Šta je novo?

Informaticko obrazovanje i ministarstvo

Ja ne vidim nista lose u tome. Naucis da koristis svoje ruke na prakticnim stvarima a i da vezbas malo vijuge. I ja sam pravio raznorazne gluposti tog tipa nekada i bilo mi je zabavno (imao sam PC vec uveliko).

100% tacno, pobogu danas masa mladih ljudi sa titulom inzinjera ne ume da resi niti jedan jednostavan problem nivoa menjanja sijalice, kako usrafiti sraf u zid bez tipla i menjanja starog tipa osiguraca....
 
Ja se slažem sa Kutijom i Miškom glede OTO-a, ili kako se sad to zove. Ja mislim da je to bio veoma koristan predmet.
 
mislim da je to bio veoma koristan predmet.
Nisam napisao da je OTO beskoristan predmet vec je ipak trebalo dosta vremena da se od Kutije za spenadle (tako se zvao onaj rad ciju sam sliku postavio) da uvedu nesto u tom predmetu vezanom za informatiku mada treba ipak da informatika bude samostalan predmet makar sa istim ako ne i duplo vecim fondom casova od OTOa, jer je ovo sada neki "mutant" predmet u kome ima dosta teorije koja se radila u OTOu sa manje prakticnih zadataka, makar po knjizi. Mozda ce od nedelje da bude legalno stavljen deo posvecen informatici da bi se javno distutovala, u toku su pregovori Zavoda kao izdavaca i autora knjige.
 
Da, ali propustio si moju poentu. I izvanredan profesor i najgori profesor, obojica imaju tih 400 evra. Znači, nema motivacije da neko bude dobar jer i ako je loš - isto mu je.

U praksi, često je mnogo lakše biti loš i mnogo su među kolegama omiljeniji oni koji loše rade. Dobri podižu standarde, predstavljaju izazov za kolege, sutra će neko da pokaže prstom pa da pita "a kako on ima rezultate a vi nemate?!". To njima ne treba i kad neko stvarno dobro radi svi gledaju da ga nekako oteraju.

Apsolutno tacno.

To je zato sto sad to prave roditelji, a ne klinci sto je debilizam :wall:

Na zalost, ovo je surova istina. Deca se iz godine u godinu zaglupjuju. Dobro, behu matematicari, programeri, policajci i plavuse i svi su menjali sijalicu. Koliko je ove omladine danas potrebno da se zameni jedna sijalica?
 
Slazem se sa poentom da profanima treba uvesti neku vrstu nagrada/kazna sistema za doba/los rad. Ali ko je onda strucan da o dobrom i losem radu odlucuje? Kolege, roditelji, deca, inspektor, ministar?
Kao sto rekoste, cesto su losiji profani omiljeni jer su popustljiviji i onda je to nezgodno...
 
Nisam napisao da je OTO beskoristan predmet vec je ipak trebalo dosta vremena da se od Kutije za spenadle (tako se zvao onaj rad ciju sam sliku postavio) da uvedu nesto u tom predmetu vezanom za informatiku mada treba ipak da informatika bude samostalan predmet makar sa istim ako ne i duplo vecim fondom casova od OTOa, jer je ovo sada neki "mutant" predmet u kome ima dosta teorije koja se radila u OTOu sa manje prakticnih zadataka, makar po knjizi. Mozda ce od nedelje da bude legalno stavljen deo posvecen informatici da bi se javno distutovala, u toku su pregovori Zavoda kao izdavaca i autora knjige.

Treba - slazem se. Treba ga forsirati jer je apsolutno jasno da bez osnovnog poimanja racunara iz skole izlazis NEPISMEN.
Ali - ko ce da predaje? Ajde da buemo realni - vecina profana koji sada predaju informatiku su duduci. Ne razlikuju ni bajt od bit-a ... i kakvo obrazovanje ce oni moci da daju deci? Nikakvo. Da ne pricam o novopecenim profanima informatike koji ce da se priuce tek toliko da ne izgube posao. To ne donosi korist vec samo pravi stetu svima - sto drzavi koja ih placa, sto deci koja slusaju gluposti i uce pogresno (ako ista nauce).

Ja sam 4 godine isao u srednju elektrotehnicku skolu i imao u sve 4 godine nesto sto se zvalo informatika. U prvoj godini mi je predavao lik koji nije razlikovao Voodoo (3dfx proizvod) i DVD (za njega je to bilo isto). U drugoj godini smo imali neku profesorku koja je kao zavrsila FON ali nije znala ni novi Word dokument da napravi. U trecoj je isto bila neka drska novopecena profesorka sa fona koja je na pogresan nacin pokusala da nauci ljude hardveru i paskalu... Tek u cetvrtoj godini je dosla profesorka koja je kao nesto znala (i ona je bila vuna) al' jedino sam od nje nesto naucio (tacnije, upotpunio znanje jer sam u to vreme vec uveliko radio sa ASM-om).

Stoga, da bi se nastava mogla uspesno izvesti moras da zadovoljis sledece stvari:
1. Da imas dobar udzbenik (koji nece da propagira samo jedan sistem vec koji ce da uci o informatici i racunarima generalno) jer biti informaticki pismen ne znaci znati kako se pravi shortcut na desktopu Windows sistema ili kako se pise mail (mozda 1996. ali ne i danas)
2. Da imas dobar fond casova i da je to OBAVEZAN predmet koji se ne moze bodovati ocenama od 1 do 5
3. Da imas strucan kadar koji ce uspesno moci da iskoristi prethodna dva
4. Da imas na cemu da radis - ako je to Bozic&smece PentiJum 3 onda zaboravi...

Skolstvo i obrazovanje je jako koplikovana stvar na koju se ne moze tako olako gledati. Reformisati postojeceg truta... je jos teze. Ljudima koji imaju ~40 godina a predaju po skolama je jako tesko da budu fleksibilni i da se usavrsavaju i/ili presaltaju na nesto drugo. To je vise svojstveno mladima.
 
Poslednja izmena:
Da imas dobar udzbenik (koji nece da propagira samo jedan sistem vec koji ce da uci o informatici i racunarima generalno) jer biti informaticki pismen ne znaci znati kako se pravi shortcut na desktopu Windows sistema ili kako se pise mail (mozda 1996. ali ne i danas)
2. Da imas dobar fond casova i da je to OBAVEZAN predmet koji se ne moze bodovati ocenama od 1 do 5
3. Da imas strucan kadar koji ce uspesno moci da iskoristi prethodna dva
4. Da imas na cemu da radis - ako je to Bozic&smece PentiJum 3 onda zaboravi...
Potpisujem. Za sada se cini (mada nemam preciznije i svzije informacije) da ce se zadrzati isti fond casova kao kod OTOa od prosle godina tj. 90min./nedeljno za TIO (Tehnicko i informaticko obrazovanje) sto je premalo. Sto se tice kadra predmet ce predavati nastavnici/e koje su predavale OTO. Sto se tice racunara navodno jedna poznata domaca IT kompanija razmislja se da pokloni 3 500 PCjeva (prema nekim informacijama do kojih sam uspeo da dodjem konfiguracija ce biti oko 1,5Ghz, nv5200, 512 rama, 40 Gb).
 
Slazem se sa svime iznetim ... ima tu mnogo problema...

Skolstvo i obrazovanje je jako koplikovana stvar na koju se ne moze tako olako gledati. Reformisati postojeceg truta... je jos teze. Ljudima koji imaju ~40 godina a predaju po skolama je jako tesko da budu fleksibilni i da se usavrsavaju i/ili presaltaju na nesto drugo. To je vise svojstveno mladima.

ovo i jeste i nije tacno ... mi imamo citav set seminara koje drzimo tokom cele godine (za sve nastavnike i profesore) i koji su besplatni osim velikog seminara u Centru Sava koji se placa ali opet simbolicno i moram da kazem da tu ima i mladog i matorog i dosta matorog sveta i da su svi vrlo spremni za prilagodjavanje i flexibilnost i stalno uvode neke inovacije u nastavi

jedini problem je sto na tim besplatnim seminarima tokom cele godine nema stalno veliki broj (imamo grupu koja stalno dolazi) ali je zalosno sto ne dolazi vise ljudi a nemaju nikakav izgovor, em je u centru, em je dzabe ... tuzno ****ga ali sta da se radi ... ide na bolje (polako)
 
Stoga, da bi se nastava mogla uspesno izvesti moras da zadovoljis sledece stvari:
1. Da imas dobar udzbenik (koji nece da propagira samo jedan sistem vec koji ce da uci o informatici i racunarima generalno) jer biti informaticki pismen ne znaci znati kako se pravi shortcut na desktopu Windows sistema ili kako se pise mail (mozda 1996. ali ne i danas)
2. Da imas dobar fond casova i da je to OBAVEZAN predmet koji se ne moze bodovati ocenama od 1 do 5
3. Da imas strucan kadar koji ce uspesno moci da iskoristi prethodna dva
4. Da imas na cemu da radis - ako je to Bozic&smece PentiJum 3 onda zaboravi...

Stalno zaboravaljate jednu stvar,a to je da ovu zemlju već 7mu deceniju vode nepismeni kriminalci i to u svim oblastima od prosvete do zdravlja,tako da ovog citiranog ne može biti ovde još minimum 7 decenija,jer i u najrazvijenijim zemljama (max) polovina škola ispunjava sve ove uslove a većina ih je delimično/potpuno privatna.
 
jedini problem je sto na tim besplatnim seminarima tokom cele godine nema stalno veliki broj (imamo grupu koja stalno dolazi) ali je zalosno sto ne dolazi vise ljudi a nemaju nikakav izgovor, em je u centru, em je dzabe ... tuzno ****ga ali sta da se radi ... ide na bolje (polako)

Mala grupa koja stalno dolazi << ukupan broj ljudi koji bi trebao da dodje na seminar
Pa iz toga sledi moja konstatacija o flexibilnosti.

Stalno zaboravaljate jednu stvar,a to je da ovu zemlju već 7mu deceniju vode nepismeni kriminalci i to u svim oblastima od prosvete do zdravlja,tako da ovog citiranog ne može biti ovde još minimum 7 decenija,jer i u najrazvijenijim zemljama (max) polovina škola ispunjava sve ove uslove a većina ih je delimično/potpuno privatna.

Pa... ko je vodi i kako je vodi je prica za drugu temu. Ali ako se sada ne uradi sve sto se moze (dok ti isti imaju malko sluha) onda ce svi biti totalno nepismeni a ne samo oni koji drzavu vode :)
 
Pa... ko je vodi i kako je vodi je prica za drugu temu. Ali ako se sada ne uradi sve sto se moze (dok ti isti imaju malko sluha) onda ce svi biti totalno nepismeni a ne samo oni koji drzavu vode :)

Ne znam kako je to za drugu temu kad upravo od tih ljudi direktno zavisi sve ovo o čemu ćaskamo (trenutno Ministarstvo Prosvete).Mislim da iako se nešto promeni to će biti opet samo neko šminkanje,jer je većina samo za tako nešto i sposobna i edukovana,nikako za neke radikalne ozbiljne reforme školstva.I dalje čvrsto zastupam tezu (dok mi se ne dokaže obratno) da ovde ipak mora totalno da izumre jedno 5-6 čitavih generacija,da bi nešto stvarno moglo da se menja,a otprilike mi ćemo,ako budemo imali sreće,tek pred penzijom možda osetiti stvarni boljitak u smislu bolje vaspitane i edukovane sredine.
 
Mala grupa koja stalno dolazi << ukupan broj ljudi koji bi trebao da dodje na seminar
Pa iz toga sledi moja konstatacija o flexibilnosti.

Ne nego se radi o lenjosti, ako moze mala grupa (koja poraste na 2000 u januaru) onda mogu i ostali ... cista lenjost, masna guzica, lezilebovici ....
 
What's the diffrence? :)
Ako je lenj i ako ga mrzi da se prilagodjava ili da menja program zar to nije nefleksibilnost (ili nesto nalik na)? :)
 
Poslednja izmena:
pa razlika je ....

to tvoje znaci da ne mogu .... (ako se ne varam naveo si u jednom mestu i godine ... mozda ne ti ali se i to provuklo kao razlog)

ja kazem da mogu, ali nece ... (bar ne stalno) ovu grupu koja nam stalno dolazi ima i mlado i srednje i matoro i za njih znamo da napreduju i sta rade, a one 2000 sto dodju u januaru ne mogu da kontrolisem - btw tih 2000 ljudi je mnogo vise iz unutrasnjosti nego iz beograda ...

P.S. ako mislimo na isto onda sorry ... :wave:
 
Mislimo na isto :) Inace, ne cudi me nimalo cinjenica da je vise ljudi iz unutrasnjosti nego iz Beograda...
 
i mene je prvih godina, ali sada mi je to skroz normalno ... treba ove nase dobro poterati :whip::D
 
Slazem se sa svime iznetim ... ima tu mnogo problema...



ovo i jeste i nije tacno ... mi imamo citav set seminara koje drzimo tokom cele godine (za sve nastavnike i profesore) i koji su besplatni osim velikog seminara u Centru Sava koji se placa ali opet simbolicno i moram da kazem da tu ima i mladog i matorog i dosta matorog sveta i da su svi vrlo spremni za prilagodjavanje i flexibilnost i stalno uvode neke inovacije u nastavi

jedini problem je sto na tim besplatnim seminarima tokom cele godine nema stalno veliki broj (imamo grupu koja stalno dolazi) ali je zalosno sto ne dolazi vise ljudi a nemaju nikakav izgovor, em je u centru, em je dzabe ... tuzno ****ga ali sta da se radi ... ide na bolje (polako)
Offtopic:
Evo ja cu da idem na taj seminar. Ionako zalazim u asistentske vode, pa bi mi to veoma dobro doslo, ako moze jos malo informacija o tome, please!
 
ne znam koliko bih smeo da ovde o tome da ne bude reklama ... poslacu ti na pm ... (jes' da nije profitabilno, al da ne bude da krsim pravila)
 
Ne znam kako je to za drugu temu kad upravo od tih ljudi direktno zavisi sve ovo o čemu ćaskamo (trenutno Ministarstvo Prosvete).Mislim da iako se nešto promeni to će biti opet samo neko šminkanje,jer je većina samo za tako nešto i sposobna i edukovana,nikako za neke radikalne ozbiljne reforme školstva.I dalje čvrsto zastupam tezu (dok mi se ne dokaže obratno) da ovde ipak mora totalno da izumre jedno 5-6 čitavih generacija,da bi nešto stvarno moglo da se menja,a otprilike mi ćemo,ako budemo imali sreće,tek pred penzijom možda osetiti stvarni boljitak u smislu bolje vaspitane i edukovane sredine.

Surovo, ali istinito... evo male ilustracije:

Pre par godina izvrsena opsezna istrazivanja u skoro svim zemljama sveta, deca na zavrsetku osnovnog obrazovanja su radila testove koji su trebali da pokazu koliko su oni zaista naucili. Medju 150+ zemalja, sta mislite kako su se rangirali nasi pametni klinci koji osvajaju medalje na olimpijadama...

treci od pozadi, dragi moji... Tuzno... :trust:

Jedan profa sa Psihologije je lepo napravio plan kako treba izvrsiti reformu skolstva, ali to skoro nikome u obrazovnoj struci ne odgovara iz gore pobrojanih razloga, pa se sa tim vrlo tesko napreduje.. Nije ovo prvi put da na ovom prostoru glavesine i oni kod kojih je moc da nesto ucine bitno za celu naciju ne samo ne brinu o obrazovanju sirokih narodnih masa, vec se i trude da malo razboritosti sto osta uniste... Ko zna zbog cega je ovo dobro :bottle:

Neko reche da je ok sto je samo Windows obradjen..

E, pa nije! Mozda par likova uzmu kintu da naprave vikendice ili neki slican posao zavrse u zamenu za uslugu firmi iz Redmonda: koristicemo vase OS-ove i pricacemo deci da su najbolji..

dobro, mozda preterujem, ali cinjenica je da ovde nedostaje odgovornosti i svesti o opstem
interesu celog naroda..
Umesto da se kod dece razvija uporedo Open Source duh i kritickije misljenje o svemu na ovom
svetu, lepo im servirati nesto sto razumeju polupismeni "strucnjaci" koji su dobili zadatak da im prezentuju INFORMATIKU u vremenu u kom zivimo.. :smash:
 
Poslednja izmena od urednika:
Surovo, ali istinito... evo male ilustracije:

Pre par godina izvrsena opsezna istrazivanja u skoro svim zemljama sveta, deca na zavrsetku osnovnog obrazovanja su radila testove koji su trebali da pokazu koliko su oni zaista naucili. Medju 150+ zemalja, sta mislite kako su se rangirali nasi pametni klinci koji osvajaju medalje na olimpijadama...

treci od pozadi, dragi moji... Tuzno... :trust:

'ajd', neki link...
 
potrudicu se da nadjem... informacija je iz druge ruke: na predavanjima na filozofskom faksu
istrazivacko telo osnovano od strane drzave, a rad je bio po svetskim standardima... za sve isto..

a setih se da takve stvari i nisu bas za javnost... ;) mogu da se hvale skandinavci, japanci i ostali narodi koji imaju bolje organizovano obrazovanje: gde u centru paznje nije ucitelj vec djak!

nasa deca na kraju osnovne skole dobrim delom ne umeju da popune najjedostavnije formulare, znachi bazichna nepismenost..

p.s. ja imadoh srecu da u osnovnoj skoli pocetkom 90-ih imadoh kabinet za informatiku i pekom64-ke.. pa onda basic kao odlican uvod u programiranje...
 
Neko reche da je ok sto je samo Windows obradjen..

E, pa nije! Mozda par likova uzmu kintu da naprave vikendice ili neki slican posao zavrse u zamenu za uslugu firmi iz Redmonda: koristicemo vase OS-ove i pricacemo deci da su najbolji..

dobro, mozda preterujem, ali cinjenica je da ovde nedostaje odgovornosti i svesti o opstem
interesu celog naroda..
Umesto da se kod dece razvija uporedo Open Source duh i kritickije misljenje o svemu na ovom
svetu, lepo im servirati nesto sto razumeju polupismeni "strucnjaci" koji su dobili zadatak da im prezentuju INFORMATIKU u vremenu u kom zivimo.. :smash:
Ne zelim uopste da se upustam u raspravu da li je Windows najbolji OS, ali ovde nije poenta da uce najbolji OS, nego najzastupljeniji, a to Windows svakako jeste ;)
 
Neko reche da je ok sto je samo Windows obradjen..

E, pa nije! Mozda par likova uzmu kintu da naprave vikendice ili neki slican posao zavrse u zamenu za uslugu firmi iz Redmonda: koristicemo vase OS-ove i pricacemo deci da su najbolji..

dobro, mozda preterujem, ali cinjenica je da ovde nedostaje odgovornosti i svesti o opstem
interesu celog naroda..
Umesto da se kod dece razvija uporedo Open Source duh i kritickije misljenje o svemu na ovom
svetu, lepo im servirati nesto sto razumeju polupismeni "strucnjaci" koji su dobili zadatak da im prezentuju INFORMATIKU u vremenu u kom zivimo.. :smash:

Heh, koliko god da volim linux mislim da bi bilo suludo u školama ga gurati pored windowsa i objašnjavati učenicima korišćenje konzole i podešavanja xorg.conf i ostalih stvarčica koje život znače u linuxu.Ne očekuješ valjda da profesori objašnjavaju kako podesiti nVidia ili nedaj bože ATi drajvere da rade kako treba?
 
Ne očekuješ valjda da profesori objašnjavaju kako podesiti nVidia ili nedaj bože ATi drajvere da rade kako treba?
Bojim se da će u većini škola ove stvari "predavati" likovi koji su knjigu nabubačili napamet i koji teško da znaju i e-mail da pošalju. "Nastava" će se svesti na to da se i od đaka samo & jedino traži da nabubaju knjigu napamet. Ako je slučajno profesor nešto naopako razumeo, onda će tražiti da i đaci to nauče naopako, jer on veruje da tako treba. Ne jednom sam se sreo s takvim stvarima tokom školovanja, a u moje vreme je, čini se, školstvo bilo na nešto višem nivou nego sad.

Neko je beše ovde pisao da je pao na ispitu (ili tako nešto) jer "nije znao" šta znači skraćenica ADSL, pošto po njegovim profesorima tačan odgovor glasi: ADSL znači analogno-digitalna sezampro linija.

Ovakav blentav koncept nastave omogućava da bezmalo svako može da predaje bezmalo sve. Može i Šećerovski, može i Žika Obretković... Da se uvede neki aktivan koncept nastave i da se umesto kod profesora ocene dobijaju na ispitu koji organizuje neko kompetentno, nezavisno od škole i neutralno telo, mislim da bi 3/4 sadašnjih profesora prosilo na ulici. Oni mlađi bi glancali podove u McDonald's-u.
 
Poslednja izmena:
Ne zelim uopste da se upustam u raspravu da li je Windows najbolji OS, ali ovde nije poenta da uce najbolji OS, nego najzastupljeniji, a to Windows svakako jeste ;)

Informatika nije Windows, Linux, Unix, Solaris, Mac OS.... to su samo kapljice u moru drugih pojmova.
 
Ne slazem se da klince (one mnogo mladje od mene bar :p) treba uciti najzastupljenijim stvarima. Nemojmo preterivati i traziti da rekompajluju kernele i slicno, ali moramo da im damo neki izbor. Mora to da bude raznovrsno.
 
"raznovrsno" i jos ponesto...

Ne slazem se da klince (one mnogo mladje od mene bar :p) treba uciti najzastupljenijim stvarima. Nemojmo preterivati i traziti da rekompajluju kernele i slicno, ali moramo da im damo neki izbor. Mora to da bude raznovrsno.

to vazi..

medjutim moja poenta je da daca treba da cuju bar podjednako i o Linuxu i open source filozofiji kao sto ih kljukaju MS genijalnim patentima ugradjenim u Win i Office :,,:

fora je u tome da ta deca treba sutra da budu odrasle osobe i da imaju koliko toliko originalno misljenje o nekom problemu (koji mogu da uoce, ili skapiraju.. :S:).. sami (ne)znate
koliko open source inicijativa cike Stallman -a znaci danas, mada do pre 15-ak godina nije bilo vedrih prognoza za istu, sada pomenuti dzin iz Redmonda ukljucuje ODF u novi Office..

digresija, ali pomaze:

U USA deci kada se prica o evoluciji i njenim derivatima, obavezno je da se pomene i druga verzija: kreacionizam.. cisto da imaju celu sliku, ako nista drugo..

i kao sto potpis govori za sebe..
 
Ja ponavljam da je moja poenta da će u 95% slučajeva terati decu da bubaju iz udžbenika bez ikakvog razumevanja bilo čega (i u tome će se iscrpsti sva "nastava"), naprosto zato što većina profesora neće imati dve predstave o tome što "predaju". I ako bude tako - a biće tako! - kakve ond aima veze šta je u udžbeniku, šta je u programu. Potpuno je svejedno da li bubaju neku priču o Win-u, o Linuxu, Maovu crvenu ili Gadafijevu zelenu knjigu. Rečju, svejedno šta se zvanično "uči" sve dok se "uči" ovako kako se uči.
 
True, True.. :(
 
Umesto da se kod dece razvija uporedo Open Source duh i kritickije misljenje o svemu na ovom
svetu, lepo im servirati nesto sto razumeju polupismeni "strucnjaci" koji su dobili zadatak da im prezentuju INFORMATIKU u vremenu u kom zivimo.. :smash:
Poenta računarstva nije razvijanje nikakvog komercijalnog ili opensource "duha", već približavanje kompjutera i demistifikacija svega toga, tako da svaki školarac bude praktično na j*bi si mater s kompjuterom.
A tek onda da se priča o licenciranju softvera i editovanju tuđeg koda.
Kod nas nije ni ovo prvo ispunjeno, kako će onda neko razumeti ovo drugo?
Znači ne možeš pričati nekome o nikakvoj "filozofiji", ako taj ne razume najosnovnije stvari oko računara, operativni sistem, puštanje i izvršavanje programa (naprednije od dvoklika na shortcut na desktopu) i slično. A drugo, školarca cela priča o licencama ne mora i ne treba da zanima. Ljudi koji su u mladosti najveće znanje o kompjuterima i programiranju stekli osamdesetih i devedesetih nisu razmišljali o EULA.txt i GNU.txt fajlovima, i nije imalo šta da im ograničava istraživački duh i entuzijazam. A i komercijalne i GNU licence sputavaju slobodu razmišljanja, jer te zamajavaju da razmišljaš o pravno-ekonomskim stvarima i primoravaju da radiš nešto što one kažu.
Dakle kad školarci savladaju Word i Excel, i krenu na programiranje, treba ih pustiti da čačkaju i brljaju šta im duša ište, umesto tlapiti o kopirajtu tuđeg koda i primoravanju na pakovanje izvornog koda i distribuciju s binarnim programom.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno