Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

DARK SIDE, a da li inspekcija ima nadležnost u slučaju da potrošač prijavi kršenje zakona (da li potrošač to može da uradi uopšte)? Konkretno me interesuje ovo oko "primerenog roka" za popravku ili zamenu. Ako im ja odredim primereni rok (neki objektivno razuman rok za popravku npr. mobilnog za 20-25 dana), a oni ga prekorače, kako se to tretira? Mada može odgovor za bilo koji prekršaj zakona. Znam da to ne pomaže meni kao potrošaču pri rešavanju spora sa prodavcem, ali može da bude pogodno :)

Ja sam već pisao o ovom novom ZZP. Isključio je trž. inspekciju skoro totalno u slučaju prijave potrošača za postupak po reklamaciji proizvoda. Može da se prijavi da npr. tv nema uputstvo za upotrebu na sprskom jeziku, deklaraciju, atest.... Ali razlozi odbijanja reklamacije su nebitni za inspekciju. Može da vas odbije kako god hoće a svoja prava možete potražiti na sudu.
 
Toliko o zakonima ove "države".
 
Ja sam već pisao o ovom novom ZZP. Isključio je trž. inspekciju skoro totalno u slučaju prijave potrošača za postupak po reklamaciji proizvoda. Može da se prijavi da npr. tv nema uputstvo za upotrebu na sprskom jeziku, deklaraciju, atest.... Ali razlozi odbijanja reklamacije su nebitni za inspekciju. Može da vas odbije kako god hoće a svoja prava možete potražiti na sudu.
Hvala na odgovoru. Aj pomogni oko ovoga: nigde u ZZP ne piše da, prilikom zamene robe, mora da je zamenska stvar istih ili boljih odlika od zamenjene. To izričito piše za usluge, ali ne i za robu. Ovo povlači još jedno pitanje, a to je da, kad ti ponude zamensku robu za koju smatraš da nije adekvatna, da li se to posmatra kao nemogućnost da se ostvari pravo na zamenu stvari i da li kupac može da raskine ugovor tada i koji novčani iznos mu se isplaćuje?
 
Jedno pitanje.
Uzeo sam 9.7.11. HP ranac za laptop u Gigatronu
Nedelju dana kasnije, ručka na rancu se odšila, a ranac sam odneo na reklamaciju 22.7. jer nisam mogao ranije
1.8. sam dobio poruku od njihovog sms servisa da su u HP servisu kojem je ranac prosledjen zakljucili da cu dobiti zamenu (tražio sam povraćaj novca, inače)
Danas je 15 dana od kako sam dao ranac, zvao sam ih da pitam u čemu je stvar i kažu mi da je ranac stigao, garancija je odbijena i da neće da mi ga zamene, jer je u pitanju fizičko oštećenje!
Naravno da je fizičko oštećenje, zato sam ga i doneo da ga reklamiram, a nastalo je usled nošenja laptopa, za koji je ranac i namenjen!
Poruku koju sam dobio od Gigatronovog servisa na telefon sam obrisao, juče, slučajno, pa me zanima, da li će na kraju da ispadne da sam nosio cigle u rancu i da mogu da se slikam?
 
5fc3cd7eb1e75ae8f72e3abb51104e49.png
 
Pozdrav. Da li neko zna koja su prava potrošača u sledećem slučaju.

Kupljen LG televizor pre otprilike četiri godine i nedavno, van garantnog roka, se desio kvar na njemu za koji ovlašćeni servis kaže da ne može da se popravi, jer se više ne proizvodi deo koji treba zameniti.

Koliko se sećam, i u starom zakonu su uvoznici bili u obavezi da obezbede rezervne delove za prodatu robu narednih sedam godina, zar ne? Ako je tako, šta se sada može uraditi, pošto to očigledno nije ispoštovano?

Hvala.
 

******skog li člana zakona! Šta im kao prvo znači "saobraznost"? Nisu mogli da upotrebe neki jasniji izraz. A ova rečenica u kojoj se navodi "osim ako je u suprotnosti sa prirodom robe" automatski obesmišljava čitav član, jer prodavci uvek mogu da se vade da je roba "po svojoj prirodi nesaobrazna". :laugh:
 
Hmmm tumacenje zakona ti nije jaca strana.

Pazi postoji razlika izmadju granacije i saobraznosti isto kao i sto je razlika izmedju warranty i guarantee mrzi me da kucam koja je razlika, to lako mozes da izguglas i onda ce ti sve bitni mnogo jasnije.

Inace u zakonu se nigde vise ne spominje rok od 45 dana, ako se ikada i spominjao, to jedino pise na garancijama koje izdaju uvoznici...

Po ovom clanu ako se neki proizvod "povkari" u prvih 6 meseci - smatra se da je prodat "povkaren" - sa nekom manom i moze se vratiti uz neku nadoknadu po dogovoru kupca i prodavca, znaci ako ti se prozivod pokvari u prvih 6 meseci mozes da trazis novac ili zamenu po dogovoru.

Ta recenica "osim ako je u suprotnosti sa prirodom robe" - tu se misli npr kod hardware-a ne moze ti se kao kvar priznaci fizicko ostecenje u kontekstu polomio si peraje na ventilatoru grafike ili pin na procesoru - nije u prirodii procesora da mu se "lako" otkinu pinovi ili da se grafici polomi peraje na ventilatoru...


Zakon je inace pun rupa i generalno neodredjen, sve se svodi na to koliko je kupac-potrosac snalazljiv, ja licno sam imao par problema koje sam uspesno resio...

@H_Fusion, ima taj clan u ovom zakonu samo procesljaj zakon i pronadji, a ako te mrzi pozovi drustvo za zastitu potrosaca i dace ti tu informaciju i sta mozes da ucinis u zakonskim okvirima. Ali moje neko razmisljanje je ako se uspusti u neko "prepucavanje s njima" da moraju da ti nabave deo - odrace te za popravku(jer im se moze) i bukvalno ces za taj novac moci nov monitor da uzmes...
 
Poslednja izmena:
Ta recenica "osim ako je u suprotnosti sa prirodom robe" - tu se misli npr kod hardware-a ne moze ti se kao kvar priznaci fizicko ostecenje u kontekstu polomio si peraje na ventilatoru grafike ili pin na procesoru - nije u prirodii procesora da mu se "lako" otkinu pinovi ili da se grafici polomi peraje na ventilatoru...
Mislim da se taj stav člana zakona nije odnosio na to. Taman posla da se takvi defekti ne pokrivaju garancijom. Pre će biti da se odnosilo na robu koja se smatra potrošnom, inače bi svako mogao da se žali da mu mastilo u kertridžu štampača ne traje bar 6 meseci.
 
Mozda ja nisam dao dobar primer ali nisi ni ti, trajanje kertridza u stampaca je veoma relativna stvar koja se ne moze dokazati i zavisi od mnogo faktora, rezolucija kojom stampas, tonalitet(kolicina mastila/praha), broj kopija itd...kod kertridza i potrosnih delova stampaca se obicno kaze OD-DO, trajace toliko i toliko kopija minimum a posle toga ne garantujemo a taj minimum uvek odradi...npr kertridzi obicno imaju dosta vise tonera-praha nego sto je predvidjeno jer je toner jeftin, a cip je ta koji ogranici broj kopija na onoliko na koliko je doticni kertridz deklarisan....

Radio sam kao serviser Konica Minolte kod distributera...


Hmmm " Taman posla da se takvi defekti ne pokrivaju garancijom."? treba garancijom da se pokrije ako ti procesoru polomis pin? to je nestrucno rukovanje i fizicko ostecenje robe, drugo je kad pukne rucka na rancu...
 
Poslednja izmena:
Na osnovu čega je lomljenje pina procesora automatski nestručno rukovanje i fizičko oštećenje? Zašto ne bi to oštećenje moglo da nastane još u proizvodnji ili tokom transporta? Isto tako je moglo tom torbom da se mlatara neprekidno tih nedelju dana i da naravno pukne ručka, ali se predpostavlja, ako se ne dokaže drugačije, da kupac to nije radio, barem tih prvih 6 meseci.
 
Poslednja izmena:
Hmmm tumacenje zakona ti nije jaca strana.

A ti si po obrazovanju pravnik, pa si kompetentan da sudiš o mom poznavanju propisa i njihovom tumačenju? Ja sam pravo učio na fakultetu, a ne na Guglu.

Naravno da je jasno da fizički oštećena roba ne može da bude pokrivena garancijom, ali problem u slučaju ove torbe za lap je takav da je to fizičko oštećenje. Međutim, to fizičko oštećenje nije nastalo krivicom korisnika, već krivicom proizvođača, tj. u pitanju je fabrička greška. Isto kao za obuću. Neko pljune mnogo keša za fensi Najkice koje mu se raspadnu posle mesec dana i sad će zakon da ostavi lufta trgovcu da proceni da li je to "u skladu sa prirodom robe" ili je ipak fabrička greška.

I sam kažeš da je zakon pun rupa. Ovo je tipičan primer jedne.
 
A ti si po obrazovanju pravnik, pa si kompetentan da sudiš o mom poznavanju propisa i njihovom tumačenju? Ja sam pravo učio na fakultetu, a ne na Guglu.

Naravno da je jasno da fizički oštećena roba ne može da bude pokrivena garancijom, ali problem u slučaju ove torbe za lap je takav da je to fizičko oštećenje. Međutim, to fizičko oštećenje nije nastalo krivicom korisnika, već krivicom proizvođača, tj. u pitanju je fabrička greška. Isto kao za obuću. Neko pljune mnogo keša za fensi Najkice koje mu se raspadnu posle mesec dana i sad će zakon da ostavi lufta trgovcu da proceni da li je to "u skladu sa prirodom robe" ili je ipak fabrička greška.

I sam kažeš da je zakon pun rupa. Ovo je tipičan primer jedne.

Nisam pravnik (buduci sam inzenjer, ostao jos diplomski da se napise)rodjena sestra jeste sa preko 10godina iskustva, skoro sam se nesto cimao sa nekom robom, pa sam trazio njeno tumacenje pojedinih clanova, ne ucim ja nista na guglu osim nekih informacija, bolje "pitati google" nego smarati ljude na forumu nekim pitanjima na koje odgovore mozes pronaci sam...

@Za ranac se svi u ovoj temi slazemo 100%, ja ranac nigde ni spomenuo nisam...

@RazbojNick, ne moze...

Kako da se osteti tokom tasporta, bas me zanima tvoje objasnjenje, pa makar i hipoteticki, napisi neki secenarijo gde fali pin procesoru? Kako da pukne SAMO pin ili vise pinova, a da se to ne vidi na ambalazi procesora - kartonskoj kutiji?valjda znas kako je upakovan CPU, u plasticnu "oplatu" a pinovi su u specijalnom antistatickom "sunjderu", ja mislim jedino da ga pregazis tockom automobila, al to bi se videlo spolja zar ne?...Nisam cuo da fabricki fali pin a i ako fali to ce ti sigurno zameniti - dodjes kuci vidis da nema pina pozoves ih i kazes im...al intel i amd imaju verovatno razne kontrole kvaliteta i jos nicam cuo za takav slucaj.

Jos jednom da ponovim za ranac se slazemo svi, lose prosivena rucka i kraj price, e sad treba isterati to kod uvoznika koji se indijanisu...

P.S. @Rocker, svaka tebi cast ako si zavrsio pravo i hvalis se kako ne znas sta je saobraznosti i jos cinicno pricas kao da je to nesto "novo izmisljeno"...mozda bi trebao da ucis i sa gugla da ti udje malo u vugla jer ti faks ocigledno nije bio dovoljan...inace nema potrebe da ti se vredja ego i posnos, rekao sam ti da mozes da izgulas sta je pojam garancije i saobraznosti odnosno ekvivalenti na engleskom jeziku, ja sam tako naucio...ti si napisao da ne znas ta je to?!
 
Poslednja izmena:
Moj procesor, a kapiram i tvoj, se nalazio pri samoj strani kutije i bio je zaštićen samo tankom providnom plastikom. Kartona kutije tu nema, kako bi se videlo šta je unutra. U toku transporta je moglo šta god hoće da ošteti sa takvom "zaštitom".

intel-2120-processor.jpg


A defekt u prizvodnji je uvek moguć, pa i to da jedan pin u startu bude labav i otpadne pri prvom stavljanju u ploču.
 
O kojim pinovima na procesoru pricamo? Od socketa 775 na ovamo, pinovi su na ploci...
 
Verovatno o starim soketima. Nema veze, uzeto je kao primer. Smisao diskusije je da defekti u prozvodnji i transportu uvek mogu da nastanu. U suprotnom ne bi bilo potrebe i smisla formulisati zakon tako da pokriva te defekte i oštećenja u odredjenom periodu posle kupovine.
 
I meni je burazer pilot, pa ne držim časove letenja. Nisam rekao da sam završio pravo, nego da sam ga učio na faxu (političke nauke). Eto kako pažljivo čitaš postove, pa na osnovu površnog preleta očima preko posta izvodiš neke zaključke. Ja nisam ništa pitao, samo konstatovao da je član zakona k.retenski zbog relativnosti tumačenja saobraznosti (da, znam značenje termina, a pitanje je bilo ironično - šta njima znači saobraznost kad je tumačenje iste ostavljeno slobodnoj proceni i dobroj volji trgovaca). Ali važno je da si se ti našao (s kojim pravom?) da mi kažeš kako mi tumačenje zakona nije jača strana i kako mi fax očigledno nije bio dovoljan. Čisto vređanje, ničim izazvano! I šta si me ti to konkretno ispravio, šta sam zapravo pogrešno rekao, pa da me tu "prosvetljuješ" nekim plastičnim primerima?
 
Poslednja izmena od urednika:
I meni je burazer pilot, pa ne držim časove letenja. Nisam rekao da sam završio pravo, nego da sam ga učio na faxu (političke nauke). Eto kako pažljivo čitaš postove, pa na osnovu površnog preleta očima preko posta izvodiš neke zaključke. Ja nisam ništa pitao, samo konstatovao da je član zakona k.retenski zbog relativnosti tumačenja saobraznosti (da, znam značenje termina, a pitanje je bilo ironično - šta njima znači saobraznost kad je tumačenje iste ostavljeno slobodnoj proceni i dobroj volji trgovaca). Ali važno je da si se ti našao (s kojim pravom?) da mi kažeš kako mi tumačenje zakona nije jača strana i kako mi fax očigledno nije bio dovoljan. Čisto vređanje, ničim izazvano! I šta si me ti to konkretno ispravio, šta sam zapravo pogrešno rekao, pa da me tu "prosvetljuješ" nekim plastičnim primerima?


Nema potrebe za prepucavanjem i izigravanjem duhovitosti, stvarno nema potrebe jer mislim da te nisam ugrozio a niti mi je bila namera, kao sto rekoh IMAO SAM SLICAN PROBLEM KAO NEKI OVDE PA SAM PITAO RODJENU SESTRU DA MI PROTUMACI ODREDJENE CLANOVE ZAKONA(ona je zavrsila pravni fakultet i polozila pravosudni ispit)...a takvo pravo koje si ti ucio, ucio sam i ja(imao sam predmer "Trgovisnko i internet pravo" al mi nije ni na mapmet palo da to spomenem) ali to je sve smesno naspram onog sto uce pravnici na Pravnom faksu...*** ja nisam znao da si kvalifikovan kao pravnik ako polozis nekoliko ispita koji su povezani sa pravom, al sto kazu ucis se dok si ziv, svakakve nebuloze sam procitao na ovom forumu i ova je jedna od boljih.

@RazbojNick, nema sta upravu si...samo gledaj jednu realnu situaciju, Ajde da kazemo da procesor ima pinove npr 478 socket, kupis nov CPU ugradis i to radi lepo, odlucis da promenis plocu i prilikom vadjenja procesora tebi je jedan pin bio labal i on pukneeee, ajde da kazemo da si prilikom vadjenja radio sve po PS-u ali je pin fanricki bio labav...sad ide ono glavno: Kako ti da dokazes da ti nisi polomio pin vec da je on fabricki bio labav? kako to da izvedes? radio ti je procesor lepo neko vreme i sad se ti pojavljujes u prodavnici i kazes pin je puko fabricki je bio falican? hmmm?
 
Poslednja izmena od urednika:
Da se citiram:
...ali se predpostavlja, ako se ne dokaže drugačije, da kupac to nije radio, barem tih prvih 6 meseci.
Uostalom, izvući pin iz CPU nije tako jednostavno i gotovo je nemoguće da se izvede, a da sam pin zadrži svoj oblik. Posebno je zayebano da izvučeš pin iz sredine, da zadrži svoj oblik, da nema tragove korišćenja npr. klješta i da ne oštetiš okolne pinove.

Ja ću sada da prestanem da pišem o ovoj temi, jer je postala besmislena. Ako ti smatraš da pomenuti član zakona pokriva te nedostatke - samo napred. "Lepota" svih zakona je da su podložni tumačenju i shvatanju kako ko misli. Ti bar nećeš da praviš problem prodavcu kada ti se dogodi takav neki maler, on srećan, ti u razumevanju i problema nema.
 
Hteo bih da se ukljucim u diskusiju iz licnog iskustva sta se meni desilo doduse ne zivim u BGD ali sam imao iskustvo u Portugalu sa sledecim
I situacija kupio sam AMD Phenom II X6 Black Edition (Boxed) situacija kad je kutija (specijalno pakovanje) otvorena u njoj nije bilo procesora..da kazem da je kutija bila fabricki zapakovana (Vakum folija hologram itd itd) zamenjen jer su mi rekli u prodavnici da sam im 3 takav slucaj
II slicno sa LOGITECH MX Air fabricko pakovanje (neotvarano) dosao bez Prijemnika
Zasto sam ovo napomenuo jer je ovo bila fabricka pakovanja koja nisu otvarana. Ja sam imao srece, ali kakao dokazati prodavcu da ti nisi otudjio deo ili ga pokvario, a morao si da otvoris pakovanje kako bi isti uzeo na koriscenje.
Moj kum je u Big Bang ili Bongu ne znam kupio CANON SX 130 koji je po ukljucivanju zablokirao objektiv (nije mogao da se vrati u kuciste) isti je sutra vratio i moraio da preti inspekciom kako bi dobio zamenu jer su hteli da ga salju na servis a on s pozivao na zakon da je to doslo pokvareno, da bi mu ovi na kraju rekli sto niste ga juce vratili (kupljen oko 20h predhodni dan) i zasto e cekao do 9h ujutro mozda mu je ispao..ipak je uz natezanje dobio drugi aparat
Moje pitanje kako bi se resavalo ovako nesto (mislim da dobijete mis bez nano prijemnika ili tegica kako dokazati da ga niste otudjili)
 
Gde si kupio u Portugalu? Fnac i Worten ne bi trebalo da ti prave probleme, za ostale ne znam. Sav hardware kupujem u Mbit, ubedljivo su najeftiniji.
 
Ja sam imao srece, ali kakao dokazati prodavcu da ti nisi otudjio deo ili ga pokvario, a morao si da otvoris pakovanje kako bi isti uzeo na koriscenje.

E to je to sto sam @RazbojNick-u pokusao da objasnim, ako imas srece i naletis na korektnog prodavca nece biti problema ako ne onda ces proci kao decko sa rancem za laptop sa prethodne strane ove teme...

@RazbojNick, i sam vidis koliko je ta recenica koju si citirao podlozna tumacenju...ja sam hvala Bogu sve svoje sporne situacije lako resavao, negde gde je u pocetku bilo tesko, zapeti se novinarima, onom emisjom sto ide u jutranjem programu i bavi se konkretnim primerima nedaca potrosaca u Srbiji, inspekcijom itd u glavnom moras se ponasati kao da "ne j*bes sistem" i da ako ne bude kako ti hoces na kraju ces ih dici u vazduh... inace los smo primer dali sa tim pinovima na procesoru, ali moze da otpadne pin i da ne osteti nijedan oko sebe i da ne poremeti tu mrezu pinova oko sebe tj da ih ne pokrivi, al to uopste nije ni bitno cak i nije dobar primer, poenta je da ti posle nekog vremena koriscenja proizvoda dolazis u radnju i kazes e ovo nije valjano od pocetka, bilo je fabricki falicno, to zaboravi, pogotovo sto 99% prodavaca nije ni culo za tih 6 meseci saobraznosti gde "oni tebi dokazuju" da je proizvod ispravan - jednostavno znaju da se taj zakon uopste ne primenjuje i da nisu predvidjene sankcije taj zakon je bukvalno savetodavni...i jedino sto kao potrosac mozes uraditi je da sam pokrenes privatnu tuzbu za koju sam snosis troskove...
 
Poslednja izmena:
@fcinterbgd isto kao i ti u Mbit pa Fnac....retko Worten amo ako predhodni nemaju (i nisam nikad imao problema sa reklamaciom)
 
Stigao mi je spam sms od strane 064 pre neku noc u 02:28.. doslo mi je da razbijem telefon jer me em probudio, em odsekao da se "nesto nije desilo" jer je bi bila noc cetvrtak na petak fazon i nikakav klubbing nije bio aktuelan :d
Bilo bi sjajno kada bi sa tom porukom mogao nekome da natrljam nos ali dzaba...
 
U Mbitu sam se sokirao kad sam video kuciste i 500w napajanje za 22e sa garancijom. Bas me zanima kako se reklamacije i garancije regulisu u Portugalu. Znam da mozes da kupujes dodatne godinu za garanciju.U Worten samo na akciju, Vobis uvek preskacem.
 
Poslednja izmena:
Da budem iskren u Mbitu uzimam tako tako (kad naleti nesto sto mi zasvrbi prste-novcanik) najvise uzimam preko scan.co.uk, jessops.com, jacobsdigital.co.uk, richersounds.com Nemamo problem s reklamacijom (mada nije bilo potrebe da kucnem u drvo) Inace si u pravu za Mbit i cene ali video si ko su proizvodjaci ipak idem na poznatiji "brand" i vecu cenu, da kazem nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari (mada kad pogledam sta sam jeftino kupio sam sebe demantujem jos samo da sam bogat :))) Mislim ovde imas za svaciji dzep a cini mi se da ni u Srbiji sto se tice PC-trzista nije bas losa situacija. Garanciju ti odredjujes sam 1~5god (kliko firma daje garanciju + sto mozes da dokupis, tipa nesto kosta 99.98€ sa 1 god garancijom a 128.98€ sa 2 godine i da ima ono ako zelis da ti stigne za 24h i to placas) ma sve ima svoju cenu samo je pitanje koliko si spreman da platis. A reklamacija ako imas ambalazu (nije obavezno) i racun mozes da trazis pare nazad ili nov prozvod. Meni se par puta desilo da u mi greskom poslali iz richersounds nesto sto nisam trazio slabiji model ja lepo zapakujem vratim oni prihavate troskove slanja zbog svoje greske i daju mi ono sto sam narucio uz milon ivinjavanja i obavezno dva tri poklona (Cd, majica, solja itd itd) Za Onkyo risiver koji sam vratio jer su mi poslai slabiji model cak sam zaboravio da stavim u kutiju kablove i daljinac, a oni mi poslali naruceni full pack sa svim tako da sad imam dva daljinca i dva seta kablova...Ja zvao da ivratim oni nema potrebe. I da dobio sam 2 audio diska na poklon. Ovo nema bas veze sa tehnikom ali volim da pricam. Kad smo se selili iz Oxforda u Portugal nadje moja zena neke konzerve farbe i tapete u garazi (neotpakovano) nadje i racun star 8 meseci. Sve spakuje u kola ode u prodavnicu i kaze ja sam se predomislila ovo mi se nesvidja uopste moguli da vratim (neotpakovano) i uzmem pare nazad... oni lepo uzmu robu i racun i vrate joj pare.
 
Poslednja izmena:
Hvala na objasnjenju i linkovima, prelistacu ih odmah. Poznato mi je da vracaju novac ukoliko nisi zadovoljan proizvodom. Zanimalo me je da li imaju onaj srpski metod od 45 dana ukoliko dodje do kvara. Rece mi devojka da najcesce ti odmah zamene za novi ili vrate pare?!, u zavisnosti od proizvoda.
 
Video sam da ljudi takodje imaju problem sto sa Gigatronom sto sa Asbisom... Ta kombinacija i meni problem. Pre tacno 21 dan odneo sam im preminulu Sapphire 5850 i osim poruke da je grafika prosledjena servisu nisam imao nikakav kontakt od njih. Sacekao sam uredno da istekne 15 radnih dana i zvao sam na sta sam dobio ljubazan odgovor da je Asbis problem, da cekaju odgovor od njih i da je kartica verovatno na carini. Kao, javice mi kada se Asbis njima javi povodom toga. Uredno sam ih podsetio na zakon na sta je devojka krenula da tumaci ono "razuman rok" i da se na to vadi. Na sajtu im cak pise, citiram: "Gigatron d.o.o. je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja. (Zakon o zaštiti potrošača,Član 58)" http://www.gigatronshop.com/garancija
Oni se ni posle 21-og dana nisu javili sa predlogom resenja problema. Njihov odgovor zvanican je izbegavanje resavanja problema. U jakoj velikoj guzvi sam i ne verujem ni da cu sutra stici licno da odem do servisa ali prekosutra idem sugurno pa makar sekire padale s neba. Cak sam probao ljubazno da zamolim plavokosu osobu suprotnog pola da okrene Asbis da joj nebih dizao pritisak svakog dana kada budem dolazio a dolazicu sigurno na sta mi odgovara da oni nemaju uopste kontakt sa Asbis-om.
-A kako onda resavate reklamacije?
-Pa mi im to samo posaljemo i cekamo odgovor.
...
Pojeo sam takvo *ovno sto sam zakoracio ikada u Gigatron. Bez obzira kako se ova prica zavrsi vise me videti nece i samo je pitanje kada ce da se zavrsi ovo i koliko cu da opletem po njima.

Sta je meni najpametnije da radim i kakva ja prava imam? (s obzirom da inspekcija vise nema nadleznost tako da ne mogu njima da se zalim a ovi mogu da me zavlace do isteka nedefinisanog ne"razumnog roka")
 
Trazi pare nazad - tu ne mora da se ceka servis.
 
To nema veze sa gigatronom ako njih uvoznik zeza. Gigatron ne zna shta sme da ti da,apsolutno nema pojma shta cje njima asbis poslati u zamenu poshto 5850 ne postoji vishe. Da je postojecji neki model u pitanju tipa 6850 gigatron mozhe da ti da sa lagera i da zna da cje isto dobiti od uvoznika. Ja bih chekao, mozhe da ti se desi da jako dobro prodjesh sa nekom 6970 ;)
 
Vrh Dno