Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ljudi, moze li mala pomoc.
Drug je kupio Indesit ves masinu u nekoj prodavnici u BG-u, navodno nova.
Dobio je popust na cenu, jer je masina u uglu imala mali udarac, malo naprsnuce (ali nista sto remeti rad masine).
Dobio je ugovor o saobraznosti od nekog servisa (pretpostavljam ovlascenog - ENTERIJER & co d.o.o.) i nekakav racun na papiru (nije fiskalni) od prodavnice u kojoj je uzeo.
Mene zanima da li on ima pravo na garanciju (zbog tog malog fizickog ostecenja) i da li to moze da ostvari uz papire koje je dobio?
Da li je morao da dobije fiskalni racun?

Hvala
 
Pravo na garanciju ima i pored tog ostecenja. Ali garancija mu zavisi i od tog racuna. Nisam siguran sta je to dobio.
 
Ne zavisi mu garancija od racuna, vec od garantnog lista, racun nije obavezan za ostvarivanje garancije. Nadam se da ima garantni list?
 
Traži da ti daju memoriju u istom rangu. Dakle količina gb i brzina ista. To imaš kao kupac da odlucis, da li ćeš to, pare nazad ili popravku.
Oni hoće da te prevela u zato što je u međuvremenu porasla cena. Da je pala terali bi te na zamenu pošto poto.

I obavezno uz novi proizvod ide nova garancija.

ne. imas pravo na zamenu istim proizvodom, imas pravo da prihvatis zamenu koju ti oni nude a definise se kao adekvatna (ali ne mozes ti da je trazis ili odlucujes sta je), i imas pravo na povracaj novca.

Uzas...znaci dobijes 1GB za 2GB..

ne, znaci da je trosio neko vreme ram memoriju za dzabe, u ovom slucaju.
 
Ne zavisi mu garancija od racuna, vec od garantnog lista, racun nije obavezan za ostvarivanje garancije. Nadam se da ima garantni list?
Obrnuto je, garancija nije obavezna, a treba ti neki dokaz kupovine, fiskalni, slip ako je plaćeno karticom, izvod iz banke ako je plaćeno online itd. Pa mislim da mu onda i taj račun vredi da bi ostvario garanciju, ali problem je zašto nije dobio fiskalni račun kada je on obavezan, jedino ako je kupio online onda ne mora da dobije fiskalni. Najbolje da se posavetuje sa udruženjem za zaštitu potrošača.
 
^hteo sam reci da fiskalni racun nije obavezan, jer je to pitao. Ali garantni list u svakom slucaju jeste obavezan ukoliko je garancija duza od minimalne zakonske od 2 godine.
 
Jedno pitanje. Kome mogu da se obratim ukoliko u ovom slučaju Internet provajder promeni cenovnik i o tome ne obavesti svoje korisnike u zakonskom roku od najmanje 30 dana pre stupanja na snagu novog cenovnika?
Posta net.jpg
Stiglo je od njih obaveštenje krajem maja o povećanju brzine i cena. Nigde nije navedeno kada stupa to povećanje cena ni na njihovom sajtu ni u ovom pisanom obaveštnju. Juče je stigo račun za jun sa uvećanim iznosom što znači da je novi cenovnik stupio na snagu od 1. juna samo nekoliko dana od kad su nas pismeno obavestili o tome.
 
Poslednja izmena:
Pa zovi taj broj i zahtevaj staru brzinu, sigurno je lakse nego isterivati pravdu. Prezali taj jedan mesec, ali pisi im zalbu i na taj racun svakako.
 
Pa zovi taj broj i zahtevaj staru brzinu, sigurno je lakse nego isterivati pravdu. Prezali taj jedan mesec, ali pisi im zalbu i na taj racun svakako.

Rok za ostanak na staru brzinu je istekao 1. jula a i neću se vraćati na staru brzinu jer je 2Mb malo pa mi odgovara da za 150 din više dobijem i download i upload veći. Samo me je interesovalo da li postoji institucija koja bi mogla da sankcioniše ovako ponašanje provajdera tipa RATEL ili neko drugi.
A žalbu na ovaj račun ću svakako da im izjavim više iz razloga da vidim da li će uopšte da odgovore nego zbog 150 din veće cene.
Ranije mi nikad nisu odgovarali kada su mi zaračunavali nepostojeće kamate nekoliko puta.
 
Jel moze link do tog povecanja brzine i cene?
Ja na njihovom sajtu ne vidim nista novo, a imam paket kablovska + internet (ugovor na godinu dana) i nista mi se nije promenilo. A rado bih prihvatio povecanje brzine :)
 
Ljudi, moze li mala pomoc.
Drug je kupio Indesit ves masinu u nekoj prodavnici u BG-u, navodno nova.
Dobio je popust na cenu, jer je masina u uglu imala mali udarac, malo naprsnuce (ali nista sto remeti rad masine).
Dobio je ugovor o saobraznosti od nekog servisa (pretpostavljam ovlascenog - ENTERIJER & co d.o.o.) i nekakav racun na papiru (nije fiskalni) od prodavnice u kojoj je uzeo.
Mene zanima da li on ima pravo na garanciju (zbog tog malog fizickog ostecenja) i da li to moze da ostvari uz papire koje je dobio?
Da li je morao da dobije fiskalni racun?

Hvala


Ovlasceni servis bi trebao da bude http://www.novatehnika.rs/index.htm
Saobraznost ti predstavlja potvrdu o obaveznoj garanciji od 24 meseca, za sve preko toga potreban je garantni list/potvrda.
E sad, koliko ja znam, fizicka ostecenja ne podlezu pod garanciju.

Dok sam ja radio za Indesit (pre godinu dana), saobraznost je bila tirkizni (svetloplavi, kako god) papir sa pecatom ovlascenog servisa/uvoznika.
 
Jel moze link do tog povecanja brzine i cene?
Ja na njihovom sajtu ne vidim nista novo, a imam paket kablovska + internet (ugovor na godinu dana) i nista mi se nije promenilo. A rado bih prihvatio povecanje brzine :)
Povećane su brzine i cene za ADSL, za kablovski net ne znam, a ti imaš kablovski.
 
Ovlasceni servis bi trebao da bude http://www.novatehnika.rs/index.htm
Saobraznost ti predstavlja potvrdu o obaveznoj garanciji od 24 meseca, za sve preko toga potreban je garantni list/potvrda.
E sad, koliko ja znam, fizicka ostecenja ne podlezu pod garanciju.

Dok sam ja radio za Indesit (pre godinu dana), saobraznost je bila tirkizni (svetloplavi, kako god) papir sa pecatom ovlascenog servisa/uvoznika.

Raspitacu se jos malo, ali hvala svima, pomogli ste :)
 
Nisam razumeo zbog čega bi reklamirao. Koliko sam shvatio (možda grešim) da bi ti da reklamiraš mašinu zbog tog fizičkog oštećenja koje je postojalo pri kupovini, na koje si svesno pristao i zbog koga je cena i bila niža. Ako je tako onda nema šanse da ti to odobre, sve i da primaju garancije zbog fizičkog oštećenja. Možda, ali da im uplatiš razliku do pune cene, što je i moralno.
 
Nisam razumeo zbog čega bi reklamirao. Koliko sam shvatio (možda grešim) da bi ti da reklamiraš mašinu zbog tog fizičkog oštećenja koje je postojalo pri kupovini, na koje si svesno pristao i zbog koga je cena i bila niža. Ako je tako onda nema šanse da ti to odobre, sve i da primaju garancije zbog fizičkog oštećenja. Možda, ali da im uplatiš razliku do pune cene, što je i moralno.

Nece niko da reklamira, niti da vraca masinu, nego sam hteo da pitam da li drug moze da ostvari garanciju, ako se nesto desi masini kasnije u toku garantnog roka :)
 
Ako oštećenje na utiče na rad/kvar onda ide normalna garancija. Kod mog brata tek treći frižider kupljen jeftinije zbog spoljnjog oštećenja radio dobro, zamenili su ga 2 puta bez problema.
 
Nece niko da reklamira, niti da vraca masinu, nego sam hteo da pitam da li drug moze da ostvari garanciju, ako se nesto desi masini kasnije u toku garantnog roka :)

Desavalo da se ljudi kupuju masine na kojima se npr vrata ne zatvaraju kako treba, ili kojima je guma izgorela od sunca (izlozene masine) i maltene odmah zovu servisera da im to zameni i dobiju masinu kao novu. E sad, nije sve pokriveno garancijom ali se opet isplati ako je dobar popust :)
 
Opet zavisi, ako ga je kupio kao outlet, možda ima samo 12 meseci garancije, i to je po zakonu, "polovna" roba mora da ima 12 meseci (minimum) a ne 24m. Treba videti šta piše na tom računu.
 
E pa to je vec diskutabilno, ali mislim da se i u outletu kupuju kao "nove" jer polovna je samo ako je koriscena. Mada, i te koriscene su prodavane x puta kao nove, cak su i klime ponovo ugradjivane :)
 
Kažem da treba proveriti ili sa prodavcem ili šta piše na računu. Na sajtu jedne firme koja prodaje od računara do veš mašina :D u outletu imaš npr mašinu za pranje sudova sa opisom:
Na uređaju je prisutno ulubljenje na desnoj bočnoj strani na više mesta u dužini od 10 cm
Garancija je 12 meseci.
 
Ko sad nosi u servis komponente? Kupac ili prodavac? Koliki je rok da dobijem odgovor od prodavnice (ako nosim njima) ili od servisa da je komponenta servisirana?

Da li su duzni da ponude pare kao opciju (povracaj novca sa fiskalnog) ili su samo duzni da je zamene? Radi se o komponenti koja je kupljena pre dve godine a garancija je tri.
 
Poslednja izmena:
Jel ćeš ti mene da zoveš kada to prodam neispravnu komponentu ili prethodnog vlasnika?
 
Jel ćeš ti mene da zoveš kada to prodam neispravnu komponentu ili prethodnog vlasnika?

Pa i meni je logicno da nosim u prodavnicu ali pisao sam im mejl pre x meseci i naravno nikakav odgovor nisam dobio a nisam imao vremena da skoknem do njih a nije mi bilo ni toliko bitno. Sad imam vremena a bitno mi je jer treca godina garancije tece.

Pitam jer ne znam da li se nesto u zakonu promenilo posto je bilo neke price da prvih sest meseci je duzan prodavac da otkloni kvar kasnije dobavljac tj. ovlasceni servis sto mi zvuci da ja komponentu treba u servis da nosim direktno a ne prodavcu?
 
Pitam jer ne znam da li se nesto u zakonu promenilo posto je bilo neke price da prvih sest meseci je duzan prodavac da otkloni kvar kasnije dobavljac tj. ovlasceni servis sto mi zvuci da ja komponentu treba u servis da nosim direktno a ne prodavcu?

Koliko se ja secam, maloprodaja moze da ti zameni uredjaj bez ikakve potvrde od servisa u prvih nedelju dana od kupovine, za sve posle toga je zaduzen ovlasceni servis. U prvih 6 meseci imas pravo da odbijes popravku i trazis novi aparat, i kada to serviser pribelezi na izvestaju ti sa tim izvestajem mozes da odes u tu maloprodaju i da trazis novi aparat. Naravno, ako serviser utvrdi da ne moze da se popravi onda ce ti svakako ponuditi novi aparat.
Uvek je bila brza varijanta da ti kontaktiras ovlasceni servis direktno, nego da to prolazi kroz posrednika (maloprodaju).
 
Pozdrav ljudi:wave:,
moze mala pomoc,
crkla Z77 ploca i nude mi Z68 i uzeo sam, e sad, kao mozda ne moze nova grancija na Z68 plocu jer sam ovu Z77 kupio kad je bio stari zakon na snazi( uzeo sam je u septembu 2012.).
Kako stoje stvari sa tom garancijom u mom slucaju:rtfm:,
valjda po logici se dobija nova garancija,( rekose mi u Viphouse da daju novu garanciju), kako moze da vazi garancija sa papirima za Z77 plocu i za Z68 plovu, a ako daju nove papire za Z68 plocu kako mozgu da prenesu garanciju za Z77 plocu na ovu novu.:shock:
Da li neko zna kako to ide sa tim zakonom i sve te zakonske zackoljice?:trust: Firma je neka Grappolo Group.
Unapred hvala.:Klanjanje
 
Koliko se ja secam, maloprodaja moze da ti zameni uredjaj bez ikakve potvrde od servisa u prvih nedelju dana od kupovine, za sve posle toga je zaduzen ovlasceni servis. U prvih 6 meseci imas pravo da odbijes popravku i trazis novi aparat, i kada to serviser pribelezi na izvestaju ti sa tim izvestajem mozes da odes u tu maloprodaju i da trazis novi aparat. Naravno, ako serviser utvrdi da ne moze da se popravi onda ce ti svakako ponuditi novi aparat.
Uvek je bila brza varijanta da ti kontaktiras ovlasceni servis direktno, nego da to prolazi kroz posrednika (maloprodaju).
Maloprodaja moze da zameni uredjaj. Ali prvo mora da se utvrdi sta mu se desilo odnosno zasto ne radi. Ako je npr. laptop poliven pa zato ne radi to ne spada pod garanciju. A radnici u radnji nemaju mogucnost i ovlascenje da otvaraju/testiraju navedeni laptop. U suprotnom ako ti zamene a ispostavi se da je laptop ostecen krivicom korisnika ide njima od plate.
 
Pozdrav ljudi:wave:,
moze mala pomoc,
crkla Z77 ploca i nude mi Z68 i uzeo sam, e sad, kao mozda ne moze nova grancija na Z68 plocu jer sam ovu Z77 kupio kad je bio stari zakon na snazi( uzeo sam je u septembu 2012.).
Kako stoje stvari sa tom garancijom u mom slucaju:rtfm:,
valjda po logici se dobija nova garancija,( rekose mi u Viphouse da daju novu garanciju), kako moze da vazi garancija sa papirima za Z77 plocu i za Z68 plovu, a ako daju nove papire za Z68 plocu kako mozgu da prenesu garanciju za Z77 plocu na ovu novu.:shock:
Da li neko zna kako to ide sa tim zakonom i sve te zakonske zackoljice?:trust: Firma je neka Grappolo Group.
Unapred hvala.:Klanjanje
Po zakonu, pošto si dobio nov uređaj trebaš da dobiješ nov garantni list i fiskalni račun, ako nisi dobio insistiraj na tome
 
Nazad
Vrh Dno