Switch
Slavan
- Učlanjen(a)
- 10.03.2008
- Poruke
- 1,467
- Poena
- 350
Pošto bi carina i svi putni troškovi za playseat-ova sedište izašlo nekih 400e, odustali smo od kupovine i odlučili da pravimo repliku njihovog EVO sedišta.
Zadatak je bio da se napravi nešto ovako:
Sve je naravno počelo sa vađanjem proporcija i dimenzija prema fotografijama sa zvaničnog sajta. Zatim smo se upustili u nabavku potrebnih delova. Prva stvar na spisku je, naravno, bilo sedište, jer je cela dalja konstrukcija zavisila od oblika i veličine sedišta. Započelo je potraga po raznoraznim otpadima na putu za Veternik. Iako sam imao zamisao da pronađem neko sportsko sedište ( i to po mogućstvu belo
), posle dva otpada ne da sam odustao od te zamisli, nego se postavilo pitanje da li ćemo uopšte pronaći neko normalno "solo" sedište. Epilog prve etape " Pronalaženje sedišta" bio je kao u nekoj diskaveri emisiji (rešenje kada naizgled rešenja nema)- na poslednjem otpadu u nizu smo pronašli pristojno sedište koje se nije prodavalo u paru. Cena sedišta: 2.500 RSD.
Nismo mogli da pronađemo zaobljena željeza kakva su na originalnom Evo, ali smo zato pronašli dva profila kutijastih željeza, jedan malo manje dijagonale, taman da ulazi u veće željezo. Pošto "prečnici" nisu idealni, ipak je bilo malo lufta izmedju i to se moralo nekako rešiti kako se ne bi gubilo na stabilnosti cele konstrukcije jer se na tri mesta javljaju spojevi pomoću kojih se može podešavati visina volana, udaljenost papučica i udaljenost menjača od sedišta. Cena cevi: 3.339 RSD (iako nije sve iskorišćeno).
Treći problem u nabavci bio je pronalaženje zavrtanja pomoću kojih bih se pričvrstili pomenuti spojevi. To smo na kraju kupili kao delove za kancelarijske stolice.
Čevrtrti i možda i najveći problem bio je pronalaženja metalnih ploča. Na stovarištu cevi i ostale gvožđurije se prodaju samo ploče 2x2 m, što je ipak previše za jedno ovakvo delo. Potraga na pijaci se završila neuspešno, i onda je jedan tatin prijatelj nekako pronašao manju čeličnu ploču. Sprejevi i prajmeri za farbanje su kupljeni pre par dana, kada je cela konstrukcija već bila napravljena.
Svi potrebni delovi su bili nabavljeni i izgradnja je mogla da počne. Na početku radova iskrojene su i izvarene cevi za podnožje sedišta i noseći deo cele konstrukcije.
Onda je smo odluči da se zbog prenosivosti odvoji konstrukcija podnožja sedišta od ostatka, odnosno da se ta dva dela ne spajaju varom već da budu "pod šraf".
Pipljiviji radovi bili su oko postolja za menjač. Za to su iskorišćeni raznorazni delovi (nije upotrebljena ona čelična ploča).
Onda su iskrojeni i ukrasni elementi za spojeve koji su i perforinani i sve ostalo od čelične ploče. Noseća ploča za papučice je iskrojena tačno po obliku g27 papučica, kao i za volan po obliku volana g27.
Kada su iskrojene sve cevi i ploče, počelo je varenje. Prvo su izvareni delovi oko sedista i volana, dok su delovi za papučice izvareni na samom kraju (danas pred farbanje), kako bi se lakše moglo manipulisati sa tim delom konstrukcije. Izvareni su svi delovi i matice na navojke. Posle finog šmirglanja nanet prajmer za metal i sivu boju, a danas prepodne je sve ofarbano metalik sivom bojom. Uže cevi su obavijene izolacionom gumom koja se inače koristi za kablove kako bi se povećao prečnik i smanjio prostor između užih i širi.
Zadatak je bio da se napravi nešto ovako:

Sve je naravno počelo sa vađanjem proporcija i dimenzija prema fotografijama sa zvaničnog sajta. Zatim smo se upustili u nabavku potrebnih delova. Prva stvar na spisku je, naravno, bilo sedište, jer je cela dalja konstrukcija zavisila od oblika i veličine sedišta. Započelo je potraga po raznoraznim otpadima na putu za Veternik. Iako sam imao zamisao da pronađem neko sportsko sedište ( i to po mogućstvu belo
Nismo mogli da pronađemo zaobljena željeza kakva su na originalnom Evo, ali smo zato pronašli dva profila kutijastih željeza, jedan malo manje dijagonale, taman da ulazi u veće željezo. Pošto "prečnici" nisu idealni, ipak je bilo malo lufta izmedju i to se moralo nekako rešiti kako se ne bi gubilo na stabilnosti cele konstrukcije jer se na tri mesta javljaju spojevi pomoću kojih se može podešavati visina volana, udaljenost papučica i udaljenost menjača od sedišta. Cena cevi: 3.339 RSD (iako nije sve iskorišćeno).
Treći problem u nabavci bio je pronalaženje zavrtanja pomoću kojih bih se pričvrstili pomenuti spojevi. To smo na kraju kupili kao delove za kancelarijske stolice.
Čevrtrti i možda i najveći problem bio je pronalaženja metalnih ploča. Na stovarištu cevi i ostale gvožđurije se prodaju samo ploče 2x2 m, što je ipak previše za jedno ovakvo delo. Potraga na pijaci se završila neuspešno, i onda je jedan tatin prijatelj nekako pronašao manju čeličnu ploču. Sprejevi i prajmeri za farbanje su kupljeni pre par dana, kada je cela konstrukcija već bila napravljena.
Svi potrebni delovi su bili nabavljeni i izgradnja je mogla da počne. Na početku radova iskrojene su i izvarene cevi za podnožje sedišta i noseći deo cele konstrukcije.
Onda je smo odluči da se zbog prenosivosti odvoji konstrukcija podnožja sedišta od ostatka, odnosno da se ta dva dela ne spajaju varom već da budu "pod šraf".
Pipljiviji radovi bili su oko postolja za menjač. Za to su iskorišćeni raznorazni delovi (nije upotrebljena ona čelična ploča).
Onda su iskrojeni i ukrasni elementi za spojeve koji su i perforinani i sve ostalo od čelične ploče. Noseća ploča za papučice je iskrojena tačno po obliku g27 papučica, kao i za volan po obliku volana g27.
Kada su iskrojene sve cevi i ploče, počelo je varenje. Prvo su izvareni delovi oko sedista i volana, dok su delovi za papučice izvareni na samom kraju (danas pred farbanje), kako bi se lakše moglo manipulisati sa tim delom konstrukcije. Izvareni su svi delovi i matice na navojke. Posle finog šmirglanja nanet prajmer za metal i sivu boju, a danas prepodne je sve ofarbano metalik sivom bojom. Uže cevi su obavijene izolacionom gumom koja se inače koristi za kablove kako bi se povećao prečnik i smanjio prostor između užih i širi.
Poslednja izmena: