Šta je novo?

Vulkan - multiplatform grafički API nove generacije

Kad već guru 3d ne valja (jer onaj što sam okačio lako može da se uporedi sa njihovim vulkan grafikonom, pa se izvlače nemački i poljski grafikoni, onda može i nexus :)
index.php


9y7pbZd.png
 
Poslednja izmena:
13680417_1016802965084873_7328526031682445589_o.jpg Vulkan je mnogo dobar samo neka nastave ovako, da se trgnu zeleni...
 
[youtube]lTdMaccYAlI[/youtube]
[youtube]EyuoQIuEZj0[/youtube]
 
Poslednja izmena:
Nego, jel vulkan vuce isto rama kao i openGL, ili je 2 puta i vise kao u slucaju dx12 u odnosu na dx11?

Mozda to nije toliko bitno ovih dana jer ram ne kosta previse, ali vec vidim da ce trebati preko 16gb u tom slucaju da se sistem ne bi komirao nakon izlazenja iz igre :D
 
Poslednja izmena:
Otkud ideja da vuce vise rama? To ne bi trebalo da ima ikakve veze sa API-jem vec sa samom igrom.

Inace

https://twitter.com/idSoftwareTiago/status/752590016988082180

Does DOOM support asynchronous compute when running on the Vulkan API?
Asynchronous compute is a feature that provides additional performance gains on top of the baseline id Tech 6 Vulkan feature set.
Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run. We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon.
 
A na kojim to nvidia gpu-ovima postoje AC jedinice? Serija 10xx?
 
Pogledajte prilog 204535 Vulkan je mnogo dobar samo neka nastave ovako, da se trgnu zeleni...

Koliko je samo jak Fury-x ima @reviwesrb-u da zamagle oci :p
Od samog starta se vidilo da kartica ima problem sa iskoristenosti, prejak je to chip na papiru kome se tek snaga vidi kroz low level api.

Kad bi svaka DX 12 i Vulkan igra imala ovakvu iskoristenost ne bi nam trebale 1000€ kartice.
 
Pa, jeste, Furisa bas 980Ti 'sisa'....:D
Nego, sta ako se ispostavi da je taj boost sa ti vulkani, opet posledica tih AS shadera :mad: ( ajd NV sredi vec jednom to, ako mozes kroz taj 'misticki' :angel: drajver :type:)....
 
Poslednja izmena:
Daj boze da oni to ikad srede kroz drivere, sjecam se da su jos govorili dok nije pascal izasao da ce izbaciti driver za maxwel pa nikad ne izbacise, proslo je dosta vremena izasao je i Pascal pa nista od drivera...ruku na srce pozitivno bi se iznenadio kad bi oni to sredili driverom.
 
Hehe a zanimljivo kako neki tako olako napljuju GCN arhitekturu [emoji41] zivio Vulkan ex Mantle [emoji56]
 
Daj boze da oni to ikad srede kroz drivere, sjecam se da su jos govorili dok nije pascal izasao da ce izbaciti driver za maxwel pa nikad ne izbacise, proslo je dosta vremena izasao je i Pascal pa nista od drivera...ruku na srce pozitivno bi se iznenadio kad bi oni to sredili driverom.

mozda cekaju ovakve momente, kad amd bas napada zestoko...
 
Mogu samo uzet Segu, a Vega bog zna kad ce, mozda ce prije u bankrot :p
 
Koliko je samo jak Fury-x ima @reviwesrb-u da zamagle oci :p

Ovo je odlican boost za Fury X. Sad gledam i uporedjujem sa rezultatima na guru3d za Doom i sa ovim boost-om bi bio negde na novou GTX 1080 u rezoluciji 1440P. U 4K je boost 'samo' 11% i tu je 1080 i dalje nedostizan jer je tu brzi sa nekih 40%. Steta sto i u 4K nije toliki boost jer tu najvise i treba.

Od samog starta se vidilo da kartica ima problem sa iskoristenosti, prejak je to chip na papiru kome se tek snaga vidi kroz low level api.

Ovo je tacno, pa Fury X ima slicno TFLOPS-a kao i GTX 1080, vise bandwidth-a i tako dalje a opet ova druga je za sada sveukupno brza nekih 25-30%. Mnogi se pitaju zasto kod nVidia-e nema ovolikog skoka prelaskon na Vulkan, da li je zbog losijeg async compute-a ili tek treba da se omoguci kroz drajvere. Ali treba se zapitati koliko vise moze da se izvuce iz recimo GTX 1080 u Doom-u..igra na ovoj karti u Open GL-u vec radi skoro na maksimumu, tesko da tu moze jos mnogo da se dobije. Ovi low level APi-ji su definitivno legli AMD kartama, samo da se vise igara radi u njima i super. S druge strane nVidia karte vec rade skoro na maksimumu u DX11/Open GL-u pa ne verujem da moze toliko da se dobije. Mada pitanje je da li iz svake igre moze ovoliko da se izvuce, verovatno ne.

Kad bi svaka DX 12 i Vulkan igra imala ovakvu iskoristenost ne bi nam trebale 1000€ kartice.

Kad sam video ove rezultate, odmah sam bacio pogled na cene Fury X karti i ono je i dalje 600+ evra, tako da nije to nesto mnogo jeftinije od GTX 1080, definitivno se ne isplati :)
 
Ovo je jako specificna situacija, sa OpenGL na Vulkan. Toga osim id software igara skoro da nece biti u praksi. Pritom je OpenGL drajver od nVidije jako optimizovan, dok je AMDov tu da se kaze da postoji i kao radi :)

nVidija isto ima prednost u DX11 ali je ona mnogo manja i nema prostora da AMD kartice dobiji ovoliki boost u endzinima koji prelaze sa DX11 na DX12. Ne zato sto je DX12 los API, vec zato sto DX11 igre vec rade jako dobro. Kome jos nije jasno, DX12 i Vulkan su maltene jedno te isto, razlike su male i obicno nisu tehnicke prirode niti se implementacija puno razlikuje. Sve sto DX12 podrzava isto to podrzava i Vulkan (mnogi su mislili da su asihnroni sejderi nekakav DX12 specific feature, mrzelo me da se raspravljam), i obrnuto.

Razlog zasto ce uglavnom DX12 biti podrzan u igrama a ne Vulkan takodje nije tehnicke prirode. Onaj argument koji je @BooQy ostavio ne stoji, iz razloga sto je implementirati Vulkan podrsku u endzin koji vec ima DX12 backend zapravo trivijalna stvar. Sto je vec vise developera potvrdilo, izmedju ostalih Crytek i Unity devovi. Nije to prebacivanje sa DX9/11 na OGL ili sa DX11 na DX12. Svako ko moze i zeli, relativno lako ce podrzati oba API-ja. Tako da ta prica da ukoliko podrzis Vulkan pravis sebi problem oko razvoja Xbox verzije igre je totalni nonsens. Zapravo i nije, jer problem postoji a tice se ucene developera od strane Microsofta da podrze samo njihov standard i time poguraju prelazak na Windows 10.

Jer ukoliko igre budu podrzavale Vulkan, usporice se migracija na novi Windows iako Microsoft to gura na vise frontova (vestacko gasenje podrske za nove Intel procesore na primer). CroTeam nece podrzati DX12 je Vulkan radi istu stvar na vise razlicitih operativnih sistema, iako je relativno trivijalno podrzati DX12 ali im svejedno nema smisla raditi istu stvar dvaput. Eto mogli su i iz id da urade DX12 podrsku ili predji na DX11 ranije pa nisu, niti se cini da hoce u bliskoj buducnosti. Tu je naravno i agitovanje, nisu tu samo razlozi tehnicke prirode. Neke podmazuje Microsoft, neke Valve, neke Sony i Nintendo. Nintendo ce podrzati Vulkan na svojoj novoj konzoli, prica se da bi isto mogao uraditi i Sony. Ukoliko se to dogodi osta MS sam na vetrometini, ali ih to nikada nije sprecilo da proguraju sopstveni standard.
 
G@W dobar post :D Jednom recju sve su to lopovi i licimuri...
 
Naravno, svi oni rade za profit. Nego mi jedna stvar nije bas najjasnija. Vulkan podrsku je id uz pomoc nVidije implementirao. Valjda su ovi iz nVidije bili svesni toga da ce to dati vetar u ledja AMD karticama. Tu opet dobija na znacaju ona teorija zavere kao u slucaju Intel/AMD gde oni zapravo rade u dogovoru. Ali opet ne ide, jer su ih skoro unistili sa ovim novim karticama. Nisam pametan sta da mislim u ovom slucaju.
 
Kad sam video ove rezultate, odmah sam bacio pogled na cene Fury X karti i ono je i dalje 600+ evra, tako da nije to nesto mnogo jeftinije od GTX 1080, definitivno se ne isplati :)

Fury je precjenjen u startu i dalje drzi tu cjenu vjerovatno se AMD-u ne isplati davati nize ipak je to njihov najvec chip ikad napravljen plus su ubacili HBM koji nije bas jeftin. Pretpostavljam da ima malo prostora da se cjena spusti, mada ono sto je meni cudno zasto AMD Fury-x ne spusti u nizi nm proces dobili bi znacajno manji chip sa neki 50% manjom potrosnjom. U DX 12 i Vulkan naslovima mislim da bi bio rame uz rame sa GP 104 u DX 11 vjerovatno gubio, sve bi naravno znacilo koliko bi ga uspjeli zategnuti sto se tice taktova.
 
Tu je jos i vodeno. Ma koliko cena te karte nemala smisla, AMD nema puno prostora za snizenje.
 
I kako rade Nightmare teksture Dooma (za koje treba 5 GB i više za one sa jeftinijim ulaznicama) na tom Fury X sa 4 GB memorije? :-devil-:
 
DF su testirali:



Kao sto sam rekao, kod nVidije malo poboljsanje performansi a zasto je to tako se vidi na kraju kada porede CPU frame time. Kod AMDa poboljsanje varira od nekih 25-30% u slucaju RX480 koji ima 4 ACE pa sve do 35-50% u slucaju Fury X koji ima 8 ACE.
 
eh pitanje je koliko ce vulkan biti u drugim igrama...ovo u sustini ne valja jer je presavrseno :D
 
Svako ko moze i zeli, relativno lako ce podrzati oba API-ja.

Da. Relativno lako. Takodje je relativno lako napraviti novi horse armor dlc. Nekako mi se cini da je isplativije ovo drugo.

Da budem jasan, navijam za Vulkan (ima li ikoga ko ne navija?), ali mislim da nije dovoljno to sto radi i na Windowsu 7 da uspe. Kad bi Sony ili Nintendo stali iza njega, nadao bih se necemu.
 
Poslednja izmena:
Novi TES ce verovatno koristiti unapredjeni idtech6.
 
Nazad
Vrh Dno