Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Koliko ja znam, vrednost po poslednjoj nivelaciji (promeni cena). U slucaju da nije radjena nivelacija izmedju datuma prodaje i datuma kada si ulozio reklamaciju, uzima se vrednost koja je na racunu. Ovo vazi za sve proizvode (monitore, farmerke, patike...) a obicno prodavnice urade promenu cena nivelaciju ali je ne sprovedu kroz papire (kao da nisu ni uradili) i to je nesto na sta bi trebalo obratiti paznju.

Kako znati kad/da li su oni radili tu famoznu nivelaciju i koja cena je bila kad je neki proizvod poslednji put bio u MP-i? Da im verujem na rec ili to moze nekako da se proveri? (btw. nema ga vec godinu dana, mozda i vise)

I jos nesto, ako u garanciji pise da je rok za popravku/zamenu 45 dana, da li onda vazi tih 45 ili 8/15/23 ?


Pozz
 
Ako u garantnom listu pise da se proizvod nosi direktno u ovlasceni servis, da li time zadrzavam pravo na otklanjanje kvara u roku 8+15 dana, ili moram da ga odnesem u prodajni objekat?
(nazalost, )Zakon je formulisan tako da treba da pratis ono sto pise u garantnom listu.

Da li su u pitanju radni dani, ili se racunaju i neradni?
Nigde ne pise "radnih dana", tako da to znaci - "dana" (i vikend i praznici itd. + je potvrdjeno u inspekciji da je tako)
Ako je proizvod kupljen pre oko 45 dana, da li vaze samo ovi uslovi, ili mozda postoji pravo potrosaca da trazi instant zamenu?
Uslovi vaze od sekunde kad je kupljen proizvod do kraja garantnog roka. Tako da, za drugi kraj recenice, odgovor je - ne. EDIT: dopunicu prethodnu recenicu: Ako je garancija tako formulisana i ostavlja mogucnost da zakon definise uslove nadoknade, onda imas pravo da trazis zamenu, ali to ces videti sam citajuci garanciju. Ili uveko mozes, na svoju ruku, da trazis zamenu, pa ako ti odobre u radnji - uspeo si. Mislim da je moguce naici na firme/radnje koje vode racuna o svojoj reputaciji, pa ce ti izaci u susret, nikad ne znas dok ne probas.

Da li po utvrdjivanju neispravnosi uredjaja moram da prihvatim popravku, ili mogu da zahtevam povracaj novca/zamenu za novi proizvod? Po cl. 36 zakona o uslovima za obavljanje prometa robe mi deluje da je tako:

"Preduzec a i preduzetnici koji obavljaju promet robe na malo dužni su da robu sa nedostatkom zamene novom robom ili
da potrošac u vrate iznos plac en za tu robu u visini cene te robe na dan vrac anja ili da, uz saglasnost potrošac a,
otklone nedostatak na robi."
Zakon o zastiti potrosaca samo preciznije odredjuje proceduru u slucaju da roba ima pisanu garanciju. Ovo sto je citirano se odnosi na robu u opstem slucaju, a u opstem slucaju, roba nema pisanu garanciju (ali ako je ima, Zakon o zastiti potrosaca blize odredjuje kako se postupa).

@Extreme:
Ako nemaju pisan i validan dokaz o poslednjoj mp ceni proizvoda, a ti imas racun, mislim da ne mogu da ti daju iznos razlicit od onog koji je na racunu, makar on bio veci (a obicno jeste). Sto bi se reklo: "Sami su krivi." I rok za popravku je onaj koji pise na garanciji, to je ustvanovljeno vec u temi.

@Svi:
Za sve sumnje koje imate u vezi sa vasim slucajevima, najbolje je da kontaktirate trzisnu inspekciju, ja se ogradjujem od bilo kakvih odgovora, proslih i buducih, a koji mogu da nacine stetu bilo kome. Nisam pravnik, samo prenosim moje vidjenje zakonskih propisa ovde spomenutih. Mozete da ih prihvatite ili ne, ali ne odgovaram za akcije nastale njihovom primenom, ali da su vasi slucajevi moji, upravo bih postupao kako sam naveo.
 
Poslednja izmena:
@ RazbojNick: Hvala na odgovorima (stvarno nisam u 3 ujutru imao snage da citam celu temu).

Pozz
 
@Extreme:
Ako nemaju pisan i validan dokaz o poslednjoj mp ceni proizvoda, a ti imas racun, mislim da ne mogu da ti daju iznos razlicit od onog koji je na racunu, makar on bio veci (a obicno jeste). Sto bi se reklo: "Sami su krivi." I rok za popravku je onaj koji pise na garanciji, to je ustvanovljeno vec u temi.

Ja sam več imao takvu situaciju, posle 2.5g vraćene su mi pare sa računa.
U stvari nisu mi baš vratili već dali neku potvrdu sa kojom sam morao da uzmem drugu robu u uvrednosti sa (tog) starog računa.
Naveće čekanje je u servisu, oko 3 nedelje za ustanovu ispunjavanja garancije (posao od 5-10 minuta).
 
Poslednja izmena:
Recimo kupis novi hardver i on se pokvari u roku od 7 dana od preuzimanje.Da li onda postoji zakon da mora da se zameni sa novim u roku od jednog dana.

Ja se ponasam kao da postoji i uvek mi uspeva ;)

mislim da niko nije odgovorio čoveku, a sada i meni treba odgovor na ovo pitanje

koliko sam pročitao zakon, nisam naišao na ovakvu konstataciju, možda važi nešto iz zakona o obligacionim odnosima?

poz
 
Jesi ti taj oštećeni?
 
jest
no nebitno je
kupih za kevu nov telefon
jer nemam nameru da se preganjam
samo bash bezvezno ispade
 
Katastrofa... na zalost vecinu tih prodavnica mobilnih drze neki 'shady' likovi sumnjivog (mutnog, svercerskog, lopovskog) porekla...

Shvatam da nisi zeleo da se inatis, samo bi dodatno izgubio zivce, al moj savet je ubuduce nakon sto vidis da su te prvi put otkacili, nemoj vise njih da zoves nego pravac inspekcija (naravno, ako mozes da dokazes da te nisu ispostovali kako su zakonski trebali). Posle ce oni zvati tebe.

Najmanje sto sad mozes da ucinis je da napises koja je radnja u pitanju kako bi mi ostali mogli da znamo sta da zaobilazimo, ili da napises ceo slucaj u topicu "Prodavnica mobilnih - pokude i pohvale" http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?t=82412
 
ZOZP i neprevedena korisnicka uputstva (User`s Manual)

Zakon o zastiti potrosaca

1.3. Informisanje o svojstvima proizvoda i usluga
Clan 55
Potroša ima pravo da bude informisan na razumljiv nain o
svojstvima proizvoda koje kupuje ili uslugama koje koristi, a naroito o: sastavu,
higijenskoj ispravnosti, kvalitetu, ceni, uslovima plaanja, nainu korišenja i
održavanja proizvoda i opasnostima do kojih može doi prilikom njegove nepravilne
upotrebe.
Informacije iz stava 1. ovog lana sadržane su u tehnikom uputstvu,
uputstvu za upotrebu ili deklaraciji.


Izvinjavam se ukoliko sam propustio da u ovom dugom tridu vidim objasnjenje u vezi sledeceg:
Dakle, gore imamo citiran clan 55. zakona o zastiti potrosaca. Pa se namece i sledece pitanje. Recimo, ne secam se kada sam video da u kutijama za maticne ploce ili npr. procesore stize uputstvo na srpskom jeziku (kao sto mozete da vidite da npr. stize uz belu tehniku ili neke laptopove).
Logican zakljucak (laika) je da to znaci da trgovci u startu krse ovaj zakon ukoliko za neki proizvod ne izdaju uputstvo na srpskom jeziku. I da time sebe stavljaju u startu u nepovoljan polozaj jer bi (u praksi pod pritiskom trzisne inspekcije npr.) morali da ispune garanciju i za nesto sto je manje/vise ocigledna greska kupca, tipa unakazeni usb konektori na ploci zbog jakog cimanja. Ili npr. unakazeni pinovi u mem. slotovima maticnih ploca zato sto je covek okrenuo kontra memoriju i zapinjao da udje.

Imal` neko komentar?
 
Poslednja izmena:
Jaksa

nisam hteo da se sa primitivcima objashnjavam
jer nisam takav tip choveka
a i smatrao sam da obzirom da su olosh oni takvih nezadovoljnih mushterija
imaju mali milion vetj

radnja je SHOP & SERVICE
ustanichka 128
ruzveltova 1
 
help

ljudi treba mi vas savet...pomagajte

Kupio sam novu ves masinu,doterali su mi je ispred kuce i ostavili zapakovnu..ja i ortak je unesemo,raspakujemo i u uputstvu pise da ona mora da se odblokira pre pustanja u rad..sve uradimo kako pise i uklucimo je...sve radi kako treba nista cudno...

medjutim sledeci put prilikom rada curela je voda iz nje...pozovem ja prodavca i on kaze da ce poslati servisera da pogleda...dosao serviser i tu kao gledao i kaze da je ves masina pustena u rad a da nije odblokirana i zbog toga je pukao bubanj i ko zna sta jos...naplati mi 600 din servis i kaze da bi popravka kostala 3000 rad + nov bubanj i ode.....

sta ja sad tu da radim?koji je moj prvi korak ka pravdi...kako da dokazem da nije uzrok kvara to sto on kaze,jer stvarno ne bih se bunio da sam ja nesto kriv ali stvarno ovo nema smisla da sve popuca u njoj jer ja nisam nesto odblokirao(a jesam),a normalno je radila kad je ukljucena prvi put,znaci bez cudnih zvukova i sl...

pomozite mi jer mi je stvarno krivo da me prevare kao sto to rade sa mnogima...samo me interesuje sta sad da radim,jer se oni prave ludi....
 
sry sto ulecem, imam i ja jedno pitanje..

Kupio sam u cetvrtak cd player za kola...koji je crknut...tj ne daje zvuk. Posto je proslo manje od 7 dana, da li moram cekati na period da oni utvrde da nesto nije u redu, ili mogu odmah da mi daju nalog da uzmem novi?

Falaaa...
 
sry sto ulecem, imam i ja jedno pitanje..

Kupio sam u cetvrtak cd player za kola...koji je crknut...tj ne daje zvuk. Posto je proslo manje od 7 dana, da li moram cekati na period da oni utvrde da nesto nije u redu, ili mogu odmah da mi daju nalog da uzmem novi?

Falaaa...

To je bila praksa, ali mnoge firme su to batalile, jer su ih u tim slucajevima kupci mnogo jahali, i ocekivali zamenu na lepe oci. Ipak moraju da provere bar osnovne stvari tj. da uredjaj (u opstem slucaju) nije sprzen, da nije poliven nekom tecnoscu ili fizicki ostecen iznutra. No, to prosecni kupac ipak nije mogao da razume, uz to je jos bilo i puno zloupotreba, tako da se ipak mnoge firme ogradjuju od takve zamene, pogotovo ako je iole skuplji uredjaj. Zamenice flash ili web-kameru, ali neki player... tesko...

@kligero

Objasni nama sa jeftinim kartama iz cega se sastoji to blokiranje. Da li to ima neku stanglu ili rezu ili sta vec? :)
 
Poslednja izmena:
Uredjaj nije ni posteno montiran :) Pozvacu ujutru tehnomanjiju pa cu videti, mogu na licu mesta da ga povezu tamo i uvere se da ne radi..Ceo dan razvlacim kablove po kolima, busim zadnju policu, trazim blendu, i blah.......
 
Jos jedno pitanje od mene - sta ako garancija nije potpisana od strane kupca? Da li onda vaze rokovi i sl. iz iste ili se primenjuju oni iz zakona?
 
Jos jedno pitanje od mene - sta ako garancija nije potpisana od strane kupca? Da li onda vaze rokovi i sl. iz iste ili se primenjuju oni iz zakona?

Trebalo bi da vazi to iz garancije, a nikad nisam cuo da je neko pravio problem zato sto kupac nije potpisao garantni list. Uostalom, to moze da se uradi i naknadno.
 
Zakon o zastiti potrosaca

1.3. Informisanje o svojstvima proizvoda i usluga
Clan 55
Potroša ima pravo da bude informisan na razumljiv nain o
svojstvima proizvoda koje kupuje ili uslugama koje koristi, a naroito o: sastavu,
higijenskoj ispravnosti, kvalitetu, ceni, uslovima plaanja, nainu korišenja i
održavanja proizvoda i opasnostima do kojih može doi prilikom njegove nepravilne
upotrebe.
Informacije iz stava 1. ovog lana sadržane su u tehnikom uputstvu,
uputstvu za upotrebu ili deklaraciji.


Izvinjavam se ukoliko sam propustio da u ovom dugom tridu vidim objasnjenje u vezi sledeceg:
Dakle, gore imamo citiran clan 55. zakona o zastiti potrosaca. Pa se namece i sledece pitanje. Recimo, ne secam se kada sam video da u kutijama za maticne ploce ili npr. procesore stize uputstvo na srpskom jeziku (kao sto mozete da vidite da npr. stize uz belu tehniku ili neke laptopove).
Logican zakljucak (laika) je da to znaci da trgovci u startu krse ovaj zakon ukoliko za neki proizvod ne izdaju uputstvo na srpskom jeziku. I da time sebe stavljaju u startu u nepovoljan polozaj jer bi (u praksi pod pritiskom trzisne inspekcije npr.) morali da ispune garanciju i za nesto sto je manje/vise ocigledna greska kupca, tipa unakazeni usb konektori na ploci zbog jakog cimanja. Ili npr. unakazeni pinovi u mem. slotovima maticnih ploca zato sto je covek okrenuo kontra memoriju i zapinjao da udje.

Imal` neko komentar?

Postoji roba koja zahteva profesionalnu ugradnju. Ne očekuj da dobiješ uputstvo za motor automobila (za ceo auto ćeš dobiti korisničko uputstvo a ne uputstvo za DIY popravku). Tako isto i za ploču. Ima nekog uputstva na engleskom ali ni ono sigurno nije dovoljno potpunom laiku (na eng govornom područiju) da istu ugradi. Ako tamo niko nije našao za shodno da tuži proizvođača ploča to sigurno nije moguće uraditi ni ovde.

Ne bih da filozofiram ali u celom ovom threadu provejava ista stvar koja meni "bode oči". Većina se plaši da bude ispaljena a i dalje kupuje na mestima gde je jeftinije (shady likovi i radnje npr.) a ne gde je sigurnije. Zašto lepo ne biste proučili garanciju i usmeno se raspitali kod samog prodavca PRE nego nešto kupite, to se u nekim zemljama smatra dobrom dodatnom vrednošću koju dobijate uz neki proizvod.

Drugo što mi smeta je savetovanje da se odmah poteže za inspekcijom. Ovo navodim kao problem pošto sam ne mali broj puta bio izložen poseti inspekcije ali kao prodavac. Verujte i inspektori su normalni ljudi i NISU tu da bi ispunjavali naša očekivanja (da, sada sam i ja samo kupac :)) nego da bi praktično održavali red u nekoj oblasti koja ne može apsolutno da se definiše zakonima. Npr. neko je pominjao memoriju na koju je garancija 10 godina. Nema načina da neko pronađe EDO memoriju ili da vrati 450dem ili koliko je već koštala neka memorija pre 10 godina. Takođe, niko neće tražiti "poslednu nivelaciju", treba samo malo biti realan mada je to teško u Srbiji izgleda ;)

Treći problem je proizvođačka garancija koja se često razlikuje od garancije prodavca a i od realne. Ako na kutiji procesora piše "3 years limited warranty" obratite pažnju na šta se to limited odnosi. A pride, ako pokušate da sprovedete tu garanciju (kao distributer npr. ili IT Shop) suočavate se sa masom problema od kojih su dva najbitnija: 1. jako dug rok za zamenu (transport na Tajvan, popravka, povraćaj itd.); 2. otpis u zamenu za novac po PROCENJENOJ vrednosti proizvoda koju praktikuje većina proizvođča (to naš zakon ne može da definiše i možda čak i ne dozvoljava).
Masu, u bukvalnom smislu reči, kupaca sam upućivao na neko druge radnje kada bi me pitali zašto ne dobijaju doživotnu garanciju na Kingston memoriju a nisam se setio da pitam do kraja čijeg života teba da traje ista :rtfm:

Zbog svega toga, ako se plašite, kupujte tamo gde je sigurnije i dogovorite se sa prodavcima, tj. definišite šta vi očekujete od garancije a šta oni mogu realno da vam pruže, neke od tih stvari možete da tražite da dopišu na garanciju.

Najbitnije: ako vam se ne sviđaju uslovi - NE KUPUJTE.

Ili najjednostavnije ako smo malo logični i malo više ljudi sve može da bude mnogo lakše. Ovo kažem ne jer sam svetac nego što nemam i nisam imao problema ni sa kakvim garancijama :angel: (sem u vreme "krize" kad sam pazario neki krš monitor u nekoj garaži).
Sve se može lepim rešiti :wave:
 
Npr. neko je pominjao memoriju na koju je garancija 10 godina. Nema načina da neko pronađe EDO memoriju ili da vrati 450dem ili koliko je već koštala neka memorija pre 10 godina.

Ima načina da se vrate pare ako ne može da pronađe odgovarajuću zamenu (isti proizvod) i to je jedini način.
Isto tako nisam verovao pa sam se lično uverio (kao kupac ;)).

Sve se može lepim rešiti :wave:

"Neće da može", SVI prodavci gledaju da speru odgovornost, samo nekima posle nekog vremena (ostavljenog keša) više značiš pa su ljubazniji i radije ti izlaze u susret.
Ima i onih koji su baš profi sa svim klijentima ali takve ne bih mogao ni na prste da izbrojim.

Što se ostalog tiče, mnoge (između ostalog i neke ovde nahvaljene) firme daju neke svoje prepravljene garancije, koje nisu proizvođačke, ali ljudi su extra zadovoljni i tako, ne interesuju ih mrtvi pixell-i, crkotine od ventilatora, nisu svesni rizika "napajanja" od 5€... pa su prodavci previše opušteni, kad dođe neko da traži pravo na garanciju i oni sami se začude...

Što se tiče inspekcije i toga što si rekao ("normalini ljudi", gledaju da održe neki "balans") to je zastrašujuće, inspekcija treba da radi i reguje po zakonu a ne po dogovoru!!!
 
Ima načina da se vrate pare ako ne može da pronađe odgovarajuću zamenu (isti proizvod) i to je jedini način.
Isto tako nisam verovao pa sam se lično uverio (kao kupac ;)).



"Neće da može", SVI prodavci gledaju da speru odgovornost, samo nekima posle nekog vremena (ostavljenog keša) više značiš pa su ljubazniji i radije ti izlaze u susret.
Ima i onih koji su baš profi sa svim klijentima ali takve ne bih mogao ni na prste da izbrojim.

Što se ostalog tiče, mnoge (između ostalog i neke ovde nahvaljene) firme daju neke svoje prepravljene garancije, koje nisu proizvođačke, ali ljudi su extra zadovoljni i tako, ne interesuju ih mrtvi pixell-i, crkotine od ventilatora, nisu svesni rizika "napajanja" od 5€... pa su prodavci previše opušteni, kad dođe neko da traži pravo na garanciju i oni sami se začude...

Što se tiče inspekcije i toga što si rekao ("normalini ljudi", gledaju da održe neki "balans") to je zastrašujuće, inspekcija treba da radi i reguje po zakonu a ne po dogovoru!!!

Ne sumnjam da si ti uspeo da naplatiš neki neispravan proizvod (da ne tražim sad po threadu). To je sve ok, ali samo sam pomenuo da postoje objektivne teškoće da se to primeni i očekuje bukvalno, naročito u IT industriji. Jednostavno mi ne deluje fer prema prodavcu, ako je već bio korektan, ne šalim se koliko god blesavo izgledalo.

A u vezi proizvođačkih garancija...da li si siguran da si pažljivo pročitao te uslove?
Da li si siguran da je to bolje za kupca?
Ostavi po strani šta piše na kutiji (lifetime i sl.). Ni napolju ne možeš da očekuješ da ti kingston stvarno zameni 8MB EDO memorije ili u zamenu da 123TB DDR3 1600 memorije ili šta već slično što sada košta isto. Dobićeš procenjenu vrednost na datum kvara. To što je u pitanju 3$ to je već druga stvar. Tako funkcioniše i kasko osiguranje uostalom. Ne možeš da voziš 12 godina auto i da očekuješ da dobiješ nov ako se ne pravi neki deo jer je auto zastareo na primer.

Ako se pozivaš na krutu primenu zakona vodi računa da je to vrzino kolo. Samo si na gubitku i ti i kupci uopšte u ovom slučaju. Uzmi na primer da je "garancija ništavna bez potpisa", da je "garancija diskreciono pravo prodavca", da "garancija postaje punovažna potpisom". A kad potpišeš "pristao si na sve uslove koji su navedeni"... U ostalom pogledaj EULA koju, kladim se, preskačeš kad god instaliraš neki program. Ako se pridržavaš svih navedenih pravila nemaš nikakvu šansu da ih dobiješ na sudu sem ako kao i oni imaš armiju advokata pa igraš na iscrpljivanje a to svakako nije ideja.
A uzgred, ni jedan zakon na svetu ne može da pokrije sve situacije, zato i postoje sudije, inspektori i saobraćajci i forumi da bi se zakoni tumačili :)

Ja sam puno puta platio mnogo više od neophodnog minimuma samo da bih bio miran kad je garancija u pitanju. To si sigurno i ti uradio (graderoba, IT oprema svejedno). Ne kupujem na buvljaku ne zato što imam viška para nego zato što su moja dosadašnja iskustva pokazala da ima ozbiljnih firmi koje žele da ja dođem ponovo, čak i da ih ima sasvim dovoljno. Radio sam u jednoj do skoro, ne bih da reklamiram. Ne znam nikoga ko je ostao kratak, iskreno, a znam mnogo njih koji su došli nadrkani i u fazonu "garant će da me izrade". Ne znam odakle takvo raspoloženje u narodu, zaista. Kupiš indijski televizor u garaži u marinkovoj bari - znaš kakva garancija i kakava finansijsko-tržišna može da ti pomogne. Kupiš u radnji koja je tu par godina ogromna je verovatnoća da žele da ostanu tu i dalje i da te neće namerno zeznuti, samo treba biti čovek.
E, ako prodavac neće da izađe u susret onda već teba primeniti sve oblike pritiska. Samo to, prosto je :)
 
A u vezi proizvođačkih garancija...da li si siguran da si pažljivo pročitao te uslove?
Da li si siguran da je to bolje za kupca?
Ostavi po strani šta piše na kutiji (lifetime i sl.). Ni napolju ne možeš da očekuješ da ti kingston stvarno zameni 8MB EDO memorije ili u zamenu da 123TB DDR3 1600 memorije ili šta već slično što sada košta isto. Dobićeš procenjenu vrednost na datum kvara. To što je u pitanju 3$ to je već druga stvar. Tako funkcioniše i kasko osiguranje uostalom. Ne možeš da voziš 12 godina auto i da očekuješ da dobiješ nov ako se ne pravi neki deo jer je auto zastareo na primer.
Onda neka proizvodjači/prodavci ne reklamiraju svoje proizvode sa 5/10 godina/lifetime garancijom (protumačeno je na forumu već šta može da znači lifetime garancija).

Koliko puta se kupac odluči za proizvod samo zbog boljih uslova garancije (sećam se priča "WD je 3 godine, Seagate 5"), a sad mu ti govoriš "pa nije tako, nećemo tako kruto da primenjujemo zakon, razumite nas". "Malo smo se šalili, he-he-he". Sjajno. Čekaj, jesi prodavao robu pod tim-i-tim uslovima? Gde je sad problem? Što se tebi ne ispunjavaju ti uslovi sa tvoje strane, je l' to? I onda se pita zašto se odmah poseže za inspekcijom... A prodavnica neka dalje rešava to sa svojim snabdevačem ili proizvodjačem direktno, on je taj koji daje te garancije.

Inače ti je ubacivanje kaska promašaj za poredjenje. Kasko nije garancija, nego osiguranje, a svako osiguranje funkcioniše na sličnim principima. Kad mi u salonu kažu da dobijam 6 godina na limariju, ona počne da korodira posle 3, a oni mi poprave ili čak zamene auto, e to je garancija. Ona se ne umanjuje sa prolaskom vremena, već je tokom celog svog trajanja ista.

I još, kupac nije obavezan da potpiše garantni list, niti se to računa kako prihvatanje ili neprihvatanje. Ako je kupio proizvod i dobio prateću pisanu garanciju, zakon smatra da je i prihvatio uslove samim tim činom.
 
Poslednja izmena:
Imam jedno pitanje vezano za garanciju i reklamaciju.
Pre 4 meseca sam pazario Gigabyte 3870 tada za 12800d.
Odgovarala mi je jer je imala TV izlaz (s-vga ili sta god) sa kojim sam povezivao na TV.
Radila je O.K. 2 meseca i odjednom u toku restarta prestala- vrti se ventilator i pisti ploca.
Zamenuli su graficku posle 2-3 nedelje (bilo je cimanja- i dok nisam zapretio inspekcijom nisu maltene mrdnuli prstom)
Dosao mi u ruke Gainward 3870- slabije se klokuje i sa "siromasnim" dodacima.
I jos sto mi smeta ima onaj hdvi (ili koji god vec) prikljucak za novije uredjaje, tacnije moj TV nemoze da se poveze na grafu, sto me iznerviralo.

Uz Gigabyte sam dobio i NWN2 i 2 VGA to DVI, a uz gaiwarda ni to.
Tad kad sam dobio novu grafu Gigabyte-ov model je bio 2000d skuplji od doticnog Gainwarda.
I sad- mogu li da kazem da sam zakinut za 2000d i da trazim refundaciju ili ne?
Jedan od razloga sto sam uzeo gigabyte je garancija od 3g, dok Gaiward ima samo 1g.
Sve u svemu- pokvarise mi racun.
Jesam li ja sad kao kupac/potrosac ostecen sa pravne strane, ili je njihova duznost samo da mi daju bilo koju karticu iz tog ranga?
 
A zasto si prihatio tu karticu, oni su duzni da ti daju istu Gigabajtovu ili bolju, ako nemaju Gigabyte-ov specifican model , na tebi je da se pitas sta ces dalje, pare, neki drugi ili sta god vec.
Oni nemaju pravo izbora vec ti.
 
A zasto si prihatio tu karticu, oni su duzni da ti daju istu Gigabajtovu ili bolju, ako nemaju Gigabyte-ov specifican model , na tebi je da se pitas sta ces dalje, pare, neki drugi ili sta god vec.
Oni nemaju pravo izbora vec ti.

Upravo tako, samer čini mi se da je sada svršen čin.
Mada možda (90%) i postoji neko pravo / zaštita ali sad si ga iskomplikovao, nisi trebao da prihvatiš tu drugu grafiku.
 
Poslednja izmena:
A zasto si prihatio tu karticu, oni su duzni da ti daju istu Gigabajtovu ili bolju, ako nemaju Gigabyte-ov specifican model , na tebi je da se pitas sta ces dalje, pare, neki drugi ili sta god vec.
Oni nemaju pravo izbora vec ti.

Ja sam jednom prilikom uzeo pare, jer je uredjaj bio nepopravljiv, iako su doticnu skalameriju imali u radnji. Doduse, vratili su mi 100 dinara manje, jer je cena u medjuvremenu pala, al' bolje i to, nego da se opet maltretiram sa VOX-om :trust:
 
To je sve ok, ali samo sam pomenuo da postoje objektivne teškoće da se to primeni i očekuje bukvalno, naročito u IT industriji.
Da li to mene kao kupca treba da zanima i zabrinjava ??
 
Upravo tako, samer čini mi se da je sada svršen čin.
Mada možda (90%) i postoji neko pravo / zaštita ali sad si ga iskomplikovao, nisi trebao da prihvatiš tu drugu grafiku.

Gazdarica (inace vrlo korektna osoba) je bila na godisnjem kad je bila u toku zamena/popravka grafe.
Lik koji je menjao je totalno nesposoban kao i njihov serviser.
2 nedelje je bio ceo komp kod njih (dok sam bio na putu) i kad sam se vratio oni nisu ni prstom mrdnuli.
Mogli su poslati kod generalnog uvoznika (ALTI ili ko god vec) da detaljno ispitaju ceo komp.

Kad sam se vratio posle 2 nedelje sa puta komp je bio tamo gde sam ga ostavio kada sam ga odneo.
Cekao sam jos 4-5 dana i na kraju mi dozlogrdilo, otisao sam kod njih (gazdarica je jos bila na godisnjem), i sam otvorio komp u njihovom servisu i "naterao" njihovog servisera da ga ispita (mada nije vise bilo sta da se ispituje jer sam vec sam proverio- maticna je musicava).
Ladno u servisu nisu imali ni napajanje jace od 400W, niti graficku koja trosi vise od 150W (jedina koju imaju je neka 7300 ili takva neka)
Posle tih 5 dana dosadjivanja javili mi da su uzeli Gainward 3870.
Dosao sam u servis, ubacili grafu i radilo je.
Posle tolike gnjavaze oberucke sam uzeo grafu i odneo komp sav sretan.
I ne lezi vraze, cim sam ga doneo pokrenuh zahevniju igru- Universe At War- i restartovao se komp u po igre.
Ali ovaj put je hteo da se upali i ponovo pokrene Windows za razliku od prethodnog modela (Gigabyte)

Fora je u tome sto IMAM RACUN od kupljenog kompa- komponenti i DOKUMENT sa njihovim pecatom i potpisom njihovim i mojim da je graficka kod njih.
A kad su mi dali Gainwarda nista nisam potpisivao ni dobio nikakav dokument da sam dobio drugu graficku u zamenu za staru!
Znaci- imam keca u rukavu. ,)
Mogao bi reci da nisam ni dobio nazad graficku (a koja je medjutim "udomljena" u drugi komp) i traziti jos jednu :-devil-:
Mada nisam takva osoba da tako nesto uradim.

Poenta cele price da je Gigabyte model skuplji od Gainwarda 30-ak eura koje necu da im oprostim. :mad:
Sto nisu stavili neki skuplji model Saphir-ov ili HIS?
Rekao sam izricito- doplaticu za 4850 ako vec budete uzimali novu i nisu me ispostovali.
 
Nazad
Vrh Dno