Šta je novo?

Opšte znanje u Srba - danas

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
A sta vi tacno ocekujete od sistema skolovanja, da vas covek lepo pita? Ja sam zavrsio osnovnu skolu 1999. godine, u bedi i nemastini, sanjao sam kocku cokolade, sok, a vrlo cesto i litar mleka. Knjige su mi bile stampane na guz papiru, nisam ni zavrsio 8. razred do kraja, pocelo je bombardovanje. Srednju sam upisao i prvu godinu proveo u zimskoj jakni jer nismo imali parket niti prozore. Elektrotehnicka skola sa 1 unimerom, jednim jedinim ispravnim skoro 3 godine. Faks sam upisao 2003. i prva stvar koju su mi uvalili je da pisem kod na papiru za neki pseudojezik izmisljen pre 300 godina.

Po pricanju nekih ovde, ja bih trebao da budem propalica i poprilicno nepismen, a istina je daleko od toga. Mene je interesovalo da znam, da naucim, da isprobam (i da s****m stvari), moji roditelji koliko su mogli, gurali su me (a nisu mogli puno). I to malo podstreka sto sam dobio me je dovelo da budem tu gde jesam. Kakve veze ima skola sa bilo cim?

Sta vi uopste ocekujete od skole? Ja ocekujem da decu nauci osnovnim radnim navikama, da ne budu kampanjci, da budu istrajni, pozrtvovani, vredni, da ih nauci osnovnim ispravnim moralnim vrednostima. Da im da osnovu. Sve ostalo je na roditeljima. Uvek je lako da neko bude drugi kriv. Kriva je drzava, kriv je sistem. Malo morgen, krivi smo sami. I sto pre shvatimo to, bice nam svima lakse.

A sta rade roditelji? Evo ja slusam svoje komsije koji su ili roditelji ili nastavnici u skoli preko puta mene. Divljaju, kuju svoju decu u zvezde, misleci da su najpametnija i najbolja. E pa nisu, vecina njih su *****i i ne mogu svi da uspeju u zivotu, ****ga prirodna selekcija. Kao sto rekoh, deca se ponasaju onako kako im roditelji pokazu svojim primerom i rade ono sto im je dozvoljeno. A bogme meni nije bilo dozvoljeno da pravim sranja i da se ponasam bahato u skoli jer bih (i jesam) dobio takve batine da ih pamtim (i pamtim ih) ceo zivot.

Sistem je sacinjen od ljudi. Kakvi su ljudi, toliko je dobar i sistem.
 
Nije bas tako. Sve sto si napisao o prezivljavanju devedesetih stoji, kao sto stoji i ono sto yoyoo kaze. Ali sa takvim stavom (a la Walter White) se ne moze raditi na izgradnji drustva. Ljudi ima raznih, nisu svi predodredjeni da od stapa i kanapa naprave nesto. Takvi ljudi u zdravim drustvima su multimilioneri, ti sposobni ljudi. Jeste li vas dvojica multimilioneri ili zivite sasvim obicne zivote ljudi iz razvijenih drustava?

Ne mozes tek tako reci, pa znas 50% omladine ne valja jer nema posao i ne radi. Sad cu ja sve njih da eliminisem ili ih nateram da rade najteze poslove jer su sjebali svoje zivote, da nauce lekciju pa ce u sledecem zivotu drugacije... ako radis za drzavu, za dobrobit drustva ti moras da tim ljudima pomognes da postanu bolji a ne da ih otpises. Problem je u upravo u tome sto sistem ne funkcionise kako bi trebalo i sto ljudima niko ne pomaze nego su prepusteni sami sebi.
 
Poslednja izmena:
Nije kriva država, krivi su pojedinci koji prave nastavne programe, autori udžbenika, ministarstvo, nastavnici, profesori, roditelji, neki od njih. Da je ovo Severna Koreja, pola njih bi bilo streljano, sa razlogom.

Prvo, izvesnom broju nastavnog kadra uopšte nije jasno, ili ne zna ono što predaje i kako očeskivati da nekome neki đavo objasne kada im ni samima nije jasno. To sam x puta video kod svojih profesora kada sam sticajem okolnosti imao neko predznanje i onda ih slušam kako lupetaju i muče se da izdeklamuju napamet naučeno predavanje. Primeri onoga što nisam naučio u osnovnoj školi su mnogobrojni, a to je zato što nastavnici nisu objašnjavali osnovne stvari, zato što nisu hteli, ili umeli. Nastavnik hemije kaže definiciju mola, ali ne zna tačno suštinu definicije, nastavnik geografije meša geografsku dužinu i širinu, nastavnica fizike ne zna razliku između smera i pravca, smer delovanja centrifugalne sile itd. Da ne govorimo o nezgodnim pitanjima iz težih delova.

Neki udžbenici su puni gluposti, nepotrebne gomile teksta koja izgleda služi samo da bi đak imao šta da nabuba za ocenu. A suština i osnove nekako uvek ostanu negde između, zatrpane glupostima.

Imao sam nedavno situaciju da je komšijin klinac došao da mu pokažem nešto iz matematike, druga godina srednje elektrotehničke, uče površinske i zapreminske integrale. U jednom trenutku shvatim da on ne zna šta je elipsoid, kvadar, kupa i piramida, a odličan je đak. Tu nešto ne štima, ili je on malouman i treba da ide u specijalnu školu (što nije slučaj), ili profesorku toliko zabole šta oni stvarno nauče, njeno je da ispredaje po planu i programu i oceni. Naravno da je to trebalo da nauči u osnovnoj, ali je ona trebalo da uvidi koliko deca ne znaju i odvoji par časova za osnove.

Srednje škole i fakulteti su posebna priča. Seća li se neko nečega iz srednje, pogotovo iz bubalačkih predmeta, gde se ocena dobijala na osnovu toga koliko verno reprodukuješ predavanje/lekciju iz knjige bez prisećanja i pauza? Ja iskreno ne, sećam se onoga što me je interesovalo i što mi je objašnjeno kako treba i što sam kasnije ponovo učio. Ok, ostalo je neko opšte znanje, ali verovatno ne toliko koliko bi moglo/trebalo. Fakulteti, bolje da ne počinjem, tema prevazilazi nivo ovog posta.

Veliki problem je i nezainteresovanost roditelja za školovanje svoje dece. Detetu je potrebna sva pomoć i podstrek koji može dobiti, treba mu pomoći, zainteresovati ga, dati mu motiv da nešto nauči. Zašto bi dete postiglo nešto u školi ako se ugleda na roditelja koji je bežao iz škole i jedva završio osnovnu a takvih je puno.
 
A sta vi tacno ocekujete od sistema skolovanja, da vas covek lepo pita?
Svakako ne famozne radne navike i sl. Ako je samo to, izbaciti knjige i zameniti motikama. Ja bi voleo da se u školi uči razmišljanje, podstiče žeđ za razumevanjem i znanjem, a najbitnije mi deluje da treba decu naučiti veštinama diskursa. Stalno primećujem da mladi ljudi, koji se ne poznaju dovoljno da budu opušteni jedni sa drugima, imaju problem sa raspravama. Evo i ovde na forumu, čim je nešto interesantno i ima nekog sučeljavanja argumenata odma je neka tenzija. Čak i kad teških reči nema ni u najavi! I zapravo se javljaju ljudi da izraze nezadovoljstvo što se diskutuje! Smeta im diskusija na internet forumu! Pa to pežorativno zovu "filozofiranje" i sl. A moj je utisak da ako čovek može da ima samo jednu veštinu to treba da bude sposobnost da kaže šta misli, ume to da argumentuje, ume da sasluša drugog i ima naviku da promeni mišljenje pod teretom argumenata.
U našem sistemu se to, ne samo ne promoviše, nego guši. Samo sloga Srbina Spasava! Jednoumlje, uniformnost, ksenofobija... BTW, glasam za školske uniforme, da ne bude zabune, to je nešto drugo. :d

Sistem je sacinjen od ljudi. Kakvi su ljudi, toliko je dobar i sistem.
Ovo ne treba nikada zaboraviti! I to su naši sugrađani, komšije, ne Ameri, Rusi, EU, itd. Ali i imati u vidu da postoji neki feedback loop delay između onog kakvi mislimo da jesmo i onog kakvi jesmo. A na toj liniji je gadan šum, što slučajan, što ubačen.
 
Ma u osnovnim skolama treba ukinuti ocenjivanje, jer se sve svodi na sistem nagradjivanja a ne "upijanje" znanja. Deca od malih nogu postaju lovci na ocene jer uglavnom znaju da uspehom zadovoljavaju roditelje koji ce im uzvratiti novim patikama, biciklom, kompjuterom, telefonom, ili cime vec.

I sto je neko rekao, profesori samo odradjuju posao koji im se naravno smucio.
Svi mi smo tokom osnovne ili srednje skole sigurno imali jednog odlicnog nastavnika/profesora koji nas je inspirisao i zainteresovao za neke nove i tada nepoznate stvari. I uzivali smo na njegovim casovima i radu sa nama, postovali ga. Zamislite da smo u osnovnoj, od malih nogu, imali gotovo sve takve nastavnike.
 
i prva stvar koju su mi uvalili je da pisem kod na papiru za neki pseudojezik izmisljen pre 300 godina.

this. ovo se i dalje radi. Meni je na matfu 2008-9 bilo krajnje nejasno kada smo izasli na ispit i imali zadatak iz C-a sta se desava. C koji se vise ni ne uci tako, kodiranje od nule pa dog dodjes do aplikativnog i primenjenog dela znas milion stvari o samom kodu a nemas pojma cemu to sluzi. I mi na ispitu, i dobijamo - papir.

imas zadatak koji zahteva da napravis funkciju, koristeci jbni papir :S: that's not how all of this works. I na kraju krajeva, gde je evolucija tog C-a koja se danas primenjuje ? gde je praksa ? na papiru sigurno nije.

Pravni fakultet u Pragu, moja drugarica ga studira. prva godina studija, ljudi imaju Mokap sudjenje u izmisljenom Rimu. Profesor je cak trazio da se obuku kao rimljani da bi bilo uverljivo. Kod nas na pravima dobijas 8micu ako znas celu ekipu ljudi koja je sa Tribonijanom sastavila Corpus Juris CIvilis :S: Pitam se ko ce od tih ljudi zapravo bolje da zna Rimsko pravo.

Razlika ogromna, a promena tako jednostavna.
 
@kUdtiHaEX
Čemu takav post?
Ako uvek gledaš od sebe, onda po tvom primeru i ostala deca treba da budu u zimskoj jakni i bez grejanja i da nemaju knjige jer je to uspelo kod tebe?
Ne, naravno da ne.
Ako nisi primetio, ja sam napisao ključni razlog zašto su deca takava, a to je zato što nemaju interesovanja, ništa ih ne znaima, bitno im je samo trenutno zadovoljstvo(pa ćak se i tu ne trude da bude bolje), a ti si za razliku od ostalih bio zainteresovan i onda si uspeo, uz angažovanje tvojih roditelja, to je ta razlika tj dobita kombinacija (2 od 3)

Profesori su predstavnici školstva, od njih zavisi mnogo, ako je profa dobar, deca daleko bolje upijaju znanje, jer imaju interesovanje.
Stoga je bitno da prosvetni radnici budu finansiki stabilni, jer to što rade je veoma bitno za celu državu ( isto važi i za lekare), i nije ni malo lako, i puno je stresno.

Osnovna škola treba da daje učenicima osnovo znanje i smernice u životu, i u tom preriodu treba sebe da pronadju, da izaberu sredju školu koja ih zanima.

Svi mi imamo neke ideje, šta bi ko uradio i izmenio, za sada je sve to na novou nekog visokobužetnog SF-a, ali tome forum služi, razmenjujemo mišljenja i ideje.
Npr ja bi u osnovnu školu ubacio Domaćinstvo ,Logiku, Osnove Saobraćaja, dok bi u srednjoj polagali vožnju.
Domaćinstvo da bi se steklo neko elementarno znanje o kuhinji da umeju sebi da spreme da jedu...
a što se vožnje tiče, to nema šta da se priča, znamo kakvo nam je stanje na ulici, niko nikog ne poštuje, svi bahati, brzo se vozi, a i za to je krivo obrazovanje jer je po auto školama opšti haos, ni ti instrukori ne znaju pravila vožnje....npr obratite pažnju da većina daje migavac pred samo skretanje, tako su i mene učili što je pogrešno, a takih primera mali milion.
 
A sta rade roditelji? Evo ja slusam svoje komsije koji su ili roditelji ili nastavnici u skoli preko puta mene. Divljaju, kuju svoju decu u zvezde, misleci da su najpametnija i najbolja. E pa nisu, vecina njih su *****i i ne mogu svi da uspeju u zivotu, ****ga prirodna selekcija. Kao sto rekoh, deca se ponasaju onako kako im roditelji pokazu svojim primerom i rade ono sto im je dozvoljeno. A bogme meni nije bilo dozvoljeno da pravim sranja i da se ponasam bahato u skoli jer bih (i jesam) dobio takve batine da ih pamtim (i pamtim ih) ceo zivot.

Slažem se da je kućno vaspitanje glavno i to bi trebalo da izgradi decu i nauči pravim vrednostima, ALI ja bih da te pitam nešto...


2014 godina, besparica, shebana država, posla ni za kur nema, jedan posao nije dovoljan, jer je plata 20k din, 40k ako oboje rade, dvoje dece. Onda se nalaze i dodatni poslovi i od 24h njih dvoje skoro da i nemaju vremena da provedu sa decom. Jedva stignu da im skuvaju nešto, ako i stignu. Pare moraš zaraditi bar da im pružiš nešto. Ne mogu toliko ni te roditelje da osudjujem.


Pitanje krivi su zbog cele te situacije roditelji?
 
Ako se neko buni kako prosvetni radnici imaju puno para za posao koji rade, prvo što pitam je da li je bežao sa časova i da li visio ispred prodavnice i cepao pivo. Ako jeste, ko ga ****, svoj život je upropastio. Pošto sam i poslodavac, jedno od pitanja koje postavljam kandidatima je da li su bežali sa časova. Ako jesu, takvog nikad ne bi zaposlio, jer su naučili da beže od odgovornosti i takve osobe su nepouzdane u kritičnim situacijama.

Previše plitko razmišljaš, doduše, nije ti prvi put. Ja sam za vreme srednje škole redovno bežao sa časova, i cirkao loša piva ispred Gorice, celo društvo iz razreda je stalno visilo tamo. Po tvojoj logici bi trebalo da smo neodgovorni likovi koji su upropastili svoje živote. Naravno da nije tako, svi smo završili fakultete, radimo, a tu za*ebanciju smo izgustirali kad joj je bilo vreme. Srednju školu sam završio sa pola gasa, bez mnogo učenja, u svakom slučaju nije bilo puno toga pametnog da se sazna za te četiri godine. Ono što je bilo bitnije za mene je da sam uplovio u svet kompjutera i interneta, a npr. matuski rad sam napisao koristeći isključivo digitalne izvore - Encartu, i Britannicu. Možda sad deluje smešno, ali tada je to još uvek bilo potpuno neuobičajno, mislim da ne treba da napominjem da niko nije ni primetio taj detalj, a tek pomislio na potencijal ovakvih izvora u budućnosti (hint. Wikipedia).
 
@mitar1982:
Primenjivali ste čist eskapizam?

Prepisati sa Wikipedije, Encarte ili Britannice nije nikakvo znanje. To su uradili i naši ministri sa svojim doktoratima. Razumeti to što radiš je znanje. Napisati to što znaš tvojim rečima je maturski/diplomski rad. Pogledaj samo radove sa nekih univerziteta u svetu. Pogledaj formu, sadržaj, način kako je napisano. Takvi radovi predstavljaju vrednost.

Ti si možda izuzetak, ali veliki broj dece koji su eskivirali sa časova, danas nema pojma, nema posao i drugi su im krivi za neuspeh u životu.

I opet te ne bih zaposlio.
 
Ne, družili smo se i zezali, bili smo dovoljno mladi da ne moramo da se suočavamo sa svim aspektima stvarnosti. A što se tiče rada, u pitanju je maturski rad za srednju školu, jednostavne forme i sadržine, ne doktorat, ili diplomski rad visoke vrednosti. Opet razmišljaš plitko i pravolinijski, i omalovažavaš unapred nešto što nisi video. Deluje kao da imaš potencijala za nastavnika u srednjoj školi. :)
 
@yooyo
Mislim da preteruješ sa takvim podelama, baš je stereotipno razmišljanje.
Zamisli kad bi svi bili tako isključivi kao ti, dokle bi dogurali? Pogotovo za nešto što si uradio kao klinac, a inače ljudi se menjaju čitav život.
A sa druge strane, ovo oko uzimanje Wikipedia-e kao reference, nema ništa loše, jer nema razlike da li si za to koristio knjigu u štampanom ili digitalnom formatu.
 
Poslednja izmena:
Sad upropasti čoveka. Nije rekao ni u jednom trenutku da je prepisivao iz Encarte i Britanike već da ih je koristio. Jesi li ti uradio neki maturski, diplomski ili neki sl. rad? Pošto da bi tako nešto uradio moraš da koristiš neke izvore, knjige i sl. Zato postoji na kraju strana u čijem naslovu stoji Literatura ili Reference sa spiskom šta je korišćeno u izradi rada.

Čisto sumnjam da tupavci poput pomenutog ministra znaju i da urade prosti copy/paste i plagiraju rad. Ima ko to radi umesto njih. U stvari, sumnjam uopšte i da s epojavio gde treba za odbranu istog:)

Ja sam isto srednju školu završio sa pola gasa. Nisam bio odličan ali sam iz meni bitnih predmeta imao 5. Zato sam studije završio pre roka i vremena za razliku od većine "odlikaša". Oov sam stavio pod navodnicima jer sem jednog školskog, svima ostalima su dolazile mame, tate i sl. na urgiraju za ocene i sl. Moja majka se samo dva puta pojavila u školi, nevezano za ocene.
 
@kUdtiHaEX
Profesori su predstavnici školstva, od njih zavisi mnogo, ako je profa dobar, deca daleko bolje upijaju znanje, jer imaju interesovanje.
Stoga je bitno da prosvetni radnici budu finansiki stabilni, jer to što rade je veoma bitno za celu državu ( isto važi i za lekare), i nije ni malo lako, i puno je stresno.

Osnovna škola treba da daje učenicima osnovo znanje i smernice u životu, i u tom preriodu treba sebe da pronadju, da izaberu sredju školu koja ih zanima.

Ha, koja zabluda. Skola da da smernice u zivotu, a klinci da se sami pronadju. Ma nije valjda? Pa ja nisam znao vola u dupe da ubodem kada sam trebao da upisem i srednju i faks, ti mislis da sam znao sta zelim u zivotu? Naravno da ne, kakve bre zivotne odluke ti mozes da doneses sa 14 ili 15 godina, ili sa 18/19 kada si i dalje zelen kao tikva? To je jako losa pretpostavka da ce skola tu da pomogne. U nekim slucajevima hoce, ali u vecini nece.

Da li znas koliko klinaca uzivo, a i ovde na forumu dodje i pita me "sta da radim, sta da ucim, cime da se bavim?"?

I na kraju, naravno da ne treba niko da sedi u jakni na 2 stepena i da uci fiziku, matematiku, digitalnu elektroniku, OET i ostale predmete. Bas naprotiv, treba da imaju sve uslove koji ce ih stimulisati da se edukuju. Ali ta stimulacija mora da potekne i iz kuce, jer ako ti uvalis detetu mobilni telefon cisto da bi ga ucutkao (ili eto njegovi drugari imaju pa nije on valjda losiji od drugih) onda si ga upropastio. Ali ako mu objasnis da to parce plastike moze da mu pomogne da se edukuje, da nauci prave stvari, da se usmeri, da "vidi" svet, onda je to druga prica.

Svakako ne famozne radne navike i sl. Ako je samo to, izbaciti knjige i zameniti motikama.

Sta fali radnim navikama? Osnovna skola me je naucila da budem kampanjac najgori i da radim po sistemu kontrolni-uci 2 dana-zaboravi. I ja bih uveo motiku ali mislim da se drugi nece sloziti sa tobom i sa mnom :)
 
Poslednja izmena:
Ne znam čime se bavite, ali za ovaj posao koji sada radim i za koji sam se kao 'školovao', škola je bila teško gubljenje dragocenog vremena. Malo prakse, a pretrpano nebitnim stvarima. Znanje sa kojim sam izašao iz škole nije bilo ni blizu dovoljno za obavljanje tog posla.
 
Poslednja izmena:
Slažem se da je kućno vaspitanje glavno i to bi trebalo da izgradi decu i nauči pravim vrednostima, ALI ja bih da te pitam nešto...

2014 godina, besparica, shebana država, posla ni za kur nema, jedan posao nije dovoljan, jer je plata 20k din, 40k ako oboje rade, dvoje dece. Onda se nalaze i dodatni poslovi i od 24h njih dvoje skoro da i nemaju vremena da provedu sa decom. Jedva stignu da im skuvaju nešto, ako i stignu. Pare moraš zaraditi bar da im pružiš nešto. Ne mogu toliko ni te roditelje da osudjujem.

Pitanje krivi su zbog cele te situacije roditelji?

Nije ni izgovor, pretpostavljam "kriva je drzava"? Pa ako znas da imas slabu zivotnu perspektivu, sto pravis decu? Da budu jadna i bedna i bez iste zivotne perspektive kao i ti? Ako nisi u mogucnosti da im omogucis normalan zivot (a normalan ne znaci samo imanje dovoljne kolicine novca za zivot, vec i dovoljno vremena da se njima adekvatno posvetis, kao i mnoge druge stvari), onda prosto nemoj.

Evo recimo, kod mene u kraju ziiv porodica Arambasic, mozda su neki culi za njih, koji imaju (pazi sad) - 13 komada. I sad ti meni reci da ce i njima biti kriva drzava i sistem (koji ih, btw, debelo pomaze) zato sto su nakrcali krdo dece, a ne mogu da im se posvete u potpunosti? Mozda jeste ekstreman primer, ali sustina je ista.
 
Tačno, zato što nema dovoljno smernica u samoj školi, pa ni sami nismo svesni koje su nam mogućnosti.
Zato je potrebno da postoje izborni predmeti koje sama deca biraju pogotovo u srednjoj školi, dok u osnovnoj treba da bude mnogo različitih oblasti, koji ne moraju da traju celu godinu, za neke je dovoljno i pola. Tu su profesori veoma bitni, jer treba da prepozna talenat i da usmeri dete....
 
Moje mišljenje je da ne treba biti totalan duduk, ali takođe mislim da nema potrebe da svi budu ljudska enciklopedija nevažnih i danas bespotrebnih činjenica.
Kod mene u razredu u osnovnoj je bilo par ljudi koji su lekcije umeli da izdeklamuju od a do š sa sve zarezima.
 
Poslednja izmena:
Nije ni izgovor, pretpostavljam "kriva je drzava"? Pa ako znas da imas slabu zivotnu perspektivu, sto pravis decu? Da budu jadna i bedna i bez iste zivotne perspektive kao i ti? Ako nisi u mogucnosti da im omogucis normalan zivot (a normalan ne znaci samo imanje dovoljne kolicine novca za zivot, vec i dovoljno vremena da se njima adekvatno posvetis, kao i mnoge druge stvari), onda prosto nemoj.

Evo recimo, kod mene u kraju ziiv porodica Arambasic, mozda su neki culi za njih, koji imaju (pazi sad) - 13 komada. I sad ti meni reci da ce i njima biti kriva drzava i sistem (koji ih, btw, debelo pomaze) zato sto su nakrcali krdo dece, a ne mogu da im se posvete u potpunosti? Mozda jeste ekstreman primer, ali sustina je ista.

E ovo pitanje postavljam i ja sebi otkad sam uocio tu problematiku...zasto ljudi iako svesni lose ekonomske situacije zele da prave jos vecu bedu sebi, a i tom detetu koje nece imati nikakve ekonomske uslove za kvalitetan zivot danas..i posle se zale kako je sve skupo, kako ce da prehrane svoju decu i sl. i onda se svi cude zasto se vecina porodica raspada posle par godina
 
Vodeći se tom logikom 90% ljudi na svetu nema uslove ni za jedno dete a kamoli za više.Znači da kažem ženi da s našim primanjima prestanemo s planiranjem deteta?
Dobro je da znam.
 
Evo recimo, kod mene u kraju ziiv porodica Arambasic, mozda su neki culi za njih, koji imaju (pazi sad) - 13 komada. I sad ti meni reci da ce i njima biti kriva drzava i sistem (koji ih, btw, debelo pomaze) zato sto su nakrcali krdo dece, a ne mogu da im se posvete u potpunosti? Mozda jeste ekstreman primer, ali sustina je ista.

To je opet stvar vaspitanja i neke škole koju nisu imali ili je očito pogrešna ako jesu. A takvih ima, dosta njih ze zalaže protiv abortusa, rađaj rađaj rađaj, kao da je u pitanju krompir.
Stim što u tu kategoriju se uvlači još jedno veliko zlo, a to je crkva
 
Poslednja izmena:
Svakako ne famozne radne navike i sl. Ako je samo to, izbaciti knjige i zameniti motikama. Ja bi voleo da se u školi uči razmišljanje, podstiče žeđ za razumevanjem i znanjem, a najbitnije mi deluje da treba decu naučiti veštinama diskursa. Stalno primećujem da mladi ljudi, koji se ne poznaju dovoljno da budu opušteni jedni sa drugima, imaju problem sa raspravama. Evo i ovde na forumu, čim je nešto interesantno i ima nekog sučeljavanja argumenata odma je neka tenzija. Čak i kad teških reči nema ni u najavi! I zapravo se javljaju ljudi da izraze nezadovoljstvo što se diskutuje! Smeta im diskusija na internet forumu! Pa to pežorativno zovu "filozofiranje" i sl. A moj je utisak da ako čovek može da ima samo jednu veštinu to treba da bude sposobnost da kaže šta misli, ume to da argumentuje, ume da sasluša drugog i ima naviku da promeni mišljenje pod teretom argumenata.
U našem sistemu se to, ne samo ne promoviše, nego guši. Samo sloga Srbina Spasava! Jednoumlje, uniformnost, ksenofobija... BTW, glasam za školske uniforme, da ne bude zabune, to je nešto drugo. :d

Svaka ti je ka u Njegoša.
 
A kad krene prica o beloj kugi, onda svi kukaju nema dece.
Problem je u tome sto je sve manje ljudi u selima. Svi bi u grad i svi bi tamo da budu. Naravno to je najvise zbog bede i posrnule poljoprivrede, na koju drzava ne daje ni 5 para. I sta onda oni tamo urade? Uglavnom nista, samo budu dodatno breme na vec natovarenu infrastrukturu grada, koji se neplanski siri.
Eto Beograd sve puniji novih ljudi, a Srbija sve vise pusta. Zasto, pa zato sto je sve tu i svi bi da dodju, jer bar tu nesto ima i zivot je laksi koliko-toliko.
Ne mogu svi ni da budu genijalci i obrazovani, jednostavno treba omoguciti svakom da moze da se bavi onim za sta ima dovoljno znanje i talenat.
Kome to tako odgovara i zasto, ostaje samo da se pitamo...
 
Vodeći se tom logikom 90% ljudi na svetu nema uslove ni za jedno dete a kamoli za više.Znači da kažem ženi da s našim primanjima prestanemo s planiranjem deteta?
Dobro je da znam.

Pa ja tako razmisljam..necu da pravim decu ukoliko ne budem bio u finansijskoj mogucnosti..koja je svrha biti bez posla i praviti blizance? Najvise problema i jeste tamo gde su niski zivotni standardi i gde ima viska populacije...na sta bi Kina licila bez kontrole radjanja? Zamisli 2,3 milijarde ljudi bez posla, koji razmisljaju kako da prehrane svoju porodicu..
Ti ako imas finansijskih mogucnosti svakako planiraj, ako zelis...poenta je samo u logici, jer to dete treba valjda da ima neki zivot, a ne da zivotari pored roditelja..
 
Svi mi smo tokom osnovne ili srednje skole sigurno imali jednog odlicnog nastavnika/profesora koji nas je inspirisao i zainteresovao za neke nove i tada nepoznate stvari. I uzivali smo na njegovim casovima i radu sa nama, postovali ga. Zamislite da smo u osnovnoj, od malih nogu, imali gotovo sve takve nastavnike.

Ja takvog nastavnika nisam imao. Jedini nastavnik koji se moze nazvati srednjoskolskim profesorom je profesorka istorije koju je retko ko voleo ali je danas cenim jer nam je 2000. godine, uoci "promena" objasnila kako ce se stvari odvijati u narednih 15 godina, na jednostavan i efektan nacin (ona je to znala zato sto poznaje istoriju, nesto sto mi klinci tada nismo znali kao sto ne zna ni 98% ovog napacenog naroda). Svi su je gledali kao budalu.

Covek koji je vazio za tako jednog ozbiljnog nastavnika koji zna da "zainteresuje" djake je na povrsini stvarno delovao takav i bio strog ali pravedno strog. Medjutim ja i moj drug smo u trecoj godini provalili da sa njim nesto nije u redu. Vidis, u toj skoli bar pola nastavnika su bili alkoholicari i nisu se narocito trudili da to sakriju. Profesor o kome govorim je delovao daleko ozbiljnije od njih. Nazalost, ispostavilo se da to nije tako i da je i on alkos.

Jos jedna zanimljivost. Pre nego sto sam naucio da programiram, tokom prve godine fakulteta, ja sam drzao casove programiranja gimnazijalcima (deca porodicnih prijatelja). Znam da zvuci grozno da neko ko nema znanje nekoga drugog pokusava da nauci, medjutim ja sam radio sa klincima koji su bili potpuno nezainteresovani za taj predmet (sto kazu sportisti) i koji su imali niz jedinica. Svi su polozili isti taj predmet u skolama koje su pohadjali sa cetvorkama i peticama posle svega par zajednickih casova gde sam malo samog sebe poducavao a malo njih. Cenim da su neki od tih klinaca posle tih par casova bolje znali da programiraju od njihovih nazovi nastavnika, to vazi i za mene koji sam kroz te casove savladao osnove. Sve je to bilo moguce jer sam ulozio trud koji retko koji nastavnik je spreman da ulozi.

Takvi i slicni slucajevi mi daju za pravo da kazem da skolski (a i drustveni) sistem u globalu ne valja.
 
Poslednja izmena:
Pa ja tako razmisljam..necu da pravim decu ukoliko ne budem bio u finansijskoj mogucnosti..koja je svrha biti bez posla i praviti blizance? Najvise problema i jeste tamo gde su niski zivotni standardi i gde ima viska populacije...na sta bi Kina licila bez kontrole radjanja? Zamisli 2,3 milijarde ljudi bez posla, koji razmisljaju kako da prehrane svoju porodicu..
Ti ako imas finansijskih mogucnosti svakako planiraj, ako zelis...poenta je samo u logici, jer to dete treba valjda da ima neki zivot, a ne da zivotari pored roditelja..
I ja se slazem da ljudi koji nemaju nikakvo zaposlenje ne treba da planiraju porodicu,narocito ne tako veliku kao kutijine komsije :)
Ali kroz tvoj post sam stekao utisak da ni dosta nas koji radimo za prosecnu platu ne treba da planiramo porodicu jer nemamo toliko velika primanja da deci pruzimo sve sto bi trebalo.
Moji roditelji su imali ispod prosecna primanja u vreme kada sam ja pohadjao osnovnu i srednju skolu,ali tada smo i mi kao klinci bili daleko skromniji od danasnje dece.
Na nas 10 drugara isla je jedna lopta,tigrova gumenjara i para taman za litru soka iz staklene flase :)
I nikad srecniji nismo bili.
A pogledaj danasnju decu,ne zelim ni da razmisljam sta me ocekuje i kako da dete distanciram od ovog ludila i raznoraznih takmicenja roditelja cije dete je bolje obuceno,ima bolji telefon. . .
 
Neces moc nikako da ga distanciras, ukoliko ne zeils da ga potpuno izolujes i asocijalizujes i izvrgnes ruglu vrsnjaka...neki kompromis ces morati da nadjes
 
Sad je kod nas u trendu da dva i.diota "naprave" treceg i.diota, bez razmisljanja.


G@W, meni jako zao sto sam imao samo jednog takvog profesora. I to tek u srednjoj skoli.
 
Nije ni izgovor, pretpostavljam "kriva je drzava"? Pa ako znas da imas slabu zivotnu perspektivu, sto pravis decu? Da budu jadna i bedna i bez iste zivotne perspektive kao i ti? Ako nisi u mogucnosti da im omogucis normalan zivot (a normalan ne znaci samo imanje dovoljne kolicine novca za zivot, vec i dovoljno vremena da se njima adekvatno posvetis, kao i mnoge druge stvari), onda prosto nemoj.

Evo recimo, kod mene u kraju ziiv porodica Arambasic, mozda su neki culi za njih, koji imaju (pazi sad) - 13 komada. I sad ti meni reci da ce i njima biti kriva drzava i sistem (koji ih, btw, debelo pomaze) zato sto su nakrcali krdo dece, a ne mogu da im se posvete u potpunosti? Mozda jeste ekstreman primer, ali sustina je ista.

E ovo pitanje postavljam i ja sebi otkad sam uocio tu problematiku...zasto ljudi iako svesni lose ekonomske situacije zele da prave jos vecu bedu sebi, a i tom detetu koje nece imati nikakve ekonomske uslove za kvalitetan zivot danas..i posle se zale kako je sve skupo, kako ce da prehrane svoju decu i sl. i onda se svi cude zasto se vecina porodica raspada posle par godina

Aha, znaci ljudi su trebali pre 5-10 godina koji imaju sadasnju decu (koja su u osnovnoj skoli da kazemo sad) da uzmu i odu kod baba Vange i pitaju je da li da prave decu, da li ce doci opsti kolaps i da ce biti ekonomska kriza, tada su imali solidno para, pa ako ce znati kako ce da bude, da ne prave decu?

Opet lako je sad razmisljati kad je teska besparica da li da pravis decu ili ne (mislim na nas sa malo vise mozga), ali tad u ono vreme niko nije znao kako ce biti.

I ja i zena da imamo posao sad i solidne neke plate od 35-40k i krov nad glavom (svoj, ne rentiranje stana), razmisljao bi o deci. Kasnije dodje gazda "uzme skalp" meni ili zeni i ostadosmo bez posla jedno od nas. Mi smo krivi sto smo pravili decu i sto je tako kako je? Au jbt...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno