Šta je novo?

voodoo3..al zver

voodoo je bilo retko parche pc hardvera napravljeno da radi kako treba

kad uzmes u obzir broj proizvodjaca V1 i V2 kartica i samu tehnologiju jasno je kad je doslo do monopolizacije nvidia/ati da sadasnji SLI/crossfire je napravljen sa istom "idejom" kao i multicore cpu = da izvuku sto vise para od korisnika uz minimalno povecanje brzine

to nikakve nema veze sa Voodoo2 sli
imas 200fps u igri i stavis jos jednu V2 i imas 400 fps...

e ovako je bilo: ;)

http://www.3dfx.ch/gallery/v/3dfx_collectors/3dfx+Collection+by+Xion/Voodoo+Graphics/
http://www.3dfx.ch/gallery/v/3dfx_collectors/3dfx+Collection+by+Xion/Voodoo+2/
 
nagurao sam citavo veliku kolicinu igara...al mi turok jedini ne radi....a pod racer mi sljaka na xp a nece na win98
.da li moze neko da mi predlozi nekakav ok driver.za win98
sve mi radilo do pre par meseci na v2 sli
ma nasao sam dosta igara koje samo 3dfx koriste...al to su mahom staaaare igre i rade samo sa cd-om
 
Poslednja izmena:
ta voodoo3 i amd vise nisu retro
nego normalan racunar za danasnje potreba surf/mail/dvix
 
Mozda ako otvarash stranice iz te iste godine, i ako josh uvek gledash samo divx :)

Danas je 10x jacha mashina 50e, tako da nema nikakvog smisla razmishljati o tome za realnu upotrebu, jedina vrednost toga je nostalgija...
 
Poslednja izmena:
Mozda ako otvarash stranice iz te iste godine, i ako josh uvek gledash samo divx :)

Jel ovo sala ili pokazatelj inteligencije :)

Danas je 10x jacha mashina 50e, tako da nema nikakvog smisla razmishljati o tome za realnu upotrebu, jedina vrednost toga je nostalgija...

Za deset godina napretka te "10x jace masine" su sposobne
da prikazu video materijal 2x ili cak 3x vece rezolucije. :party:
 
Jel ovo sala ili pokazatelj inteligencije :)

?!?!?!?!

Za deset godina napretka te "10x jace masine" su sposobne
da prikazu video materijal 2x ili cak 3x vece rezolucije. :party:

Jel sam ja osporio to ?

Samo kazem da su te mashine danas neupotrebljive i za net, svaka "jacha" strana puna flasha ima da ga smori, a za smeshne pare se moze kupiti mnogo jacha mashina koja radi i to i sve ostalo mnogo bolje.
 
Ali ako bi se zamislila situacija da se pomenuti retro racunar vec poseduje i nema se potreba za drugom primenom sem web??? Barem se meni cini nepotrebnim bacanje 50E na jacu masinu ako ona koja se vec poseduje zavrsava posao.
Situacija kod mene je da komp iz potpisa sluzi svemu i svacemu i da tek poneka igra trosi njegove resurse 100% dok vecinu vremena provodi u max 10-20% po task menadzeru.Druga masina je asus p2 ploca AT tip(ne atx vec at) s 128mb edorama (nema sdram slotove),i neka pci s3grafika(doduse miro video hehe) i sljaka internet na njemu dok se koristi kao sekundarni komp. Zavrsi mi ponekada posao da ne jurim ukucane s "normalne" masine ali se njemu blizi sut karta s te pozicije.Zauzima mesto koje ce biti namenjeno daleko ozbiljnijoj retro masini.........................................................
 
Samo kazem da su te mashine danas neupotrebljive i za net, svaka "jacha" strana puna flasha ima da ga smori

Si ti cuo za FlashBlock?! Uskoro dolazi i za Chrome :) ;)
I sa "mnogo jacim" masinama je glupo izlaziti na net bez navedene protekcije..:smackbum:
 
Jel ovo sala ili pokazatelj inteligencije :)



Za deset godina napretka te "10x jace masine" su sposobne
da prikazu video materijal 2x ili cak 3x vece rezolucije. :party:

hmm NE
masine su sposobne da puste materijal mnogo vece rezolucije ...
To sto takvog materijala neam to je druga stvar
 
Perf/watt takve masine je veoma los, kroz racun za struju bi se istopila "prednost" nenabavljanja nove. I mozda jos vaznije, moderna lowest-end masina moze skoro pasivno da se hladi cak i load-u, kamoli za web i surf, a gde bi za tu starudiju nasao kuler koji moze pasivno da hladi CPU.
 
E ala ga odvali ti

Perf/watt takve masine je veoma los, kroz racun za struju bi se istopila "prednost" nenabavljanja nove. I mozda jos vaznije, moderna lowest-end masina moze skoro pasivno da se hladi cak i load-u, kamoli za web i surf, a gde bi za tu starudiju nasao kuler koji moze pasivno da hladi CPU.

Koje mašine tačno? Aj recimo da je u pitanju neka retro mašina sa PIII procom i voodoo3 ili ili voodoo 5 5500. Pa to bez problem gura neko iole ljudsko napajanje od 250Wt. A današnje zveri sa četvorojezgarnim procesorima i besnim grafičkim teško da i 550Wt može da zadovolji. Jeste, power management kompova iz tih godina je bio loš, nije bilo nekog obaranja radnog takta itd, al opet taj komp troši manje struje od prosečne konfiguracije člana Bench foruma.
A koga još briga za račun za struju, ako ćemo da teramo mak na konac? Aj objasni ti fanaticima što voze na primer VW bube da je auto spor, nema klimu, nije bezbedan, loše koči, mnogo troši (Perf/watt što bi ti rekao). Nema bre šanse. Tako ti je i ovde. Samo što taj retro komp ne troši struje kao prosečna konfiguracija člana Bench foruma, al istina je da su mu performanse loše za današnje vreme.
 
Napisao sam lowest-end masine, npr. X2 xx50e, ovaj novi Celeron E3xxx, single-core Sempron LE1640/1250 itd. sa IGP na maticnoj. Onda Mini-ITX + Atom kombinacije, pa jos sa DC adapterima za desktop masine. Procesljate SPCR sajt i forum, da vidite sta sve ljudi sklapaju.
Multitaskingovanje tipa TC + YT + n tabova u browseru + flash sajtovi + Winamp/iTunes ce smoriti matorce samo tako. Quit living in the past, Marge. ;)

A koga nije briga za racun za struju, sta da mu radim. :)
 
Poslednja izmena:
Vreme za priču iz rata! *deka Simpson*

Ah dobri stari 3dfx. U mom drugom kompjuteru (Athlon 1.6 ghz, 1 GB RAM), još uvek visi Voodoo5 5500 zajedno sa WinXP i WinME. Windows XP mi u principu ne služi ničemu osim za razno razno debagovanje ukoliko nešto krene naopako u ovom drugom.

U stvari ceo drugi kompjuter sam sastavio zbog vudua pre pet i više godina. Taj komp mi je prilično aktivan i realno mi koristi tako da se ne radi samo o nostalgiji. Baš sam pre mesec dana odlučio da se bacim na Resident Evil sagu koju sam totalno ispreskakao od samog početka. Već sam završio treći deo i vidim da se četvrti pojavio 2004. godine te to znači da se selim na glavni kompjuter. Malo mi je falilo da ne uspem da poteram keca iz 1997, no vudu me po ko zna koji put ponovo nije izdao na kraju. U principu malo malo pa odigram ili nešto staro što sam već odigrao ili nešto što sam davno bio preskočio :)

Kad god vidim onaj glajd logo, milina. Kao što kažete, nekako glajde bio baš... glajd.

Što se mene tiče "Voodoo" je legendarna franšiza grafičkih kartica koju je dve hiljadite godine između ostalog sahranlia razno razna benčmarkerska bagra širom interneta. 3D Mark 2000, Quake3 timedemo, 3D Mark 2000, Quake3 timedemo, 3D Mark 2000, Quake3 timedemo, bla, bla, bla, la-di-da... najpoznatija pesmica u to vreme (i izvor najcrnje manipulacije).

Do dan danas mi nije baš najjasnije kako je tako nekako glat moglo da se pređe preko vuduovog unapređenog 16-bitnog moda (poznatijeg po imenu 22-bitni mod), a razlika je bila mislim nebo i zemlja. Baš sam odigrao po prvi put Shogo: Mobile Armor Division početkom ove godine (još jedna igara koju sam načisto bio zaobišao) i imao sam priliku da još jednom poredim 16-bitni mod na vudu petici i Radeonu 3870. Sve što mogu da kažem - nebo i zemlja u korist vudua, bez trunke preterivanja. S druge strane, 32-bitni mod je bio poprilično mučenje za sve grafičke karte sve do 2002-2003 godine, pa se i dalje 32-bitni mod žrtvovao zarad nekih drugih efekata. No ko je hteo i pored svega toga 32 bitni mod, vudu 5 je mogao i to, al u tom slučaju ništa od 4xFSAA, odnosno FSAA više od x2 i 32 su bili previše za kartu da podnese. Moja omiljena kombinacija je bila 800x600x16, LOD Bias -2.00 (ekvivalent 16xAF), x4FSAA, (auu ovo je odvaljivalo po kvalitetu slike). Druga kombinacija na mojoj listi željenih je bila 1024x768x16(ili x32 kada vidim da ne gubim ama baš ništa na performansama), x2 FSAA i LOD Bias -2.00 :) LOD Bias u saradnji sa FSAA je činio Anisotropic Filtering (i to -1.25 2xAF, -1.50 4xAF, -1.75 8xAF i -2.00 16xAF). Benčmarkeri su udarali po vuduu između ostalog i zbog toga što karta navodno nije imala AF, a istina je da se AF palio preko "LOD Bias" u stvari AF nije ništa drugo do antialiasovani lod bias. U ovu svoju teoriju sam imao prilike da se uverim kada sam nabavio prvog Radeona polovinom 2002. godine (vudu u pomenutoj kombinaciji je za dlaku odneo pobedu nad Radeonovim AFx16 u kvalitetu slike).

Nijedan T-Buffer efekat po meni nije bio za bacanje, ni Depth of Field ni Motion Blur ni Soft Reflections, i bili su vrlo lukavo probrani. A to koliko utiču na atmosferu se tek danas vidi, al koga je to tada bilo briga, bitno je šta ti 3D Mark, jeli, izbaci :) FSAA je bio glavni T-Buffer efekat. Totalno hardverski antialijasing odnosno FSAA je u suštini bilo mnogo veće čudo za mene nego što sam očekivao u trenutku kada mi je stigla vudu petica. "Profesionalni" benčmarkeri gotovo da su me ubedili da AA nije bitan, no ipak sam verovao 3dfx-u i nisam se pokajao. Gotovo da nema igre gde mi FSAA nije bio bitan. Od tada pa do danas nisam odigrao više ni jednu jedinu igru bez AA. Ja sliku bez AA više ne mogu ni da gledam, odnosno kad god posumljam da je ovaj Radeon nešto lenj po pitanju AA, odmah kreće istraga s moje strane dok ga ne udenem da radi kako valja :)) Heh, sećam se kada sam se hvatao za glavu videvši da je vuduov x4 FSAA u 800x600 odvalio rezoluciju 1600x1200 (beše to Giants: Citizen Kabuto). Tad sam u stvari shvatio da ma kolika da je rezolucija ne može se nadomestiti nedostatak AA. Zato meni visoka rezolucija danas nije mnogo ni bitna, odnosno teram sve u 1280x1024 jer je to osnovna rezloucija za 19-inčni monitor koji imam, i zaista ne osećam potrebu da idem naviše. Ali mi je zato najmanje x4 AA od ključne važnosti. Ono što sam takođe naučio jeste da je AA najbitniji u pokretu, a najmanje bitan na statičnoj slici tako da je poređenje AA na statičnim slikama i dan danas poprilično glupavo (a vidim da se to još uvek radi).

Drajverski tim 3dfx su činili apsolutni genijalci. U poslednjih par meseci 3dfx-ovog života, to je bio šou sa drajverima. Tako recimo, dođe Envidija i "ohrabri" neki tim (verovatno za pozamašnu lovu) da napravi dar mar na ne-envidjskom hardveru, a u ovom konkretnom slučaju sve se vrtelo oko HW T&L-a. I tako "dobri" stari benčmarkeri, npr. u MDK2 počnu da prijavljuju kako bez HW T&L ne samo da se gubi na brzini nego se gubi i na nekim svetlosnim efektim. Dakle, stiglo naređenje od Envidije nekom satrapu - ko nema HW T&L, da mu se ojadi i grafika, a ne samo FPS! U sledećoj verziji drajvera za vudu, stiže takozvani "Geometry Assist". Hm, šta bi to bilo? Zvančno u upustvu kaže ovako (parafraziram): "Pristup nekakvim naprednim funkcijama Intel-ovih i AMD-ovih procesora najnovije generacije. Ova opcija uključena omogućava da se u nekim aplikacijama (čitaj: igrama) dobiju dodatni svetlosni efekti. Isključiti ovu opciju ukoliko dođe do nestabilnsti aplikacije." Doooobro. U praksi međutim... bukvalno svaka igra koja je imala podrušku za HW T&L je prijavljivala da detektuje HW T&L na vuduu i automatski je palila sve što bi ugasila ako slučajno ne bi detektovala HW T&L (i FPS naravno nije bio loš zbog toga, a mogu reći da nisam iskusio ni bilo kakvu nestabilnost ikada). Plus između 5 i 10% više poena u 3D Marku 2000. Pošto sam ubeđen da vudu ništa nije dobio na brzini sa GA, a ipak je dobio više poena "na lepe oči"... mislim da je ovo govorilo što šta o "objektivnosti" tog programa :))) Dakle pokvariše Envidijnu svinjariju do daske... al' tada već bilo kasno.

Drajverski tim međutim je imao još veće ambicije u narednim verzijama drajvera. Npr. u poslednjim beta dravjerim što je i poslednje što su izbacili, oni likovi što mnogo vole da kopaju po drajverima i iskopavaju razne tajne, pronađoše neki hak u registriju vindouza po instalaciji drajvera, koji omogućava da se u drajverima upali takozvani HSR (Hidden Surface Removal). Da ne dužim, priču, za one koji ne znaju, u to vreme, hardverski HSR je bio prijatno iznenađenje simpatičnog novajle na tržištu grafičkih karti po imenu "Kyro", koji je na jedan veoma lukav način drastično ubrzavao rendering. Upaljena u vuduovim beta drajverima, ova opcija je zaista drastično poboljšavala performanse kartice ali je grafika u igrama bila totalno uništena do tačke ne igrivosti, tako da je očito da se radilo o nečemu u veoma ranoj eksperimentalnoj fazi (zato i nije bilo na meniju u standardnoj ponudi u drajverima). Šta bi 3dfx sa ovim uradio, a i mnogim drugim stvarima... ko zna.

To koliko je 3dfx pravio dobre drajvere možda najbolje govori činjenica da od trenutka krajnje brutalnog gašenja kompanije krajem 2000. godine pa sve do sredine 2002. godine, ja sam mogao komotno da koristim vudua bez ikakvih problem. Znači skoro 2 godine bez IKAKVE drajverske podrške, već samo sa poslednjom verzijom oficijelnih drajver u kojoj još nisu bili stigli da implementiraju ni DX8.0. Ono što znam zasigurno jeste da ovakve majstorije mogu samo da sanjam kada je indiferentni AMD/ATI u pitanju, nažalost :(

Jedine dve zamerke koje imam na V5 5500 jeste to što ga nisu napravili u najsavremenijoj tehnologiji izrade za to vreme, mislim da tada beše 55 nanometarska, ili grešim, nema veze. To bi verovatno omogućilo veći radni takt i karta ne bi bila gorostas po izgledu za to vreme. I druga stvar se tiče Enviromental Bumpmapping-a. To su trebali da implementiraju jer su neke igre još u vreme vudu trojke već taj efekat, doduše stidljivo, koristile (npr. Expendable ili Drakan: Order of the Flame). Najveći korisnik tog efekta je međutim bio Giants.

voodoo je bilo retko parche pc hardvera napravljeno da radi kako treba, zato je i umrlo kao i sve dobro na ovom svetu sto umire.

Sličnog sam mišljenja :)

Mene su i vudu 2 i vudu 5 dosta podsećali na Amigu u malom, po nekom "prijateljskom" ophođenju. A "Rampage" je trebalo da ode još jedan krupan korak u tom smeru sa svojom plejadom čipova luckastog naziva, svakog zaduženog za po nešto. Metaforično, ono što su na Amigi bili šta znam, Denise, Paula, Angus, itd. to su na rempidžu trebali da budu Sage, Fear, Mojo, itd. Kružile su glasine da bi se rempidž prodavao odvojeno od čipova, odnosno, kad kupuješ kartu s njom kupuješ i čipove koje posle montiraš, pa u zavisnosti od toga koliko čipova kupiš i montiraš, toliko ti jaka karta i pritom bi mogao da praviš razne kombinacije u smislu koliko kojih čipova ugradiš na kartu. S druge strane 3dfx me je u nekim stvarima podsećao na kompaniju Komodor i to im i nije baš neki kompliment u ovom kontekstu ;)

Šta reći, beskrupuloznost/senazacije/magla/pravljenje slona od komarca, se mnogo više isplati u korporacijskom biznisu od bilo kakve časti.
 
Koristio sam dugo neke 3dfx karte (pre svega Voodoo 2), sve sam ih redom probao, i stvarno mi je bilo zao kada je kompanija propala, ali...

3dfx nije propao ni zbog losih cipova (na kraju formalno jeste, jer su previse zakasnili sa sledecom generacijom), ni zbog drajvera (koji su bili odlicni), vec zbog lakomosti na pare.

Do trenutka kada su se bavili svojim poslom (dizajniranjem cipova i softverskom podrskom) sve je islo bez ikakvih problema. Sve je otislo dodjavola kada su odlucili da zarade jos malo vise, i prekinu kontakte sa vecinom proizvodjaca, ostavljajuci STB kao jedinog partnera.

Na zalost svih nas, brzo se zavrsilo posle toga.
 
@Stef - svaka cast, al si se raspisao. Sve si vala opisao, nema sta vise da se pise :p Samo si napravio jednu gresku - ne mesaj AA sa LOD biasom. Slazem se da je LOD u stvari AF, ali AA tu nema sta da trazi. LOD na minus maksimum (u zavisnosti od drajvera -2 do -8) ima bolju sliku (u starim igricama) nego bilo sta danas (ali samo u odnosu na AF).

Osim toga, AA x4 je skoro neupotrebljiv na rezolucijama >800x600 u vecini igara jer se gubi "glajd" efekat i kartica shtuca, cak i debelo overklokovana i sa specijalnim kulerom. Igrati nesto ozbiljnije tipa Q3 ili UT'99 na 1280x1024 sa AAx4 je misaona imenica a ne cinjenica ;-) Sa druge strane i ne osecam potrebu za AA na visim rezolucijama - pre bih rekao da je to kao stvoreno za igranje jos starijih igara, koje su native 640x480 ili 800x600 ali mnogo ugodnije.

Na primer, ovih dana uzivam u starom dobrom Might and Magic 7 na LOD -8 i AAx4; prelepo izgleda. Ista igrica na nevidiji generacije GF1-GF7 izgleda grozno (teksture mutne, gradient prelazi preostri, osecaj kao da imate kratkovidost -2 dioptriju) kako god podesili kvalitet slike. Samo GF 8 i novije imaju donekle pristojan AF, ali opet je inferioran u odnosu na 3dfx. Uostalom ako neko hoce da uporedi, okacicu neki screenshot pa da uporedimo ;-)
 
Poslednja izmena:
Samo kazem da su te mashine danas neupotrebljive i za net, svaka "jacha" strana puna flasha ima da ga smori, a za smeshne pare se moze kupiti mnogo jacha mashina koja radi i to i sve ostalo mnogo bolje.

Nazalost potpisujem:
Athlon XP-M 2.3Ghz + KT7a + 1.5GB + V5 5500 AGP muku muche sa danasnjim flashom. Hardverska akceleracija za flash radi samo na karticama koje imaju >=64MB RAMa na sebi sto je bukvalno jedva ispunjeno na vooodoou i to samo sa najnovijim SFFT drajverima. Svi ostali drajveri prijavljuju 32MB u dxdiag-u i apsolutno su neupotrebljivi za web. Sa SFFT drajverom V5 5500 moze da se koristi za youtube i za jos tu i tamo ponesto, ali ponekad, neke stranice koje preteruju u flashu (npr www.benchmark.co.rs :d ) jednostavno kompletno zakucaju masinu. Ponekad cak ni ABP ne pomaze :(

Ali zato UT'99 vozim 1280x1024 na max... kao i Q3... NFS:HS... NFS2 SE (sa AA x4)... Diablo2 (sa AAx4)... Warcraft3 takodje...
 
LOD na minus maksimum (u zavisnosti od drajvera -2 do -8) ima bolju sliku (u starim igricama) nego bilo sta danas (ali samo u odnosu na AF).

Na primer, ovih dana uzivam u starom dobrom Might and Magic 7 na LOD -8 i AAx4; prelepo izgleda. Ista igrica na nevidiji generacije GF1-GF7 izgleda grozno (teksture mutne, gradient prelazi preostri, osecaj kao da imate kratkovidost -2 dioptriju) kako god podesili kvalitet slike.

Na nV kartama moze da se podesi LOD bias, ako 16xAF nije dovoljno. :)
http://www.nhancer.com/?dat=d_optimizations
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html
 
zaista mi je drago da vidim da ima jos ljudi koji se secaju 3dfx-a i spremni su da odvoje malo vremena da ga bar pomenu.

Imam jednu V3 2000 PCI od STB-a naravno, na njoj je 16 MB tada ultra brzog SGRAM-a (klokuje se na 200 MHz bez problema sa dodatnim hladjenjem). Kartica je tako kvalitetna da bez problema moze da radi narednih 20 godina (ok, meni je u fioci ali s vremena na vreme utrci u komp doduse retko). Ovo je dobra varijanta za stare igre na novoj masini - sa ovim voodoom se moze koristiti AGP ili PCI-e kartica bez problema. Nije losa fora imati CPU na 2 ili 3 GHz sa V3 mada je naravno klasican overkill - optimum za V3 je Duron/Athlon 1000 do 1200 MHz mada visak ne moze da steti. RAM-a je za igre koje pokrece dovoljno 512 na XP-u (visak takodje ne steti). Overclock ovih kartica je sa brzim procesorima stvarno bespredmetan. Samo se vise greje i postoji opasnost da ode u vecna lovista jedno dobro parce hardvera. Najbolji driveri za V3/4/5 na XP-u su Amigasport driveri koje mozete naci ovde:

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/index.php

Sa brzim procesorom i dosta ram-a sam surf uopste nije problem za ovu karticu - jeste da flash sadrzaj malo davi ali u sustini je dosta udoban (koristim Operu)
DivX i DVD je meni i dan danas fenomenalnog kvaliteta sa saturacijom boja i ostrinom veoma prijatnim oku. 3dfx je pravio sjajne kartice - podatak da je davana garancija od deset godina (ok, bespredmetno jer posle dve god i najskuplja kartica je kanta koja kosta 20-30 eur) ipak govori dovoljno o kvalitetu i samopuzdanju firme u tom smislu. Kada pogledam pcb i kondenzatore na njoj rasplakao bih se - tako nesto se danas vise ne pravi.
 

Ajd kad si vec tako ljubazan, jos nadji takav tweaker za windows 98 ... i vrati ga nekako 10 godina unazad pa da ti odam priznanje :d Procitaj sta je napisao Stef, da se podsetis kakve je drajvere (i "optimizacije", kahm, kahm) imala nevidija u to doba.

Salu na stranu, M&M 7 ne radi u win XP/glista i vise; radi samo na staroj windozi. Uostalom, probaj. Podigni kvalitet najvise moguce i napravi screenshot na prvoj sceni u igrici. Koristi koji god zelis tweaker. Preduslov je naravno da imas graficku izmedju GF1 i GF7 (GF8+ radi mnogo bolje AF)
 
Znam, G80+ based kartice kartice rade mnogo bolje filtriranje. Samo sam predlozio "resenje", ako se tako moze nazvati. :)
 
ne mesaj AA sa LOD biasom. Slazem se da je LOD u stvari AF, ali AA tu nema sta da trazi.

Hm... slika sa maksimalnim LOD-om, a bez FSAA je izgledala zaista grozno. Odnosno teksture su u daljini toliko podrhtavale dok se krećeš, da sam recimo u igri Half-Life imao utisak kao da je grafika načisto zabrljana. Međutim, kada upališ FSAA (makar x2), onda se teksture "smire" da tako kažem, i od grozne slike nastaje fantastična slika u pokretu. Tako da bih ja rekao da je FSAA bio apsolutno neophodan za LOD. U suprotnom, bez FSAA, bolje ne paliti LOD. Možda je situacija bila bolja u višim rezolucijama od 1024x768, ali u tim višim rezolucijama, vudu nije mogao da izdrži i AA, pa mi nije bilo bitno ni da isprobavam. S druge strane AF efekat već ima podrazumevano "smirene" teksture u daljini bilo da je AA upaljen ili ne.

Osim toga, AA x4 je skoro neupotrebljiv na rezolucijama >800x600 u vecini igara jer se gubi "glajd" efekat i kartica shtuca, cak i debelo overklokovana i sa specijalnim kulerom. Igrati nesto ozbiljnije tipa Q3 ili UT'99 na 1280x1024 sa AAx4 je misaona imenica a ne cinjenica ;-)

Ma da u pravu si, nego si me pogrešno razumeo. Ja danas na radeonu ne igram igre u rezoluciji višoj od 1280x1024 (x4 AA) jer ne osećam potrebu za tim, i ako je ovaj 4870 predviđen za velike monitore i visoke rezolucije. Inače, na vudu petici, nisam naišao ni na jednu igru gde je vudu mogao da izdrži recimo 1024x768 x4 FSAA (činilo mi se da će Battlezone moći, ali čim se pojavio dim na ekranu fps je otišao dođavola). Kao što kažeš FSAA x4 je bio rezervisan samo za rezolucije do 800x600.

Do trenutka kada su se bavili svojim poslom (dizajniranjem cipova i softverskom podrskom) sve je islo bez ikakvih problema. Sve je otislo dodjavola kada su odlucili da zarade jos malo vise, i prekinu kontakte sa vecinom proizvodjaca, ostavljajuci STB kao jedinog partnera.

Slažem se da je to bio veoma loš potez, ali da li je taj potez bio povučen zbog alavosti na pare kako kažeš... to nisam siguran. Očito je bilo da, makar u kratkom roku ne da neće profitirati nego će verovatno trepeti još veće gubitke. Jedino ako su se nešto nadali na duži rok. Tako, ne mogu reći da znam zašto su povukli taj potez. Nekako bi bilo patetično reći da su to uradili da bi krajnjim korisnicima obezbedili još veći kvalitet na svoju štetu i ako je u principu tačno da ovaj potez znači veći kvalitet proizvoda, po mom mišljenju.

Zašto je 3dfx propao, ustvari meni nije baš jasno. Dugo vremena sam mislio da je osnovni uzrok tome bila loša prodaja, ali ako je za verovati Vikipediji, Vudu 5 se uopšte nije loše prodavao...

***

Što se slika tiče, ja sam već jednom davno bio kačio negde na ovom forumu upoređivanja 16-bitnog, 22-bitnog (postoji samo na 3dfx-ovim kartama) i 32-bitnog moda, pa evo opet da okačim tih šest slika :)

http://rapidshare.com/files/266990079/Screenshots.zip.html
 
^^Da, u pravu si donekle za podrhtavanje. To se u stvari naziva shimmering effect i zaista se pojavljuje u ponekim igrama, ali ne u svim. U nekim igrama to izgleda izvanredno (M&M), u nekima katastrofalno (HL), a u nekima se ni ne registruje (UT'99). Uostalom, to je stvar ukusa. Ponekad taj shimering efekat moze da se dozivi kao "trava ili lisce u pokretu" u nekim situacijama, npr 3Dmark 2000 helikopter test. Probaj, iznenadices se :)
 
ja znam lika koji je znao lika koji je imao v6000, za 50 eura dobijete moj autogram, ponude na pm! : )
 
Imam 2 pitanja:
Dal je mogueć V2 instalirati na XP-u ili makar Win 2K?
(koje drajvere da skinem?)
U kombinaciji sa kojom "2D" grafikom bi bilo lepo rešenje za DiVX / net i Diablo 2? :-devil-:

P.S. izbunario sam neku TechWorks V2 12Mb a neko vreme S370 Coppermine + S370 adapter + Chaintech 440BX čekaju da budu upotrebljeni. :)
 
Poslednja izmena:
Imam 2 pitanja:
Dal je mogueć V2 instalirati na XP-u ili makar Win 2K?
(koje drajvere da skinem?)
U kombinaciji sa kojom "2D" grafikom bi bilo lepo rešenje za DiVX / net i Diablo 2? :-devil-:

P.S. izbunario sam neku TechWorks V2 12Mb a neko vreme S370 Coppermine + S370 adapter + Chaintech 440BX čekaju da budu upotrebljeni. :)
pa ima sve sto ti "dusa" zeli na http://www.3dfxzone.it

http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo2/drivers/windowsxp/
http://www.3dfxzone.it/dir/3dfx/voodoo2/drivers/windows2k/
zadnji official 3dfx Reference 1.02.0 beta

posto ja "vozim" sli imao sam malo problema sa instalacijom na XP (proslo je na kraju na nekoj gigabyte ploci i Copermine al sam taj pc poklonio ortaku za dl)
tako da sam vratio vudue na "orginalnu" ;) makinu iz .97 pod 98SE (makina iz potpisa)

PS jel ti taj "s370" adapter PGA ili FCPGA ? obrati paznju

sto se tice divx-a moje iskustvo kaze da ispod Copermine 650mhz i nvidia GF4mx440 je sve mucenje (iako sam ja gledao stare Divx-e sa v3 kodekom na P1-233mmx i Matrox Mistique OC ;) )

btw 2 vudu u sli "biju" GF4mx440 u kvejku u 640x480 ;)
 
Poslednja izmena:
Kakav crni reference drajver - to se ne koristi vec godinama. Koristi se FastVoodoo 4.0 i radi odlicno. Sto se tice makine, za 2D mozes slobodno da koristis Radeona 4870 ili GF 8800 i vise, CPU C2D ili sta ti padne pod ruku, a ploca bilo koja sa 2 slobodna PCI slota :) Takva masina ce odlicno da tera DivX i Diablo 2 (Glide) ;-)
 
Vrh Dno