Šta je novo?

Zimske gume

Opis proizvođača, nekad na njihovom sajtu nekada od direktnih distributera, nekad od onih renomiranijih što rade revjue a oni opet prenose info koji su dobili.
Firestrone baš na svom sajtu generalno navodi da su njihove AS namenjene za "light winter conditions".
 
Poslednja izmena:
E taj me je light zavejao u crno u sred Babušnice :D.
 
U Babušnici nikad nisu lajt zimski uslovi :)
Iako imam odlične zimske gume, kad krenem u planinu nosim i lance u gepeku.
 


Super poredjenje gde veci i tezi auto sa 4x4 na letnjim savlada sneg nego manji sa zimskim.

Iz toga moze da se mozda izvuče da je za vece i teze moze da ide bez problema guma za sve sezone ali kočenje je sigurno haos.

Za manje je bolje da imaju zimske jer nemaju 4x pogon ni težinu
 
Uopšte nije lakše savladao. Samo u poslednjem segmentu gde je birao određeni deo trase je prošao kako treba. Kočenje ne postoji.
Ne bih inače MW "testove" uzimao za ozbiljno. jesu interesantni samo zbog automobila.
 
@Boki.N A dodatni problem na sve to je bio i karavan kome dupe pleše sve u 16. Zato sam i rekao ono što sam rekao pre par postova. Ako sam bio grub, izvini, ali meni je od tada recimo nezamislivo da imam gume za sve vremenske uslove. Sada sa Conti gumama je druga priča za zimu. I ako se razmišljam da pređem na 19" sledeće zime, sa 18".
 
Sve OK, nhf :)
18-ce u odnosu na 19-ce nemaju nikakvu prednost u performansama (opet - napredak u materijalima, razlike su u okviru procenata), osim što su uglavnom jeftinije. Neudobnije su sve preko 17".
 
Razmisliću šta i kako mi je činiti. Svakako na dobrim gumama više nema uštede jer glavu čuvaju uz ostalo redovno održavanje. Gledam da uzmem Hankook Winter Evo 3 W330 ili Bridgestone Blizzak LM005. Još distanceri kada legnu na Superb zimi :D :D :D.
 
Hilux je lagan pozadi kada je neopterećen.
 
Imam i ja sve sisteme, auto je u L&K opremi ali fizika je fizika.
 
Uzeo sam da uporedim cene.
U sustini AS bi kostale do 50000, rok trajanja to je upitno.
Ako bih isao 2 seta letnje najverovatnije bih ove jeftinije .
ZImske, tu vec ima izbora one su maltene po ceni slicne kao AS plus tu bi dosle celicne felne, nalazio za 80ak eura na KP, nemam pojma kolika je realna cena to tek treba da obilazim vulkanizere i prodavnice.
U oba slucaja prvi put ide 30e min za montazu, dal uzeo AS ili 2 seta , za dva seta ide dodatnih 30e.
Izbor guma nije po specifikacijama nisam uporedjivao testove ovo sams amo nabacao po ceni. Tek mi prestoji gledanje citanje testova.

gume uporedjenje.jpg
 
Da je put ociscen, da nema snega 😂
 
Zanimljivo.
 

Prilozi

  • Screenshot 2024-01-24 at 19-26-39 Linglong International Europe Zrenjanin.png
    Screenshot 2024-01-24 at 19-26-39 Linglong International Europe Zrenjanin.png
    383.4 KB · Pregleda: 80
Nije to ništa novo a i odavno je u upotrebi u raznim sferama kotrljanja (silant isl) :)

P.S.
Jednom prilikom mi se nabio holšraf u gumu, nemam pojma ni gde ni kako i tamo bio verovatno mesecima. Bukvalno mu se glava istrošila od kontakta sa aslfaltom, lepo se videlo kako je išao malo nakoso. Otkrio sam ga tek kada sam stavljao zimski set, guma je ispuštala jako malo u tom periodu.
Uslovno rečeno najmanje su opasni takvi čisti "ubodi" - eskeri isl naročito kod tubeless pneumatika.
 
Пут не мора бити посољен, али локалних пунгас лауда и шумахера увек има...
 
Kritično je bilo ovih dana, jer je dnevna temperatura topila sneg i led, a noćna zamrzavala. Uz to, tu i tamo je bilo kiše. A asfalt na prvi pogled mokar, dok se tek pri kočenju vidi da je u stvari tzv. crni led.
U kraju kod mene znam gde se formira isti, ali po gradu i ne baš. Pre neki dan klinci se ukenjali u autu, jer se ABS uključio pri silasku nizbrdo i radio nekih 5 sekundi (čulo se cak-cak...) i to pri brzini manjoj od 10 km/h. Pri povratku istim putem, osetio se gubitak trakcije na momente, ali auto sam uspešno popeo uz brdo. Na pogonskim točkovima, još jednom da napomenem allseason gume. Ako uporedim sa prethodnim sezonama kada sam koristio zimske gume, nema nikakve razlike u ponašanju na ledu i snegu u gradskim uslovima i ulicama trećeg prioriteta.
 
Нормално је да буде клизаво кад је такво време, зато на сваком аутомобилу у последњих двадесет година и стоји "пахуљица" да упозори на могућност поледице. Нема те комуналне службе која може брзински да среди такву ситуацију. Каже сестра, јуче, вози полако и држи одстојање, и све време улећу аутомобили у тај простор који остави испред себе. У Београду су сви у журби и брзини док се не скрљају као они на снимку. Онда престану да журе и могу да чекају.
 
Ovaj sa mini morisom na slici je ocigledno vrlo neiskusan vozac. Zaleteo se i dovoljno je pipnuti kocnicu da se vozilo zanese. I to se i desilo. Pametnije im je bilo da se suzdrze od voznje po ledu. A verujem da su imali i zimske gume.
 
Поздрав свима. 15.02 идем на Тару на 4 дана. Имам тренутно TYFOON ALL SEASON из 2019 год. 185/65 r15 (punto Evo). Два вукланизера сам питао и један каже да су гуме добре и да их возим, а други (из kemoimexa) каже да су предње гуме лошије и да бих требао да их заменим са задњим гумама пошто су задње у бољем стању и да оне буду погонски точкови или да купим неке зимске предње.. Иначе ми одговарају all season гуме јер возим у Београду и прелазим малу киломеражу годишње. И сад због Таре морам да размишљам о промени гума на зимске јер ме је страх да кренем са овим, а да случајно не падне снег и да не буде леда (никад нисам возио по снегу и леду, ауто имам тек годину ипо дана, а возим сестру и сестричину од 6 месеци). Не знам да ли ће бити тог датума снега. Није ми буџет проблем тако да бих купио добру premium гуму. Сад ми треба савет да ли купити all season поново (да ли ће ме оне издати или неће на -7 до -15 на Тари по снегу или неће) или да ипак купим зимске premium (и које гуме premium да ли michelin или continental?) Или да кренем са овим али да стављам ланце ако падне снег пошто се ради од 4 дана на Тари, ко зна кад ћу опет ићи. Шта би сте ви урадили на мом месту? Хвала на одговору ако га буде било.
 
Поздрав свима. 15.02 идем на Тару на 4 дана. Имам тренутно TYFOON ALL SEASON из 2019 год. 185/65 r15 (punto Evo). Два вукланизера сам питао и један каже да су гуме добре и да их возим, а други (из kemoimexa) каже да су предње гуме лошије и да бих требао да их заменим са задњим гумама пошто су задње у бољем стању и да оне буду погонски точкови или да купим неке зимске предње.. Иначе ми одговарају all season гуме јер возим у Београду и прелазим малу киломеражу годишње. И сад због Таре морам да размишљам о промени гума на зимске јер ме је страх да кренем са овим, а да случајно не падне снег и да не буде леда (никад нисам возио по снегу и леду, ауто имам тек годину ипо дана, а возим сестру и сестричину од 6 месеци). Не знам да ли ће бити тог датума снега. Није ми буџет проблем тако да бих купио добру premium гуму. Сад ми треба савет да ли купити all season поново (да ли ће ме оне издати или неће на -7 до -15 на Тари по снегу или неће) или да ипак купим зимске premium (и које гуме premium да ли michelin или continental?) Или да кренем са овим али да стављам ланце ако падне снег пошто се ради од 4 дана на Тари, ко зна кад ћу опет ићи. Шта би сте ви урадили на мом месту? Хвала на одговору ако га буде било.
конретно ова два модела зимских continental wintercontact ts 870 vs michelin alpin 6 или All season Michelin CrossClimate 2 vs Continental AllSeasonContact 2 или можда Michelin CROSSCLIMATE+
 
Ponesi lance pod obavezno, provežbaj montiranje.
Gume su već relativno matore i na izmaku radnog veka, mada ako su prelazile baš malu kilometražu (i siguran si u to) moguće je da se još nisu ispostile.
Sačekaj još 10-ak dana da vidiš prognozu, moguće je da ti ni lanci neće trebati. A ako bude neki smrz, kupi nove AS gume, po preporuci iz ove teme.
(npr Kleber Quadraxer 3, Hankook Kinergy 4S 2, a ako baš insistiraš na premijum segmentu - Michelin CrossClimate 2)
 
Poslednja izmena:
Ponesi lance pod obavezno, provežbaj montiranje.
Gume su već relativno matore i na izmaku radnog veka, mada ako su prelazile baš malu kilometražu (i siguran si u to) moguće je da se još nisu ispostile.
Sačekaj još 10-ak daana da vidiš prognozu, moguće je da ti ni lanci neće trebati. A ako bude neki smrz, kupi nove AS gume, po preporuci iz ove tem

Ponesi lance pod obavezno, provežbaj montiranje.
Gume su već relativno matore i na izmaku radnog veka, mada ako su prelazile baš malu kilometražu (i siguran si u to) moguće je da se još nisu ispostile.
Sačekaj još 10-ak daana da vidiš prognozu, moguće je da ti ni lanci neće trebati. A ako bude neki smrz, kupi nove AS gume, po preporuci iz ove teme

Ponesi lance pod obavezno, provežbaj montiranje.
Gume su već relativno matore i na izmaku radnog veka, mada ako su prelazile baš malu kilometražu (i siguran si u to) moguće je da se još nisu ispostile.
Sačekaj još 10-ak dana da vidiš prognozu, moguće je da ti ni lanci neće trebati. A ako bude neki smrz, kupi nove AS gume, po preporuci iz ove teme.
(npr Kleber Quadraxer 3, Hankook Kinergy 4S 2, a ako baš insistiraš na premijum segmentu - Michelin CrossClimate 2)
Хвала брате. Надам се да неће бити снега на Тари па да лепо купим all season гуме и обавезно припремим ланце ако затреба. Ауто ретко возим, на посао идем превозом, а зиме су баш благе тако да ће ми те all season завршити посао.
 
Lično lance zimi nosim na duži put kakva god da je prognoza i imam odlične zimske gume. Za ne daj bože, od kada vozim (duuugo)
Dovoljno je i što su samo jednom za sav taj period opravdali tu opreznost.
 
Ja se ne sećam sredine februara, a da u tim krajevima nije bilo bar malo snega i leda, posebno na osojnim stranama puta i u klisurama, samom Podrinju gde je uvek primetno hladnije nego u BG.
Računaj na to da Tara nije jedina planina na tom putu, odnosno da ćeš voziti oko 90-100km kroz brdsko-planinske krajeve, i preći ozbiljne prevoje (oko 1000mnv) pre spusta ka Drini i samog početka uspona na Taru.
Ako vreme bude kao ovih dana, ili sa malo snega, posao će odraditi i AS gume srednje i visoke klase. Ako bude neki snežni kijamet..onda su lanci i AWD/4x4 minimum, mada i tada zavisi u kom trenutku ćeš početi uspon i da li su službe imale vremena da čiste put.
 
Nazad
Vrh Dno