Šta je novo?
Jos da nije u pitanju Britanski IT news sajt :)
 
Nekako mi je apsurdno da su igre stare i preko 10 godina kompleksnije od ovih novih igra. Mada to opet vise govori o kunzumentima nego o proizvodjacima. Zato sada imamo igre sa milion DLC-eva, day 0 zakrpe, alfe koje se napalcuju vise od gotovog proizvoda itd. Mislim realno gledano ako potrosacima bacis govance i oni to prihvate logicno je da sledeci put bacis malo vece govance :d Samo ga lepo upakujes :-devil-:

To se zove tržišna strategija.
Kompanija u kojoj sam radio gledala je samo kako da nudi ono najjeftinije što njeni kupci mogu da tolerišu, da to izbacuje na tržište što brže, i da za to naplaćuje što više dogod to prolazi. Kad bi to bilo moguće, kompanija bi prodavala ono što sve firme poput nje sanjaju da prodaju, proizvodila ono čemu svi naši zajednički napori prećutno treba da vode: što je njihov krajnji produkt - Ništa. A za taj proizvod tražila bi i krajnju cenu - Sve. Ta tržišna strategija bi onda trajala sve dok jednog dana, među ruševinama propalih fabrika, skladišta i poslovnih zgrada širom sveta ne bi ostala samo jedna jedina, sjajna građevina bez prozora, ulaza ili izlaza. Unutra bi bila i biće - samo gusta mreža kompjutera koji obračunavaju profit. Napolju će biti plemena divljih nomada koji neće razumeti prirodu niti svrhu te sjajne građevine bez prozora. Možda će joj se klanjati kao božanstvu. Možda će pokušati da je unište, a njihovo primitivno oružje pokazaće se potpuno neefikasnim spram glatkih i neprobojnih zidova zdanja, kojima čak ni ogrebotinu neće moći da nanesu.
Ligoti -Nedovršeni posao
 
Da moze se reci da je to trzisna strategija doduse ako se gleda sire, svaki sistem, bilo to nesto rukom stvoreno ili prirodno bioloski tezi sto manjem radu za postizanje zeljenog rezultata (prosto receno). To je u nas utkanao kao u ziva bica, logicno je da ce takva potreba isplivati i manifestovati se u bilo kojoj sferi ljudskog delovanja. Zato potrosaci kao kontrolni faktor treba da odreaguju ali isto tako je sasvim uredu ukoliko se njima takvi prozivodi svidjaju. Takodje potpuno je uredu da postoje i onima kojima se ne svidja to sto je servirano :d
 
Hype je stvarno probio sve granice, gde god da se pogleda FO4 je UBEDLJIVO najiščekivaniji naslov sa ovogodišnjeg E3. Velika pobeda za Bethesdu, uzevši u obzir da je E3 ove godine zaista prepun vrućih naslova..
 
Da moze se reci da je to trzisna strategija doduse ako se gleda sire, svaki sistem, bilo to nesto rukom stvoreno ili prirodno bioloski tezi sto manjem radu za postizanje zeljenog rezultata (prosto receno). To je u nas utkanao kao u ziva bica, logicno je da ce takva potreba isplivati i manifestovati se u bilo kojoj sferi ljudskog delovanja. Zato potrosaci kao kontrolni faktor treba da odreaguju ali isto tako je sasvim uredu ukoliko se njima takvi prozivodi svidjaju. Takodje potpuno je uredu da postoje i onima kojima se ne svidja to sto je servirano :d
Nije toliko jednostavno. Nije teznja za manjim radom i zeljenim rezultatom, vec efikasnijim radom i vecim ucinkom. Ne treba lenjost i razmazenost izjednacavati sa napretkom. Previse faktora utice na organizme da bi se razvijala zelja za manjim radom a da se ocekuje vise na tacni.

Izvinjavam se na offtopicu, samo mi se svideo arcibaldov post pa sam hteo da lupim reply :)
 
hajde da nisam pratio temu od prvog posta pa me možda i ubediš. ti jesi sve vreme potencirao razvoj, ja jesam sve vreme potencirao izdavaštvo. fakat je da su ostali potencirali šta im je u tom momentu odgovaralo da podvuku svoju tezu.

inače, ništa nije kao što je nekad bilo, čak ni ti :)

a sumnjam da postoji firma koja se bavi bilo čime da toliko dugo traje i da nije imala bar nekoliko korenitih promena svog kadra.

i to što pokušavaš da kažeš bi bilo istina samo u slučaju da je to kompanija koju je vreme pregazilo, koja je dotakla dno i koja više nema uspešnih izdanja, a bethesda je sve samo ne to. oni su od jedne male, prilično smešnjikave etikete dogurali do svetski poznatog brenda koji mlati milione kako na sopstvenim, tako i na otkupljenim franšizama.

Zasto bih potencirao izdavastvo?

I ne znas ti na sta ustvari mislim kada govorim o promjeni kadra. Postoji jedna izjava covjeka koji je osnovao Bethesdu, Chris Weaver-a, i koja dosta toga objasnjava. Ali ne bih o tome ovdje.

Nego lako je eksploatisati ljudsku glupost i zaradjivati na tome, a sto je Bethesda pocela raditi jos od Morrowinda. Ja to ne smatram uspjehom.
Takva filozofija jos vise siri glupost.
 
Secam se kako je ta trzisna strategija prvo zahvatila holivudske filmove. Nakon toga stigle igre i hardver.
Jos gore je kada neka kuca pokusa drugacije pa zbog toga propadne. Troika Games i sl.
Verovatno sad niko ne zeli da se opece.
 
Secam se kako je ta trzisna strategija prvo zahvatila holivudske filmove. Nakon toga stigle igre i hardver.
Jos gore je kada neka kuca pokusa drugacije pa zbog toga propadne. Troika Games i sl.
Verovatno sad niko ne zeli da se opece.

Obsidian je poput Troike, pa i dalje se drze. Ljudi iz Troike su ustvari napravili jako glup potez time sto su se razisli.

VTMB nije napravljen kako treba zbog lose podrske. Jednostavno Troika je radila sa pogresnim ljudima - izdavacima. Ovo sam izjavio puno puta.

A dokaz je CDPR i TW3. Uz pravu podrsku su napravili nesto sto jos niko nije.
 
Nije toliko jednostavno. Nije teznja za manjim radom i zeljenim rezultatom, vec efikasnijim radom i vecim ucinkom. Ne treba lenjost i razmazenost izjednacavati sa napretkom. Previse faktora utice na organizme da bi se razvijala zelja za manjim radom a da se ocekuje vise na tacni.

Izvinjavam se na offtopicu, samo mi se svideo arcibaldov post pa sam hteo da lupim reply :)

Sto manji rad za postizanje zeljenog ucinka i jeste efikasnost. Nisam ja govorio lenjosti, nije lavica lenja kada se odmara nakon sto je klopala vec nema potrebe da trosi energiju do sledeceg lova. Isto tako i igracka industrija tezi da nadje najjednostvniji ili najlaksi put do postizanja svog cilja a to je sto veci profit. Naravno da je lakse da se napravi igra koja izgleda lepo sa jednostavnom mehanikom, nego da se napravi igra koja je podjednako vizuelno lepa koja ima daleko bolju mehaniku, razgranatu pricu vise mogucih zavrsetaka kvalitetan AI itd. Zasto bi radili sve to, trosili pare i resurse ukoliko mogu da naprave vizuelno lepu ali u svemu ostalom siromasnu igru i to prodaju po istoj ceni. Ocigledno je jednostavnije odnosno jeftinije igrace polako navikavati na losije stvari kako bi i u buducnosti ocekivali manje a onda, neki >.>, i to malo sto dobiju hvalili na sva usta kako je to najbolje. Onaj koji je samo vozio Yuga ne zna kako je kada se sedne u cistokrvni BMW :d
 
Obsidian je poput Troike, pa i dalje se drze. Ljudi iz Troike su ustvari napravili jako glup potez time sto su se razisli.

VTMB nije napravljen kako treba zbog lose podrske. Jednostavno Troika je radila sa pogresnim ljudima - izdavacima. Ovo sam izjavio puno puta.

A dokaz je CDPR i TW3. Uz pravu podrsku su napravili nesto sto jos niko nije.

Daj Boze samo da imaju uslova da prave sledece naslove...
 
Za mene je TW3 pravi primer one gore tržišne strategije, i to već u poodmakloj fazi... tj. ovo:

Ocigledno je jednostavnije odnosno jeftinije igrace polako navikavati na losije stvari kako bi i u buducnosti ocekivali manje a onda, neki >.>, i to malo sto dobiju hvalili na sva usta kako je to najbolje. Onaj koji je samo vozio Yuga ne zna kako je kada se sedne u cistokrvni BMW
 
Baš sam nedavno opet pogledao seriju i neki komentari, dijalozi, monolozi su bukvalno copy/paste iz knjige. Šteta što nema više prevedenog. Za sada samo Nedovršeni posao i Arlekinova gozba kol'ko je meni poznato.
 
Preko 100 sati kvalitetnog gameplay-a, vrhunskog umetnickog dizajna, glume, muzike, scenarija, grafike i price je losa trzisna taktika?? :D
Tržišna strategija je dobra, čim oni odlično prodaju igru u kojoj je Ai na nivou fliper kugle, open-world sve dok ne odeš malo dublje u šumu, a onda ti sam napravi polukružni, kvestove rešavaš šestim čulom u okruženju u kom se sve živo i mrtvo leveluje sa tobom...
Znači bitno je da ih tolerišu mejnstrim konzumenti kozmetikom koju si naveo i uspeh je zagarantovan.
 
Poslednja izmena:
Tržišna strategija je dobra, čim oni odlično prodaju igru u kojoj je Ai na nivou fliper kugle, open-world sve dok ne odeš malo dublje u šumu, a onda ti sam napravi polukružni, kvestove rešavaš šestim čulom u okruženju u kom se sve živo i mrtvo leveluje sa tobom...
Znači bitno je da ih tolerišu mejnstrim konzumenti kozmetikom koju si naveo i uspeh je zagarantovan.

Uruce ti jos nisi naucio neke "stvari"?
 
Nemoj samo ti da me učiš. Do juče si brojao piksele po Zoni.
 
Nemoj samo ti da me učiš. Do juče si brojao piksele po Zoni.

Uci se sam! Ja svaki dan naucim ponesto, i takodjer ucim od drugih.

I nauci da neke igre nisu, niti su trebale biti jos jedan Skyrim, ili pak nesto sto ti mislis da su trebale biti?
Takodjer nauci prepoznati kvalitet bez obzira da li ti se svidja ili ne.
 
Poslednja izmena:
Tržišna strategija je dobra, čim oni odlično prodaju igru u kojoj je Ai na nivou fliper kugle, open-world sve dok ne odeš malo dublje u šumu, a onda ti sam napravi polukružni, kvestove rešavaš šestim čulom u okruženju u kom se sve živo i mrtvo leveluje sa tobom...
Znači bitno je da ih tolerišu mejnstrim konzumenti kozmetikom koju si naveo i uspeh je zagarantovan.

Pazi sta pises, ipak to je najbolja, najkompleksnija, naj, naj igrica svih vreman! Tako je i nikako drugacije! Nego tebi je sad krivo sto je tako popularna i svi je kupuju. Ljubomoran si jer su prodali 4 miliona kopija, pa ne mozes da prepoznas kvalitet. :D
 
Kad naletim na nešto kvalitetno ja uvek javim. A i kažem šta mi smeta pa i kad se većina ne slaže sa tim.
 
Tržišna strategija je dobra, čim oni odlično prodaju igru u kojoj je Ai na nivou fliper kugle, open-world sve dok ne odeš malo dublje u šumu, a onda ti sam napravi polukružni, kvestove rešavaš šestim čulom u okruženju u kom se sve živo i mrtvo leveluje sa tobom...
Znači bitno je da ih tolerišu mejnstrim konzumenti kozmetikom koju si naveo i uspeh je zagarantovan.
Drugar, nisi bas u pravu ovde.

Sudeci po istraživanju o kome pricas i vraćanju nazad, ispada da si upalio par sati igru u wild orchardu, zoni 20x manjoj od velena.. Na stranu i to, svet se NE LEVELUJE sa tobom. Najbitnije, Igra definitivno ima onaj charm da kako ideš dalje, priča te sve više drži, a igra postaje sve bolja. Ne sećam se da sam se dugo u nekoj igri (osim par avantura nedavnih - TWD i slično) uspeo povezati uz likove kao ovde..
Igra definitivno zaslužuje sansu, upali, isključi POI na mapi, putanju, cak i minimapu, pa istrazuj..
 
Eno ti na rpg codexu pa pročitaj o tom levelovanju svega sa igračem. Ja sam mislio da je to samo rendom loot, ali se ispostavilo da su išli onom najlakšom varijantom 'balansiranja' pa se čak i kvestovi leveluju sa igračem.
 
Poslednja izmena:
Eno ti na rpg codexu pa pročitaj o tom levelovanju svega sa igračem. Ja sam mislio da je to samo rendom loot, ali se ispostavilo da su išli onom najlakšom varijantom 'balansiranja' pa se čak i kvestovi leveluju sa igračem.

Nisam primetio da se ista leveluje sa igracem, pogotovo ne kvestovi. Drugi prelaz na pola.
 
Loot zavisi od tvog levela, DR neprijatelja, koločina exp-koju dobijaš rešavanjem kvestova... u prevodu - istim naporom ćeš proći kroz igru, i ako odlučiš da rešavaš samo glavni kvest i ako se ubijaš od istraživanja i zavirivanja pod svaki kamen.
 
Ajde pustite Uruka i nastavite u TW3 temi.
 
Kol'ko sam razumeo kod nekih mobova su ubacili taj scaling da bi samo određenog levela mogao da praviš dmg. Znači ako si lvl 10 ne možeš mu ništa, a čim pređeš na lvl 11 ubiješ ga iz par poteza iako nosiš istu opremu i oružije. Ne mogu sada da nađem tu stranu na kodeksovom forumu jer sam i ja na androidu. Sry za off, neću više. Ali i ovo je rpg tema pa mislim da nije toliko off što pominjemo level scaling.
 
Bethesda je slucajno ukljucila stream na twitchu dok su radili testove. Ponadao sam se da ce izblebetati o f4 ali je bilo nesto o dishonored 2.
 
Tržišna strategija je dobra, čim oni odlično prodaju igru u kojoj je Ai na nivou fliper kugle, open-world sve dok ne odeš malo dublje u šumu, a onda ti sam napravi polukružni, kvestove rešavaš šestim čulom u okruženju u kom se sve živo i mrtvo leveluje sa tobom...
Znači bitno je da ih tolerišu mejnstrim konzumenti kozmetikom koju si naveo i uspeh je zagarantovan.

Druze, igrao ti Wichera nisi. Ne bih dalja da diskutujem na tu temu sa tobom.
 
Nazad
Vrh Dno