Šta je novo?

EPS račun preko neta

Verovatno im se sistem još "podiže"
Iz mog iskustva: "digao im se". Tačnije, proknjižili su mi uplate za novembar i decembar, ali jutros vidim dug od 280 din, to je bila zajednička potrošnja u zgradi, a iz nekog razloga na računu nije pisala pod "ukupno dugovanje". Jutros uplatih i to, baš me zanima koliko vremena će da prođe da i to proknjiže...
 
Portal se osvezava svaki dan,gore levo pise podaci azurirani 23.1.
Sad ima dugme za e-racun.
Potvrdjujem da se opcija dostava racuna elektronski na e-mail sada pojavila i da je istu moguce izabrati (kod mene je vec bila podesena e-mail dostava elektronski, a ne papirni racun kao sto sam izabrao i pre pada EPS sistema/portala). Racun za decembar juce stigao na email, sve regularno...
 
Jedan sam racun platila skeniranjem koda sa fizickog racuna koji je stigao u petak i jos nije proknjizeno, drugi preuzela sa portala u nedelju i isto skenirala kod taj je proknjizen bio u ponedeljak. Oba racuna su za decembar.

Nema pravila.
 
Je li vama koji ste odabrali da racun stize elektronskim putem umanjen isti za 50 rsd? Ja nisam primetio.
 
Мене занима како функционише то пријављивање стања бројила имејлом.
Послао сам им стање са свим подацима и ништа, у рачуну је стање од 5.јануара. Као да их не занима.
 
Hehe, uplatio sam 22 u podne i proknjiženo je kod EPS-a. Izgleda da je kod svakog drugačije. Lutrija.
 
Jedan sam racun platila skeniranjem koda sa fizickog racuna koji je stigao u petak i jos nije proknjizeno, drugi preuzela sa portala u nedelju i isto skenirala kod taj je proknjizen bio u ponedeljak. Oba racuna su za decembar.

Nema pravila.
Sličan problem, platio račun još u subotu uveče ebankingom - i dalje nije proknjižen. Bar mi je sad malo lakše jer nisam jedini...
 
Ja sam platio u petak 19. i još nisu proknjižili, a datum ažurnosti baze sajta je jučerašnji.
 
Plaćeno u subotu, i još nije proknjiženo
 
Takodje placeno karticom preko portala 22. (Ponedeljak) i dalje nije proknjizeno
 
Uvek sve bude proknjizeno na kraju, ne znam ima li slucaj neki da je placeno na bilo koji nacin a da nije proknjizeno.
Ima fore, gde zurite :)
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Da li su uveli opciju da se moze dodati komercijalni ugovor da bi se pogledao i skinuo racun sa portala, za nas sto smo mali kupci, fizicka lica ali sa komercijalnim ugovorom ?
 
Мене занима како функционише то пријављивање стања бројила имејлом.
Послао сам им стање са свим подацима и ништа, у рачуну је стање од 5.јануара. Као да их не занима.
Vidis zanimljivosti... :D Uzeo sam da pogledam ovaj poslednji racun, stoji mi da je ocitano 3.1.2024. i stoji par kilovata vise nego sto sam ja prijavljivao... Izgleda cu morati da idem opet tamo da proverim sa njima da li im je sistem kako treba :D
 
Изгледа да једино мени у згради два месеца нису очитали бројило. Исто 0 KWh. На новембарском и децембарском рачуну је стање из октобра. Наплаћене су само оне таксе.
Сад за јануар ће сигурно стићи тродупли рачун, највероватније ћу ући у црвену зону, а имам и попуст за енергетски угрожене купце/дечји додатак, питање како ће све то обрачунати.
Месечна потрошња је 320 - 350 kWh.
 
"Postupak reklamacije uvećanih računa za struju
Najpre treba uputiti PISANU reklamaciju EPS-u, u kojoj će potrošač da ospori visinu računa (uporediti potrošnju sa prethodnim mesecom ili istim iz prošle godine). U istom dopisu, zatražiti izveštaj o očitavanjima struje za poslednja 3 meseca, sa pitanjem, kog datuma je vršeno očitavanje i koja su bila stanja kwh na strujomeru.
Dok EPS ne odgovori, a rok za odgovor je 8 dana, potrošač može da uplati nesporni deo računa, prema članu 85 Zakona o zaštiti potrošača. Ako to uradi, potrošač na uplatnici OBAVEZNO treba da napiše da uplaćuje nesporni deo računa za decembar 2023.
Sporni deo ostaje za rešavanje u okviru reklamacije, koju u slučaju odbijanja, EPS dalje može da rešava SAMO SUDSKIM putem, odnosno pokretanjem postupka naplate preko izvršitelja. Treba uzeti u obzir da za pokretanje ovog postupka, EPS mora da predujmi izvršitelju iznos od cca 5.000 din, pa se postavlja pitanje isplativosti, ako je sporni deo računa manjeg iznosa.
Potrošači koji se odluče za ovu opciju, svaki naredni račun treba da plate uplatnicom u koju će u svrhu uplate upisati da plaćaju račun za taj mesec. Takvim načinom uplate, sporni dug prelazi u zonu zastarelog duga, istekom 12 meseci od njegovog nastanka.
Ako EPS ne odgovori na reklamaciju u roku od 8 dana, to sutradan treba prijaviti Tržišnoj inspekciji, koja mora da kazni EPS.
Ako potrošač dobije odgovor i u njemu objašnjenje koje ukazuje na to da EPS nije vršio očitavanje struje u skladu sa članom 90. Zakona o zaštiti potrošača (obračunski period od max mesec dana), isti treba proslediti Tržišnoj inspekciji koja prema članovima 184. i 185. ZZP, izriče meru otklanjanja nepravilnosti iz člana 90.
Ako u odgovoru stoji da EPS nije nadležan i uputi na firmu koja je vršila merenje, potrošač NEMA OBAVEZU komunikacije sa firmom sa kojom nema ugovorni odnos. Takav odgovor bi predstavljao nepoštenu poslovnu praksu.
VAŽNO: Ako EPS odgovori, u odgovoru MORA da stoji izjašnjenje, da li se reklamacija prihvata ili ne! Ako se prihvata, račun mora da bude korigovan. Ako se odbija, EPS je slobodan da nadalje postupi prema Zakonu, bez mogućnosti da potrošaču isključi struju zbog tog duga!!
Takođe, Tržišna inspekcija mora da postupi po članu 188. ZZP i inicira novčano kažnjavanje u iznosu od 50.000, za svakog potrošača posebno.
Dakle, ovo su zakonske odredbe koje štite pravo potrošača da ne plati sporni deo računa, dok ne dobije precizno objašnjenje kako je taj deo nastao. Ako objašnjenje ne dobije, proizilazi da nema obavezu plaćanja!
Napominjemo da je nakon istog problema, koji se desio u julu, gotovo 50% prigovora potrošača usvojeno i njihovi računi su umanjeni.
Ne odustajte sa ovim. Jako je bitno slediti svaki korak!"
Udruženje potrošača Efektiva
 
Vidis zanimljivosti... :D Uzeo sam da pogledam ovaj poslednji racun, stoji mi da je ocitano 3.1.2024. i stoji par kilovata vise nego sto sam ja prijavljivao... Izgleda cu morati da idem opet tamo da proverim sa njima da li im je sistem kako treba :D
Pa ako si ti prijavio prvog a oni ocitavali treceg onda je ok.
 
Pa ako si ti prijavio prvog a oni ocitavali treceg onda je ok.
Ok jeste, ali zasto ignorisu moje sto je poslato?

Mislim, nije jasan taj sistem, jer ti opet moras da imas jednu osobu koja ceka i gledam te mailove i mora da unosi te podatke, i imas jos jednu osobu koja svakako ide i ocitava struju...
I onda sta se desava sa time da ja ocitam struju, stoji mi da sam ukupno potrosio 330kW, a ovaj ne ode da ocita, posalje random ocitavanje tipa 360kW, sta ce da uvazavaju?
Jer sa ovom drugom cifrom ja ulazim u plavu zonu, vise placam. Sto opet onda znaci da ja moram da idem tamo na salter da ulozim reklamaciju kako bi treca osoba ispravila posao drugih.

Bas cekam da vidim neki od takvih racuna...
 
Generalno i ranije im je trebalo 3-5 dana da proknjize moje uplate skeniranjem koda, sto bi sada bili brzi...
 
^Da tako je, obično bude u tih 3-5 dana proknjiženo, uvek plaćam skeniranjem qr sa računa.
Za decembar - plaćeno 18.01. (skeniranjem qr sa računa naravno) i nije proknjiženo do danas. Ne brinem se, samo kažem da evo već 8. dan prodje i nije evidentirano na portalu.
 
Više liči na slučaj da ni oni nisu svesni da nisu proknjižili par dana uplata. Ma koliko to neverovatno zvuči, kad je EPS u pitanju, vrlo je verovatno.
 
Sve radi kako treba, stigao danas papirni racun, potrosnja 0 kW.
Častiš...
"Postupak reklamacije uvećanih računa za struju
...
Napominjemo da je nakon istog problema, koji se desio u julu, gotovo 50% prigovora potrošača usvojeno i njihovi računi su umanjeni.
Ne odustajte sa ovim. Jako je bitno slediti svaki korak!"
Udruženje potrošača Efektiva
Dakle manje od 50% prigovora osnovano što znači da su ostalima rebnuli kamate na neplaćen deo duga...
Kako se ova Efektiva z.j.bava sa tuđim parama i vremenom.

Inače juče na sastanku sa jenom revizorkom iz EPS-a NS.
Bukvalno je rekla da su oni i dalje u haosu, gotovo nijedan računar im ne radi.
 
Azuriranja im kasne bar 24h
I dalje nema korigovanih racuna , nema korekcije u grafickom prikazu :(
 
Evo i meni se danas vidi uplata od 21.01.
Skočismo obojica u budućnost sa ovako uvećanim računom u poređenju sa prošlogodišnjim. Baš napredujemo
 
Meni su od tri neproknjižena računa za dva stana danas proknjižili (danas se pojavilo) samo jedan, od drugog stana su ostala dva. Gomila komunjarskih klovnova, Bog te pita šta rade, u 19. veku su. Nije mi jasno ako vikendom ne rade kako se unos pojavio danas a juče mi je stajao otvoren njihov tab , ceo dan sam pratio namerno, i ničega nije bilo. Totalno su van svake pameti.
 
Nazad
Vrh Dno