Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Da tako ispada za cenu sa pdv-om, samo tu se javlja sledeci problem, da li ce neko da natera provajdere da postuju zakon. Jedna stvar je kad smo mi licno osteceni pa se bunimo, a ko ce da se buni za mobilne provajdere?

Ni po ovom zakonu ne sme stosta da se radi ali niko ih ne dira. Ne sme da se uslovljava jedna usluga drugom, a kablovski net je uslovljen kablovskom televizijom, svo to znaju i niko ih ne goni za to. Znam mogu oni to da rese na drugi nacin, da kao daju popust na oba paketa, a da je pojedinacno 10 puta skuplje i zaobisli su zakon, ali bitna je sustina ne sprovodjenja zakona.

Ali na kraju ne pogadja me to toliko, meni su lepe za cuti stvari oko neispravne robe.

E da sad kad je malo jasnije znacenje reci saobrazno, ja i dalje je tesko uklapam u recenicu :).
 
Pa dobro, evo sada SBB u pojedinim gradovima nudi kablovsku besplatno ako uzmesh internet :)
 
^ na koliko mesec-dva :).
Pa oni 95% para zaradjuju na kablovskoj, na internetu cenim veoma malo.
Nisu oni loodi, zato i obavezuju ljude za kablovsku ako hoce internet.
 
^ na koliko mesec-dva :).
Pa oni 95% para zaradjuju na kablovskoj, na internetu cenim veoma malo.
Nisu oni loodi, zato i obavezuju ljude za kablovsku ako hoce internet.

Pa da najveci profit im je od televizije , doduse sbb ima svoj link samo je pitanje koliko ga oni placaju ...
 
Danas sam dobio zamenu monitora od Gigatrona, tačno 43. dan od dana predaje na servis :S: :mad:

Čekao sam samo 46. dan...
 
Evo ga jos jedan koji ceka 45 dana... Joj kad ce taj novi zakon napokon :whip:
 
Monitor Acer v223HQb, drugi put.

Nakon manje od 2 meseca, ponovo vrisnuo monitor. Doduše, nije isti kvar, ali je ovaj put još iritantnije. Da vas podsetim, prošli put sam imao vertikalnu liniju u desnoj strani ekrana. Ovaj put mi ceo ekran podrhtava, ne bih znao kako da opišem, ali jako brzo počnu oči da me bole.

Sada molim nekoga da mi tumači zakon, ako u ponedeljak odnesem monitor, do kada ću ga dobiti nazad, pošto je kupljen pre manje od 6 meseci?

Hvala.
 
Pa opet 46 dana :D.
Ma budi ostar (ne bezobrazan) i reci da nemas nameru ponovo da cekas mesec i po dana.
 
Džaba sve to kad njih zakon pokriva. Mislio sam samo da neko kaže da li je usvojen taj zakon (8 dana za komponente starije manje od 6 meseci) ili sam ja nešto sanjao. Druga stvar, imam li ja pravo da ako monitor ne može da se popravi, tražim da mi vrate pare ili dodam para i kupim drugi (bolji)? Znači ako se monitor baca, a oni hoće da mi daju drugi iz radnje.
 
Ako nemaju da ti ponude isti monitor, onda imas prava da trazis novac nazad.
A sto se tice doplate, pa moze, ako je uslov jedan ispunjen, dakle ako nemaju isti monitor.
 
Eh a ako naletis na nekog jednako drskog i bezobraznog servisera, sta onda.
Kontraefekat ;).

Konkretan i ostar, nikako bezobrazan.
 
Evo jednog svežeg primera drskosti prodavca!
U petak sam krenuo sa prijateljem kako bi mu pomogao u izboru memorije i skratio muke kako prodavcu tako i njemu pošto je čovek koji treba da kupi memoriju gluvnem.

Idući od radnje do radnje u jednom momentu samo ušli u radnju Alfa Tehnik u Kruševcu u ulici Vece Korčagina 6. Pitao sam za ponudu memoriskih modula od 2 gb nakon toga su mi pokazani modili "RC" po cenu 3550din. na pitnje imaju li module drugih proizvođača dobijo sam odričan odgovor. Zahvalili smo se i izašli kako bi pogledali ponudu u drugim radnjama. Nakon obilaska još par radnji vratili smo se u gore pomenutu radnju. Ponovo pitali za memorijske module i dobili smo odgovor da imaju samo kingston hyperx module (malo pre nisu imali):mad:.
Na moje pitanje; "A ovi RC moduli koji su izloženi u rafu sa cenom od 3550 din."
Dobio sam odgovor da moduli nisu za prodaju. Na šta sam rekao da je sva roba u prodaji koja koja je izložena u prodavnici i ima istaknutu cenu. Lik me je samo pogledao i uzeo pakovanje sa modulima i odneo u drugu prostoriju. Po izlasku iz iste se samo nasmejao i cinično pokomentarisao eto sad nisu izloženi. Ono što mi je krivo je da je bio petak popodne pa nisam mogao u tržišnu inspekciju i da odmah dovedem tržišnog inspektora i rešim situaciju.

Dakle Alfa tehnik Kruševac je za izbegavanje u širokom luku.

P.S. Da se razumemo u tu radnju nikada više neću ući i platiću i duplo više iste memorijske module na drugom mestu, ali zbog drskosti bezobrazluka... dovešću ima inspekciju.
 
Poslednja izmena:
Kakav uspesan prodavac.
Da je smislio pa rekao da su upravo rezervisani, i da nema vise...
Al da na oci kupca sklanja da bi prodao skuplju memoriju :d, sta reci.

Btw, koliko im kosta 2GB Hyperx-a ?
 
Ma predpostavljam da je to uradio zato što sam izašao iz lokala da bi pogledao još negde pa se posle vratio.
 
@Antonio
Ono što mi je krivo je da je bio petak popodne pa nisam mogao u tržišnu inspekciju i da odmah dovedem tržišnog inspektora i rešim situaciju.

Zar nebi trebala trzisna inspekcija da pokriva full radno vreme prodavnica? Ako trzisna radi samo do petka, do 3 popodne, onda treba ici u kupovinu samo od ponedeljka do cetvrtka jer je petkom i subotom po prodavnicama "zona sumraka" pa nismo zasticeni kao kupci. :sceptic:

@Seinfeld
Da je smislio pa rekao da su upravo rezervisani, i da nema vise...

Mislim da mora da bude istaknuto na robi da je rezervisana, ako je jos uvek izlozena radi reklame u prodavnici, inace ako je cena jos na artiklu, prodavac mora da je proda. Ako krene da je sklanja pred tobom onda treba pribeci otimachini i istrajati do dolaska "organa" i roba je kupljena :p
 
Cao :)

Imam i ja jedno pitanje...Uredjaj je VAN garantnog roka...odnet je u poznati Bg servis. Koliko max sme biti kod njih?
 
Nema u Zakonu ništa o tome.
Plaćaš punu cenu popravke, njihov interes je da ti to što pre naplate.
 
Ma predpostavljam da je to uradio zato što sam izašao iz lokala da bi pogledao još negde pa se posle vratio.

I umesto da to iskoristi kao reklamu, i da mu bude drago, on je još našao način da te otera .... zauvek .... ***** .....

Ja lično kada imam takav slučaj (radim u prodavnici, druga vrsta robe, ali opet prodavac) samo se široko osmehnem, kažem, bez cinizma naravno: Jeste li se uverili da smo najjeftiniji? zapakujem šta je tražio, OBAVEZNO dam upaljač, olovku ili privezak sa logo-m prodavnicu, i uz poklon vizitku, i samo kada ispraćam mušteriju kažem: Sada znate za sledeći put gde odmah da dodjete. I taj je kupljen, sledeći put eto ga odmah kod mene, i ako nešto nemam, "doći ću sutra, nabavi" .... Ali hebi ga, ja sam imao starog profesora u školi koji mi je predavao "tehniku prodaje" u ekonomskoj, koji je pre toga radio u trgovini 20 godina ....
 
Imam jedno malo pitanje, moguće je da je odgovor već dat, ali ne mogu čitam 40-ak strana, a ono sa prve strane ne znam da li je merodavno jer je od 2007 god. Jel još važi ono da pokvareni uređaj u garantnom roku može da se zadrži max 45 dana?
Komšiji se pre negde pokvario računar koji je u garatnom roku, odneo ga je u servis.
To je bilo pre 44 dana, prvo im je trebalo 7 dana da ustanove da je crkla ploča, rekli su da su je poslali dobavljaču na reklamaciju, i od tada govore da stiže sledećeg utorka, samo što taj utorak nikako da dođe. Pre negde sam mu napomenuo kroz razgovor, da on ima pravo je drži do 45 dana i da posle mora da je zmeni novom, komšija je to napomenuo. I taman kada me je pitao šta da radi pošto stiže 45 dan, zovu iz servisa i kažu da je ploča stigla danas, ali da je dobavljač poslao neispranu ploču, kaže poslaće do utorka :) drugu. Sad ja mislim da ga oni zavlače, pa mene zanima gde može da prijavi slučaj sutra kada uđe u 45 dana ,ako to još uvek važi, da li ta inspekcija ima u Čačku ili mora da zove Bg, i da li je broj sa prve strane još uvek važeći?

Slabo se razumem u tu tematiku, iako sam jedno vreme radio u servisu, ali mi smo se
slabo bavili prodajom pa nismo ni imali mnogo reklamacija. Sada se sećam možda par komada, i znam da smo uvek rešavali problem za max 10-15 dana, i to je trajalo toliko ukoliko nismo imali deo na lageru. Unapred zahvalan na pomoći.
 
Ima papir kada je "uređaj" primljen na servis?
Ako ima - pravac inspekcija (naravno da je ima i drugim gradovima osim BG-a :D) i da ne ide kući dok se slučaj ne reši i prestupnik zakona propisno kazni. :D
 
Nemam pojma da li je dobio kakvu artiju za prijem uređaj na servis, ali čisto sumljam pošto nikada nisam video da to neko izdaje. Znači ako to nema, ovi mogu utorak da razvlače koliko hoće?
 
Ja sam dobio revers kada sam predavao monitor. Zamisli situaciju odneseš komp od 500e da ti poprave, vratiš se posle 7 dana, nikakav komp ti nama nisi dao.
 
Pa da u pravu si :) Ali ipak ja mislim da to baš i nije zastupljena praksa, verovatno taj revers moraš sam da im tražiš. Ja kada sam nosio mobilni u servis, baš sam pitao dobijam li kakav papir, da sam predao telefon, lik mi je dao vizitku :)

Ne isplati se njima baš da rade tako, jer da tako jednog zeznu, to bi se pročulo brzo, pa taj posla ne bi ni imao.
 
Poslednja izmena:
Osim ako ne zatvara radnju :p
 
Dobri vam ti servisi bez reversa, imaju brdo polovne robe za prodaju :d
 
Na ovom thread-u često možemo pročitati zamerke zaposlenima u prodavnicama IT opreme zbog njihove nestručnosti, neznanja, pružanja netačnih ili delimično tačnih informacija. Primećujem da je od pre neki dan u Knez Mihajlovoj (kod prolaza ka Filozofskom faksu) prodavnica muzičkih CD-ova i knjiga koju neki zovu „mali Plato“ renovirana i da je promenila namenu. Ubuduće će se baviti prodajom IT opreme. Vidim da je zadržano ime „Plato“, pa razmišljam ako budu zadržani i zaposleni koji su tu do sad radili biće interesantno čuti da li ima zamerki na njihovu stručnost. Ljudi koji tu rade nisu se bavili prodajom računara, pa ako ih neko sutra pita „koje modele kulera za soket 939 imate“ ili nešto malo komplikovanije nisam siguran da će dobiti pravu odgovor\savet\informaciju. Ili možda grešim ? Možda je prodaja računarskih komponenata zapravo ista kao i prodaja knjiga ili bilo koje druge robe ?
 
Možda je prodaja računarskih komponenata zapravo ista kao i prodaja knjiga ili bilo koje druge robe ?

I gore, kod knjiga znas sta kupujes ;) Sto bi reko " Radovan III " - Trgovci ... :)
 
Cisto da podelim sa vama nesto sto me je jako prijatno iznenadilo mozda vas i nece ali je to meni bio boom. Pre pola godine crkne mi tastatura (kinez neki) i tako odlucim da kupim nesto iole kvalitetnije... odem u merkator, posto je bila nedelja uvece (NS) i nadjem Genius KB-220 tastatura solidna dodatni dugmici, genius kakav nisam video :). Uzmem tastaturu, odem na kasu 900 dinara je bila i pocne ona da pise garanciju. Ja sve u sebi sto je pises kad je ionako 7 dana, medjutim godinu dana dobijem, nisam mogao da verujem, pa na graficku sam dobio bio godinu, prosto neverovatno... Iako sam eto sada doznao zahvaljujuci benchu da imamo 6 meseci na sve :) :)
 
Cisto da podelim sa vama nesto sto me je jako prijatno iznenadilo mozda vas i nece ali je to meni bio boom. Pre pola godine crkne mi tastatura (kinez neki) i tako odlucim da kupim nesto iole kvalitetnije... odem u merkator, posto je bila nedelja uvece (NS) i nadjem Genius KB-220 tastatura solidna dodatni dugmici, genius kakav nisam video :). Uzmem tastaturu, odem na kasu 900 dinara je bila i pocne ona da pise garanciju. Ja sve u sebi sto je pises kad je ionako 7 dana, medjutim godinu dana dobijem, nisam mogao da verujem, pa na graficku sam dobio bio godinu, prosto neverovatno... Iako sam eto sada doznao zahvaljujuci benchu da imamo 6 meseci na sve :) :)

Jok, imas godinu dana i na tastaturu posto je tehnicka roba za koju je minimalni zakonski garantni rok godinu.
 
Nazad
Vrh Dno