Šta je novo?

Iskustva sa prodavcima IT opreme

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Od emmi-ja sam kupovo samo 2x i izuzetno mi se svidja njihov odnos prema musterijama, narocito kad je u pitanju reklamacija. Evo najsvezijeg iskustva:

Narucim 2. januara WD Scorpio Blue od 500 GB za sestrin laptop. Zbog praznika i ne radnih dana 5-og su obradili i poslali porudzbinu, i 6-og pre podne mi stigne paket. Nakon sto se HDD ugrejao na sobnu temperaturu, prikljucim ga i on krene da klikce ko sumanut, bios nece da ga prepozna, prijavljuje gresku - DOA!

Ja sta cu, pogledam na racun, i vidim da je HDD poslat iz maloprodajnog objekta u BG, super! Tamo imaju telefon. Pozovem, objasnim situaciju, i kazu mi nazvace vas covek zaduzen za reklamacije za 15 min. Tako i bi, za 15min me nazvali na mobilni i rekli da ce poslati kurira u ponedeljak. U ponedeljak oko 10h poziv od emmi-ja, zena na vezi mi saopsti da kurir stize izmedju 13 i 15h. Predam paket, i sutra dan oko 11h, ista zena zove, kaze konstatovana je neispravnost, novi HDD ce vam biti poslat danas, ocekujte ga sutra pre podne. Novi hard disk stigao, instalirani i shljaka. Jeste da ih je reklamacija izasla jos ~400din (iznenadio sam se kad su mi rekli da u slucaju reklamacije transport ide na racun firme) ali mislim da su postigli ono sto su nameravali - ponovo cu kupiti kod njih. :)
 
Poslednja izmena:
Ovo nije direktno vezano za prodavce ali je vezano za isporuku a pošto je dobar deo nas barem jednom naručio nešto što je isporučeno na kućnu adresu morali ste da koristite neku od kurirskih službi. Ja 99% slučajeva koristim AKS, tip koji radi u mom regionu već zna šta i kako treba, pre isporuke me pozove da vidi gde sam, na poslu ili kod kuće i tu mi donese paket, nikad problema s njima imao nisam, isporučili su mi bajs, vozili ga preko 500 km i naplatili oko 500 dinara, inače ovako sitnice tipa HD isl. izađe uvek 200 din, s nijma sam zadovoljan.
Tek ovog ponedeljka šalje meni čovek iz NS neki paket i kako AKS više nije radio ja pristanem na post express, VEEEEEELIKA GREŠKA.
Iako je čovek koji je slao paket napomenuo da me pre isporuke pozovu i službenica kojoj je predo paket mu je potvrdila da će tako i uraditi, oni to nisu uradili nego su mi kod kuće ostavili ceduljicu da preuzmem paket a drugo što me isporuka paketa od cc 250 grama koji je potovao do mene 40 kilometara koštala čitavih 580 dinara (iako na papiru koji je pošiljalac dobio prilikom slanja piše da će isporuka izaći 344 dinara), LOPUŽE DRŽAVNE, otišao sam da se svađam s njima i na kraju nisam mogao da izađem na kraj sa budalama, platio sam, reko ima da se je*u svi redom i NIKAD VIŠE njihove usluge koristiti neću.
 
Poslednja izmena:
^^
Primio sam paket baš ovih dana, masa je bila 4.5kg, poštarina 300din ravno! Kako su tebi naplatili toliko za 250gr, nije mi jasno...
 
^^
Nemam pojma, čovek mi je poslao skeniran papir koji je dobio na pošti, 8.200 + 344dina a meni je na dostavnici pisalo ukupno 8.780 din ??? Znam samo da me gorivo ne bi izašlo 580 dinara. Kažem, LOPOVI neviđeni, i naravno oni su taj papirić zadržali a ja nemam nikakav dokaz koliko sam platio, neko je verovatno bio gladan pa je uračunao u moju isporuku pljeskavicu i kolu... Stoke...
 
Poslednja izmena:
Ako, ako, lepo ćemo im vraćati robu, bez pardona, pa neka vide da li im se više isplati da imaju neki show room ili da im svaki drugi kupac vrati monitor, laptop, konfiguraciju, tv ili šta već. :)

Isto sam prošao u Gigatron Arenama "Da li može da se uključi laptop da bacim pogled na kvalitet displeja?" "Ne.", pomislih, pa dobro, ako vam više odgoavara, odneću ga kući pa ću vam ga vratiti ako mi ne odgovara.


Ma sa Gigatronom cujem sve vise glupih iskustava, a ovo je moje http://tinyurl.com/6h2ptmr
Ja sam recimo dobio monitor koji je bio izlozen negde i videlo se da je fino odstojao zbog prasine i ne samo to, nego se nisu potrudili da ga propisno ociste... :wall:
 
Sad bar nije tesko preci granicu i kupiti bilo sta kod komsija. Ako vam ovde nije uzitak kupovati. Niko nikog ne bije po usima da kupi monitor ili nesto u Srbiji.
 
Ma sa Gigatronom cujem sve vise glupih iskustava, a ovo je moje http://tinyurl.com/6h2ptmr
Ja sam recimo dobio monitor koji je bio izlozen negde i videlo se da je fino odstojao zbog prasine i ne samo to, nego se nisu potrudili da ga propisno ociste... :wall:

Meni je interesantno to što ti nisu dali popust, iako si naručio preko sajta. Oduvek sam sumnjao da online popust u Srbiji znači "da utopimo izložene/vraćene primerke po punoj ceni", ali sam sada skoro siguran do to jeste tako. :D Sigurno ne svaki put, zalomi im se i da nemaju toliko polovnih primeraka koliko je naručeno online, pa neko dobije i neraspakovano, ali u proseku oni su u plusu sa tim online popustom. :)
 
Ovo nije direktno vezano za prodavce ali je vezano za isporuku a pošto je dobar deo nas barem jednom naručio nešto što je isporučeno na kućnu adresu morali ste da koristite neku od kurirskih službi. Ja 99% slučajeva koristim AKS, tip koji radi u mom regionu već zna šta i kako treba, pre isporuke me pozove da vidi gde sam, na poslu ili kod kuće i tu mi donese paket, nikad problema s njima imao nisam, isporučili su mi bajs, vozili ga preko 500 km i naplatili oko 500 dinara, inače ovako sitnice tipa HD isl. izađe uvek 200 din, s nijma sam zadovoljan.
Tek ovog ponedeljka šalje meni čovek iz NS neki paket i kako AKS više nije radio ja pristanem na post express, VEEEEEELIKA GREŠKA.
Iako je čovek koji je slao paket napomenuo da me pre isporuke pozovu i službenica kojoj je predo paket mu je potvrdila da će tako i uraditi, oni to nisu uradili nego su mi kod kuće ostavili ceduljicu da preuzmem paket a drugo što me isporuka paketa od cc 250 grama koji je potovao do mene 40 kilometara koštala čitavih 580 dinara (iako na papiru koji je pošiljalac dobio prilikom slanja piše da će isporuka izaći 344 dinara), LOPUŽE DRŽAVNE, otišao sam da se svađam s njima i na kraju nisam mogao da izađem na kraj sa budalama, platio sam, reko ima da se je*u svi redom i NIKAD VIŠE njihove usluge koristiti neću.

Zavisi za šta, AKS je odličan ako primaš pošiljke, ali ako šalješ, redovno zavlače 7 do 10 dana sa otkupninom, barem je imam tu nesreću sa njima. Sa druge strane ako pošalješ post ekspresom znaš da ćeš pare dobiti prekosutra, možda jedan dan kasnije, plus ne naplaćuju otkup novca.

Ali za njih važi da ne zovu na telefon, tako da to može biti problem ako nemaš nekog da dežura..
 
Thread se pretvorio u ono sto sam pretpostavio da ce se desiti: "ko ce jace i dalje da pljune". Interesantno je da u celoj kompjuterskoj bransi u Srbiji cvetaju ruze, samo u jednoj firmi odjednom nista ne valja. Mnogo mi tu nekako povezanih situacija ima, nekakav deja vu - ko je sutra na tapetu?

I opet ce neko da soli pamet kako se na ovom forumu guse slobode: ali ne, ne moze ni "pu zeka iz daleka", niti ovaj forum moze da sluzi kao mesto gde ce se iko nabijati na kolac, ma kako se zvao. Ovaj forum nije takvo mesto niti ce biti

NE, OVAKVE THREADOVE NECU DOZVOLITI U NAREDNIH 5 (i slovima: PET) GODINA !!!
 
Ja sam recimo dobio monitor koji je bio izlozen negde i videlo se da je fino odstojao zbog prasine i ne samo to, nego se nisu potrudili da ga propisno ociste... :wall:

Kada si uzeo taj monitor? (slaze se prica sa postoljem sa jednim koji sam im ja vratio, problem je bio sto prilikom prikaza crne boje na monitoru nekih 5-10 cm od centra, dole desno imao dve mrlje koje se mogu primetiti). Proverili su monitor, rekli u pravu si, zaista ima to i dok sam ja bio u radnji, vratili ga u prodaju.

Takodje, uzeo sam pre par meseci od njih napajanje (u rangu od 10k dinara), stavio ga u masinu, voltaze strahota, odstupanja oko 10%, pogledao ga detaljnije, kad ono napajanje servisirano (nalepnica nova stavljena, itd...), vratio im, ista stvar, kazu u pravu si, i za par minuta su ga spakovali/vratili u prodaju...
 
Meni je interesantno to što ti nisu dali popust, iako si naručio preko sajta.

U gotovo svim veleprodajama računarske opreme odobravaju popuste za avansnu uplatu i poručivanje putem interneta. Razlozi su uglavnom:
1. Kada poručuješ neku robu preko sajta plaćaš unapred, odnosno prodavac ne mora da troši svoj novac da bi kreditirao tvoju kupovinu na rate (čekovi, administrativna zabrana...)
2. Korišćenjem web portala ne stvaraš gužvu u radnji čime omogućuješ da više potencijalnih kupaca bude usluženo.

Ukoliko je već pravilo da se roba poručena onlajn šalje kurirskom službom i da u tom slučaju važi ta cena + troškovi kurira ne znam šta je tu problem. Problem su naši ljudi kojima uvek treba HITNO HITNO, ako može i za juče. Razumem frustraciju zbog loših iskustava, ali stavite se u poziciju prodavca.

U prethodnim postovima je pominjan showroom i to kako neki prodavci neće da upale laptop na zahtev potencijalnog kupca. Većina ljudi odavde su uglavnom najzahtevniji kupci. Uglavnom bi svi želeli da upale uređaj, da ga opipaju da vide kvalitet završne obrade a onda ukoliko se odluče da ga kupe najčešće nema govora o tome da kupe primerak koji je bio izložen, nego insistiraju na tome da bude fabrički zapakovan. Ok, poštujem, njihovo pravo. Kome onda prodati te izložbene primerke?
 
Da ne bude da se samo pljuje po ovom threadu, ispisacu neka moja skorija iskustva sa kupovinom opreme (jedno 4 laptopa i sijaset komponenti)

ATOM Computers

Preko sajta narucio procesor, memoriju i maticnu. Narucio u nedelju uvece, zvali me odmah u ponedeljak ujutru da mi jave da maticne ploce nema kod uvoznika, pitali me da li zelim i dalje da kupim procesor i da li mogu da mi ponude neku maticnu plocu u tom rangu. Prihvatio ponudu za maticnu i rekao da hocu procesor na sta su mi je prodavac rekao da stize sutra. Na zalost, zbog obaveza nisam mogao da pokupim odmah sutra dan, vec sam mogao tek posle 5~6 dana, sto nisam stigao da javim, ali kada sam pozvao rekli su mi da me roba ceka u radnji.

Isto preko sajta narucio neko brdo komponenti (Memorija, hdd, grafika, par maticnih). Potvrdili za sutra. Pojavio se u dogovoreno vreme, i sve je bilo tu sem jedne maticne. Prodavac mi je rekao da stize tura komponenti u radnju za najkasnije 1h i da je moja maticna tu, i pitao da li mogu da sacekam, ili da mi posalju na adresu. Posto sam bio sa prijateljima i imao 1h lufta, otisao sam u obliznji kafic i kada sam se vratio u radnju (posle 40 minuta) ploca bila tu.

Iskustvo sa servisom.

Iz nekog razloga, crkla je naponska sekcija na ploci i povukla procesor (obe komponente kupljene, jelte, u atomu). Odneo na reklamaciju, i posle nedelju dana je bila resena. (Dobio malo bolju maticnu, jer moje nije bilo nigde na lageru, i isti procesor)

Sto se servisa tice nisam jedini koji ima pozitivna iskustva.

Generalno najvise volim da kupim nesto u Atomu, iako je neretko od 500 do 1500 dinara skuplje. Ljudi koje znam i ja smo u poslednjih godinu dana sigurno ostavili vise od 150 hiljada dinara tamo, ali mislim da jaca cena vredi uz sigurnost da znas da te niko nece "hebati" oko servisa, reklamacija, nekompatibilnosti itd.

Sve pohvale za Joku i ekipu koja radi za njega.
Jedina mana je lokacija :s: Sat i 20 minuta cimanja sa B. Brda do njega xD.

VIP House

OK Radnja, prodavci nisu duduci, pristojni su (persiraju za razliku od prodavaca u nekim drugim radnjama). Cene su isto OK. Kupio M$ Natural Ergo 4k kod njih. Porucio telefonom stigla odmah sutra dan...
 
U gotovo svim veleprodajama računarske opreme odobravaju popuste za avansnu uplatu i poručivanje putem interneta. Razlozi su uglavnom:
1. Kada poručuješ neku robu preko sajta plaćaš unapred, odnosno prodavac ne mora da troši svoj novac da bi kreditirao tvoju kupovinu na rate (čekovi, administrativna zabrana...)
2. Korišćenjem web portala ne stvaraš gužvu u radnji čime omogućuješ da više potencijalnih kupaca bude usluženo.

Ovo je tako u teoriji, ali u praksi ne bih rekao jer:
1. Kad poručuješ robu online, ne samo što ne plaćaš avansno, nego plaćaš tek kad ti kurir donese robu na adresu. Čak imaš mogućnost da je ne preuzmeš, i ako si recimo poručio nešto što nisu ni imali na lageru, pa su povukli od dobavljača, pa em plate 2x poštarinu, em zaglave sa naručenom robom na lageru koja će čekati sledećeg kupca. Kurir nema načina da ti uruči robu, dok u prodavnici obično traže kaparu kada se naručuje nešto što trenutno nemaju prodavnici (bar su meni u Pakomu tražili).
2. Kroz prodavnicu im promaja duva, u ova krizna vremena, tako da ni ovaj argument baš ne stoji. To je tako možda na zapadu.

U prethodnim postovima je pominjan showroom i to kako neki prodavci neće da upale laptop na zahtev potencijalnog kupca. Većina ljudi odavde su uglavnom najzahtevniji kupci. Uglavnom bi svi želeli da upale uređaj, da ga opipaju da vide kvalitet završne obrade a onda ukoliko se odluče da ga kupe najčešće nema govora o tome da kupe primerak koji je bio izložen, nego insistiraju na tome da bude fabrički zapakovan. Ok, poštujem, njihovo pravo. Kome onda prodati te izložbene primerke?

Prvi bih kupio taj izloženi i ispipani primerak, ali po 10-20% nižoj ceni (u zavisnosti od stanja uređaja)! Tako ta roba i treba da se prodaje, a ne da se uvaljuje kao nova po APP sistemu. Naravno da hoću da upalim, opipam, probam i da onda tražim novo zapakovano jer znam da mi na taj izloženi primerak neće dati popust uopšte.

ps. Ovaj post nema veze sa Gigatronom direktno, pričam potpno uopšteno i odnosi se na praktično sve prodavnice IT opreme, ali i ostalih uređaja.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno