Šta je novo?

Najbolje slusalice za malo novca

Kruzni velur sa alija. Ako je kao za vece AKG, cini mi se da oni koriste 100mm.
Jeftini su, smanjice malo bas, ako kazes da ti je toplije.
Obican sundjer, memorijska pena ce da podeblja bas bez obzira na ostatak materijala.
Posto kazes da je V shtim (nisam ih cuo nikada), ako ti burgijaju glavu visoki tonovi uzmes jednu lisku toalet papira i razdvojis sve slojeve, iseces ih makazama da prekriju drajver, skines jastucic, stavis preko drajvera, vratis jastucic, slusas.

Jedan sloj da malo smanji, dva smanje malo vise, tri maksimalno....mada meni ni na jednim slusalicama, ako su mogli da se obuzdaju visoki tonovi nije mi trebalo vise od dva sloja.
 
105mm jastuci odgovaraju tim AKG/Superlux-olikim klonovima. Mogu i 110mm, oni se i lakše stavljaju na slušalice, ali imaju lufta, pomeraju se.

@Zare
Ne bi trebalo da zvuče ''plastično'', mada je i to moguće ako su povezane na neki slab, loš izvor (npr. na lošu integrušu ili slab telefon).
Meni se dešavalo da bubnjevi preko AKG K240 Sextett 600Ω zvuče pomalo ''plastično'', ali to u slučaju da su povezane na slabo pojačalo, jer su veoma zahtevne slušalice. Sa dobrim pojačalom nema tih problema.
 
105mm jastuci odgovaraju tim AKG/Superlux-olikim klonovima. Mogu i 110mm, oni se i lakše stavljaju na slušalice, ali imaju lufta, pomeraju se.

@Zare
Ne bi trebalo da zvuče ''plastično'', mada je i to moguće ako su povezane na neki slab, loš izvor (npr. na lošu integrušu ili slab telefon).
Meni se dešavalo da bubnjevi preko AKG K240 Sextett 600Ω zvuče pomalo ''plastično'', ali to u slučaju da su povezane na slabo pojačalo, jer su veoma zahtevne slušalice. Sa dobrim pojačalom nema tih problema.
Ne znam kako su radili te superlux, ali ako su kopirali konstrukciju, a ne drajver AKG uglavnom shtimuje bas sa bas portovima na unutrashnjoj strani slusalice (tamo gde chuchi uvo, uglavnom na obodima).
Da li ih prave za kineske ushi ili sta ja znam, uglavnom otvor za uvo na kineskim jastucicima bude manji nego na originalima iako je ista velicina (shiri obod).
To ume da bude zeznuto za shtim, jer pokrije jastucic te bas portove i onda se dobije jos vise basa
Tako da kod Kineza, sto veci jastucic to bolje, ako treba da se smanji bas.
 
Ima raznih jastuka na AE, od kojih neki imaju opisane dimenzije, sa sve slikama i primerima.
Problem je što se ne zna kako koji jastuci utiču na zvuk, najgora opcija (u slučaju Superlux i klonova) je ako smanje bas, dodatno ''povuku'' srednje a pojačaju visoke, što može da se desi u slučaju nekih masivnih, dubokih jastuka (posebno ako su celi od lažne kože).
U tom slučaju je potrebno modovanje sa dodatnim slojem unutrašnjeg sunđera, kao i pravljenje EQ profila. Nešto slično mi se desilo kada su mi propali stock HD7 jastuci, naručio sam 2 modela tih masivnih jastuka sa AE (hibridne i ''protein-kožne''). Sa njima je bas malo jači, zbog udaljenosti drajvera srednji su se malo povukli, a visoki postali malo naglašeniji. Tako da sam morao da ih utišam i napravim 2 EQ profila, uz dodavanje sloja dunđera (sigurno 2-3mm debljine). Na kraju je dobro sve ispalo, sada HD7 imaju još veći stejdž, tako da sam na kraju dobio umereni v-shape zvuk, sa jakim i utegnutim basom i velikom pozornicom, pa zvuče baš zabavno i moćno.
 
Nisu slušalice tog tipa da visoki probijaju uši a da bas pomera sa mesta, daleko od toga. Jesu ekstremi malo naglašeniji ali i meni koji volim otvoren ali ne oštar i naporan zvuk nisu ni malo naporne.

Što se tiče "plastičnog" zvuka to je bilo samo prvih sat-dva, posle još sat-dva rada i burn-in usviravanja to se dosta dobrim delom izgubilo. Inače sam ih slušao sa Lycia Fever DAC-om. Neka rade bar još 20-30 sati pa ću ih detalno testirati i probati i sa Terattec USB zvučnom koja nije loša.

Hvala svima za savete za jastučiće za uši, biće i zabave. Važno je da ne bude dosadno ;) .
 
Dobro veče svima. Odavno sam se na ovoj temi konsultovao sa ljudima i spram toga se odlučio za sluške (Presonus HD 7), i evo me opet istim povodom:

Presonus su mi bile super, ali kabal je počeo da prekida negde kod džeka. Stoga sam uzeo zamenski i prelemio, sad radi OK, ali kapiram da ne bi bilo loše da već sada počnem da razmišljam o zameni. Trik je u tome što ja ne čujem najbolje, koristim pomagala za sluh, pa bi valjalo da i nove ne budu baš tihe, da tako kažem. Glavna namena: muzika, filmovi, online sastanci, ništa specijalno sve u svemu, basic upotreba.

Ono što je meni zapalo za oko (kačim linkove, ne znam da li je dozvoljeno?):
Pa me zanima mišljenje iskusnijih o navedenim modelima, i šta bi najpre preporučili obzirom na ponudu/cene? Još predloga je dobrodošlo takođe - kapiram da za do ~150€ može da se nađe nešto što će dugoročno da posluži. Uzgred, uz sluške koristim i Focusrite Scarlett Solo 3rd gen i OK mi je sa podešavanjem volumea, namestim kako mi odgovara - je l ima potrebe da ubacujem pre-amp za sluške?
 
Poslednja izmena od urednika:
Beyer je dugorocan i udoban, ali zvuk ne. 770 je za rad u odredjenim situacijama ok i iako su zatvorene prijatne su za nosenje, 990 samo za igranje i nista vise.
Austrian Audio su radili konstrukciju ljudi iz AKG-a, a shtim je radio covek iz Beyer-a. Deluje kao da je bio na esidu/pecurkama/DMT.
b9e438c781be9af63f2a026206c5b729.png

M40x zvucno najbolji od svih (fali im samo sub bas), konstrukcija ti se ili svidja ili ne.
M30x nisam cuo.
HD7 mislim da zvuce bolje od svih ovih. Manje detaljno mozda, ali bolji shtim za vecinu zanrova.

Posto vecina kojih si napisao su zatvorene, ako hoces bolji zvuk preporucio bih ti Shure SRH840.
One su ravne, imaju malo podebljani mid bas, pokrivaju celokupan frekventni opseg koje ljudsko uvo moze da cuje i zvuce odlicno.
Jesu klackavi plastikaneri dok ih ne stavis na glavu, ali su izdrzljivi, moze sve da ih gura (ne treba pojacalo) i kada se stave na lobanju vise nisu klackave.
Napomena! Bolje zvuce starije SRH840, novije SRH840A imaju bolju konstrukciju, ali zvuce drugacije. Obe imaju da se kupe nove.
Fantastican primer da studijske slusalice ne moraju da budu dosadne i sterilne.

E sada, to je iz perspektive nekog ko nema ostecen sluh.
Tako da sve sto sam ti napisao, ne znam koliko ti pije vodu.
Ako imas mogucnost, bilo bi dobro da se prosetas do neke prodavnice i da ih probas.
Poneses sa sobom Scarlett i isprobas ih sve.
Jedino tako ces znati sigurno.
 
Najbolje je da neko trajno sredi taj kabl na HD7 i to je to. Nema drastično boljih slušalica, posebno ne u tom cenovnom rangu.

Audio-Technica M30x/M40x su ok - bile nekada, po starim cenama. Sada su skoro duplo skuplje i jednostavno ne vrede taj novac, posebno jer većini neće biti udobne, a i zvučno nisu bolje od HD7.
DT770 Pro su studijski alat, i za bubnjare. Zvuk je previše v-shaped, srednji su im baš povučeni, bas naglašen ali visoki ipak dominiraju. HD7 takođe imaju naglašene visoke ali bolje izbalansiran zvuk, brži i utegnutiji bas, mnogo bolje srednje i zvuče otvorenije (zbog semi-opet dizajna).
DT 990 Pro su takođe samo za studio, mada uz EQ mogu da budu ok za casual upotrebu, posebno za multimediju, filmove, elektronsku muziku itd.
Od Beyerdynamic bi najbolje bilo da pogleda DT 880 Edition (32Ω ili 250Ω, za obe verzije Focusrite je sasvim ok). Zvuk je bolji od 770/990 modela, ali generalno i dalje nije drastično bolji od HD7, bas je čak primetno slabiji, srednji malo detaljniji, a visoki skoro podjednako naglašeni. A takođe nemaju izmenljiv kabl, pa osim dizajna i mnogo boljih materijala/izrade, i nemaju neke drastične prednosti u odnosu na 4-5x jeftinije HD7.

AA Hi-X15 deluju kao promašaj za taj novac, tek najskuplji AA modeli su odlični, ali previše neutralnog zvuka za većinu casual korisnika.

Do 16k din. odličan izbor su Fostex TR-80, ali su zvučno i one najvećim delom sidegrade u odnosu na HD7. Bas je lošiji od HD7 (manje utegnut, malo sporiji i malo manje detaljan), srednji su za nijansu povučeniji (zbog dubljih jastuka na Fostex, mada u pakovanju stižu i plitki ali mi se ne sviđa kako leže na ušima), ali je ceo taj raspon srednji-visoki linearniji na Fostex nego na PreSonus, pa su (bez EQ) manje naporne za slušanje. Ipak, ne mogu da kažem da su zvučno bolje, više drugačije. Ono što je dobro kod tih Fostex je što dolaze sa 2 kabla (sa lock funkcijom) i što su po materijalima i izradi više premijum od PreSonus.

Od modela sa otvorenim dizajnom, za 16k din. mogu da se nađu AKG K612, koje su odlične ali je kabl fiksni, i verovatno su previše neutralnog tjuninga za casual korisnika, mada ok reaguju na promenu EQ.
Na KP do 160€ mogu da se nađu i Fidelio X3, ali je bedak što stižu sa 2 kabla od po 3m, nema logike da jedan nije kraći (do 2m najviše), a najveća mana je što ne postoje originalni fabrički zamenski jastuci za X3, dok aftermarket totalno menjaju zvuk u odnosu na stock.
Dobar izbor bi bile Fidelio X2 HR, ako se pojave na KP do 150€. One su zvučno nekako najlogičniji izbor posle HD7. Takođe nemaju zamenske fabričke jastuke, ali im aftermarket bolje leže/manje menjaju zvuk nego što je to slučaj sa X3.
 
Poslednja izmena:
Hvala najlepše na ovako detaljnim odgovorima!

Moram da priznam da sam i sam razmišljao sinoć nakon što sam napisao post, a u vezi sa HD 7. Meni one zapravo zvuče super. Jasno, ja uopšte nisam u audiofilskim/hi-fi vodama, ali za većinu situacija gde sam ih koristio (muzika, filmovi, igrice, poslovni sastanci....) stvarno ne mogu da se požalim na zvuk.

Ipak, sluške su plastične a i sa mnom su prešle stotine kilometara levo-desno što je ostavilo malo traga na njima, pa sam se zapitao može li se naći backup/zamena za njih: all-arounder sluške, da budu glasne, čisto za svaki slučaj. Idealno ako mogu biti nešto kvalitetnije urađene, pored toga da su zvučno u istom pravcu kao HD 7, što će reći dovoljno fleksibilne za svakodnevnu upotrebu u različitim situacijama, jer studijska upotreba za mene nije relevantna.

Otud moje pitanje, ali da, uprkos tome što u Novom Sadu nisam našao nikog ko je voljan da se bakće sa lemljenjem kabla/popravkom, uvek imam opciju da jednostavno kupim nove HD 7 i ćao zdravo.

Što se tiče ovog otvorene/polu-otvorene/zatvorene, kapiram da je poželjno da ne smeta ljudima oko mene (npr. upotreba u kancu), pa mi se otud čini da otvorene otpadaju? Mislim, ja bih zvuk naštelovao (čitaj: pojačao) kako mi odgovara pa otud bojazan da ne pravim kakofoniju u krugu od par metara oko mene, ili možda tripujem? Sorry ako lupam, nije moj fah.

I takođe mi znači što smo onu inicijalnu listu koju sam okačio profiltrirali. Da sumiram, ispada da u obzir za eventualnu probu i kupovinu dolaze: SRH840, Fostex TR-80, AKG K612, Fidelio X3 i specifično obratiti pažnju na X2 HR. Ako BD u odnosu na nekoliko puta jeftiniji Presonus ne nudi nikakvo značajno poboljšanje, onda bih ih preskočio.
 
Najsigurnije i najisplativije je da ponovo kupiš HD7, ili da neko trajno i kvalitetno popravi kabl na postojećim.
Jednostavno, nijedne od nabrojanih slušalica nisu drastično bolje zvučno, i to mogu da potvrdim na osnovu 10+ godina korišćenja HD7, i ulaganja u skuplje slušalice. Kao deo hobija, ima smisla trošiti novac na ovaj način, ali realno i nema neke potrebe.

Što se tiče ovog otvorene/polu-otvorene/zatvorene, kapiram da je poželjno da ne smeta ljudima oko mene (npr. upotreba u kancu), pa mi se otud čini da otvorene otpadaju? Mislim, ja bih zvuk naštelovao (čitaj: pojačao) kako mi odgovara pa otud bojazan da ne pravim kakofoniju u krugu od par metara oko mene, ili možda tripujem? Sorry ako lupam, nije moj fah.
HD7 su semi-open (poluotvorenog) dizajna, tako da to treba da ti bude referenca. Ako ti one nisu pravile problem u kancelarijskom okruženju (mislim na izolaciju u oba smera), onda je to razlog više da ih popraviš ili kupiš nove HD7.
Fidelio X2 i X3 su otvorenog dizajna, tako da im je izolacija u oba smera sigurno za 30-40% lošija. Npr. na jačinama zvuka, pri kojim HD7 nisu smetale kolegama na poslu, X2 i X3 veoma lako mogu da smetaju, gotovo sigurno zvuk iz njih više ''curi'' u okruženje.
Ovo važi i za AKG K612 Pro, kao i za sve ostale koje su potpuno otvorenog dizajna. Kod poluotvorenih slušalica, izolacija je sve bolja što su ti otvori iza drajvera manji, pa npr. Fostex TR-90 bolje izoluju od HD7, iako su zvanično oba modela semi-open.
TR-80 izoluju još bolje, kao i većina slušalica zatvorenog dizajna, ali takva konstrukcija donosi više mana nego prednosti, iako su TR-80 same po sebi odlične za taj novac.

Da ne dužim, najviše ti se isplati da zadržiš i popraviš HD7, ili da kupiš nove. A ako hoćeš da probaš neke malo bolje, lepše i kvalitetnije izrađene slušalice, onda treba naći neke koje opravdavaju razliku u ceni, a nude izolaciju barem kao HD7 (zbog posla).
 
@hsv.stoned

Sve jasno. Puno hvala na konstruktivnom odgovoru!
Kapiram da ću onda za sada i uraditi tako. Tim pre što (istina, kao potpuni noob) ne nalazim konkretnu manu zvuku koji pružaju HD7.

A ako hoćeš da probaš neke malo bolje, lepše i kvalitetnije izrađene slušalice, onda treba naći neke koje opravdavaju razliku u ceni, a nude izolaciju barem kao HD7 (zbog posla).
A čisto iz radoznalosti i ako budem u prilici u nekom narednom periodu, voleo bih da te pitam da li tebi i ostalima na temi pada na um neki konkretan model u tom smislu, sada kada smo HD 7 postavili kao "baseline" i referencu? Šta bi moglo da se nađe kao upgrade u tom smeru? Čisto onako da imam u vidu, slobodno dajte predloge, budžet neka ne bude ograničavajući faktor.

I takođe, sve najbolje u Novoj godini!
 
Poslednja izmena:
Otvoreno/polu-otvoreno mrka kapa.
Otvorene, a da nisu nenormalno skupe zvucno jedino superiornije su AKG K245.
Ali sto se udobnosti tice su losije. Plitki jastucici i kabl koji prenosi zvuk u dodiru sa telom (mikrofonija).
Sve ostalo otvoreno/polu-otvoreno da pokrivaju sve frekvencije su nenormalno skuplje ili zahtevaju jos nesto dodatno (pojacalo, modifikaciju, EQ, sta god).

Sistem kljuc u ruke od otvorenih/polu-otvorenih mi nista ne pada napamet da su slicne kao HD7.
Sennheiser HD6** ispustaju brdo zvuka (cuju ljudi okolo), imaju blago podebljan bas od 100-200 Hz i onda samo puf....nestane (zvuce kao da su vokali i instrumenti u prvom planu, onda iza njih stoje visoki tonovi i taj 100-200Hz bas, i onda tiho-tiho iza njih se jedva cuje ostatak basa).
DT880 i X3 su slican cvarak, samo zvucno moguce uvredljive od slucaja do slucaja zbog 9-10k uzvishenja.
DT880 imaju barem bolju sub bas ekstenziju nego HD6** i X3, ali je i dalje dobrih 4-5 decibela izpod onog sto bi bilo optimalno.
Generalno kod svih otvorenih/polu-otvorenih fali sub bas.
Zato sam se toliko prijatno iznenadio sa AKG K245.

Zatvorene ima da se biraju, ali do glave ipo je sto bi gosn. @hsv.stoned rekao sve "sidegrade".
Ili ako nije "sidegrade" nije dovoljan "upgrade" za 3x vecu lovu.
Sennheiser HD280 pro su zvuchno ok, ali plastikaneri koji stezu lobanju i izoluju neverovatno.
Shure SRH840 su dobre, ali su klackavi plastikaneri.
AKG K361/371 zvucno dobre (shtim), ali isto kilava konstrukcija (imali su problema sa QC/QA sa K371, trebalo bi da su resili).
Sony izbegavati, troshe se brze nego druge. Drajveri se troshe, gube bas vremenom (7506 i CD900).

Kod zatvorenih pravis druge ustupke.
Osecaj vakuma, zagrevanje ushiju, manji stejdz itd itd itd.

Odreshena kesa? Zatvorene? Bez EQ-a/Modifikacija?
Mozda E-Mu Teak.
500-tinak necega.

Za mesec dana kada mi stignu jastucici i kabl za K245, ako nadjem neku varijantu da se zvuchno ne menjaju, a da budu udobnije prenecu utiske.
 
Ove HD7 znaci nude jako dobar zvuk za jako povoljnu cenu ? Nisam imao vremena da ih poslusam kad sam pazario K92 . Bio je jedan izlozeni primer ali ko zna koliko je to ruku proslo pa su izgledale ofucano. Sad me kopka da uzmem i njih pa da uporedim sa K92.
 
Kako si zadovoljan sa K92?

Pitanje za sve, koji je red cena (ili modela) koji se isplati uzeto posle HD7? Da li npr. AKG K702 ili K240 MKII vrede tih 100-tinak evra.
 
@Uriel
Svrati do te prodavnice i probaj ih pre kupovine, ali vidi da budu povezane na neki dobar izvor, jer preko nekih telefona neće zvučati ubedljivo.

Hajp o HD7 je potekao sa ovog nemačkog foruma, gde ih je neki lik poredio sa HD800 i još nekim tadašnjim flagship slušalicama.Naravno, to je preterivanje, ali ipak 10 godina kasnije (i posle niza slušalica srednje klase) deluje da i nije baš totalno preterao u tom zaključku.
Ja još nisam kupio slušalice koje bi HD7 poslale u penziju, sve se svodi na manja poboljšanja zvuka (pre svega u tehničkom smislu) i poboljšanja kvaliteta materijala, i lepši dizajn. Po kvalitetu basa, srednjih tonova, pozicioniranju i stejdžu, lagano pripadaju klasi 4-5x skupljih slušalica.
Visoki tonovi imaju tu neku ''zvonjavu'', posebno oko 4-6kHz, i svakako tu premijum slušalice dolaze do izražaja, ali posle EQ korekcije i pri casual preslušavanju ta mana i nije toliko izražena.

E sad, ovo što pišem važi za prvu verziju HD7, koje sam kupio 2013. godine. Od 2015. godine su redizajnirali te slušalice, pa su otvori iza drajvera drugačiji, kao i jastuci. Tako da je i zvuk drugačiji u određenoj meri. Navodno zvuče malo toplije, zbog pojačanog mid-high basa, ali istovremeno i malo manje detaljno, da ne kažem malo muljavije od prvih HD7, koje su imale fantastičan prelaz iz čistog, utegnutog basa preko ravnih srednjih tonova. Ali čak i da su te nove HD7 malo lošije od starih, i dalje se itekako isplate, ne postoje bolje slušalice za taj novac, osim sličnih Superlux i iSK.
Kako si zadovoljan sa K92?

Pitanje za sve, koji je red cena (ili modela) koji se isplati uzeto posle HD7? Da li npr. AKG K702 ili K240 MKII vrede tih 100-tinak evra.
K702 su tehnički bolje od HD7, ali to ne znači da će ti zvučati bolje, tačnije zabavnije, posebno jer imaju slabiji bas. Uz to, K702 imaju veoma neudoban headband, sa bukvalno kramponima koji ''mrcvare'' skalp glave. Moguće da novije verzije imaju normalan headband, ali je problem što mnoge domaće prodavnice imaju lagerovane stare K702. Za taj novac su bolje AKG K612 Pro, ali one su baš neutralne i mnogima će zvučati dosadno zbog toga.

K240 MK2 je pitanje da li su i tehnički bolje od HD7, jedino su bolje po kvalitetu materijala i po tom subjektivnom osećaju da se poseduju original AKG slušalice, a ne plastični Superlux klon sa USA PreSonus potpisom.

Do sada sam kupio legendarne retro AKG K240 Sextett, Fostex TR-90, Sennheiser HD 650, Beyerdynamic DT 900 Pro X, i nijedne od tih slušalica nisu oduvale HD7 i poslale ih u penziju, kao što sam to planirao.
Jesu tehnički uglavnom malo bolje od HD7 ali ne na svim poljima, npr. HD7 imaju bolji bas od svih, osim od DT 900 Pro X, tu je teško proceniti koje su bolje. Imaju bolji stejdž i bas od HD 650.

Tako da na kraju, tek posle 10 godina razumem taj inicijalni hajp, jer je u to vreme ponuda slušalica bila mnogo slabija nego danas, a neke od ovih slušalica su bile tadašnja flagship ponuda.
Jedino gde se baš primeti razlika je u kvalitetu materijala, tu HD7 zaostaju za svim modelima koje sam naveo. DT 900 Pro X imaju i vrhunsku završnu obradu pa su u poređenju sa HD7 kao enterijer automobila od 100k € u poređenju sa nekom plastičnom Dačijom.
Ali je dobro što su HD7 žilave i tajne, pa rade i posle 10 godina i sigurno 30-ak padova.
 
Poslednja izmena:
@hsv.stoned

Sve jasno. Puno hvala na konstruktivnom odgovoru!
Kapiram da ću onda za sada i uraditi tako. Tim pre što (istina, kao potpuni noob) ne nalazim konkretnu manu zvuku koji pružaju HD7.


A čisto iz radoznalosti i ako budem u prilici u nekom narednom periodu, voleo bih da te pitam da li tebi i ostalima na temi pada na um neki konkretan model u tom smislu, sada kada smo HD 7 postavili kao "baseline" i referencu? Šta bi moglo da se nađe kao upgrade u tom smeru? Čisto onako da imam u vidu, slobodno dajte predloge, budžet neka ne bude ograničavajući faktor.
Teško je odgovoriti na ovo pitanje. Verovatno se najviše isplati ugrabiti negde Fidelio X2 HR na sniženju (89-99€ u EU), jer su to slušalice koje zvuče zabavno, a i deluju lepše i prestižnije od HD7. Ali je pitanje da li su zvučno bolje ili samo drugačije.
 
Ovde je problem što se stalno pominje HD7 koji više ne može da se kupi a svira drugačije od onog koji je u prodaji. Ali tako je kako je ;) .

Slučano naletim na interesantan uporedni test Superlux HD681 i AKG K240 Studio. Po meni očekivana razlika u kvalitetu zvuka. Superlux "hvata" na naglašen bas i to je to manje-više. Sam zvuk, boja, prirodnost, punoća je daleko na strani AKG-a. AKG pokaže kakav je stvarno snimak a Superlux ga ulepša i naglašenim basom sve prekrije. E sad šta ko više voli je neka druga priča a to bira svako za sebe. A i pitanje je kakav je bio izvor zvuka. Možda bi neki drugi test bio drugačiji.
Još nisam ozbiljno slušao HD681 posle usviravanja, ne stižem na red od obaveza a najviše od deteta :D.

 
Razlika između starih i novih HD7 postoji, ali ne verujem da je toliko drastična.
Ovo je review nove verzije: https://www.head-fi.org/showcase/presonus-hd7-professional-monitoring-headphones.15204/

U slučaju HD681 je još komplikovanija situacija, jer postoji nekoliko zvučnih profila tih slušalica, u zavisnosti od serije, godišta. Na HF sam negde video listu i poređenje, kako koja verzija zvuči.
Bilo je tu i totalno v-shaped verzija 681 (rekao bih da su 681 sa snimka koji si postavio totalno v-shaped), ali i mnogo neutralnijih, koje su bliže HD681b i HD681b modelima. A HD7 i HD681b su slične po zvuku.
Tu je i primer Innerfidelity testa, gde je autor zaključio da su HD681 neutralnije od HD668b: https://www.stereophile.com/content/superlux-hd-668b-and-hd-681-headphones-page-2
Što je još jedan dokaz da postoji nekoliko verzija HD681.

K240 studio su retro klasik, ali imaju tjuning koji će većini casual korisnika biti dosadan, ili čak naporan, zbog slabijeg basa i naglašenih srednjih tonova. Potrebno je i dobro pojačalo za te slušalice.
Od tih starih AKG, K240 Sextett (posebno EP i MP) su mnogo bolji izbor za uživanje u muzici. Jesu tehnički malo bolje od HD7, i tu pre svega mislim na punije, prirodnije srednje tonove. Na tom polju su i dalje jedne od najboljih slušalica ikada. Ali npr. bas nije bolji od HD7 (ne mislim na jačinu basa, nego je malo manje detaljan i utegnut, sub-bass je slabiji), a visoki tonovi možda jesu za nijansu bolji ali i oni su oštri. I stejdž je na strani HD7, pozicioniranje im je slično.

Problem je to što Sextett zahtevaju moćno pojačalo (preporučuju se lampaška) da bi zvučale vrhunski.
 
Poslednja izmena:
Da ove 681 sa snimka su baš V shaped i ni malo ne zvuče kao 681 koje imam. Izgleda da tu ni sami Kinezi ne znaju šta su i kada pravili mada snimak može da bude interesantan neiskusnijim članovima da procene šta više vole i na koju stranu da krenu.
 
Zbog toga je sigurnije kupiti HD668b, bar kada je Superlux u pitanju.
Još pre 7-8 godina je bilo nekih najava da će početi prodaja MK2 verzije tih slušalica ali na kraju ništa od toga.

nZ4zMTM.jpg
 
Poslednja izmena:
Da li je neko imao prilike da poslusa novu X verziju Grado slusalica(SR60x,SR80x...)?
 
Po meni best sluske za rock za 100€. Build kvalitet horor, braided kabl je po meni gori od prethodnog koji je bio kao kabl od fena za kosu 😅
Veoma lagane za moding/popravku.
 
Trebaju mi neke on ear sluske za vezbanje Bass gitare po kuci, dakle sluske u pojacalo i to je to. E sad dao bih nekih 6-7k jer je cisto za kucno vezbanje dok deca spavaju. Gledao sam JBL tune seriju koja je BT ali ima i kabal u pakovanju, ali sam siguran da za te pare(mozda i manje) ima boljeg izbora. Nije preduslov da budu i BT ali bilo fino
 
JBL jednom u x godina napravi slušalice koje su best buy u svojoj klasi.

U tom rangu pogledaj iSK, Samson, Superlux (zatvorenog-closed back dizajna, zbog izolacije). Postoji mogućnost da do 8k din. nalete i neke polovne AKG K(xxx) ili Beyerdynamic DT, ali za te pare su obično u pohabanom stanju, što znači da je potrebno dodatno ulaganje u jastuke (od 10-30€, u zavisnosti da li su kineski sa AE ili originalni, a preporuka je da budu original).
 
Posle ovoliko hvaljenja HD7 kupio iste polovne za 2500din i odusevio se . Nisam imao neke istancane dosad. Hteo sam uzeti Raizer Kaira Pro za xbox, ali cena posle praznika skocila sa 78eu na 126 eu.
Nedam 😁

 
Trebaju mi neke on ear sluske za vezbanje Bass gitare po kuci, dakle sluske u pojacalo i to je to. E sad dao bih nekih 6-7k jer je cisto za kucno vezbanje dok deca spavaju. Gledao sam JBL tune seriju koja je BT ali ima i kabal u pakovanju, ali sam siguran da za te pare(mozda i manje) ima boljeg izbora. Nije preduslov da budu i BT ali bilo fino
On ear Beyer DT240. Zvanicno su "over ear", ali su malecke pa vise budu on ear. Zatvorene, zvuce super, imaju dobar bas, nisu za produkciju, ali za vezbanje i za slusanje muzike su bombona.
Ima ih za 6-7 somica nove po prodavnicama.

Over ear zatvorene, do 7k da sam imao/probao mi ne pada nista napamet da valja.
 
Beyer Dt 240 sam nasao samo jedne na KP. Bas ih nema u srbiji.

Izbor se za sada svodi na:
Jbl tune 500
Samson Sr850
Superlux HD681
PreSonus HD7

Ako je neko imao sanse da isproba neke od ovih pa da prenese utiske. Trebaju mi 90% vremena za vezbanje bass gitare u stanu, planirao sam neke BT koje imaju mogucnost postavljanja kabla za vezbanje bass-a a bt da ih nosim kada sredjujem stan. Ali to je za ove pare izgleda neizvodljivo
 
Trebaju mi neke on ear sluske za vezbanje Bass gitare po kuci, dakle sluske u pojacalo i to je to. E sad dao bih nekih 6-7k jer je cisto za kucno vezbanje dok deca spavaju.
Kao što napisah iznad - gledaj modele zatvorenog (closed-back) dizajna, zbog izolacije u oba smera.
JBL smeće otpiši, kao i BT u tom cenovnom rangu.
A sve ostale koje si naveo su otvorenog (tačnije poluotvorenog dizajna), odlične jesu za taj novac ali im izolacija nije dobra, i zvuk će svakako da ''curi''.

Imaš iSK HP-980 za 4933 din. na sniženju, to je odlična cena za te slušalice. Godinama su koštale 6-7k din.

Pogledaj i ostale, mada mi deluje da se HP-980 najviše isplate trenutno.
Samson SR950 (iste kao Superlux HD669)
Superlux HD660
Samson SR880
Samson SR990
 
Poslednja izmena:
Beyer Dt 240 sam nasao samo jedne na KP. Bas ih nema u srbiji.
Ima ih na vise mesta, ali svakako nije stvar koja se prodaje na istom mestu gde imas da kupis i mikser i televizor i usisivac.
Za 7000 ih imas u Skaju. Nema ih na sajtu, ali bi trebalo da ih imaju na stanju posto obnavljaju oglas stalno na KP.
Ima ih i na drugim mestima, ali tamo su oko 11+k, sto im je regularna (preporucena) cena.
 
Nazad
Vrh Dno