Da krenem od pocetka:
- taj kompresor ti nije bas najsrecnije resenje za tu primenu. Predvidjen je da radi sa znatno vecim temperaturama isparenja i forsiranje rada sa niskom isparenju a narocito u vakumu mu nece prijati nimalo.
Na primerima fabrickih sistema tipa ECS MAch 2 GT ili mnogih selfmade varijanti ovaj kompresor se pokazao veoma dobro za ovakve namjene.
U pitanju je LPB Kompresor kome odgovara nizak pritisak na usisu daleko veci problem je visok pritisak na potisu (sobzirom da koristim R507)
Slazem se da kompresor nije predvidjen za rad sa R507. Ali who cares znamo koliko su ovi uredjaju robustni. Isto kao sto nam procesori rade u granicama daleko van predvidjenih zasto bi kompresori po tom pitanju trebali da budu u prednosti ?
Ovde se radi o svjesnom izboru i imajuci u vidu da je pogon van specifikacija proizvodjaca.
Postoje primeri NL11F sa R507 po netu , pogledaj malo na xtremesystems.org koji rade godinama bez znatnih problema.
Prije nego jedan kompresor ode u vecna lovista treba mnogo toga da se desi
- za 230W taj kompresor nema dovoljno snage ni sa visom tackom isparenja nego sto ti koristis.
Ima snage , mogu ti poslati linkove na nekoliko gotovih sistema koji izvlace 230W+ sa vecim kondenzatorima i drukse dimenzioniranom kapilarkom.
Evo pogledaj ovde , drzi opterecenje cak od 258W na -31.1° C samo sa daleko vecim kondenzatorom od moga
http://www.extremecooling.net/index/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?39949.20
- ovako na slici taj kondenzator mi deluje premali. Nece ti mnogo pomoci ni veca kolicina vazduha jer, kao sto verovatno svi znate, bakar i aluminijum imaju granicu termo provodnosti koja se ne moze preci sa bilo kojom brzinom jt. kolicinom vazduha.
Ne pomaze mnogo , ventilator na full (3000 obrtaja i 45 dB ) znaci 4 stepena u loadu na evaporatoru. To nije mnogo ali malkice znaci
- ta spirala na potisnoj cevi nema nikakvog uticaja (zanemarljiv je) na pritisak kondenzacije. Brzina freona je tu prevelika da bi mogao da preda neku bitnu kolicinu toplote. Dovoljno je bilo da si napravio samo 1 krug radi vibracija.
Ako procitas gore ponovo napisao sam da je prvenstveno ugradjena zbog vibracije a ima sigurno i mali uticaj na hladjenje freona sobzirom na velicinu kondenzatora svaki stepen je bitan
Moja prepruka za R507 bi bila:
- Danfoss SC12 CL
- isparenje -40 C
- kapilara: 0.9mm duzine 1.25 m (125 cm)
- temperatura kondenzacije oko 35 C
- ovde je problem sto je kapacitet tog isparivaca nepoznat ali sam pretpostavio da je prilagodjen potrebnoj snazi posto je namenski pravljen.
A mozes da probas i sa R 404A. Znatno je laksi rad sa njim posto je R507 tzv. mesavina tj. blend i dopunjavanje i delimicno ispustanje ne dolazi u obzir jer dolazi do remecenja smese i nepoznate promene svih paremetara rada. Mislim da neces mnogo izgubiti na snazi a rad ce ti biti mnogo brzi i tacniji. Ne znam za DE ali ovde je R404 mnogo jeftiniji nego R507.
SC12 bi u svakom slucaju bolje obavio posao ..... za veci load.
Koja je cena SC12 u Srbiji ?
Hvala na predlogu za R404 imacu to u vidu kad budem radio sledece sisteme.
Sto se R507 tice ja ga uvek tecno punim .....
Ovde moze biti problem i to sto toplotno opterecenje nije konstantno nego zavisi od opterecenja procesora tako da mozes ocekivati prilicnu varijaciju u tacki isparenja i temperaturi procesora u zavisnosti od toga sta radis.
Sa konvencionalnim sistemima i freonima jako tesko i neisplativo ces postici temperature nize od -40C. Za dalje se koriste kaskadni sistemi i posebni fluidi (skupo ko djavo

)
Ovakvi sistemi se pune i otimizuje za odgovarajuci load.
Sto znaci da se u zavisnosti mogusnosti procesora oceni napon i frikvencija zatim se izracuna disipacija pri tim parametrima i onda biraju komponente za kompresiju.
Kad sam ja kupio ovaj kompresor , kondenzator i ostalo (pre dve godine). Tipicna disipacija tadasnjih CPU'a pri overcloku je bila oko 180W ......
Danas stvari daleko drugacije izgledaju ....
Kaskadu ce mo napraviti ne brini ...... prati forum

I nije skupo kad se kupe stariji R22 kompresori i u iste promeni ulje
Malo entuziazma i mnoge ostale komponente kao separatori ulja ili sakupljaci freona (neznam da li je prevod ispravan koriste se kod expansionih ventila da sacuvaju freon) se mogu i sami napraviti
Moj sledeci priojekat -> Kaskada R507/R23 mozda R404A/R23
Imas li mogucnost jeftino da nabavis Ethylen (R1150) ?