Šta je novo?
stani bre... sad ni bioware ne valja. pa da nije bilo bioware-a ne bi bilo jade empire-a. da ne pričam o tome šta je kotor ustvari bio u vreme kad se pojavio. ili taj mass effect u koji se pola vas kune.

skloni ste pljuvanju, totalno ste nezahvalni. možda vam se ne sviđa šta ko trenutno radi, ali trebalo bi da imate u vidu i tu staru slavu, da ne kažem krucijalne zasluge, pogotovo za žanr koji šatro volite. ili ste baš svi imali tli godine kad su oni izdavali najbolje igre pa se sad toga ni ne sećate?

ili još bolje, lepo na kickstarter, skupite ekipu, pogidnete filipa k. dika iz mrtvih da vam napiše Priču i bacite se u vode pravog objašnjavanja a ne intrernet hejtovanja. svako može biti kritičar, a loših gejmera imamo i previše.


Hm, od tebe bih zapravo očekivao sasvim suprotnu reakciju. Nije stvar u nekoj individualnoj Bioware igri, za koje kada se posmatraju izolovano od ostatka zaista može da se kaže da su dobre, već u potpuno istom konceptu koga se pridržavaju od igre do igre. Koliko se sećam, vazda si govorio da te priča ne interesuje previše - kako onda nisi provalio da je maltene reč o istim igrama sa drugim skinovima?

OK, možda je to prejak izraz, ali svakako je relevantan kada razmatramo prelazak nekoga ko je zadužen za dizajn/priču/šta god iz tog domena iz firme u firmu. Reći da je neko iz Bioware-a prešao negde u nadi da će ga to kreativno osloboditi je meni kao da neko kaže da je dizajner Poršea otišao u neku firmu, i da se sad nadaju ljudi da će taj dizajner nešto specijalno da radi, a ja nisam siguran ni da je u Poršeu zapravo išta radio jer su im sva kola ista 50 godina.


A ovde se ipak povela diskusija o 1 heroju gejming industrije koji nam je podario Descent to Undermountain :d


P.S. da ne ulazimo u to da je gomila ljudi iz starog Bioware-a podobijala otkaze u određenim trenucima, koliko se sećam.
 
Poslednja izmena:
Pa ne može, to bi zahtevalo znanje i trud. Lakše je napadati developere (iako ljudi koji to rade ništa ne znaju u procesu razvoja igara) i raspravljati i sastavu razvojnih timova (kao da se o kakvom fudbalskom timu radi), palamuditi o kvalitetu priče a da pritome oni koji to rade sami nikada ništa nisu napisali i nemaju pojma šta to znači pisati za jedan RPG, i naravno što više hejtovati same igre...
Tako se uz minimum znanja i truda stvaro slika o nekome kao kul gameru i velikom poznavaocu industrije.

Sad si ga lupio, pa ostao ziv. Vecina ovde na forumu su ljudi koji su se igrali jos na Spektrumu i Commodoru, pa i ranije (ovde i sebe ubrajam), koji imaju dosta iskustva i sa igrama, da ne nabrajam par ljudi sa foruma koji su radili na velikim projektima (GTA, Crysis, Witcher...), zato mi se ni malo ne dopada sta rade sa nekada sjajnim igrama. Ok, svaka igra ce naci svog kupca, vreme se promenilo i izbacilo drugacije profile igraca, ali ovde svako od nas iznese stavove, sta je to sto ne valja u F3, sta je dobro, a sta je bolje odradjeno u FNV, pa malo uporedjujemo sa F1,2, pa malo diskutujemo sta moze da se ocekuje od F4, a onda ti postujes ovo bez ikakvog obrazlozenja, samo onako da bi postovao:

"Možda si malo preterao, ali NV je svakako kvalitetom znatno iza trojke. No, NV nije razvijala Bethesda, tako da ne možemo na osnovu njega nagađati kakav će biti Fallout 4."

Pa naravno da ce da iskoci ko zna koliko ljudi i kaze da je F3 bul...a i da si idi...t, jer su obrnuli F1,2 ko zna koliko puta i dan danas ih igraju, a ti ih nisi odigrao i nemas pojma kako funkcionise igra, ni sta je sve ubaceno u nju, vec si krenuo od F3 da se igras sa Falloutom koji je sve dobre stvari izbacio iz F1,2.

Nemas svoj stav, vec ti taj stav oblikuje neko drugi i posle se bunis i ljutis sto su te banovali ko zna koliko puta i sto te ljudi ne podnose na forumu, jer trolujes teme. Ovde smo da pricamo i da raspravljamo o igrama. Nismo losi ljudi. Evo, ja sam cak potrosio neko vreme ubedjivajuci te da odigras Arcanum, ali bezuspesno, jer tvoje oko lose percepira zastarelu grafiku.
 
tebi je smaranje da igras video igre, vaznan ti je ovaj menadzerski deo, ko je s kim i da li ce taj uspeti...mislim ok je sto te zanima taj deo ali ja fudbal gledam zbog golova a ne zbog toga ko je trener...

pa da, smaranje mi je da igram dosadne nemastovite priproste generalno nezabavne igre po ko zna koji put, pogotovo ako imaju neko ocajno opravdanje da nalepe RPG etiketu na sebe

tako recimo ne volim ni da gledam nas fudbal, radije bih gledao intervjue i teorije jednog murinja ili skolu fudbala za mlade u liverpulu mancesteru i tome slicno
 
ok je to, razumem te i za nemastovite igre jer generalno 90% igara koje izlaze posednji 5-6 godina su blago receno nemastovite...boli me za razvojne timove i njihove clanove jedino me zanima valja li to baceno vreme na igru ili ne...
 
boli i mene za razvojne timove, koji nisu potekli iz BIS-a i Interplaya
 
ok je to, razumem te i za nemastovite igre jer generalno 90% igara koje izlaze posednji 5-6 godina su blago receno nemastovite...boli me za razvojne timove i njihove clanove jedino me zanima valja li to baceno vreme na igru ili ne...

To ti je kao da te boli uvo što su pokvarena jaja koja stavljaš u tortu al samo ti je važno da torta bude ukusna.
 
To ti je kao da te boli uvo što su pokvarena jaja koja stavljaš u tortu al samo ti je važno da torta bude ukusna.

To je vec banalizovanje price I ne stoji paralela zbog vise razloga.
Moja pozicija je sa pozicije potrosaca u krajnjem smislu. Zanima me proizvod a ne proizvodni proces. Pokvarena torta nije proizvod. Njoj nije mesto u paraleli. Recimo neukusna torta je maksimalno sto moze da bude predmet paralele. Problem nastaje kad pojedem previse bude mi muka...nije kao npr pita s jabukama...nju jedem do dna i na kraju pitam ima li jos :d
 
Poslednja izmena:
Nemas svoj stav, vec ti taj stav oblikuje neko drugi i posle se bunis i ljutis sto su te banovali ko zna koliko puta i sto te ljudi ne podnose na forumu, jer trolujes teme. Ovde smo da pricamo i da raspravljamo o igrama. Nismo losi ljudi. Evo, ja sam cak potrosio neko vreme ubedjivajuci te da odigras Arcanum, ali bezuspesno, jer tvoje oko lose percepira zastarelu grafiku.

Pa sta mozes ocekivati od lika koji kaze "ko jos igra Fallout zbog price"?

Kada je vecina pisala kako je nov Thief sramota za serijal (i to misljenje potkrepila argumentima), on bi ih optuzivao da su hejteri i trolovi i kacio video klipove cinicnog britanca kojem se igra donekle svidela. Tako on iznosi svoje argumente i misljenja, kacenjem video snimaka i linkova raznih tekstova (primer tome imas i pre par strana, gde na pitanje zasto je F3 bolji od NV je morao postaviti tekst nekog random novinara).
 
Poslednja izmena:
Bioware sa svojom jednom jedinom igrom kojoj svake godine navlači novu presvlaku pa nam je prodaje kao Kotor/Dragon Age/Mass Effect? Haha. Kakva je to kreativnost, svaka igra se odvija na potpuno isti način, kroz borbu protiv nadirućeg apsolutnog zla koje preti da proždere sve pred sobom, ali ne pre nego što ti sa svojom družinom preletiš par tabora/baza/planeta i prikupiš snage za konačni obračun?

Ovo je apsolutno tačno, mada bih ja to oberučke prihvatio da su njihovi naslovi ostali na nivou na kom su bili Kotor, Dragon Age: Origins i ME1...
 
Bas tako

Ali 2 od te igre su razvijane dok su bili samostalni, kotor tek ihahaj pre mnooogo godina :) bioware odavno nije ono sto jeste. Nisu tu ljudi koji su ih cinili dobrim i njihove proizvode, cak nisu tu ljudi koji su ih cinili prosecnim... A dobrim delom nisu tu jer ih je kupio EA... i poz voz
 
Sada čekamo taj E3 gameplay, nadajmo se da će promeniti mišljenje pojedinih članova ovoga foruma.:)
 
@mmike
Sad stvarno mislim da nisi ozbiljan.:d Jade Empire je ubedljivo najslabija BW igra, jedina njihova igra koju sam probao a nisam mogao da odigram do kraja. Zanimljiv svet, dobra muzika, i to je manje-više jedino što valja u JE.

naprotiv! totalno sam ozbiljan. akcioni rpg, u kome se upravlja na neklasičan način. pritom borilačka igra. dark souls prewiev, ako mene pitaš. možda mrvicu neozbiljniji, ali opet igra u kojoj je u najvećem delu igre skill igrača mnogo bitniji od toga kako si budžio svog lika. pritom je imao i izvođenje po mom ukusu.

ako mene pitaš smeta mi samo što je linearni rpg koji prati priču. mnogo bi bolje funkcionisao kao open world sandbox u kome možeš da lunjaš okolo i mlatiš se sa čudovištima i drugim živim igračima (nešto na fazon kako je zamišljen elite: dangerous). ovako si praktično osuđen da se zaustaviš u areni, beše to neki ogromni bik-slon, ili tako nešto, jer da bi njega slomio bez podrške one male što ti regeneriše chi (beše dawn star?) baš moraš da budžiš tačno određene tehnike.

to je i generalno moja zamerka svim linearnim igrama oduvek - prvo, ne mogu da učim napamet koje platforme treba da preskačem da bih pokupio sve novčiće i pečurkice; drugo - ne pada mi na pamet da čitam misli dizajerima nivoa / igre / mape i radim tačno ono što su oni zamislili da uradim. zato je meni recimo xcom najstariji (eno ga na rasprodaji na steam-u) mnogo bolji od novog, jer je svaki put drugačije iskustvo. zato više volim heroje od fallout-a jer ima generator mape i ne znam odmah gde se koja puška nalazi.

što se tiče dizajnera koji menjaju dres i sl. nekako sam naučio da čak i vrhunski umovi poput sida mejera ili pokojnog majka singletona umeju da podbace toliko da prosto ne mogu da verujem šta su napravili, a opet, dokazani mulci poput davida brabena mogu da iznenade savršeno urađenom igrom i pogođenom "suštinom" kao u recimo elite: dangerous.
da ne spominjem da za ljude koji su recimo napravili FTL nikad nisam čuo, a od prve su uboli u centar.

i da, porše baš dugo, dugo, dugo, dugo nije smislio ništa novo po pitanju dizajna, ali i zašto bi kad imaju sjajnu liniju?

a što se tiče istog koncepta filipenko, cenim bethesdu pre svega zbog seadogs-a (pomalo i zbog morrowinda) a bioware pre svega zbog jade emipire-a i pomalo zbog kotor-a . u sd i je su ljudi izneli poznatu ideju na sasvim novi način i zadali domaći koji manje / više još uvek stoji, a kotor i morrowind su klasično utiranje puta budućim generacijama. šta sad fali što tu istu igru izdaju iznova i iznova kad je ljudi iznova i iznova kupuju. ako ti se ne sviđa, ti nemoj :D mene su kotor i tes3mw onomad strašno zabavile i ja to nisam zaboravio. niti ću. i baš zbog toga ne mogu da pljujem po njima.
 
Poslednja izmena:
gotovo sve vreme pričamo o njima kao izdavačima, tek poneko spomene i developing.

u suštini, nebitno je što su je rusi napravili, bitno je da je baš bethesda ta koja je stavila svoj potpis na sjajnu (mada prebagovitu, ali i dalje sjajnu) igru.
 
Džaba je i najtalentovaniji developer i najbolja ideja ako tu nema nekoga da čvrsto drži uzde što bi rekao Kuzma.,) U ovom slučaju to je Bethesda.
 
sve okej,ali si se pozvao na kuzmu u prevodu obrao si ne jedan nego sto bostana.
 
pustite kuzmu da bude casual novinar :) i on mora svoje dete nečim da 'rani
 
gotovo sve vreme pričamo o njima kao izdavačima, tek poneko spomene i developing.

u suštini, nebitno je što su je rusi napravili, bitno je da je baš bethesda ta koja je stavila svoj potpis na sjajnu (mada prebagovitu, ali i dalje sjajnu) igru.

I ti si poceo kao ovaj planetarni/kelhus - u ime svih nas?

Jedino ti pricas o njima kao izdavacima?

Bethesda nije vise to sto je nekad bila, jer drugi ljudi se je preuzeli.
 
Ma kakvi drugi ljudi, videli da nema ništa od PC igrača, na konzolama profit $$$, udri konzolitis na svaki IP i vozi Miško. Izdajice kao i CDPR i mnogi drugi.
 
gotovo sve vreme pričamo o njima kao izdavačima, tek poneko spomene i developing.

u suštini, nebitno je što su je rusi napravili, bitno je da je baš bethesda ta koja je stavila svoj potpis na sjajnu (mada prebagovitu, ali i dalje sjajnu) igru.

Ne vidim poentu spominjanja igre za koju nisu zaslužni. To što su stavili svoj potpis je nebitno.
 
Poslednja izmena:
I ti si poceo kao ovaj planetarni/kelhus - u ime svih nas?
Jedino ti pricas o njima kao izdavacima?
Bethesda nije vise to sto je nekad bila, jer drugi ljudi se je preuzeli.
hajde da nisam pratio temu od prvog posta pa me možda i ubediš. ti jesi sve vreme potencirao razvoj, ja jesam sve vreme potencirao izdavaštvo. fakat je da su ostali potencirali šta im je u tom momentu odgovaralo da podvuku svoju tezu.

inače, ništa nije kao što je nekad bilo, čak ni ti :)

a sumnjam da postoji firma koja se bavi bilo čime da toliko dugo traje i da nije imala bar nekoliko korenitih promena svog kadra.

i to što pokušavaš da kažeš bi bilo istina samo u slučaju da je to kompanija koju je vreme pregazilo, koja je dotakla dno i koja više nema uspešnih izdanja, a bethesda je sve samo ne to. oni su od jedne male, prilično smešnjikave etikete dogurali do svetski poznatog brenda koji mlati milione kako na sopstvenim, tako i na otkupljenim franšizama.


Ne vidim poentu spominjanja igre za koju nisu zaslužni. To što su stavili svoj potpis je nebitno.

nisam primetio da ju je bilo ko drugi potpisao, a ni da se bilo ko drugi iscimao da je izda. pritom nebitnim smatrati ulaganje u nešto je dokaz da baš nikad nisi uložio svoj novac ni u šta.

budi realan. mali (mahom istočnoevropski) razvojni timovi i te kako trebaju moćnog izdavača, inače im džaba sav trud. a bethesda je iako nije zgrnuila milione na igrama poput seadogs-a, realno izrasla i uz njihovu pomoć, pa ih ti sada pljuj koliko želiš. kad sednem da uporedim recimo rimejk mejerovih pirata koji su izdati NAKON seadogs-a i sam seadogs, bojim se da je, uz sve poštovanje lika i dela nekoga ko je osmislio civ, colonization, pirates, master of orion 1 i 2, bethesda tu ipak bila ozbiljniji igrač. jednostavno nema bolje borbe jedrenjacima (ni gluplje skripte koja se zaglavljuje kad god ima priliku, ali meni to ionako nikad nije bilo bitno).
 
Valja imati u vidu i da velika većina izdavača izbegava da ulaže u igre neproverenih timova ili iz malo popularnih žanrova... Bethesda zaslužuje pohvale upravo zato što je izdala dosta takvih naslova!
 
naprotiv, zato što su izdavali kvalitetne igre i kad drugi nisu hteli :p ili smeli... ili ih je jednostavno boleo ***** kad su već imali svoje dobro utabane franšize.

da pogledamo te epske naslove drugih izdavača iz perioda 2000 - 2010? :)))) nemojte me zasmejavati. zlatan period gaminga :)))) (((:) :))))

pa da nije bilo bethesde i bioware-a morao bih sve vreme da igram heroje, xcom, colonization i kick off. i counter naravno. šta će nam druge igre kad imamo counter? ma idi.
 
zaboravih gta... a da, on je konzolna igra. znači veeeliko pljuc.

kako ste vi nerealna dear john support grupa "eksperata".
 
kad prekosutra odnosno sutra bethesda izvuce keca iz rukava i objavi coop u f4 :)

... edit: al` naravno drugi igrac moze da bude samo pas :p
 
Poslednja izmena:
Meni je poslednji X-COM, onaj koji se nazivao Apocalypse. Ovaj novi sam igrao i batalio jer mi je borba u brodovim toliko isla na zvice da jednostavno vise nisam mogao da izdrzim to izdrkavanje kamere. Poslednji Fallout je F2, trojku i NV sam igrao i obrnuo. Sto se mene tice nisu ni morali da izdaju te igre.

Nekako mi je apsurdno da su igre stare i preko 10 godina kompleksnije od ovih novih igra. Mada to opet vise govori o kunzumentima nego o proizvodjacima. Zato sada imamo igre sa milion DLC-eva, day 0 zakrpe, alfe koje se napalcuju vise od gotovog proizvoda itd. Mislim realno gledano ako potrosacima bacis govance i oni to prihvate logicno je da sledeci put bacis malo vece govance :d Samo ga lepo upakujes :-devil-:
 
Fallout se piše zajedno. Čak ni to nisu uspeli da urade kako treba, podsećaju me na Kurir, Alo i ostale domaće novine gde tekstove pišu/prekucavaju nepismeni "novinari".
 
Nazad
Vrh Dno