Šta je novo?

NOSTALGIJA-da li sam oboleo?

85. godiune ne, ali do 90. postojalo je i to i recimo 2D grafichkih programa daleko ispred PCa koji do 95. godine nishta osim cada i ofis programa nije imao.

I 3D studio nije imao nikakav raytracing, sve je bilo flat senchenje, a prve verzije mislim da nisu ni texture imale, kada je real3D vec postojao i radio sve to.
 
driver je napisao(la):
I 3D studio nije imao nikakav raytracing, sve je bilo flat senchenje, a prve verzije mislim da nisu ni texture imale, kada je real3D vec postojao i radio sve to.
http://www.asterius.com/atari/about pa pogledaj sliku dole ispod koje pise "The first complete scene rendered in Autodesk 3D Studio" i procitaj ceo tekst.
 
Pa lepo Silver rece, poenta je bila sta je za profesionalnu a sta za "kucnu" upotrebu. Blesava fabrika Teleoptik, je tih godina pazarila Tektronix graficku stanicu, mislim da je radila "u" Anvilu, za nekih 800000 DM (pet nula, nije greska), sa kompletnim "okruzenjem" (bravo, za te pare), A0 ploterom, velikim monitorima(RGB)...
Jednostavno, ako je i bilo "dobrih" 3D programa za Atarija, Amigu, nije bilo kupaca, ili su za "firme" bili igracke, ili su za pojedinca bili skupi, a mnogo vise nepotrebni. Sve dokumentacije i projekti su morali rucno da budu nacrtani, kopirani na ozalidu i arhivirani.

PC je prvo "zakucao" na military "vrata", pa dosta kasnije i "po kucama".
 
Pa da im vojska nije tražila, Windows bi još bio single user :)
 
vladd promasio si poentu (kucna/profi): u to vreme je Atari bio pogodnija/naprednija platforma za to sto su ljudi radili (3D CAD, kasnije 3D Studio) od PC-ja. Tek krajem 80-tih PC je dobio 3D Studio koji je razvijan 5 godina na Atariju! a zasto? najverovatnije zato sto je PC bio "pogodniji/napredniji" za tako nesto 1985. - jao vidi super, imam komandnu liniju, znate ja sam vizuelni tip, meni je ovo super!
silver je naveo 3D Studio kao argument shta je PC tada imao od ozbiljnog software-a. eto koliko je 3D Studio PC program...

EDIT: josh samo da dodam da je cela prica oko toga kako je PC kao koncept dobar: ******. i Atari i Amiga su bili svetlosnu godinu ispred PC-ja. nisu imali sredstava/snage da svoj koncept nametnu kao stadard ali da su MNOGO ucinili za racunarski svet jesu (vishe od PrC-a sigurno!) ,)

btw koliko su zapadnjaci nostalgicari: "Have You Played Atari Today?" http://www.atariage.com (klik na link u naslovu sajta)
 
Poslednja izmena:
kovacm je napisao(la):
http://www.asterius.com/atari/about pa pogledaj sliku dole ispod koje pise "The first complete scene rendered in Autodesk 3D Studio" i procitaj ceo tekst.

Pa to nije raytracing :) Pogledaj raytracing slike sa amige 500 mnogo pre toga..

Sticajem okolnosti, ko juche se secam tog vremena, jer sam josh na Amigi 500 krenuo sa renderingom, i znam da sam zezao vlasnike PCa da nemaju nikakve raytracing programe, znam da su dobili lightwave tek kada su 4x CD rezachi izashli na trzishte (drugachije ne znam da se orjentishem u vremenu :))..
 
Poslednja izmena:
sto jes-jes. u pravu si driveru. moja greska. jedino su dobili POV-Ray relativno brzo - portovan sa Amige 1988.
 
E stvarno sam oboleo :)

Evo ponovo da se javim posle dužeg vremena. Da malo proširim temu nostalgije, sa kućnih računara 80-ih na PC.
Naime, nećete verovati, kupio sam Voodoo 2 sa 12Mb EDO RAM :smoke: Nisam ga imao kada je bilo njegovo vreme (doduše, tada nisam ni imao PC), a 99 sam kupio P2 350MHz sa Vantom-kantom sa 16Mb SDRAM. Lepo me je služila, ali jednostavno to nije bio Voodoo.
Loodilo, sada u kompu (Sempron 2800+@2710MHz) imam Matrox Millennium PCI 4Mb i voodoo-a, beše to dobitna kombinacija, ali pre nekih 8 godina :d Ostvario sam dečački san :p
Naravno, ovo je fazona radi. Zbog stupid matroxa se windows vuče, jednostavno jezivo sporo iscrtava 2D u 1280x1024 u 24bit. DivX neće da radi u full screen-u i ostalo, ali zar je to bitno ,) Zato cepam UT i NFS 3 sa najjačim detaljima :D
Rešio sam, zbogom igre i gubljenje vremena, treba se posvetiti nečem pametnijem (raditi na usavršavanju sebe, a ne cepati igrice) :S: Ne mogu da verujem da sam ovo rekao, ali tako je!
Znači, u glavnoj mašini će biti neka grafička čija će funkcija biti samo jedna: da daje sliku u 2D i da radi DVD i divX. Znači neki krš od X550, X600 (pro), može i X1300 ili 6200, a možda i neki voodoo 5500 PCI :smoke:
Na svakoj od ovih kartica radi ACad, tako da nema mesta brizi (za moje potrebe).
A sada glavno:
Naravno od igranja ne treba odustati baš 100%, pa sam mislio da sklopim neku kršware konfu samo za stare igre: znači proc nikako preko 500MHz, voodoo 2 se podrazumeva (imam njega i Matroxa), max 128Mb SDRAM, HDD Quantum fire ball 6.4Gb, Aureal Vortex 8820 zvučna, i udri Miško. Već sam video da je ovo neko pominjao na forumu, da ne bude da kradem ideje ;)
drfedja, Darko, javite se, očekujem vašu podržku :bottle:
 
I ja sam resio da napravim jedan legacy PC kad prikupim komponente.... Da napravim dream PC 2000.... Oh yeah!!!!

Tu ce biti neki Pentium !!! na nekih 600 MHz, 128 MB SDRAM, Neka NVIDIA (TNT2) i Diamond Monster II koji stoji u fioci (Voodoo2 PCI 12 MB). Ima da radi kao zmaj! I naravno Windows 98 (ne SE) 4.10.1998.

Mnogo bezbriznije i sladje vreme je bilo tad (nazalost bio sam mali kada su C64, Amiga i ostali bili aktuelni, ali poznajem istoriju).
 
Amiga 500 je jedini kompjuter koji sam imao 10 godina

....a imao sam iskustva sa svim kucnim racunarima (ZX, C64, Amstrad CPC, Atari ST 1040... pa cak i Oric NOVA trash)
Da ne zaboravim masine na kojima sam radio posao: PC od 486+Pentium I...IV
i Apple Mac (svi Mac racunari od Quadre na ovamo... *bez IMac G5-ce)

Mogu reci da bi mi bez Amige detinjstvo bilo pusto. Pre nego cu dobiti 500-ku, isao sam do drugara iz srednje u Suboticu tom prilikom presavis 200 KM puta da bih video Amigu.. i imao sam sta da vidim: "Shadow of the Beast", "It came from the Desert", "Ikary Warriors", "Defender of the Crown"...

Secam se ko juce uvodne muzike za "Shadow of the Beast" i Psygnosis-ovog logo-a (ne mogu recima da objasnim moje odusevljenje tada (1989-90 god.)), malo je reci da sam bio shokiran. Dosavsi kuci pun utisaka nisam spavao dva dana od uzbudjenja. Moj Speki je tad izgledao stvarno kao digitroncic naspram onoga sto sam video...

Na prvom sajmu koji je bio u septembru-oktobru '90 smo rezervisali Amigu sa monitorom (Commodore 1084S) i to na "Conrad Electronics" standu.. da bi je kroz 2 nedelje isporucili... secam se mesec dana nisam izlazi nigde iz kuce (osim sto sam odradjivao skolske casove, hehe..) ludilo...

Tih 5 godina od 1990 do 1995 su mi najlepse godine zivota....
 
R_U_S je napisao(la):
A sada glavno:
Naravno od igranja ne treba odustati baš 100%, pa sam mislio da sklopim neku kršware konfu samo za stare igre: znači proc nikako preko 500MHz, voodoo 2 se podrazumeva (imam njega i Matroxa), max 128Mb SDRAM, HDD Quantum fire ball 6.4Gb, Aureal Vortex 8820 zvučna, i udri Miško. Već sam video da je ovo neko pominjao na forumu, da ne bude da kradem ideje ;)
drfedja, Darko, javite se, očekujem vašu podržku :bottle:
Javljam se i podrzavam ideju! Stavise:
http://benchmark.co.yu/forum/showthread.php?p=819367#post819367

Javite se svi zainteresovani! :wave:
 
Poslednja izmena:
Evo mene opet sa svojom nostalgijom. Neki će reći da nisam normalan, ali ko ih šiša :D
Juče sam kupio DVD sa kompilacijom svih Qake-ova :D
Da da, evo me cepam Qake 1, šta ćeš, kada ga nisam igrao kada mu je bilo vreme, ***, nisam imao PC tada, a kada sam dobio prvi PC (P2 350MHz...i grafička beša nVidia kanta sa 16Mb RAM), a uveliko je bio aktuelan Qake 2, koji sam prešao tada, naravno. Sećam se da sam imao tada Qake 1, ali kao totalni početnik nisam umeo da podesim komande, šta ćeš, bilo je totalno novo za mene, a najviše me je odbilo to što je radio u soft renderingu, pa mi je izgledao grozno naspram Q2 koji je leteo u openGl u 1024x768 sa svim detaljima na max. To mi je drugar podesio, naravno, ubrzo sam i ja provalio sve fore, ali Q1 je pao u zaborav. Šta sam hteo da kažem, po meni Q1 uopšte ne izgleda loše, s obzirom da se pojavio 1996!! Mogu misliti kakav je baja bio onaj ko je imao voodoo 1 u to vreme, ma super. Samo mi je greota što ga igram na lap topu (ovaj moj Acer 9302WSMi), pa ne mogu nikako da stavim rezoluciju osim 640x480 a da mi bude full screen. Lepo u konzoli ukucam vid_mode 22 (to je 1440x900x32), što je i native rezolucija za mog Acera, i neće!!! U konzoli lepo piše da tu rezoluciju podržava, ali ne radi (naravno igram glquake). U suštini nije to ni bitno, i ovako super izgleda , ali ako neko ipak zna, please help :D Editovao sam i congif fajlove, stavim tamo i mode 22 i 1440x900x32, ali me ne šljivi. Verovatno je zbog wide screeena, isti problem je i sa Q2 i Q3, u full screenu radi samo u 1024x768.
Ali ne sekiram se ja, samo kada budem imao vremena, i doći će svojih 5 minuta onom mom voodoo 2 koji sada ne služi ničemu! Pa kad sklopim neku kantu, pa da vidiš. Nadam se da do tog vremena neće pocrkati sve stare kanturine od kompova :p, ili još gore da na primer buduća žena nema ni trunke razumevanja za igrarije svoga muža :trust:
P.S.
Da li je vama, okorelim Quakerima, smetalo što je animacija nekih likova u igri traljavo odrađena, kao na primer kod kerova, koji trče levo desno kao ludi, ali sa 3 sličice, ne znam kako da objasnim, ko je igrao setiće se.
Pozdrav, Marko:wave: :wave:
 
Bice Amigasi mislim zadovoljni znati da sem zasad preskupih Amiga one proizvoda, u Amiga trziste ulazi i jedna italijanska firma i da su obecane amige mnogo jeftinije, kao i mnogo kompaktnije... Must Have!
 
"nove" amige?
Nema tu emocija...
 
Evo mene opet sa svojom nostalgijom. Neki će reći da nisam normalan, ali ko ih šiša :D
Juče sam kupio DVD sa kompilacijom svih Qake-ova :D
Da da, evo me cepam Qake 1, šta ćeš, kada ga nisam igrao kada mu je bilo vreme, ***, nisam imao PC tada, a kada sam dobio prvi PC (P2 350MHz...i grafička beša nVidia kanta sa 16Mb RAM)

sjajan post! i ja tad nisam imao PrC ali sam kod drugara na DX4/133MHz AMDu pikao Quake (igrali smo na smenu dok ga nismo obrnuli :D) a danas cekam da mi stigne CT63 za Falcona pa cu da pikam Quake opet ali na Atariju ;) http://ihrisko.cyberio.org/~mikro/download.htm

btw sto se Amige tice ja cu kupiti nesto sto moze da tera AmigaOS 4! od kako sam nabavio MacBook progledao sam i ponovo poceo da gledam na PC kao najvecu kanturinu (ili bolje receno Windows posto PC danas moze da tera i MacOS ;)) stvarno ne znam sta je ovom svetu trebao Microsoft i Windows...
 
Poslednja izmena:
Eeee... Ne znas sta si propustio... Najsladje gubljenje vremena je gledanje kako se na ekranu naizmenicno menjaju plavi i crveni kvardati. A kad dodje do zuto-crnog! Oho! Euforija! Pa kad se samo setim kako se renderovala slika bukvalno piksel po piksel... :banana:

P.S. Inace moj stari ZX je jos uvek u funkcionalnom stanju i cuvam (skoro) sve kasete, kao i knjizicu! Eto, cisto da se pohvalim! :p
I kod mene je isto. :) Čitam ovaj thread sa zanimanjem, ali ne i sa oduševljenjem većine jer ja nisam "Amigista". Svašta se desilo na polju kompjutera (pa i igara) ovih decenija, ali nikad kasnije takvo zadovoljstvo nisam osećao u igranju kao tada kad su bili aktuelni Spectrum i C64 (mada sam ja više voleo igre za Spectrum, na C64 sam najviše voleo BC Quest for Tires - onog pećinka koji se kotrlja na točku).

Neko je spomenuo Chequered Flag. Pa, zaboga, to je u suštini bila jedna vijugava štrafta koja se mrdala, ali kad se samo setim koliko sam sati proveo pokušavajući da na nekoj pisti dobijem koju desetinsku sekunde bolji rezultat. A tek Manic Miner i one klozetske šolje... Koliko noći sam proveo uz to.

A slika se nije baš "renderovala piksel po piksel" (o tome ću nešto par redova kasnije), nego se tako učitavala sa kasete. Ti Spectrum ekrani mogu lepo da se smeste u GIF, ali to nije "ono pravo". SCR fajlovi su potpuno egzaktna kopija Spectrumove video memorije i pravi fanovi naslovne skrinove čuvaju u tom obliku (pogledajte dužinu SCR fajla u bajtovima).

Spectrum je sliku čuvao uvek u istom delu memorije, veći deo je bio rezervisan za piksele (koji su se na čudan način ispisivali u linijama po trećinama, prva linija u prvoj trećini, pa druga u drugoj, pa treća u trećoj, pa redom iz početka) a odmah iza toga je dolazilo "polje atributa" sa podacima o boji. Boja se nije čuvala za svaki piksel ponaosob, nego je bilo moguće obojiti samo 8x8 piksela nekim "atributom". U početku ovako urađena grafika ni na šta nije ličila, ali kako se stvar komercijalizovala pojavili su se pravi umetnici koji su i sa ovako teškim ograničenjima uspevali da naprave frapantno dobre skrinove.

Elem, bilo je dovoljno prebaciti nešto iz nekog drugog dela memorije u video memoriju i to bi se pojavilo na ekranu. Tada je na C64 bio popularan Strip Poker. Izvesni Nieman (mislim da se tako zvao) napravio je Spectrum verziju ove igre, kompletno pisanu u Basic-u. Ja sam dugo mislio da ova njegova igra ne radi, jednostavno nije bilo XXX slike na ekranu (well, za Strip Poker ta slika je baš bitna, jel'te) i jednom sam rešio da pregledam kod, da vidim gde je problem (on je učinio svašta da listing zaštiti, ali za nas "hakere tog vremena" ovo zaobići bilo je trivijalno).

Bio sam zapanjen onim što sam video, on je na neku foru uspeo da digitalizuje C64 ekrane (doduše samo crno-belo) ali je sliku u video memoriju prebacivao piksel po piksel, nečim poput LET a=x: LET b=y: FOR n=z to zz: POKE (a+n),(PEEK (b+n)): NEXT n. Ovo je bilo ubitačno sporo i moralo se ko zna koliko minuta čekati da se slika upiše i pojavila bi se tak kad se popuni i polje atributa. Toliko truda a nije znao da je Z80A asembler imao komandu LDIR koja je u deliću sekunde prebacivala čitave blokove memorije s jednog mesta na drugo, sa par linija "mašinca" slika bi se pojavljivala bukvalno trenutno.

Mada je delovao kao igračka ("gumice", zaboga) Spectrum je bio prilično moćna mašina. Z80A nije bio slab procesor (šta ono beše tada koristio Apple?), asembler mu je bio jak (a tu je bio i Devpac, tj GENS i MONS), a za Spectrum su postojali, pored ostalih, i solidni Pascal, Forth i C kompajleri. Ko je hteo, puno je toga mogao da nauči na toj mašini. Spectrumov Basic bio je prilično jak u poređenju sa onim koji je dolazio uz C64, mada je davao nepregledne listinge (zbog obilja GOTO i GOSUB komandi i nedostatka ELSE) i ponekad simpatično čudan (setite se komande TO, koja je imala raznorazne namene, ali je meni uvek delovala logičnije od LEFT$, MID$ i RIGHT$). Kasnije su se pojavili i prošireni BASIC-i (pre svih Beta i kasnije Mega), koji su omogućavali i korišćenje procedura i neku vrstu strukturiranog programiranja.

Ja imam "teoriju" da su pisci virusa potekli od Spektrumaša. Iz nekog razloga za C64 svi su se trudili da stvari što više olakšaju. Na Spectrumu su "pirati" i "hakeri" stalno nešto komplikovali, uvodili kojekakve zaštite, nepregledne listinge, "neprobojne" rutine za učitavanje... Posebna priča su bili "hakerski" programi i neki programi koji su se mogli komercijalno iskoristiti. Po pravilu su kolale lukavo pokvarene verzije, čini se da program radi, ali ne radi baš tačno ono što bi trebalo. Ja imam čitavu C60 kasetu ovakvih programa koje sam popravio da rade kako treba.

Interesantno je da najveći (najsloženiji?) čip u Spectrumu nije bio CPU, nego tzv. ULA čip, posebno projektovan za Spectrum i on je bio zadužen za bezmalo sve I/O operacije. Proizvela ga je italijanska firma Feranti, za koju se tada govorilo da je jedina evropska firma koja poseduje tehnologiju za izradu visokointegrisanih čipova. Ne znam šta je na kraju s njom bilo.
 
Ne verujem da sam matorac, *** imam 24god, a uhvatila me nistalgija citajuci ovo, najezio sam se, ***. Ne znam sta je ovo, ali stvarno kad se setim samo stelovanja glave, najezim se, ali pozitivno. Smesno deluje da ja sa 24god pricam, ali ***, kakva su to vremena bila.

Ne znam sta je, dali se svet promenio ili nam se jednostavno povecao apetit. Ne secam se kada sam se igrao kao na debeljku i ako sada imaju igre koje su ultra mega giga napucane sa grafikom, ne moze nista da se poredi sa debeljkom.

Poslednji put sam se najezio gledjuci video klip kada Djordjevic postize trojku u poslednjoj sekundi hrvatima, evo i sad citajuci ovaj tred.
 
Interesantno je da najveći (najsloženiji?) čip u Spectrumu nije bio CPU, nego tzv. ULA čip, posebno projektovan za Spectrum i on je bio zadužen za bezmalo sve I/O operacije. Proizvela ga je italijanska firma Feranti, za koju se tada govorilo da je jedina evropska firma koja poseduje tehnologiju za izradu visokointegrisanih čipova. Ne znam šta je na kraju s njom bilo.

Nama (caletu i meni) je gorela ULA! tj. pocela da se topi plastika od gore! pa smo narucili drugu ali kasnije se ispostavilo da je nesto 10 crklo a da istopljena ULA je radila i dalje... :D
 
Nama (caletu i meni) je gorela ULA! tj. pocela da se topi plastika od gore! pa smo narucili drugu ali kasnije se ispostavilo da je nesto 10 crklo a da istopljena ULA je radila i dalje... :D

Meni je u to vreme na dva Spectruma crkla ULA.
 
Poslednja izmena:
Nama (caletu i meni) je gorela ULA! tj. pocela da se topi plastika od gore! pa smo narucili drugu ali kasnije se ispostavilo da je nesto 10 crklo a da istopljena ULA je radila i dalje... :D

Da si ga hladio nebi ti se to desilo, jos 85' ventilator mi je drndao pored Speci-a
Kad ce vec jednom taj CT63 ????
Danima se spremam da dodjem da pikamo Quake!
 
Da si ga hladio nebi ti se to desilo, jos 85' ventilator mi je drndao pored Speci-a
Spectrumi su se hladili često na raze bizarne načine. Jedan od češćih bio je da se drži na metalnom poslužavniku. :)

Starije verzije Spectruma su imale znatno manje hladnjake i više se grejale (mada taj hladnjak i nije prvenstveno služio hlađenju ULA nego regulatora napona) od novijih modifikacija (govorim sve vreme o klasičnom Spectrumu "gumičaru"). Ali u nečemu su stare verzije bile bolje, npr. slika je mogla da se vrlo precizno podesi promenljivim kondenzatorima, koji su kasnije zamenjeni fiksnim (tobože preciznim). Njihov kapacitet (tih fiksnih) nikada nije bio onako precizan kako se moglo postići ručnim podešavanjem i zato novije modifikacije po pravilu nisu imale sliku kao dobro podešene starije verzije.

Ja sam Spectrum hladio na tri načina. Na donjem pokopcu sam izbušio veliki broj rupa promera oko 5mm, zadnje gumene nožice sam zamenio kupastim gumicama za slavinu koje su ga više odizale od podloge i tako poboljšavale strujanje vazduha, a i davale veću kosinu koja je bila zgodna za rad. Možda najvažnija modifikacija bilo je smanjenje napona trafoa (ti trafoi su često davali previsok napon i preopterećivali regulator koji se zato užasno grejao). Tu sam malo omanuo u proračunu pa skinuo previše žice tako da je napon postao premali i zbog toga sam uvek imao neko treperenje slike.
 
Evo i ja da se pridružim nostalgičarima! Samo kad se setim te AMIGE1200 sa 4MHz CPU i AGA čipovima pa eksterne disk drajv jedinice pa Commodore color monitora, ma to su bila vremena :D
Igre kao što su Senisble World Of Soccer 1996/97, Exodus, Alien Breed AGA itd prosto me nisu odvajale od Amige!!! E sad da li se neko seća igre Dune 2??? To je bila prva strategija i preteča svim ovim novijim strategijama za PC!!! Obrćao sam je po 100 puta i opet sam mogao da je igram... Sećam se onih Sonic tenkova, Devastatora, Atreida i i i i i... I dalje mi stoji kući moja AMIGA 1200 i ne bih je dao nizašta na svetu :p
 
Evo i ja da se pridružim nostalgičarima! Samo kad se setim te AMIGE1200 sa 4MHz CPU i AGA čipovima pa eksterne disk drajv jedinice pa Commodore color monitora, ma to su bila vremena :D

Prvo CPU je bio 14MHz, a ostalo je masa ljudi vec imala na C64 dobrih 6-7 godina pre pojave A1200 tako da ne vidim nesto epohalno u tome sto si naveo.

E sad da li se neko seća igre Dune 2???

Kako se ne bih secao igra je pisana za PC pa je tek onda portovana na Amigu godinu dana kasnije.
 
Ama ljudi, dobro je! Nego ima li neki okoreli kvejker da mi odgovori kako da namestim drugu rezoluciju u Q1 u openGL-citaj moj predposlednji post?
 
Spectrumi su se hladili često na raze bizarne načine. Jedan od češćih bio je da se drži na metalnom poslužavniku. :)

Starije verzije Spectruma su imale znatno manje hladnjake i više se grejale (mada taj hladnjak i nije prvenstveno služio hlađenju ULA nego regulatora napona) od novijih modifikacija (govorim sve vreme o klasičnom Spectrumu "gumičaru"). Ali u nečemu su stare verzije bile bolje, npr. slika je mogla da se vrlo precizno podesi promenljivim kondenzatorima, koji su kasnije zamenjeni fiksnim (tobože preciznim). Njihov kapacitet (tih fiksnih) nikada nije bio onako precizan kako se moglo postići ručnim podešavanjem i zato novije modifikacije po pravilu nisu imale sliku kao dobro podešene starije verzije.

Ja sam Spectrum hladio na tri načina. Na donjem pokopcu sam izbušio veliki broj rupa promera oko 5mm, zadnje gumene nožice sam zamenio kupastim gumicama za slavinu koje su ga više odizale od podloge i tako poboljšavale strujanje vazduha, a i davale veću kosinu koja je bila zgodna za rad. Možda najvažnija modifikacija bilo je smanjenje napona trafoa (ti trafoi su često davali previsok napon i preopterećivali regulator koji se zato užasno grejao). Tu sam malo omanuo u proračunu pa skinuo previše žice tako da je napon postao premali i zbog toga sam uvek imao neko treperenje slike.

Podesavanje slike promenljivim kondenzatorima! to nisam znao hm...
Dali je i posle podesavanja slika i dalje "plivala" na ekranu?
 
Podesavanje slike promenljivim kondenzatorima! to nisam znao hm...
Dali je i posle podesavanja slika i dalje "plivala" na ekranu?
Slova su bila oštrija i nije bilo onog razmazivanja boja po ivicama. Koliko se sećam. Ih, kad je to bilo.
 
Jel ima neko ko čita ovo, a da se seća Qake1?
 
ja! ali nemam pojma kako da resis problem ;)
 
Nazad
Vrh Dno