Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ako moze jos malo pojasnjenja...

Sta se podrazumeva u Robu bez garancije tj u robu uz koju se ne izdaje garantni list??

Imam konkretan problem sto sam uz kupljen proizvod dobio garantni list (koji naravno nisam potpisao), i taj list izdaje proizvodjac proizvoda a ne prodavnica gde je proizvod kupljen. U prodavnici sam dobio samo njihov racun. Proizvodjac je iz drugog mesta, ako ima veze. U tom garantnom listu pise cuvenih 45 dana za resavanje reklamacije. Zvao sam danas republicku inspekciju i pozvao se na clan 34 zakona o zastiti potrosaca i clan 36 zakona o prometu robe, medjutim inspektorka mi je rekla da to spada u proizvode sa garancijom i da se gleda sta pise u garantnom listu (45 dana). Kada sam spomenuo da nisam potpisao nikakvu garanciju i da se po tome ovo tretira kao proizvod BEZ garancije, dakle da imam 6 meseci garancije i 8+15 dana za resavanje, rekla mi je da to nema veze, da se garancija ne mora potpisati i da je za resavanje reklamacije zaduzen proizvodjac tj. firma koja stoji na tom garantnom listu??
Inace doticna inpektorka mi je zvucala i malo zbunjeno i nesigurno, tako da pretpostavljam da i tamo ima ljudi koji bas ne rade ili ne znaju dobro svoj posao..

Ako moze neko da da neko pojasnjenje oko ovoga.
 
Ako moze jos malo pojasnjenja...

Sta se podrazumeva u Robu bez garancije tj u robu uz koju se ne izdaje garantni list??

Imam konkretan problem sto sam uz kupljen proizvod dobio garantni list (koji naravno nisam potpisao), i taj list izdaje proizvodjac proizvoda a ne prodavnica gde je proizvod kupljen. U prodavnici sam dobio samo njihov racun. Proizvodjac je iz drugog mesta, ako ima veze. U tom garantnom listu pise cuvenih 45 dana za resavanje reklamacije. Zvao sam danas republicku inspekciju i pozvao se na clan 34 zakona o zastiti potrosaca i clan 36 zakona o prometu robe, medjutim inspektorka mi je rekla da to spada u proizvode sa garancijom i da se gleda sta pise u garantnom listu (45 dana). Kada sam spomenuo da nisam potpisao nikakvu garanciju i da se po tome ovo tretira kao proizvod BEZ garancije, dakle da imam 6 meseci garancije i 8+15 dana za resavanje, rekla mi je da to nema veze, da se garancija ne mora potpisati i da je za resavanje reklamacije zaduzen proizvodjac tj. firma koja stoji na tom garantnom listu??
Inace doticna inpektorka mi je zvucala i malo zbunjeno i nesigurno, tako da pretpostavljam da i tamo ima ljudi koji bas ne rade ili ne znaju dobro svoj posao..

Ako moze neko da da neko pojasnjenje oko ovoga.


Upravo tako, vecina zaposlenih u trzisnoj inspekciji su ljudi koji su na tu funkciju dosli is starih davnih dana, nisu osecali nikakvu konkurenciju, nisu osecali potrebu da se upoznaju sa novim zakonima, jednostavno nema privatnog gazde koji ce im zalepiti otkaz.
Sefica njihove sluzbe je fina ali inertna, i ne efikasna, ne vidi nikakvu potrebu da utice na svoje sluzbenike, dosla je na tu funkciju preko veze.

Razgovaraj sa nacelnikom i upravnikom njihove sluzbe oni se nalaze u upravi trzisne inspekcije na Novom Beogradu, recicu ti veceras kako se zove, i pitaj ga zasto njihova sluzba odobrava garantne listove koji su protiv zakona a samim tim i protiv ustava nase Republike.

Bas upravo citam novi nacrt koji je u sustini uputila Evropska komisija koja upravo opominje na ovakve stvari.
 
Upravo to mi je i prolazilo kroz glavu dok sam razgovarao sa doticnom gospodjom. Da je dobila posao preko veze i da ga radi vrlo lose.
Dok smo razgovarali obavljala je i neki privatan razgovor preko mobilnog telefona tako da sam stekao prilicno los utisak - nezainteresovanosti i tromosti.
Ja sam iz Novog Sada, tako da mi ta uprava na Novom Beogradu ne pomaze puno. Dogovorio sam preko telefona da odem licno i da podnesem prijavu, a ponecu i kopije ovih zakona pa ako doticna gospodja slucajno nesto ne bude znala najbolje, da joj otvorim oci.
U krajnjem slucaju preostaje mi Pokrajinski Ombudsman (mada je i tu pitanje kako ljudi rade svoj posao i kako su dosli na pozicije:smash:) i zalba na rad inspektora, mada se nadam da do ovoga nece doci...
Koliko samo covek mora da se iscima da ostvari svoja prava u ovoj drzavi pa to je strasno. Zato najveci deo ljudi i odustaje od ovakvih stvari, mnogo se energije i zivaca igubi...:wall:
 
U petak 9. Novembra sam predao Graficku karticu MSI NX7900GT u NS u pc021u Garanciju,dali su mi papir gde pise da su preuzeli itd.Sad ako sam ja dobro ukapirao oni meni 17.11. moraju da jave sta je sa grafickom dal cu da dobijem novu ili da dobijem nazad novac ili?Posto je graficka placena 29000dinara ja cu traziti novac,oni meni trebaju da daju zadnju cenu po kojoj su imali?Eh da ovaj serviser mi je preko telefona rekao da ce trebati 3-4 nedelje da se vidi sta je,ja sam mu rekao da je po Zakonu o Zastiti potrosaca rok 8 dana on se pravio blesav i nije imao pojma.Sta mi savetujete da ih nazovem 17.11 ili?
 
U petak 9. Novembra sam predao Graficku karticu MSI NX7900GT u NS u pc021u Garanciju,dali su mi papir gde pise da su preuzeli itd.Sad ako sam ja dobro ukapirao oni meni 17.11. moraju da jave sta je sa grafickom dal cu da dobijem novu ili da dobijem nazad novac ili?Posto je graficka placena 29000dinara ja cu traziti novac,oni meni trebaju da daju zadnju cenu po kojoj su imali?Eh da ovaj serviser mi je preko telefona rekao da ce trebati 3-4 nedelje da se vidi sta je,ja sam mu rekao da je po Zakonu o Zastiti potrosaca rok 8 dana on se pravio blesav i nije imao pojma.Sta mi savetujete da ih nazovem 17.11 ili?

Закон је закон, и мора се поштовати. Какво црно мјесец дана, тај 17. је рок тако да им се тада обрати.
 
Evo i ja imam slichni sluchaj sa reklamiranjem ploche.

Beogratska firma relativno poznata (reklamacijama) na ovom forumu Milsoft Computers drzi na reklamaciji vec evo 15 dana plochu (odneo sam 2.nov. ). Zvao sam ih 2 puta i lik je rekao da su poslali distributeru pa cekaju odgovor, da im poshalju drugu. Ma okolisha mi. Pomiljao je rok od 45 dana pa ako ne poshalje distributer drugu, pa i bolju bez doplate, onda da mi vrate pare. Rekao je da ce oni zvati chim dobiju odgovor distributera.

Jos sam mu rekao da je sam bez kompa. Da mi treba, da pozuri. Poshto sam predpostavio(chitajuci iskutve forumasha sa njima) da ce ovo da potraje reshio sam problem sa kompom na brutalan nachin, kupovinom nove ploche u proverenoj novobeogratskoj firmi.

E sad poshto GA-965P-S3 izgleda nema nigde odavno verovato ako ih ne pritisnem (po zakonu) ima da mi razvlache to 45 dana. Sad po onoj crnoj teoriji za tih mesec ipo ima da mi ucene tu plochu i da mi vrate mnogo manje para. Sad kao pishe u njihovom cenovniku da je nekih ~83 €

Mozete li neke predloge shta da im kazem kad ih nazovem?
 
Meni i dalje nisu jasne neke stvari, pa ako bi neko mogao kratko i jasno da precizira.

1) Šta ako garancija važi parcijalno, recimo za mobilni, pa kaže "ne važi za displej, ne važi za bateriju (ili važi 7 dana), ne važi za ovo ili ono"? Šta u roku od 6 meseci, šta posle tog roka? Kakva su tu prava kupca?

2) Da li ako se proizvod pokvari u garantnom roku, recimo posle 9 meseci, kupac ima pravo da traži zamenu za novi proizvod ili povraćaj novca, ili mora da pristane na popravku?

Ovde je nekoliko puta spomenuto snimanje razgovora. Ja moram da naglasim da snimanje razgovora namenjenih vama nije zabranjeno. KZ Srbije je jasan, krivično delo neovlašćenog snimanja postoji ako ste snimali tuđi razgovor, nešto što nije namenjeno vama. Npr, ako ja snimam svoj tel. razgovor - to jeste legalno. Ako se nekako zakačim pa snimam tuđi - to je krivično delo. Dakle, imate pravo da snimate razgovor sa serviserom, prodavcem itd.
 
Meni i dalje nisu jasne neke stvari, pa ako bi neko mogao kratko i jasno da precizira.

1) Šta ako garancija važi parcijalno, recimo za mobilni, pa kaže "ne važi za displej, ne važi za bateriju (ili važi 7 dana), ne važi za ovo ili ono"? Šta u roku od 6 meseci, šta posle tog roka? Kakva su tu prava kupca?

2) Da li ako se proizvod pokvari u garantnom roku, recimo posle 9 meseci, kupac ima pravo da traži zamenu za novi proizvod ili povraćaj novca, ili mora da pristane na popravku?

Ovde je nekoliko puta spomenuto snimanje razgovora. Ja moram da naglasim da snimanje razgovora namenjenih vama nije zabranjeno. KZ Srbije je jasan, krivično delo neovlašćenog snimanja postoji ako ste snimali tuđi razgovor, nešto što nije namenjeno vama. Npr, ako ja snimam svoj tel. razgovor - to jeste legalno. Ako se nekako zakačim pa snimam tuđi - to je krivično delo. Dakle, imate pravo da snimate razgovor sa serviserom, prodavcem itd.

Samo da te podsetim, ja sam ovde naveo sta snimas, prvo snimas svoj razgovor, a drugo rekao sam kako ga karakterises, kao dokumentovanje svog zivota, ili ti snimas svoj zivot, a ne konkretan razgovor.

Cak i da se kao takav ne moze uvrstiti u dokazni materijal, u praksi se sudija moze uveriti u ispravnost tvojih postupaka i tacnost tvojih navoda, kao i pogubno laganje protivnicke strane, koja bi u odbrani ili protivtuzbi mogla da opovrgava sve tvoje pismene navode, ne znajuci da ti imas dokumentovano razgovor izmedju tebe i njega.

Garancija ne moze biti parcijalna, vec ide na ceo uredjaj.
 
Garancija ne moze biti parcijalna, vec ide na ceo uredjaj.
Hvala. Možeš li da navedeš neki član, propis, nešto na šta se čovek konkretno može pozvati u slučaju problema ove vrste?
 
Da li to znači da dužina garancije i na bateriju u laptopu mora da bude ista kao i za laptop ? Jer kako vidim skoro svugde je garancija za bateriju 50% od garancije laptopa.
 
Evo i ja imam slichni sluchaj sa reklamiranjem ploche.

Beogratska firma relativno poznata (reklamacijama) na ovom forumu Milsoft Computers drzi na reklamaciji vec evo 15 dana plochu (odneo sam 2.nov. ). Zvao sam ih 2 puta i lik je rekao da su poslali distributeru pa cekaju odgovor, da im poshalju drugu. Ma okolisha mi. Pomiljao je rok od 45 dana pa ako ne poshalje distributer drugu, pa i bolju bez doplate, onda da mi vrate pare. Rekao je da ce oni zvati chim dobiju odgovor distributera.

Jos sam mu rekao da je sam bez kompa. Da mi treba, da pozuri. Poshto sam predpostavio(chitajuci iskutve forumasha sa njima) da ce ovo da potraje reshio sam problem sa kompom na brutalan nachin, kupovinom nove ploche u proverenoj novobeogratskoj firmi.

E sad poshto GA-965P-S3 izgleda nema nigde odavno verovato ako ih ne pritisnem (po zakonu) ima da mi razvlache to 45 dana. Sad po onoj crnoj teoriji za tih mesec ipo ima da mi ucene tu plochu i da mi vrate mnogo manje para. Sad kao pishe u njihovom cenovniku da je nekih ~83 €

Mozete li neke predloge shta da im kazem kad ih nazovem?

Cisto sumnjam da ce ti vratiti pare nazad.
Verovatno ces dobiti popravljenu plocu u roku od 45 dana ili drugu plocu ili mogucnost da uzmes neku drugu robu za pare na koje ti procene plocu ako taj rok istekne.
 
Cisto sumnjam da ce ti vratiti pare nazad.
Verovatno ces dobiti popravljenu plocu u roku od 45 dana ili drugu plocu ili mogucnost da uzmes neku drugu robu za pare na koje ti procene plocu ako taj rok istekne.

I to sve ako je budala da dozvoli prvo nezakoniti rok od 45 dana, pa i nezakoniti proces garincije koji mu nije ostavio pravo izbora i na kraju ako bi dozvolio nezakonitu odluku da garantijer odlucuje sta ce sa njegovim parama i njegovim postupkom.
150000 dinara kazna garantijeru, ko od sale.
Sud casti o trosku drzave ko od sale, dobijen naravno, itd.
Ja sam vec rekao ima ljudi koji pristaju da im vrate i ne sredjene komponente itd, svakakvog naroda ima.
Pre nego sto nekome savetujete nesto, upoznajte se sa zakonom.

Toliko je detaljno napisano, da na prostoru Balkana nema detaljnijeg.

Inace ovakve savete ne mozete nigde dobiti, posto se za ovakve pare uzimaju pare!!!

Jos jednom, garantijeri se pozivaju na nekakav rok od 45 dana koji vazi u slucaju,
da vi, uredjaj koji nije u garanciji(polovan) odnesete na servis, i u kojem je servis duzan da u odredjenom roku popravi, sredi ili vrati kao neispravan).
I postoji slican vremenski rok u kojem je nekakav rok za isporuku robe od 45 dana od dana kad je ta roba primljena izmedju dva pravna lica, inace saradnika u poslu.

Taj rok nema nikakve veze sa kupljenim uredjajem na slobodnom trzistu Srbije, i takav rok je protivan vasim pravima, i garancija je lako oboriva.
Na vas se iskljucivo odnosi zakon o zastiti potrosaca i par propratih zakona koji objedinjuju prava i uslove potrosaca, koji se mogu naci kroz ovaj thread, naravno ako ste saradnik ili poslovni saradnik sa doticnom firmom, na vas i ne vazi zakon o zastiti potrosaca, vec na vas vazi obligacioni zakon, i zastita od strane drzave u slucaju da je suprotna strana prekrsila ugovor.
Ako naravno niste potpisali detaljni ugovor sa firmom koja je garantijer , u tom slucaju vaze pravila koja je nametnula drzava.
Ukoliko ste potpisali ugovor i ukoliko on nije u skladu sa minimalnim pravima, takav ugovor se moze osporiti , oboriti i preinaciti u drugaciju formu, koja bi bila u skladi sa vasim pravima kao jednom stranom u obligacionom procesu.
Ljudi placanjem poreza odnosno haraca, vi ste platili i pomoc drzave, i tu ne treba da vas muci neka prica zasto bi drzava to radila za mene, prosto placena je i to debelo.
 
Da li to znači da dužina garancije i na bateriju u laptopu mora da bude ista kao i za laptop ? Jer kako vidim skoro svugde je garancija za bateriju 50% od garancije laptopa.

Ukoliko je uvoznik uvezao bateriju i sam uredjaj kao odvojive delove i ukoliko je prodao uredjaj kao sklop ili podsklop onda moze, a ukoliko je uredjaj uvezao kao produkt, i ukoliko ga reklamira kao uredjaj koji ima garanciju od 2-3 godine, onda po pravilu ne bi mogao da razdvaja objedinjenu celinu uredjaja. Morao bi da ga proda kao dva uredjaja sa dve garancije.
Medjutim i pored zakona sud bi mogao da presudi u korist prodavca ili uvoznika, ukoliko vasa strana ne bi izasla sa valjanim zakonskim kontra razlogom.
Sud nije duzan da vas brani niti da vam ukazuje na vasa prava, najvise sto Sud moze je da vam da pravni lek, sto znaci da vam kaze koliki vam je rok na zalbu i kome se mozete zaliti.
Sud uvek pokusava da vam da najgore resenje a vasa je stvar kako cete vi izboriti najbolje.

Recimo cist primer, vas recimo tuzi Infostan (komunalno), i ukoliko je proslo vise od 1 godine, vi se mozete pozvati na zastarelos placanja rezijskih racuna.
Ovde je glavna stvar ukoliko se vi ne pozovete na zastarelost, sigurno gubite u slucaju, ukoliko se pozovete na zastarelost vi sigurno dobijate.
To je ta metodologija u zakonu.
Ukoliko se ne pozoves na zakon, taj isti se nece odnositi na tebe u tvoju korist.
 
Poslednja izmena:
I to sve ako je budala da dozvoli prvo nezakoniti rok od 45 dana, pa i nezakoniti proces garincije koji mu nije ostavio pravo izbora i na kraju ako bi dozvolio nezakonitu odluku da garantijer odlucuje sta ce sa njegovim parama i njegovim postupkom.
150000 dinara kazna garantijeru, ko od sale.
Sud casti o trosku drzave ko od sale, dobijen naravno, itd.
Ja sam vec rekao ima ljudi koji pristaju da im vrate i ne sredjene komponente itd, svakakvog naroda ima.
Pre nego sto nekome savetujete nesto, upoznajte se sa zakonom.

Toliko je detaljno napisano, da na prostoru Balkana nema detaljnijeg.

Inace ovakve savete ne mozete nigde dobiti, posto se za ovakve pare uzimaju pare!!!

Jos jednom, garantijeri se pozivaju na nekakav rok od 45 dana koji vazi u slucaju,
da vi, uredjaj koji nije u garanciji(polovan) odnesete na servis, i u kojem je servis duzan da u odredjenom roku popravi, sredi ili vrati kao neispravan).
I postoji slican vremenski rok u kojem je nekakav rok za isporuku robe od 45 dana od dana kad je ta roba primljena izmedju dva pravna lica, inace saradnika u poslu.

Taj rok nema nikakve veze sa kupljenim uredjajem na slobodnom trzistu Srbije, i takav rok je protivan vasim pravima, i garancija je lako oboriva.
Na vas se iskljucivo odnosi zakon o zastiti potrosaca i par propratih zakona koji objedinjuju prava i uslove potrosaca, koji se mogu naci kroz ovaj thread, naravno ako ste saradnik ili poslovni saradnik sa doticnom firmom, na vas i ne vazi zakon o zastiti potrosaca, vec na vas vazi obligacioni zakon, i zastita od strane drzave u slucaju da je suprotna strana prekrsila ugovor.
Ako naravno niste potpisali detaljni ugovor sa firmom koja je garantijer , u tom slucaju vaze pravila koja je nametnula drzava.
Ukoliko ste potpisali ugovor i ukoliko on nije u skladu sa minimalnim pravima, takav ugovor se moze osporiti , oboriti i preinaciti u drugaciju formu, koja bi bila u skladi sa vasim pravima kao jednom stranom u obligacionom procesu.
Ljudi placanjem poreza odnosno haraca, vi ste platili i pomoc drzave, i tu ne treba da vas muci neka prica zasto bi drzava to radila za mene, prosto placena je i to debelo.

Nemoj se ljutiti, ali meni to sto si napisao zvuci kao spisak lepih zelja i raznih fraza izvadjenih iz konteksta.
Cak i kada bi sve to bilo tacno, na kraju bi zavrsili kao parnica na sudu gde bi troskovi i vreme resavanja visekstruko premasili vrednost maticne ploce i rok ispunjenja garancije od 45 dana?
Da li bi mogao da kazes konkretno sta ti mislis da bi ivica trebao da radi da bi bolje prosao, i da li je to vec ranije nekada uspelo?
 
Nemoj se ljutiti, ali meni to sto si napisao zvuci kao spisak lepih zelja i raznih fraza izvadjenih iz konteksta.
Cak i kada bi sve to bilo tacno, na kraju bi zavrsili kao parnica na sudu gde bi troskovi i vreme resavanja visekstruko premasili vrednost maticne ploce i rok ispunjenja garancije od 45 dana?
Da li bi mogao da kazes konkretno sta ti mislis da bi ivica trebao da radi da bi bolje prosao, i da li je to vec ranije nekada uspelo?


Mislis kad nije uspelo, a ne ka je uspelo.
Za sve slucajeve za koje ja znam je uspelo.

Ne razumem te kako mislis spisak lepih zelja, ajde da si rekao kontra, zar ne shvatas, 95% ako ne i vise procenata firmi se ne drzi zakona pri primeni garantnog roka.

Molim te lepo posto ti izgleda deluje sve ovo pausalno, ili te je mrzelo da procitas zakon, ili imas neki interes da datko pricas, pretrazi sve zakone, i pronadji mi onaj u kome pise da je rok 45 dana(bilo kako sabran sa svim rokovima), i da kupac nema pravo da se pobuni i da trazi ono za sta misli da mu je najbolje, i da zamenjen uredjaj moze da izgubi istovetnu formu ili marku, itd...


Ne daj boze da nemaju istu karticu, pa u sustini nema sanse da se izvuku od povracaja novca, nikad, jedino sto bi mogli je da daju bolji uredjaj (ako ti on uopste treba ili da ti daju identicni sa istom markom). Svaka sitnica koja menja uredjaj, bio to i jedan maleni kablic, apsolutno i sigurno znaci da je stvar tvoje odluke da li ces takav uredjaj ili novac i to naravno po ceni uredjaja kolika je na racunu koji si platio.
Moj prigovor bi bio ovakav, u obracanju inspekciji,
posto doticna firma nije ispostovala zakon o zastiti potrosaca koji jasno odredjue stroge uslove o vremenskom roku ispunjenja garancije, ja kao klijent vise nemam poverenja u firmu koja je garantijer ispravnosti mog uredjaja, ne zelim vise njihov uredjaj niti zelim da saradjuem sa njima, i ne zelim vise nista da imam sa njim, trazim da mi se u sto kracem roku vrati novac koji sam platio za uredjaj po visini cene koja se nalazi na mom racunu.

Trazim od drzave i trzisne inspekcije da mi pomogne u odbrani mojih prava...itd itd. pozvao bih se na zakone i citirao bi ih kako se citiraju zakoni u punoj formi.


U sustini znam za par slucajeva koji je vodio brkati inspektor, za koga svi pricaju da je (znate sta) i da je upravo on razlog zbog kojeg su ti prigovori odbijeni, mislim kad je ranije neko tuzio Tehnikom, i jos par slucajeva gde je on bio u ulozi.
Naravno trzisni inspektori ce pokusati da vas navedu na pogresni kolosek, naravno ako ste ovca to ce im uspeti, ako niste sve ce biti zavrseno kako treba
Ali i za njega*brkatog) ima leka.
Cak i ako bi te neko odbio to mora biti napismeno, zato je po meni najbolje, prigovor podneti u pismenoj formi, direktno u upravi na Novom Beogradu. U tom slucaju nema igranja.
 
@Vuk

1. Za 45 dana u zakonima - molim te trazi ti u zakonima da nije tako, tj. da negde pise da ne moze tako ...

2.
A) Ja sam napisao sta mislim je realno resenje za konkretan slucaj.
B) Ako sam dobro shvatio, po tvome ispada kad se nesto pokvarilo, to treba dati na reklamaciju - i odmah kupiti u drugoj radnji novo, a onda insistirati na povracaju novca za stvar sto je u reklamaciji i ne prihvatati nista drugo - insistirati na racunanju cene nove stvar kupljene pre x godina, svadjati se, stalno ici u inspekciju (u smeni kad ne radi brkati inspektor), na sud i sl...

3. U jednom se i ti i ja slazemo a to je da kupac ima pravo da se pobuni i da trazi ono sta misli da mu je najbolje.
S time da ja gledam kad mi se nesto pokvari da to resim na najbezbolniji nacin za obe strane i mene i prodavca, ako usput i stetujem nesto malo sta da se radi - necu propasti. Ako je neka firma bezobrazna onda: 1. necu vise nikada nista kod njih kupiti, 2. pre jedno godinu jedan veliki mega market me je bas jako iznervirao (a mene je inace tesko iznervirati) pa sami ih prijavio trzisnoj inspekciji u NS- ako se dobro secam morao sam dati pismenu izjavu i cekao preko mesec dana da uopste uzmu u razmatranje moju primedbu, tako da ta prica da cike u trzisnoj inspekciji samo cekaju da im se zalis na bilo sta nije bas potpuno tacna.
 
@Vuk

1. Za 45 dana u zakonima - molim te trazi ti u zakonima da nije tako, tj. da negde pise da ne moze tako ...

2.
A) Ja sam napisao sta mislim je realno resenje za konkretan slucaj.
B) Ako sam dobro shvatio, po tvome ispada kad se nesto pokvarilo, to treba dati na reklamaciju - i odmah kupiti u drugoj radnji novo, a onda insistirati na povracaju novca za stvar sto je u reklamaciji i ne prihvatati nista drugo - insistirati na racunanju cene nove stvar kupljene pre x godina, svadjati se, stalno ici u inspekciju (u smeni kad ne radi brkati inspektor), na sud i sl...

3. U jednom se i ti i ja slazemo a to je da kupac ima pravo da se pobuni i da trazi ono sta misli da mu je najbolje.
S time da ja gledam kad mi se nesto pokvari da to resim na najbezbolniji nacin za obe strane i mene i prodavca, ako usput i stetujem nesto malo sta da se radi - necu propasti. Ako je neka firma bezobrazna onda: 1. necu vise nikada nista kod njih kupiti, 2. pre jedno godinu jedan veliki mega market me je bas jako iznervirao (a mene je inace tesko iznervirati) pa sami ih prijavio trzisnoj inspekciji u NS- ako se dobro secam morao sam dati pismenu izjavu i cekao preko mesec dana da uopste uzmu u razmatranje moju primedbu, tako da ta prica da cike u trzisnoj inspekciji samo cekaju da im se zalis na bilo sta nije bas potpuno tacna.


Vidis problem je sto izgleda nisi zelo da procitas doslovce ono sto sam napisao,
Pod 1, ja jesam, ne jednom nego preko 50 puta i dao i citirao, i kacio, i crvenim velikim slovima kroz mnoge threadove upozoravao, da,
45 dana ne postoji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ostavio sam jasne zakone u kojima slovom zakona pise koji su rokovi i ne razumem sad sta ti ovo znaci da ja nadjem gde ne pise da je rok 45 dana, da li je ovo pod jedan bila sala?

Pod 2. Naravno da nisam rekao da ti sad treba cim predas uredjaj na garanciju, da kupis novi.
Ne odobravam takve postupke, ali ukoliko neko predje zakonski rok, onda mislim da ga treba na sve nacine po zakonu udesiti.
Sve je detaljno napisano, da se ne ponavljam.

3. Molim te pokazi ti meni ali citirano, gde sam ja to napisao da cike iz trzisne inspekcije jedva cekaju da da im se zalis, kako si ti to rekao.

Cak sta vise, rekao sam da ce upravo pokusati da te prevare, skrenu sa puta i zatvore ili odbiju slucaj.

Dao sam detaljne savete kako uspesno proci kroz celu situaciju.

Tvoj je problem sto ti nisi zeleo ovaj thread od pocetka da ispratis ali detaljno.
Jedna stranica teksta u bilo kojoj advokatskoj kancelariji nije ispod 60 eura.
Stim da su ovde ostavljeni trikovi koji se primenjuju samo u vrhunskih kancelarijama koji vode slucajeve kojima je minimalna vrednost 50000E.
 
Poslednja izmena:
Ja sutra zovem ove za graficku,posto pretpostavljam da ce biti isti tok razgovara kao zadnji put da ce traja 3-4 nedelje i da se ne zna,sta mi savetujete da nazovem sutra inspekciju i da prijavim ili da im pretim preko telefona?Eh da jel zna neko mozda broj inspekcije u NS posto je tamo kartica pa ... ili nema nikakve veze?
 
Ja sutra zovem ove za graficku,posto pretpostavljam da ce biti isti tok razgovara kao zadnji put da ce traja 3-4 nedelje i da se ne zna,sta mi savetujete da nazovem sutra inspekciju i da prijavim ili da im pretim preko telefona?Eh da jel zna neko mozda broj inspekcije u NS posto je tamo kartica pa ... ili nema nikakve veze?

Snimi razgovor, insistiraj da se osoba predstavi i da kaze koja joj je pozicija u toj firmi, posalji im na mail quotovane delove zakona, koji ukazuju na rokove garancije.
Tako da bi mogao da ga pitas zasto rade mimo zakona i zasto se ne pridrzavaju zakona.
Kazi im da ne bi zeleo da ispadas babaroga i da uplices Trzisnu Inspekciju i da ti sto hitnije rese pitanje, posto se tacno znaju rokovi, i da u slucaju da se obratis inspekciji, vise nema razgovora.

Siguran sam da ce ti cak i pretiti u toku razgovora, verovatno ce se izleteti par puta, tako da ces ga na snimku imati u saci.

Naravno snimaj i razgovor sa inspekcijom.
Kad podnosis prigovor inspekciji, ne zove se telefonom, vec se licno ide, ali najbolje je da predmet prvo predas na pisarnici Tržišna inspekcija
Odeljenje Beograd, Omladinskih brigada 1 , poneses dve kopije, tako da bi ti na jednoj tvojoj udarili pecat sa datumom i delovodnim brojem protokola.
Onda da sacekas par dana da tvoj slucaj bude predat nekom trzisnom inspektoru i da prvo jutro po dobijanju saznas koji je inspektor dobio predmet pod tvojim brojem, odnosno tvoj predmet ce otici u T. Inspekciju u bivsoj 27 mart ulici.
Slucaj moze trajati tacno 30 dana ni jedan dan duze.
 
eh sad sto se tice snimanja itd nije problem,meni su oni uzeli garantni list sa racunom (ja budala nisam kopirao,zurio)al su mi dali revers na kom pise datum prijema,potpis,pecat itd.Zadnji put kad sam zvao su se predstavili,uradicu ovako sutra pa javljam
 
Evo ja cu sutra da ih nazovem da vidim da mi do petka (dolazim u BG) srede to ako je moguce. Meni su isto uzeli garanciju a dali revers sa datumom prijema robe potpisom i pechatom firme.

Tako ti je to kad kupujesh u maloj firmi pred kraj radnog vremena za 5 evra jeftinje. Verovatno nisu ni imali maloprodajni ulaz za plochu. Tako sam ja izashao olakshan za ~270€. Uzeo sam i 7600GS bliss-ovku kod njih pa ajd reko ako mogu i plocu da se ne shetam po gradu ako moze na jednom mestu oba a prvi put kupujesh kod njih. Oni su nekako nabrzinu nabavili pitaj boga od koga plochu a blisovke su imali. Pitao sam ih za garanciju i rekli su 3 god. za plochu i 2 za grafiku i to je to.
 
Ovo su neka moja iskustva kao prosecnog potrosaca koji se ne razume puno u tematiku (kao Vuk ocigledno), ali koji je bio primoran da procita zakone i pozove se na njih, kako bi dobio ono sto mu pripada (jos uvek nisam dobio nista btw.-slucaj se resava).:smash:
Znaci ovako, koliko sam ja primetio problemi su sledeci:

-U Trzisnoj inspekciji vam nece puno pomoci, ukoliko sami ne znate koja su vasa prava! Ovo ponekad zna da deluje prilicno obeshrabrujuce.:(
Vuce, meni je licno nacelnica novosadske trzisne inspekcije (pretpostavljam da je ona posto je pisalo na vratima kancelarije) spominjala rok od 45 dana!!! Mozda to ne pise nigde u zakonu ali se ocigledno provlaci u praksi.
Da se nisam izricito pozvao na clan 34. zakona o zastiti potrosaca mozda mi ne bi ni prihvatila prijavu, a isao sam licno da je podnesem.
Problem je samo sto se ovaj clan odnosi na proizvode koji su BEZ GARANTOG LISTA! Ukoliko ste dobili garantni list, sto vas u trzisnoj inspekciji naravno pitaju, vrlo verovatno ce se primeniti ono sto pise u tom listu. Znaci ako tamo pise 45 dana onda je to rok koji se prihvata, sto ce vam verovatno reci i trzisni inspector! U clanu 34. nigde NE PISE da je rok od 8+15 dana minimalno zagarantovani rok i da rok za resavanje u garantnom listu ne moze biti duzi!

Ja sam imao situaciju da sam dobio garantni list, ali ne od firme u kojoj sam kupio proizvod nego od proizvodjaca proizvoda koji je van mog grada! (bio je u pakovanju sa proizvodom) I sta sad, treba da se cimam sa 50km udaljenom firmom? U prodavnici su mi kada sam podneo zahtev za reklamaciju ovo i rekli, znaci da ne zavisi direktno od njih nego tamo “neke firme”, na sta sam im ja naravno odgovorio da nemem veze ni sa kakvom drugom firmom nego sa njima.
Presudno je bilo sto sam u trzisnoj inspekciji rekao da NISAM DOBIO (ni potpisao) nikakav garantni list od firme gde sam kupio proizvod (sto i jeste istina u krajnjem slucaju). Zamislite kad mi je trzisni inspektor preko telefona rekao “a sta ako odemo tamo i vidimo da uz druge iste takve proizvode izdaju garantni list” ?!?!?!!!:wall: na sta sam ja rekao da je naravno glupost i da me to ne zanima.
Znaci po meni je presudno da se ne potpisuje nikakav garantni list posto onda mozete da se pozovete na clan 34. zakona o zastiti potrosaca, tako sto cete reci da niste primili nikakav list. Ako priznate da ste ga primili, cak i bez potpisivanja, budite spremni na ubedjivanje cak i sa trzisnim inspektorom. Pretpostavljam da je u tom slucaju najbolja varijanta reci da ste obmanuti i da vam nisu predstavli uslove garancije za proizvod, na sta imate pavo po zakonu (raspolaganje informacijama). Znaci cim niste nista potpisali, niste ni prihvatili tj. podmetnuto vam je.
Inace sve ovo je samo moje misljenje i ne mora biti da je tako, posto nisam nikakav prevnik/advokat/inspektor etc.

Neko je pitao ranije-
Trzisna inspekcija Novi Sad tel. 021/529-783 Bul. M. Pupina 10, 4sprat

Korisna adresa:
http://www.consumer.org.yu/
Posaljite mejl ako Vam nesto nije jasno, hoce ljudi da pomognu.
 
Poslednja izmena:
Ja sam imao situaciju da sam dobio garantni list, ali ne od firme u kojoj sam kupio proizvod nego od proizvodjaca proizvoda koji je van mog grada! (bio je u pakovanju sa proizvodom) I sta sad, treba da se cimam sa 50km udaljenom firmom?
To je standardna praksa i tako i treba da bude jer garantni list izdaje proizvodjac/uvoznik, a prodavac samo overava (potpisuje). Reklamaciju mozes da ostvaris kako kod izdavaoca garancije, tako i kod prodavca i ne mogu odbiti da prime reklamaciju
Znaci po meni je presudno da se ne potpisuje nikakav garantni list posto onda mozete da se pozovete na clan 34. zakona o zastiti potrosaca, tako sto cete reci da niste primili nikakav list.
Garantni list se ne potpisuje. Jer da je obavezno potpisivanje, nepotpisana garancija (koju ti savetujes) ne bi pruzala zastitu kupcu u toku garantnog roka (koji je duzi od onog roka za proizvode bez garancije)
 
Da, ali postoji problem kada su uslovi u garantnom listu losiji od onih u clanu 34. (recimo navedeni rok za reklamaciju 45dana, 7dana garancije za neke proizvode ili slicno, predaja robe na reklamaciju samo u servisu koji je na drugoj lokaciji itd.)

U slucaju da nije potpisao takav garantni list, kupac moze da se pozove na clan 34. zakona o zastiti potrosaca i clan 36. "zakona o prometu robe" i da trazi navedene uslove u tim clanovima zakona, jel moze da kaze da nije bio upoznat sa drugacijim uslovima garancije (sto i jeste najcesce slucaj, jel retko ko daje na uvid garantni list pre kupovine, ponekad ga kupac i ne vidi dok ne raspakuje proizvod...)

U slucaju da kupac potpise garantni list, prodavnica moze da se pozove na njega tj. da tvrdi da je kupac bio upoznat sa uslovima garancije koji su drugaciji od onih u clanu 34. i protpostavaljm da se u tom slucaju oni moraju prihvatiti/primeniti.

Ponavljam da nisam nasao nigde u zakonu da pise da uslovi garancije ne mogu biti drugaciji/losiji od onih propipisanih clanom 34, nego da ukoliko se garantni list ne izdaje onda se primenjuje 6meseci 8+15 dana itd... Znaci teoretski bi u garantom listu moglo stojati da je garancija 48h, i da je resavanje iste 3 meseca! Ako kupac ovo potpise, onda se ovo i primenjuje, tj. odrice se sestomesecne garancije i 23 dana.
Mislim da je ovde glavna fora dokazati da li je ili nije bilo garantnog lista. Kupac to moze dokazati prikazom istog, dok prodavnica mora imati potpisan primerak od strane kupca, ne vidim kako bi drugacije?

Znaci dok se ovo zakonski ne resi na drugi nacin (znaci dok ne bude obavezno potpisivanje garantnog lista) postoji mogucnost da se kupac pozove na garantni list ukoliko mu uslovi odgovaraju, ili se pozove na clan 34. ukoliko su mu takvi uslovi bolji od onih u garantnom listu.
 
Da, ali postoji problem kada su uslovi u garantnom listu losiji od onih u clanu 34.
Taj clan se odnosi na proizvode za koje se ne izdaje garantni list. Sa druge strane su proizvodi uz koje je obavezno da se izda garantni list i to nije izbor prodavca/proizvodjaca, jednostavno uz tehnicke proizvode mora da se izda garantni list jer u suprotnom prodavac placa kaznu
jel retko ko daje na uvid garantni list pre kupovine, ponekad ga kupac i ne vidi dok ne raspakuje proizvod
U skladu sa zakonom, ukoliko to trazis, prodavac mora da ti da na uvid garantni list (preveden)
Znaci teoretski bi u garantom listu moglo stojati da je garancija 48h, i da je resavanje iste 3 meseca!
Ne. Postoji neki minimum koliko mora da traje garancija, a u slucaju roka za popravku stvari Zakon o obligacionim odnosima, za tehnicku robu uz koju se izdaje garantni list predvidja pravni standard "razuman rok" (3 meseca skakako nije razuman rok).
Mislim da je ovde glavna fora dokazati da li je ili nije bilo garantnog lista.
Tu nema sta da se dokazuje, jer garantnog lista mora da bude (tehnicka roba se ne sme prodavati bez njega).
Zar ne mislis da bi prodavci insistirali na potpisivanju 2 primerka kada bi garancija vazila samo uz potpis ?
 
Ne. Postoji neki minimum koliko mora da traje garancija, a u slucaju roka za popravku stvari Zakon o obligacionim odnosima, za tehnicku robu uz koju se izdaje garantni list predvidja pravni standard "razuman rok" (3 meseca skakako nije razuman rok).

He ala si ovo napisao svaka ti cast... sta ti znaci postoji neki minimum objasni molim te gde to postoji u zakonu, ako postoji daj citiraj da vidimo koliki je taj minimum :trust: . Ne, jos bolje, daj mi izvod iz zakona sta je to "razuman rok" o kome pricas i kako si dosao do toga da 3 meseca nije razuman rok... Zato se valjda i pisu zakoni, jer je razum relativna stvar. Jel 46 dana razuman rok? Heh.
IMO tih 45 dana stoji jos od starog zakona iz 2002 godine, gde se i pominjao taj rok, posle kad su to izbacili iz zakona, niko se nije "setio" da izmeni tekst garancije, sto bi kad im ne ide u korist.

off: obozavam kad u tempu ili tehnomarketu kad kupite nesto kazu , u roku od sedam dana mozete da zamenite proizvod... najezim se kad to cujem, ali nema potrebe raspravljati se dok stvarno ne zatreba.
 
Ne, jos bolje, daj mi izvod iz zakona sta je to "razuman rok" o kome pricas i kako si dosao do toga da 3 meseca nije razuman rok...
III Garancija za ispravno funkcionisanje prodate stvari
Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501
(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.

Ovo je clan Zakona o obligacionim odnosima koji je opsti zakon, sto znaci da njegove norme vaze osim u slucaju da su nekim posebnim zakonom predvidjena druga resenja. Znaci ako nadjes clan nekog posebnog zakona koji eksplicitno govori o tehnickoj robi za koju se izdaje garantni list i koji predvidja neki precizno odredjeni rok, onda se umesto ovog pravnog standarda "razuman rok" primenjuje taj drugi rok.
 
Vidis problem je sto izgleda nisi zelo da procitas doslovce ono sto sam napisao,
Pod 1, ja jesam, ne jednom nego preko 50 puta i dao i citirao, i kacio, i crvenim velikim slovima kroz mnoge threadove upozoravao, da,
45 dana ne postoji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ostavio sam jasne zakone u kojima slovom zakona pise koji su rokovi i ne razumem sad sta ti ovo znaci da ja nadjem gde ne pise da je rok 45 dana, da li je ovo pod jedan bila sala?

@Vuk
Prelistao sam zakone koje si naveo:
- Zakon o zaštiti potrošača RS,
- Zakon o uslovima u obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe l inspekcijskom nadzoru RS,

kao i Zakon o standardizaciji SRJ

I jedino sto mi preostaje da zakljucim je da si u potpunosti u pravu.
Izvini na dezinfromacijama.

Pozdrav :)
 
Nazad
Vrh Dno