Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Zašto bi skidao tag? Valjda je ideja da bude uvek spreman, a ne da razmišljaš da li si ga poneo ili namestio.

Ima onaj deo na šoferki iznutra gde je to predviđeno da stoji.
Kad sam imao prepaid skidao samo za dopunu. Sad sam na postpaid i nije skinut ni jednom za više od 2 godine.
 
Išao sam u Grcku letos, tag namontiran. Nije mi ni palo na pamet da moze nesto da se desi tipa smetnje u MK i Gr.
Podsvesno sam verovao da je to samo za naše puteve i da nema smetnji u drugi državama.
Samo se opterećujete bespotrebne.
Uzmite kamione za primer, obratite pažnju koliko tragova imaju zalepljenih na soferki. Sve se nadam da ih skidaju i pokrivaju.
Mozda da se otvori tema za tragove.
 
Zašto bi skidao tag? Valjda je ideja da bude uvek spreman, a ne da razmišljaš da li si ga poneo ili namestio.

Ima onaj deo na šoferki iznutra gde je to predviđeno da stoji.
Kad sam imao prepaid skidao samo za dopunu. Sad sam na postpaid i nije skinut ni jednom za više od 2 godine.
Koji je to deo na šoferki? Ako misliš na plastiku na vozačevoj strani, to je za kartice za parkiranje, ja ne znam da postoji mesto za tag.
 
Tag se po uputstvu lepi negde ispod /pored vozačevog ogledala i nije predvidjen da se skida.

Da bi se očitao, mora da postoji optička vidljivost. Nisu potrebni faradejevi kavezi da spreče očitavanje, samo se skloni sa vidljivosti.
 
Upravo sam bio u ENPay da preuzmem tag, kažu da su čekali da prvo Putevi Srbije puste Open Balkan sistem u rad, a da će i oni do kraja meseca sigurno pustiti tagove svojih korisnika u Open Balkan. Neće biti potrebna nikakva rekonfiguracija tag-a.

@CTR99: ne mora da postoji optička vidljivost, u pitanju su RF tagovi. Da biste bili sigurni da neće biti očitan stavite ga u metalnu kutiju ili foliju (faradejev kavez). I u samom uputstvu piše da primese metala u staklu i metalne folije ometaju signal.
 
Da bi se očitao, mora da postoji optička vidljivost. Nisu potrebni faradejevi kavezi da spreče očitavanje, samo se skloni sa vidljivosti.
Bogami, očitao mi se tag i u torbici, i u kaseti, i u gepeku, tako da nije dovoljno samo ga skloniti iz vidokruga... :)

Vozio auto na servis u Sopot, i došao ćale po mene, a meni tag ostao u torbici. Prilazimo rampi a ja uvek onako bacim pogled na onaj displej, kad vidim moja tablica. Kažem ja ćaletu "što si mi uzeo tag" a on pokaže na svoj tag zalepljen na šoferku :D Dakle očitao je moj tag u torbici a njegov na šoferci nije. Morali da stavimo njegov tag u kutijicu da ne bi napravili "blue screen" na naplatnoj :ROFLMAO:
 
Koji je to deo na šoferki? Ako misliš na plastiku na vozačevoj strani, to je za kartice za parkiranje, ja ne znam da postoji mesto za tag.
Ne znaš m kako se tačno zove. Ono obicno crno rupičasto oko retrovizora.
 

Prilozi

  • rearview.jpg
    rearview.jpg
    175.1 KB · Pregleda: 197
Koji je to deo na šoferki? Ako misliš na plastiku na vozačevoj strani, to je za kartice za parkiranje, ja ne znam da postoji mesto za tag.
Kod većine francuza i kod škoda tag ne radi ako se ne zalepi u onom delu gde su one crne tačkice na šoferci iza retrovizora. Ja sam prokukao dok to nisam provalio. Nije čitao nikako čak sam ga i reklamirao. I onda nađem na netu da puno ljudi imalo isti problem i samo taj deo nema neku uv foliju u sebi
Oko retrovizora, sa crnim tačkicama.
Preduhitrio me najnrih hajne.
.
IMG_3440.jpeg
 
Da li neko zna hoće li Grci praviti problem za kanister sa 50l goriva? Sa ovolikom razlikom u ceni benzina između SMKD i GRE, ušteda nije beznačajna.Vozicemo se po Kefaloniji gore-dole, makar još 1000 km.
 
Svašta, što niste pročitali uputstvo za kola? Svaki iole kršten proizvodjač navede gde je predvidjeno mesto za TAG. Uglavnom je oko retrovizora (označeno mrežicom) ili, kod nekih, u pojasu širine 10-ak cm od vrha šoferšajbne.
Onaj plastični držač u donjem levom uglu (kod vozača) je za parking karte, mada neki tu stavljaju i registracionu nalepnicu (preko, ne kod nas).
Pozdrav
 
Da li neko zna hoće li Grci praviti problem za kanister sa 50l goriva? Sa ovolikom razlikom u ceni benzina između SMKD i GRE, ušteda nije beznačajna.Vozicemo se po Kefaloniji gore-dole, makar još 1000 km.
Nadam se da se šališ.
Upravo sam bio u ENPay da preuzmem tag, kažu da su čekali da prvo Putevi Srbije puste Open Balkan sistem u rad, a da će i oni do kraja meseca sigurno pustiti tagove svojih korisnika u Open Balkan. Neće biti potrebna nikakva rekonfiguracija tag-a.

@CTR99: ne mora da postoji optička vidljivost, u pitanju su RF tagovi. Da biste bili sigurni da neće biti očitan stavite ga u metalnu kutiju ili foliju (faradejev kavez). I u samom uputstvu piše da primese metala u staklu i metalne folije ometaju signal.
Znači do kraja Jula njihov neće raditi?
 
Kod većine francuza i kod škoda tag ne radi ako se ne zalepi u onom delu gde su one crne tačkice na šoferci iza retrovizora. Ja sam prokukao dok to nisam provalio. Nije čitao nikako čak sam ga i reklamirao. I onda nađem na netu da puno ljudi imalo isti problem i samo taj deo nema neku uv foliju u sebi

Preduhitrio me najnrih hajne.
.
Pogledajte prilog 395536
Koja svrha tog crnog nisam bas siguran ali verovatno zastita od sunca. To crno je je specijalna farba koja u sebi ima sitne komade metala. Kada se pravi soforeka ona se savija tako sto se staklo zagreva. Samim tim sto se zagreva staklo postaje aj da kazem ko plastelin ( nije bas ali...) samim tim se farba ,,veze"" za staklo i ne moze se skinuti nikako. Naravno sve ivice soferke su obojene u crno, verovatno kao zastita silikona-lepka sa kojim se lepi staklo za karoseriju auta i verovatno da to vizuelno lepo izgleda
 
Grešiš, taj deo oko retrovizora, sa mrežicom, jeste predvidjen za TAG uredjaje.
Pozdrav
 
Koja svrha tog crnog nisam bas siguran ali verovatno zastita od sunca. To crno je je specijalna farba koja u sebi ima sitne komade metala. Kada se pravi soforeka ona se savija tako sto se staklo zagreva. Samim tim sto se zagreva staklo postaje aj da kazem ko plastelin ( nije bas ali...) samim tim se farba ,,veze"" za staklo i ne moze se skinuti nikako. Naravno sve ivice soferke su obojene u crno, verovatno kao zastita silikona-lepka sa kojim se lepi staklo za karoseriju auta i verovatno da to vizuelno lepo izgleda
Svrha tih tačkica verovatno jeste zaštita od sunca jer je mrtav ugao za suncobrane ali taj deo kod francuza nema UV foliju kao ostatak šoferke i samim tim je jedini deo gde tag radi. Ne kod svih francuza ali kod većine. Kod mene ne radi kada stavim u delu gde nema tačkica
 
Poslednja izmena:
Znači do kraja Jula njihov neće raditi?
Tvrde da će do kraja meseca sigurno proraditi, koliko pre toga - ne znaju. Ljudima koji su ih zvali telefonom dok sam bio tamo su odgovarali da će im u povratku sigurno raditi (koliko sam shvatio većina ide za par dana pa pitaju). Rekli su da ćemo svi dobiti obaveštenje.

U vezi sa tačkastim delom šoferšajbne oko retrovizora: Taj deo postoji već jako dugo na šoferkama stranih automobila - od kada su počeli da prave blago zatamnjena stakla. Staklo se zatamni tako što se između slojeva stakla stavlja folija sa ekstremno tankim slojem metala. Deo oko retrovizora je u to vreme (mnogo pre RFID tagova) morao da bude bez metala jer je to mesto bilo predviđeno da se na njega zalepi unutrašnja radio antena. Da sunce ne bi pržilo kroz taj nezaštićeni deo, pravi se "hladovina" crnim tačkicama.
 
Poslednja izmena:
Da li neko zna hoće li Grci praviti problem za kanister sa 50l goriva? Sa ovolikom razlikom u ceni benzina između SMKD i GRE, ušteda nije beznačajna.Vozicemo se po Kefaloniji gore-dole, makar još 1000 km.
Kapiram te ali kanister od toplote može biti kao bomba. Moje sestre drugarica pa njen ćale pre dvadesetak godina tako slično nešto uradio pa kad ga je otvorio on je nabio pritisak kao bomba. Imao je neke opekotine kožu mu uništio skroz na skroz. 15 evra.
Ja i na mom renou povremeno gurnem klapnu onu u rezervoaru da g oslobodim pritiska i tačno osetim kako izbaci vazduh solidan pritisak
 
Poslednja izmena od urednika:
Znaci li to da ne trebalo pobiti rezervoar do cepa? Kad sam isao za Gr, na ulazu i izlazu iz Mk uvek do cepa. Nisam za sada imao problem
 
Upravo sam bio u ENPay da preuzmem tag, kažu da su čekali da prvo Putevi Srbije puste Open Balkan sistem u rad, a da će i oni do kraja meseca sigurno pustiti tagove svojih korisnika u Open Balkan. Neće biti potrebna nikakva rekonfiguracija tag-a.
Инфо са гараже.
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-07-05-00-42-54-337_com.quoord.tapatalkHD-edit.jpg
    Screenshot_2023-07-05-00-42-54-337_com.quoord.tapatalkHD-edit.jpg
    83.1 KB · Pregleda: 147
Pa dobro, trebalo im je malo vremena i da primene onaj popust od 6%, pa sada valjda naknadno vraćaju na račun. Tako će biti i sa OB, malo vremena i ispleglaće već nešto.
U svakom slučaju ne vidim više prednost Enpay obzirom da sada i putevi imaju postpaid.
Ko ima Enpay može da ga vrati na prepaid (malo cimanja) i onda se registruje na Puteve Srbije. Trebalo bi da može u dosta AMS poslovnica da se isti prebaci na prepaid, ne mora direkt u Enpay.
Juče se vratio iz Gr, Srbija sa prepaid TAG, a Mk sa MKard.
Kako u MK ima 5 putarina mislim da se isplati malo cimanja za prebacivanje TAGa na OB, u junu nije bilo gužvi, ali verujem u sezoni da ima.
 
je l mogu admini otvoriti novu temu za tagove i prebaciti postojece postove odavde, pa da tamo nastavimo diskusiju...?
 
MCard sasvim dovoljan, ne vidim neku bitnu uštedu u vremenu za tag uzevši u obzir svo cimanje.
 
Pa cimanje, ko je na Enpay, je da se ode do nekog AMS (proveriti da li moze i u kojim poslovnicama).
Nije problem ni da se zastane pa onda mkard, ali komfornije je svakako sa tag, usporis na 20-30 i samo teras dalje. Sto ne uraditi kada već postoji opcija. Druga stvar je što bi plaćali nekog posrednika, neka ide sve u Puteve.
 
Meni se čini da sa mkard možeš da ideš na prolaze koji je za tag i samo prislonis karticu. Možda se varam...
 
Ne varaš se, tako je.
Ne čekaš sa ostalima u redu, imaš posebne trake za mkard i tag.
 
Nazad
Vrh Dno