Šta je novo?

Opšte znanje u Srba - danas

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Moja prof. ruskog je sve koji ne znaju makar 10 ruskih pesama napamet smatrala 'opste nekulturnim'. To je bilo merilo u njeno vreme, u njenom krugu ljudi...
Vremena se menjaju. Mi ne razumemo klince, kao sto nasi vaspitaci nisu razumeli nas.

Ja bih voleo da mi narednim generacijama ostavimo bolju situaciju nego sto su nama, ovi nasi svekulturni, ostavili. Kako stvari stoje - tesko. Buduce generacije, oprostite nam!
 
Zašto bi neko znao ko su bili Vandali? Ili da nabroji Mocartove kompozicije, pesme Crnjanskog, vrtače i pećine i sve ono što se forsira po našim kvizovima i testovima "opšteg obrazovanja"? U suštini pitam da li je opšte prihvaćena definicija opšteg obrazovanja kod nas dobra? I pošto se moje mišljenje, nadam se, naslućuje, samo da dodam: u našoj kulturi se ne neguje razmišljanje, diskusija, razumevanje, svest o sebi i dugima kao individuama itd. Veštine mnogo bitnije za društvo od poznavanja loze Nemanjića do osmog kolena.

Nas prosvetni sistem je arhaican i insistira na ucenju previse domace istorije sa totalno pogresnim osecajem nacionalizma, to jesi u pravu. Onda ide i cinjenica da jedino mi i mozda Rusi, u svetu, ucimo apsolutno sve sto se i desilo kroz istoriju civilizacije u svim oblastima (drustvene nauke) i poprilicno mnogo visok nivo informacija iz prirodnih nauka (u osnovnoj skoli u Srbiji se recimo uce jonske i kovalentne veze i nigde vise u svetu u osnovnim skolama)

Ali samo opste obrazovanje je izuzetno bitno za napredak civilizacije kroz socioloske aspekte. Drustveno prihvacene norme gube vrednost ako iza njih ne stoji ogromna potpora u poznavanju sveta.

Kako da gledas na sukob Izrael-Palestina a da ne znas sta je Palestina istorijski i da ne znas kako je drzava Izrael izmedju ostalog nastala ?

Kako da svatis sta je "zarobljenik rata" a da pritom ne cujes price iz Ausvica, Jasenovca, Vijetnama, koje su i uzasne a i predivne ?

Kako da znas sta znaci zrtvovanje zarad cilja a da ne poznajes rad jednog Nikole Tesle, Gandija, Aleksandra Velikog, pa izmedju ostalog i jednog Luk Skajvokera, Goku-a ili Betmena ?


Sto vise znas, vise si spremniji da ono sto ne znas lakse shvatis i da ono sto znas lakse povezes u celine. Posedovanje visokog opsteg obrazovanja omogucuje

- lakse zapocet razgovor sa sagovornikom
- povecanu kreativnost i inovaciju
- laksu komunikaciju sa drugima (da ne zaboravimo da je "opste" obrazovanje poznavanje i modernog sveta i trendova)
- lakse formiranje sopstvenog misljenja (ovo je uzasan problem u srbiji posto su ovde misljenja kafanski copy-paste)
- poboljsana interakcija sa ljudima iz razlicitih kultura, gradova, mesta
- mnogo lepse i zdravije vaspitanje sopstvene dece (tata, a sto ovo i ono ? )
- shvatanje principa po kojem svet oko tebe funkcionise, lakse shvatanje nepravdi
- u globalu te cini kvalitetnijom socijalnom jedinicom
 
Ovde moram da se složim sa gorenapisanim...
Nisu deca kriva, ona su samo proizvod "nas" matorih. Bavite se svojom decom (vi koji je imate), pričajte sa njima, samo tako ćete moći barem donekle da promenite veliki broj loših uticaja sa kojim su deca svakodnevno u dodiru.
Ja na sve načine pokušavam da mom junioru pružim kvalitetnu alternativu, neka dete zna da postoji i ono drugo, pa neka sam odluči šta je bolje.
A obrazovanje je preduslov svega, zato im čitajte, pružite im informacije, deca su pametna i vrlo lako će odvojiti "žito od kukolja", ali moraju da vide i "kukolj" i "žito".
 
I da spomenem (i da ne idemo dalje u tu raspravu) da ne verujem da je sve ovo namerni proces da se "zaglupi" populacija, već spontani, kao posledica određenog napretka koji možda nismo u stanju da pratimo. Nismo prvi u istoriji koji nisu uspeli da podnesu sopstveni progres
Upravo to, ovo se desava svuda, ne samo kod nas, tj nisu nasa deca glupa, nego mi kao i sve ostalo vidimo tek kasnije, tako da eto u tom pogledu smo i povlasceni.
 
Zaglupljivanje je evidentan proces. (Proces - traje, u toku)

Pitanje je da li je slučajan(stihijski) , ili organizovan.

Što se tiče gubitka koncentracije/motivacije- to se zove prosto- marihuana.
 
Poslednja izmena:
pa vecina nas ovde ne bi znala da resi jednostavni polinom, malo komplikovanije razlomke ili da izvede neki koren broja, a cesto smo imali prilike da vidimo (u nekim starijim temama) da neki ne znaju ni koja matematicka operacija ima prednost nad kojom.
O tome se radi, ne treba da zna da ga reši! Treba da ume da prepozna kada mu šta treba i reši problem uz pomoć odgovarajućeg alata. Ok, nije problem ako tokom školovanja nauči da ga reši, to ne može da se izbegne :d, ali je potpuno besmisleno da zna da reši, a ne ume da ga prepozna "u divljini". Što proizvodi naš sistem, čak i na najvišem nivou. I to samo za šačicu koja nešto nauči, ostali ne umeju ni da prepoznaju, ni da reše. Pa dal' je onda bolje drndati te polinome dok ne pokupiš sve fore iz zbirke i zaboraviš čemu služe, ili proći kroz isto toliko jednostavnih primera, što bližih praksi tako da kad ga vidiš godinama kasnije znaš bar odakle da kreneš? Pa ako ti je baš pos'o da rešavaš polinome naučićeš bez problema.

(u osnovnoj skoli u Srbiji se recimo uce jonske i kovalentne veze i nigde vise u svetu u osnovnim skolama) ... poznavanju sveta.
Pa prirodne nauke, fizika, hemija su poznavanje sveta, a ne hobiji kao istorija i geografija. :D

Ali slažem se, u tom kulturno-obrazovnom referentnom sistemu se naziru i obrisi morala. Ili obrnuto, svejedno. Eto još jednog razloga da se odmaknemo od paćenika, mučenika i "heroja" iz ovog i onog boja. I baš to, Skajvoker, Tarantino, Simpsoni... Curb Your Enthusiasm/Seinfeld umesto sveg Tolstojevskog!

Ali duboko je ukorenjeno to razmišljanje da su tradicionalno i staro dobri, a moderno i novo loši. Toliko da će retko ko javno priznati da je svaka Džeksonova pesma bolja i vrednija od 95% klasične muzike. :d

Prosvetljenje je bilo i prošlo, a mi smo još uvek u mraku. Još uvek nam je okosnica paradigme društvo, a ne individua. I to najstarija forma: uniformno sa despotom na čelu.

U stvari, ne znam što komplikujemo i analiziramo. Kultura se menja, moral se menja, nauka se menja. Sa izuzetkom nekoliko istorijskih i dobro objašnjivih glitch-ova uvek na bolje! Što neko društvo više kasni u usvajanju tih promena lošije se u njemu živi. Prosto i jednostavno. Uostalom, sve piše u mom potpisu. :)
 
Poslednja izmena:
Jedno je sigurno, a to je da su sve generacije pre nas govorile "ova današnja omladina, ccc... pa svet sigurno propada" a svet nikako da propadne. Deca se uče novim veštinama, život (preživljavanje) zahteva tako nešto. To što se nama ne sviđa šta je okruženje u kome treba preživeti, e pa to smo već mi mnogo odgovorniji nego naša deca.
 
Nije toliki problem neznanje kod mladje populacije ili motivacija. Daleko veci problem je nedostatak tolerancije i strah od nepoznatog.
Iz toga se radja agresija i jos neke druge negativne osobine koje se ne lece vec zive sa tom osobom i u kasnijem zivotu.
Evo primer, pogledajte kako reaguju danasnji klinci na nekog crnca u Srbiji kad ga vide na ulici (ne skidaju pogled sa njega, kao da je u pitanju Godzila), ili recimo odnos njihov prema vrsnjacima drugacijeg materijalnog stanja.
U to jos umiksujte navijacke grupe, grand, trenerka stil i Dnevnu dozu Krisitjana Golubovica i eto.
 
Opšte znanje je potrebno. Da ne banalizujemo do nivoa da svi treba da znaju sva dela Tolstoja ili kovalentne veze, ali znati da je Zemlja okrugla, Mesec se vrti oko nje a oni zajedno oko Sunca, a kada se Mesec nađe baš između nastane pomračenje Sunca, i da sve to na okupu drži gravitacija, pa bojim se da smo na putu da ni to ne bude opšte poznata činjenica. Realno, koja je svrha to znati? Čemu to znanje služi?!? Seća li se ko "euforije" oko pomračenja Sunca '99? :d

Postoji i organizacija koja tvrdi da je Zemlja ravna. Imaju i dokaze za to: http://theflatearthsociety.org/cms/

Tačno je da naš obrazovni sistem uglavnom pravi bačve sa informacijama (koje se brzo zaboravljaju pa ostane samo prazna bačva) i koje retko ko zna da upotrebi, ali ne treba time smatrati da ponešto od tih infomracija ne treba znati. Praznom bačvom se mnogo lakše manipuliše no punom.
 
Poslednja izmena:
Sta god radili, nemojte spustati decu mladju od sedam godina ispred televizora, tableta, racunara... Dajte im igracke, lopte, preskakalice i napolje sa njima!
 
pa na 20min obicno pada, il je game 20 il je sat vremena, a u doti 2 nema surrendera koliko ja znam, barem nije bilo, ne znam za WoT.
to je recimo razlog zasto je meni bolja igra, jer kako god obrnem ima 50% sansa da dobijem, 50% sansa da izgubim, a 100% sansa da spiskam barem 20min na igru.

Hmm ne, generalizovanje mnogo.
niti su najcesce igre 20 niti su sat vremena , no nebitno nema veze sa temom , samo me je zacudilo
 
Odlicna tema.

Bez namere da banalizujem stvari, vecina dece danas razmislja slicno onom monologu iz crtanog filma: "cemu to sluzi, a jos ni ne radi"
 
Cini mi se da i ovde na forumu slina ne bi bila bolja no u toj igraonici,iako mnogi znaju da koriste neke strane reci i izraze. Ali to je slika Srbije... i ta igraonica i ovaj forum... i lokalna frizerka...
 
Univerzitet u Micigenu :)
 
Mislim da je ovo najbolja tema ikad. Izneli ste dobre zaključke, da ne citiram sve. Moj brat je dvedesteosmo godište i na kod njega vidim sve o čemu pričate. Klinci ne moraju sve da znaju, ali oni ne znaju i ne žele da kritički razmišljaju. I kao što je neko rekao, svestraniji sam bio pre šest godina na kraju gimnazije nego sad fakulteta. Dodao bih da je to uticaj sredine (gde po mom mišljenju spada i internet) i porodice. Vidjam ljude koji dze decu za ruku, pljuju po ulici, bacaju otpatke gde stigu i prelecu preko ulice van pešačkog. I šta će to dete naučiti od njega? Kada sje Srbija bila poplavljena, došle su specijalne jedinice iz Francuske. Kada su stanovnici sela Maljurevca videli crnce, gađali su ih bananama. Malo sam odlutao od teme, ali kad njihova deca vide to misliće da je ispravno.
 
Poslednja izmena od urednika:
@BLUE

Jedan predlog, a šta misliš da uvedeš i neke nagrade, besplatnih sati ili šta god za ekipe koje budu znale zadovoljavajući broj odgovora na tim tvojim kvizovima?
Ako ti treba pomoć za sastavljanje testova, vrlo rado ću ti se odazvati, nešto primereno za njih.
Bićeš jedina igraonica sa tom forom, ne bi me iznenadilo da izadješ i na televozoru!
1. Ko je Josip Pančić.....fudbaler Vardara/ bloger/ biolog-ekolog
2. Tara je...................planina i reka/ indijsko žensko ime/ reperka iz zemuna
i sve tako...klincima ćeš napraviti opasan zezov, a i štreberima će malo porasti cena, nek svaka ekipa da po 2-3 igrača za kviz.
Nek ti sloga bude:
"igram kanter, al nisam idijot!"
...
i da, nisu ta deca ništa jadna kriva, treba im pomoći.

Odlican predlog,svaka cast za ideju.

Ne volim Bahatog jer se bahati,ali je lepo objasnio srz problema...

Duke,Bahati,Weasel i ostala starija generacija 90-tih: imam problem sa petljom u BASIC-u (lupam primer),kuva mozak gde je problem,vijam literaturu,listam,trazim,usput xyz korisnih informacija pokupim dok prelistavam,ne resavam problem,pricam sa prijateljem o problemu,kaze znam nekog Bahatog koji zna BASIC,evo ti njegov fixni,ne zovi posle 7 uvece,ubice ga matorci.
Bahati i ja se cujemo i nadjemo,dva mozga razmisljaju o problemu,sad i Bahatog zanima resenje ali ga ne zna.Duke,znam nekog Weasela,kazu da je dobar u BASIC-u,ali ne znam broj.
Dva dana vijamo fixni,upoznali jos 10-tak ljudi usput,nadjemo Weasela,objasnimo situaciju,ceska se i razmislja,vadi magicnu knjigu sa police i resavamo problem.
Svi sretni i zadovoljni odlazimo u kafanu/disko/diskont pica/treznjenje u jarku ispred kuce-zgrade-bloka/zabrana izlaska u grad mesec dana od strane vise sile tj matoraca jer keva nije mogla da ispere fleke od pegle itd...

Duke,Bahati i Weasel 2014: sedimo u kaficu u gradu,deremo se na klince da ne prave stetu po basti i prisecamo se kako nas je j.... petlja u BASIC-u skoro mesec dana i ko je kakvu stetu pijan napravio te veceri itd...


Moji klinci danas,kao i vecina: Google is my friend... ako imam problem i ne nadjem instant resenje na Google-u u roku od 10 sekundi,e krastavac,resenje ne postoji,zaboravljam problem i igram dalje LoL/Dota/whatever...
Imam 2-3 drugara u ljudskom obliku i 200 u elektronskom,najbitniji mi je rang u LoL-u i koji cu skin kupiti kada mi cale donese LoL Gift Card ili sta je vec...

Uopste ne pokusavam da ih filujem informacijama,to su radili u skoli i efekat je cista 0/zero,ako ih zanima informacija za 5 sekundi dolaze do nje preko PC/mob,jedino sto pokusavam da ih naucim je da koriste sive celije jer im to obilje informacija i instant resenja bukvalno satire sive celije (kao i nas obrazovni sistem),a i dzaba mi obilje informacija ako ne znam da ih iskoristim...

Znanje zavisi od dva faktora,kao sto vec rece Bahati: individua i drzava.
Dzaba ja hocu ako nemam gde/kako/scim ili dzaba mi drzava pruzila sve ako ja necu...
 
Poslednja izmena:
Zahvaljujuci 12god rada u igraonici, imam dosta iskustva sa decom i dotičnim problemom, uz to imam burazera '98.

Na prvom mestu krivo je obrazovanje, prvo školsko pa kućno pa ulično.
Sam sistem školovanja ovde je katastrofa, pogledajte decu prvi razred nose pune rance, pa se posle čudimo što svima ode kičma, a kad dodje kraj osmog svi idu na privatne časove jer su džabe isli 8 godina u školu.

.....
Moram da idem, nastaviću večeras
 
Ko je čitao temu do sada, da se nadovežem na moj raniji post: http://www.nationalgeographic.rs/vesti/3939-gugl-nas-cini-glupljim-neuronauka-pretrazivaca.html

Google nudi beskonačnu količinu informacija. I...
...Kao posledica, naša sposobnost da postavljamo pitanja atrofira. Šef pretraživanja u Guglu, Amit Singal na pitanje da li ljudi bolje artikulišu svoja pitanja za pretraživanje, uzdahnuo je i rekao: "Što su mašine preciznije, to su pitanja prostija.

Smith_bre, problem je mnogo složeniji od: "kriva je škola...".

Srozavanje sistema obrazovanja, pogotovo u Srbiji je posledica a ne uzrok. Ali posledica koja izaziva lančanu reakciju, povratnu spregu. Ubrzava samu sebe.
 
Poslednja izmena:
Na prvom mestu krivo je obrazovanje, prvo školsko pa kućno pa ulično.
Sam sistem školovanja ovde je katastrofa, pogledajte decu prvi razred nose pune rance, pa se posle čudimo što svima ode kičma, a kad dodje kraj osmog svi idu na privatne časove jer su džabe isli 8 godina u školu.
Grešiš, krivo je pre svega kućno vaspitanje, pa onda školsko. I nije problem u starom sistemu školovanja, nego u tome što se poslednjih 15 godina aktivno radi na urušavanju sistema, a novi se ne gradi. Danas svi roditelji za svoju decu misle da su genijalci, a nastavnici i profesori nemaju nikakvu moć nad decom.
Nekad je bio skandal ako učenik ne persira nastavniku, danas je čudo ako neki učenik persira. Nas su izbacivali sa časova kad god bismo pravili gluposti, a sada detetu ne smeju ništa, ni u ćošak da ga pošalju. Sva ta "prava" koja su klinci dobili će im pomoći da ostanu neobrazovani, tupavi, tromog mozga, i da budu idealna armija jeftine, lako zamenljive, radne snage.

I ja sam vukao gomilu knjiga u školu pa nešto ne vidim da su mi kriva kičma, ali ovim klincima će biti, jer ogromna većina njih neće biti sposobna ni za šta drugo nego da vuku gajbice za razne Miškoviće.
 
Tako nadmeni i glupi klinci ce vrlo lako da se poubijaju u trecem svetskom :d...
 
Opet ste pročitali nešto što ja nisam napisao, ide copy-paste onog gore, pa ću da nastavim

Zahvaljujuci 12god rada u igraonici, imam dosta iskustva sa decom i dotičnim problemom, uz to imam burazera '98.

Na prvom mestu krivo je obrazovanje, prvo školsko pa kućno pa ulično.
Sam sistem školovanja ovde je katastrofa, pogledajte decu prvi razred nose pune rance, pa se posle čudimo što svima ode kičma, a kad dodje kraj osmog svi idu na privatne časove jer su džabe išli 8 godina u školu.
Naravno da je to daleko složenije, nigde nisam napisao da je prosto, npr počevši od školstva, gde su prosvetari ubijani tokom godina, pa dolazi do toga da idu frustrirani u školu, od takva nastave nema ništa.
U samoj školi se uče stvari koji nisu prilagodjene za uzrast samih đaka, nego je sve nabacano, suvoparno, pa svi gube entuzijazam, od profesora do učenika.
Lektire koje čitaju su takodje "zastarele", 21 je vek, deci je sad zanimljivno nešto drugo, bolje da čitaju Harry Pottera ili šta već žele ,
znanje se najbolje stiče kroz igru i zabavu, pogotovo osnovna škola, treba da im bude zabavna i zanimljiva (tu se vraćamo na problem sa prosvetnim radnicima kojima je plata užasna)
Problem kućnog vaspitanja je takodje veliki, jer sami roditelji nemaju vremena za svoju decu, neki zbog posla, neki zbog toga što ne mogu da ih prate,
a tu su nam i novi klinci koji su postali roditelji sa manje od 20god (opet greška njihovoh roditelja), kakvo znanje će oni da prenesu na svoje dete, kad imaju ukupno xp za lvl 2.
Pored toga, redovno vidjam da roditelji sa malom decom prelaze van pešakog prelaza, na crveno, to je sve nemar, a o duvanu ne želim ni da komentarišem.
Sve to ima uticaja na decu, sve, i na kraju dolazi ulica, jer kad nisu roditelji našli vremena ili čega već da vaspitaju svoje dete, onda će ulica to da uradi umesto njih.
Sad dolazimo na samu decu, kod koje je najveći problem što su ne zainteresovana ni za šta, to je ogroman problem. Jer kako nešto da naučiš, ili nešto da saznaš ako te ne zanima? Nikako!
Učenici osnovne i srednje škole koje ja poznajem, u većini slučajeva ne znaju ni osnovne reči engleskog jezika, doduše ne znaju ni srpski (padeži, izgovor, gramatika, fond reči katastrofa, ej maternji jezik).
Recimo većina ima strašne muke da izračuna koliko košta 15 min, ako je cena sata 60 din( ako je 80din sat, onda je to ne moguće izračunati)
Primećujem veliki nedostatak logike kod klinaca (a i starijih), jbt ja sve rešavam lokičkim putem, najjednostavnije je doći do rešenja, pogotovo ako si slab sa znanjem oko tog istog problema.

Imamo još jedan veliki problem, a to je stanje društva, celokupnog, ne samo ulice, koje je takodje stalno pod nekom presijom, stresom, haosom, mržnjom.
Poremetili su nam se ideali, ono što vredi je palo dole, a šljam i šunt se popeo gore. Za to je kriva politika, novinarstvo i sam narod.
Dolaze klinci od 10 godina i gledaju na YouTube kako se oni kriminalci biju po utakicama, i to je njima uzor, svi su oni opasni "navijači" ali samo dok se ovi malte, i glavna im je teme kako je neko nekog prebio, polomio i slično.
Shodno tome takve igre i biraju, igraju uglavom GTA, tako što malte ljude po ulici, a kad pokušaš da im pokažeš nešto drugo, gledaju te ko tele u šarena vrata.
A sa druge strane klinke gledaju naše cenjene starlete i ostale pink junake, pa sve to kopiraju u svojoj režiji, ko je sa kim i šta radio, blago je reći užaš.

Ovde se dosta pominje igranje LOL-a i sličnih naslova, pa da kažem nešto i na taj račun.
Za početak da definišem nešto, a to je da je svako preterivanje štetno na ovaj ili onaj način.
npr ako stalno igramo igre ili gledamo tv zapostavićemo društvo i ostale obaveze, ali zato i ako stalno čitamo knjige-učimo tj ne izlazimo nigde, nećemo imate gde to znanje da pokažemo-primenimo i slično.
Igranje MP igara je trenutno gde deca(i odrasli) naviše "gube" tj troše svoje vreme, jer prosto može da se izgra iznova i iznova.
Zato su SP igre daleko bolje rešenje, jer kad se jednom predje ideš dalje, npr malo lošiji primer je ko film i serija.
Deca treba da budu deca, treba da uživaju u svom detinjstvu na razne načine, od gledanje crtaća pa i dokumentaraca, preko igranja raznovrsnih igara na kompu, tako i napolju, današlji klinci ne znaju šta su klikeri.
Najgore je kad neko odrasta, a nije stigao da bude dete na vreme.

A zašto je sve to bitno, i zašto bi neko trebao da se uzudjuje što su druga deca "glupava", pa evo jedan prost primer, ta ista deca vrlo brzo napune 18god i dobiju pravo glasa, i isti oni odlučuju o vama i o vašoj deci.

To je neko moje mišenje, malo nabacano jer tema je mnogo opširna, ne mogu svega da se setim, a imam brdo materijala za diskusiju.
 
Poslednja izmena:
Nemacka:
Bio danas u osiguravajucoj kuci,nesto resavam oko auto osiguranja,prijavio se na informacijama,kazu sacekajte u hodniku,prozvace vas.
Cekao sam celih 5 minuta a za to vreme prosli neki klinci,od 16 do 18,sa maximalno opustenim duhom (vidis i osetis po coveku) i uz zezanje razgovaraju o programu na kojem su danas radili,o poslu,kako da zapocnu razgovor sa strankom...
Skontam,pohadjaju praksu u osiguravajucoj kuci,koja btw radi sva osiguranja,ne samo auto...
Inace je sistem u Nemackoj takav da ides na praksu da prvo naucis pa tek onda radis i jos ti i placaju sto ides na praksu... a klinci se samo keze...

Srbija:
I setim se prosle godine kada sam gledao praksase masinske kako su svaki dan sa grabljama i metlom sredjivali dvorista firmi gde su isli na praksu,sigurno su naucili kako se koristi grabulja i metla...

Mislim da srbi u globalu na ostali svet ne zaostaju u kucnom vaspitanju,problem je sve ostalo...

:Editovano za NSHappy:
 
Poslednja izmena:
^^ ...napomeni da to NIJE u Srbiji. Nije baš odmah jasno iz posta...
 
Da se nadovežem na to oko škole. Ako je neko primetio i pogledao sadašnji Bukvar i radnu knjigu[svesku] za prvi razred osnovne škole, kao i da ima kontakta sa prvacima mora da se mnogo začudio.

Za one koji ne znaju o čemu se radi, priča je sledeća.

Prvaci dolaze kući sa gomilom domaćih radova, na koje se ne troši sat-dva, nego gotovo celo poslepodne. Ajde dobro, to i nekako, ali da za domaći imaju zadatke gde PIŠE šta treba da urade, tipa: oboji okruglo plavo, a ravno crveno, a da nisu počeli da uče slova, a kamoli brojeve, nema veze sa razumom. I tako, roditelju uskaču u pomoć, celo poslepodne za stolom... Znam za primer gde je majka morala dati otkaz na poslu, jer nije imao ko da joj podučava sina.

A da to nije sve, ima zadataka gde prvak mora da NAPIŠE neke stvari, pa čak i nekoliko rečenica [jedan od zadataka je bilo pitanje: Zašto volim ići u školu], opet, bez ikakvog poznavanja slova, reči, rečenica. Koliko se sećam, u prvom razredu sam prvo radio simbole, ono popunjavanje celog reda nekim simbolom, da bi krenuli sa slovima i brojevima, a tek kasnije bi dolazili na red takvi zadaci koje današnji prvaci imaju odmah na početku. Sve ostalo na početku je išlo usmeno.

Na moje pitanje roditeljima zašto tako, dobio sam sledeći odgovor: I mi smo to isto pitali učiteljicu, a ona je nama rekla da im je takav nastavni plan. o_O

A povodom opšteg obrazovanja. Ne mora dete, pa čak i odrasli da nabroji Mocartove kompozicije. Dovoljno je samo da zna ko je dotični, da se ne bruka da mu je taj svirao na uvce :d

Uglavnom, mi smo još negde u 19-tom veku. Bilo je pomaka, ali se vraća sve na početak. Sve više nepismenosti, nikakvog obrazovanja, kulture...

A smith_bre je sve objasnio ovime:

Najgore je kad neko odrasta, a nije stigao da bude dete na vreme.
 
Na moje pitanje roditeljima zašto tako, dobio sam sledeći odgovor: I mi smo to isto pitali učiteljicu, a ona je nama rekla da im je takav nastavni plan. o_O
Ne znam zasto cudjenje i pitanje uciteljice ?
Ne odlucuje ona sta ce da se radi. Nismo u 1932oj.
Ne kazem da treba tako i da je dobro, ali ne znam cemu cudjenje na takav odgovor uciteljice.
 
Jedan čas van škole košta 5-10 eura... x broj časova nedeljno x broj školskih nedelja x 8 godina osnovne x 4 godine srednje.... Velike su to pare, izračunajte. Prvo roditelji treba da shvate da spaljuju pare ako ne nauče svoje dete da bude pristojan učenik. Posle će im svi biti krivi.

Nivo znanja koji se traži u školi je veoma nizak. Ne postoje izazovi koji bi vrednu decu zainteresovali da rade i uče. Nastavnici su preopterećeni vannastavnim obavezama. Moja supruga radi kao prof. matematike u srednjoj školi i redovno vikendom (obično u nedelju) potroši 8 sati na pripreme za nastavu. Ako se neko buni kako prosvetni radnici imaju puno para za posao koji rade, prvo što pitam je da li je bežao sa časova i da li visio ispred prodavnice i cepao pivo. Ako jeste, ko ga ****, svoj život je upropastio. Pošto sam i poslodavac, jedno od pitanja koje postavljam kandidatima je da li su bežali sa časova. Ako jesu, takvog nikad ne bi zaposlio, jer su naučili da beže od odgovornosti i takve osobe su nepouzdane u kritičnim situacijama.

Apsolutno svako ko potroši vreme da uradi domaći zadatak i pročita jednom iz udžbenika to što su radili danas u školi može da ima ocenu 3-4. Samo oni koji prstom neće da mrdnu padaju godinu. Kada dete padne godinu, treba objasniti i njemu i roditeljima da je spalio gomilu para.

Slažem se da treba menjati školski sistem. Treba ga unaprediti, ali nažalost to nećemo videti još 5-10 godina. Do tada, iskoristite i naučite šta možete u ovakvim sistemu. Bilo kakvo znanje je bolje od neznanja.
 
Vidim ovde se opasno raspravlja :)

Moje misljenje je da sistem ne valja. Kako i zasto ne bih se time bavio. Nisam Vucic pa da pljujem sve ispod sebe jer sistem kojem ja pripadam na valja decenijama.

Ne valja kuditi internet. On je vas i nas spasao, ti racunari. Spasice i neku buducu decu. Sta oni mogu nauciti van interneta u ovoj zemlji? Prodjite ulicama Beograda, pogledajte izloge knjizara (Vuk Draskovic, Dobrica Cosic, Matija Beckovic dominiraju). To je jedna ideologija, jedan vrednosni sistem koji daje samo jedan pogled na svet. Pre 30 godina je bio jedan drugi sistem sa sopstvenim pogledom na svet. Tu nema izbora, nema razmene misljenja, zapravo misljenje tu ne figurira niti se ceni. To se zove indoktrinacija.

Internet je danas mozda jedini i lako dostupan izvor informacija koji je nepristrasan (ako se koristi na pravi nacin). Da biste to dobili kod drugih vi se morate pomuciti.

Sto se obrazovanja tice, ja u skoli istoriju nisam voleo. Ali to nije zato sto ja ne volim istoriju, to je zbog nacina na koji mi je taj predmet predstavljan. Vise sam o istoriji saznao van osnovnog i srednjeg obrazovanja (daleko vise). Idealno, obrazovanje bi trebalo biti stvar izbora, nadogradnja licnosti, specificno za svaku individuu. Nikako uniformno. Na drustvenom sistemu je da ljudima sa razlicitim interesovanjima (sto ce u jednom momentu prerasti u znanje) omoguci da rade i doprinose. Nisu ljudi koji znaju nesto specificno zasta u nasoj drzavi nema traznje krivi zasto ne zaradjuju novac. Kriva je drzava jer je dozvolila da do toga dodje. Jer se ljudi ne hrane kultorom, nemaju potrebu za razlicitim sadrzajem.
 
Poslednja izmena:
Iskreno nikad nije ni valjao sistem skolovanja kod nas. Uvek se svodilo na ucenje lekcija napamet i onda prepricavanja iste za ocenu. Uz veliki broj predmeta (12-15). To dovodi do nepotrebnog opterecenja gde na kraju skolske godine taj klinac/klinka nista i nije temeljno ni korisno naucilo.
Mora se smanjiti broj predmeta i stvoriti smerove vec u osnovnoj skoli. Gde ce se talenti za prirodne nauke ozbiljnije usmeravati na iste. Zasto bi svi ucili fiziku? Zasto muzicko? Zasto istoriju?
Menjati sistem skolovanja je nemoguce postici za 5-10 godina kako yooyo kaze i zahteva ozbiljno menjaje sistema iz korena. A tog posla niko ne zeli da se uhvati.
Proci ce 50 godina i nisam siguran da ce se skolovanja maci sa mrtve tacke kod nas.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno