Šta je novo?

Gothic 4, zvanično najavljen!

@SuperStaljin, naravno da menja!
Jedino ostaje pitanje engin-a ja glasam za Source HL2-ke tako da programeri nemogu nista *****ati kao Pirana Bytes... koja je delimicno kriva iako je Jowood verovatno krivlji...
 
@SuperStaljin, naravno da menja!
Jedino ostaje pitanje engin-a ja glasam za Source HL2-ke tako da programeri nemogu nista *****ati kao Pirana Bytes... koja je delimicno kriva iako je Jowood verovatno krivlji...

Uff bre, šta je tu dobro? Jedino lica, ostalo je sve mutljavina. HL2 je gomila mutnih tekstura i to se vidi kako se približiš svakom objektu. Može ovaj iz Obliviona, a može naravno i potpuno novi. Pa valjda će biti dobar
 
ufff pa RPG nikad nece imat top engine (Oblivion je izuzetak) ali bolje to nego Aurora 2 ili kako se zvase skart iz NWN-a ili neki slican koji ima ocaj optimizaciju
HL2 engin za 1 godinu ce dosta bolje izgledati a i optimizacija je perfektna sto je vise potrebno RPG igrama posto su lokacije mnogooo vece nego u FPS-ovima
 
Spellbound je daleko od neiskusnog tima. Oni su vec 12-13 godina na gaming sceni. S obzirom da je razvoj jedne igre jako dug proces, moze se reci da tim koji razvije jednu igru automatski postaje iskusan. Spellbound ima preko pet igara iza sebe, medju kojima je najpoznatiji Desperados i njegov nastavak.
No, mislim da se Spellbound nasao pred sebi nepoznatim izazovom i da li ce izaci kao pobednik, videcemo.
Sto se tice endzina, mislim da ce iskoristiti Trinigy, na koji su vec navikli i koji koriste vec neko vreme.
Takodje, spekulise se da su slike sa Trinigy sajta (Fantasy RPG - Screenshots of a Fantasy RPG study of one of our clients planned for release for PC & Next-Gen consoles and based on Vision Engine 6.) zapravo Gothic 4.

Ipak, "Project RPB" je nesto sto svi fanovi Gothic serijala treba da prate, jer iako je Piranha Bytes napustila Gothic serijal, nesumljivo je da ce ostati verna njegovom duhu.
 
Poslednja izmena:
ma super...jos nisu popravili bagove u gothic 3, a izbacuju gothic 4...lameri
 
ma super...jos nisu popravili bagove u gothic 3, a izbacuju gothic 4...lameri

Ne pravi isti tim Gothic 4, ne pratiš fabulu:). Većina bagova je ispravljena u nezvaničnim pečevima samo igra još nije optimizovana:). Gothic 4 će verovatno biti nešto drugačiji od svojih prethodnika što se može pročitati u onom intervjuu. On kao navodi ne mnogo ali bome će tu biti razlike.
 
Izgleda isto kao i ovaj gothic 3 koji jos uvek cekam da zavrse pa da ga igram :)
Ma neka bude grafika kao i u trojci, samo da ne stuca, da srede i optimizuju endzin.Meni deluje (a tako su cini mi se i rekli) da je atmosfera (tj da ce biti) mracnija (druga slika), sto mene jako raduje... Na mene je od svih delova/regija, najbolji utisak ostavila Vally of mines iz dvojke - sumorna, napeta, neizvezna, muzika odlicno(!) prati i docarava atmosferu..Slicno ovome je i Nordmar u trojci i nadam se da ce nesto slicno napraviti u sledecem nastavnku.
 
Svakako je dobro kada imaš gotov pokretački kod, pa se koncentrišeš samo na igru. Smatram da im sva koncentracija na svetu neće pomoći da naprave dostojnog naslednika serijala. Mada, ni G3 to nije bio, pa se to može uzeti kao opravdanje.
 
A zasto ne koriste gothic 2 engine? 'ebala vas grafika :)
Nek' ga malo priblize danasnjim standardima i to je to, nije vazno sto ce grafika biti ispod proseka ili prosek u trenutku kada igra izadje. Ako ste videli u onom delu intervjua gde pishe sta zajednica najvise zeli u G4 - sve te stvari su vec postojale u G1 i G2 :d
Siguran sam da bi najveci broj fanova zrtvovao malo grafiku za elemente koji Gothic chine Gothicom. Ako bi se fokusirali na gameplay, prichu, dijaloge i slicno, uz upotrebu improved G2 engine-a igra bi se mogla zavrsiti do sledece jeseni, a verujem da bi je fanovi vishe cenili nego G3. Ovako, igra ce izaci u decembru 2009. u najboljem slucaju. Tada ce se pojaviti verovatno i novi projekat PB-a, sto je jos jedan razlog zasto bi ovi trebali ici na projekat koji mogu zavrsiti do kraja 2008. jer tesko ce pobediti PB u njihovoj sopstvenoj igri, narocito sada kada su osetili neke stvari na svojoj kozi ;)
 
Poslednja izmena:
Verovatno ce se prvo pojaviti G4, pa tek posle igra Piranha-e Bytes.
U sustini nista ne gubimo, vec dobijamo dve igre, koje ce maksimalno pokusati da lice na Gothic, od kojih ce se jedna zvati Gothic..., a druga ce imati reklamu - duhovni naslednik Gothic serijala :)

Sto se tice ideje da se koristi unapredjeni endzin koji je koriscen za G1 I G2,vecina fanova ne samo da nece imati primedbu, vec ce verovatno i ovlaziti na tu ideju :D
 
Poslednja izmena:
Siguran sam da bi najveci broj fanova zrtvovao malo grafiku za elemente koji Gothic chine Gothicom. Ako bi se fokusirali na gameplay, prichu, dijaloge i slicno
Podržavam :)
Ne samo za Gothic nego i za većinu igara. Ja sam nedavno igrao Baldur's Gate 2 i ekstra mi je, čak sam ga kasnije probao na novom 22" i iznenadio se koliko izgleda bolje nego što sam očekivao, jer BG2 naravno ne podržava 1680x1050 ali mu 1024x768 sasvim dobro izgleda.
 
Poslednja izmena:
Ljudi, o čemu to pričate, "siguran sam da bi najveci broj fanova zrtvovao malo grafiku" :)
Prvo, fanove niko ne uzima u obzir kada se odlučuje o grafici i zvuku, i to s punim razlogom.
Drugo, komercijalna video igra je, i pored umetničke strane, i dalje korporativni proizvod koga treba prodati za pare i vratiti desetine hiljada dolara potrošenih na dizajnere i programere. Zašto bi prodali hiljadu kopija RPG-a sa odličnom pričom i lošom grafikom, kada mogu prodati sto hiljada kopija RPG-a sa odličnom pričom i odličnom grafikom?
A treće, ljudi koji rade priču i gameplay nisu isti kao i oni što rade grafiku (osim ako nije u pitanju neki garažni studio gde je direktor ujedno programer, dizajner i scenarista), tako da ovde nema nikakvih prinudnih kompromisa. Imaju sve preduslove da naprave kvalitetnu igru u svim aspektima, i nadam se da će u tome uspeti.
 
Ljudi, o čemu to pričate, "siguran sam da bi najveci broj fanova zrtvovao malo grafiku" :)
Prvo, fanove niko ne uzima u obzir kada se odlučuje o grafici i zvuku, i to s punim razlogom.
Drugo, komercijalna video igra je, i pored umetničke strane, i dalje korporativni proizvod koga treba prodati za pare i vratiti desetine hiljada dolara potrošenih na dizajnere i programere. Zašto bi prodali hiljadu kopija RPG-a sa odličnom pričom i lošom grafikom, kada mogu prodati sto hiljada kopija RPG-a sa odličnom pričom i odličnom grafikom?
A treće, ljudi koji rade priču i gameplay nisu isti kao i oni što rade grafiku (osim ako nije u pitanju neki garažni studio gde je direktor ujedno programer, dizajner i scenarista), tako da ovde nema nikakvih prinudnih kompromisa. Imaju sve preduslove da naprave kvalitetnu igru u svim aspektima, i nadam se da će u tome uspeti.

Poenta je u vremenu kada ce da izbace igru. Najvise vremena se utroshi na preradi nekog postojeceg engine-a da bi zadovoljilo potrebe Gothic-a, a tek onda sledi bolno ispravljanje bagova, optimizacija, izbacivanje feature-a usled nedostatka vremena da se implementiraju jer izdavach bichuje da se pozuri (climbing, diving u G3 kao primer).
Ono sto sam hteo da kazem je da bi upotrebom unapredjenog G2 engine-a vreme potrebno za pravljenje G4 bilo nesto duze nego kod prosecne expanzije, znaci max godinu dana. Ovako ce je praviti minimalno 2.5 godine. Ovakav G4 o kome pricham bi kupili svi koji su kupili i prve dve igre (a verujem i mnogi drugi)...a to nije hiljadu ljudi ;)
Pitanje je da li je bolje vrabac u ruci za godinu dana + zadovoljni fanovi ili golub na grani posle 2.5 godine + neizvestan kvalitet.
 
NE moze to bas tako da se radi...Kolko god da bi im manje vremena trebalo da uzmu matori engine i dodaju paralx mapping, tolko ce im vise vremena trebati da da ubace game mechanics. Znas, nekima nece smetati losija grafika, ali ce im smetati losa fizika, losa animacija (jadan ragdoll) usled nemogucnosti engine-a, dalje, svi ti "motori" imaju ogranicenja, kako graficka tako i mehanicka.. Recimo mozes da imas 30 orkova u jednom podrucju i da sve radi, a ako ih imas 35 onda igra koci na bilo kakvoj masini (problem koji postoji u G3, sekcije pretrpane entity koji ulaze/izlaze, animacije itd). Onda recimo matori endzin moze da radi sa (lupam) max 255 animacija, novi engine moze sa beskonacno (streming)... Znaci sve i da se ne koncentrisu na grafiku i da uzmu stari "motor" imace sijaset drugih ogranicenja koja ako ne rese igra nece bas biti primamljiva. Da mogu tek tako da biraju, uzeli bi recimo UE3 i zavrsili pricu, ali ne moze posto bi morali da naprave game mechanics engine samostalno i da ga implmentiraju da RADI sa UE3 :D
 
NE moze to bas tako da se radi...Kolko god da bi im manje vremena trebalo da uzmu matori engine i dodaju paralx mapping, tolko ce im vise vremena trebati da da ubace game mechanics. Znas, nekima nece smetati losija grafika, ali ce im smetati losa fizika, losa animacija (jadan ragdoll) usled nemogucnosti engine-a, dalje, svi ti "motori" imaju ogranicenja, kako graficka tako i mehanicka.. Recimo mozes da imas 30 orkova u jednom podrucju i da sve radi, a ako ih imas 35 onda igra koci na bilo kakvoj masini (problem koji postoji u G3, sekcije pretrpane entity koji ulaze/izlaze, animacije itd). Onda recimo matori endzin moze da radi sa (lupam) max 255 animacija, novi engine moze sa beskonacno (streming)... Znaci sve i da se ne koncentrisu na grafiku i da uzmu stari "motor" imace sijaset drugih ogranicenja koja ako ne rese igra nece bas biti primamljiva. Da mogu tek tako da biraju, uzeli bi recimo UE3 i zavrsili pricu, ali ne moze posto bi morali da naprave game mechanics engine samostalno i da ga implmentiraju da RADI sa UE3 :D

Ma znam ja sta ti govoris, zato sam i rekao da ce im sa ovim middleware engine-om trebati min 2.5 godine, jer ce i njega morati prilagode Gothic potrebama. Gothic 2 engine je ogranicen, zato su i krenuli da rade engine za G3, ali meni i danas G2 ok izgleda na max podesavanjima, i uz neka sitnija poboljsanja to bi bilo ok :)
***, meni se igra Gothic onakav kakv je bio u kecu i dvojci...sva ta eksperimentisanja me ne privlace. Dzaba im sva grafika i fizika u trojci, kad je sama igra (bar meni) za klasu losija od dvojke. Secam se kako su se ljudi zalili na combat system u G2, a u trojci smo dobili borbu gde se odjednom boris sa 100 orkova pri cemu jednog mlatis a ostali stoje oko tebe i gledaju...znaci pobeda u borbi 1 na 100 je standardna pojava u G3 :)
Otiso sam u offtopic...nije mi bila namera da poredim G2 i G3, al ***.
 
najbolja fora je sto se ti i jos dvoje-troje borite protiv 20 orkova i ti zamanes na orku, mac zvekne i tvog saborca koji se instant naljuti i pocne tebe da krlja. Onda ucitas savegame i prakticno moras da pustis da tvoji saborci prvo izginu da ih ne bi ti morao ubijati i kvariti reputaciju ili reskirati da te traze zbog ubistva u tom gradu, sto automatski znaci da moras da pobijes ceo grad i unistis sve kvestove iz doticnog. Uzas za imerziju...To mi se zapravo desilo...morao sam God mode i da pobijem sve zivo u gradu jer ne mozes na sledeci grad/quest dok taj ne resis...(pre toga sam probao varanjem da nabudzim onaj skill za "vrdanje" ali nije vredelo :( )
 
najbolja fora je sto se ti i jos dvoje-troje borite protiv 20 orkova i ti zamanes na orku, mac zvekne i tvog saborca koji se instant naljuti i pocne tebe da krlja. Onda ucitas savegame i prakticno moras da pustis da tvoji saborci prvo izginu da ih ne bi ti morao ubijati i kvariti reputaciju ili reskirati da te traze zbog ubistva u tom gradu, sto automatski znaci da moras da pobijes ceo grad i unistis sve kvestove iz doticnog. Uzas za imerziju...To mi se zapravo desilo...morao sam God mode i da pobijem sve zivo u gradu jer ne mozes na sledeci grad/quest dok taj ne resis...(pre toga sam probao varanjem da nabudzim onaj skill za "vrdanje" ali nije vredelo :( )

Ako se dobro secam ima resenje za to bez klanja celog grada. Ima iz konzole da se podesi neki flag kod NPC-ova. Npr. ja sam oslobodio jedan grad previse i poceli su ork bossovi da me napadaju kada udjem kod njih (nakon onog dijaloga da se nesto cudno desava i da moraju da ubiju sve sumnjive). Secam se da sam kod ostalih bosova morao setujem taj flag i na taj nacin sam mogao dobijem od njih questove i slicno. Moze se svaki NPC na taj nacin napraviti kao "friendly" dok ne obavis sto trebas, a posle ga vratis u prvobitno stanje. Jeste cimanje, ali bar se mogu svi kvestovi odraditi :)
 
Iskopah nešto konačno, ni najmanje veselo ali očekivano- "the release date should be around Q1 2010"

I još jedna šotka:)

40897253ce5.jpg
 
Iskopah nešto konačno, ni najmanje veselo ali očekivano- "the release date should be around Q1 2010"

Auuu, pa dotad cu prestati da se igram :d (a mozda i ne, ako nizbogceg drugog onda zbog Gothica 4 :D)

Btw, nebo rula na ovoj zadnjoj slici.
 
Poslednja izmena:
Ko zna u cemu su uradili ovo okruzenje odakle je screenshot. Zar ne reche lik gore da jos ni endzin nisu izabrali? :)
 
Ma ovo je samo primer RPG fantazije na trinigy engine-u, a sad dal' ce njega koristiti... Ko zna...
Verovatno, ali ima jos malo da cekamo...
 
Jowood o slikama koje su procurele:S:

“Screenshots of Gothic 4 have not been released by the developer Spellbound nor Publisher JoWooD Productions. The recently released screenshots did not originate from our new RPG game and do not come close in comparing to the graphical level that Gothic 4 will reach”, explains Johannes Natterer, Head of Marketing at JoWooD Productions. “Gothic 4 will far exceed the aesthetics shown in the mentioned screenshots. At this stage of development we feel that it is too early to release screenshots of the game”.

Usput, onja patch za trojku će biti oficijelni i izgleda da stvarno dolazi sa prvim danima nove godine. Rade i tvorci četvorke na njemu i po svemu sudeći to će biti onaj davno najavljivani i poveći. Znači toliko je trebalo da dobijemo gotov proizvod:mad:
 
Poslednja izmena:
2010?!?!? morace da izgleda kao 3dmark2008 :)


ma ko ce to da ceka, da odigram jos ovaj fallout3 ispljujem ga svuda gde stignem pa da odem u zasluzenu penziju :p
 
2010?!?!? morace da izgleda kao 3dmark2008 :)


ma ko ce to da ceka, da odigram jos ovaj fallout3 ispljujem ga svuda gde stignem pa da odem u zasluzenu penziju :p

Blago tebi, pa tek u penziji ce da se izigras ko covek :d
 
Ajde beži sa tim pesimizmom sa ovog humanog i lepog topika:d
 
Nove informacije

Gothic 4 Arcania first details (26.4.2008 15:15 - levis)
Few lucky subscribers have received the June issue of German PC Games magazine in advance and thanks to that, we've got the first details on Spellbound's upcoming RPG:
Fully titled Gothic 4: Arcania (as opposed to the previous subtitle Genesis).
Story set 10 years after the third title and located on various southern islands, each having different climate zones and its own flora & fauna.
Same as in previous titles, there'll be a hidden place (temporarily blocked by a magical shield/barrier).
Weather changes, full day and night cycle plus the ability to temporarily cast a spell and change the time of day (e.g. from day to night when you need to slip past guards unnoticed).

Aside few NPCs from the previous title, some monsters will have a fresh look (however, trolls look the same as in Gothic III).
With the ability to climb and ride on beasts.
Aiming for continuity, developers have gone through fan wishes on the forums and are planning on integrating some of them.
Fully DirectX 10 compatible with advanced shader technology: standing under a tree, not only light will be realistically dimmed, but looking up into the sky, you'll see the sun behind partially transparent leaves.
Gothic 4: Arcania for PC, X360 and PS3 hasn't got a release date yet, it'll be done "when it's done" and won't miss out on this year's Game Convention.
 
Vrh Dno