Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Stalker bez ovakvog napucavanja nebi bio to sto treba biti. Tu mora postojati doza realizma. Nikad nisi najjaci, i tako treba ostati.

A sto se tice engina i izgleda igre, nemate pojma kako jednostavno je promijeniti bas izgled. I uopce nije vezano uz engine. Tu se opet radi o dozi realizma koju ova igra mora imati.

I kada pocnete da igrate Stalker, zaboravite na Krizu i napucavanje :) Stalker se igra totalno drugacije.

Tacno tako...

Sto se izgleda tice, tu je Starac u pravu... To je najlakse izmeniti, premda ja u grafiku svrstavam i izgled svih modela u igri (objekti i karakteri) kao i animacije istih...

To vec malcice drasticnije menja sliku o grafici i njenim izmenama, ali sto se tice konkretno izgleda, dovoljno je ulepsati teksture ili iste izmeniti i eto vam potpuno nove igre! Po meni kvalitetne animacije su kud i kamo veci problem, osobito ako se zna da to najbolje rade ameri i japanci, premda su i francuzi tu dosta napredovali zadnjih godina... Rusi jos to treba da priuce malo, barem kada su igre u pitanju, premda, treba i to istaci, Rusi imaju tradiciju u kinematografiji animiranog filma. Znaci nije da su tu tanki, vec mi se pre cini da su se standardi malo pomerili u zadnjih 10tak i vise godina! Ameri i Japanci narocito imaju ogromnu produkciju u toj oblasti, Rusi nazalost ne, i zato ovo kazem...

E sad ako ova ekipa koja radi na Stalkeru uzme par japanerosa da radi na animaciji, sto bi ja svakako uradio da sam na njihovom mestu, to onda menja kompletnu sliku... Trebalo bi to da naprave i da sastave malo raznovrsniji tim od ovoga koji su imali do sada. Crytek je to napravio i eto vam rezultata, ne vidim niti jedan razlog zasto i ovi ne bi to napravili! Uostalom svi to rade zarad sto veceg kvaliteta!

Jer kada recimo u timu imas par strucnjaka koji imaju golemo iskustvo u radu na terenu u toj oblasti, stvari idu ko podmazane cak i kada za mashinama rade najobicniji sljakeri, tj. ljudi koji nisu od struke u toj oblasti... E to je ono pravo i verujte mi na rec, to je taman tako posto sam recimo ovakvu situaciju doziveo da vidim sopstvenim ocima!

Da su ovi momci malo prosarali tim i osvezili ga sa ljudima sa strane, cenim da bi imali i malo bolji finalni proizvod, barem sto se grafike tice... Iako, ja ne mogu da se otmem utisku, da to u ovoj zadnjoj igri i nije bilo primarno, vec nesto drugo...

No dobro, videcemo sta ce uraditi sa Stalkerom 2...

-------------------------------------------


Hvala za prevod Starac. Ovo nam je bas trebalo, posto je sa onim starijim prevodima prosto bilo ne moguce dokuciti o cemu se radi na pojedinim mestima!
 
Poslednja izmena:
Tacno tako...

Sto se izgleda tice, tu je Starac u pravu... To je najlakse izmeniti, premda ja u grafiku svrstavam i izgled svih modela u igri (objekti i karakteri) kao i animacije istih...

To vec malcice drasticnije menja sliku o grafici i njenim izmenama, ali sto se tice konkretno izgleda, dovoljno je ulepsati teksture ili iste izmeniti i eto vam potpuno nove igre! Po meni kvalitetne animacije su kud i kamo veci problem, osobito ako se zna da to najbolje rade ameri i japanci, premda su i francuzi tu dosta napredovali zadnjih godina... Rusi jos to treba da priuce malo, barem kada su igre u pitanju, premda, treba i to istaci, Rusi imaju tradiciju u kinematografiji animiranog filma. Znaci nije da su tu tanki, vec mi se pre cini da su se standardi malo pomerili u zadnjih 10tak i vise godina! Ameri i Japanci narocito imaju ogromnu produkciju u toj oblasti, Rusi nazalost ne, i zato ovo kazem...

E sad ako ova ekipa koja radi na Stalkeru uzme par japanerosa da radi na animaciji, sto bi ja svakako uradio da sam na njihovom mestu, to onda menja kompletnu sliku... Trebalo bi to da naprave i da sastave malo raznovrsniji tim od ovoga koji su imali do sada. Crytek je to napravio i eto vam rezultata, ne vidim niti jedan razlog zasto i ovi ne bi to napravili! Uostalom svi to rade zarad sto veceg kvaliteta!

Jer kada recimo u timu imas par strucnjaka koji imaju golemo iskustvo u radu na terenu u toj oblasti, stvari idu ko podmazane cak i kada za mashinama rade najobicniji sljakeri, tj. ljudi koji nisu od struke u toj oblasti... E to je ono pravo i verujte mi na rec, to je taman tako posto sam recimo ovakvu situaciju doziveo da vidim sopstvenim ocima!

Da su ovi momci malo prosarali tim i osvezili ga sa ljudima sa strane, cenim da bi imali i malo bolji finalni proizvod, barem sto se grafike tice... Iako, ja ne mogu da se otmem utisku, da to u ovoj zadnjoj igri i nije bilo primarno, vec nesto drugo...

No dobro, videcemo sta ce uraditi sa Stalkerom 2...

-------------------------------------------


Hvala za prevod Starac. Ovo nam je bas trebalo, posto je sa onim starijim prevodima prosto bilo ne moguce dokuciti o cemu se radi na pojedinim mestima!

Ja na to gledam drugacije :) Ovdje su u pitanju kompromisi, kao i u mnogim igrama slicnim Stalkeru. Pogledaj Oblivion, Gothic, ili Fallout 3, i vidjet ces da sve te igre pate od losijih animacija, a pogotovo Fallout 3.

Vrlo dobro znas je jako tesko odraditi ovakvu igru "perfektno" u svim segmentima, jos s manjim timom. Druga stvar su linearne igre tipa Crysis, ili jos gore HL2 i sl. Tu ti treba manji broj animacija, da tako kazem, da bi postigao zeljeni rezultat.

A prevod je odradio Ruski student. Sada je i uvod u igru preveden.
 
Ja još uvek smatram da je animacija likova u Stalkeru jedan od najvažnijih aduta koje serijal ima.Daleko od tga da nema mesta poboljšanju, ali me živo interesuje gde je to drastično bolje urađeno.Animacija umirućih NPC-ova je apsolutno vrh vrhova.Toliko je raznovrsna da svaki put izgleda drugačije.Spremao sam materijal da objavim na YioTube , scene iz Clear Sky, snimio sam barem 40 scena umirućih NPC i onda greškom formatirao pariciju na kojoj je bio (zajedno sa 35GB My Stalker files) taj materijal.Animacije kad pogodiš nekog NPC a onu umurući , u grču, nastavi da puca su odrađene genijalno,bez imalo teatralnosti kao u tim američkim proizvodima poput MOH Airborne ili Wolfenstein 2 i njima sličnim , koji su eto navodno stručnjaci za animaciju.U Wolfensten 2 je prosto iritirajuće koliko za njih nisu važni zakoni fizike već pre svega teatar.Čim se neki NPC nalazi blizu neke ograde, on obavezno pri umiranju pada preko nje u provaliju.Efekto nema šta ali nelogično, pogodim ga frontalno i umesto da se zatetura od inercije metka unazad on ide napred da bi napravio efekta pad u provaliju, onako za publiku.U Stalkeru je to sasvim drugačije i animacija puno zavisi od toga gde si i odakle pogodio protivnika tako da animacija biva gotovo svaki put drugačija.Tu imačesto i pomalo komičnih animacija i sruacija, naročito su mi simpatični ruki banditi.
Kao što reče Stara, AI je fenomenalan a što nekome smeta što mu igra ne dozvoljava da bude Supermen to nije problem do AI već samog igrača i njegove razmaženosti.Evo malopre me sašio Monolitovac sa Drgunovim u glavu sa nekih 150m i sad , kakve ima veze što sam imao na sebi exoskeleton nabudžen skoro do kraja i što je neposredno pre toga repariran.Šta bi trebalo po logici, da mi skine 15-20% zdravlja ili da ponovo učitavam nivi.Mislim da je ovo drugo barem malo logičnije.Nije Stalker hiper realistična igra ali se barem malo drži neke logike i fizike.
A što se tiče grafike zasigurno da grafika nisu samo texture.Očito da kreatorima nisu bile toliko važne hiper-foto -realistične texture već nešto sasvim drugo, a to sam već pominjao, što veće mape i sloboda kretanja po njima.Ideal Stalkera je jedna mapa, cela Zona jedna mapa, svih 30Km kvadratnh zabranjene Zone oko NPP.Starac eto eksperimentiše sa texturama neba i texture su 512x512(6 slika u jednoj) i veličina je od 800kb do 1.2mb.Kad se stave veće dimenzije slike i deteljnije fajl bude i do 5mb.To isto važi za sve texture, pa i oružja.Koliko bi bolo potrebno RAM memorije kad bi sve texture bile nabudžene.Kad učita mapu koja je ogroooomna i sve pokretne i nepokretne objekte trebalo bi najmanje 4GB RAM-a.I sad kad bi svako oružje koristilo texturu od nekih 2MB umesto d sadašnji 200-300kb , ko bi to mogao da igra?Ja mislim veoma malo onih koji vole Stalkera.Srećom što Zona i treba da igleda tako "isprano" i "ofucano".Nije Zona u Las Vegasu već u oblasti u koj niko ne živi više od 30 godina.
Videli si svi koji su probali Complite 2009 koliko je zahtevan za hardware.Ja sam na mojem kršu mogao vanilu da teram bez problema na dinamic lights a na manjim mapama i full dinamic , bez problema, a ovo sam mogao samo na najnižim setinzima.
Mislim da kreatori i programeri nisu nesposobni toliko koliko mislimo, već više misle na to da li može prosečn mašina to da pokrene.
Mogli su oni umesto ove 3 mape da naprave 30 mapa i sve da bude full hiper ultra jer engine to sve moe da isprati, ali onda bi to bilo odustajanje od ideala i koncepcije zarad populizma.A ideal je jedna mapa celokupne Zone.Nadam se da od tog neće odustati po cenu prestanka serijala.Bolje bi bilo da nenaprave više nijednog Stalkera nego da naprave nešto što nije Stalker a da se samo tako zove, poput Far Cry 2.
 
Ja se debelo ne bih slozio za animaciju likova, ono sto pamtim iz prva dva Stalkera je bas nelogicno animacije i polozaje tela, dosta cudnih situacija prilikom kretanja NPC-ova, sedne pa odmah ustane,... To za umiranje je dobro odradjeno.
Ali kao sto rece matoriii :D, igraje kompleksna, velike teritorije, puno NPC-ova...
 
ni meni animacija kao i ponasanje likova (kretanje) nije bilo logicno ako cemo vec o realnosti. kazem vam da su me podsecali na sprajtove u nekim trenutcima ali opet da ne raspravljamo o ukusima...realisticnost zone, isprane i tmurne, nije razlog da texture budu lose ili da grafika ne treba da bude bolja.Treba i moze to mnogo bolje!
Ako vec smatramo da stalker treba da bude sto realisticniji onda je malo mesta za kompromise pa i hardwerske. U svakom slucaju igra je odlicna ali ne mogu da se otmem utisku da je tipican ruski proizvod - funkcionise ali izgleda nedovrseno.
 
Poslednja izmena:
Ne ide mi u glavu kako neko ko nije mogao da odigra ni SoC do kraja da donosi ovoliko "stručnih" sudova o ovom serijalu.Na osnovu skrinova i video trejlera ili možda pre na osnovu tuđeg mišljenja?Premšljaš se da li da igraš CoP pre nego izađe engleska verzija.Moja topla preporuka je da je ne igraš dok igru ne urade amerikanci, ovi ukrainci su dunsteri, nemoj trošiti dragoceno vreme na bofl sa istoka.
 
Poslednja izmena:
Ne ide mi u glavu kako neko ko nije mogao da odigra ni SoC do kraja da donosi ovoliko "stručnih" sudova o ovom serijalu.Na osnovu skrinova i video trejlera ili možda pre na osnovu tuđeg mišljenja?Premšljaš se da li da igraš CoP pre nego izađe engleska verzija.Moja topla preporuka je da je ne igraš dok igru ne urade amerikanci, ovi ukrainci su dunsteri, nemoj trošiti dragoceno vreme na bofl sa istoka.

napadas pogresnog coveka - meni se svidja stalker! :)

soc nisam odigrao jer je bug-ovao toliko da sam odustao a i nije mi se dopalo to sa frakcijama. premisljam se da li da igram jer ovaj naslov dugo cekam pa ne bih pocinjao ako je bug-vit ili prevod nije adekvatan, da ne pokvarim uzitak. sud koji iznosim je samo moj sud bez pretenzija da bude etalon bilo kome.

tvoju reakciju uopste ne razumem, prvo sam mislio da je 62 u tvom nicku godina rodjenaj ali sada sam skloniji da verujem da je tezina:zgran:
 
Poslednja izmena:
soc nisam odigrao jer je bug-ovao toliko da sam odustao a i nije mi se dopalo to sa frakcijama. premisljam se da li da igram jer ovaj naslov dugo cekam pa ne bih pocinjao ako je bug-vit ili prevod nije adekvatan, da ne pokvarim uzitak. sud koji iznosim je samo moj sud bez pretenzija da bude etalon bilo kome.

tvoju reakciju uopste ne razumem, prvo sam mislio da je 62 u tvom nicku godina rodjenaj ali sada sam skloniji da verujem da je tezina:zgran:
Nema igre koja nema po koji bug.Ali što se tiče CoP u poređenju sa SoC ( a na Slear Sky je glupo trošiti reči) je bug free.Što se tiče toga slobodno mogu reći da ćeš privesti igru kraju bez značajnijeg problema, tipa iskakanje na desk ili ne mogućnosti nastavka igre zbog ne dovršenog glavnog questa.Adekvatan prevod za ovaku igru je veoma bitan jer je RPG elemenat jako važan za tok igre pa praćenje dijaloga izuzetno važan.Ovaj prevod od Studenta što je pomenuo Starac sam probao i mislim da je odličan.Na osnovu njega bi se mogao uraditi dobar prevod na srpski, ali je malo problem sa našim slovima š,đ,č,ć,ž, ili da se ide na već odomaćene ch, sh i slično, što meni lično smeta.Što se tiče audio preoda, tu mislim da će onaj kji bude igrao na engleskom (kad se pojavi dgodine) biti uskraćen prilično, jer je na ruskom ne samo autentičnije nego je teško dočarati taj sleng koji se često koristi u Stalkeru, a koji je meni jako simpatičan iako dosta toga ne razumem.Na primer kad priđeš nekom banditosu koji nije "ovlašćen" da priča sa tobom(nema zvezdicu) i njegov odgovor koji te upućuje da pričaš sa glavnim iz ekipe je meni jako simpatičan.U jednom momentu ti kaže nešto u stili "Sa vsem vaprosami , valji bagru, hahahah".Nemam pojma šta znači ovi bagru ali njegov smeh nakon te reči je onako imbeciloidan i istovremeno simpatičan.Otkako sam prvi put čuo tu repliku, svaki put prilazim nekom od njih da bi je ponovo čuo, i svaki put se slatko nasmejem.A ako stojiš isšpred njega malo diže i dosađuješ mu pitiskajući F , on te kao u CS, mune onako u šali u rame.
PS.
Što se tiče ovog 62 u mom niku to i jeste moje godište a ne težina.Dosta sam teži od tog.Imam 93kg, težak čovak.Ali sam visok 193cm pa se to ne primeti.
Ko nije dosad počeo igrati CoP zbog ne kvalitetnog prevoda mislim da je sad krajnje vreme.Ili bolje da sačekate srpski prevod.A što da ne, kad poljaci imaju svoj prevod već odavno što mi nebi napravili naš.
 
napadas pogresnog coveka - meni se svidja stalker! :)

soc nisam odigrao jer je bug-ovao toliko da sam odustao a i nije mi se dopalo to sa frakcijama. premisljam se da li da igram jer ovaj naslov dugo cekam pa ne bih pocinjao ako je bug-vit ili prevod nije adekvatan, da ne pokvarim uzitak. sud koji iznosim je samo moj sud bez pretenzija da bude etalon bilo kome.

tvoju reakciju uopste ne razumem, prvo sam mislio da je 62 u tvom nicku godina rodjenaj ali sada sam skloniji da verujem da je tezina:zgran:

Mislis CS ima frakcije, odnosno Faction Wars.

I bilo bi dobro da pogledas kako Zona izgleda u zivo, kad vec pricas o realizmu.
 
Mislis CS ima frakcije, odnosno Faction Wars.

I bilo bi dobro da pogledas kako Zona izgleda u zivo, kad vec pricas o realizmu.

da CS ne SOC...

zonu sam video samo na netu, bese negde link ka reportazi od neke ribe koja je posetila zonu i slikala pa posle napravila reportazu...nemogu da ga nadjem bio sam ubedjen da je u okviru ove teme...u svakom slucaju zona izgleda jadno i zapusteno sto nemora biti slucaj sa grafikom ;)

to mi je bilo bitno da nema bugova u questovima (u cs-u sa odustao na onoj farmi gde pobijes sve bandite i cekas pojacanje a ono nikada ne stigne...e tu sam stvarno popi3deo i digao ruke) i da je prevod dobar...iako razumem ruski i ucio sam ga celo skolovanje ukljucujuci i faks, prakticno ne koristim ga i morao bih drzati recnik uza sebe dok igram...
 
Poslednja izmena:
Elena Filatova. Mada se prica da je ta njena reportaza fake...

http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/chapter1.html

da da to je to...nekako nema logike da je fake, mislim cemu fake ovako detaljnih snimaka i price...btw pre par dana je bila emisija na discovery-ju o poseti zoni, reaktoru, pripjatu itd...organizuju se turisticke ture u ogranicenom vremenu i bez kontakata sa travom i zemljom...vodic stalno drzi gajgera i prica sta je sta...interesantno je videti sve to pogotovo sto su i gru pravili po orginalnim modelima...
 
Poslednja izmena:
Evo sad sam bas probao taj njegov mod za zvuk, i slazem se s tobom. Vanila zvuk je puno bolji, samo ga treba malo pojacati.

Ujedno sam na Win 7 x64 instalirao zadnji DX update. Budala :) totalno sam zaboravio na to, i zato mi CoP nije htio raditi u DX10 modu, vec samo DX9.

Igra izgleda puno bolje pod DX10 uz daleko bolje performanse! I stvarno ne razumijem ljude koji se zale na grafiku?
 
Radi li nekome ova repack verzija na XP-u ?:S: Ceo dan se zezam i nista...Moze i na PM,hvala:)
 
Ajde kumovo :d, daj neki tekst da prevedem...
 
Mozes i javno pa da mozemo da se 'ispravljamo' ;)

Ne ! Ce bidne prepucavanje, ko u nekoj od tema sto je bila, kako se izgovaraju odredjene reci na engleskom :d.

Ok, moze i javno :), dobra ideja.
 
Ne ! Ce bidne prepucavanje, ko u nekoj od tema sto je bila, kako se izgovaraju odredjene reci na engleskom :d.

Ok, moze i javno :), dobra ideja.
Evo za početak, dok ze ne razbudite, kako prevesti ovo Credits?Malo mi glupo zvuči krediti, ko da je šalter neke banke a i Zahvalnice mi nekako glupo zvuči.Možda najbolje da ostavim na engleskom?
 
Evo za početak, dok ze ne razbudite, kako prevesti ovo Credits?Malo mi glupo zvuči krediti, ko da je šalter neke banke a i Zahvalnice mi nekako glupo zvuči.Možda najbolje da ostavim na engleskom?

jako je tesko prevesti a da ima smisla jer credits to je fraza koja se koristi kada je neko zaslužan za nesto (all the credits to - sve zasluge pripadaju...), credits su najblize prevedeno zasluge ali to malo rogobatno zvuci (ili ne?) tako da u obzir dolazi nesto slicno po smislu a to je npr. "zasluge za realizaciju igre"
...ili se ja jos nisam probudio? :)
 
Poslednja izmena:
Ja bih to preveo kao "sklepashe gi" :) Obicno se to ranije navodilo kao "realizacija" (Slavko Tatic...:D). Bukvalno, "credits" pre znaci "zasluge" nego zahvalnice...
 
Ja bih to preveo kao "sklepashe gi" :) Obicno se to ranije navodilo kao "realizacija" (Slavko Tatic...:D). Bukvalno, "credits" pre znaci "zasluge" nego zahvalnice...
Slažem se, ali ipak mislim da je najbolje da ostavim ovako na engleskom jer i onako ogromna većina ne samo da zna šta to znači već i samo prevođenje izraza bi možda nekog zbunilo jer su navikli na ovo Credits.Mada mi se jako dopada ovo "sklepaše gi".
 
Prirodan prevod je Zasluge :).
He gets credit for that = dobio je zaslugu za to.
Ne znam sto ti lose zvuci, ako prevodis sve, onda budi dosledan :), naravno da ce zvucati cudno kad smo se navikli na eng izraze, ali samo mozda u pocetku.

purke, ne znam zasto, ali mislim da ce ovo nase prevodjenje liciti na ono pisanje recnika u seriji Crna Guja (ne gruja :)), kad treba za jednu noc da napisu sve reci engleskog jezika (jer su recnik greskom spalili), i onda su za par sati stigli do Ab :D.
 
Poslednja izmena:
Evo jedno, možda zastarelo obaveštenje, ali mislim da će se mnogima dopasti

AMK 2.0 mod će se raditi na dve platforme,na SoC i na CoP.Već duže vreme se radi za SoC, ali je zbog bolesti glavnog progrmera malo odložen.
03.10.2009.

Danas smo odlučili da nova verzija AMK Moda bude kreirana na osnovu ” Call of Pripyat”.Ta odluka je teška za nas, bilo je teško odvojiti se od nama dragog “Shadows of Chernobil”,koji je tokom godina za nas postao istinski maternji jezik.Ali moramo ići napred.
Naši programeri kreiraju alate I programe za rad sa resursima CoP,smišljaju nove zadatke I zaplet(priču), seli se na nove lokacije.Rad je počeo, obaveštavćemo vas o toku.
http://i008.radikal.ru/0910/15/32df7da8fe9c.jpg
http://s15.radikal.ru/i189/0910/40/8dbc68d1cdb5.jpg
Koliko sam rzumeo na njihovom sajtu da će prvo izaći sa lite verzijom, što znači bez novih mapa i objekata(oružja i slično) već samo nova radnja i mnogo što-šta.Taj lite bi trebao da se pojavi dosta brzo, a ovaj full, sa novim mapama veroatno neće biti gotov pre 2.011.godine jer je to jako ambiciozan projekat i zahtevan pre svega zbog nedostatka adekvatnih alata i programa pa treba prvo da se oni urade.

PS.
što se tiče prevoda , prihvatam tu sugestiju za Credits, hvala, ubedili ste me, znači "Zasluge".
Uzgred se izvinjavam što nemam vremena da dostavim konkretne tekstove za prevod, morao sam jutros da rušim Windows, uleteo neki trojanac i nije bilo druge nego format C, pa trenutno "oporavljam sistem".Još ni SoC nisam instalirao a kamo li CoP:)
 
Poslednja izmena:
Jos jedan glas za dosledno prevodjenje, danas klinci ni ne znaju kojim jezikom govore (televizijski?) makar kroz igre da se edukuju :D
 
Poslednja izmena:
Propade projekt u startu :D.
 
Nazad
Vrh Dno