Šta je novo?

Fermi is Nvidia's DirectX 11

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Poslednja izmena:
Fudo ponovo pise o uzrocima kasnjenja Fermija...

Fermi complex design caused the delay

Ono sto je meni posebno interesantno je prva recenica...

We redesigned GF100 from the ground up to deliver the best performance on DX11. This meant adding dedicated h/w engines in our GPU to accelerate key features like tessellation.

Da li citam nesto sto ne pise, ili ovo moze da se shvati kao da su inicijalno imali nameru da teselaciju stvarno rade bez dedicated hardvera, a da je njegovo ubacivanje razlog ovolikog kasnjenja?

Doduse, nedostaje kljucna odrednica - kada su radili redizajn, koja znatno moze da promeni znacenje (da li na samom pocetku ciklusa ili tokom njega), ali bi ovo stvarno moglo da objasni ovoliko kasnjenje.
 
Ako su ga stvarno dodavali naknadno, onda Charlijevo pisanje od pre godinu dana da GT300 (stari naziv) nema dedicated tesselation hardware nije bilo čisto nagađanje.
 
Fuadu je malko dosadno izgleda, pa izmislja nove "vesti"...tj, pravi interpretacije starih...

What NVIDIA has done is made the GF100 more parallel than any GPU to date, obviously making it even less serialized. NVIDIA claims 8X the geometry performance of GT 200. This re-ordering of the graphics pipeline caused an increase of 10% of the die size and from our understanding of the issue, is the reason GF100 is "late." The problem with all this moving about of the pipeline is that now you have a Tessellator and Triangle Setup in each SM and GPC so all your Triangles that get setup are all setup out of order. All of the triangles now need to get setup and then put back together in the proper order at the end of the pipeline. There are caches to alleviate bottlenecks, and nothing in this process has to touch the local RAM on the video card. NVIDIA explained, while not in detail, that this out of order issue left many hurdles much higher than expected.

This re-design may pay off though if the slide above about the Unigine Benchmark is to be believed. NVIDIA is claiming much higher performance in this benchmark with Tessellation compared to the Radeon HD 5870, and we all know that benchmark was written specifically on Radeon HD 5000 series hardware. And while it is only a benchmark, the Unigine application is the best we have seen for leveraging DX11 tessellation showing off huge image quality impacts. If GF100 is beating the Radeon HD 5870 that much in a benchmark that was written for the Radeon HD 5870 in the first place, that just spells "awesome" for the kind of geometry performance potentially here.

http://www.hardocp.com/article/2010/01/17/nvidias_fermi_gf100_facts_opinions

Ali, kad je rek'o Fudo...
 
Fuadu je malko dosadno izgleda, pa izmislja nove "vesti"...tj, pravi interpretacije starih...

Pa svi znamo kako stvari funkcionisu... treba podici broj hitova da bi zaradio nesto, jednostavno tako je kako je. To rade i Fudo, i Charlie i mnogi drugi (prakticno svi), sto je vest "bombasticnija", to bolje - od toga zive, a nama ostaje da verujemo u to sto su napisali, ili ne.

Ipak, cini mi se da ti masis poentu ovoga sto je navedeno. To sto navodis kako je sada organizovan cip mozda nema veze sa onime sto je inicijalno zamisljeno.

Moze biti da je Fudo i ovo izmislio (ne bi mu bio prvi put), a mozda je stvarno dobio zvanicnu izjavu od nekoga iz NVidije, kao sto i kaze. Poenta je da ako jeste dobio ovu izjavu, sta ona znaci? U jednom trenutku su uradili redizajn od nule, da bi ubacili H/W na kome ce se raditi teselacija (izmedju ostalog). Samo ostaje nejasno kada, i da li se redizajn odnosi na cip prethodne generacije (pocetak ciklusa) ili negde kasnije (kada su shvatili da im ipak treba hardverski teselator).

Iz vesti nedostaje vremenska odrednica da bi bili sigurni, ali cela konstrukcija tog, a i treceg pasusa, ukazuje na redizajn u sred ciklusa... na primer, ne kaze "We designed", sto bi bilo logicno za pocetak ciklusa i radikalno novu arhitekturu poput Fermija, vec "We redisigned".

Naravno, kasnjenje od 6+ meseci moze biti indirektan dokaz, ne i definitivan. Definitivan verovatno nikada necemo dobiti, makar samo zbog cinjenice da nece priustiti Charlie-ju zadovoljstvo da kaze "Told you so" :D

A mozda je Fudo sve i izmislio ;)
 
Hteo sam da kazem da je lik procitao neke od ovih tekstova gde se predstavlja Fermi cip, i bukvalno napisao vest tek reda radi, posto trenutno jelte, drugih vesti nema:)
Meni zvuci nemoguce da se cip redizajnira "ispocetka" u roku manjem od godinu dana. Ako su ga i redizajnirali, to je mozda bilo u doba pre nego sto je usao u ozbiljnu fazu razvoja, a to je bilo ko zna kad...ali daleko pre one Carlijeve budalastine...
I da, mislim da se ta "re-design" fraza odnosi na redizajn arhitekture kakva je bila ona prethodna, i pocetak "od nule".

I totalno mi je zaludno ovo tumacenje "vesti" i trazenje skrivenih znacenja sa ovih sajtova...a vide se rupe i "slobodne interpretacije" vrlih autora...Znaci kao da tumacim sta je to Karleusa izjavila o Seki u novom broju Kurira...da li je mislila ovo...ili ono? :)
 
Pa i briga vise nekog sta su tacno radili, samo fale konkretne brojke kao slag na torti, i to je to.
 
Meni zvuci nemoguce da se cip redizajnira "ispocetka" u roku manjem od godinu dana. Ako su ga i redizajnirali, to je mozda bilo u doba pre nego sto je usao u ozbiljnu fazu razvoja, a to je bilo ko zna kad...ali daleko pre one Carlijeve budalastine...

Dizajn ciklus valjda traje 24-36 meseci, tako nesto. Kao sto rekoh, meni ova konstrukcija u Fuadovoj vesti (kopirana iz navodnog NVidia saopstenja) lici na redizajn u toku ciklusa, ali sam ostavio mogucnost i da gresim. Da li je Charlie bio u pravu... sumnjam da mu je izvor neko iz samog razvojnog tima, to bi bas bilo previse, pa da ima up-to-date izvestaje. Mozda je stvarno imao informaciju kako je to inicijalno bilo zamisljeno, ali ne i kako ce stvarno izgledati, tj. unete izmene.

Znaci kao da tumacim sta je to Karleusa izjavila o Seki u novom broju Kurira...da li je mislila ovo...ili ono? :)

Na srecu, nemam pojma o cemu pricas :D
 
Jel o ovme rasprava:

"We redesigned GF100 from the ground up to deliver the best performance on DX11. This meant adding dedicated h/w engines in our GPU to accelerate key features like tessellation. "

Misli se na to da su dizajnirali GF100 ispocetka u odnosu na prethodnu generaciju GPU-a, i nista vise. Ne znam sta tu ima da se cita izmedju redova. :)
Kolko se ja razumem, ne mozes tek tako da dodas neke jedinice u GPU koje si slucajno zaboravio :)

Ako su ga stvarno dodavali naknadno, onda Charlijevo pisanje od pre godinu dana da GT300 (stari naziv) nema dedicated tesselation hardware nije bilo čisto nagađanje.

Inace, Charli i dalje tvrdi da GF100 uopste nema tesselation jedinicu. ;)

Evo jos necega sto mozda potvrdjuje neke glasine o performansama GTX 470 iz prethodnih postova:

http://translate.google.com/transla...marks-von-GF100/Grafikkarte/News/&sl=de&tl=en

GTX470-Bench-02.jpg
 
Dedicated jedinicu, ne da uopšte nema tesselator jedinicu. Znači pre 10 meseci je govorio da nVidia neće raditi tesselaciju kroz jedinicu koja je zadužena za to nego na drugačiji način, upošljavajući kapacitete kartice koje se inače koriste za druge stvari ;)

Contrast that with the GT300 approach. There is no dedicated tesselator, and if you use that DX11 feature, it will take large amounts of shader time, used inefficiently as is the case with general purpose hardware.

Nije da branim Čarlija ali videćemo da li je bio u pravu kada izađe Fermi i na njemu se provrti Unigine sa AA ili pored teselacije uključe i dodatni efekti u Alien vs Predator / novom S.T.A.L.K.E.R.-u. Neosporno je da nVidija ima jak Tessellation engine ali da li će njegovim upošljavanjem neki drugi deo GPU-a trpeti? Videćemo krajem meseca. Nadam se :)
 
Dedicated jedinicu, ne da uopšte nema tesselator jedinicu. Znači pre 10 meseci je govorio da nVidia neće raditi tesselaciju kroz jedinicu koja je zadužena za to nego na drugačiji način, upošljavajući kapacitete kartice koje se inače koriste za druge stvari ;)



Nije da branim Čarlija ali videćemo da li je bio u pravu kada izađe Fermi i na njemu se provrti Unigine sa AA ili pored teselacije uključe i dodatni efekti u Alien vs Predator / novom S.T.A.L.K.E.R.-u. Neosporno je da nVidija ima jak Tessellation engine ali da li će njegovim upošljavanjem neki drugi deo GPU-a trpeti? Videćemo krajem meseca. Nadam se :)

Kakvo vrcenje prazne slame :) znaci ima teselator ali nema posveceni teselator?! :trust: Cime ste poceli da se bavite, ja ne mogu da verujem - citate izmedju redova, tumacite reci kako hocete, evo sad ima teselator, ali nema dedicated..

Sto se tice Charlija (kad me terate da ga pominjem) pod tim sto si citirao on podrazumeva da GF100 uopste nema teselator, to mozes videti i iz njegovih drugih clanaka, i da ce teselaciju raditi iskljucivo kroz shadere. Evo ovaj recimo:

Moving on to tessellation we said last May that Nvidia does not have dedicated hardware tessellators. Nvidia said the GF100 has hardware tessellation, even though our sources were adamant that it did not. You can say that Nvidia is either lying or splitting hairs, but there is no tessellator.

Ajde sad pocnite da tumacite rec po rec da biste dokazali suprotno...mislim stvarno..
Uostalom, ja nisam video da je on igde spomenuo polymorph engine koji u sebi sadrzi teselator. Meni je smesno kako neko moze da kaze "Charli je bio u pravu". Sta god da ispadne od Fermija, Charlie se samo bavi lupetanjem u cilju diskreditovanja nVidia-e. Kraj price.

Sto se tice GF100 teselatora, u jednom od prethodnih postova si pitao:

Video sam šta je namena Polymorph-a ali nisam video kako radi još uvek. Da li će Polymorph moći da radi istovremeno svih par stvari za koje je namenjen i ukoliko da, da li će se odraziti na brzinu upoređivajući sa situacijom kada radi samo jednu stvar? To mene interesuje.

Prvo moram da primetim tvoje duboko interesovanje u funkcionalnost nVidia-inog teselatora :) nisam primetio da si se ranije toliko interesovao u slicne stvari. A razlog je samo tvoja sumnja i nista vise, jel tako?
Nevertheless, pokusacu da ti dam odgovor:

The PolyMorph Engine has five stages: Vertex Fetch, Tessellation, Viewport Transform, Attribute Setup, and Stream Output. Results calculated in each stage are passed to an SM. The SM executes the game’s shader, returning the results to the next stage in the PolyMorph Engine. After all stages are complete, the results are forwarded to the Raster Engines.
The first stage begins by fetching vertices from a global vertex buffer. Fetched vertices are sent to the SM for vertex shading and hull shading. In these two stages vertices are transformed from object space to world space, and parameters required for tessellation (such as tessellation factor) are calculated. The tessellation factors (or LODs) are sent to the Tessellator.
In the second stage, the PolyMorph Engine reads the tessellation factors. The Tessellator dices the patch (a smooth surface defined by a mesh of control points) and outputs a mesh of vertices. The mesh is defined by patch (u,v) values, and how they are connected to form a mesh.
The new vertices are sent to the SM where the Domain Shader and Geometry Shader are executed. The Domain Shader calculates the final position of each vertex based on input from the Hull Shader and Tessellator. At this stage, a displacement map is usually applied to add detailed features to the patch. The Geometry Shader conducts any post processing, adding and removing vertices and primitives where needed. The results are sent back to the Tessellation Engine for the final pass.
In the third stage, the PolyMorph Engine performs viewport transformation and perspective correction. Attribute setup follows, transforming post-viewport vertex attributes into plane equations for efficient shader evaluation. Finally, vertices are optionally “streamed out” to memory making them available for additional processing.
On prior architectures, fixed function operations were performed with a single pipeline. On GF100, both fixed function and programmable operations are parallelized, resulting in vastly improved performance.

Dakle, polymorph radi kao pipeline u kome se funkcije izvrsavaju po etapama (stages). Rezultat svake etape se koristi kao ulazna informacija za sledecu etapu itd. To nije nista novo. Ali eto ti odgovora: ne, polymorph ne moze raditi svih pet stvari istovremeno, jer je to nemoguce. Zato ih i ima 16 komada da bi se izvrsavanje paralelizovalo i time ubrzalo.
Ovo je teorija, jedini problem je sto vi ne verujete ni u takvu teroiju. 80% teme su Ati-jevci koji nesto sumnjaju, nesto im tu ne valja, lose ce to da ispadne, Charli je u pravu itd.. To ja ne mogu da razumem..meni je svaki kompleksan chip fascinantan. Preferiram nVidia-u, ali secam se da sam izrazio odusevljenje kad je trebao da izadje Cypress i kad je bilo potvrdjeno da ce raspolagati sa 2,7 TFLOPS-a.

Tako da se vise necu truditi..ovo je moj poslednji post u ovoj temi..do 26.Marta..:)
 
Kakvo vrcenje prazne slame :) znaci ima teselator ali nema posveceni teselator?! :trust: Cime ste poceli da se bavite, ja ne mogu da verujem - citate izmedju redova, tumacite reci kako hocete, evo sad ima teselator, ali nema dedicated..

Tamo lepo piše da nema dedicated tessellation unit. Čemu tolika frka? Ja nikada nisam rekao da Fermi nema tessellator. Čak sam i taj teks prokomentarisao kao skupljanje tračeva i pravljenje teksta od ŠBBKŠŠ kombinacija. Moj post je bio odgovor tvome a ti si u njemu protumačio onako kako tebi odgovara tj. da je Čarli rekao da nVidija neće moći da radi teselaciju? Koliko sam te razumeo? Ja to nigde nisam pročitao. Sada kada je Čarli u teksu (i dalje ga ne smatram za nekog vrednog pažnje) "ubo" više stvari nego što je i on možda sanjao tražimo dlaku u jajetu.


Prvo moram da primetim tvoje duboko interesovanje u funkcionalnost nVidia-inog teselatora :) nisam primetio da si se ranije toliko interesovao u slicne stvari. A razlog je samo tvoja sumnja i nista vise, jel tako?

Pa ovo je nVidijin prvi izlet u vode teselacije pa je red da ga propratim kao i sve ostale novotarije koje su se pojaviljivale (fizika, kuda, 3d vision...). Sumnje ne bi bilo da nisu pojedinci počeli da veličaju nVidijinih šesnaest teselator endžina u odnosu na AMD-ov jedan teselator unit, uz to i bottleneck-ovan i kritikovan :). Hoću da vidim tu superiornost nVidia rešenja za implementaciju teselacije nad AMD-om. Šta više ako se ispostavi da je u istom cenovnom i wattage rangu nVidijina teselacija ista ili lošija od AMD-ove, čemu dalja rasprava?

Dakle, polymorph radi kao pipeline u kome se funkcije izvrsavaju po etapama (stages). Rezultat svake etape se koristi kao ulazna informacija za sledecu etapu itd. To nije nista novo. Ali eto ti odgovora: ne, polymorph ne moze raditi svih pet stvari istovremeno, jer je to nemoguce. Zato ih i ima 16 komada da bi se izvrsavanje paralelizovalo i time ubrzalo.

To i hoću da detaljnije istražim ali ne od tebe jer ne radiš u nV već iz prvih review-ova korisnika.

Ovo je teorija, jedini problem je sto vi ne verujete ni u takvu teroiju. 80% teme su Ati-jevci koji nesto sumnjaju, nesto im tu ne valja, lose ce to da ispadne, Charli je u pravu itd.. To ja ne mogu da razumem..meni je svaki kompleksan chip fascinantan. Preferiram nVidia-u, ali secam se da sam izrazio odusevljenje kad je trebao da izadje Cypress i kad je bilo potvrdjeno da ce raspolagati sa 2,7 TFLOPS-a.

Ja (ne spadam u vi) ne pričam budalaštine, ne prosipam kvazi argumente ali i ne širim lažne informacije. Teoretisanje i kalkulisanje ostavljam drugima. Volim da čujem drugačije mišljenje ali ne i maštanja i fantazije. Nagledao sam se white paper-a, photoshop-ova, power point-a, stolarskih radova sve samo ne realnih pokazatelja.
Oduševiću se Fermijem ako ispuni moja očekivanja koja su, opet, daleko ispod onoga o čemu navijači nVidije ovde pišu i šta priželjkuju. Čak sam i pre kupovine HD5850 u novembru željno iščekivao izlazak ili makar najavu perfromansi Fermija da bih mogao pravilno da izvagam i izaberem bolju soluciju za ono za šta meni treba grafika i u cenovnom rangu u kojem sam spreman za žrtvujem ušteđevinu.
Rekao sam već da ne treba očekivati previše od Fermi-ja. Ne zato što nVidija ne zna da napravi GPU već zato što prvi put neko pravi ovakav monolitan GPGPU. Siguran sam da će sledeće revizije biti uspešnije. Bolje je ne nadati se revoluciji pa istu doživeti nego maštati o pogači pa dobiti kiflu. :d

Tako da se vise necu truditi..ovo je moj poslednji post u ovoj temi..do 26.Marta..:)

Mnogo je to vremena, neću ti zameriti ako prekršiš zavet :)

Hej, na kraju krajeva ako Fermi ne bude najbrži GPU na planeti, sigurno će biti najbrži GPGPU :p
 
Poslednja izmena:
Charli nema pojma o cemu prica. On uopce ne poznaje materiju o kojoj prica, a neke stvari cak niti povrsno. Znam to dobro jer sam citao njegove postove na B3D forumu, a tamo ne mozes lupetati kako hoces.

On cesto samo prenosi informacije, i nije mu bitno jesu li tacne ili ne. I naravno "uljepsa" ih na svoj nacin. Je li bio u pravu ili ne je totalno nebitno.
 
Sta to sada znaci? Nije bitno da li si u pravu, vec ko si? Moras do tancina da poznajes teoriju dizajna GPU-a da bi pisao nesto o tome? Ako samo preneses vest ne treba ti verovati? Pa da je tako, imali bi 1.5 izvor vesti o grafickim kartama.

Dosta ljudi ovde je pocetkom oktobra, nakon sto je "prikazana" Tesla sa Fermijem na GPU Technology Conference verovala da ce se karte pojaviti najkasnije krajem decembra, to je cak i otvoreno receno. Nisu. Licno sam bio ubedjen da ce paper launch biti u januaru, Nedjo je govorio da nece, da nema sanse da bude pre CEBIT-a. Sada ce se ispostaviti da je kraj marta, a (realna) siroka dostupnost... ko zna kada (ako je uopste i bude za desktop trziste).

Svi mi koji sumnjamo u koncept, mozemo to da radimo jer je NVidia napravila dovoljno "gluposti" u poslednjih sest meseci, pocev od te GTC (doduse, i pre toga). Doveli su sebe u poziciju da ni u jednoj kategoriji nisu konkurentni kada se pogleda perf/mm2, a to ce se tesko promeniti i sa GF100. Poslednji gaf je bio pre par dana, kada su rekli da moraju da rebranduju karte jer to od njih traze OEM-ovi i kupci - hoce nesto novo. Mislim, kakva je to zamena teza.

Najvaznija informacija u poslednjih par dana objavljena u ovom topicu je ono sto je napisao Chinaski - proda se 6-7 ATI-ja na jedan GeForce. I to su vecinom kupci koji znaju sta kupuju. To je trenutno realnost, a sto NVidia vestacki odrava market share dumpingom cena... pa nece moci doveka to da rade.

Govorim vec duze vreme, Fermi nece biti konkurentan na desktopu, previse kosta. Mozete da verujete procenama i racunicama ili ne, da pricate da to uopste nije vazno, ali kako stoje stvari, AMD-u je jeftinije da proizvede 5970 nego NVidiji 470. Nebitno koliko kosta, bice ga manje na trzistu, jer je neisplativ.

Naravno, vecina vas ce ovo odbaciti jer sam Fanboy... ok, svako moze da misli sta hoce, niko ne zna ko si na internetu. Probao sam licno sve (i bukvalno sve) karte/cipove predstavljene u poslednjih 9 godina, vec duze vreme mi je u racunaru GTX260 (koliko vas sa "druge strane" ima ATI-ja ;)), a i ostace jos neko vreme, jer nema softvera da me natera da je promenim. I da, i dalje mislim da cip nije konkurentan, ali to nema veze sa performansama, koje su veoma dobre, cak i danas.

To sto pisem, i sto vam se cesto ne dopada, uvek je zasnovano na nekim podacima, koji mogu biti tacni ili ne. Ponesto dobijem sa izvora, vecinu pokupim sa neta. Analiza je uvek licno moja, moze biti tacna ili ne, zavisi od podataka. Ali nikada nisam odbacio nesto sto je napisao Fuad ili Teo, samo zato sto su izvori naklonjeni NVidiji, isto kao sto nisam bezrezervno verovao ono sto pise Charlie... istina je realno negde izmedju.
 
Najvaznija informacija u poslednjih par dana objavljena u ovom topicu je ono sto je napisao Chinaski - proda se 6-7 ATI-ja na jedan GeForce. I to su vecinom kupci koji znaju sta kupuju. To je trenutno realnost, a sto NVidia vestacki odrava market share dumpingom cena... pa nece moci doveka to da rade.
To ti je info za Bench House, gde inace kupuju oni sto znaju sta kupuju. Da li je takva situacija generalno u Srbiji, ne znam, ali na svetskom nivou, tesko da je tako.
 
To ti je info za Bench House, gde inace kupuju oni sto znaju sta kupuju. Da li je takva situacija generalno u Srbiji, ne znam, ali na svetskom nivou, tesko da je tako.

Znam kakva je situacija i kakvi su kupci BH, to sam i napisao. ;) Poenta je da je to trend, i da je pitanje trenutka kada ce ti "obavesteni" ubediti (mada je ovo neprimerena rec, mrzi me da smisljam bolju) i okolinu da GeForce nije jedina graficka karta na trzistu. NVidia nece moci da ga promeni ni Fermijem/GF100, jer je to mali procenat trzista - te karte kupuje max 5-10% kupaca.

Sto se svetskog trzista tice... da li mislis da ce NVidia moci OEM-ovima da "uvaljuje" Dx10 (10.1) cipove u Q3/Q4 ove godine, kada budu pripremali modele za 2011. godinu? Kako stoje stvari, low-end Dx11 cipova iz NVidije tada nece biti, a cak i pored niske, dumpovane cene, sumnjam se da ce se OEM-ovi odluciti za kupovinu stare generacije, jer kupci zahtevaju nesto novo... a to novo jeste Dx11, nebitno sta mozes da radis sa njim ;)

Da ne pricamo o kraju naredne godine, kada tog trzista do 50USD nece ni biti, jer ce i Intel i AMD imati graficki cip u samom procesoru. Upravo zbog toga je NVidia morala da menja kurs, stoga akcenat na HPC, GPGPU i slicno - moraju sebi da naprave novo trziste.
 
Sto se svetskog trzista tice... da li mislis da ce NVidia moci OEM-ovima da "uvaljuje" Dx10 (10.1) cipove u Q3/Q4 ove godine, kada budu pripremali modele za 2011. godinu? Kako stoje stvari, low-end Dx11 cipova iz NVidije tada nece biti, a cak i pored niske, dumpovane cene, sumnjam se da ce se OEM-ovi odluciti za kupovinu stare generacije, jer kupci zahtevaju nesto novo... a to novo jeste Dx11, nebitno sta mozes da radis sa njim ;)
Nebitno je sta ja i ti mislimo, vec ono sto jeste. Ne pratim trziste (niti me interesuje), neko je pomenuo pre par dana ovde da je u Moskvi velika potraznja za GF karticama vise klase. Da li je to tacno, ne znam, ako jeste, opet ne znam to da objasnim, a verovatno se neke stvari ne mogu lako ni objasniti.:p
 
Meni je samo malo smesno, da je doslo do te mere da bi ljudi zeleli da 470 bude sporiji od 5870, samo da bi mogli da ga kupe:p.
 
Nebitno je sta ja i ti mislimo, vec ono sto jeste. Ne pratim trziste (niti me interesuje), neko je pomenuo pre par dana ovde da je u Moskvi velika potraznja za GF karticama vise klase. Da li je to tacno, ne znam, ako jeste, opet ne znam to da objasnim, a verovatno se neke stvari ne mogu lako ni objasniti.:p

Pa to je bar lako objasniti... izuzetno jak brend i povoljna cena, na stranu sto ih i dalje mozes sasvim lepo koristiti. Ali da li mislis da NVidiji odgovara situacija da moraju da prodaju 330mm2 cip izradjen u 55nm i 256-bitnu kartu za 100e? Ili 476mm2 cip u istom proizvodnom procesu i 448-bitnom magistralom za 150? Njihova direktna konkurencija je daleko jeftinija u proizvodnji, cipovi su daleko manji, sa jednostavnijim PCB-om. Dumping cena moze da uspeva do nekog nivoa, a nakon toga ni on nije dovoljan. U ovom trenutku ATI muze korisnike, jer konkurencije nema.

mislim da potcenjujes fanboy-ism, neobavestenost i na kraju krajeva glupost prosecnog kupca...

Dobro znam kakva je situacija na trzistu, koliko znaci brend i da moze da prodaje robu po inerciji. Ali opet ne moze u nedogled, samo je pitanje kada ce se doci do granice. Ako ne budu imali spreman konkurentan proizvod u mejnstrimu i low endu pocetkom naredne godine (a tu ne mislim na performanse, vec na ekonomsku isplativost), pitanje je da li ce se ikada u njega i vratiti... just my 2 cents.
 
O proizvodnim cenama GPU-a je izlisno raspravljati jer se sve svodi na dogovor izmedju NVidie i TSMC-a. Npr.. mogli su da dogovore nizu cenu za GF100 dok TSMC ne sredi 40nm proizvodni proces, a NVidia bi im skuplje placala ION2 i Tegra, jer tu imaju lufta... ili ... Mozda NVidia spusti cene 470 i 480 modela, a poveca cene Ion2 i Tegra i tako balansira dobit.
Ne ocekujem da ce cena 470 x 480 biti niza ili slicna 5870. Bice uvecana za tacno onoliko % koliko je brzi + jos malo za fiziku i 3d vision surround.
 
O proizvodnim cenama GPU-a je izlisno raspravljati jer se sve svodi na dogovor izmedju NVidie i TSMC-a. Npr.. mogli su da dogovore nizu cenu za GF100 dok TSMC ne sredi 40nm proizvodni proces, a NVidia bi im skuplje placala ION2 i Tegra, jer tu imaju lufta... ili ... Mozda NVidia spusti cene 470 i 480 modela, a poveca cene Ion2 i Tegra i tako balansira dobit.

Ovo bi u principu moglo da bude tacno, ali nisam siguran da tako funkcionise. TSMC im ne prodaje cipove, vec proizvodni kapacitet, tj. uslugu. Kada wafer/cip/whatever izadje iz fabrike, kako ce ga NVidia pozicionirati, u kom segmentu ce ustinuti, a u kom vise zaraditi, vise nema nikakve veze sa TSMC-om. Mozda kao relativno velika musterija mogu da dobiju popust na kolicinu, nesto i na buducnost (sva je prilika da ce AMD makar deo proizvodnje prebaciti u GF, pa hoce da ih vezu), ali to ne menja drasticno situaciju.

Ne ocekujem da ce cena 470 x 480 biti niza ili slicna 5870. Bice uvecana za tacno onoliko % koliko je brzi + jos malo za fiziku i 3d vision surround.

U ovom se slazemo, tacno to (od reci do reci) pricam vec mesecima. Problem za njih je sto ce im AMD odredjivati koja je to cena (a samim tim i zarada), buduci da imaju manji cip i veci yield, nize troskove proizvodnje ostatka karte, kao i prednost od 6 meseci, uz verovatno 3+ miliona prodatih cipova.
 
u vezi teselatora... naravno da za njega ne postoji posebna izvrsna jedinica, jer cip koristi unificiranu arhitekturu i sve funkcije rendering pajplajna su programabilne. S jedne strane govoriti o ekstra programabilnosti, a sa druge pominjati posvecene jedinice je apsurd!

Fermi je masivan cip sa puno sirove snage i zbog koncepta arhitekture kombinovanjem njegovih procesorskih elemenata na zadacima teselacije dobijaju se performanse koje se dobijaju.

to sto NV pricu o teselaciji zamotava u "PolyMorph" naziv je skolski primer kreiranja PR-a u vezi sa proizvodom. TO tako svako radi i to je topla voda... problem je samo kako to Pera Peric interpretira.

U siroj slici hvatati se na to kako su neke funkcije cipa nazvane ili resene je totalno besmisleno. Bitno je samo kome i koje benefite donosi.

U konkretnom slucaju benefit su visoke performanse u sinettickom testu.

Inace sto se tice Unigine Heavena, apsolutni je FUD da je on specificno razvijan za Evergreen familiju!
 
Nema sta, logicni su rezultati. Sto se tice sirove snage, gtx470 ima najveci problem sa shader clockom. Deluje velika razlika izmedju 240 i 448 shader procesora, ali kada se uzme u obzir nizi klok sp-a od gtx285 za nekih 17% nije bas sjajno. Svejedno po performansama vise nego konkurentan single gpu, ali videcemo cenu...

Bice skoro slicna situacija, tj odnos performansi kao i prethodne generacije. Ako se kasnjenje ne uzme u obzir :).

4850-gtx260-4870-gtx280

5850-gtx470-5870-gtx480
 
Sta to sada znaci? Nije bitno da li si u pravu, vec ko si? Moras do tancina da poznajes teoriju dizajna GPU-a da bi pisao nesto o tome? Ako samo preneses vest ne treba ti verovati? Pa da je tako, imali bi 1.5 izvor vesti o grafickim kartama.

Dosta ljudi ovde je pocetkom oktobra, nakon sto je "prikazana" Tesla sa Fermijem na GPU Technology Conference verovala da ce se karte pojaviti najkasnije krajem decembra, to je cak i otvoreno receno. Nisu. Licno sam bio ubedjen da ce paper launch biti u januaru, Nedjo je govorio da nece, da nema sanse da bude pre CEBIT-a. Sada ce se ispostaviti da je kraj marta, a (realna) siroka dostupnost... ko zna kada (ako je uopste i bude za desktop trziste).

Svi mi koji sumnjamo u koncept, mozemo to da radimo jer je NVidia napravila dovoljno "gluposti" u poslednjih sest meseci, pocev od te GTC (doduse, i pre toga). Doveli su sebe u poziciju da ni u jednoj kategoriji nisu konkurentni kada se pogleda perf/mm2, a to ce se tesko promeniti i sa GF100. Poslednji gaf je bio pre par dana, kada su rekli da moraju da rebranduju karte jer to od njih traze OEM-ovi i kupci - hoce nesto novo. Mislim, kakva je to zamena teza.

Najvaznija informacija u poslednjih par dana objavljena u ovom topicu je ono sto je napisao Chinaski - proda se 6-7 ATI-ja na jedan GeForce. I to su vecinom kupci koji znaju sta kupuju. To je trenutno realnost, a sto NVidia vestacki odrava market share dumpingom cena... pa nece moci doveka to da rade.

Govorim vec duze vreme, Fermi nece biti konkurentan na desktopu, previse kosta. Mozete da verujete procenama i racunicama ili ne, da pricate da to uopste nije vazno, ali kako stoje stvari, AMD-u je jeftinije da proizvede 5970 nego NVidiji 470. Nebitno koliko kosta, bice ga manje na trzistu, jer je neisplativ.

Naravno, vecina vas ce ovo odbaciti jer sam Fanboy... ok, svako moze da misli sta hoce, niko ne zna ko si na internetu. Probao sam licno sve (i bukvalno sve) karte/cipove predstavljene u poslednjih 9 godina, vec duze vreme mi je u racunaru GTX260 (koliko vas sa "druge strane" ima ATI-ja ;)), a i ostace jos neko vreme, jer nema softvera da me natera da je promenim. I da, i dalje mislim da cip nije konkurentan, ali to nema veze sa performansama, koje su veoma dobre, cak i danas.

To sto pisem, i sto vam se cesto ne dopada, uvek je zasnovano na nekim podacima, koji mogu biti tacni ili ne. Ponesto dobijem sa izvora, vecinu pokupim sa neta. Analiza je uvek licno moja, moze biti tacna ili ne, zavisi od podataka. Ali nikada nisam odbacio nesto sto je napisao Fuad ili Teo, samo zato sto su izvori naklonjeni NVidiji, isto kao sto nisam bezrezervno verovao ono sto pise Charlie... istina je realno negde izmedju.

Bas suprotno, nije bitno ko si, vec jesi li u pravu. Ko god prati Fermi situaciju moze i sam dokuciti neke stvari. Ne treba ti Charli za to. On prenosi informacije i cesto ih iskrivljuje, ili ih takve jednostavno dobije? Uostalom, svi znate kako on pise.

Meni licno je totalno nebitno je li Charli bio u pravu, ili pak Fuad i Teo. Ne shvacam taj hype?

I Nvidia nikad ne pravi gluposti, jer za to nema mjesta. Oni su dizajnirali cip buducnosti, kao sto to i uvijek rade.
 
Back on track:

index_clip_image002.jpg


Po meni, najlepši nVidijin cooler od 7900GTX do sada :)

I propratni tekst (googlish)
 
Poslednja izmena:
Oni su dizajnirali cip buducnosti, kao sto to i uvijek rade.

... ili čip bez budućnosti :d, nešto od toga svakako je.
Svaka čast onome ko to kupi zbog CUDAe, s obzirom da su svima puna usta toga čim je gusto s performansama ... onaj ko to uzme da bi benchao Krizu mora pod hitno na promatranje.
 
Poslednja izmena:
I Nvidia nikad ne pravi gluposti, jer za to nema mjesta. Oni su dizajnirali cip buducnosti, kao sto to i uvijek rade.

Izvini ali o cemu ti pricas? Pa samo ova Fermi prica je jedna velika budalastina sa njihove strane ili si zaboravio "ovo je Fermi" mlataranje npr.?
I to je samo zadnja kap, ima toga koliko zelis!

I nije bitno da li je Carli u pravu ili ne, bitno je da li su informacije koje je provukao kroz svoje u najmanju ruku jednostrane tekstove tacne ili ne!

Uzgred, ako se obistine glasine da ce biti do 10k cipova ukupno hoce li i to biti jos jedan veliki uspeh ili velika glupost?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno