Šta je novo?

Industrija igara

A pazi kad kaže...
U stvari, čovek je shvatio da je igra sjajna, ali ne, ako mu ne odgovara kontroler odmah i igra sama po sebi ne valja :d
killzone bi bila dobra igra da je pravljena za mis i tast, kao i svaki normalan fps

moja poenta je da su konzole i dalje njesra, i da uopste nema toliko razlicitih i kvalitetnih igara koliko se konzolasi busaju u grudi...

svaki novi kocnept dolazi sa pc-a, upakuje se obradi izreklamira kao revolutivna igra nikada do tada vidjena i proda na konzolama

kakva takva popularnost konzola kod nas je zbog pes-a i bleajanja sa drugarima uz tv i pivo (mada ja to sve radim i sa kompom, ali ok sta god)
 
Sto se tice Valvea, ta kompanija moju lovu sigurno nece dobiti.

A hoćeš igrati njihove igre? :) I zašto konkretno neće dobiti tvoju lovu? Ne dopadaju ti se igre koje rade ili kao i uvek, "prodali su se" i sl. "teorije zavere"? :)


Forbes Magazine lists Gabe Newell as "a name you need to know in 2011"

He and Valve deserve all the accolades if only because of their vision and forethought creating the Steam service and growing it to the state that it is now. It's the video games industry parallel to iTunes, the market leader in DD distribution, and everyone else follows behind. I sincerely think that I'm not exaggerating in saying that they saved PC gaming, and we are witnessing its reflourishing due to them. Kudos.



Bilo bi vrlo zanimljivo videti kakva bi situacija bila danas da nisu pokrenuli Steam, a pogotovo da neko drugi stoji iza celog projekta...


Microsoft and Yahoo rejected Steam, says Valve
"You know, we went around to Yahoo, Microsoft...and anybody who seemed like a likely candidate to build something like Steam," said Lombardi in the interview with James Lee.

"We basically had our feature list that we wanted. We wanted auto-updating, we wanted better anti-piracy, better anti-cheat, and selling the games over the wire was something we came up with later. We went around to everybody and asked 'Are you guys doing anything like this?' And everyone was like 'That's a million miles in the future...We can't help you.'"


http://www.eurogamer.net/articles/valve-questions-microsofts-pc-commitment
 
Poslednja izmena:
Slobodno što se mene tiče. Codemasters igre su njesra kako god okreneš. Mada ako krenu ostali njihovim putem...

Znači sada je situacija sa firmama čije igre valja izbegavati:

- Ubisoft: ******ski DRM, igre kojima se oduševljavaju samo novi igrači
- Codemasters: ako zaživi prodaja poluproizvoda
- Everything Activision excluding Blizzard: u principu to je CoD i neke teške gluposti, pametnome jasno

Meni stvarno nije jasno zašto ljudi i dalje vide budućnost u igranja na Windowsu pored ovakvih najava. Kapiram ljude koji se igraju samo da bi potrošili nešto vremena, njih ova tema niti slične ne zanimaju ali onu manjinu koja se malo više interesuje za gejming, oni mi nisu jasni (moderi, indie developeri, nezavisni gejming novinari).
 
Što se "kontrole" tiče, ona je nemoguća bez ozbiljne love. Stanje na tržištu će kontrolisati ona kompanija koja se više izbori za standarde, ponudi kvalitetnije, sarađuje sa developerima i slično - drugim rečima koja da više para.

Developerima treba novac. Oni za to rade, oni zbog toga postoje - čak i kada se podvuče crta. Ima onih koji bi se vrlo rado posvetili PC platformi u značajnijoj meri, kada bi im to bilo makar malo isplativije finansijski. Ne mora u istoj meri kao multiplatormska strategija, već makar malo više nego sada.


Sa te tačke gledišta, i AMD i Nvidia stoje - jajarski prema gejming industriji. I to prilično podjednako. Mnogi korisnici moraju da shvate da je sve to biznis - sa manje ili više ljubavi, volje, želje, ali na kraju dana, ipak biznis - i da sa te tačke gledišta posmatraju poteze onih koji bi trebali da pruže podršku. To što Nvidia radi ja uopšte ne doživljavam kao podršku. Super, oni daju svoj hardver, oni daju tehničku podršku, oni daju sve - samo ne pare. Bez para nema ozbiljnije posvećenosti na duže staze. Da ima para, developeri bi i sami lako razvijali i optimizovali za određeni hardver, a podrška se valjda podrazumeva. Mislim, ako ima ambicija da se bude ozbiljan igrač na tržištu.

Međutim, Nvidia polako izlazi iz cele te priče. Okreće se CUDA platformi, superkompjuterima, akceleraciji kalkulacija preko GPU-a i uzimanju para sa te strane. Već sada, čini mi se, taj posao čini dobrih 60+ odsto njihovih prihoda. Ne mogu se tačno setiti gde sam našao ovaj podatak ili ga čuo negde, ali vrlo jasno ukazuje u kom smeru ta kompanija ide.


Sve u svemu, PC gejming je suviše ozbiljna stvar da bi se njime bavile firme kojima gejming nije u fokusu, kao što su AMD i Nvidia. Prvima su bitniji procesori i platforme, drugima profesionalne radne stanice. Pride, prvi nisu videli profita već toliko godina (sem kada je Intel vratio pare u jednom kvartalu na ime sudske nagodbe :) ), a drugi polako ulaze u taj ciklus i beže sa tržišta laganim, ali sigurnim korakom. Rezultat toga su developeri bez suštinske podrške i para, i naravno da će onda da se prodaju Electronic Artsu. Em je njima lakše jer mogu da odrađuju igre detaljno, em im je mentalno lakše jer ne "ulažu sebe" u igre, a dobiju i pare. ***. Surova realnost.

I kako se onda čuditi zašto Microsoft iskontroliše tržište sa par socijalnih naslova/portova i nekoliko desetina miliona dolara godišnje, što je za njega promil prihoda. Jednostavno, jedini pokažu istinsko interesovanje s vremena na vreme.



P.S. Valve već sada dobija ozbiljnu lovu preko digitalne distribucije i postaje iTunes za igre, bez nade da ga neko zameni...tužno, ali istinito. Bave se ljudi time, a ne razvojem inovativnih igara.

P.P.S. možda će se neki opet iznervirati, ali još jedan razlog zbog koga je Sony pametan jeste upravo ulaganje u developere. Ko ima dobru ideju, može da dobije lovu od njih i vremenom od kreatora relativno bagovitih i nedovršenih igara dobijemo franšize koje se prodaju u nekoliko miliona primeraka, sa neuporedivo boljim i ispeglanijim naslovima. Tipičan primer je Guerilla Games i njihov Killzone. Kec je bio mlaki fps čudnog ponašanja ali solidnog koncepta, dvojka je napravila bum i izazvala ogroman hype za PS3 čak i pre njegovog pojavljivanja (čuveni renderovani snimci koji su posle ingame engine-om višestruko prevaziđeni), sada ide KZ3 koji će isto biti ultra prodavan...To je primer dobre simbioze i sinergije developera i kompanije koja stoji iza platforme. Ali ničega ne bi bilo da Sony nije dao Guerilla Games-u solidnu količinu para da ulože u razvoj i prežive prve korake.

Kako Nvidiji i AMD-u gaming nije u fokusu, a proizvode g. procesore, i zavise od toga!

Sta mlislis koliko love potrosi Nvidia na TWIMTBP program, te razvojne alate!

Dobar ti je Sony i KZ primjer. Evo ja cu ti navesti drugi primjer, a to je The Witcher. Ta igra je napravila jos veci bum nego li prvi KZ, a usko su suradjivali sa Nvidiom.

MS kontrolira trziste sa XBOX-om i multiplatform naslovima. U toj konzoli lezi AMD/ATI hardver, i zato kazem da se AMD tu ne uklapa.

A hoćeš igrati njihove igre? I zašto konkretno neće dobiti tvoju lovu? Ne dopadaju ti se igre koje rade ili kao i uvek, "prodali su se" i sl. "teorije zavere"?

Zadnja sto sam igrao od njih je HL2, natjerao sebe da je prodjem, i prvu epizodu.

Ne volim njihove igre. I druga stvar, oni su krivi za propast Troike.
 
pa i onako nam uvaljuju poluzavrsene proizvode, pa preko steama pustaju patcehve i to sve zaista zaustavlja pirateriju u nekoj meri

jedino je codemasters javno, jasno i glasno izasao sa tom idejom, samo onda bi mogli da spuste i cenu, ako ce biti 6 dlc-a po 5$, i onda ce to biti potpuna igra, neka u retailu bude 30$. a naravno da tako nece biti, i na kraju ce full da kosta 90 $ i bice piratizovana do besvesti :)
 
Poslednja izmena:
Pa piraterija postoji i na konzolama u jednakoj meri, samo sto je sa druge strane i prodaja igara mnogo dobra, pa im piraterija ne predstavlja problem. I sad se oni bave piraterijom na PC-u, umesto da se bave uzrokom lose prodaje igara (koji ocigledno ne vide).


Samo ponavljaju "Piraterija, piraterija", a sve rade na najgorim osnovama i potpuno suprotno od onoga sto bi neko ko voli igre na PC-u ocekivao...
 
Poslednja izmena:

Pa to nije nova ideja. dosta igara vec tako izlazi. Evo zadnji primer je Mafija2. Jedina razlika je sto je danas procenat "nezavrsenosti" igre daleko manji tj. moglo bi se reci da je kostur igre u kutiji a da se razrada price kupuje dodatno. Ako ovo zazivi onda cemo imati vazduh u kutiji a igra ce se kupovati posebno. Samo mi nije jasno ko je lud da kupi "nedovrsenu" igru pa da se cima narednih godinu dana skidajuci sa interneta dodatke. Cista glupost.
 

To je uglavnom protiv 2nd hand kopija - http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413167. To naravno nema šanse da uspe. Ako zaista hoće da uzmu deo od prodaje korišćenih igara, treba sami da organizuju trade-in programe i izdavači mogu da uzmu deo. Tu nastaje problem, jer bi eliminisali retailere (koji profitiraju na polovnjacima) od kojih toliko zavise. Polovne kopije su realnost u svakoj industriji, samo su ovde toliko pohlepni da hoće da spreče to i zato što im priroda igara kao proizvoda to omogućava.

http://en.wikipedia.org/wiki/First-sale_doctrine
http://www.eff.org/deeplinks/2009/10/it-s-still-duck-court-re-affirms-first-sale-doctri

I druga stvar, oni su krivi za propast Troike.

Kako? Tako što su izbacili igru isti dan kad i HL2? Activision je kriv jer je preranio izdao igru - http://www.escapistmagazine.com/articles/view/issues/issue_244/7258-The-Last-Masquerade.3


Btw, EP2 je (barem meni) najbolji deo u celoj sagi, propustio si najbolje. :)
 
Poslednja izmena:
To je uglavnom protiv 2nd hand kopija - http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413167. To naravno nema šanse da uspe. Ako zaista hoće da uzmu deo od prodaje korišćenih igara, treba sami da organizuju trade-in programe i izdavači mogu da uzmu deo. Tu nastaje problem, jer bi eliminisali retailere (koji profitiraju na polovnjacima) od kojih toliko zavise. Polovne kopije su realnost u svakoj industriji, samo su ovde toliko pohlepni da hoće da spreče to i zato što im priroda igara kao proizvoda to omogućava.

http://en.wikipedia.org/wiki/First-sale_doctrine
http://www.eff.org/deeplinks/2009/10/it-s-still-duck-court-re-affirms-first-sale-doctri



Kako? Tako što su izbacili igru isti dan kad i HL2? Activision je kriv jer je preranio izdao igru - http://www.escapistmagazine.com/articles/view/issues/issue_244/7258-The-Last-Masquerade.3


Btw, EP2 je (barem meni) najbolji deo u celoj sagi, propustio si najbolje. :)

Nisu odradili dio posla koji su obecali, trebali. I jos na to je Activision prerano izbacio igru.
 
Developerima treba novac. Oni za to rade, oni zbog toga postoje - čak i kada se podvuče crta. Ima onih koji bi se vrlo rado posvetili PC platformi u značajnijoj meri, kada bi im to bilo makar malo isplativije finansijski. Ne mora u istoj meri kao multiplatormska strategija, već makar malo više nego sada.


Sa te tačke gledišta, i AMD i Nvidia stoje - jajarski prema gejming industriji. I to prilično podjednako. Mnogi korisnici moraju da shvate da je sve to biznis - sa manje ili više ljubavi, volje, želje, ali na kraju dana, ipak biznis - i da sa te tačke gledišta posmatraju poteze onih koji bi trebali da pruže podršku. To što Nvidia radi ja uopšte ne doživljavam kao podršku. Super, oni daju svoj hardver, oni daju tehničku podršku, oni daju sve - samo ne pare. Bez para nema ozbiljnije posvećenosti na duže staze. Da ima para, developeri bi i sami lako razvijali i optimizovali za određeni hardver, a podrška se valjda podrazumeva. Mislim, ako ima ambicija da se bude ozbiljan igrač na tržištu.

A kako ti vidiš tu podršku? U vidu toga da kupuju razvojne timove kao što to rade S/M/N i da npr. plaćaju eskluzivna prava na određeni vremenski period kod velikih izdavača? Kao što sam već objasnio, to je nemoguće jer niko nema koristi od toga zbog otvorene prirode PC-a. Niti u hipotetičnom slučaju kupovine mogu da naprave igru koja neće raditi na konkurentskim čipovima, zamisli na šta bi to ličilo kada bi bilo moguće. Jedino da pored postojećih devrel programa, osnuju neku alijansu i oforme "high-end" timove od kojih bi imali koristi pri prodaji GPU-ove, a i to je prilično SF. Koliko je meni poznato, margine koje imaju na high-end consumer čipovima su male, i najviše zarađuju u nižem, srednjem i workstation segmentu. kroz koje vraćaju uloženo u R&D. A nakon svega, postavlja se pitanje koliko je grafika uopšte bitna. I igre od ovih manjih timova (npr. Dawn of Discovery i Tropico 3) izgledaju poprilično dobro, iako se to ne bi očekivalo s obzirom da nemaju puno resursa. U kontrastu sa velikim koji ne dodaju ništa ili vrlo malo u PC verziju iako imaju $30M+ na raspolaganju. Black Ops npr., poješće ga Red Orchestra 2 u svakom segmentu (dobro, neće u "McDonalds" faktoru zabave za mase, to je sigurno).
 
Poslednja izmena:
To je uglavnom protiv 2nd hand kopija - http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413167. To naravno nema šanse da uspe. Ako zaista hoće da uzmu deo od prodaje korišćenih igara, treba sami da organizuju trade-in programe i izdavači mogu da uzmu deo. Tu nastaje problem, jer bi eliminisali retailere (koji profitiraju na polovnjacima) od kojih toliko zavise. Polovne kopije su realnost u svakoj industriji, samo su ovde toliko pohlepni da hoće da spreče to i zato što im priroda igara kao proizvoda to omogućava.

EA je na konzolama faktički počeo da se tuče sa 2nd kopijama. Počeli su ubacivati online/vip kodove koji se mogu aktivirati na jednom account-a i bez kojih ne radi online, pa ako kupiš polovnjaka moraš im platiti 10-15funti za isti taj online kod.
 
Do sada sam svašta komentarisao ali mi je promaklo da iskomentarišem jednu specifičnu rasu igrača koja je nastala ukrštanjem običnog igrača i senzacionalističkog novinara. Ta rasa predstavlja vrhunac umeća ljudi koji drmaju gejming industrijom današnjice. Nova rasa igrača je gotovo završila asimilaciju običnih igrača tj. danas je pripadnika nove rase mnogo više nego što ima običnih igrača.

Njihovo delovanje se ogleda u tome što prate sve, pa i najsitnije vesti koje se serviraju iz centara moći industrije igara. Širom vaskolikog interneta se utrkuju ko će prvi doneti neku glasinu, jako se ponose time. Pecaju se na sve marketing fazone i trude se da što detaljnije prenesu svaku vest ma koliko ona beznačajna bila. Što je najbolje, njihov rad niko ne plaća tj. oni su savršeno oružje za drmatore koji kontrolišu industriju. Najveći broj koristi specifičan sleng u svom izlaganju. Nije ih tešto prepoznati.

Geble nemoj me pogrešno razumeti, ne pričam o tebi jer si pokrenuo ovu temu. Ti si ipak gejming dizajner u začetku ;) a ovo je nešto što traje već duže vreme ali je meni tek sada palo na pamet da iskomentarišem.

Ono što sam zaboravio da napomenem da pripadnici nove rase igrača najbolje reaguju na nadražaje koji su plasirani iz centara moći njihovih dizajnera.

Zamislite da vest iz naslova malo prepravimo da glasi:

Troika najavljuje novu igru!

Šta bi takav naslov mogao da implicira? Prvo, developer koji je pravio igre kakve se danas više ne prave je opet u igri što je jako bitno jer doprinosi različitosti i boljem izboru. Druga stvar je što se šuška o novoj igri. Treća stvar je što ne znamo kakva će biti igra jer je dotični developer sklon eksperimentisanju.

Vest da Troika najavljuje novu igru bi privukla 10x manje pregleda od vesti da "čuveni" Bioware najavljuje novu igru. Svaki nju ejž gejming novinar volonter koji drži do sebe bi dva puta razmislio pre nego što bi objavio bilo šta o nekom tamo "nepopularnom" studiju.

Sa druge strane, na osnovu iskustava sa Bioware-om može se naslutiti: da je ova tema suvišna jer će je za šest meseci zameniti "zvanična", da će ta igra biti mlada za udaju pa će biti priča: izlazi za PC, ne izlazi za PC, izlazi za PC, ne da MS da izađe za PC, izlazi za PC, Rej Mizuka krivi pirate i potvrđuje da ne izlazi za PC, šest meseci po objavljivanju konzolne verzije izlazi za PC. Takođe se može naslutiti da dobijamo još jedan KotOR u novom ruhu, za još boljom PRIČOM, LIKOVIMA i sve će biti mnogo više SEXY nego ikad.

Došao sam do stadijuma kada mi se čini da nema nikoga ko deli moje mišljenje. Stoga postovanje na forumu mi liči na pisanje bloga. Možda je bolje da pišem blog, bar će da mi kapaju pare od Google Adsa a i neće biti ZASLUŽNIH moderatora da mi brišu postove :)
 
Poslednja izmena od urednika:
Kako Nvidiji i AMD-u gaming nije u fokusu, a proizvode g. procesore, i zavise od toga!

Sta mlislis koliko love potrosi Nvidia na TWIMTBP program, te razvojne alate!

Dobar ti je Sony i KZ primjer. Evo ja cu ti navesti drugi primjer, a to je The Witcher. Ta igra je napravila jos veci bum nego li prvi KZ, a usko su suradjivali sa Nvidiom.

MS kontrolira trziste sa XBOX-om i multiplatform naslovima. U toj konzoli lezi AMD/ATI hardver, i zato kazem da se AMD tu ne uklapa.

Haha, odlično, neka onda oni uposle te razvojne alate i sami kreiraju igre. Te alate Nvidia razvija zbog sebe, pre svega, jer želi da na jeftin način dobije naklonost developera. Na našu nesreću, pre ili kasnije će svi shvatiti da rade za novac. Ne može Nvidia da uzima pare iskorišćavajući želju korisnika PC računara da se igraju i entuzijazam developera koji prave dobre igre, a da im ne vraća ništa. Mislim, može, ali se to vremenom pretvara u ceđenje suve drenovine, kao i sve druge korporacije sa zapada, i tako se postepeno ide ka provaliji. To ne znači da će Nvidia propasti, ona će se izvući prelaskom u neki drugi segment, što upravo i pokušavaju.

Nvidia ima zanimljivu žvaku. Tako je sa developerima igara, tako je i sa medijima. Nama su, recimo, preporučivali da pišemo o njihovim proizvodima i onda tražimo reklamu od koka-kole i adidasa. Jedini je problem što pisanjem o njihovim proizvodima i tehnologijama ne može da se generiše dovoljno čitalaca/klikova da bi sajt koji to radi zainteresovao koka-kolu i adidas. Nije moglo ni u vreme najveće tražnje za grafičkim kartama kada su to bili najčitaniji prikazi, a kamoli danas. Verovatno isto tako govore i developerima - samo vi razvijajte dobre igre i to će biti prodavano 100%, a mi ćemo vam omogućiti da ih razvijate našim alatkama. Odlično. Osim u praksi, 15 najvećih studija (i 15 najvećih svetskih sajtova) excluded.

The Witcher je napravio bum zato što je dobra igra, a "uska saradnja" sa Nvidijom ne znači apsolutno ništa za uspeh te igre. Naprotiv, značio je novac koji je ušao u razvoj i podrška koju su dobili od investitora iz Poljske (eventualno još odnekud), jer je Witcher kao kulturni brend prevazišao lokalne granice. Meni je veoma drago da je igra to potvrdila. Međutim, šta sa nekim developerom koji ima ideju, ima know-how, ali nema novca niti čitav fenomen nekog podneblja kao što je Witcher iza sebe?



A kako ti vidiš tu podršku? U vidu toga da kupuju razvojne timove kao što to rade S/M/N i da npr. plaćaju eskluzivna prava na određeni vremenski period kod velikih izdavača? Kao što sam već objasnio, to je nemoguće jer niko nema koristi od toga zbog otvorene prirode PC-a. Niti u hipotetičnom slučaju kupovine mogu da naprave igru koja neće raditi na konkurentskim čipovima, zamisli na šta bi to ličilo kada bi bilo moguće. Jedino da pored postojećih devrel programa, osnuju neku alijansu i oforme "high-end" timove od kojih bi imali koristi pri prodaji GPU-ove, a i to je prilično SF. Koliko je meni poznato, margine koje imaju na high-end consumer čipovima su male, i najviše zarađuju u nižem, srednjem i workstation segmentu. kroz koje vraćaju uloženo u R&D. A nakon svega, postavlja se pitanje koliko je grafika uopšte bitna. I igre od ovih manjih timova (npr. Dawn of Discovery i Tropico 3) izgledaju poprilično dobro, iako se to ne bi očekivalo s obzirom da nemaju puno resursa. U kontrastu sa velikim koji ne dodaju ništa ili vrlo malo u PC verziju iako imaju $30M+ na raspolaganju. Black Ops npr., poješće ga Red Orchestra 2 u svakom segmentu (dobro, neće u "McDonalds" faktoru zabave za mase, to je sigurno).

Naravno da podrazumevam pare. Ako je nemoguće, neka se manu svi ćorava posla, i kukanja nad zlosrećnom sudbinom. A nije tačno da je nemoguće, 3dfx nam je pokazao da je itekako moguće, kao kompanija koja je stajala iza određene tehnologije i pomagala studije. To je možda nekome neprijatno (monopol itd.) ali suštinski, to je tako. Jeste 3dfx na kraju propao :) , ali ne zbog pogrešne politike prema developerima, već zbog nekih drugih stvari.

Inače, ne smatram da bi sada Nvidia trebala da zabrani da igra radi na konkurentskim čipovima, naprotiv. Ali zaista ne vidim ništa loše da da lovu studijima, i onda ubira deo - i lavovski deo, ako treba - iz dobiti koju prodaja igre ostvari. Isto tako, mogla bi da isforsira korišćenje svojih tehnologija na bolji način. Tako radi Sony i zato prolazi. To je dobar odnos, ali je i užasno naporan posao. Mogu misliti kakve bi to probleme stvorilo gospodi koja je navikla da nema potrebe da prlja ruke poslovima kao što su distribucija, izdavanje, ulaganje, logistika, pa zašto ne reći i angažovanje pametnih ljudi koji mogu da procene kako će neka igra proći na tržištu.

Njima je najbolje kada zatvore 40 inženjera u sobu dok isprojektuju GPU, istestiraju ga, a onda ga predaju na štancovanje, ostavljajući partnerima da se posle sami snalaze u prodaji. Pa i to tek nakon serije rebrandovanja. To više nije kompanija koja je šokirala sa GeForce 1, pa prenerazila sa GeForce 2, da bi oduševila sa GeForce 3. To je kompanija koja na leto izbaci GeForce 400, na jesen GeForce 500, do proleća i GeForce 600, a isti čipovi istih mogućnosti. I onda se posle pitaju zašto čak i long-time partneri Nvidije odlaze i počinju da prave samo karte sa AMD čipovima. Nije nimalo slučajno što se slične stvari odvijaju i na polju hardvera i na polju softvera.

Nvidia ne ceni i ne poštuje nikoga. Njima trebaju ovakvi novinari i novine koje će se postarati da redovno objavljuju članke koje šalju njihove PR agencije. To je otprilike maksimum njihovog truda i želje. I čekanje da se pare gomilaju u što većoj meri uz što manje truda. Isto važi i za svet igara - što je legitimno, ali pokazuje da se suštinski ne radi o lideru koji može da izvuče PC gejming i donese mu novi kvalitet jer je razmak između minimalnog napora i maksimalne dobiti postao ogroman. Dok istovremeno ulažu u grafičke radne stanice i žele da postanu prepoznatljivi u tom domenu. Lepo, neka idu, možda stvari postanu bolje kada ponovo budemo imali monopolistu kao nekada 3dfx. Nije logično, ali logika i gejming ne idu uvek zajedno :)
 
Poslednja izmena:
Inače, ne smatram da bi sada Nvidia trebala da zabrani da igra radi na konkurentskim čipovima, naprotiv

Pa kompletno zaključavanje nije ni moguće izvesti, zar ne?

MS kontrolira trziste sa XBOX-om i multiplatform naslovima. U toj konzoli lezi AMD/ATI hardver, i zato kazem da se AMD tu ne uklapa.

Kakve to veze ima, u suparničkoj konzoli je nVidia-in? Ne misliš valjda da je AMD nekako kontrolisan od strane MS-a zato što je njihov GPU u MS-ovoj konzoli? Zanimljivo je kako po tvome uvek AMD ispadne kriv. :)

EA je na konzolama faktički počeo da se tuče sa 2nd kopijama. Počeli su ubacivati online/vip kodove koji se mogu aktivirati na jednom account-a i bez kojih ne radi online, pa ako kupiš polovnjaka moraš im platiti 10-15funti za isti taj online kod.

Pachter ih podržava i kaže da traže premalo. :)


Imaju grešku u logici (što naravno znaju):

nek 100.000 ljudi igra igru online -> x kupaca proda svoju kopiju -> x novih 2ndH kupaca kupi te iste => broj ljudi koji igraju online ostaje isti, a samim tim i troškovi održavanja servera

I think the game industry has created a problem for itself by giving consumers unlimited online game play for free

lolz
 
Poslednja izmena:
Dobro, to je analitičar, njegov je posao da izmisli odakle može da se muze dodatno krava muzara. Da nema toga, izmislio bi nešto novo, tipa da Full HD rezoluciju treba prodavati kroz patcheve koji se dodatno naplaćuju ili da treba naplaćivati demoe...ups, to su već spominjali da bi trebalo napraviti :trust:
 
svaki novi kocnept dolazi sa pc-a, upakuje se obradi izreklamira kao revolutivna igra nikada do tada vidjena i proda na konzolama

Da ne zaboravim da se zahvalim na nikad tačnijem i kraćem opisu Blizzarda i njegove filozofije. Konzolaška firma duhom, pravi PC igrači je moraju bojkotovati :D
 
Naravno da podrazumevam pare. Ako je nemoguće, neka se manu svi ćorava posla, i kukanja nad zlosrećnom sudbinom. A nije tačno da je nemoguće, 3dfx nam je pokazao da je itekako moguće, kao kompanija koja je stajala iza određene tehnologije i pomagala studije. To je možda nekome neprijatno (monopol itd.) ali suštinski, to je tako. Jeste 3dfx na kraju propao :) , ali ne zbog pogrešne politike prema developerima, već zbog nekih drugih stvari.

Kako se u vreme 3dfx-a sve onako dobro skockalo...
 
A nije tačno da je nemoguće, 3dfx nam je pokazao da je itekako moguće, kao kompanija koja je stajala iza određene tehnologije i pomagala studije. To je možda nekome neprijatno (monopol itd.) ali suštinski, to je tako. Jeste 3dfx na kraju propao :) , ali ne zbog pogrešne politike prema developerima, već zbog nekih drugih stvari.

Kako ih je pomagala? Na sličan način kao nVidia sada?

Razvoj za čipove samo jednog vendora je skoro pa najmanje značajna stvar u odnosu na sve ostalo, što nema veze sa tehničkim stvarima već je na korporativnoj strani. Da je Microsoft krenuo drugim putem i nije izbacio Xbox, najverovatnije ne bi smo vodili ovu diskusiju sad. No, otkriće to na teži način ako nastave dalje ovako i marginalizuju tržište za proizvod koji im donosi najviše profita.
 
Poslednja izmena:
Da ne zaboravim da se zahvalim na nikad tačnijem i kraćem opisu Blizzarda i njegove filozofije. Konzolaška firma duhom, pravi PC igrači je moraju bojkotovati :D
blizzard je sada activision
ne znam na sta vise parodiras, ali wow jeste bio nesto novo kada se pojavio
evo sada ce da proguraju i d3 na konjzole

ne kontam bojkotovanje bilo kakve kompanije, samo cu reci da su im igre njesra kada to budu bile

kao recimo bethesdine
 
WoW nije bio nova ideja već dorađeni i polirani EverQuest umotan u WarCraft univerzum. Guild Wars je bio nešto novo. DAoC je bio nešto novo. World of WarCraft jok.
 
Poslednja izmena:
whatever
 
wow jeste bio nesto novo kada se pojavio

WoW nije bio nova ideja već dorađeni i polirani EverQuest umotan u WarCraft univerzum. Guild Wars je bio nešto novo. DAoC je bio nešto novo. World of WarCraft jok.


Eto, što je za nekoga originalna ideja, za drugoga je plagijat :d

Dabome, hteo sam da kažem G!!!-ju da prepakivanje i peglanje postojećih ideja/žanrova nije nužno vodič u katastrofu/konzolašenje, te da imamo primer Blizzarda koji tako radi od pamtiveka. A niko ih ne asocira sa krađom ideja i prepakivanjem postojećih stvari, već pre svega sa dobrim igrama :) Džaba je i najbolja ideja ako nije izvedena na pravi način.
 
Krađa ideja je stvar prošlosti. Ako neko ukrade moju ideju i nadogradi je ko sam ja da se žalim. Što nisam napravio mnogo bolje od njega pa da ne može da me prestigne. Kopija je uvek lošija (ili ista) od originala, čim postane bolja to više nije kopija. Zakoni koji štite ideje nemaju smisla, ne u vremenu kada glavni "kradljivci" ideja su zapravo proizvođači većine proizvoda.

Blizzard radi igre bolje od konkurencije ali im ideje nisu originalne. To je ono što sam ja rekao a ne da rade plagijate tuđih igara.
 
Poslednja izmena:
Haha, odlično, neka onda oni uposle te razvojne alate i sami kreiraju igre. Te alate Nvidia razvija zbog sebe, pre svega, jer želi da na jeftin način dobije naklonost developera. Na našu nesreću, pre ili kasnije će svi shvatiti da rade za novac. Ne može Nvidia da uzima pare iskorišćavajući želju korisnika PC računara da se igraju i entuzijazam developera koji prave dobre igre, a da im ne vraća ništa. Mislim, može, ali se to vremenom pretvara u ceđenje suve drenovine, kao i sve druge korporacije sa zapada, i tako se postepeno ide ka provaliji. To ne znači da će Nvidia propasti, ona će se izvući prelaskom u neki drugi segment, što upravo i pokušavaju.

Nvidia ima zanimljivu žvaku. Tako je sa developerima igara, tako je i sa medijima. Nama su, recimo, preporučivali da pišemo o njihovim proizvodima i onda tražimo reklamu od koka-kole i adidasa. Jedini je problem što pisanjem o njihovim proizvodima i tehnologijama ne može da se generiše dovoljno čitalaca/klikova da bi sajt koji to radi zainteresovao koka-kolu i adidas. Nije moglo ni u vreme najveće tražnje za grafičkim kartama kada su to bili najčitaniji prikazi, a kamoli danas. Verovatno isto tako govore i developerima - samo vi razvijajte dobre igre i to će biti prodavano 100%, a mi ćemo vam omogućiti da ih razvijate našim alatkama. Odlično. Osim u praksi, 15 najvećih studija (i 15 najvećih svetskih sajtova) excluded.

The Witcher je napravio bum zato što je dobra igra, a "uska saradnja" sa Nvidijom ne znači apsolutno ništa za uspeh te igre. Naprotiv, značio je novac koji je ušao u razvoj i podrška koju su dobili od investitora iz Poljske (eventualno još odnekud), jer je Witcher kao kulturni brend prevazišao lokalne granice. Meni je veoma drago da je igra to potvrdila. Međutim, šta sa nekim developerom koji ima ideju, ima know-how, ali nema novca niti čitav fenomen nekog podneblja kao što je Witcher iza sebe?

Drzi se cinjenica. Ja se ne zamaram puno s konstatacijama i predvidjanjima, jer ne mogu direktno utjecati na razvoj situacije.

Nvidia je kompanija koja se daleko najvise zalaze za PC gejming.

Kakve to veze ima, u suparničkoj konzoli je nVidia-in? Ne misliš valjda da je AMD nekako kontrolisan od strane MS-a zato što je njihov GPU u MS-ovoj konzoli? Zanimljivo je kako po tvome uvek AMD ispadne kriv.

Sony ima svoje igre i trziste.
 
Drzi se cinjenica. Ja se ne zamaram puno s konstatacijama i predvidjanjima, jer ne mogu direktno utjecati na razvoj situacije.


Naravno da se držim činjenica. Činjenica je da pare investitora koje su ubačene u projekat The Witcher doprinose nemerljivo više od tamo nekih besplatnih developer alatki, koje su potpuno sekundarna stvar. Samim tim više doprinose PC gejmingu od bilo kakvih vaporware doprinosa raznih kompanija čija se merljivost vidi na nekom cloudu...


Nvidia je kompanija koja se daleko najvise zalaze za PC gejming.

Nvidia je kompanija koja davljeniku baca peškir da se obriše, umesto užadi da ga povuče i spasi. Sad, da li je to više od ostalih koji stoje nemo sa strane i posmatraju...zavisi od tačke gledišta. Jedno je sigurno - na današnjem tržištu da bi se dobra igra probila developer alatke nisu ni potreban ni dovoljan uslov. Davno su startovale dvehiljadite godine...
 
Nazad
Vrh Dno