Šta je novo?

SPLIT: DSLR Vs. Prosumer Vs. Kompakt fotoaparati

Ne kažem da je to čudno, nego da je normalno da povećavaju opseg objektiva kada to prodaje fotoaparate.
 
Uopste nije problem da covek kaze: meni je kvalitet koji pruza kompakt dovoljan, i sto se tice mojih potreba ne zanima me nista vise. Imam prijatelja koji je pun love i kad bi to zeleo ne bi mu bio problem da uzme nikon D3 sa nekim vrhunskim objektivom. Medjutim to ga ne interesuje. Imao neki sony kompakt, i onda nabavio mobilni sa 3.2 mpx kamerom, i toliko se odusevio, da je onog sony kompakta poklonio tasti i shuraku:) Svestan je on da sony daje bolje slike od mobilnog, ali jednostavno on smatra da su mu i slike sa onog mobilnog ok. I sad sta, treba da neki takav lik dodje i uporedjuje kompakte i dslr-ove (ili kako on rece DSLrove:D), i prica o propasti profesionalne fotografije.
 
Ima li koga... ne kontam šta želiš da kažeš. A i to što pokušavaš da kažeš, možda bi bilo lepše i jasnije reći bez zajedljivosti i sarkazma.

Zar zaista misliš da će sve osim kompakata nestati sa tržišta?!? Da, agencije nestaju, reportažnu fotografiju ugožavaju snapshot fotke običnih ljudi ali samo zato što su ti obični ljudi bili na određenom mestu u određeno vreme gde nije bilo pravog fotografa. Tad je i fotka sa mobilnog sasvim dovoljna. Ali mogli bi reći i da reportažna fotografija zauzima manje od 5% profesionalne fotografije.

I grešiš da je samo 30% tržišta za DSLR-ove. Na njih ne otpada ni 5% tržišta... ...ako posmatraš šta se sve snima, ko to snima i kako. Ako uzmeš u obzir i teelfone, pa nije ni 1% deselerova. Ali ovakvi forumi i služe da se na njima okupljaju i informacije razmenjuje tih 5% fotografske populacije.
 
- ne u narednih 50 godina vec sada ostaju bez posla.
- mislio sam 30% trzista fotografije ce se raditi sa dslrovima - ostalo ce pokrivati kompakti. sarkastican sam u dobrom duhu, nista vise i bez lose namere. mora da se odgovori na osnovnu nekulturu pojedinaca na forumu makar sa malo ironije :) cisto onako

nastavak offtopic teme:

foto istorija u 3 crte:
po pojavi lajka formata, svi su pametovali kako je to njesra i veliki format je majka i tako to...
pojavila se digitala, film je majka i tako to...
pojavili se fotici, dslr je majka i tako...

ili ti nekada je isao tonac, snimatelj, novinar, reziser i organizator i za najmanji prilog
prvo je nagra dobila sut kartu. tj tonac
organizator i reziser u paketu.
ostao novinar i snimatelj.
pa je sada i snimatelj u sut poziciji jer novinari snimaju sami kada se ide na putovanje, snimatelji su za lokal.

fotografija kakvu mi poznajemo se menja, i posla nece nacelno biti manje - ali pro fotografi ce nestati u ogromnom postotku. jer je zbog `omrazenog` malenog paketa u formi fotica svako uz malo truda skoro pa profesionalac za ogroman broj zadataka koji treba nekom poslodavcu.

ja sve samo gledam u postotku. a postotak nikako ne ide u prilog DSLR
 
Poslednja izmena:
Ne kapiram, pa jel svetsku fotografiju chine agencije ? :) Da je srece da tih agencija nema, fotografi bi mogli da zarade neshto od svog rada a ne da rade za bednu platu :)
dok je fotografija bila privilegaija odredjenih koji su ulozili u opremu, da! :)
pa je ta crta bila sve manja i manja, i sada po meni gotovo i da je nema.
 

Znachi hocesh da kazesh da cemo na kraju svi fotkati samo mobilnim telefonima sa senzorima od pola milimetra ? :d
 
pre par godina sam citao negde da experimentisu sa nekim novim tipom senzora, ne secam se vise - cak je i neki srbin bio ukljucen u taj projekat. nazalost nista od tada nisam citao o tome, a i nema ga. a obecavali su izuzetnu osetljivost na fotone.
u principu ne da verujem, nego sam siguran. nista tu nije neobicno. samo je pitanje vremena.
koga ne mrzi da cita, ovaj casopis nisam pratio par meseci unazad, ali sam ga citao redovno i odlican je - tu ima razmisljanja fotografa o raznim temama i nacinu zarade novca od fotografije kao posla koji se menja.

http://digitaljournalist.org/archives.html
http://www.digitaljournalist.org/
 
Poslednja izmena:
"It's too bad. If this were a decade ago I would have said, 'give the kid an assignment' and sent you down the hall with something. Then I would have sent you upstairs to Life magazine; they would have made you an apprentice and you'd be on your way to a career. Now, I've got nothing to give you." A little over two years ago Don Delliquanti, an assistant photo editor at Sports Illustrated, gave me that less than uplifting news. I, like most every young photographer trying to make their mark in New York, made the rounds of the magazine photo departments. Sports Illustrated is one of the more generous to the collection of kids that walk through their door, but in some ways, with the current budget cuts, the rounds appear to be more an act of futility than a step in building a career. To make it worse the financial crisis has lead to a situation where budgets are being cut further, magazines are folded at a greater speed, and newspapers are shedding staff and closing bureaus by the day.

.

http://digitaljournalist.org/issue0812/notes-for-aspiring-photographers.html

tu ima nastavak kako se moze jos i naci neki hleb, ali....nista nije isto, niti ce biti. ima jos brda razmisljanja - isto neki papucari koji vole da se blamiraju poput mene :d
 
Poslednja izmena:
I dalje pričaš samo o reportažnoj fotografiji. Da, ona polako zamire. Neće umreti potpuno, ali jedan veći procenat će preuzeti drugi načini dolaska do fotografija. To je još i posledica velikog pada kvaliteta žurnalizma uopšte, ne samo kod nas.

Ali reportažna fotografija je i dalje jedan MALI procenat profesionalne fotografija.

Eh da, pored reportažne, zamiru i matori klasični fotografi koji se nisu prilagodili digitalnom dobu. Oni i najviše kukaju na propast profesionalne fotografije.
 
Ne razumem zašto svaku temu o prosumer aparatima (a i šire) morate da u*erete s istom pričom kako je DSLR bolji od prosumera, kako bez dva tela i pet objektiva bolje ni da ne krećete da slikate dečji rođendan, itd.

Gori ste bre i od audiofila :d
 
Neće biti, pročitaj ponovo. Prvo je ima-li-koga uleteo sa tvrdnjom da su DSLR-ovi nepotrebni pored ovakvog prosumera. Ostalo je reakcija na to.
 
pre par godina sam citao negde da experimentisu sa nekim novim tipom senzora, ne secam se vise - cak je i neki srbin bio ukljucen u taj projekat. nazalost nista od tada nisam citao o tome, a i nema ga. a obecavali su izuzetnu osetljivost na fotone.
u principu ne da verujem, nego sam siguran. nista tu nije neobicno. samo je pitanje vremena.
koga ne mrzi da cita, ovaj casopis nisam pratio par meseci unazad, ali sam ga citao redovno i odlican je - tu ima razmisljanja fotografa o raznim temama i nacinu zarade novca od fotografije kao posla koji se menja.

http://digitaljournalist.org/archives.html
http://www.digitaljournalist.org/

Pa jel samo senzor taj koji odvaja amaterski od profesionalnog fotoaparata ? :) Shta cemo sa telom, komandama, trazilom ? Chak i da naprave senzor koji ce imati isti kvalitet fotografije na 10x manjoj povrshini, tela ce ostati iste velichine jer to telo chini deo te opreme za profesionalnu upotrebu. Jednostavno ce aparati sa APS senzorom imati mnogo bolji kvalitet slike i to je to, nisu tela ove velichine zato shto moraju zbog senzora, vec zbog ergonomije. Gripovi ne postoji zato da bi mogao da stavish dve baterije, nego da bi mogao bolje da drzish fotoaparat. Ne mogu da verujem da neko ko (ako sam dobro shvatio) se bavi reporterskom fotografijom godinama to ne kapira i neki A640 mu je dovoljan, a upravo taj aparat ne moze nishta shto moze reporterski DSLR :)

Ne razumem zašto svaku temu o prosumer aparatima (a i šire) morate da u*erete s istom pričom kako je DSLR bolji od prosumera, kako bez dva tela i pet objektiva bolje ni da ne krećete da slikate dečji rođendan, itd.

Gori ste bre i od audiofila :d

Razlika izmedju prosumera i DSLRa je drastichna, to moze da vidi totalni laik, razlika izmedju 5000 i 10000e pojachala je toliko mizerna da niko od njih ne moze ni da je chuje, loshe ti je poredjenje :)
 
Poslednja izmena:
tu ima nastavak kako se moze jos i naci neki hleb, ali....nista nije isto, niti ce biti. ima jos brda razmisljanja - isto neki papucari koji vole da se blamiraju poput mene :d

Menja se tržište rada i zahtevi industrije i to ima vrlo malo veze sa opremom. Ne ostaju oni zbog posla zato što je neko izbacio ovaj ili onaj aparat, nego što se menja filozofija poslovanja... a i ova skorašnja kriza nije baš puno pomogla.

To je kao da kažeš da kod nas u IT industriji ima sve manje posla zato što Pera i Mika ne mogu da nađu posao kao serviseri i sklapači računara - a pre 15 godina je to bilo super zanimanje. Pre 15 godina je bilo, sada više nije. Pre 10ak godina je bilo teško naći bilo kakvog Win administratora, a sada sasvim pristojnih ima koliko hoćeš.
Da su Pera i Mika pre 15 godina sklapali računare, pa posle 2 godine prešli na administraciju, pa posle još 2 godine na neke enterprize tehnologije, pa posle još par godina postali sistem arhitekte, sada bi objašnjavali klijentima kako im interni cloud izuzetno poboljšava business continuity i ne bi se brinuli kako da otplate kredit za stan...

Ako reporteri ostaju bez posla - mogu valjda da rade nešto drugo: stock, studio, pokrivanje raznih događaja za klijente,... Pored ovolike marketing industrije verujem da može da se nađe neki posao. :)
 
Poslednja izmena:
@ driver - telo, komande i trazilo su stvar navike, i to ce industrija odluciti kako ces slikati - naravno kroz LCD (oba imaju prednosti i mane). opet ako mislis da je to sto dslr ima trazilo i drzi sa sa dve ruke prednost, to je stvar situacije i kako kome odgovara. ja tu nigde ne vidim winwin situaciju od strane dslr. :)
aparat cini ono cemu sluzi, a to je da se fotografise. i tu nema neke filozofije- da li ima dve kile ili 300grama je nebitno. meni je licno mali fotic super, a nisam usamljen nikako u profesinalnom svetu. dslr isto volim, ali ga izbegavam kad god mogu.

a 640 moze skoro sve sto moze i dslr, osim low lighta.

mark my words :) pa u zdravlju cavrljali kroz 15ak godina. da ne pricam za 50. kakav crni dslr.

@ zeleni-zub-
-

fotografija kakvu mi poznajemo se menja, i posla nece nacelno biti manje - ali pro fotografi ce nestati u ogromnom postotku. jer je zbog `omrazenog` malenog paketa u formi fotica svako uz malo truda skoro pa profesionalac za ogroman broj zadataka koji treba nekom poslodavcu.

ja sve samo gledam u postotku. a postotak nikako ne ide u prilog DSLR

slazemo se u nacelu, to i ja kazem + da je dslr dinosaurus
 
Poslednja izmena:
DSLR koncept možda bude zamenjen nekim mirrorless sistemom, ali ne verujem da će u skorije vreme moći da smanje senzore.

Pa srednji format još uvek postoji i ne izgleda kao da će uskoro nestati. I ne možeš da kažeš da se ne vidi velika razlika između srednjeg formata i 35mm...
 
DSLR koncept možda bude zamenjen nekim mirrorless sistemom

Mirrorless sistemi imaju i prednosti (danas ne, ali imaće) i jednu veoma gadnu manu koja verovatno neće biti rešena. U interesu svih proizvođača je da korisnici pređu na mirrorless aparate.

ali ne verujem da će u skorije vreme moći da smanje senzore.

Sony i Fuji čak napraviše point & shoot aparate sa 1.5x senzorom jer korisnici, sem ima-li-koga-tu, traže veći kvalitet slike.

Pa srednji format još uvek postoji i ne izgleda kao da će uskoro nestati.

Loš primer? Srednji format je u lošoj situaciji, ali za to su sami krivi zbog nedovoljnog kvaliteta i katastrofalnih cena. Pentax 645D deluje kao izuzetak od pravila.

zeleni_zub je napisao(la):
I ne možeš da kažeš da se ne vidi velika razlika između srednjeg formata i 35mm...

Ali, ja mogu. :) Zašto bi bila velika razlika, kada većina MF aparatića ima male senzore, manje od onoga što se zvalo "srednji format" u vreme filma?

ima li koga tu je napisao(la):
pre par godina sam citao negde da experimentisu sa nekim novim tipom senzora, ne secam se vise - cak je i neki srbin bio ukljucen u taj projekat. nazalost nista od tada nisam citao o tome, a i nema ga. a obecavali su izuzetnu osetljivost na fotone.

Jesi čitao, ali nedovoljno pažljivo. Tačno ono što su obećali neće se desiti, ali možda je i to lažno obećanje bilo dovoljno da ti istraživači dođu do više para ("za istraživanje"), što su i sami naveli kao razlog zašto su izašli u javnost sa time.
 
Poslednja izmena:
@ nickname - vidish kao drugi ljudi kada se ne slazu, oni su makar duhoviti. a ti eto moderator, pa josh i geak. i to na IT forumu. treba da idesh na grand forum, pristaje ti.

sx200is ima spor fokus i nije dobar aparat u tom smislu - a630 jeste

ajde mi nabrojte sta to ne moze po danu da slika a630?
teoretski da ima osetljivost cipa kao dslr mogao bi ama bas sve, osim continius fokusa - koji se bas cesto koristi. fokus mu uopste nije los kao sto vi ocigledno mislite. skoro 3 slicice u sekundi, milina (do pre 15 godina to je ho standard).

1001 put sam radio paralelno testirajuci mogucnosti kanona a630 i nije bas sve crno i belo kao sto pricate. sa sx200is nisam zadovoljan u tom smislu i razlika je primetna. sa a630 nije. e i blic se sporo puni, i naravno nije toliko jak. poprilicno je neupotrebljiv ako ti treba vise slika sa blicem uzastopno. ali to spada u low light, od koga sam se ogradio.
 
Pa bre shta ja onda vuchem ovih 20 kila opreme ko ludak, kad to sve moze i kompakt koji staje u dzep :) Ako to moze A640, zamisli shta bi S95 radio, pa to da fotkash shta ocesh, a mozesh i filmove da snimash i prodajesh u holivudu, posto je Ready for the HD :d
 
Poslednja izmena:
covek se ili zestoko blamira (sto rece nickname), ili se sprda sa svima...
 
Kako nisam raznije znao da su kompakti ovako dobri da ne bacam pare na dslr. :wall: :d
 
Pa bre shta ja onda vuchem ovih 20 kila opreme ko ludak, kad to sve moze i kompakt koji staje u dzep :) Ako to moze A640, zamisli shta bi S95 radio, pa to da fotkash shta ocesh, a mozesh i filmove da snimash i prodajesh u holivudu, posto je Ready for the HD :d

pa paun i perje, i ja to isto radim. glupo je da se pojavis kao da slikash nesto i izvadish...a630 :D
a ocekujesh lovu. ovako oni misle eto...nisam dzabe platio :):p

a za filmove, za holivud ne znam...ali za cnn, bbc i ostale papucare jeste :D:p:p
 
Poslednja izmena:
nemoguće je dati koristan komentar, jer si postigao fotografsku nirvanu....daleko iznad marketinške mašinerije kapitalističkih kompanija i njihovih glasnogovornika.
 
pa paun i perje, i ja to isto radim. glupo je da se pojavis kao da slikash nesto i izvadish...a630 :D
a ocekujesh lovu. ovako oni misle eto...nisam dzabe platio :):p

a za filmove, za holivud ne znam...ali za cnn, bbc i ostale papucare jeste :D:p:p

Da se ti ne zovesh Drogan ? :d:d
 
@ nickname - vidish kao drugi ljudi kada se ne slazu, oni su makar duhoviti. a ti eto moderator, pa josh i geak. i to na IT forumu. treba da idesh na grand forum, pristaje ti.

sx200is ima spor fokus i nije dobar aparat u tom smislu - a630 jeste

ajde mi nabrojte sta to ne moze po danu da slika a630?
teoretski da ima osetljivost cipa kao dslr mogao bi ama bas sve, osim continius fokusa - koji se bas cesto koristi. fokus mu uopste nije los kao sto vi ocigledno mislite. skoro 3 slicice u sekundi, milina (do pre 15 godina to je ho standard).

1001 put sam radio paralelno testirajuci mogucnosti kanona a630 i nije bas sve crno i belo kao sto pricate. sa sx200is nisam zadovoljan u tom smislu i razlika je primetna. sa a630 nije. e i blic se sporo puni, i naravno nije toliko jak. poprilicno je neupotrebljiv ako ti treba vise slika sa blicem uzastopno. ali to spada u low light, od koga sam se ogradio.

Khmmm, što reče driver, ispada da veliki broj profesionalnih fotografa džaba vuće preskupu opremu umesto da stavi kompakt u džep od jakne i završi posao.
Da ne upotrebim neku težu reč, uzmi nešto od literature vezane za fotografiju i samo će ti se kasti zašto "ludaci" vuku cigle od po par kilograma o ramenu.
Za početak, gospodin Kažić, a posle i nešto "naprednije", ima o fotografiji da se čita i čita, na kraju krajeva, moj dobar prijatelj je i fax završio.
I nemoj više da se frljaš sa izjavama, samo degradiraš sebe sve više (ili što neko reče, možda se samo zezaš sa nama).
Dakle, zaključak, NIJEDAN kompakt ne može SVE što može BILO KOJI DSLR. Zašto? Zato što je to fizika, fundamentalna nam nauka. Tako da na tvoju žalost, kompakti ne mogu (još uvek) da zamene DSLR-e. Ende.
 
Razlika izmedju prosumera i DSLRa je drastichna, to moze da vidi totalni laik, razlika izmedju 5000 i 10000e pojachala je toliko mizerna da niko od njih ne moze ni da je chuje, loshe ti je poredjenje :)

Pa, dođavola, valjda ima i neke drastične razlike između amatera i onih koji 'oće da budu profesionalci?

Zašto baš svi moraju da budu dslr-profesionalci???

Drajvere i ostali dslr-isti, šta to nije u redu sa celim svetom kada gomila ljudi, protivno zdravom razumu, izmišlja i pravi kojekakve kompakte i prozumere i - da stvar bude još gora - ta boranija od kompakta i prozumera se prodaje kao alva?

To me nekako podseća na onaj vic: "Kada sam imao 14 godina moj ćale je bio sasvim blesav, totalno opaljen čovek. Kako sam ja bivao stariji i on je bio sve pametniji."
 
Nazad
Vrh Dno