Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pozdrav ljudi:wave:,
moze mala pomoc,
crkla Z77 ploca i nude mi Z68 i uzeo sam, e sad, kao mozda ne moze nova grancija na Z68 plocu jer sam ovu Z77 kupio kad je bio stari zakon na snazi( uzeo sam je u septembu 2012.).
Kako stoje stvari sa tom garancijom u mom slucaju:rtfm:,
valjda po logici se dobija nova garancija,( rekose mi u Viphouse da daju novu garanciju), kako moze da vazi garancija sa papirima za Z77 plocu i za Z68 plovu, a ako daju nove papire za Z68 plocu kako mozgu da prenesu garanciju za Z77 plocu na ovu novu.:shock:
Da li neko zna kako to ide sa tim zakonom i sve te zakonske zackoljice?:trust: Firma je neka Grappolo Group.
Unapred hvala.:Klanjanje

To nije regulisano u Zakonu o zaštiti potrošača, to reguliše Zakon o obligacionim odnosima Član 503
 
E, hvala svima,:),
@Joker, jeste, bravocheers, pise u to clanu da se daje nova garancija, to je valjda ovo:
"(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari."
Ajd da vidimo kako to funksionise kod nas, vec sam zvao i rekli su nema garancije, pa da se kao neki advokat pozovem na clan ovog zakona:rtfm:, pa ce da vidimo.
 
Imas taj papir gde pise da je zamenjena i cuvas stari fiskalni racun, garancija vazi na osnovu toga od dana dobijanja nove ploce...
 
Ne vredi, samo da se iznerviras,:mad:,
ja sam mislio da ce da mi posalju novu Z68 plocu sa njenom kutijom i u kesi, kad ono, poslalili plocu u kutiji od moje neispravne Z77 ploce.
Znaci, neka ploca koja je mozda koriscena i ko zna koliko stara, mozda je i nesto falicna.:smash:
Da li sam u pravu sto sam ocekivao bukvalno novu plocu, valjda se tako radi kada ti crkne stara ploca i kad imas garanciju, da ti daju novu stvar.
Kako bese za povracaj novca, jel se vraca novac za koliko sam platio plocu na fiskalnom racunu?
 
Ne vredi, samo da se iznerviras,:mad:,
ja sam mislio da ce da mi posalju novu Z68 plocu sa njenom kutijom i u kesi, kad ono, poslalili plocu u kutiji od moje neispravne Z77 ploce.
Znaci, neka ploca koja je mozda koriscena i ko zna koliko stara, mozda je i nesto falicna.:smash:
Da li sam u pravu sto sam ocekivao bukvalno novu plocu, valjda se tako radi kada ti crkne stara ploca i kad imas garanciju, da ti daju novu stvar.
Kako bese za povracaj novca, jel se vraca novac za koliko sam platio plocu na fiskalnom racunu?

Pa sad ako nema kutiju moze da se desi da je OEM ploca ali opet MORAS imat 2 godine garancije, jer nemogu oni tebi vratiti DRUGI polovan proizvod!
Zali im se pitaj sta je u pitanju, ako nije NOVO preti tuzbom!
 
U pravu si,
ne mogu da mi daju polovan proizvod, zato valjda i ne daju granciju na ovu Z68 plocu,
bio sam samo da vidim sta su mi poslali, ploca na oko ne deluje staro, ali se vidi to neko, kako da kazem, bledo-belilo na crnim delovima ploce, malo je izbledela:crash:, sigurno nije nova i ima neki papir sa nekom cenom kao neko razduzenje, verovatno njihovo neko pravdanje, koje treba da potpisem.
I kao ti probaj, pa ako ne sljaka kako treba, moci cu da vratim.
Ma, problem je sto ne mogu da nadjem neku kvalitetniju Z77 plocu, pa bi i uzeo pare, a i ovako sam na granici sa zivci:hair:, pa mozda i sve batalim i rasprodam sve komponente.
 
Poslednja izmena:
Da li na toj ploci pise (nalepnica) refurbished, repaired ili nesto slicno? Ako nema, ne mogu na taj nacin da ti uvale plocu. I da li postoji deklaracija o njoj? Popravljano, korisceono...sta god. Mora da postoji pisani trag o toj ploci. Ili pisani trag obavestenja prema tebi. Ako nema nista od toga, protivzakonito je uradjeno. Moraju novu ili da ti vrate pare.
 
Prodao sam i plocu i procesor,
drugar hteo da uzme, ja mu dao malo ispod cene i on resio da se macuje sa njima, u kakvom sam emotivnom raspolozenju:shock::beat: mozda prodam i grafiku i sve ostalo.:type:
 
ne. imas pravo na zamenu istim proizvodom, imas pravo da prihvatis zamenu koju ti oni nude a definise se kao adekvatna (ali ne mozes ti da je trazis ili odlucujes sta je), i imas pravo na povracaj novca.



ne, znaci da je trosio neko vreme ram memoriju za dzabe, u ovom slucaju.

Jeste da je od pre nedelju dana, ali moram:

Nije čovek "džabe" trošio memoriju, nego je pošteno platio i ona se pokvarila u garantnom roku. Adekvantna zamena bi bila neka druga memorija od 2GB.
 
Imam jedno mozda neobicno pitanje, izvinjavam se ako je neko vec pitao slicno.
Sta se desava u slucaju da proizvod porucen preko interneta ima pogresno istaknutu cenu na toj stranici? Na primer, nesto kosta 30k, a istaknuta cena je daleko niza, tipa 3k, pri cemu nema nikakvih napomena da je proizvod ostecen, neispravan i slicno. Da li u tom slucaju kupac nema nikakvu obavezu da plati pravu, ispravljenu cenu nakon porudzbine?
 
Rekao bih isto kao i u slučaju kada na rafu/polici nadješ jednu cenu, a na kasi bude druga. Nekoliko članova ZZP se tiču te teme.

To je prekršaj (u najmanju ruku obmana kupca i dovodjenje u zabludu) i, po pravilu, da ne kažem zakonu, treba da se inspekciji prijavi svaki takav slučaj.

U takvoj situaciji, ja uvek tražim da platim jedino cenu koja je istaknuta i koju sam video prilikom izbora proizvoda. Za online transakciju je specifično, ne moram da objašnjavam zašto. Najsigurnije je da ne kupiš.
 
Rekao bih isto kao i u slučaju kada na rafu/polici nadješ jednu cenu, a na kasi bude druga. Nekoliko članova ZZP se tiču te teme.

To je prekršaj (u najmanju ruku obmana kupca i dovodjenje u zabludu) i, po pravilu, da ne kažem zakonu, treba da se inspekciji prijavi svaki takav slučaj.

U takvoj situaciji, ja uvek tražim da platim jedino cenu koja je istaknuta i koju sam video prilikom izbora proizvoda. Za online transakciju je specifično, ne moram da objašnjavam zašto. Najsigurnije je da ne kupiš.
E ali nije tako. Na internetu kad kupujes uvek zadrzavaju pravo izmene cena.
 
Evo link stranice: http://www.mileniumsistemi.rs/product_lenovo-g50-30-80g001n1ya_2063
Cackao sam na eponudi da vidim sta ima i prvo sam pomislio da je u pitanju greska u sortiranju i da je ubacen neki zamenski deo. Ispostavilo se da nije i da je cena na sajtu takva. E sad, najverovatnije je greska u kucanju i na dnu stranice pise da ce odricu odgovornosti za eventualne greske. Takva je politika kod njih, a na primer na sajtu office-shoes su napisali da ukoliko se ispostavi da je napisana pogresna cena, kupac ima pravo da plati pogresnu cenu, a ne odgovarajucu, naravno ako se greska prethodno utvrdi.
E sad, kada bih ja narucio onaj laptop, morala bi da se potvrdi porudzbina i neko bi uvideo gresku i morao bi da me obavesti o promeni cene. Ukoliko se to ne desi i na moju kucnu adresu stigne proizvod sa izmenjenom, pravom cenom, ja to mogu da odbijem. Kako se onda zakon odnosi ako je u ovakvom slucaju u pitanju obmana?
 
E ali nije tako. Na internetu kad kupujes uvek zadrzavaju pravo izmene cena.
A gde to piše? Molim za izvor.
Pravo izmene cene je uvek pravo trgovca, ali ne i u toku kupovine. Ako na jednom mestu piše jedna cena u trenutku odabira proizvoda, a onda se pri plaćanju pojavi druga, to je tzv. bait & switch, što je oblik prevare.

ZZP, član 2. "Основна права потрошача су право на:... 3) обавештеност - располагање тачним подацима који су неопходни за разуман избор понуђене робе и услуга..."
ZZP, član 7. "...Ценовник или тарифник услуга из става 1. овог члана, трговац је дужан да истакне у излогу, односно пословним просторијама или на другом месту на коме нуди вршење услуга..."
ZZP, član "...2) скрива битне информације или битне информације пружа неблаговремено или на нејасан, неразумљив или двосмислен начин или када пропусти да истакне пословну сврху свог обраћања потрошачима чиме наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео...

I verovatno najvažniji:
ZZP, član 21. "Облици пословне праксе који се без обзира на околности појединачног случаја сматрају обмањујућом пословном праксом јесу:...

5) позив трговца потрошачу да учини понуду за куповину неког производа по одређеној цени, ако трговац прикрива постојање основаног разлога за сумњу да ће моћи да испоручи тај производ или опрему или да ангажује другог трговца за испоруку производа по наведеној цени, у количини и року који би се могао очекивати с обзиром на врсту производа, обим оглашавања и понуђену цену;..."
 
A gde to piše? Molim za izvor.
Pravo izmene cene je uvek pravo trgovca, ali ne i u toku kupovine. Ako na jednom mestu piše jedna cena u trenutku odabira proizvoda, a onda se pri plaćanju pojavi druga, to je tzv. bait & switch, što je oblik prevare.

ZZP, član 2. "Основна права потрошача су право на:... 3) обавештеност - располагање тачним подацима који су неопходни за разуман избор понуђене робе и услуга..."
ZZP, član 7. "...Ценовник или тарифник услуга из става 1. овог члана, трговац је дужан да истакне у излогу, односно пословним просторијама или на другом месту на коме нуди вршење услуга..."
ZZP, član "...2) скрива битне информације или битне информације пружа неблаговремено или на нејасан, неразумљив или двосмислен начин или када пропусти да истакне пословну сврху свог обраћања потрошачима чиме наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео...

I verovatno najvažniji:
ZZP, član 21. "Облици пословне праксе који се без обзира на околности појединачног случаја сматрају обмањујућом пословном праксом јесу:...

5) позив трговца потрошачу да учини понуду за куповину неког производа по одређеној цени, ако трговац прикрива постојање основаног разлога за сумњу да ће моћи да испоручи тај производ или опрему или да ангажује другог трговца за испоруку производа по наведеној цени, у количини и року који би се могао очекивати с обзиром на врсту производа, обим оглашавања и понуђену цену;..."
Pise u uslovima koje potvrdjujes kada se registrujes odnosno kada ostavljas podatke za kupovinu. Bas iz razloga sto je internet kupovina specifican vid kupovine (moguce je neovlasceno menjanje delova internet stranice, cena, slika blabla). Skoro svaka kupovina prolazi proveru, pozovu te ili nakon nekog vremena dobijes mail za potvrdu.
 
Nemam ništa protiv. Ja ih prijavim inspekciji, a oni neka njima objašnjavaju. Držav aje uvek gladna para, pa kad ih ošašave od kazne, sami će da proveravaju svoje cene 10x, kao što bi i trebalo da rade, pre nego što ih puste na sajt.
 
Jeste da je od pre nedelju dana, ali moram:

Nije čovek "džabe" trošio memoriju, nego je pošteno platio i ona se pokvarila u garantnom roku. Adekvantna zamena bi bila neka druga memorija od 2GB.

nema veze sto je od pre nedelju dana.
"dzabe" je, jer je on trosio xyz vremena, a onda dobio novac natrag.

niko od nasih ljudi se ne buni kad u zamenu za staro dobije novo, bolje, novije generacije, skuplje; vrlo cesto i na svoju stetu(diskutabilna je njihova "steta", no to je nebitno)... ali se zato svi bune ako ne mogu da dobiju to novo i bolje.

u ovom slucaju, prodavnica ne zeli da izadje u suret kupcu, tj., ne zeli da ide na svoju stetu. zato mu nude povratak para, gde on opet nije ostecen.
 
Kako nije oštećen kada je za to vreme pala cena dinara, a još cena memorije porasla, pa umesto da je u pošteno prodavnici kupio i sada imao memoriju po toj ceni, sada će morati za to isto da doplati još X evra.

A da je cena komponente pala oni bi (kao što uvek u tim slučajevima rade) gurali da mu daju zamenu sve i da je bolja od onog što je kupio. Zašto i onda nisu tako pošteni pa da vrate novac nazad..
 
Kako nije oštećen kada je za to vreme pala cena dinara, a još cena memorije porasla, pa umesto da je u pošteno prodavnici kupio i sada imao memoriju po toj ceni, sada će morati za to isto da doplati još X evra.

A da je cena komponente pala oni bi (kao što uvek u tim slučajevima rade) gurali da mu daju zamenu sve i da je bolja od onog što je kupio. Zašto i onda nisu tako pošteni pa da vrate novac nazad..

nije ostecen, jer je ta razlika u ceni upravo to vreme koje je on trosio komponentu (verovatno je u stvari i manje od toga, no dobro).
pa vrate. ako nemaju isti proizvod, onda vrate, ako trazis. nekad cak i kada ne trazis (imao sam takav primer, sa atomom, i za to hvala joki. sam mi je predlozio povracaj novca, te sam umesto 2x2gb rama kupio 2x4gb rama takodje u atomu).

u ovoj situaciji apsolutno niko nije ostecen.
u drugoj, toj "fer" situaciji, kako je ti zoves, on bi dobio, a oni izgubili. to, sa njihove strane, nije fer.
budi realan.
 
Čoveče, on nije iznajmljivao nego kupovao.

Realno je da dobije ono što je platio, a to je proizvod koji će u garantnog roku raditi i odgovarati specifikacijama koje je platio.

Nisu oni ni na kakvom gubitku, takav im je posao i sve je to uračunato u cenu poslovanja. Uopšte se ne osvrćem na najveću cenu kod nas u odnosu na okolne zemlje.

Zato sam i rekao, kod poštene firme mi dobio ono što treba, kod ostalih dobiješ šut kartu...
 
da, i da je iznajmljivao, morao bi da plati to iznajmljivanje, zar ne? nije pozajmljivanje, nego iznajmljivanje.

poenta jeste. obaveza je firme da zameni istim proizvodom, slicnim proizvodom, povracaj novca.
istog proizvoda- nema.
slican proizvod- je njima jedna stvar, kupcu druga. nema slaganja.
ide se na trecu stvar- povracaj novca, punog iznosa sa racuna.
i to je to. nema ostecenih.
kupac je na pozitivnoj nuli, jer je trosio proizvod neko vreme, a nije platio.
firma je na neutralnoj (u stvari, blago negativnoj, ako nista drugo ono zbog papira i vremena) nuli, jer ce dobiti od uvoznika novac koji je platila.
uvoznik ce dobiti od proizvodjaca.
jedino je proizvodjac na gubitku.
 
Da, realno je da dobije to sto je platio. Tako je i bilo. Pokusali su da mu uvale 1Gb, jer kao nema te memorije koju je on kupio, a izgleda ne postoji na trzistu ni neki ekvivalent po njihovom. Kada im je zapretio inspekcijom, odmah su ga sutradan zvali i naprasno nasli istu memoriju kao njegovu. Tako da je dobio to sto je i platio, tj. 2GB memorije.
 
Ma turok je izgleda ustao na levu nogu :D

On je kupio, nije pozajmljivao ni iznajmljivao. Da se to primeni na druge stvari video bi koliko grešiš.
Npr: uplatiš more, pre nego što kreneš oni ti jave da je tvoje mesto zauzeto i vrate ti novac. Naravno, sada je sezona pa je sve skuplje, ali je ok ti nisi oštećen ;)

I nema sta da bude adekvatno meni i prodavnici. Memorija se odlikuje funkcionalno brzinom i količinom, adekvatna zamena je da ispunjava oba.
 
Ma turok je izgleda ustao na levu nogu :D

On je kupio, nije pozajmljivao ni iznajmljivao. Da se to primeni na druge stvari video bi koliko grešiš.
Npr: uplatiš more, pre nego što kreneš oni ti jave da je tvoje mesto zauzeto i vrate ti novac. Naravno, sada je sezona pa je sve skuplje, ali je ok ti nisi oštećen ;)

I nema sta da bude adekvatno meni i prodavnici. Memorija se odlikuje funkcionalno brzinom i količinom, adekvatna zamena je da ispunjava oba.

nisam ustao na levu nogu, stvarno ovako mislim.
da, more. uplatis 14 dana, odes 10, i dobijes sav novac natrag. a ti si hteo da dobijes novih 14 dana, ali u bugarskoj sad nema mesta, pa turisticka agencija nece da te posalje na maltu na 14 dana.
primenio. i eto rezultata.

i ima adekvatnosti. nije isto mushkin blackline na 1600 mhz i kingston blu na 1600. nije ni blizu isto. a ista je kolicina i brzina...

dosta smo spamovali. mozemo da nastavljamo na pm ako hocete.

@vavilonac: lepo je sto je zavrsio. ali pretio im je bez osnova (osim ako je znao da oni imaju tu memoriju).
a bice da su je negde nekako nasli/kupili u drugoj radnji, samo da ga skinu sa one stvari, jer cak i kad nije u pravu, takav covek moze da napravi jako los marketing.
 
nisam ustao na levu nogu, stvarno ovako mislim.
da, more. uplatis 14 dana, odes 10, i dobijes sav novac natrag. a ti si hteo da dobijes novih 14 dana, ali u bugarskoj sad nema mesta, pa turisticka agencija nece da te posalje na maltu na 14 dana.
primenio. i eto rezultata.

i ima adekvatnosti. nije isto mushkin blackline na 1600 mhz i kingston blu na 1600. nije ni blizu isto. a ista je kolicina i brzina...

dosta smo spamovali. mozemo da nastavljamo na pm ako hocete.

@vavilonac: lepo je sto je zavrsio. ali pretio im je bez osnova (osim ako je znao da oni imaju tu memoriju).
a bice da su je negde nekako nasli/kupili u drugoj radnji, samo da ga skinu sa one stvari, jer cak i kad nije u pravu, takav covek moze da napravi jako los marketing.
Ne znam iz kog razloga krivce praviš žrtvama.

Primer ti ne stoji jer bi njemu i posle svega ostala roba, a ti uporno potenciraš na tome da je platio uslugu a ne robu.
A da je tako se jasno vidi.
Cena ovakvih stvari je uračunata u samu cenu proizvoda, a i da nije tako, to je cena poslovanja u ovoj grani. Tako da neispunjavanjem uslova garancije štetu ima samo kupac. Bas zato i postoji zakon iz naslova ove teme.

Te memorije nisu iste ali jesu adekvatne. Čak i da cepidlačiš opet su te dve daleko približnije nego ono što su njemu nudili.
Uostalom to što su njemu nudili nije jedina memorija na svetu...

Mislim da bi promenio mišljenje da ti sutradan umesto 24" daju 12" monitor, novi model duplo slabije grafičke ili HDD duplo manjeg kapaciteta ili da ti vrate novac sa kojim neces moći da kupiš ni približno sličan proizvod zbog rasta cena, a sve pod parolom da si platio korišćenje.
 
Poslednja izmena:
ti si pomenuo more, i ja sam primenio slucaj na to. samo sto si ti pomenuo da uopste covek ne podje na more, a nije bas tako.

mozda i jesu adekvatne, ali tu dolazi do onoga DA NISTA NE OBAVEZUJE ni tebe niti mene da ih smatramo adekvatnima. meni to nikako nije adekvatno, na primer. po mojem je misljenju mushkin daleko bolji. marko moze da tvrdi i da je corsair, ili g.skill, ili a-data takodje adekvatan, ali se ja opet ne bih slozio.
jer, kao i sa morem, nije isto bugarska i maldivi. jeste isto vreme, ali nije isto ono sto dobijes.

i onda, kad do ovakvog neslaganja dodje, onda se vrati novac. i nema ostecenih.

p.s.: ako je kupac toliko "fer", onda je mogao da uzme taj novac, i kupi polovnu memoriju od 2gb, te bi tako bilo vise "fer". jer bi dobio proizvod sa trajanjem garancije kao svoj, i u stanju svojeg.
fer je odnos koji je obostran, ne jednostran, ljudi...
 
ti si pomenuo more, i ja sam primenio slucaj na to. samo sto si ti pomenuo da uopste covek ne podje na more, a nije bas tako.

mozda i jesu adekvatne, ali tu dolazi do onoga DA NISTA NE OBAVEZUJE ni tebe niti mene da ih smatramo adekvatnima. meni to nikako nije adekvatno, na primer. po mojem je misljenju mushkin daleko bolji. marko moze da tvrdi i da je corsair, ili g.skill, ili a-data takodje adekvatan, ali se ja opet ne bih slozio.
jer, kao i sa morem, nije isto bugarska i maldivi. jeste isto vreme, ali nije isto ono sto dobijes.

i onda, kad do ovakvog neslaganja dodje, onda se vrati novac. i nema ostecenih.

p.s.: ako je kupac toliko "fer", onda je mogao da uzme taj novac, i kupi polovnu memoriju od 2gb, te bi tako bilo vise "fer". jer bi dobio proizvod sa trajanjem garancije kao svoj, i u stanju svojeg.
fer je odnos koji je obostran, ne jednostran, ljudi...
Praviš primere koji idu na ruku tvom razmišljanju a ne realnom stanju.

Kupac je bio fer i platio cenu koju je prodavac trazio za proizvod sa garancijom. Prodavac nije fer jer te uslove koje je naplatio nije ispunio.

Zakon je rekao sta se radi u datim okolnostima i tu nema rasprave. To je prodavac prihvatio kada je otvorio firmu ovde.

Adekvatna zamena svi znaju šta je i sam slep čovek može da tvrdi da je 1Gb adekvatna zamena za 2Gb.

U realnom radu između svih tih brendova nema razlike, ali je to nebitno. To što tebi nije isto to je tvoj problem.

P. S. Uopšte mi nije jasno kako ti je duplo manja memorija adekvatna zamena. Kosi se sa svakom logikom.
- možda bi to uvideo kada bi ti "adekvatno" zamenili platu sa duplo manjom, povećali sve poreze i cene duplo...
 
Pa čekaj. Niko njega ne tera da pristane na tu ponudu prodavaca. Neka uzme novac koliko je i platio pa ode na drugo mesto i kupi šta mu odgovara.
 
Primeri sa morem i platom nemaju veze sa zivotom. Stvar je poslovne filozofije prodavca da li ce se c1ganisati ili biti korektan - u Srbiji je uglavnom prva varijanta u opticaju, zato moze jedva nekoliko IT firmi u celoj drzavi da se nazove korektnim.
Prodavac je postupio po zakonu - da li korektno ili ne, druga je stvar. Niko se nije zalio kad bi dobio povracaj novca kad je memorijama cena padala na dnevnoj bazi, a isto tako se niko nije zalio kad bi dobio zamenu kad su zbog poplava u Tajvanu hardovi poskupljivali na dnevnoj bazi.
 
Kupio sam laptop nov, da li imam garanciju na bateriju laptopa?
 
Nazad
Vrh Dno