Šta je novo?

Vulkan - multiplatform grafički API nove generacije

Opa, upravo sam odgledao live prezentaciju Samsung Galaxy S7 i podrzali su Vulkan API kao glavni za njihov mobilni i igre koje ce dolaziti, bio je i TIm Sweeney iz Epic-a da prica o tome.
Ovo ce biti ogromna odskocna daska za Vulkan i bas mi je drago zbog njih.
 
 
Danas sam imao priliku da upoznam Andreja Zdravkovića, korporativnog potpredsednika za razvoj softvera i grafičkih platformi, čoveka koji je odgovoran za razvoj Mantle-a/Vulkana, Crimson drajvera i u suštini svega što vidite u AMD softverskoj strani. Plus je radio još u starom ATIju na razvoju grafičkih itd. itd.

Da li ste zainteresovani da napravimo neku kombinaciju, tipa da ovde ostavite pitanja, pa da on u intervjuu odgovori na njih i da to postavimo na sajt? Naš čovek, super lik, voljan da komunicira bez obzira na XYZ obaveza. Najavio je neke lepe stvari za Polaris, ali znate već da sam ja rođeni skeptik dok me neko ne uveri u suprotno, a i ne bi smeo da govori o Polarisu previše. Stoga, ako mislite da ima smisla, ostavite pitanja ovde pa možemo da napravimo i neku selekciju. Naravno, ne garantujem kada bi to moglo da bude objavljeno, pre svega što on čovek ima zilion obaveza pa je pitanje kada bismo mogli da organizujemo da uradimo intervju.

Naravno, ako mislite da je ideja bezveze, možete i to da kažete, ali ne očekujte da ćemo onda da koristimo to za pitanja :p Fokus na Vulkanu, OpenGPU-u, Freesync-u, poboljšanju komunikacije sa developerima i svemu što ide uz to.
 
Mene zanima zasto AMD gura open source i cross platform resenja tipa Qt umesto Microsoft proprietary resenja? Posto se cini da im je puni fokus i dalje na Windows platformi.

Koje su sanse za uspeh OpenGPU inicijative? Kako misle resavati potencijalne probleme oko povrede patentnih prava? Da li je moguce kreirati nove tehnologije koje zaobilaze patente i da li bi takve tehnologije bile open source, slobodne za sve?
 
Poslednja izmena:
+1 za intervju i ideju za isti.
 
Danas sam imao priliku da upoznam Andreja Zdravkovića, korporativnog potpredsednika za razvoj softvera i grafičkih platformi, čoveka koji je odgovoran za razvoj Mantle-a/Vulkana, Crimson drajvera i u suštini svega što vidite u AMD softverskoj strani. Plus je radio još u starom ATIju na razvoju grafičkih itd. itd.

Da li ste zainteresovani da napravimo neku kombinaciju, tipa da ovde ostavite pitanja, pa da on u intervjuu odgovori na njih i da to postavimo na sajt? Naš čovek, super lik, voljan da komunicira bez obzira na XYZ obaveza. Najavio je neke lepe stvari za Polaris, ali znate već da sam ja rođeni skeptik dok me neko ne uveri u suprotno, a i ne bi smeo da govori o Polarisu previše. Stoga, ako mislite da ima smisla, ostavite pitanja ovde pa možemo da napravimo i neku selekciju. Naravno, ne garantujem kada bi to moglo da bude objavljeno, pre svega što on čovek ima zilion obaveza pa je pitanje kada bismo mogli da organizujemo da uradimo intervju.

Naravno, ako mislite da je ideja bezveze, možete i to da kažete, ali ne očekujte da ćemo onda da koristimo to za pitanja :p Fokus na Vulkanu, OpenGPU-u, Freesync-u, poboljšanju komunikacije sa developerima i svemu što ide uz to.

e ovo je dobra ideja!!!
 
Standard koji podrzava sve sto i DX12 i radi na sirem spektru hardversko/softverskih kombinacija, koji nece biti podrzan u vecini igara :)
 
S druge strane...
Onome ko pravi AAA igru, nije bitno to sto Vulkan radi na MacOS-u, Linuxu, Androidu i Tizen friziderima. Od bitnih platformi, Vulkan radi samo na Windows-u. DirectX podrzava i XboxOne.
 
Vidi ga Boki :) Naravno da mekovi i linuksi nisu bitni, ali bitan je Win7 (jos uvek).
 
Da li postoji neko poredjenje mantle vs Vulcan ? koji je efikasniji, kompleksniji ??
 
Mantle vise ne postoji jer je evoulirao u Vulkan.
 
Hm postoji i dalje :) zbog pojedinih igrica - npr BF4

Capture.PNG

Znaci razvoj je prebacen na Vulcan, zanimljivo , a kako Nvidia planira da gradi tu pricu o dx12? Kroz Open GL - ima li uspeha?
 
http://www.guru3d.com/news-story/new-patch-brings-vulkan-support-to-doom.html

nikakav pomak za zelene veliki za 480x, cini mi se da amd mnogo bolje prihvata novine koje dolaze...a mozda zeleni samo drajver treba da izbace...

Ovde je situacija OGL vs Vulkan. AMD ima los OGL drajver oduvek. nVidija ima odlican. DX11 vs DX12 nema sanse da bude ovako veliki skok za jednog vendora, cak ni uz koriscenje async compute.

Edit: Ozbiljan boost za nVidija GPU ko ga koristi u kombinaciji sa FX procesorima.
 
Poslednja izmena:
http://www.guru3d.com/news-story/new-patch-brings-vulkan-support-to-doom.html

nikakav pomak za zelene veliki za 480x, cini mi se da amd mnogo bolje prihvata novine koje dolaze...a mozda zeleni samo drajver treba da izbace...

Mozda je do drajvera. Kronos grupi pripadaju svi i AMD i nVidia, Intel itd. Drugi vodeci covek Kronos grupe je iz Envidije, ili je prvi, jedan od osnivaca, ako se dobro secam, mozda gresim, ne znam.
Malo mi je neverovatno da tu ispuste nesto. Vulkan promovisu otvoreno.

https://developer.nvidia.com/Vulkan

https://blogs.nvidia.com/blog/2016/02/16/vulkan-graphics-api/

http://www.geforce.com/whats-new/articles/vulkan-graphics-api-launches-nvidia-gpus-game-ready
 
Do drajvera je, naravno. nVidia OpegGL drajveri su toliko utegnuti i verovatno igra koristi neke od ekstenzija koje omogucavaju low level pristup hardveru, tako da uz odgovarajuci CPU koji ce nadomestiti draw call bottleneck zaista nema prostora za poboljsanje performansi. Async compute po svemu sudeci nije podrzan u Pascal arhitekturi kao sto se sumnjalo tako da ta jedina sansa za poboljsanje performansi ostaje neiskoriscena.

Znas, to je ona prica o AMD hardveru koji je superioran ali inzenjeri koji pisu drajvere za isti ne umeju da izvuku maksimum iz njega. E sad, kada je drajver "tanak" i lopta prebacena u dvoriste programera igara vise ne zavisimo toliko od AMD drajver tima i njihove umesnosti. Samim tim je njihov hardver bolje iskoriscen, kao sto je slucaj sa konzolama gde GCN arhitektura postize zaista zavidne rezultate.

Edit: nVidia se vec ogradila od ovakvih rezultata pre par meseci kada su u sopstvenim promo materijalima koji se ticu Vulkana rekli da Vulkan nije silver bullet i nece u svim situacijama davati bolje rezultate od njihove OGL implementacije. Kao sto se da videti u ovom slucaju.
 
Poslednja izmena:
Ja stvarno to ne pratim toliko. Procitao sam isti zakljucak sa guru3d do kojeg sam i ja dosao.
Samo se vodim cistom logikom. E sada, ako istrukcije ne mogu da se isprate na hardverskoj osnovi to je druga prica.
Ostaje da vidimo sta ce se desiti narednih godinu dana, dok je aktuelna sadasnja serija grafickih kartica.
 
Poslednja izmena:
Jaci procesori i nvidia karte nece da osete dosta veliki boost ali ga i dalje ima u cpu bound situacijama. Vulkan ce pretezno boostovati konfiguracije sa slabijim cpu-om, kao i AMD karte.
Evo screenshotovao sam iz malo "zahtevnije" cpu situacije (mada u paklu ima jedna koja je bas zahtevna samo treba da se setim gde se bese nalazi:)) i pomaka definitivno ima, pogotovo obratiti paznju na gpu i fps graphic desno, sa Vulkanom je veoma ispeglan i nema naglih oscilacija kao pod OpenGL-om.
 

Prilozi

  • doom_vulkan.jpg
    doom_vulkan.jpg
    278.8 KB · Pregleda: 142
  • doom_opengl.jpg
    doom_opengl.jpg
    414.1 KB · Pregleda: 148
Pre par godina je bila prezentacija iz nvidije .... Zero driver overhead in opengl, gde su koristili neke specifične opengl ekstenzije.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Rame uz rame u ovom naslovu, ako se na rezultate za 480 u ovom grafiku doda tih ~20%

9y7pbZd.png
 
Poslednja izmena:
Krs, jedva da stize 980Ti. Nego vidi Fury X, vazda je bio fejl od karte. Jos onomad nisu na onim slajdovima spomenuli Vulkan, tako im i treba kada se uvlace MS-u.

Vulkan.PNG
 
Divlji decace kapiram da se sprdas [emoji23]
 
Sudski tumaci za slajdove i grafikone ce me najbolje razumeti ;)
 
Još jedan:

vulkan-doom-1080p.png


doom-vulkan-1080p-frametimes.png


vulkan-doom-1440p.png


Ovde je stignuta 970 :p

Btw, AMD Running DOOM Vulkan Benchmarks On Intel Hardware

I wanted to ask you guys what your thoughts on this were. According to AMD, Radeon graphics takes DOOM to the "next level with Vulkan implementation," but they are using Intel CPUs during their tests. More than a few of you feel that it is a bit odd to see AMD using Intel hardware when it has CPUs / APUs of its own. So, is this a big deal to you? Not a big deal? I enlarged the text from the link above so you could read it:

i7 5960X :d
 
Poslednja izmena:
Vidim hajpuje se onaj cupavac zvani Gejmers Neksus. Momak deluje stvarno okej i verovatno su mu dobri ti grafikoni ali je puko ozbiljnu lovu na Star Citizena i smarao sa tim dobrih tri godine (ja sam jos gori slucaj ali necemo sada o tome). Valjda se opametio do sada. Eto cisto malo trivije za one koji traze razlog da ne veruju u ramine grafikone.

Citao sam po redditu, sto je realno najbezvezniji izvor neouzdanih informacija na internetu i tamo ima svega. Od 780ica koje bacaju 40% bolje rezultate, preko nestabilnih bildove koje ruse windows pa sve to duplo losijih performansi sa AMD karticom. Moje misljenje je da nV ima neki mali boost u oredjenim situacijama a da kartice sa puno ACE daju do 40% bolje rezultate u vulkanizovanom Dumu. RX480 ima samo 4 ACE, Havajci imaju 8 ACE.
 
Nazad
Vrh Dno