Šta je novo?

Zimske gume

Ihah, minimum
AWD/4WD mi nikada nije zatrebao za 39 godina za volanom, lanci jesu. I izvukli su me tamo gde su razni nabeđeni quatro i džipovi završili kraj puta
A ako bude pravi kijamet, vozač takvog iskustva i veštine bolje da ne kreće na put :) Nhf ako se neko oseti prozvanim
 
Poslednja izmena:
A ako bude pravi kijamet, vozač takvog iskustva i veštine bolje da ne kreće na put :) Nhf ako se neko oseti prozvanim
To svakako, slažem se.

Ne znam da li smo se razumeli. Ako veče pre njegovog polaska na put bude neka ozbiljna mećava, (a standardno ne stignu da očiste puteve), onda nastaje haos.
Evo primer od pre skoro 2 godine - imali smo dogovoren on/off road izlet u tim krajevima i za noć je palo toliko snega (a ujutru i poledilo) da su i Land Roveri iz 90-ih imali problem, a kamoli obični SUV. Pa smo već na početku dana odustali od planiranog puta.
AWD/4WD mi nikada nije zatrebao za 39 godina za volanom, lanci jesu. I izvukli su me tamo gde su razni nabeđeni quatro i džipovi završili kraj puta
Pa dobro, baje kupe ''4x4'' i misle da voze tenk. Mnogi i na letnjim gumama provedu celu zimu. A 4x0 = 0 :D Pa je logično da će svaki 2wd auto sa zimskim i lancima biti prohodniji.
 
Poslednja izmena:
Računaj na to da Tara nije jedina planina na tom putu, odnosno da ćeš voziti oko 90-100km kroz brdsko-planinske krajeve, i preći ozbiljne prevoje (oko 1000mnv) pre spusta ka Drini i samog početka uspona na Taru.
Ako ide autoputem (prepostavka da polazi iz Bgd) neće biti spusta ka Drini, a i uspon ka Tari je znatno lakši preko Kremne.
 
U čemu je fora da na nekim gumama ne piše kada su proizvedene? Konkretno, drug je uzeo auto i gledamo mi sada gume kakve su, itd. kad ono pogledam desnu na njoj piše nedelja i godina, M+S, zimska, a ista guma sa njegove strane, nema ništa. WTF?
 
Има утиснуто са унутрашње стране. Зимске гуме имају смер ротације, па се дот са датумом производње не види на једној страни возила кад су монтиране.
 
Ali kako se onda vidi isti taj datim na drugoj, istoj gumi sa spoljašnje strane :)? Ok je da se ne vidi na obe, ali da se na jednoj vidi, a na drugoj ne, a iste su, to nisam ukačio.
 
Нема на зимским гумама спољашње стране као на летњим где је означено "Outside", већ смер ротације. Оно што је спољашња страна на левој страни возила биће унутрашња на десној.
 
Aha, e to mi već sada ima logike. Gad bi vid ju gud men :).
 
Ako ide autoputem (prepostavka da polazi iz Bgd) neće biti spusta ka Drini, a i uspon ka Tari je znatno lakši preko Kremne.
To je bolja opcija svakako.
Ali znam da mnogi putuju upravo preko VA i Debelog brda, zbog lepše prirode i obilaska nekoliko vidikovaca, svraćanja u čuvene kafane itd.
 
Kada nema snega/leda obavezno idem preko VA, u povratku može i preko Kremne.
 
Javlja mi prijatelj,tigar ne ide prodaja,nude gume svojim radnicima na rate.🤣
 
Verovatno nude primerke sa bajatim DOT-om. A toliko ne ide prodaja da bukvalno svaki treći auto ima zimske klon gume (Tigar, Taurus, Riken, Kormoran itd), nebitno da li je Zastava/Lada ili X6. Kod taksista možda i svaki drugi.
 
Mogu da biraju gume i imaju povlascenu cenu, provereno znam.

Ovo za rate nisam cuo, pre ce biti da Tigar to nudi kao jos jednu povlasticu.
 
Po Nisu taksisti Winteru cepaju samo tako kao AS gumu, pojedu je za godinu eventualno dve i opet isto
 
На shoppster - u имате чарапе за снег Matte за 1999 динара (најповољније за сада) па ко хоће да купи. Ја сам поручио за себе. Има ли неко искуства са тим чарапама за снег? https://www.shoppster.rs/p/0303664
 
На shoppster - u имате чарапе за снег Matte за 1999 динара (најповољније за сада) па ко хоће да купи. Ја сам поручио за себе. Има ли неко искуства са тим чарапама за снег? https://www.shoppster.rs/p/0303664
Hvala, poruceno. :)
Gledao sam bas ovih dana da uzmem
 
Ова зима хаос тотални за вожњу, све горе од горег, данас сам једва изашао са паркинга, нападао снег, па нека бљузга и на крају пљусак, није ми се дало да лопатам по таквом времену. Јутрос сипа не види се прст пред оком, а лејкерси нашли у 8 ујутру да скупљају смеће, зауставише се на сред узбрдице, једва сам кренуо после. Ако се ово с**ње не отопи већ стегне за дан-два биће тек весело...

20240202_141305.jpg

Клинтоне, пали харп и врати нам Грету и глобално загревање!!!
 
Ова зима хаос тотални за вожњу, све горе од горег, данас сам једва изашао са паркинга, нападао снег, па нека бљузга и на крају пљусак, није ми се дало да лопатам по таквом времену. Јутрос сипа не види се прст пред оком, а лејкерси нашли у 8 ујутру да скупљају смеће, зауставише се на сред узбрдице, једва сам кренуо после. Ако се ово с**ње не отопи већ стегне за дан-два биће тек весело...

Pogledajte prilog 427033

Клинтоне, пали харп и врати нам Грету и глобално загревање!!!
Prognoza je bila loša.
Palo je pola metra. 🤣
 
Ова зима хаос тотални за вожњу, све горе од горег, данас сам једва изашао са паркинга, нападао снег, па нека бљузга и на крају пљусак, није ми се дало да лопатам по таквом времену. Јутрос сипа не види се прст пред оком, а лејкерси нашли у 8 ујутру да скупљају смеће, зауставише се на сред узбрдице, једва сам кренуо после. Ако се ово с**ње не отопи већ стегне за дан-два биће тек весело...


Клинтоне, пали харп и врати нам Грету и глобално загревање!!!

A da se seliš ti negde iz te Norveške? Negde južnije...
Grčka, jug Španije, Sicilija?!?
:p
 
Treba mi prijateljski savet...
Nabavio petu felnu 16" za zimski komplet i petu felnu 17" za letnji komplet točkova za Passat B8 4x4...

Na kolima su 4 zimske 215/60/R16 CONTINENTAL WINTERCONTACT TS870, letnje još nisu na redu (tek u aprilu).

Hoću da uzmem novu zimsku gumu za peti, rezervni točak i montiram na petu alu felnu 16" identičnu kompletu koji je na kolima.
Koju zimsku gumu da uzmem (isključivo novu) za rezervnu?
Da li neki Linglong, Tigar, Taurus, za bunker u gepeku da stoji 5-6 godina po 6 meseci u kolima ili neku nešto bolju i kvalitetniju gumu?
Da li su Taurus Winter i Tigar Winter iste gume i sta je Tigar Orium Winter???

Za letnji komplet će da budu 4 komada 215/55R17 CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 7 na alu 17" felne.

Koju gumu za peti rezervni točak koji će takođe 6 meseci da bude u bunkeru gepeka?
Da li opet neki Linglong ili Tigar (Taurus) 215/55 R17 ULTRA HIGH PERFORMANCE ili nešto treće?

Molim vas objasnite mi sta je :
TIGAR 215/55 R17 ULTRA HIGH PERFORMANCE https://beo-car.rs/auto-gume/letnje-gume/21555-r17-ultra-high-performance-98w-letnja-guma
i
TIGAR 215/55 R17 TAURUS ULTRA HIGH PERFORMANCE https://beo-car.rs/auto-gume/letnje-gume/21555-r17-taurus-ultra-high-performance-98w-letnja-guma

Zašto je razlika u ceni a izgleda da su iste gume?
 
Zato što verovatno i jesu iste gume.
UHP u toj klasi je marketing.
 
Obe su W indeks
 
Jedna je V a druga W indeks, apsolutno irelevantno za taj auto, nosivost im je takođe različita.
Pri tom je "bolja" guma jeftinija, a ova prva nije na stanju :)
Treba mi prijateljski savet...
Nabavio petu felnu 16" za zimski komplet i petu felnu 17" za letnji komplet točkova za Passat B8 4x4...
Moram da pitam - šta će ti peti točak pa još u oba seta

Mislim, imao sam rezervni točak punih dimenzija svojevremeno na stojadinu i na 33-ci ... otkada koristim tjubeles pneumatiike nikad nisam ćopavac ni izvadio iz ležišta a kamo li upotrebio.
Ako se baš ne upuštaš u offroad avanture po kojekavim terenima? U tom slučaju niti je taj pasat za taj sport, niti će ti jedan točak biti dovoljan.
 
Poslednja izmena:
Meni u proseku svake godine pukne bar 1 guma, bez offroad voznje. Peta guma mi je u prethodnom zivotu bila vise nego korisna. Zadnjih 10+ imam petu zimsku pored standardne letnje.

Imao sam takva pucanja da je (najcesce) bilo kakvo privremeno krpljenje bilo nemoguce.

Sada na najnovijem automobilu nemam rezervnu gumu vec ono sranje od tirefita, boba molim da mi ne pucaju gume kao na prethodnim.

Tako da potpuno razumem sto neko zeli da ima rezervnu gumu u svakoj varijanti. S tim sto je ne bih stedeo pare na toj jednoj gumi koje ce ionako da traje mnogo godina vec je ona kod mene ista kao i ostale 4.
 
Po meni je hrabrost bilo gde ici bez petog tocka. Vecini se ne desi nikakav incident, pa smatraju da je skroz nepotrebno, a dovoljno je jednom da se desi da se to misljenje promeni.
 
Kolega postom iznad je ispričao upravo ono zbog čega se treba imati rezervni točak.

Kako su kola 4x4 (tako ispalo da se nađu, nisam ja to tražio), a "čuo" sam (pročitao nesto , negde, kao prisećam se) da kad se stavi da li "ćopavac" ili točak druge dimenzije, zbog 4x4 pogona, prebaci se rad kola u "servisni mod" (sporo, polako, ograničena brzina...), ja da ne bi pored frustacije zamene točka na drumu (invalid u kolicima, pun gepek ako idem dalje nekud) imao i problem ograničenja u radu kola, pomislio sam da bi bilo dobro imato peti, rezervni točak, iste dimenzije kao komplet na kolima.
Imao sam ja tu želju i sa prethodnim kolima kad sam imao 2 kompleta točkova ali kako su bili sa istom dimenzijom felni i guma odustao sam od toga i drzao sam rezervni točak sa čeličnom felnom.
Kako sam tražeći odgovarajuće alu felne od 17" naišao na 2 prodavca koji su imali jedan alu točak ili hteli raspariti komplet i prodati jednu felnu, kada sam kupio 4 alu felne od 17", uzeo sam i od ove dvojice po jednu felnu.
Do sada mi nije nikad pucala guma i nadam se da neće ni u buduće ( kuc, kuc, kuc, "во дрво, чукни три пати" ), sem ono kada je jednom tubeles guma, zadnja, pokupila negde 2 šrafa (otkud šiljati osrednji šrafovi za metal uz put...) i s kojom sam vozio ko zna koliko dok se nije primetilo (tubeles pa držalo dovoljno vazduha da ne trese), ja drugih gumidefekta za oko 35g vožnje kola nisam imao, a baš bi bilo meni u inv. kolicima zeznuto se baviti zamenom točka...

Zašto ne bi da stavljam gumu od 16.000-17.000 din kao rezervnu, pa meni se pamenije čini da rezervna bude nova (zbog datuma, odnosno trajanja same gume), pune šare i jeftina, služiće samo kao zamena do brze nabavke druge, odgovarajuće gume više klase (ili para guma, zavisno od potrošenosti i starosti ostale 3 gume) ako se ne može valjano okrpiti probušena guma...

Ima još jedna prednost sezonske zamene rezervnog točka, pri svakom sezonskom stavljanju točkova će i rezervni točak biti naduvan... ;)1

Zato pitam, neki Linglong, Tigar ili nešto treće za 7,5-8,5k din za zimsku i za letnju rezevnu?

Da li u Tigar Winter i Taurus Winter iste gume?

Na koliko se duva rezervni točak?
Na veći pritisak od donjeg prema tabeli i na najveći pritisak prema tabeli za kola ili na veći pritisak i od maximalnog pritiska prema tabeli?
 
Poslednja izmena:
Sto se tice pritiska rezervnog tocka uvek mi je na max prema tabeli iz automobila, a ako idem na duzi put obavezno proverim pritisak i doduvam po potrebi.
 
@Zeha
Ok, razumljivo.
Onda uzmi bilo koju, jeftiniju. Jesu, Tigar, Taurus i gomila drugih - Mišelinov brend za različita tržišta (Srbija, Mađarska ...). Mogu biti iz različitih fabrika, ista receptura.
Rezervni točak (istina ćopavac) koji mi je u autu, originalni, stoji tu već 20god, izgleda kao nov i jeste nov, nikad nije upotrebljava niti dopumpavan, nije izgubio pritisak. To je prednost originalne nove felne i upravo to što nikada nije korišćen.

Ako nekome puca guma (bar) jednom godišnje, nešto debelo nije u redu. Ili loše gume, i/ili loše felne, ili neadekvatan stil vožnje. Tipujem na ovo poslednje mada je obično kombinacija više faktora
I često još jedan objektivan faktor - gume preniskog profila na prevelikim felnama na našim putevima. I ne samo našim.

Službeni kombi koje je prelazio 80k km godišnje, konstantno debelo pretovaren i u punoj brzini pa mu nikada nisu pucale gume ...
 
Nazad
Vrh Dno