Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Evo jednog pitanja. Ulazim u Crnu goru pre 10 dana, aktiviram raming dodatak za 10 dana (neograniceni minuti, sms i podaci za 10 dana), 799din, stize mi poruka da je dodatak aktivan. Izlazim iz CG pre nego sto istekne dodatak i proverim stanje danas, posle dana od dolaska i stanje 11500 dinara. Zovem call centar i zalim se, kazu mi stanje je takvo jer su skidani podaci u romingu. Ja im kazem da sam imao taj dodatak za roming, ali oni tvrde da "se MOZDA mreza prebacila na neku drufu slucajno i da je zato napravilo toliki racun". :D :D :D I sta raditi sada? Ja imam i dalje poruku da je aktiviran paket. Njihova je naravno jaca, a ovo je ocigledno prevara.

ako si bio na tudjoj mrezi, onda nista.
trebao si da postavljas network priority, ili da rucno biras mrezu.

nema prevare.
sve te varijante rade samo u okviru maticnih kompanija (64... - na mtel, 63... - na telenor).
 
Ja ne znam zašto se mlatite sa tim roming dodacima, posebno na smart telefonima?

Posebno sa cenama CG kartica....

Gde si bio u CG ? Možda ti se nakačila neka CRO ili KOS mreža?
 
To baš ni tamo ni ovamo ..... Jedino da upao Telenor ili TMobile (il kako se već zvaše, ja ih još zovem ProMonte i MoNet ... :) :) )
 
Ako ti je bio na automaCkom biranju mreža .... o tome pišemo ... Ako si nameŠtio da ručno biraš mrežu i zakucao na MTel, onda ne bi trebalo.
 
Traži listing od Telekoma i onda kontaktiraj CG provajdera na kojem si navodno bio da ti da isto.
 
Onda se ganjaj sa njima.... ne može da bude MOŽDA upali, jer oni primaju fakturu ili šta već od operatera koga si koristio. Ako im samo MTEL slao potraživanje za taj broj, onda mora da stroniraju.

Ako tvrde da si SIGURNO upao u drugu mrežu, traži da vidiš KOJI operater i POTRAŽIVANJE za tvoj broj.

Na to se pozovi, pa da vidiš kako menjaju priču. Oni valjda znaju kome šta plaćaju...
 
Vec mozes da vidis listing za ovaj mesec na portalu MojMTS (mada ces razbijati glavu kako da ga nadjes :)). Sacuvaj listing u CSV, pa pogledaj sta je naplaceno (pisace 0 ako nije naplaceno)
 
Pozdrav svima, imam neke nedoumice pa ako neko moze da pomogne.
Uzeh iPhone 6 pre ~mesec dana u MTS-u i, naravno, mrtav piksel i reklamacija. Odobre oni zamenu, posalju neki shit u celofanu (u staroj kutiji) i ja ****** uzmem. Sad imam problem sa ocajnim ekranom na tom primerku, opet reklamacija. U slucaju da uvaze reklamaciju mogu li po zakonu da zahtevam raskid ugovora ili moram da prihvatim zamenu? Ako ne mogu da raskinem mogu li bar da zahtevam skroz nov neotpakovan telefon?
 
hm hm hm IPhone i tolike reklamacije? Piši ti mejl appleu, da nisu falšarice?
 
Evo jednog pitanja. Ulazim u Crnu goru pre 10 dana, aktiviram raming dodatak za 10 dana (neograniceni minuti, sms i podaci za 10 dana), 799din, stize mi poruka da je dodatak aktivan. Izlazim iz CG pre nego sto istekne dodatak i proverim stanje danas, posle dana od dolaska i stanje 11500 dinara. Zovem call centar i zalim se, kazu mi stanje je takvo jer su skidani podaci u romingu. Ja im kazem da sam imao taj dodatak za roming, ali oni tvrde da "se MOZDA mreza prebacila na neku drufu slucajno i da je zato napravilo toliki racun". :D :D :D I sta raditi sada? Ja imam i dalje poruku da je aktiviran paket. Njihova je naravno jaca, a ovo je ocigledno prevara.
Ne brini nista. Ja sam taj problem imao jos pre par godina kada su tek uveli taj tarifni dodatak za roming. Uglavnom, krenem za CG, vece pre aktiviram dodatak cisto da imam za mail i wa da kuckam... posle par dana proverim stanje sasvim slucajno a cifra je preko 20K. Posaljem im mail ali niko ne odgovara 2 dana, za to vreme cifra se duplira. Ja okrenem call centar i kazu mi nije nikakav problem to sistem samo tako pokazuje. Prekinem vezu i stuze mail, kaze stanje je onakvo kako pise kad proveris. Ja popizdim, okrenem opet call centar oobjasnim da sam dobio 2 potpuno suprotne informacije u roku od 5 minuta... Tip kaze da stvarno ne zna sta radi, novonastala situacija ne znaju ni oni sta je tacno. Uglavnom, pozove on sefa, nema ni on pojma, ja i dalje na vezi i pritom ne znam koliko ce da me kosta sat i po razgovora iz rominga ali tu sam i dalje. Na kraju naprave oni sastanak i kazu zvacemo vas. Zovu oni posle 2h, kazu da ne mogu da provere listim jer je po novom zakonu tada obavezno da ja licno podnesem zahtev i potpisem ga. Znao sam to i ja ali reko mozda imaju neku alternativu. Objasnjavam im da mi nije prijatno da koristim net a posle da ispadne da treba da platim 700e kad se vratim. Kazu, mozemo mi da vam iskljucimo. Neka hvala, imam i ja dugne da iskljucim net.

I tako prodje jos nedelju dana kako sam iskljucio net, vratio se u BG i pravac poslovnica. Reko situacija je takva i takva, daj listing. Riba me gleda bledo i umesto samo da proveri cifru odstampa mi 52 stranice listinga :d
Svako otkljucavanje telefona se registruje i fon povuce 1kb puta cena u romingu... Na kraju je ispalo zaduzenja 52 dinara ;)
Sistem ti pakuje cifru i na kraju meseca kad se racuna oduzne ti sve jer si imao dodatak. Malo glupo ali tako im racuna. Cisto da znas da ne brines.
 
Odobre oni zamenu, posalju neki shit u celofanu (u staroj kutiji) i ja ****** uzmem........ Ako ne mogu da raskinem mogu li bar da zahtevam skroz nov neotpakovan telefon?

Kolko ja znam svi zamenski uređaji stižu u celofanu, kako oni ne bi imali još veći trošak.
 
Zamenski uredjaj bi trebalo da stigne u drugoj tankoj kutiji, koliko sam upucen. Ali manje vise to, prvenstveno me zanima raskid ugovora. Po zakonu o zastititi potrosaca po clanu 52 izgleda da imam pravo da biram izmedju popravke, zamene i raskida ugovora. Samo mi treba jos neko misljenje...
 
Da li si po ugovoru vlasnik telefona ili korisnik?
 
Hm, ugovor je ostao kod njih pa nisam siguran sta pise. Mozes li mi objasniti sta to menja?
 
Vlasnik.

Nije to ni operativni niti finansijski lizing da bi bio korisnik.

Bez obzira na raskid ugovora, uredjaj je tvoj, tako da si vlasnik.

RAskidom ugovora duzan si da izmiris novcanu vrednost navedenu u ugovoru, (Naravno minus izmireno do tog trenutka)
 
Poslednja izmena:
Rok za vraćanje robe kupljene na daljinu jeste 14 dana bez obrazloženja, ali ispravne robe. Ne možeš neispravni proizvod da vratiš u tih 14 dana. Ukoliko je neispravan ide procedura za reklamaciju.

Ovo je nešto što i mene interesuje - kako se tretira roba poručena preko interneta, a preuzeta i plaćena u prodavnici na licu mesta? Kao online ili regularna trgovina?

Drugo, CPU/ploča izgleda imaju problem - resetuje se comp prilikom većeg opterećenja, ali sam utvrdio i da je to 'veće opterećenje' (pored Prime-a :d) i običan internet live stream u 720p koji combo ne može da izgura bez seckanja. Šta sad? Performanse definitivno nisu na nivou očekivanih, a izgleda i da je (verovatno ploča) ne-baš-sasvim ispravna.

Da li onda na CPU imam pravo bezuslovnog vraćanja (online kupovina?), a ploča mora na reklamaciju ili da se nadam da će mi trgovac uz malo dobre volje koja im uglavnom manjka :d izaći u susret i dati drugi model ploče i CPU uz moju doplatu što bi mi i najviše odgovaralo?
 
Evo, da obavestim o razvoju "situacije sa monitorom". Dakle, nakon sto sam resila da raskinem ugovor, slala pisala sam emmiju na sve moguce mailove, trazeci da mi odgovore na koju adresu da posaljem obrazac - bez odgovora. Nisam uspevala ni da dobijem njihov call centar (nisam bas po ceo dan vrtela telefon, ali kadgod bih nazvala - niko se nije javljao). Onda sam pogledala racun koji mi je stigao uz monitor, gde pise da mi je robu isporucio Alti, a da je monitor poslat iz prodavnice u Kirovljevoj 12. Zovem ja Alti, oni mi kazu da oni nemaju nista sa time i da obrazac ne saljem njima. Pogledam Plan Plus i vidim da je u Kirovljevoj Winwin prodavnica :O Ok, nazovem winwin i kazem operaterki da sam totalno zbinjena i da ne znam uopste od koga sam kupila monitor (ona mi kaze da je to sve isto), objasnim da zelim da raskinem ugovor i da trazim povrat novca, a ona me uputi (opet!!!) na postupak reklamacije. Tu ja od nje zatrazim da mi mailom posalje obrazac, i da navede da ne zelim zamenu, popravnu niti bilo sta slicno, nego povrat novca. Posalje ona meni obrazac (gde mi je zavedena winwin cena monitora, koja je veca za oko 2000 od cene koju sam platila u emmiju). E, kada mi je to stiglo, videla sam da je to opste ludilo i digla ruke a, btw, za 2 dana mi je isticalo zakonskih 14 dana za raskid. U toku istog dana je kurir dosao po monitor, ja upakovala i obrazac za raskid, i reklamacioni i kucano objasnjenje situacije. To je bilo 13. avgusta. Nakon 5 dana (18-og) stigao mi je sms iz altija da je moja reklamacija prihvacena i da ce biti resena u zakonskom roku. Nekih desetak dana nakon tog sms-a, nazovem ja njihov centar za reklamacije, gde mi rekose da oni nemaju nista sa time, i da ce me nazvati prodavnica iz koje je roba kupljena. I tako...resim ja da budem strpljiva (a i zavrsio se godisnji, pa je puno obaveza). U cetvrtak (10-og septembra) nazovem ja winwin i kazem da je u petak 30-ti dan kako moj monitor cami kod njih i da me niko ne obavestava kada misle to da rese. Rece operaterka da ce zvati servis i racunovodstvo, i u petak su me nazvali da me pitaju da li zelim zamenu uredjaja. Rekoh da necu, da zelim povrat novca, izdiktiram im broj tekuceg racuna...i...nista. E, sad sam vec ozbiljno ljuta i ukoliko mi danas ne legne novac na racun - zvacu trzisnu. Ako je i od emmi-winwin-altija, mnogo je :p
 
Da trzisna ima bilo kakav uticaj ne bi se Win Win, Alti i ceo taj kartel ponasali bahato. Primetices da je dosta nezadovoljnih korisnika u ovoj temi... i oni lepo i neometano nastavljaju po starom. Raspitaj se malo, ako se ne varam inspektori odavno ne izlaze vise na teren po prijavi gradjana.
 
Katastrofa! Mislim, kod mene se vec odavno tu ne radi o prokletom monitoru, nego o PRINCIPU. Imamo satro neke zakone, a primenjuju se pausalno. Em sto potrosaci mahom ne znaju svoja prava, em sto, i kada ih znaju, mogu da ih okace macku o rep. I onda imamo situaciju da nam, kako si ih ti nazvao karteli, bez ikakvih sankcija uvaljuju za skupe pare krsine i da za to ne snose nikakvu odgovornost. I da, postoji jos jedna iritantna stvar - mi smo se kolektivno uziveli u mentalitet zrtve, pa uglavnom reagujemo u fazonu "to mi je za nauk", "sto se nisi raspitao/la kada si kupovao/la" i slicno. Elem, ispada da si ti kriv sto su te zaje..li, a ne onaj koji te zaje..o. Kakvo dno od drzave :smash:
 
Haha, u pravu si, to sa raspitivanjem mi je omiljeno. Kao da bi negde drugo bilo bolje. Veca slika je svakako neefikasan pravni okvir u kome posluju kompanije. Unija poslodavaca ima uticaj na citav niz zakona, od minimalnih zarada i ophodjenju prema zaposlenima (na benchu smo saznali da u win winu primaju na osnovu natalne karte), pa sve do inspekcija cije nadleznosti su prebacena na drustva za zastitu gradjana.

Nego, vidi ti sta ces, mozda pomognu pretnje i galama, iako mislim da su profesionalni muljatori na osnovu visegodisnje prakse vrlo dobro svesni granica bahatog postupanja prema klijentima.
 
Da trzisna ima bilo kakav uticaj ne bi se Win Win, Alti i ceo taj kartel ponasali bahato. Primetices da je dosta nezadovoljnih korisnika u ovoj temi... i oni lepo i neometano nastavljaju po starom. Raspitaj se malo, ako se ne varam inspektori odavno ne izlaze vise na teren po prijavi gradjana.

Ovde nije u pitanju kartel, vec ista firma - Alti kao uvoznik drzi Emmi, Win Win i PC Practic.
Katastrofa! Mislim, kod mene se vec odavno tu ne radi o prokletom monitoru, nego o PRINCIPU. Imamo satro neke zakone, a primenjuju se pausalno. Em sto potrosaci mahom ne znaju svoja prava, em sto, i kada ih znaju, mogu da ih okace macku o rep. I onda imamo situaciju da nam, kako si ih ti nazvao karteli, bez ikakvih sankcija uvaljuju za skupe pare krsine i da za to ne snose nikakvu odgovornost. I da, postoji jos jedna iritantna stvar - mi smo se kolektivno uziveli u mentalitet zrtve, pa uglavnom reagujemo u fazonu "to mi je za nauk", "sto se nisi raspitao/la kada si kupovao/la" i slicno. Elem, ispada da si ti kriv sto su te zaje..li, a ne onaj koji te zaje..o. Kakvo dno od drzave :smash:
Sto se tice scenarija "sto se nisi raspitala", ne slazem se da se radi o mentalitetu zrtve - valjda znas gde zivis, nije ova prodavnica jedina nekorektna, okruzeni smo prevarantima na svakom cosku. Nema tu tvoje "krivice", kako kazes, ali posto znas gde zivis, onda se moraju preduzeti mere predostroznosti.
 
O da, mislim da su i te kako svesni granica, odnosno nepostojanja istih. Iz CEPS-a cete dobiti savet da pokusate da se nagodite, ali ne i sta da radite ako nagodba ne uspe, niti sta da radite ukoliko probiju rokove. Zapravo, uputice vas na trzisnu inspekciju, koja ce vam reci da nema ingerencije u resavanju pojedinacnih potrosackih sporova (posto je to, jelte, oblast gradjanskog prava, pa inspekcija, kao organ drzavne uprave, tu nema sta da trazi). Tako da, ako ne uspete da izmoljakate trgovca za neku nagodbu, preostaje vam da pokrenete privatnu gradjansku tuzbu a, ako vam je za utehu, bar za podnosenje tuzbe necete platiti taksu. Ahahahah, bozeee :banana: E sad, ako niste bas toliko dokoni da se ganjate po sudovima za neke relativno sitne pare - ostaje vam da drmnete pivo ili bensedin i kazete "to mi je za nauk". Bitno da mene kao nastavnika drze pod prismotrom kao da sam u Velikom Bratu :party:
 
Evo, da obavestim o razvoju "situacije sa monitorom". Dakle, nakon sto sam resila da raskinem ugovor, slala pisala sam emmiju na sve moguce mailove, trazeci da mi odgovore na koju adresu da posaljem obrazac - bez odgovora. Nisam uspevala ni da dobijem njihov call centar (nisam bas po ceo dan vrtela telefon, ali kadgod bih nazvala - niko se nije javljao). Onda sam pogledala racun koji mi je stigao uz monitor, gde pise da mi je robu isporucio Alti, a da je monitor poslat iz prodavnice u Kirovljevoj 12. Zovem ja Alti, oni mi kazu da oni nemaju nista sa time i da obrazac ne saljem njima. Pogledam Plan Plus i vidim da je u Kirovljevoj Winwin prodavnica :O Ok, nazovem winwin i kazem operaterki da sam totalno zbinjena i da ne znam uopste od koga sam kupila monitor (ona mi kaze da je to sve isto), objasnim da zelim da raskinem ugovor i da trazim povrat novca, a ona me uputi (opet!!!) na postupak reklamacije. Tu ja od nje zatrazim da mi mailom posalje obrazac, i da navede da ne zelim zamenu, popravnu niti bilo sta slicno, nego povrat novca. Posalje ona meni obrazac (gde mi je zavedena winwin cena monitora, koja je veca za oko 2000 od cene koju sam platila u emmiju). E, kada mi je to stiglo, videla sam da je to opste ludilo i digla ruke a, btw, za 2 dana mi je isticalo zakonskih 14 dana za raskid. U toku istog dana je kurir dosao po monitor, ja upakovala i obrazac za raskid, i reklamacioni i kucano objasnjenje situacije. To je bilo 13. avgusta. Nakon 5 dana (18-og) stigao mi je sms iz altija da je moja reklamacija prihvacena i da ce biti resena u zakonskom roku. Nekih desetak dana nakon tog sms-a, nazovem ja njihov centar za reklamacije, gde mi rekose da oni nemaju nista sa time, i da ce me nazvati prodavnica iz koje je roba kupljena. I tako...resim ja da budem strpljiva (a i zavrsio se godisnji, pa je puno obaveza). U cetvrtak (10-og septembra) nazovem ja winwin i kazem da je u petak 30-ti dan kako moj monitor cami kod njih i da me niko ne obavestava kada misle to da rese. Rece operaterka da ce zvati servis i racunovodstvo, i u petak su me nazvali da me pitaju da li zelim zamenu uredjaja. Rekoh da necu, da zelim povrat novca, izdiktiram im broj tekuceg racuna...i...nista. E, sad sam vec ozbiljno ljuta i ukoliko mi danas ne legne novac na racun - zvacu trzisnu. Ako je i od emmi-winwin-altija, mnogo je :p
Koliko sam shvatio iz tvog posta tebi je rešena reklamacija, a ne raskid u roku od 14 dana. Da je rešeno kao raskid ne bi ti nudili drugi monitor. Kod raskida imaju definisan rok:

Član 34. ZZP
Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Kako je to po meni rešeno kao reklamacija ne znam koji su tu rokovi za povrat novca.
 
Nazad
Vrh Dno