Šta je novo?

Kupovina avio karte putem interneta

unnamed

Slavan
Učlanjen(a)
18.06.2005
Poruke
533
Poena
320
Imam nekoliko pitanja u vezi navedenog.
  • Da li mogu slobodno da koristim bilo koji od globalnih pretrazivaca letova (svi oni ce me svakako na kraju redirektovati na sajt neke druge kompanije gde ce se izvristi sama kupovina)?
  • Kada recimo putujemo iz Srbije za Holandiju a povratak kasnije bude na primer iz Belgije za Srbiju, da li je putem online kupovine to moguce izvesti iskljucivo kao dve odvojene karte u jednom smeru? Da li u ovakvim situacijama ima smisla da se kontaktira neka od agencija radi ponude?
  • Da li je "povoljnija" cena povratne karte iskljucivo u slucaju kada se ista avio kompanija angazuje i u odlasku i u povratku?
  • Da li angazovanje agenta iz neke agencije moze da dovede do nize cene u odnosu na online kupovinu (uz uracunatu njihovu proviziju)?
 
Ja uvek biram direktno sa web sajta avio kompanije.
Sajtovi koji pretrazuju sve letove rade komisiono i imaju neki dil od prodaje, i moguće da se dodatno ugradjuju..
Proveri koje kompanije lete sa destinacije na destinaciju koju zelis i idi na njihov web site.
Za evropske destinacije, najpovoljniji su ti Wizzair i Ryanair.
 
Ali ako su razlicite kompanije u odlasku i u povratku onda pretpostavljam da je jedino moguce kupiti vezanu kartu na nekom od tih posrednickih sajtova (na primer iskacu mi neki eDreams i Opodo). Posto bi tako trebalo da je cena niza u odnosu na to da se kupe dve karte za oba smera, svaku na sajtu maticne avio kompanije.
 
Nađeš na Opodu ili SkyScanneru karte za let, pogledaš ko je avio prevoznik, odeš na sajt njihov, pogledaš cene i uporediš gde je jeftinije. Obrati pažnju da na Opodu npr. gledaš normalne cene a ne cene kao Prime-cene jer je članarina na Opodu 70e godišnje.
 
Radio sam juce neku analizu. Na Opodu je recimo za svega 25e nize od cena koje bih dobio da odem na oba maticna sajta avio kompanija i da direktno kupim tamo karte, sto nije neka razlika.

Ako dobro rezonujem nema prepreka da kupim direktno karte online putem sajta Lufthanse/KLM-a? To je potpuno isto kao da karte kupujem u njihovom predstavnistvu.
 
Da, karta uzeta online ima istu težinu kao da si kupio kod predstavnika. Poželjno da ih odštampaš mada na dosta aerodroma ni to nije neophodno, završiš sve preko telefona.
 
Da, svejedno je gde kupuješ...

Ali generalno, ako želiš da prođeš najjeftinije moguće, situacija je komplikovana, i što je najgore, nije dosledna. Menja se sve to vrlo brzo.

Prvo što je bitno jeste da li letiš jednim letom negde gde ima direktnih letova, ili negde dalje, gde moraš ići na vezane letove. Nabavka karata je skroz drugačija u ove dve opcije.

Vezivanje letova je ponekad moguće samo ako ideš preko globalnih pretraživača i sličnih posrednika. Kompanijski sajtovi će ti ponuditi njihove vezane letove ili njihove code share partnere, ali neće ponuditi letove drugih kompanija koji ti se pogodno nastavljaju sa međuaerodroma. To je moguće samo preko globalnih air ticket prodavaca.

Ti možeš preko tih globalnih istražiti koji vezani letovi postoje, pa onda da probaš direktnom kupovinom da kupuješ karte za pojedinčne letove. Ali tada možeš imati problem baš sa vezivanjem, da ne možeš odmah na polaznom aerodromu da čekiraš let do konačnog odredišta. To ponekad bude baš komplikacija, i treba izbegavati. I vrlo retko je zaista jeftinije.

Ako imaš direktni let nekim low cost, onda je uglavnom najpovoljnije da kupiš kod njih kartu (pazi na sitna slova oko dozvoljenog prtljaga, mutljage su oni...)
Ali dešava se da neki let sa presedanjem bude čak i jeftiniji od nekog direktnog, ako kupuješ dovoljno ranije.

...

Uglavnom, koristi globalne pretraživače da istražiš šta od letova postoji. Računaj da se kod tih globalnih ponekad NE izlistavaju PONEKI low cost letovi.
Pokušaj da iste letove nađeš direkt na sajtovima avio kompanija.
Kupuj karte što je ranije moguće. Par meseci ranije bi bili idelano.
Tokom pretrage, dozvoli (organizuj se tako), da biraš letove par dana pre ili posle željenog datuma. Može biti znatno jeftinije.
Razmisli o putvanju u obližnje gradove. Npr. ideš u Amsterdam?!? Koliko se sećam, za Holandiju imaš jeftin let u Roterdam. Od Roterdama do Amsterdama imaš voz koji stiže za oko jedan sat.

...

...pre 7-8 godina, žena i ja leteli na Siciliju, sa Sicilije na Maltu, pa sa Malte nazad u Srbiju.
Let Srbija-Sicilija bio Lufthansom preko Minhena. Bukirali ga 4 meseca ranije. U tih par dana dok smo se razmišljali, cena skočila oko 15%. Plus što smo umesto 2,5 sata u Minhenu, morali prihvatili čekanje od 9 sati u Minhenu (raniji let bio popunjen). Sve to se promenilo sa samo 3-4 dana, 4 meseca pre leta?!?
(BTW, proveravao sam opet kasnije, ta veza nije ni nuđena nekih 20-ak dana pre leta, već pretraživači nudili nešto preko Rima, jedno 50% skuplje)

Ok, u Minkenu u tih 9 sati otišli do grada, pili pivo, jeli kobasice, obišli grad, potrošili paraaa...

A Sicilija-Malta?!? Imali smo ideju da idemo brodom. To se na kraju pokazalo jako nepovoljno, pa smo i to išli avionom, let od oko 40min.
Kupili karte 15-ak dana pre leta, i bile skuplje od leta Lufthansom Srbija-DE-Sicilija. :(
 
Poslednja izmena:
Ti možeš preko tih globalnih istražiti koji vezani letovi postoje, pa onda da probaš direktnom kupovinom da kupuješ karte za pojedinčne letove. Ali tada možeš imati problem baš sa vezivanjem, da ne možeš odmah na polaznom aerodromu da čekiraš let do konačnog odredišta. To ponekad bude baš komplikacija, i treba izbegavati.
Posto nema direktne linije ka zeljenoj destinaciji mora da se preseda. Ali je ista avio kompanija za oba leta (iz Srbije ka aerodromu presedenja, sa aerodroma presedanja ka ciljanom gradu).
U povratku bih putovao iz drugog grada, isto sa jednim presedanjem, ali sa drugim avio prevoznikom.
 
Pa eto onda, vrv i znaš koja je kompanija u pitanju.

Nemaš mnogo izbora.
Pogledaš ponudu kod globalnih, i direkt na sajtu kompanije. Mož' biti da kod globalnih bude i nešto jeftinije.

Povratna uglavnom nije moguća ako nisu iste relacije, pa još ako nisu iste kompanije, naravno da nema popusta.

Gde ideš? Razmisli i da kombinuješ avion-voz.
 
Ranije je bilo da si imao dosta jeftinije letove iz Budimpeste, Temisvara nego iz Bg-a. Pa se vise isplatilo da se ide do Budim.....Ne znam kako je sada, ali to moze biti jedna od opcija kada se traze karte.
Kupovali smo karte pre mesec dana za Qatar u novembru. I situacija se menjala iz casa u cas bukvalno. Razlika je u jednom danu pri bukiranju je preko 300 eur. Tako da klizni datumi su uvek pozeljni. Nasli smo karte preko oficijalnog sajta ali nasli smo i preko nekog globalnog, i cena je bila jeftinija jedno 30-ak eur.Sad sve zavisi od datuma i destinacije.
 
A ako su vezani letovi preko iste kompanije onda ne razmišlja ni o prtljagu, preda na polasku a preuzme na dolasku. Ovako ako je sve razdvojeno moraće možda i o tome da razmišlja i uračuna vreme.
 
Ne mora biti ista kompanija, ali moraju biti odjednom zajedno bukirani svi vezani letovi.
Dakle, da se karta za vezane letove kupi preko global ticket prodavaca kao jedna rezervacija.

Tada prtljag predaješ na početku prvog leta, a preuzimaš na krajnjoj destinaciji bez obzira koliko kompanija učestvuje u prevozu.

Ako sam odvojeno kupuješ pojedinčne letove na koje presedaš, moraćeš vrv da se sam petljaš sa prtljagom.
...ne znam, možda i to nešto uznapredovalo?!? Nisam tako nikada leteo... :unsure:
 
Naleteo sam ranije na tu informaciju da bi trebalo koristiti inkognito sesiju. Nije mi problem oko prtljaga, idem na sestodnevni put, samo rucni prtljag imam.
Gledao sam koliko se razlikuju cene kada se unese multi city na tim posrednickim sajtovima. Nije to nesto puno jeftinije u odnosu kada se pogledaju cene karata na maticnim sajtovima avio kompanija. Nekada budem redirektovan na sajt avio kompanije a nekada na neku posrednicku platformu. Negde sam primetio da stoji napomena "Self transfer". Pretpostavljam da je to taj slucaj kada prtljag ne ide na krajnju destinaciju iako su ta dva leta "vezana".
 
Još jedna bitna stvar. Preliminarne cene gledati iz inkognito moda u pretraživaču, pošto ako gledaš sa iste IP adrese više puta isti let, skočiće cena.

Raste cena za sve ili samo za osobu koja je više puta gledala sa iste IP adrese?

Ovaj mit, da cena raste samo onome ko više puta šalje zahtev za određeni pravac, čuo sam i ja, ali nisam siguran da jeste istina.

Istina jeste da kada god gledaš cenu karte, ona zna da bude drugačija, uglavnom skuplja. Ali reklo bi se da to ima veze sa približavanjem datuma putovanja, sa punjenjem aviona, a i generalno sa interesovanjem za određeni pravac. Znam da globalni prodavci prate ukupnu prodaju karata prema određenim pravcima i u skladu sa time koriguju cene.

Mada, bilo bi zanimljivo ispitati i tu stvar sa inkognito modom, sa nekoliko računara paralelno, neki inkognito neki u izloženom modu.
 
Hvala na odgovoru.

Ja sam za Wizz Air primetio da cena karte nema veze sa približavanjem leta. Raste i pada nasumično. Kupim kartu, onda posle X dana bude jeftinija, pa onda ista, pa skuplja...
 
U zadnjih par godina sam bar 50 puta kupovao karte za Wizz Air iz njihove aplikacije, neko moje mišljenje je da je karte najbolje kupovati 6-7 nedelja pre samog leta ( letovi su DE-SRB i obrnuto ). Ne mora uvek da bude tako ali u većini slučajeva jeste.
 
Može se baciti pogled i na volotea.com
 
Kupovina preko globalnih pretraživača, kao što je i rečeno ovde, može da znači povoljniju kartu. Nekada i jedini način kada se vezuju letovi sa više presedanja i sl.
Minus je značajno komplikovanija procedura da se karte i letovi promene. Ako tako nešto zatreba, onda je to i jako skupo, obično dosta skuplje nego kada se kupuje direktno od avio kompanije.
Imao sam slučaj da sam kupio pogrešnu kartu od AirFrance (tačnije, kartu bez prtljaga). Oni imaju (ili bar su imali) opciju da se u prvih 24h karta otkaže i vraćaju 100% novca. To sam iskoristio i kupio ispravnu kartu. Imao sam slučaj i sa Turkish Airlines da mi vrate celokupan iznos kada su promenili broj i vreme leta jer mi to vreme nije odgovaralo.
Takve stvari verovatno koštaju dosta kod posrednika, treba i dosta živaca, pa u skladu sa time i proceniti da li je dovoljna ušteda u startu.
Ja sam samo jednom koristio Cheap-O-Air za kupovinu karata, jer je ušteda bila značajna zbog načina vezivanja letova.
Prošle godine tokom korone uglavnom svi avio prevoznici su dozvoljavali izmenu datuma bez neke naknade. Ne znam kako je sa posrednicima po ovom pitanju.
 
Primetio sam da postoje tri varijante karte (na primeru Lufthanse kod koje sam gledao). Najjeftinija koja ne omogucava nikakve promene, nema odabira sedista i samo rucni prtljag. Nesto skuplja karta (mozda za 3.000 dinara) koja obuhvata i cekirani prtljag i mogucnost odabira sedista i neku vrstu naknadne korekcije. I treca varijanta koja nudi vise fleksibilnosti.
 
Gotovo uvek je tako kod tih standradnih avio kompanije (onih koje nisu low cost). Fleksibilnost naravno košta. Sa druge strane, odabir sedišta na kratkim letovima po Evropi je za mene bacanje para. Isto kao i prioritet prilikom ulaska u avion; poneki i to nude za određenu cenu. Da uđeš u tunel par desetina sekundi ranije...
Treba gledati karte i za biznis klasu, jer u retkim slučajevima ume da se desi da biznis klasa bude i jeftinija. Imao sam takav slučaj baš sa Lufthansom.
Ko putuje u Nemačku Lufthansom, može da pogleda i za opciju Rail&Fly, odnosno da za nekih 60eur kupi kartu koja važi za sve vozove u Nemačkoj (na dan putovanja i naredni dan, kao i dan pre povratnog leta i na dan povratnog leta). Tu spadaju i ICE vozovi. https://www.lufthansa.com/tr/en/rail-and-fly
To je po meni odlična stvar za ljude koji planiraju da putuju do nekog drugog mesta u Nemačkoj.
 
Poslednja izmena:
Primetio sam da postoje tri varijante karte (na primeru Lufthanse kod koje sam gledao). Najjeftinija koja ne omogucava nikakve promene, nema odabira sedista i samo rucni prtljag. Nesto skuplja karta (mozda za 3.000 dinara) koja obuhvata i cekirani prtljag i mogucnost odabira sedista i neku vrstu naknadne korekcije. I treca varijanta koja nudi vise fleksibilnosti.
Da, sve kompanije imaju standardne pakete od economy, premium economy, itd. Uvek gledajte da li i koliko prtljaga je uključeno.
 
Te karte bolje da ne uzimaju tokom naredna 3 meseca, jer će tada biti mesečnih karti za samo 9€, a važe za sve vozove.

Izvor: https://www.bahndampf.de/angebote/oepnv-9-euro-ticket-2022#:~:text=Vom 1. Juni bis 31,drei Monate lang erhältlich sein
To je super. Ja bih onda uzeo i jednu i drugu :), naravno u zavisnosti koliko daleko putujem od grada gde je aerodrom. Ova karta od 9eur mesečno je više za lokalni prevoz (autobusi, tramvaji, s-ban, regio voz). Ne važi za IC/ICE vozove. Ako se putuje malo dalje, za mene lično je smaranje ići vozom koji nije ICE :)
 
Poslednja izmena:
Još jedna stvar, karta u jednom pravcu je ponekad i duplo skuplja nego povratna, ili akcija na kartu vrlo jeftina u jenom pravcu ali da bi se vratio nema jeftinih letova i akcija pa karta u povratku koš više nego da je uzeta karta u oba pravca odjednom. Kao što NSHappy reče cena karte se povećava sa sa datumom približavanja datuma leta. Do sad nikad nisam kupio kartu u fizičkom obliku već samo online. Dobro obratiti pažnju na dužinu leta :). Nekad je let i više dana. Žena i ja hteli kroz neku akciju da letimo u Španiju na par dana, kada smo videli akciju karta, za nju i mene, bila 50e u jednom pravcu ali let je trajao 49 sati.
 
Nazad
Vrh Dno