Šta je novo?

Iskustva sa prodavcima IT opreme

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Naime,vrsio sam malo istrazivanje i dosao do zakljucka da prodavnice kompjuterske opreme uglavnom hardverske prodaju proizvode koji se vise ne proizvode a cena im dostize abnormalne cifre.Necu da bavodim koji su to proizvodi jer ih ima mnogo ali prvo odem na velike online sajtove tipa Amazon i Ebay i pise da su dispechd i da ih vise nerce biti.Onda odem direktno na sajtove proizvodjaca gde u katalozima ti proizvodi vise ne postoje i cesto pise nece se proizvoditi.
Ovo je zaista porazavajuca cinjenica jer i pored svega i logike prodaje da proizvodi koji se vise ne proizvode imaju i manju cenu.To ovde nije slucaj.Proizvodi ovog tipa se prodaju po astronomskim ciframa kao da su sasvim novi deo programa koji je tek izasao na trziste.Cista manipulacija jer proizvode uvoznici placaju po minimalnim cenama a onda nabiju nenormalno visoke cene na sta se prodaje jos ugrade i dobijemo proizvode koji po cenama odgovaraju najnovijim i namodernijim tehnologijama proizvodjaca tih proizvoda.
Na zalost,za ovo ne postoji zakonska klauzula pa smo ostavljeni na milost i nemilost i sopstveni izbor da li kupiti ili ne sa tim sto je i garancija kao i delovi za odredjene komponente nemaju nikakvu sigurnost.
Ono sto je indikativno je notorna obmana prodavaca i uvoznika hardvera da kada su novi i skupi ne uvoze ih pod izgovorom da je to neka skupa "Egzotika" a kada prestane da se proizvodi ta ista egzotika se uvozi.Stvarno neverovatno!
 
Urnebes ... da ti objasnim nesto .....

vecina tih stvari sto si video, sto se kod nas prodaje a preko se ni ne proizvodi vise, je uvezena ovde dok je bila aktuelna ..... e sad imas 2 problema:

1. neki tatin, mamin, ujkin, kumov ili slicno sin ili totalni bezmozgas je odlucivao sta treba da se poruci ......
2. drzali su cenu nadrkanu toliko dugo da je sad ..... ili prodaj nekom i za**** ga ili ...... da bacimo :)

Vidjao sam milion puta takve artikle u cenovnicima nasih veleprodaja ..... i to ce zauvek ostati tako ..... ***


ah da ..... cak i kad ih pitas .... fazon "e hocu da kupim ovo ali vam je cena nerealna s obzirom da je star proizvod ... ne proizvodi se i slicno" nema popusta ....
 
Subtractore, malo si pogrešno shvatio celu stvar.
Niko ne želi da se iživljava nad prodavcima. I ja sam bio prodavac, a verujem da se i većina od nas nekada našla u situaciji da nešto nekome proda..

Poenta je u nečemu drugom, a to je da za naš novac dobijemo ono što očekujemo - I proizvod i uslugu.

Poenta je da prodavac održava nivo poslovnosti onako kako se reklamira na sajtu, a ne da razlika između sajta i prodavnice uživo bude kao nebo i zemlja.

Npr, firmica PcPractic ima super pregledan sajt, pretragu po kriterijumima, ovo ono..ali kad odeš kod njih - zatekneš neki ćumez, isprepletene kablove, prašnjave laptopove po policama, neku sudoperu koja se pojavljuje iza stola isl.

Momci su prijatni, predusretljivi ali ne govorim o tome - govorim o utisku koji ostavljaju na potencijalnog kupca koji možda planira da kupi monitor od pola hiljade evra.

Utisak buvljaka, pijace..a iz takvog ćumeza treba da izađem sa utiskom da sam kupio vrednu stvar (koja nije ispala iz kamiona) i koju pokriva garancija, servis isl.

Prodaja je posao koji se uči, a kod nas vlada uverenje da je za trgovinu dovoljno da nabaviš neku povoljnu robu, odvališ zid od dnevne sobe i otvoriš prodavnicu.

A ovo što Smarac priča, takođe je tačno.
Svima je poznato da se neke "super" gotove konfiguracije nude i reklamiraju kao Best Buy a delovi u njima su se pre toga tovarili na lopate i čamili po magacinima bez šanse da budu ikada prodati.

Takve konfiguracije su direktno dovođenje kupaca u zabludu a takva prodaja čista prevara, a od takvih krš konfiguracija ne beže ni Emmi, ni Gigatron ni bilo koja "renomirana" prodavnica kod nas.

Tako da, ako se već pozivamo na fer odnose i "surovost", ne vidim zašto bi tim prodavnicama tepali i mazili ih kada oni bez i malo pardona ne prezaju da neobaveštenim ljudima uvaljuju loše proizvode?

i da se razumemo: prema momcima (i malobrojnim devojkama) koji rade u prodavnicama, nemam ama baš ništa loše. To su ili studenti koji su do juče radili nešto deseto, ili do skoro nezaposleni ljudi kojima je svaki posao važan i njih, manje više ovo i ne može da se tiče. Ali može da se tiče vlasnika ovih firmi, organizatora i ljudi koji su u poslovnoj hijerarhiji na poziciji da odlučuju.

Ove kritike su pre svega upućene njima. Oni su trgovci, prepordavci i mešetari. Oni trpaju glavnu lovu u džepove. Ali ako ne budu umeli da organizuju posao tako da i kupci (i njihovi prodavci) budu zadovoljni, onda neka znaju da ih mi kupci nećemo ostaviti na miru dok se ne prešaltaju u recimo nekakvu samostalnu zanatsku radnju za termičku obradu testa, ili neki sličan biznis..u kome se bolje snalaze i gde će im prodaja zavisiti od trenutnog raspoloženja prolaznika.

,)
 
Bez zelje da se prepirem, upro si prstom u pogresnu firmu. Emmi je firma, koja kao jedna od retkih ce ti izaci u susret. I oni su ljudi tako da to posmatraj i sa te strane. Tebi se nikad nije desilo da pogresis, ili da radis u kolektivu koji nije 100% organizovan?
Doduse i ja sam trabunjao da iskljuce call waiting opciju posto samo donosi nervozu svima.
Elem, ja sam Emmi-jem imam jako lepo iskustvo i veruj mi oni su jedni od najboljih sto se tice usluge (shvati da mi zivimo u Srbiji gde nista nije kako treba, a o tome ja mogu da laprdam i mnogo vise i gore od tebe).

Manchi, Chinaskom i ostalima Sretna Nova Godina
 
Bez zelje da se prepirem, upro si prstom u pogresnu firmu. Emmi je firma, koja kao jedna od retkih ce ti izaci u susret. I oni su ljudi tako da to posmatraj i sa te strane. Tebi se nikad nije desilo da pogresis, ili da radis u kolektivu koji nije 100% organizovan?
Doduse i ja sam trabunjao da iskljuce call waiting opciju posto samo donosi nervozu svima.
Elem, ja sam Emmi-jem imam jako lepo iskustvo i veruj mi oni su jedni od najboljih sto se tice usluge (shvati da mi zivimo u Srbiji gde nista nije kako treba, a o tome ja mogu da laprdam i mnogo vise i gore od tebe).

Manchi, Chinaskom i ostalima Sretna Nova Godina

Shvati ti batice da je u Srbiji donet Zakon o zaštiti potrošača koji naše potrošače uvodi na mala vrata u EU i da razmišljanja poput tvoga moraju da se menjaju.

Na tebi je da li ćeš da laprdaš ili da ćutiš i trpiš.

:wave:
 
Shvati ti batice da je u Srbiji donet Zakon o zaštiti potrošača koji naše potrošače uvodi na mala vrata u EU i da razmišljanja poput tvoga moraju da se menjaju.
Na tebi je da li ćeš da laprdaš ili da ćutiš i trpiš.

:wave:



Ok onda cu da tuzim i drzavu i BG, sta mislis zasto? Drzavu zbog kvaliteta vazduha, a BG zato sto nam NIS uzima sve iz ovog grada a nista ne daje, + sto je covek zaduzen za ekologiju u vreme najvecih sr*nja bio iz Bg i sta mislis da li ga je bolelo jedno mesto za nas,itd. To sto je donesen zakon meni ne znaci nista, mogu da donesu jos 5000 ova zemlja nece biti lepo mesto za zivot. Nagledao sam se ja svega i svacega dosada, tako da ti kazem, od ovog zakona ces imati samo manje para u dzepu, za sve ostalo ce vreme pokazati.

Takodje i tvoje misljenje mora da se menja, posto nisi ti uvek u pravu, pa makar vazilo i ono zlatno "musterija je uvek u pravu", i tu ima izuzetaka budi siguran.
 
Poslednja izmena:
Mislim da nema potrebe da se (kao u prošloj temi) previše mudruje, da li treba ili ne treba ovo ili ono, nego prosto da iznosimo ovde konkretna iskustva, a na svakome je da proceni da li se radi o nadrkanom kupcu ili nekorektnom prodavcu. Nekorektni prodavci će gubiti lagano mušterije i od toga im veća kazna ne treba, dok će oni koji su korektni steći nove mušterije.

Nemam ništa protiv da vi pričate dalje o zakonima, NISu, vazduhu, ali će tema onda ubrzo opet biti zaključana, a dobro je da imamo jedno mesto gde svako može da iznese iskustvo, naručito ako ga nego prevari/pokrade/ošteti.
 
Poslednja izmena:
Са емми-јем имам само лепа искуства (као и Бенч хаусом пре тога, а и еуролинком пре тога:)). Чак сам и преко ем-ес-ена (да, имају и МСН контакт) резервисао компоненте и распитивао се и није било проблема. За сада никакве рекламације нисам имао, све што сам купио функционише беспрекорно.
 
možda ne bi bilo loše i da se u okviru ove teme ispričaju iskustva sa servisima It opreme.
Verujem da bi na tu temu bilo dosta da se kaže..
 
Moja iskustva od skoro:

1. WinWin (Banovo brdo) - neki visochiji lik, ilzazi mi u susret, objashnjava mi sve o shtampachima u koje se ne razumem. wireless ruteri i shtampaci su mi shpansko selo. i lik mi objasni - sto stariji stampac to ketridz skuplji. lexmark 501 ketridz, za nove je leksmarkove stampace, i moze brdo strana da se ishtampa, ali ce isto kao i svi modeli, vremenom da poskupi. i uporedim - Lexmark 1 - ketridz za moj stari shtampac - 3000 dinara (identicna cena kao nov low level inkjet shtampac) a lexmark 501 - 600 dinara. i pita me ladno lik - jel imash stari ketridz ? ja reko - imam. on me odgovori od kupovine novog shtampaca, i kaze mi tacno gde da odem na Banovom brdu, da ocistim stari na ultrazvuk i da ga napunim. sto sam platio 400 dinara. istog momenta sam kod coveka kupio wireless ruter, uz njegovo detaljno objashnjenje kako sta, i sta je N i shta je G, i zasto je TP link jeftin i slicno.

2. Gigatron (banovo brdo) - ulazim ja kod ljudi, niko me ne fercera ni tri posto. ispred mene je neka dama koja je bila skockana, onako bash bash, bunda i ti fazoni, pa su valjda pretpostavili ljudi da je doshla ovca na shishanje - 2 radnika oko nje, NIJEDAN da mi pridje, ni da me pita iz daljine sta mi treba. a sto je najgore - znam jednog od njih licno. ne rece mi "cao"

odlazim gde su ruteri, i gledam, trazio sam neki jeftin ASUS model za koji kazu da dobacuje vise od gorepomenutog TP link-a. stojim ... gledam, nema tog modela. i dalje niko. pretpostavljam da bi izgovor bio da "imaju puno posla pa ne moze da se postigne". sto nije bio slucaj u WinWin-u, jer se onaj decko visoki razbio od posla, i objashnjavao jos nekim ljudima, pored mene. a ista je bila posecenost u radnji.

na kraju, krenem ja napolje, kad jedan vice - "e, izvolite". ja vadim papiric iz dzepa, reko - "treba mi ruter taj taj i taj" kaze on - nema, odakle ti to ? (pomislih na inkviziciju odma, sta ga briga odakle mi ??) ja reko - pise na itsvetu, a i na PC berzi da ga imate .. a on: "mozda imamo, al ne ovde .." u tom trenutku, gospodja sa bundom je prdnula valjda, i njih 3je je odma ponovo skochilo da vidi o chemu se radi.

tamo vise ne ulazim.

3. PC doktori radnja na banovom brdu - lik neki, vise puta sam isao kod njega - cak i kad on nema blage o cemu se radi, par telefonskih poziva reshava problem, i bash kvalitetno opravlja hardver, pa chak i elektroniku i ostalo. a inace sam reshava dosta problema. i moze se naruciti po povoljnim cenama nesto od hardvera.
 
Sve najbolje o Emmi-ju,
Uvek se ajvljaju na telefon,rezervacije bez problema...
Po meni najbolja radnja, uz Atom za koji mislim da je malo korektniji...
 
Pa i meni je emmi odmah odgovarao na mail. U dan su doneli kada su rekli. Jedino je moja luda glava znajuci situaciju i kakvih ima frkisala bez potrebe da li ce stici to sto treba.
Malo je to problem sto kazu za 2-3 dana pa ne znas da li ce tacno i koji dan stici(jos ja trazim neke stvari kojih nema pa onda nema mesta gde bi nasao ako oni ne donesu)
ali kapiram da je sve u okviru 3-4 dana i dolazi ti na gajbu. Gigatron je dobar ako nadjes nesto (tamo sam tastaturu kupio naleteo na njuu odmah) u smislu da ti ostave neki dan i to ali mi se ne svidja kod njih sto jedna prodavnica nema nameru ni volju da ti kaze da li nesto ima u drugoj prodavnici. Mi sto imamo net znamo sta kako ghde inace ovi sto nemaju teze je mnogo.
U nekima oce da provere preko kompa u nekima ne.


Neko je pomenuo obmanjujuce poslovanje to je svakako najzastupljenije pogotovu kod manjih firmi i ako se ispostavi da je doneta gomila nekih stvari koje se kasnije sazna da nisu kivalitetne.
E tu mozemo cuti kako je to sve super kako ljudi koji kazu da ne valja to nemaju pojma iako veliki br ljudi kritikuje recimo neku grafiku ili memoriju ili sta ja znam. Onda ce pre neiskusnom kupcu uvaliti to lose iako imaju za iste pare da mu prodaju nesto dobro kako bi se otarasili toga sto svako ko je upucen ce da izbegne. I tu se ne sme imati nikakvog pardona da se stvari vrate i zamene bez obzira sto to nece moci da prodaju kao novo. Jer nije ispunilo ono sto sam ocekivao vracam i gotovo. A siguran sam da neke prodavnice nekada i sakriju kvalitetne stvari koje idu dobro i naprave se kao da nemaju ako samo osete da ce uspeti da uvale kupcu drugu stvar koja slabo ide. Moj neiskusni drug je ovo doziveo i pored saveta drugih jednostavno kada neko neiskusan ode podlozan je uticaju te price cele kada zeli nesto da kupi sto pre. I idem jedan dan kada ne bude radio i imao slobodan dan da se razracunam sa njima. Nadam se da necu morati inspekciju da zovem ali mi nece predstavljati problem. Cak ce mi biti zadovoljstvo da to uradim ako se budu bunili.
 
Poslednja izmena:
Sada sam procitao ovo za damu skockanu u Gigatronu. Nisam imao lose iskustvo sa njima sem onog kada se nisu udostojili da mi izadju u susret i sklopimo komp nego me slali na 10 telefona ali kasnije je sve bilo u redu. Ali 5 puta sam bio kod njih i 5 puta sam video takve skockane, nekada zene nekada starije likove koji vuku kutije i kutije napolje.
 
Posto je neko na samom pocetku prokomentarisao da je prethodna tema bila zatvorena, moram da dodam: bice i ova ukoliko se ne budete drzali reda, kulture ophodjenja, nacina na koji pisete. Najlakse je udariti na (bilo koga) ko ne moze da se brani. Da sve nije bajno i sjajno i da svi forumasi nisu cvecke, niti onakvi kakvim se predstavljaju, niti je njihova prica bila istinita - imao sam prilike da se uverim i sam. Znaci ako "neki" forumas kaze da je ispaljen, izigran, prevaren, itd - nije uvek tako

Pre par meseci imao sam prilike da vidim razmenu mailova izmedju jednog od domacih retailera i naseg clana foruma: upitao sam za tumacenje ovog konflikta jer sam video da je taj forumas vidno nezadovoljan. I znate sta sam dobio? Crno na belo, kompletnu prepisku - niti je nas forumas jagnje, niti je ista bilo istinito u njegovim postovima, niti je znao sta hoce, niti je bio kulturan, niti je bio pismen - da bi sve zavrsio cistim bezobrazlukom. I onda ponovo dodjem na forum, ponovo pogledam sta je pisao i upitam se - da li ja zaista srecem ovakve ljude na ulici, u prodavnici? Da li su oni zaista na par metara od nas?

Pamet u glavu, emocije na stranu, cinjenice, po mogucstvu potkrepljene cvrstim dokazima; kultura u komunikaciji i ovaj thread moze da postane nesto sto je dobro i sto moze da koristi zajednici. Ono od proslog puta tako nije bilo U suprotnom, bukagije mu se smese...thread je pod kontrolom da stvari ne bi otisle u suprotnom pravcu. Takodje bih zamolio navijace da smire strasti da tribina ne bi bila ispraznjena - thread treba da bude opste koristan...

Nadam se da cete odrzati civilizacijski visok nivo diskusije, pozdrav!
 
Posto je neko na samom pocetku prokomentarisao da je prethodna tema bila zatvorena, moram da dodam: bice i ova ukoliko se ne budete drzali reda, kulture ophodjenja, nacina na koji pisete. Najlakse je udariti na (bilo koga) ko ne moze da se brani. Da sve nije bajno i sjajno i da svi forumasi nisu cvecke, niti onakvi kakvim se predstavljaju, niti je njihova prica bila istinita - imao sam prilike da se uverim i sam. Znaci ako "neki" forumas kaze da je ispaljen, izigran, prevaren, itd - nije uvek tako

Pre par meseci imao sam prilike da vidim razmenu mailova izmedju jednog od domacih retailera i naseg clana foruma: upitao sam za tumacenje ovog konflikta jer sam video da je taj forumas vidno nezadovoljan. I znate sta sam dobio? Crno na belo, kompletnu prepisku - niti je nas forumas jagnje, niti je ista bilo istinito u njegovim postovima, niti je znao sta hoce, niti je bio kulturan, niti je bio pismen - da bi sve zavrsio cistim bezobrazlukom. I onda ponovo dodjem na forum, ponovo pogledam sta je pisao i upitam se - da li ja zaista srecem ovakve ljude na ulici, u prodavnici? Da li su oni zaista na par metara od nas?

Pamet u glavu, emocije na stranu, cinjenice, po mogucstvu potkrepljene cvrstim dokazima; kultura u komunikaciji i ovaj thread moze da postane nesto sto je dobro i sto moze da koristi zajednici. Ono od proslog puta tako nije bilo U suprotnom, bukagije mu se smese...thread je pod kontrolom da stvari ne bi otisle u suprotnom pravcu. Takodje bih zamolio navijace da smire strasti da tribina ne bi bila ispraznjena - thread treba da bude opste koristan...

Nadam se da cete odrzati civilizacijski visok nivo diskusije, pozdrav!

Podržavam.

namera mi je bila da ovom temom pre svega uspostavimo neku "vruću liniju" sa prodavcima, jer znam da većina njih čita forume ovog tipa.

Ne bih ni došao na ovu ideju, da nisam bio navučen na reklamu s jedne strane i činjenično stanje u prodavnici s druge strane.

Takođe, ne bih postavio pitanje javno da mi e-mail prepiska nije bila blago rečeno ignorisana. Sa dve e-mail adrese sam postavio pitanje prodavcu u vezi sa nabavkom IT opreme, a ni u jedan inbox nisam dobio odgovor. (ali sam u jedan dobio čestitku za NG (?!). Verovatno je neka automatska skripta u pitanju, ne mogu da znam. A na e-mail sam bio primoran jer nisam mogao nikoga da dobijem telefonom danima.
 
Slazem se sa dosta stvari sto je napisao gillette ali mislim da i on tera mak na konac. Mora malo da se spusti lopta. Do juce nas nisu zarezivali mnogobrojni prodavci, a sada bi preko noci, nakon sto je donesen novi zakon da nam titraju jajca. Nece da moze u drzavi Srbistan, bar ne jos neko vreme (ko je rekao novi zakon o zabrani pusenja).
Treba biti drcniji u slucaju da se ne postuje servisni rok, ako nas setaju od servisa do servisa (ako ih ima vise), ili ako nece da nam kazu dobar dan, jel treba pomoc oko izbora ili sl. (ovo sto Igoritza prica).
Jedini problem, po meni sto u shopove ne zaposljavaju ljude koji se razumeju u it i koji bi to voleli da rade (ovde se ovo odnosi na vecinu shopova, ne na emmi , atom i sl). Sad ce neko da kaze pa male plate nude, niko ko zna nece da radi za te pare, jos i da bude usluzan, kulturan i sta ti ja znam. Hoce, samo treba vremena da se takvi mladi ljudi nadju, i da ne bude osnovni parametar pri izboru radnika dal je taj kandidat lepuskast, kako je obucen, da li mozda ima govornu manu i sl. Znaci, treba biti pre svega strucan, kulturan i usluzan. Sve preko toga bi spadalo pod bonus za gazdu koji ga zaposljava.
 
Zašto da spustim loptu?

Evo šta se dešava pre pet minuta.
Zovem prodavnicu "Monitor" da pitam da kupim ovo http://www.monitor.rs/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3502&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=53

Čovek mi kaže kako nemaju to u ponudi.
Kad će imati? Ne znam zovite posle praznika.

Htedo da ga pitam šta radi u prodavnici kada mu je praznik, al ajde..

Elem, da budem jasan, informacija sa njihovg sajta je javni oglas i predstavlja ponudu.
Istaknut proizvod, cena isl.
Ja kao potrošač sam doveden u zabludu ako se stanje iz ponude ne slaže sa faktičkim stanjem u prodavnici, is that clear?
To što sam doveden u zabludu je - kažnjivo.

Na stranu to, zar ne može neko u toj firmi da usaglasi sajt sa trenutnim stanjem?
Garantujem da ovaj smoreni lik što mi se javio čeka da zvoni za kraj i da ode kući i da mu ovakva neka stvar ne pada na pamet. Da izbriše cenu i stavi pored proizvoda "očekujemo posle praznika - zovite za cenu" ili slično?

A ja kao potrošač sam izabrao njega jer ga možda jedini ima u ponudi, možda sam video da je istakao najpovoljniju cenu? Možda sam pogleado sajt pa zapucao za BG iz unutrašnjosti, možda sam hteo da ga kupim baš danas za npr poklon, posao, ilsl?

Neko će reći, pa zovi telefonom. A ja ću reći - koji će im onda ovakav sajt ako ja moram da zovem telefonom? I kakva je to "web trgovina" ako ću morati sve telefonom da završavam?
Da podsetim - sajt je oblik javnog oglašavanja, a javno oglašavanje je pravno regulisano.

I ti mi dulsrules predlažeš da spustim loptu? :)
 
Poslednja izmena:
stvar je u tome sto svi prodavci imaju robu na lageru veleprodaje (npr znam kako to radi Comtrade i da koriste Navision) i cim neko naruci item, brojno stanje na lageru se smanjuje. i sto vise radnji koristi B2B portale, a nemaju svoj lager (a kakvo nam je trziste, nece ga ni imati) - nece ni imati tacno stanje na sajtu koliko cega ima i po kojoj ceni.
to mozes samo da ocekujes mozda od ComTradea ili Pakoma (mada sam sa Pakomom imao iskustvo: ima na sajtu, nema na stanju), ali samo ljudi koji tacno znaju sta traze - te stvari i jure preko neta. vecina ulazi u radnju i ocekuje "preskakanje" sa prodavcima i odluku donosi u zavisnosti od stava prodavca.

meni najbolji primer je sto mi pre 2 godine brat zvao iz Grcke da posto-poto kupi laptop kada se vrati. izaberem mu neki Asus ili Acer koji je bio best-buy u to vreme i odem ja u Grcku, a njemu kazem idi u Usce u Gigatron, trazi taj i taj model i to ti je to.
vratim se sa odmora, on kupio Toshibu - zvao ih telefonom, rekli mu da ima, on dosao sa decom, sada nema, deca placu, daj bilo sta u tom cenovnom opsegu, pasenog ima Toshibu - to je dobro (nismo valjda losiji od njega), pakuj, prodato.
i tako funkcionise trgovina u nas Srba :D
 
COMTRADE servis bezobrazluk

Ево шта се мени догодило у Comtrade сервису Савски насип 7 при рекламацији графичке карте.

4850 фабрички клокована дуал слот графичка је цркла, однесох је у сервис, све ту ок прође, сачекам око 10 дана и одем поново у сервис на њихов позив и дају ми карту која је сингл слот и на фабричким клоковима 625мхз.

Незгодна ствар, гаранција на "нову" карту 6 месеци :trust:. Добро није ми се нешто расправљало, узмем ја то нема везе што је 6месеци гаранција кршење закона, и што је карта слабија од оне коју сам купио, нема везе.


Е ту сад креће прича, од првог дана пуцају ми сви браусери кад пустим неки флеш видео а после месец дана почну игре да ми куцају, и на крају скапирам да су ми дали покварену карту са 6 месеци гаранције.


Окренем их и пирам јел можемо нешто да решимо да не морам поново да чекам 10 дана због њихове кривице, и ако је могуће да не чекам рекламацију поново него да узмем паре назад, на шта су реаговали као да сам им тражио жив бубрег. Договорисмо се да дођем и да решимо проблем без повратка новца.


Однесем им ја карту поново, онако поприлично изгорео по глави што опет морам да се млатим са сервисом, идем на други крај града да чекам карту итд.

Очекивао сам да ми некако изађу у сусрет да не морам поново да чекам с`обзиром да је брљотина њихова или нема ништа од договора омладинка на шалтеру само узе карту и написа мој коментар.

После два дана назовем и кренем да се распирујем шта је са картом, и пребаце ме на сервис. Тамо ми рекоше да су послали карту у АЛТИ, следећих пар дана све се ја издоговарам са људима из Алтија и они за једно 2 радна дана завршише сав посао и послаше мени нов 5750. Карту су однели одмах и гарантовали да ће се карта наћи у комтрејду истог дана што су и касније потврдили.

Они су стварно испали крајње професионално, за њих све похвале.


Карта стише у Комтрејд и онда ту креће прича како карта није стигла, и одбијање да се било шта уради, зато што сам се ја дрзно да их питам шта забога раде и зашто нову карту неће да ми дају читаву недељу дана.

Уз све то је посебно дрчна и непријатна женска персона у сервису ми је поставља питања типа "Зашто ви то нисте сами однели у АЛТИ", и како је баш брига што је карта већ 2 недеље на рекламацији.


Карту су ми дали 30. децембра, зато што су знали да би 1. одмах одшетао право у инспекцију са свим папирима. Држали су је од 14. децембра.

Као шлаг на торту кад сам дошао да узмем карту, радник за пултом је заборавио елементарни комуникациони бонтон, "Добар дан, изволите" итд., него ме је као теле гледао ( иако ме је инстантно препознао ), док му нисам показаo папир о рекламацији и рекао да донесе карту, на шта је он отишао донео карту са гаранциојом и ставио је на сто без иједне речи.

Морао сам да га питам јел то све да би добио одговор "Да" :wall:

Послао сам директору мејл о у коме сам му написао шта мислим о сервису и о њиховом односу ка муштеријама и описао догађај.

Значи покушају да ме преваре поквареном картом са 6 месеци гаранције а после држе замену из свог хира и уз све то манире једне муле.

Неће ми пасти на памет да ништа више од њих купим у животу.
 
Poslednja izmena:
Svako ima drugacija iskustva, neko ima zamerke na Gigatron a meni se danas desilo da je bilo dosta ljudi ali posle 5 sek da se promuvao prodavac kroz gomilu i pitao sta mi treba.
Nekada se ceka, nekada moras sam da pitas. Kako se zadesi. Preko neta isto kako su i oni raspolozeni. Ja licno nemam ni sa kim neke bruka probleme. Nekada se zaturi mozda narudzbina, mozda ispale i njih a ali ima i uvaljivanja razne robe.
 
Poslednja izmena:
Većina sajtova prodavnica je toliko ne ažurirano da je to katastrofa.
Prvi primer je za zvučnu Asus Xonar D1 koju čak tri prodavnice imaju u cenovniku, na sajtu, a kad ih kontaktirate ispadne da se "poslednja upravo prodala". :trust:
Drugi primer je ovaj ventilator koji kao što možete da vidite na sajtu košta 1670 din a u radnji (na Brdu) je 1900 dinara. nigga please
 
Moram da iskritikujem Gigatron... Sajt im je sav šljašteći, u nekom blještavilu, i rekao bi čovek po ponudi da je to neka ultra-mega-giga radnja. Elem, jurio pre mesec dana neka napajanja (za drugara), i u klasi do 2000 dinara su na sajtu imali preko 20 modela. Naravno, na telefonski poziv sam saznao da je najjeftiniji u radnji koji imaju od 2500din, i da trenutno nemaju jeftina napajanja. Htedoh da uzmem jedan Acerov monitor od 22", pisalo na sajtu da ima DVI, da bi u radnji video da nema....

U periodu novembar/decembar sam se susreo sa 3 njihove nove konfiguracije na kojima sam morao da konstantujem hardverski kvar. U pitanju su najčešće entry-level konfiguracije, u cenovnom rangu do 30.000 din. U sva tri slučaja je memorija bila neispravna, tako da se opravdano pitam rade li oni i najmanji test prilikom sklapanja konfiguracija.

I na kraju, jedna smešna situacija, opet sa gigatronom - odem kod prijatelja da im sredim novi komp, i vidim u biosu AMD X2 7850+ BE. Nasmejem se i upitam se naglas :"gde li su izvukli ovaj procesor sa lagera"? Kada sam pogledao garantni list, video sam da su im naplatili AMD Athlon II X2 215. Istina je da su ova dva procesora veoma bliska, i da je ovaj ATHLON II tek za koji procenat brži, ali čemu to "uvaljivanje" starih delova, koji ko zna koliko stoje na lageru?
 
Pa sta crni sine onda trazis u toj radnji toliko puta? Pametnom je jednom dosta...

Upravo sam online sa vlasnikom pomenute kompanije, covek ne moze da veruje sta se sve ovde pise. A pouzdano znam da tesko da ijedan gazda nekog retaila ima takav uvid u rad svoje firme i svojih zaposlenih. Naravno da je nemoguce da cuje sta je svako od njegovih zaposlenih uradio / rekao u svakom minutu radnog vremena, medjutim nije to po sredi

Strasno kako se vremena menjaju: pre godinu dana sam imao potpuno drugaciju situaciju i odnos snaga dva glavna retailera. Opravdano se pitam da li to neko ovde namerno diktira hate...
 
Danas sam pola sata pokušavao da dobijem Gigatron na telefon i niko se nije javljao. Kapiram da im je gužva u radnji, ali ipak pola sata... Nakon toga sam prolazio pored njih i rekoh da vidim da li imaju tastaturu koju imaju na sajtu i u cenovniku kao da imaju na lageru - naravno da nemaju. Istu tastaturu i Monitor "ima na lageru" i onda kada se ode u radnju nemaju. Pa ne živimo u 15. veku pa da ne mogu da usaglase realno stanje na lageru, to me strašno nervira kod svih naših prodavnica (čast izuzecima kao što su Emmi i Atom).
 
Претерујете са тим сајт-лагер. Па годинама уназад је таква ситуација, и сад као "ај да кукамо".
Када прегледам сајт и видим шта има у понуди, назовем продавницу да питам да ли имају на полици ствар, да бих је покупио истог дана. Ако нема - ништа. Ако има - супер. Па не можете очекивати да се у 50-60 м2 смести цео ИТ асортиман. Чему би онда служили магацини...:П
 
Evo najpre moje iskustvo:
dosta davno (6-7 meseci) naletim ja na 24h akcije na sajtu Lisc Computers-a i to mi se svidi, pratio sam tako te akcije dok nisu stavili monitor samsung t220 hd, neka dobra cena bila ali to je važilo samo za online kupovinu, odma ujutru čim su počeli da rade ja ih cimnem telefonom kako bi proverio lager pošto nisam imao karticu koja može da se koristi na netu nego sam hteo da izvadim erste poklon karticu, uplatim tačan iznos i odma ga potrošim na taj monitor, oni kažu nema problema ima ih. Ja otrčim do banke, za 15-tak minuta završim karticu, dođem do kompa i da kupim kad ono izbaci da ih više nema, ja po****im, nazovem ih opet i onako izfrustriranim glasom pitan šta je to, pa jesam li zvao da se takva situacija ne bi desila, jeste mi rezervisali.... i oni meni: izvinjavamo, se, mora da je neka greška na sajtu, i nazovu me za 10 minuta sa rečima: probajte sad, ja probao i sve prošlo ok, monitor dobio sutradan, uštedeo 6.000din.

E sad, malo za gillette-a:
ti bi shvatio kako stvari stoje tek kad bi radio u takvoj jednoj prodavnici (ne znam tačno koga si ono iskritikovao).
Ja radim u jednom "kompleksu" koji je u decembru obrnuo preko 400.000.000 dinara u maloprodaji znači bez velikih sistema tj. kupaca na veliko i bukvalno smo se RASPALI od posla i mogu da ti kažem kakvih sve kupaca imaš, možeš a i ne moraš da mi veruješ da je onih koji se unapred malo edukuju o tome šta žele da kupe veoma malo, recimo tek nekih
10%, oni znaju šta hoće, znaju šta treba da pitaju i brzo odluče o kupovini ... sledećih
30% su kupci koji znaju šta bi okvirno hteli ali ne znaju šta će te njihove potrebe zadovoljiti, i s njima je lako, postaviš im nekoliko pitanja kako bi sazno šta bi im najbolje odgovaralo i ponudiš im neke opcije da biraju, objasniš im sve i kupovina/prodaja ide lako, ostalih
60% kupaca su smarači, to su oni kod kojih možeš da se pokidaš, da im objasniš sve ono što piše i u uputstvu na srpskom jeziku što meni u suštini i nije problem ali kad ti jedan te isti kupac dođe u radnju 5 puta i 5 puta te smara za istu stvar i 5 puta ti postavlja isto pitanje na 5 raličitih načina i na kraju ti kaže "a zašto je kod vas taj i taj proizvod skuplji za 1000 din nego tamo i tamo" šta onda da mu kažem, da je to zbog toga što mene firma 2 puta godišnje šalje na obuku u inostranstvo, što 4 puta godišnje polažem testove na kojima ako ne uradiš barem 80% ode plata -10% ... šta je to njih briga, dođu kod tebe da ih sve naučiš (s obzirom da nigde dalje nema takvu uslugu) a odu i kupe na drugom mestu ali su zato tebe u stanju da smaraju više sati (ovo više sati nije karikiranje, to je istinit podatak, nažalost). Nemaš pojma šta su sve ljudi spremni da kažu i kakve sve laži prosipaju ne bi li izvukli neku korist, ovome sam bezbroj puta bio svedok.
Zamisli da radiš npr. u gigatronu i da te neko 5 puta zove da bi te pitao nešto recimo oko nekog skupljeg miša i svaki put uz neko novo pitanje doda i ona stara i svaki put ti oduzima vreme dok ispred tebe stoje dvoje kupaca, jedan koji bi kupio lupam, lcd tv i drugi koji se interesuje za grafičku, šta ćeš uraditi? a ne dolazi u obzir da ispališ onog na telefonu tako što ćeš mu reći da nazove za 10 minuta (ili najbolje nikad više)???
Decembar je mesec (doduše zavisi i od biznisa) kada ti kao prodavcu dođe da kažeš "ljudi, nemojte više kupovati, nemojte ulaziti više u radnju, dajte mi 20 minuta da se odmorim"...
Inače, u onom momentu kada na jednog prodavca dođu 3-4 kupca (što je relativno česta situacija) ti ni jednog od njih ne možeš kvalitetno da uslužiš, e u tom momentu ti više nisi prodavac nego "kontrolor", ne uslužuješ nikog posebno već samo ako neko ima pitanje kratko odgovaraš i paziš da neko ne bi nešto ukrao (a veruj mi na reč lopuža ima na svakom koraku), mogu samo da zamislim kako je ovima u IT prodavnicama gde ima mnogo proizvoda koji imaju relativno mala pakovanja pa ih je lako sakriti ispod jakne ili već kako ...
Tako da, postavi se malo i u sitaciju tih prodavaca, nije njima cilj da te od**bu ili da te zavrnu za nešto, oni od toga nemaju koristi, možda ti što hoćeš da kupiš recimo štampač od 15.000 din očekuješ da ti se prodavac posveti 100% ali šta misliš šta očekuje onaj što je ušao posle tebe i rekao "e ja sam zvao jutros oko onog projektora i platna" (koji koštaju 150.000 din zajedno)... Bilo to pravedno ili ne prioriteti uvek postoje i nisu uvek svi kupci jednaki niti će biti.

Kada je u pitanju razlika između podataka o lageru na sajtu i u radnji to su već neki ovde objasnili, uglavnom najveći je problem što većina IT prodavnica nema sistem koji je automatizovan i povezan sa bazom raspoloživog lagera tako da se stanje menje čim ti prokucaš neki proizvod (ako si na stanju/lageru imao 5 logitec xy miševa i 5 si ih prodao danas da se na sajtu automatski ispiše nešto tipa "trenutno nema na lageru") koliko god to tebi izgledalo jednostavno takvi sistemi su komplikovani i veće kompanije ih ne rade same nego debelo plaćaju firmi koja radi održavanje softvera...
Neko moje predviđanje je da će prodavci, usled ovog novog zakona o zaštiti potrošača (koji su pre svega orientisani na prodaju u prodavnici a sajt im više informativno služi) ukinuti podatke o ceni i podatke o lageru na svojim sajtovima nego će pisati da se pozove za informaciju i to je to...
 
Svaka cast Siriuse
 
Gigatron, poslednji put kada sam bio tamo isao sam po neki hardware koji je bio narucen. Skoro tri nedelje me je to sve uredno cekalo u servisu (jer je stiglo u vreme odmora letos...) i momci su bili krajnje ljubazni, cak smo i popricali malo o hardware-u, bas druzeljubiva atmosfera. Naravno kasnije kada smo otisli iz servisa u maloprodaju zbog placanja tamo je bilo malo "hladnije" zbog guzve i telefona ali i dalje je bilo prodavaca na raspolaganju.
A pre oko 3 godine sam doziveo lose iskustvo u Cara Nikolaja Drugog. Prvo mi je receno da imaju odredjeni kuler Tt, zatim kada sam dosao nije ga bilo tu ali ga ima na lageru zastupnika a zatim su me iskulirali za narucivanje. Nikakvih problema ne bi bilo da mi je odmah receno da nema tog kulera. Ali sa Brdom do sada samo pozitivna iskustva! Pu pu da tako i ostane. :)

btw Nije mi jasno zasto je iskusnijima sa foruma potreban neko u prodavnici, da li je to do mene samo ali meni je draze da prosvrljam sam po prodavnici nego da mi prodavac dahće za vratom, a posto je u skoro svim maloprodajama ono sto imaju izlozeno na vidljivo mesto onda mozete sami to i uzeti pa pravac kasa.


ps Uklonite iz naslova teme deo "u Beogradu"
 
da dodam još nešto oko lagera:
naime, na kraju godine svi prodavci su dužni po zakonu da urade popis robe i takođe su obavezni po zakonu da odrade otpis dela vrednosti artikala koji duže stoje na lageru što im nikako nejde u korist i zato je prodavcima/uvoznicima u interesu da imaju što menji lager, oni proizvodi koji se češće prodaju se više i naručuju i suprotno tako da će na sajtu pisati da ima xy grafičke od 25.000 dina a kad dođeš u radnju nje nema jer nije bilo 5 tih kartica na lageru već 1 i ta se prodala a svi znamo koliko je IT tržište dinamično, svako malo se pojave novi modeli ovog ili onog hardvera, cene se stalno menjaju i ako se roba brzo ne proda dodatno će gubiti na vrednosti.

Naravno, ne kažem ja da su svi prodavci/firme nevinašca i da ih treba zaštiti, nekad se i tu stavljaju u prvi plan finansijski interesi što nije fer prema kupcima, nekad je "interes" da se proda više ovog a manje onog artikla ali nisu ni kupci zlato i djamanti da bi mlatili zakonom o zaštiti potrošača kad god nešto nije po njihovoj volji...

Živeli, odo da spavam :d
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno