Šta je novo?

Zimske gume

Da li si siguran da ti na redovnom servisu bar nekad niko nije doduvao rezervni točak? Nema teoretske šanse da drži 20 godina, proveri ti njega za svaki slučaj manometrom.
 
Kolega postom iznad je ispričao upravo ono zbog čega se treba imati rezervni točak.

Kako su kola 4x4 (tako ispalo da se nađu, nisam ja to tražio), a "čuo" sam (pročitao nesto , negde, kao prisećam se) da kad se stavi da li "ćopavac" ili točak druge dimenzije, zbog 4x4 pogona, prebaci se rad kola u "servisni mod" (sporo, polako, ograničena brzina...), ja da ne bi pored frustacije zamene točka na drumu (invalid u kolicima, pun gepek ako idem dalje nekud) imao i problem ograničenja u radu kola, pomislio sam da bi bilo dobro imato peti, rezervni točak, iste dimenzije kao komplet na kolima.
Imao sam ja tu želju i sa prethodnim kolima kad sam imao 2 kompleta točkova ali kako su bili sa istom dimenzijom felni i guma odustao sam od toga i drzao sam rezervni točak sa čeličnom felnom.
Kako sam tražeći odgovarajuće alu felne od 17" naišao na 2 prodavca koji su imali jedan alu točak ili hteli raspariti komplet i prodati jednu felnu, kada sam kupio 4 alu felne od 17", uzeo sam i od ove dvojice po jednu felnu.
Do sada mi nije nikad pucala guma i nadam se da neće ni u buduće ( kuc, kuc, kuc, "во дрво, чукни три пати" ), sem ono kada je jednom tubeles guma, zadnja, pokupila negde 2 šrafa (otkud šiljati osrednji šrafovi za metal uz put...) i s kojom sam vozio ko zna koliko dok se nije primetilo (tubeles pa držalo dovoljno vazduha da ne trese), ja drugih gumidefekta za oko 35g vožnje kola nisam imao, a baš bi bilo meni u inv. kolicima zeznuto se baviti zamenom točka...

Zašto ne bi da stavljam gumu od 16.000-17.000 din kao rezervnu, pa meni se pamenije čini da rezervna bude nova (zbog datuma, odnosno trajanja same gume), pune šare i jeftina, služiće samo kao zamena do brze nabavke druge, odgovarajuće gume više klase (ili para guma, zavisno od potrošenosti i starosti ostale 3 gume) ako se ne može valjano okrpiti probušena guma...

Ima još jedna prednost sezonske zamene rezervnog točka, pri svakom sezonskom stavljanju točkova će i rezervni točak biti naduvan... ;)1

Zato pitam, neki Linglong, Tigar ili nešto treće za 7,5-8,5k din za zimsku i za letnju rezevnu?

Da li u Tigar Winter i Taurus Winter iste gume?

Na koliko se duva rezervni točak?
Na veći pritisak od donjeg prema tabeli i na najveći pritisak prema tabeli za kola ili na veći pritisak i od maximalnog pritiska prema tabeli?
Imam Riken i Linglong All Season,Linglong jeftinija i bolja.
 
Nema teoretske šanse da drži 20 godina, proveri ti njega za svaki slučaj manometrom.
Hoćeš da se kladimo :)
Auto sam kupio 6 godina star, od vlasnika, ostatak je kod mene. Setio sam se slučajno tek pre neku godinu da mu proverim ćopavac, tada je jedini put izvađen iz svog bunkera. I tada i sada izgleda kao da je ovog trenutka izašao iz fabrike.
Redovan servis i bilo kakva intervencija izvode se samo u mom prisustvu i na moju inicijativu :D Opšte provere mnogo češće od toga, veoma veoma veoma držim do sigurnosti.
 
Poslednja izmena:
Imam Riken i Linglong All Season,Linglong jeftinija i bolja.
Kad već imam različite felne za ralzičite sezone onda neću sigurno stavljati "univerzalu" gumu, ztv All season.
Kakve su Linglong u odnosu na Tigar/Taurus Winter gumu i na ljetnu Tigar/Taurus Ultra High Performance gumu?
Dilema je Tigar ili Linglong?
Dilema je i da li sad ili na jesen staviti zimsku gumu na felnu rezervnog točka za zimski komplet?
Sve mi se čini da ću tek na jesen uzeti zimsku rezervnu, biće godinu dana mlađa...
 
Zakonski si obavezan da na istoj osovini imaš iste gume, isti model, ista šara. Verovatno bi ti progledali kroz prste kada im pokažeš probušenu gumu, ali ne mogu biti siguran. Znam da "ćopavac" uvek prolazi.
 
Onda je za neke pravi izbor runflat
 
@Zeha
skroz je ok što imaš 2 rezervna točka - kupi jeftiniju gumu od one dve koje si naveo. Lično ne volim Kineze ali ne verujem da su ne bi radili posao, samo ne za moje pare.
 
Meni u proseku svake godine pukne bar 1 guma, bez offroad voznje. Peta guma mi je u prethodnom zivotu bila vise nego korisna. Zadnjih 10+ imam petu zimsku pored standardne letnje.

Apsoutno sam stava da se mora imati rezervni točak!
Užasno me nervira izostajanje rezervnog iz novih vozila, a osobito vozila u kojima uopšte nema mogućnosti ni da se naknadno ubaci bar ćopavac (a počinju da postoje i takvi modeli).

Ali kako bre uspevaš da ti guma "pukne" po jedna svake godine?!? :eek:
(Predpostavljam da ti se izduva, a ne da iznenada esplodira (što se inače zove pucanje gume...))

Za 33 godine koliko vozim privatan auto, i 25 godina koliko u firmi radim na terenima (tim od 6-7 ljudi, tri vozila, 150kkm godišnje ukupno), možda sam 2-3x morao da menjam gumu negde tokom vožnje, i još 2-3x mi se desilo da zateknem izduvanu gumu na parkingu, koja ne može da se naduva onim malim kompresorom i dokotrlja do vulkanizera (ispušta jako polako). Sve u svemu, nisam više od 5-6x menjao točak rezervnim za ovih 30+ godina, i to na bar 10-ak automobila što mi prošli kroz šake. Znam i kolege na ostalim službenim vozilima, možda još toliko. I to sve na putevima Srbije.

I uvek je bila sreća da se mogla krpiti lako i brzo, uglavnom i bez skidanja sa felne.
(Iako znam da su moguće situacije gde nema popravke.)

Ali 1x godišnje mi je nezamislivo?!? :eek: o_O
 
7 pucanja i jos nekoliko busenja za zadnjih 15 godina, najoffroad mi je bio savski nasip. 150tkm na tom automobilu. Samo 1 set, prvi zimski je bio Goodyear UG2, ostalo uvek i samo Michelini.

Tako mi se zalomilo, gume su 45mm, nije to ni nesto ultra nisko pa da je to problem.

Prvi put mi pukne GY, star 2 meseca u Italiji, prilikom izlaska sa parkinga bukvalno u polasku dodirnem bocno ivicnjak, noc, 05. januar. (datum je bitan za nastavak storija) Nisam ni osetio jos manje ukapirao sta se desilo dok mi auto nije zavristao stoj budalo, busna ti je guma. Stavim letnju rezervnu, stignem do Nove Gorice, sutradan kod vulkanizera, kaze zli Zlovenac (najvrv izbosne), ne moze da se okrpi, guma ima neka bocna celicna ojacanja koja su pukla od dodira sa ivicnjakom i to se ne krpi, mora nova guma. Daj gumu, nema. Ode da proveri, ceka se 2 dana. UH. Aj u Italiju, tj njihovu Goricu 06.januar, tamo 2 kralja, ne radi ni hitna pomoc a kamoli vulkanizeri.

Nazad kod Zlovenca, jel imas letnju? Imam. Aj daj montiraj! Jok. Sto bre jok? Ne smes da vozis po zlovenskim putevima u januaru sa letnjim gumama. Uh bre, pa sta ce da mi rade, da me obese? Ne ali ako te zaustave i vide da imas 2 letnje gume ti ces naravno da im kazes sta se desilo i da sam ti ja prodao letnju gumu i kaznice me do neba. Stvarno? Stvarno. Aj bre ne zajebavaj, daj tu letnju d'idem kuci ko covek, sutra je kod nas Bozic, gde cu da im kazem da sam bas od tebe kupio, evo pukla je u Italiji i reci cu da sam tamo nasao 1 letnju i kraj. Nema sanse da ti prodam, ako platis narucicu ti novu zimsku gumu i to je to. Onako u sebi, pozdravim mu se sa svom familijom do 9-og kolena i mislim sta da radim... da cekam do sutra da prorade zabari... opet sta mi je garancija da cu naci gumu kod njih... i ako nemaju sta onda, jos 2 dana cekanja u Gorici? Prokockacu i zeninu dedovinu u Perli od dosade... Prekrstim se nekrsten i bez rezervne krenem kuci...

Srecno stigoh, naravno gume nema ni u Srbiji, okrenuo 100 telefona, trgovaca, vulkanizera i jedino mi Lesanovic da ponudu, rok 2 nedelje, 300 eura... cekao sam je skoro mesec dana, kad je stigla bilo je nova cena 350, doplati... sta da vam kazem, malo kasnije kod u kafani Dace Ikodinovica u NS ga omlati Canak sa bezvratasima ko vola u kupusu i za sve pare, prosto mi bilo toplo oko srca.

A danas se mislim, sta cu sa onim tirefit fovnom da radim? Opciju za rezervnu bilo koje vrste nemam, tako je uradjeno dno prtljaznika a i da ima rupa ne bi mi vredelo jer su gume razlicitih dimenzija... dakle da se svaki put prekrstim nekrsten pa sta mi bob da, valjda ce da radi i ubuduce :D Pre neki dan procitah da 87% novih automobila nema nikakvu rezervnu gumu vec ovaj tirefit. Poludeli majci skroz.

Za isti period zena i sin na druga 2 automobila dve lagano probusene gume.
 
Dal ta nova kola bez rezervnog točka, barem imaju bunker za rezervni točak, pa da se dokupi točak (felna i guma ili ćopavac) i stavi u kola?
 
To moraš da proveriš za konkretan model
 
Dal ta nova kola bez rezervnog točka, barem imaju bunker za rezervni točak, pa da se dokupi točak (felna i guma ili ćopavac) i stavi u kola?

Uglavnom da, ali neki noviji modeli nemaju čak ni to. Nema mesta nizakakav rezervni točak, sem da bude eto tek tako u gepeku. :(
 
Rezevna guma bolje da bude All Season,da li moze letnja rezevna da se stavi zimi?Obrnuto bi i moglo.
 
Зимска резервна завршава посао и лети и зими. Као и поменути ћопавац. Ко буши гуму једном годишње треба да види где греши у вожњи, или евентуално спреми Париз-Дакар резерву према потребама...
 
Dal ta nova kola bez rezervnog točka, barem imaju bunker za rezervni točak, pa da se dokupi točak (felna i guma ili ćopavac) i stavi u kola?
Kod mene nema mesta za rezervni točak.
Isti sam kupio (u full veličini), ali kada negde idem negde dalje i kada ga nosim zauzme mi pola gepeka.
Ali, i to mi je nekako u glavi sigurnije nego da ga nemam...
 
Ljetos mi je otišla sajla ručne dok sam bio na putu, blokirao točak sa vremena na vreme. Stigao na odredište i pozvao pomoć na putu. Otišao do najbližeg servisa i rješili mi problem, ali majstor kad je vraćao točkove pretegao je šrafove. Pošto imam set ljetnih i zimskih guma sam mjenjam gume. Kad sam stavljao zimske gume prednja dva točka ko od šale, zadnja dva nikako. Slomio sam originalni ključ. Srećom sam kupio ranije dobar ključ, i na kraju sam sa cjevi od podupirača kao veoma dugom polugom skinuo zadnja dva točka. Ako imate neke takve intervencije, opomenite majstora ili provjerite nakon intervencije da li možete da odvijete šrafove. Da mi se desilo na putu da moram da skidam zadnji točak mogao bi samo da plačem. Što bi rekao Lane Gutović: "Ne znam zašto sam vam ovo ispričao… ali barem ne može nikome da škodi. A ako ne škodi, onda koristi”.
 
Imam slična iskustva sa pretegnutim šrafovima, i jednu svađu u sevisu sa majstorom koji "...ja ovo radim već 15 godina..."

A jedan službeni Hyndai, morali smo da menjamo glavčinu prednjeg točka zbog zalomljenih šrafova, nakon vulkanizera.
 
Isto negativno iskustvo, kemoimpex niš. Bila je pocepana guma - ispalo da je od eksera, ja kažem nije problem stavite novu, oni kažu "ne mora nova, može da se vulkanizira" i insistirali su da se vulkanizira. Iiiiiii nije izdržala ni put nazad do Pirota. Iskrivio sam originalni ključ, onda pozvao tasta pa smo iskrivili nekoliko njegovih ključeva i tek kad je došao moj kum uspeli smo nekako uz ogromnu muku sa njegovim ključem da odvrtimo šrafove.
 
Dal ta nova kola bez rezervnog točka, barem imaju bunker za rezervni točak, pa da se dokupi točak (felna i guma ili ćopavac) i stavi u kola?
U Mercedesu nema, tako je neko osmislio, ako je specifikacija sa tirefit onda nema bunkera za rezervnu gumu. Kasnije prepravke prtljaznika nisu moguce. Ali moze da se zahteva prilikom porucivanja novog automobila da se ugradi bunker za rezervnu gumu. Sto opet, u mom slucaju gde su raspar prednje i zadnje gume nema previse smisla. Menja se cela koncepcija i stil...

Sledeci put cu svakako sam pakovati auto, ovo je, iz nekih trivijalnih razloga, prvi put da sam kupio nov automobil a da nisam ja sastavio opremu vec sam pristao na onu koja je bila odmah dostupna. Jedina uteha je da imam produzenu 5-ogodisnju garanciju koja ukljucuje i pomoc na putu, nadam se da nece biti potrebe da ispitujem da li zaista radi.
Зимска резервна завршава посао и лети и зими. Као и поменути ћопавац. Ко буши гуму једном годишње треба да види где греши у вожњи, или евентуално спреми Париз-Дакар резерву према потребама...
Zimska rezervna moze da zavrsi posao ali kada se isporucuje nov automobil onda je rezervna uvek letnja. I onda najcesce, gotovo uvek, ljudi ne menjaju rezervu shodno godisnjem dobu.

Copavac takodje moze da zavrsi posao ako si u svom gradu ili blizoj okolini. Nikada mi ne bi palo na pamet da vozim 650km na copavcu.

Sto se tice pucanja i busenja guma, to je samo losa sreca, pokusavao sam da se prisetim, nikada na bilo kom drugom automobilu nisam imao taj problem.Ili je to zaista bilo toliko davno/retko da se izbrisalo iz pamcenja. S obzirom da sam dozvolu dobio onomad kad si se ti rodio, ne bi bilo cudno da sam i zaboravio neki takav nemili dogadjaj :D
 
Ja se luksuziram, imacu 2 rezervna točka, jedan od 16" za zimu i jedan od 17" za leto. Obe felne rezervnih tockova su identicne svom sezonskom kompletu.
I sama guma na felni je najmenje mi bitna, nek je ispravna i dovoljno.
Ja ovako imam po jednu rezervnu felnu za svaki komplet ako mi se ikad desi krivljenje ili lom felne.
Najveći problem će mi biti zamena rezervnog tocka u bunkeru, treba izvaditi sve iz tocka (naopako stavljen da sluzi kao "korpa" za alat, sprejove, kojekakve druge stvari za kola) premestiti u kabinu, ubedjivati se sa vulkanizerima da stave rezervni tocak kako meni odgovara (pogresno, vanjskom stranom dole umesto gore, radi dugackog srafa i pristupa ventilu), nagovarati vulkanizera da proveri pritisak u rezervnom tocku...
Inace tockove sezonski cuvam kod vuklanizera u "hotelu"...
Jos ako se pogube sa 5 tockova od kojih je jedan sa drugačijom gumom...
Mene će tamo ozbiljno gledati kao velikog čudaka u najboljem slučaju.
 
Мало ми је и ових два сета за два аута, још и да се око резервних замлаћујем толико. Може са "ћопавцем" и тих 600-700 километара да се вози ако је недеља, празник и сл. Иначе се гума среди код првог вулканизера. Толико других ствари на колима може да се поквари, па нико не носи резервне акумулаторе, турбине, бобине, дпф-ове, и сл. Зато постоји и помоћ на путу ако затреба.
 
@Zeha
Iskreno, smatram da ti nije bilo potrebno
Kakav god da je pogon 4x4, ćopavac uvek može da se stavi. Ionako služi da voziš do najbližeg vullkanizera. Ne znam odakle ti info da AllTrack zahteva isti točak. To je njihov dobro poznati 4motion pogon.
Original VW ćopavac za njega je 17" a rezervni regularni 16". I vožnja od 80km/h je sasvim dovoljna u tom slučaju. Ako nešto od elektronskih asistencija brlja (žale se na start-stop), može da se isključi
Posao montaže ti je u slučaju ćopavca čak i mnogo olakšan - bar duplo mu je manja težina od standardnog ako ne i više.
Ali sada je sva dalja diskusija svakako suvišna :)
Što se tiče neke tvoje sigurnosti, podržavam.
 
Poslednja izmena:
Ćao drugari, znam da je ovo tema za zimske gume, ali koliko vidim nema teme za letnje, a ja planiram sledeći mesec kupiti nove letnje gume jer ove koje trenutno imam su dotrajale od starosti, a i dobio sam ih uz auto kada sam kupovao, jednu sam i bušio prošlo leto tako da vreme je za nove..
Zimske imam BF Goodrich koje su vrhunske stvarno, ali jedva da ih ima danas na tržištu, a i ako ih nađem cena je solidno otišla gore, pa mi sada treba vaša preporuka, neka srednja, ili srednja niža klasa, imam Mazdu 3 Hatchback 2007 god, 195/65/R15 bih uzeo, ne prelazim preterano puno kilometara, ali odustao sam od all season, jer ono što vredi je solidno skuplje, a svakako veću sigurnost imam sa dva seta i ne razmišljam previše.

Pa eto otvoren sam za sve predloge, neki cenovni raspon od 5k - 6.5k po gumi.
 
Za taj budžet FULDA 195/65 R15 EcoControl HP 2
Inače bih preporučio KLEBER 195/65 R15 Dynaxer HP4 91H ali malo prelaze zadatu cifru
 
Vozio sam pomenutu fuldu ali iskreno izbegavao bih te eco gume, kako kod fulde tako i kod ostalih brendova (ecocontact, eco saver itd...).
Može pomenuti Kleber ili Nexen (mislim na je N' Ferra bolji model).
 
Pozdrav. Najzad se odlucis koju gumu da kupim ono opet problemi😀
Kupujem hankook h750 kinergy 4s 2 hvalili ste je ovde u nekoj srednjoj kategoriji pogledao sam testove ok guma. Imam je u varijanti 91Y(skuplja) I 94W XL(jeftinija). E sad znam da su W I Y indeksi brzine XL je valjda za teza vozila tipa SUV koliko treba obracati paznju na to. Vozim obican auto passat je u pitanju
 
Nisi naveo prečnik felni
Ako ti auto nema 3,0 ili jači motor, savršeno će ti odgovarati V indeks a možda čak i H, 91/94 opterećenje (bez XL)
 
17 je felna 2.0 motor klasika neka. Ako bih izabrao ovu povoljniju varijantu 94W XL, jel pravi problem ovo XL.Bez XL ide ova druga varijanta 91Y koja je malo skuplja(oko 1200din) to sam nasao u ponudi. Hvala Boki
 
Nazad
Vrh Dno