sreca ovde je brzina lvl-ovanja jos balansirana u Oblivionu si morao da stelujes ono sa Majgor i Minor skillovima da dobijes dobre stats na lvl screenu (+5,+5,+5). Ovde najbrze se lvl-as ako budzis 2 ili 3 skilla samo, kad si jedno 30 lvl i poveca ti se neki skill sa 15-16 malo se pomeri lvl linija, zato ja stelujem da imam 2-3 skill na slicnom lvl i ne zurim da povecam Smithing i/ili Enchanting sto pre na 100 , jer kasnije kad budem tamo neki 50lvl povecanje tih skillova sa 90 na 100 ce biti korisnije za povecanje lvl-a, nego neki koji su mi "sporedni" skillovi.

Zato samo to sto mi treba sto pre platim trainerima, i sto nadjem materijala to smithujem i enchantujem samo sa petty gemovima.

I igra je pocela vec nesto da bugguje, hoce lik da se zaglavi na enchant stolu, znaci ide igra nije da se zamrzla nego mu treba 5sec da se "odlepi" od stola.
U pocetku je ok radilo kad sam na recimo 3 stavi Ice Spike kad pritisnem 2 puta 3 stavi mi u obe ruke, sada stavi ali desnu ruku ne podigne pa se nevidi da su 2 ,ali kad probam da gadjam desnom rukom onda ide lepo spell ali nema animacije.
Plus kad se razletim na nekog sa macem i zamahnem par puta cak i ako pustim sprint i W ima jos zalet 2-3 metra, mada ovo je jos i realno.
 
Poslednja izmena:
Pa to je bila samo jedna od promena.

Ono što me je zaista oduševilo u Skyrimu je promena mehanike kako radi korišćenje luka (i strela). Tamo si mogao da ubiješ apsolutno sve samo trčeći u nazad i puneći strelama. Ovde neće da mogne :) . I tamo je zaista archery skill bio prejak. To + sneak ubija sve iz 2 pogotka. A sve i da ne ubiješ protivnika odmah, ubićeš ga trčanjem u nazad i pucanjem. Eventualno malo strafe, ako je i on sam shooter ili caster.
ko kaze da ne moze i u skyrimu :) btw mene retko kada i vide da pucam u njih, ili dok vide vec su mrtvi :D
 
Meni je to kako vi kazete "grindovanje" laganje samog sebe...citujes al citujes samog sebe...na takve stvari se loze samo napaljeni nerdovi koji u igri gledaju "kako im strava stoji dragon armor vaaaaaauuuu" kako mocno izgleda itd itd, al kapiram da su to i mladji igraci pa ih donekle i razumem.

Cek, znaci svi mi sto pokusavamo da igramo igru iz svakog aspekta smo - "napaljeni nerdovi" ?
U pitanju je fantazijska igra, sta treba da gledam u njoj? Zbunje, travu, pcele mozda? Ili lika kojeg igram, gledam i preko kojeg prozivljavam pricu 100+ sati?

Moj lik moze da ubije 20+ zmajeva svojim glasom, ali ne moze da nauci da pravi mac ili oklop? Taj "grind" koji ti navodis, nije "grind" vec DEO igre. Tvoj lik uci da radi nesto. Ucis tako sto ponovis radnju 5000 puta, kao i kad vezbas bilo sta u zivotu, i postajes bolji u tome.
Ubaceno je sa razlogom i uvek je postojalo u ovakvom tipu igara, i to sa dobrim razlogom.

RPG - Role Playing Game
 
Poslednja izmena:
Razhiel u pravu si i ja to na to gledam kao na role play sa tim sto neko voli da se uzivi u lika vise a neko manje i sl. Licno ne grindam skilove a pogotovo smit ili sl jer volim da mi igra servira nove stvari i da se odusevljavam sitnim napredkom. Kombinovano sa master nivoom tezine = dobra i dugotrajna zabava :)
 
Da li se jos nekome desava u "Shroud hearth barrow" tamnici, kod onih vrata, da igra izbaca svaki put na desktop? :confused:

Prosao sam nekako kroz vrata a da me ne izbaci u Win, brze bolje sam snimio poziciju i evo sljaka nekako... Mada nesto mi se cudno desava, sa vremena na vrijeme se pojavljuje kao onaj efekat kada zaranjas u vodu i cuje se bas zvuk vode ono "buc", ali sve to traje milisekundu i samo se javlja u tamnicama. Trip neki...

Pffff... Nemojte da se zaebavate sa vsync-om!!! Pregrijeva graficku a i desavaju se ovi bagovi koji su se meni desavali! Znaci nemojte da dodajet "ipresentinterval=0" u skyrim.ini fajlu!
 
Cek, znaci svi mi sto pokusavamo da igramo igru iz svakog aspekta smo - "napaljeni nerdovi" ?
U pitanju je fantazijska igra, sta treba da gledam u njoj? Zbunje, travu, pcele mozda? Ili lika kojeg igram, gledam i preko kojeg prozivljavam pricu 100+ sati?

Moj lik moze da ubije 20+ zmajeva svojim glasom, ali ne moze da nauci da pravi mac ili oklop? Taj "grind" koji ti navodis, nije "grind" vec DEO igre. Tvoj lik uci da radi nesto. Ucis tako sto ponovis radnju 5000 puta, kao i kad vezbas bilo sta u zivotu, i postajes bolji u tome.
Ubaceno je sa razlogom i uvek je postojalo u ovakvom tipu igara, i to sa dobrim razlogom.

RPG - Role Playing Game

Pobedio si! Nisi nerd ti si u pravu, treba istraziti svaki aspekt igre.
 
Meni je to kako vi kazete "grindovanje" laganje samog sebe...citujes al citujes samog sebe...na takve stvari se loze samo napaljeni nerdovi koji u igri gledaju "kako im strava stoji dragon armor vaaaaaauuuu" kako mocno izgleda itd itd, al kapiram da su to i mladji igraci pa ih donekle i razumem.
+1
Delimo isto misljenje!
Ako je neko slucajno malo citao Guide,sami iz Bethesda ili ko je vec to pisao,su rekli da je omoguceno brzo levelovanje nekog skilla,ali predlazu da se skill-ovi unapredjuju normalnim tokom!Ja sam tek juce,posle 45 sati,presao sa Steel Armora-a na Orcish i to sam ga slucajno pronasao tamo gde sam mislio da nikad necu naci nista vredno,bas sam se obradovao!Svako od nas igra na neki svoj nacin,ali ja sada igram na takav nacin da istrazim svaki kutak,jer po meni kada se predje Main Story vise nece biti zanimljivo prelaziti ponovo!
 
Malopre sam obijao jednu stalu ispred whiterun-a (igram kao lopov), i video me konj i dobio sa 5 bounty poena?! Ucitao sam ponovo poziciju u pomerio sam se malo da me konj ne gleda i uspeo sam da obijem bez problema. Trebao sam da mu kazem, konju sta me gledas. :d Ali kako se lako krade i koliko se brzo pune leveli sa kradjom, to je katastrofa. I mogu da ukradem od lika koji je udaljen dva metra i vidim mu samo koleno. Znaci, nerealno skroz. A i igra je malo lagana, za razliku od morovinda koji je bas bio tezaki i izazovan.
 
Silovanje grinda je kada napravis vise od 50 komada iron dagera u cugu :d nema tu istrazivanja aspekata igre to je jednostavno igranje grinda a ne rpg-a, medjutim dok neko to voli i dok mu se takav stil igre svidja to je sasvim ok jer neko i uziva da bude OP na 30-40% igre, mene licno to smara. Ja se vucem u steel armoru na 20 levelu i uopste mi to ne smeta dok mi odgovara balans i dok su mi borbe zanimljive. Volim da se pomucim dobar deo igre ali isto tako volim i da budem OP pri kraju na 80-90% igre da se malo izduvam...sto ljudi sto cudi :smash:
 
Razhiel u pravu si i ja to na to gledam kao na role play sa tim sto neko voli da se uzivi u lika vise a neko manje i sl. Licno ne grindam skilove a pogotovo smit ili sl jer volim da mi igra servira nove stvari i da se odusevljavam sitnim napredkom. Kombinovano sa master nivoom tezine = dobra i dugotrajna zabava :)

Svakako, igram je na isti nacin (mislim da sam mozda napravio, plafon, 5 stvari u igri :D). Nisam ni rekao da igru treba igrati kao grind, niti da sad svi treba da imamo 100 Smith/Encha/Sta_god i da je to draz igre.

Ali onakve izjave od gore me prosto iritiraju. I da, Dragon/Daedric armor izgleda veoma kul :)
 
navukao sam destrustion i sneak do 100 sad jos samo da kompletiram sneak perkove i to je to , definitivno najjaca grupa u igri je sneak , prvo jer daje masovne bonuse udarcima drugo sto na max sneak ne moras da cucnes da bi radio sneak , juce udjem da pljackam neku farmu vidim brava novice reko super ja udjem u kucu ono 2 kera spavaju u kuci i kako sam usao krenu da laju , ludnica
 
Mene malo smorila igra.Najvise me smorio ambijent, svuda sneg i planincine, snezne oluje i kisa. Ok je to ali posle 20-30h smori.
Zmajevi takodje smaraju, skoro su svi questovi sveli na ciscenje tamnica, cemu onoliki skyrim ako cu celu igru da provedem pod zemljom ko pacovcina ?
Sto je najgore u 2 grada nikad nisam ni bio, a znam da me tamo cekaju questovi za 200-300 septima i neki item s pocetka igre.
Videcu dali cu main moci da izguram.
 
Mene malo smorila igra.Najvise me smorio ambijent, svuda sneg i planincine, snezne oluje i kisa. Ok je to ali posle 20-30h smori.
Zmajevi takodje smaraju, skoro su svi questovi sveli na ciscenje tamnica, cemu onoliki skyrim ako cu celu igru da provedem pod zemljom ko pacovcina ?
Sto je najgore u 2 grada nikad nisam ni bio, a znam da me tamo cekaju questovi za 200-300 septima i neki item s pocetka igre.
Videcu dali cu main moci da izguram.

E to je nešto u čemu Morrowind i Gothic 3 caruju a ostale igre tog tipa sakuju. Raznolikost okruženja je jednako loša kao u Oblivionu ali to ne mora ostati tako. Bethesda je ubacila mnogo više prazne zemlje u igru. Možda nas čekaju ekspanzije sa novim regijama (malo verovatno) a možda je to naznaka moderima da se ozbiljne bace na Tamriel Rebuilt ;)
 
Jel ima ko problema da vas napadaju u selima iz cista mira? Eto ja dodjem u Riverwood da prodam loot, kad ono celo selo na mene da me umlati ko kera, a fazon je sto nikom nisam zgresio. Jedino sam tamanio one patrole vilenjaka sto vodaju zarobljenike (njih mrzim iz dna duse), tharmal valjda.
 
ako neko zna resenje mog problema, castim ga

[youtube]jUcGH6F_MnE[/youtube]

[youtube]RMek3_aurrM[/youtube]

isto mi se desava i nekad u borbi sa zmajem
 
Vrh Dno