Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Koliko se sećam, bilo je ovde konkretnih primera, govorili su i neki ljudi koji prodaju. Potraži.
 
@wiz011
Slazem se sa tim sto si rekao.Jako cesto trzisna stiti i pokriva bezobrazne prodavce ali i od naj jaceg ima jaci tako da moze sve da se izgura.

Sto se tice onih 8+15 dana kao sto sam vec rekao propisi kompanija(proizvodjaca) nisu iznad lokalnih zakona a garancije domacih prodavnica jos manje jer pre svega prilikom kupovine nista se ne potpisuje tj.vi se ni sa cim niste saglasili a jos manje vas je neko upoznao sa tim..
Poz
 
Vidim da se mnogi ovde 'bune' protiv bilo kakvih akcija protiv prodavaca/firmi i ne mogu da ih shvatim! Potpuno podrzavam stavove ABCD u smislu da treba sa svakim prvo probati na fin nacin, ali ako oni i dalje ne zele da postupe po Zakonu treba biti nemilosrdan! A to da li on ima ovoliku marzu ili onoliku ili ga je zjbo uvoznik, to bre nije moja briga! Ja svakog dana pisam krv da zaradim taj dinar koji tamo neki prodavac KRADE iz mog dzepa svakom neispostovanom garancijom, a vi ih pravdate.
I bas zato sto se u ovoj zemlji za SVE traze neka opravdanja (i to ne samo da se pricaju vec ih ljudi i prihvataju!?!?!), mi nikada necemo biti ozbiljna drzava...

mislim da ovo što je @deka rekao je naša realnost i teško se tu nešto može promenuti!
 
Upravo toliko treba da ti vrate ili da ti daju robu u toj vrednosti, sve ostalo nije u skladu sa zakonom.

Ne bih rekao, po zakonu su duzni da ti vrate po vrednosti na dan kad si reklamirao proizvod, a ako ga nema u prodaji onda po poslednjoj ceni koju je imao proizvod. Mrzi me da trazim u zakonu, ima u ovoj temi citirano, ti ako mislis da je drugacije navedi makar deo zakona koji to pominje, ali koliko se ja secam nisi u pravu za ovo.
 
Slazem se sa tim sto si rekao.Jako cesto trzisna stiti i pokriva bezobrazne prodavce ali i od naj jaceg ima jaci tako da moze sve da se izgura.
Sasvim je moguće da inspekcija maltretira neke male firmice. Ali ako je u igri neko tipa ComTrade, ERC Commerce i slični iz fele ja-sam-veliki-pun-sam-para-i-može-mi-se-da-radim-šta-oću onda se inspaktori ponašaju tako da stičeš utisak kao da su zaposleni u firmi sa kojom se sporiš. :mad:
 
Ne bih rekao, po zakonu su duzni da ti vrate po vrednosti na dan kad si reklamirao proizvod, a ako ga nema u prodaji onda po poslednjoj ceni koju je imao proizvod. Mrzi me da trazim u zakonu, ima u ovoj temi citirano, ti ako mislis da je drugacije navedi makar deo zakona koji to pominje, ali koliko se ja secam nisi u pravu za ovo.

To što ti pričaš ne piše ni u 1 zakonu niti članu, to je samo "buva".
Ako nemaju isti model, mogu da ti ponude samo bolji a ako odbiješ onda ono što sam napisao:
"treba da ti vrate pare sa računa ili da ti daju robu u toj vrednosti, sve ostalo nije u skladu sa zakonom."
 
@SuperStarr

Uf, daj makar procitaj celu temu pre nogo sto postujes ovde, medju prvim stranama je ABCD postavio sliku, pogledaj malo bolje, ako ti i dalje nije jasno, u redu ali nemoj da siris dezinformacije.

zakonozastitipotrosacac8ud.jpg
 
Ova slika se odnosi na "prigovor", a "prigovor" se odnosi na robu za koju se ne izdaje garancija. Još jedna od konfuzija uvedenih novim Zakonom, nekad je tu sve bilo jasno.

Znači, oni mogu da kažu "jeste, da, ali ovde je garancija, to je nešto drugo". I onda sledi natezanje sa pravnim tumačenjima, zakonima, inspekcijama...

Mi imamo prilično apsurdnu stvar, da zakon eksplicitno bolje štiti potrošača u slučaju kupovine robe bez garancije nego u slučaju kupovine robe sa garancijom. U starom zakonu ovo je bilo potpuno izjednačeno, kupac robe sa garancijom je imao sva prava koja i kupac robe bez garancije + prava iz garancije, što je po meni i logično.

Novi Zakon je veoma suzio prava kupaca (a tvrdi se da ih je povećao, što je laž). Npr. u starom zakonu ste imali da u slučaju distancione prodaje (npr. katalozi) imate pravo na vraćanje robe bez obrazloženja. U novom više nemate to pravo, zapravo nemate nikakva druga prava osim prigovora i garantnnog roka, kao i kod drugih oblika kupovine.
 
Poslednja izmena:
Pa vidi, mene su ubedjivali da to vazi i u slucaju da imas garanciju, i da mu garancija dodje kao bonus na sve to iz zakona, ja poverovao i dobio nov dvd nakon 3 meseca od dana kupovine, nisam imao drugih slucaja, tako da sto se mene tice to je tako, a postovali su ovde jos primera koji to potvrdjuju. Jedini problem sto moras to da izguras na misice.

E da, svojevremeno je trebalo neko ovde da napise neke nove dopune i slicno ali nista od toga nije bilo, steta.
 
Poslednja izmena:
Somi komšijo, mislim da ti treba da pročitaš ceo thread ponovo. :)
Nekoliko puta i ne samo na ovom mestu sam opisao:
Kupio sam monitor, baš zbog garancije, u velikoj "firmi" (Metro u Krnjači), platio dranje u to vreme jer je svugde bio jeftiniji.
Imao sam problema sa reklamacijom dok je servis bio TehniCom (valjda se tako zove, dole kod sajma su?).
Pošto se problem proširio (mrtvi subpixell-i), da me više ne bi driblali u servisu pročitao sam zakon i uz 15 poziva sve totalno razjasnijo sa inspekcijom.
U među-vremenu i servis se promenio (KimTec) ali u svakom slučaju jako naoštren sam krenuo da izguram to do kraja.
Koštalo me je 30 i koji dan bez monitora (dok je bio u servisu da ustanove da ima 4 zaglavljena subpixell-a) ali dobio sam nazad pare sa računa (preko 300€) jer se taj model ne pravi već nekoliko godina i sada umesto 19-ice imam HQ 22" i keš u džepu.

Znači može, "mišići", upornost i relativno bezobrazan pristup je na žalost obavezan u 95% "firmi" ali to je jedini način da bi ostavarili svoja prava.
Za to nismo krivi ni mi ni prodavci, krivi smo svi jer živimo u takvoj državi ali to je već politika i nema veze sa ovim forumom...

Nadam se da me sada razumeš, u svakom pogledu, ne bih da pišem nešto što će modovi da obrišu zbog cenzure.
:wave:
 
šta raditi u slučaju velikih firmi gde svi prebacuju loptu sa jednog na drugog pa se mišići bespotrebno troše na nekog ko je samo karika u lancu? meni je aparat na servisu i sad primera oni ga osposobe posle 43 dana mogu li ja jednostavno da ga ne preuzmem i sačekam još ta dva dana i tražim nalog za zamenu istog bez obzira što je on popravljen? nevidim zbog čega bih ja morao da pristanem na taj njihov servis:trust:
 
šta raditi u slučaju velikih firmi gde svi prebacuju loptu sa jednog na drugog pa se mišići bespotrebno troše na nekog ko je samo karika u lancu? meni je aparat na servisu i sad primera oni ga osposobe posle 43 dana mogu li ja jednostavno da ga ne preuzmem i sačekam još ta dva dana i tražim nalog za zamenu istog bez obzira što je on popravljen? nevidim zbog čega bih ja morao da pristanem na taj njihov servis:trust:

:D :D :D

Naravno da ne mozes :smash:

Da bi dobio nov uredjaj, servis mora da ti da potvrdu da je stari uredjaj nepopravljiv, a onda sa tom potvrdom i starim uredjajem odes kod prodavca, pa biras da li ces opet uzeti isti uredjaj, ili svoj cash, koji je mozda nesto manji, ako je cena uredjaja u medjuvremenu pala (bar su moja iskustva takva).
 
Poslednja izmena:
:D tako sam i pretpostavio kao što i pretpostavljam da ukoliko ja nebudem zadovoljan time kako su oni to odradili opet nemogu ništa jer su oni ti koji izdaju potvrdu a tobože su uradili poso:mad: jedino što onda mogu je da idem u inspekciju i na 45 dana čekam još 30 posle čega takođe neću zanati kakav će biti ishod i krug se nastavlja u nedogled:hump: katastrofa:crash:
 
...pa biras da li ces opet uzeti isti uredjaj, ili svoj cash, koji je mozda nesto manji, ako je cena uredjaja u medjuvremenu pala (bar su moja iskustva takva).

Ama ne ne ne!
Pare se vraćaju !sa računa! ako nemaju isti model i ti ne pristaneš na bolji u tom trenutku.
Znači možeš da biraš samo bolji (ako se radnja slaže) ako te to ne zanima pare sa računa moraju da ti vrate.
100% provereno.
 
To što ti pričaš ne piše ni u 1 zakonu niti članu, to je samo "buva".
Ako nemaju isti model, mogu da ti ponude samo bolji a ako odbiješ onda ono što sam napisao:
"treba da ti vrate pare sa računa ili da ti daju robu u toj vrednosti, sve ostalo nije u skladu sa zakonom."

voleo bih kad bi to glatko i bez natezanja islo. evo sada sam nazvao prodavnicu gde sam kupio doticnu graficku. kazu da im je dobavljac javio da je spreman da refundira (nisu smeli odmah ni da mi kazu da ne pobesnim) 4000 dinara pa se sada sa njim natezu jer i oni smatraju da to nije adekvatna nadoknada za proizvod cija je cena u decembru prosle godine bila 13500 dinara. naravno da se ne slazem ni ja pa sam u ovom momentu i malo u konfuziji sta da uradim.
 
voleo bih kad bi to glatko i bez natezanja islo. evo sada sam nazvao prodavnicu gde sam kupio doticnu graficku. kazu da im je dobavljac javio da je spreman da refundira (nisu smeli odmah ni da mi kazu da ne pobesnim) 4000 dinara pa se sada sa njim natezu jer i oni smatraju da to nije adekvatna nadoknada za proizvod cija je cena u decembru prosle godine bila 13500 dinara. naravno da se ne slazem ni ja pa sam u ovom momentu i malo u konfuziji sta da uradim.


Ako je tvoja kartica bila "1950" mislim da je dovoljno fer da ti daju 3650 (ili još bolje 3850) koji je fakat brži a približno može da se uklopi u cenu koju im je proizvođač "refundirao".
Tj. ja bih bio zadovoljan sa takvim deal-om.
 
Poslednja izmena:
Ako je tvoja kartica bila "1950" mislim da je dovoljno fer da ti daju 3650 (ili još bolje 3850) koji je fakat brži a približno može da se uklopi u cenu koju im je proizvođač "refundirao".
Tj. ja bih bio zadovoljan sa takvim deal-om.

bila je 1950gt AGP a te su skuplje od PCI pa nikako ne moze da se uklopi u 4000 dinara.
najjeftinija sa AGP slotom i DDR3 memorijom se krece oko 11000 dinara.
 
Poslednja izmena:
Ako je tvoja kartica bila "1950" mislim da je dovoljno fer da ti daju 3650 (ili još bolje 3850) koji je fakat brži a približno može da se uklopi u cenu koju im je proizvođač "refundirao".
Tj. ja bih bio zadovoljan sa takvim deal-om.

Jedno je sta bi "bilo ok", a realnoje da ti se da nesto u vrednosti poslednje cene uredjaja koji je crkao, dakle poslednje prodajne cene iz te firme toga sto je crklo. Ako je taj 1950pro bio 200e, molim lepo, duzni su mu nesto za 200e, a ne nesto cime ce on biti happy. ;)

Mom prijatelju je crko 1900xt (koji sam mu prodao) i poslednja cena za njega u pakomu je bila ~150e, dobio je tada 9600GT (nvidia). Dakle to je to, a da li bi on bio ostecen da je dobio recimo 3850 ? Pa bi, 3850 jeste brza dosta, ali i x1900xt kad je kupljen kod njih, na koga je data 3 godisnja garancija, je bio mnooogooo skuplji nego 3850 u bilo kom momemntu svog postojanja.
;)

PS. Naravno, da su imali neku zaostalu 1900xt na lageru - dobio bi tu zaostalu. Da su mogli da je poprave - opet bi morao da je prihvati. I da, cekao je vise od 45 dana al krastavac, dali su mu neki krsh da koristi za to vreme.
 
Poslednja izmena:
Jedno je sta bi "bilo ok", a realnoje da ti se da nesto u vrednosti poslednje cene uredjaja koji je crkao, dakle poslednje prodajne cene iz te firme toga sto je crklo...

Ti si sad ovde ubacio i "ralno" varijantu.
Ni to "realno" kao ni "OK kombinacija" (da ti daju 3850 od 70€ za karticu plaćenu 200€) nije ona "zakonita" i pravima potrošača jedina ispravna kombinacija.

Po 100x put:
Vraćaju se pare sa fiskalnog računa!

Šta me zabole šta je dobavljač spreman da refundira, nek on to refundira MP-u, kupcu MP vraća pare sa računa, ko mi ne veruje neka zove inspekciju, oćete telefone, imam ih sve, od Inspektorata pa do svih inspekcija?

Ako je taj 1950pro bio 200e, molim lepo, duzni su mu nesto za 200e, a ne nesto cime ce on biti happy. ;)

Tačno!

Mom prijatelju je crko 1900xt (koji sam mu prodao) i poslednja cena za njega u pakomu je bila ~150e, dobio je tada 9600GT (nvidia)....

Nema tu poslednja cena, pare sa računa molim lepo.

Da je tako "poslednja cena" varijanta onda bi morali da primenjuju i ono što gore neko spomenu:
"kupiš nešto za 200€, posle par dana to je 150€ pa ti MP vrati 50€" a svi znamo da je to putovanje svemirskim brodom ovde u Srbiji, dakle apsolutno neostvarivo.
Ako pristanete na tako nešto, pristali ste da vas pordavac pokrade.
 
@SStar:

Apsolutno si u pravu, s'tim sto ja pricam o zameni robe u slucaju da je meni ROBA potrebna, a ne novac. Takodje sam mislio na fizicko lice...

1. Gleda se poslednja cena vrednosti kad je uvezena i bila na stanju. Kad ti rikne 3 god matora VRH karta, cesto je poslednja cena bila "veoma povoljna" po tebe, kao ostecenog" (hint: pogledaj cene 8800Ultra ili 6800ultra ili x1950xtx/xt). Zato je garancija od 3 god VEOMA bitna (a ne meni kao nesto seruckali kao prodajem polovan, Boze moj, 9600gt, star cak 5 meseci za 20e manje nego nov (sa 1god garancije) i dajem 3 god garancije. Vraticu se jos na ovo, inace, karta je odavno prodata, tako da nije oglas)

2. Meni rikne graficka, trba mi druga, treba mi ODMA-HITNO, ako ne mozes da mi das drugu danas-sutra-prekosutra, daj mi pare. E tu je problem. Pare neces nigde dobiti za 1-2-3 dana, ali kartu mozda i oces, ako uzimas u proverenim firmama. Sve i da hoce da ti daju pare, tj. neko od njih iz firme, neki tamo treci ce odugovlaciti i praviti problem jer mu skidas kajmak sa lepinje zvane "procenat od prodaje". Dakle i uz najbolju volju recimo tvojih poznanika iz neke firme, pare ces dugo cekati, a treba ti graficka. ;) Ok, neko ce cekati na pare iz inata, a iz dzepa izvaditi drugih 200e za graficku (primera radi), ali mislim da su takvi retki.
U slucaju da treba da cekam i graficku i pare (i/ili) preko 40dana - ocu pare ! Cekacu ! Sto me dovodi do tacke
3: Nije svejedno ko vam daje garanciju. Firma na "P" (nije Pin) vam nece ni verovatno ni USB kabel zamenuti na licu mesta, a ako ste tek tako banuli sa ulice, ne poznajete nikog, na graficku cete sigurno lepo cekati, ono, sto duze to bolje. Pare vam ne bih preporucivao da uopste trazite nazad. Iako ce vam na kraju ispostovati sve, taj kraj je cesto na samoj ivici zakonskog roka. Ne daj Boze da trazite da vam menjaju LCD sa "zero dead pixel policy" garancijom ako imate jedan mrtav piksel :d Dobicete na kraju, al ja 45 dana bez ekrana ne mogu, ne znam za druge.

Tako da, gledajte gde kupujete. Jedna druga firma na "P" je mnogo postenija i azurnija od one prve i dacu 100e za njihovu kartu u garanciji pre nego 85e za kartu od one prve firme u garanciji. ;)

E sad druze SStar, to sto si ti u pravu za to oko novaca mozes macku o rep nazalost :mad: Pre ces izvuci 4 dzaka krompira, 2 dzaka paprike i kineske papuce komada 10 nego pare nazad za taj 1950pro :)
 
Ama ne ne ne!
Pare se vraćaju !sa računa! ako nemaju isti model i ti ne pristaneš na bolji u tom trenutku.
Znači možeš da biraš samo bolji (ako se radnja slaže) ako te to ne zanima pare sa računa moraju da ti vrate.
100% provereno.

Meni su vratili 100 dinara manje, jer je krshina od ventilatora u medjuvremenu pojeftinila. Trebalo bi da bude kako ti kazes, jer prodavac na razlici ostvari profit, i jos mu se vrati PDV, ali ovde pise sledece:


Zakon o zastiti potrosaca
Sluzbeni glasnik Republike Srbije
Broj 79/05


Član 58.

Potrošač ima pravo da u slučaju uništenja, gubitka ili oštećenja proizvoda datog na popravku u garantnom roku traži da mu se isporuči novi proizvod ili da mu se na ime naknade štete isplati novčana vrednost u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da traži popravku oštećenog proizvoda.

U slučaju uništenja, gubitka ili oštećenja proizvoda datog na popravku po isteku garantnog roka, potrošač ima pravo na naknadu štete u visini stvarne vrednosti proizvoda, na dan predaje proizvoda na popravku.

Pravo iz st. 1. i 2. ovog člana potrošač ostvaruje podnošenjem zahteva po kome je lice koje je dovelo do uništenja, gubitka ili oštećenja proizvoda, dužno da postupi u roku od osam dana od dana podnošenja zahteva.

Al' mrzim taj pravnicki jezik...
 
@SuperStarr
Nazalost ne vracaju se pare sa fiskalnog racuna vec kao sto clan 58. navodi : novčana vrednost u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja..
Naravno moze da bude tacno da se vracaju pare u iznosu sa fiskalnog racuna ali samo u slucaju da iskoristis pravo na reklamaciju u vremenu u kome se cena predmeta koji si kupio nije promenila.
Poz
 
@SuperStarr
Nazalost ne vracaju se pare sa fiskalnog racuna vec kao sto clan 58. navodi : novčana vrednost u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja..
Naravno moze da bude tacno da se vracaju pare u iznosu sa fiskalnog racuna ali samo u slucaju da iskoristis pravo na reklamaciju u vremenu u kome se cena predmeta koji si kupio nije promenila.
Poz

OK, jel ti vidiš da je proizvod star nekoliko godina i da ga već sigurno godinu dana nema u MP?
ZU tom slučaju samo pare sa fiskalnog i ništa drugo, osim ako kao kupac ne pristaneš na to nešto drugo ("realne", "fer" i "OK" kombinacije) ali tako kao kupac si samo ne gubitku...

E sad druze SStar, to sto si ti u pravu za to oko novaca mozes macku o rep nazalost :mad: Pre ces izvuci 4 dzaka krompira, 2 dzaka paprike i kineske papuce komada 10 nego pare nazad za taj 1950pro :)

E vidiš, ja sam bio u takvoj poziciji, ubačen u mašini i driblali su me samo tako dok je servis bio Tehnicom (uvoznik je Sinteh, to je valjda ista firma...)
Tako da sam prošao da kažemo 2x kroz ovo:
U slucaju da treba da cekam i graficku i pare (i/ili) preko 40dana - ocu pare ! Cekacu ! Sto me dovodi do tacke...

Prvi put sam čekao ~25 dana, servis je uspeo (sa 3 zaglavljena subpixella smanjili su na 2).
Sledeći put sam čeko 4-ti (inače treći se vratio posle nekoliko dana :( ), u međuvremenu se promenio servis ali ne i odnos prema kupcima, 30 i nešto dana je bio u servisu, to me je izluđivalo tako da sam se zainatio i detaljno se informisao oko svih "varijanti" u inspekciji, nisu mogli da ga poprave za 30 dana koliko je proveo u KimTec-u, onda je usledio mali problem sa MP, yebiga bolelo ih je da mi daju 350€ a novi (noviji) modeli se prodaju po 150€ max, 5 dana "pregovora" sa njima (ubeđivali su me da uzmem nojivi model ;)) ali braćo moja isterao sam, samo sam ih podsećao da zakonski rok ističe (45 dana), čekali su skoro do samog kraja, ruke su im drhtale kad su mi vraćali pare ali meni je posle svega to bilo najbitnije.

I naravno da ima MP koje te cene i prvi put kad te vide, naravno da je mngo mali broj takvih ali zakon je zakon, mora de se poštuje inače kad bi svi radili na bazi "realno" i "OK" usmenih dogovora, čemu onda zakoni i garancije?
 
Poslednja izmena:
@ superstarr> mislim da to što pričaš niti je realno niti je fer. Mislim da je fer da za 17" monitor kupljen pre 2 godine i 355 dana (makar bio 500€ tada) dobijem (ili dam) neki 19" iako je sada 10 puta jeftiniji. Slažem se da je moguće i izvodljivo dobiti nazad 500€ (ako si dosadan, jak ili opasan npr.) ali mi je to van svake pameti, iskreno. Treba li ti uopšte taj proizvod koji si kupio ili samo želiš večno da koristiš tuđe stvari?

Zakom o zaštiti potrošača služi da te zaštiti da ne budeš oštećen, a NISI oštećen ako ti neko da bolji (brži ili veći..) proizvod u zamenu za tvoj neispravni. Svuda u svetu postoji poslovanje sa dobrim namerama a postoji i ono drugo. I od tebe kao kupca se očekuje tako nešto jer si kupovinom učesnik u obligacionom odnosu.
Zbog toga što si robu kupio podrazumeva se da ti roba teba, da su ti trebale pare ne bi ni kupovao. Daleko bilo da imam nešto protiv tvog stava, slobodno nastavi sa tom praksom. Mišljenja sam da to nije produktivno i fer ali to je samo moje mišljenje. Upravo zbog takvog đon stava i fer firme imaju realno nepoverenje. Ne moraš da mi veruješ na reč ali sam lično jednom "gospodinu" davao svakih 6 meseci novu grafičku. Kad je istekla garancija od 2 godine imao sam svašta da mu kažem i uradim. To nisam radio jer je bio u pravu nego zato što je smetao poslovanju. Tu postoji ozbiljna razlika.

Umorio sam se od kuckanja i povlačim se iz teme :D

@gx-x> od sad kod tebe kupujem :D
 
@SuperStarr

Kapiram sta hoces da kazes ali nisam bas siguran da je to moguce.Ako govorimo npr. o grafickoj kartici koja je pre 3 godine kostala 300 evra posle tri godine ti neces dobiti 300 evra nazad ili kao zamenu graficku karticu koja je u istom high end segmentu kao ona koju si kupio pre tri godine.Kao zamenu mozes da dobijes low end graficku koja je po performansama ista ili jaca od tvoje graficke koja je u jednom trenutku bila high end i kostala boga oca ili njen ekvivalent u ceni ili poslednju dostupnu cenu koja je bila u prodaji a koja bi trebala da bude prilicno slicna ceni sadasnje low end graficke..
Poz
 
@SuperStarr

Kapiram sta hoces da kazes ali nisam bas siguran da je to moguce...

Ja sam siguran, jer sam ostvario svoja prava kao kupac.
To što vi kupujete (i ja sam kupovao, da se razuemo, nisam ovde da se pravim pametan) ili još gore radite u fantom firmama pa se prema vama tako ponašaju ili još gore vi se tako ponašate prema kupcima, to je sve jednom rečju - Srbija.
Mada, možda danas jeste teško ostvariti svoja prava, ali je ostvarivoi to je poenta.
To što ti i Braca (koga ništa ne razumem, kako ja to koristim tuđe pare kad nešto platim preskupo?!?), branite neke stavove tipa "ne znam dal moguće", "nije fer"...

Sve i da nema zakona, obaram vaše teorije u momentu:

Jel je bilo moguće da ja platim HQ komponentu po HQ ceni.
Jeste.
Jel je bilo fer da ja paltim HQ komponentu po HQ ceni?
Jeste.
I šta je sada problem?
Problem je Low End firma i / ili uvoznik a ne komponenta ili kupac!

:wave:
 
@SuperStarr

Kapiram sta hoces da kazes ali nisam bas siguran da je to moguce.Ako govorimo npr. o grafickoj kartici koja je pre 3 godine kostala 300 evra posle tri godine ti neces dobiti 300 evra nazad ili kao zamenu graficku karticu koja je u istom high end segmentu kao ona koju si kupio pre tri godine.Kao zamenu mozes da dobijes low end graficku koja je po performansama ista ili jaca od tvoje graficke koja je u jednom trenutku bila high end i kostala boga oca ili njen ekvivalent u ceni ili poslednju dostupnu cenu koja je bila u prodaji a koja bi trebala da bude prilicno slicna ceni sadasnje low end graficke..
Poz

to ces dobiti ako te za*ebu. U suprotnom, po zakonu, dobices ono sto sam pisao u prethodna dva posta. Dakle ili robu po poslednjoj ceni kad je ta crknuta grafa bila na stanju (recimo ti si platio 300e, a zadnji uvoz je bio po 170e, dobices nesto za 170e ili trazis pare nazad po principu koji je SStar naveo)

@braca:

Pa ne mozes kod mene :p Mozes u "P" i u "P", za njih znam da tako posluju (po zakonu). Uostalom, i vi kad uzmete robu od uvoznika dobijete garanciju. I vi tu vracenu robu "naplatite" isto tako kod uvoznika. e sad, ako ja vratim riknutu grafu od 300e, koja se vise ne proizvodi, a bila je hi-end, poslednja cena na vasem stanju joj je bila 170e, vi meni date nesto za 170e i to je to. vi vratite crknutu grafu uvozniku i vama uvoznik da novu kartu te klase iz nove serije ili sta vec ima u toj vrednosti. Zasto bi ja prihvatio da vi meni zavalite 9200GS umesto mog x1900xt, a vi za mog crknutog x1900xt pokupite od proizvodjaca ili uvoznika 4850 ? ;)
 
bio sam danas u firmi u kojoj sam kupio tu graficku. obecano mi je da ce do kraja nedelje da nabave novu karticu a da ce sa tim dobavljacem prekinuti poslovne odnose (mislim da je dobavljac "ALT" ili tako nekako u pitanju ako sam dobro razumeo). ja sam strpljiv covek pa izdrzacu i tu nedelju pre nekih konkretnih koraka.
 
Nazad
Vrh Dno